Fórum >> Típusok >> 159

David | Centocinquantanove2014-09-04 14:26:51 // 58065
Miért ne lehetne? Az én autóm előző tulaja otthon a garázsban cserélt vezérlést...
norbi04092014-09-04 13:29:08 // 58064
Nem vezérműszìjra gondoltam, hanem hosszbordásra :)
De amúgy nem :) csak az alkatrészeket szerzem be :)
Dömpi (il dottore)2014-09-04 13:10:05 // 58063
te magad akarsz vezérlést cserélni???
norbi04092014-09-04 12:20:03 // 58062
Szépnapot! :)
Tegnap elkezdett csiripelni a feszítőgörgőm..legalábbis szerintem az. Ahogy felnyitottam a motorháztetőt, láttam, hogy a generátortól jobbra lefelé az a görgő ugrál/pattog és ezzel egyidejűleg jelentkezik a csipogás. Tehát ha nem ugrál/pattog akkor nem is csiripel.


A kérdéseim:
Az valóban a feszítőgörgő?
Hány db vezetőgörgő van?
Szíjból 1725, 1735 vagy 1740 mm-es ajánlott?


....csak mert akkor már kicserélném a szíjat is meg mindent amit kellhet azon a részen. :)
David | Centocinquantanove2014-09-04 11:01:47 // 58061
Ha mégsincs benne egy percig se bánd... szerintem.
Rivers2014-09-04 10:57:54 // 58060
Cartársak!

Extraként be volt írva az autoba,hogy esőszenzor,vásárláskor nem fordítottam nagy hangsúlyt a megnézésére mert annyira nem érdekelt,de most már elkezdtem keresni,hogy is lehet bekapcsolni,de nem jöttem rá,(elképzelhető nincs is benne)
Tudtok ebben segíteni?
Vermacy2014-09-04 10:13:00 // 58059
Prémium üzemanyag :o) De régen láttam itt leírva a fórumon, hogy vki ajánlja... :o)

...én is azt tolom, csak asszony meg ne tudja ;-)
Giuntini2014-09-04 09:49:22 // 58058
Ezt én is adom. A kényszerregenerálás csak a végső esetben járható út. A szerelőm azt mondja, hogy a szervizben volt már eset, hogy szétugrott a motor. Üveghangon pörgetni hosszú ideig, az valóban nem tesz jót a motornak. Inkább figyelni, és ha elindul a reg. akkor nem leállítani a motort, hanem menni egy kört. Az a jó, hogyha a regenerálás állandó sebességnél történik. Én ebből a szempontból szerencsés vagyok, mert nagyrészt autópályázom. A héten épphogy felértem a pályára, és elkezdtem gyorsítani elindította a regenerálást, és csinálta kb. negyed órán át. Az utóbbi időben kitolódott az intervallum kb. 1000km-re. De ez már a prémium gázolajnak köszönhető. Egy szó mint száz a 159 nem városi autó (főleg a 2.4 nem az), ennek az autónak időnként szüksége van a meghajtásra. Ha valaki csak városban használja az nagyon gyorsan szembetalálja magát Dpf és egyéb problémákkal.
David | Centocinquantanove2014-09-04 09:12:45 // 58057
Nekem egyfolytában dobálja pár napig, főleg azután, hogy a kézi mosóval átdörgölöm a rendszámot és környékét. Az is előfordul, hogy a kettőből az egyik tényleg nem ég, de van úgy, hogy már ég mindkettő, mégis feldobja a hibát...
Annyira nem zavar, hogy ezért lekapjam a rendszámot meg a keretjét is, csak hogy hozzáférjek az izzóhoz...
Piritu - 1.000.0002014-09-04 07:06:55 // 58056
No, ez kicsit rosszul sikeredet, szóval:
(Nem véletlenül jár haza sok cartárs autót szervizeltetni, javíttatni.)
Piritu - 1.000.0002014-09-04 07:04:19 // 58055
Gondolom arra vagy kíváncsi, hogy hogyan tudsz dpf-et regeneráltatni . Mint írtam neked semmi dolgod vele. Jó nyálat bele és go. Tessék menni annyit egyfolytában, hogy fel tudjon melegedni a rendszer és ha kell elindítja a regenerálást maga. Kb 10 perc az egész, ha addig nem állsz meg kész is van. A regen könnyen felismerhető, hogy miről az napi téma itt a fórumban.
Szerviz is el tudja indtani a kényszer regenerálást is, de az már durva eset. (Egyébként FES/MES-sel otthon is elindítható, csak kicsit füstös és zajos. Erről is találsz infót a fórumban és a cartársak blogjaiban)
Piritu - 1.000.0002014-09-04 06:58:34 // 58054
Az a baj, hogy ezer oka lehet. (dpf, EGR, LMM, befecskendező, geometria vezérlés, stb.)
Tippekkel tele ez a fórum is, ha végig olvasod tapasztalni fogod. Hol ez, hol az volt az igazi ok. Egyszerűbb elvinni egy olyan emberhez, aki ért hozzá és megvannak a diagnosztikához szükséges eszközei. A 159 egy mai szemmel nézve is bonyolult autó, nem éppen barkácsolás párti. Csak a FES/MES használata és az általa szolgáltatott adatok értelmezése is külön tudomány...
Olvasd végig a fórumot!
(Nem véletlenül járnak a haza a sok cartárs autót szervizeltetni, javattatni.)
Dömpi (il dottore)2014-09-03 22:03:15 // 58053
imádom amikor okostelóról írnak a cartársak ... "elfelejtem olykor-olykor, nem beszél még újmagyarul ez az atom-ókor" :)

Tehát, pontosan mit is szeretnél?
alfa159nimi2014-09-03 21:54:33 // 58052
hogytudok regeneralni a dpf?
Dömpi (il dottore)2014-09-03 21:04:52 // 58051
Ma sötétben szemrevételeztem a rendszámtábla világításom.
Teljességgel tökéletes.
Ezek szerint csak valami rövid agybaj lehetett, hogy pár napja egy pillanatra felvillant a kijelzőn az üzenet.
alfa159nimi2014-09-03 20:49:07 // 58050
elore is koszonom a valaszokat!
hat kicsit feketet fustol,de tenleg minimalisan.es az igazsag az hogy probalok rajonni meg hogy mitol lehet az hogy az auto 2000 fordulatnal,mindha kihagyna a motor,ugycsinal mindha a motor1 masodpercig nem mukodne es utana huz tovabb.nehez elmagyarazni ezt az erzest.de masodperc alatt csinalja es csak 2000 koruli fordulatszamnal.nem tudom miert csinalhassa ezt...es csak akkor csinalja mikor lassan gyorsulok,meg a turbo nem kapcsol be.es ezt sem mindig csinalja.comp-r volt kotve de semmi hibat nem mutatott ki.itt ausztriaba elege draga az olajcsere meg akor is ha nekem megvan az olaj es a szuro...ezert gondoltam hogy magam cserelnem ki.
Piritu - 1.000.0002014-09-03 19:45:18 // 58049
A helyzet az, hogy két dolgot kell "kkiutni". Mindkettőhöz rá kell csatlakozni a comp-ra. (pl. ODB + MES)
Az egyik a szerviz számláló, ezt látod a menüben és visszafelé számol. A másik az olajcsere számláló, amit nem látsz, csak ha elérted a távot egy olajoskannával szólt, hogy olajcsere kellene.
Azért van kettő, mert a 159-nél külön választották a 30 (-35) ezrenként kötelező karbantartást az olajcseréktől. Ez utóbbit a körülményektől függően kérheti jóval hamarabb is a vas.

A tankba meg ne öntögess semmit, csak jó minőségű gázolajat. A többit elvégzi a kocsi.
David | Centocinquantanove2014-09-03 19:28:01 // 58048
ha van obdII kábeled, akkor akár te is nullázhatod.

miért akarod a dpf-et tisztítani? baja van? ha nincs, akkor regenerálva tisztul magától ha kell
alfa159nimi2014-09-03 19:20:37 // 58047
KERDES.
Olaj cserekor en hogy tudom az autobol kkiutni hogy olajat csereltem?vagy azt csak szamitogepen tudjak servicebe?
Hogy tudom a partikel filtert megtakarittani?jok ezek a tisztittoszerek amit a tankb kell adagolni?


Udv
mizooo2014-09-03 18:37:57 // 58046
Nekem a 16" és 17" kerekek között majdnem 1 licó fogyi különbség van a comp szerint. Tehát ebben benne van a kerékméret miatti csalás, a kisebb kerék miatti kevesebb fogyasztás és a tél miatti óvatosabb vezetés. Télen 6.5 körül mutat, mostanában 7.4. Igaz lakott területen kívül 100 alatt nem szoktam menni, M0 120. Van olyan 530d-s ismerősöm aki büszkélkedik a 6 alatti fogyasztásával, na azért arra kíváncsi vagyok :) Mondjuk fényképezni én is tudok olyat :P
David | Centocinquantanove2014-09-03 18:32:14 // 58045
1000 köszi! Még jó hogy nem erőltettem nagyon hátrafelé, ahogy a könyv írja... Akkor holnap megpróbálom előrefelé is :D
Pityukoma2014-09-03 18:31:05 // 58044

Szerintem egy az egyben átültették a képet a 156-os használatijából :-( Bár a rajzok általában sematikusak, de nekem erről a 156-os oldalindexe jön le.
Pityukoma2014-09-03 18:14:44 // 58043
Ja, visszafelé a hátulját akaszbe először, majd az elejét nyomd meg és bepattan a helyére :-)
Pityukoma2014-09-03 18:12:14 // 58042
Akkor pontosítok :-) A használati faxágot ír :-( hacsak nem a hanyattmenetet tekinti menet iránynak :-D
A menet iránnyal MEGEGGYEZŐ irányba told óvatosan a lámpatestet. Kb 8-10mm-t mozdulnia kell előre felé! Ha nem mozdul ennyit akkor óvatosam mozgasd meg párszor, mert az apró homokszemcsék amik mögé szorultak nem engedik. Még egy trükk: locsold meg vízzel, így könnyebben mozdul.
Ezután a hátulját bilentsd óvatosan kifelé, majd ha kiakadt akkor hátrafelé mozdítva kifordul a helyéről.
Pár kép róla:

Mielőtt visszarakod minden takaríts le kristálytisztára!
Remélem segítettem :-)
David | Centocinquantanove2014-09-03 15:35:04 // 58041
A múltkor beszéltük, hogy az első oldalsó indexbúrát hogyan lehet leszedni...
Elvileg a kézikönyv szerint menetiránnyal ellentétesen kéne eltolni hátrafelé, de nekem meg sem moccan. Túlzottan erőltetni sem akartam, nehogy reccs legyen a vége...

Szedte már le valaki ezt a búrát? Hogy megy ez?
Szabolcs 1592014-09-03 15:32:14 // 58040
jo napot ujjab kérdésem lenne a nagy navit szeretném frissiteni de nem találok hozzá sehol progit nem tud valaki segitteni honnét tudnám le szedni köszi
Dömpi (il dottore)2014-09-03 15:03:45 // 58038
érdekes a 16-os kerekekkel nekem is ... de a 19-es kerékhez prémium üa. kell :)
mex862014-09-03 15:03:00 // 58037
az elsö foto nem az eladó garnitúráról készült
mex862014-09-03 15:02:20 // 58036
mivel vége a nyárnak, asszem idöszerü lesz, hätha valaki ilyet keres:

159hez eladó téli alukerékgarnitúra nálam.

17es rondell felniken 1,5 szezont futott téligumikkal. 225/50 R17 a gumiméret.
nagyfékes 2.4en volt szóval arra is felmegy.
a felniken padkanyomok és emiatt festékhibák vannak, de télre szerintem böven jó.
a gumi viszonylag noname Minerva márkájúak, viszont 2012es DOT-tal van és nagyon szuper a profil. hóban elég jól muzsikáltak szóval nem kell félni töle.
a garnitúra nem üt, nem ráz, jól fut.

amorés fix ára 85db ezres a garnitúrának.

átvétel GYMS megyében.

Piritu - 1.000.0002014-09-03 14:54:11 // 58035
No, ezt rajzold le taccspadon! :-DD
David | Centocinquantanove2014-09-03 14:23:22 // 58034
Nekem szög 6.6 a fogyi komp szerint R16 kerekekkel, tökmindegy, hogy primcsi vagy se...
Ha spórolósabban megyek akkoris, ha sietek akkoris. Max 1 deciket játszik fel/le...
Liquid2014-09-03 14:08:55 // 58033
énis :)
az elműlt 2 évben ki is cseréltem mindkettőt, sőt tartalékban is van 1-1
Shadin2014-09-03 14:05:10 // 58032
Ha kell, évente kicserélem...
Vermacy2014-09-03 13:58:48 // 58031
Tavaly Februárban cseréltem az elsőt. Most láttam, hogy a hátsó hólyagosodik...
Liquid2014-09-03 13:53:20 // 58030
a két embléma egy tank gázolaj :)
Liquid2014-09-03 13:52:46 // 58029
kb. 1 éve felbukkant a hahun két Q4 SW is egyidőben, az egyik ilyen sötétbarna-féle volt
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-03 13:34:41 // 58028
áhh ezek a száraz tények :P
Shadin2014-09-03 13:02:28 // 58026
Hali! Ma BP. Infópark Telekom épülete előtt láttam egy barna(?) 2.4 Q4-et vajszínű bőr belsővel. Biztos valami flottás autó, mert az emblémák elég cefetül néztek ki :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-03 12:59:46 // 58025
hm tényleg az, én meg mióta azt tankolok lassabban nő a fű otthon, az edzés meg jobban megy :)
Giuntini2014-09-03 12:40:12 // 58024
Komp. szerint 7.8 tankolva max. 8.2l. Érdekes amióta prémiumot tankolok kevesebbet csal. Ki érti ezt.
Liquid2014-09-03 12:34:41 // 58023
mostanában megfigyeltem hogy ha nem a garázsban áll a gép (a csepptöltőn) akkor reggel előfordul hogy tök nehezen indul. Ez azt jelenti hogy a gombot megnyomva teker vag 5-10s-ig, aztán beröffen és tol komoly füstöt, semmi egyéb tünet nincs.
Mitő lehet ilyen? Nem tudom van-e összefüggés a töltővel, elvileg nem kéne.
Nyaraláskor nem csinálta.
norbi04092014-09-03 12:14:30 // 58022
Egy kis segítséget kérnék Tőletek... :)
Üzemanyagszűrőből milyen márkát ajánlotok? :)
Liquid2014-09-03 10:36:49 // 58021
mert nehéz a lábad :D
amúgy meg erősen függ a fogyasztás egy rakás tényezőtől.
Csak hogy kicsit jobb kedved legyen nekem közel 10 az átlagom :)
Dömpi (il dottore)2014-09-03 10:33:58 // 58020
oké, de a tiéd 2.4-es, a 8V meg úgy van a katalógusban, hogy "ECO"

na persze nem 19"-os felnikkel, meg nem chippelve...de mondjuk nem is én nyafogok a 8 lityós átlag miatt
Liquid2014-09-03 10:32:31 // 58019
a comp szerint, vagy tankolva?
Giuntini2014-09-03 10:11:41 // 58018
Nekem most egész elfogadható fogyasztást produkált. Autópályán (M7, mert az sem mindegy)140-es sebességgel, gyér forgalomnál, tempomattal, klíma kompresszor bekapcsolva, 8l.
Szabolcs 1592014-09-03 07:31:41 // 58017
Köszi átt is néztem szerintem veszek is 1 et asztán be kőtöm
ValeRossi462014-09-03 07:13:09 // 58016
Tibcsi166 blogjában megtalálod. Neki sikerült :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak