Fórum >> Típusok >> 159

Pityukoma2014-10-12 18:03:12 // 59853
Az enyém forgalmi szerint 1680kg Gyári136Le + chip ~166Le. Mérve nem volt egyik sem.
tdemeter2014-10-12 18:02:03 // 59852
Bakker, jo nektek.
Kb soha az eletben nem jutunk el oda, hogy odaadjam nektek az odb olvasokat.
Jovoheten?
'''''2014-10-12 17:00:23 // 59851
Az enyém 1680kg.Lemérettem.A q4 biztos több.
Liquid2014-10-12 16:05:51 // 59850
Nem tudom Pityukomáé mennyire van feltekerve.
Liquid2014-10-12 16:02:32 // 59849
1635 a forgalmi szerint
Shadin2014-10-12 15:53:36 // 59848
Jelentős persze, de szerintem a hajtás is nagyon sokat segít. Mennyivel nehezebb a Tiéd mint Pistié? Egy LE-re jutó tömeget nézve nincs 60-70 LE-nyi különbség.Fejben számolva, Neked 7,5Kg/1LE, Pistinek 9,5. Kb. Brutál jó az a Q4...
vargadre2014-10-12 15:42:22 // 59847
Sajnos melózom plusz autószerelés is van. (Igaz nem az Alfát) Azért köszönöm az ajánlatot.
ValeRossi462014-10-12 14:08:56 // 59846
Voltam ma Pityukomanal,meglatogattam Norbi fekszerelese kozben
Utana raneztunk az enyemre is,a ciceges forrast kerrsve,es akkor Norbi vette eszre,h kis fust szall fel a motor hatso reszenel.kartergaz szeru szaga van. Mellekelek kepeket.hatha valakinek van tippe :)

Liquid2014-10-12 14:05:45 // 59845
60-70 lóerő azért jelentős különbség.
De persze a megfelelő rajt még fontosabb, illetve a kipörgésgátló is vissza tudja fogni.
Vermacy2014-10-12 12:24:43 // 59844
Meghiúsult! Család "rendet" rakott a szerszámosban és nincs meg egyetlen szerszámom/eszközöm sem és eltört a gyertyakulcsom...
Shadin2014-10-12 12:04:39 // 59843
Nem lehet ennyivel erősebb a 2.4 :-(
Tudtál rendesen indulni, vagy elcsúszott a kerék? Én azt vettem észre, hogy amit az én autómban kipörgésgátlónak hívnak, na az nem tudom, hogy mi. Nem hogy csak simán kipörög, még el is pattog az útról...
Giuntini2014-10-12 11:34:25 // 59842
Egyetértek. Én a fő problémának a hosszú olajcsere periodust látom. Nincs kenés, és ez egy idő után meglátszik a hengerek falán. Kíváncsi lennék, hogy a tökéletesnek tartott motorokon, milyen bemaródások lehetnek a hengerek falain.
.......................2014-10-12 11:22:21 // 59841
Ja ,egy pár 2,4 es kikönyökölt e miatt
mzo2014-10-12 11:05:29 // 59840
? voltak az 59-esekben rossz szériájú injektorok?
Erről nem is tudtam...
.......................2014-10-12 10:31:09 // 59839
Hát sikerült a boschnak a 159 azért szar széria injektorokat szállítani
mzo2014-10-12 10:23:55 // 59838
Teljesen egyetértek, én is meglepődtem hogy a PSA/Ford 1.6 dieselt nem tették be, pedig a koromképződés talán ennél a motornál legjellemzőbb hibaforrás. És ennek akövetkezményeként turbóhalál stb... Unokatesóméknak van ilyen motorral autó, annyi a teendő, hogy 10-mx 15 eként olajcsere, turbó előtti olajcső szűrő kötelezendően takarítani kell. Így egész megbízható motor az is. A 1,3 JTD-kről (mivel van egy ilyen nekünk is igaz Opelben) annyi, hogy ott két fő veszélyforrás van -az olajcserén kívül- a vezérműlánc (bár jóval tartósabb mint némely VW és BMW tipusokban, valamint kifejezetten ajánlott a kézifék használata parkoláskor) és az hogy a levegőszűrőnél befolyhat az esővíz amit ha beszív a motor akkor kalap. A PD TDI-knél meg konkrétan rosszul írták hogy a Continental PD elemekkel volt baj, pont az és a BOSCH volt a jó és a SIEMENS volt a rossz. Ezt motorkód alapján lehet ellenőrizni, különböző VW fórumokon fent vannak azok a szériák amikben siemens volt. Bár ezek nagyrészét már cserélték gariban, ha szerencsés az ember.
Egyébként, ahogy írtátok előttem is páran, le lehet vonni azt a következtetést, hogy a fő hibaforrás a nagyon sok esetben a hosszú olajcsere periódus, láncos vezérlés, valamint a közvetlen befecskendezésben van.
dev1662014-10-12 09:33:47 // 59837
nem akarok légből kapott általánosítgatásokba bocsátkozni, de a cikk, az Erhard által leírták és saját tapasztalataim alapján körvonalazódni látszik néhány fő probléma forrás a modern motoroknál:
- láncos vezérlés
- hosszú olajcsere periódus(sztem szándékos avultatási behatás a gyártó részéről)
- súlycsökkentés, de valójában gyengébb minőségű ötvözetek és mindenhol ócska műanyagok (PD TDI szelepfedél, megvan?:)))
- nagyon magas teljesítmény/hengerszám arány
- Delphi, Denso, Siemens bef. rendszerek (akármennyit is szidjuk a fosch-t, ez a legkevésbé fos)
- károsanyag szabványoknak való megfelelési kényszer és ennek köszönhető konstrukciós bonyolultság

de mindenek felett és csupa nagy betűvel:
PROFITMAXIMALIZÁLÁS
ebben a BMW és a VW, igazi élharcos :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-12 09:16:27 // 59836
ja és a második helyezett 150e km-től teljes üzemanyag rendszer csere/ felújítás a Ford és Delphi közös csúcs fejlesztése 2000-2006-ig a 2.0TDCI
dev1662014-10-12 09:14:42 // 59835
Hozzáteszem, h tudnám bővíteni ezt a huszas listát: ne maradjon ki a hírhedt BMW V6-os kormosa sem, ami hajtókarcsapágyas lesz 200e előtt, az olajzabáló CR-TDI 2.0, a bámulatosan rossz V10 TDI, hirtelen haragú Honda VTEC és néhány TDCi variáns is pályázhatna.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-12 09:13:34 // 59834
teljesen valós dolgokat írnak de... minden szentnek maga felé hajlik... kimaradt a listából jó pár konstrukció hibás platform ami ezeken kívül nálunk is lecsapódik, mondjuk amit a sor elejére raktam volna az az 1.6 PSA dejzel és mindent amit ezzel szereltek , az 1.5dci-vel holtversenyben, az összes VW konszern 1.4 16V-s benyás, 1.6 benya 100-110le-ig, az 1.2-1.4 láncos benyás (csak az 1.2-őt írták be), az 1.8T láca...a többi dejzelt beírták, a legendásan fos és garantáltan 100e-ként teljes generált kívánó Smart, a vezérműláncos Almera-k, Micrak, új generációs Pajero-k
no talán ennyi ...
Vermacy2014-10-12 09:09:55 // 59833
...megyek is olajat cserélni...
Vermacy2014-10-12 09:06:26 // 59832
Ezaz! Magyar autós oldalon nincs szarolaszozás! Ez már a mai magyar újságírás legalja... >:-)
dev1662014-10-12 09:00:22 // 59831
belelapoztam és furcsa is volt, h sorozatosan gyalázza német csúcsmotorokat a cikk. mi ez eltévedtem, nem is a tc-n vagyok? ilyet. aztán látom, h csak lefordítottak egy cseh cikket.:))

Nincs itt semmi szarolaszozás. Az 1.3 JTD-ről nem tudok nyilatkozni. A TS/JTS-ről enyhén túlzó, de nem alaptalan állításokat fogalmaznak meg (telj. orientált konstrukciók, ez van), tehát összességében tárgyilagos, korrekt cikk. Nem fikázták azt, ami tényleg jó (TBi, régi JTD-k, Busso V6, stb.) A BMW kifutó és most futó motorsorozatai mind időzített bombák? a PD-TDI egy alapvetően elhibázott ötlet botrányosan silányan kivitelezve? a Denso-alapú rendszerek mind hulladékok és drágán javíthatók? a dCi-k betegágyak? ki lepődik ezeken meg? csak az aki, csukott szemmel jár és bedől a prémiummaszlagnak és társainak.

Üde színfolt a magyar autós cikkek között, mert nem elfogult, kilóra megvett firkászok írták.
Vermacy2014-10-12 08:34:41 // 59830
Beszar*k! (Tényleg a buin ülök :))! Szarolasz megint! Valójában nem volt német konstrukció, ami ne lett volna megemlítve az őskövületet aranyáron számoló Mercedest leszámítva.
Igen, kb. ennyi és ezért is örülök, hogy a szarolaszt kedvező áron lehet megvásárolni...
Vermacy2014-10-12 08:24:47 // 59829
"Nagyobb futásteljesítmény esetén horribilis olajfogyasztás"

szarolasz. Sokat használod, elkopik... :o)
Vermacy2014-10-12 08:17:45 // 59828
Én három éve vettem 16-os acélfelni készletet Matador téli gumikkal 20 ezerért. Egy idény után eladtam ugyaneinnyiért.
Vermacy2014-10-12 08:06:16 // 59827
Csak a vezérműlánc szakad szét 160 ezernél...
Vermacy2014-10-12 07:57:33 // 59826
Próbáld ki a spanyolokat is... :o)
yani🍀2014-10-12 07:53:12 // 59825
Vermacy2014-10-12 07:50:49 // 59824
Mert a magyarok óckodnak az olasztól főleg azok, akiknek sosem volt. Nézzétek a dolog jó oldalát. Második autó is lehet egy 159-es :)
Vermacy2014-10-12 07:49:56 // 59823
210 óra szerint, de 190 felett már kelletlenül gyorsított...
Vermacy2014-10-12 07:49:07 // 59822
tuning-box.hu-s. Asszem... :)
Igazából érzetre Én nem tapasztaltam nagy különbséget, csupán kevesebbet fogyaszt (és cserés lett a kuplung :)). Korábban nem volt alkalmam vigéckedni más autókkal szemben.

Esetleg hétvégén Simon-Júdás vásáron megkukkanthatod.
Pityukoma2014-10-11 22:21:15 // 59820
A tiéd nem hullámzik, egyszerűen állva hagy :-) :KUL-on Jó együttes ez a Q4+2.4+Chip kombó :-)
Pityukoma2014-10-11 22:12:10 // 59819
Le a kalappal :-) Gratulálok. Ez hosszú életű lesz. Én tavaly horganyoztattam az első lökös és a hűtők tartóit + a zárhíd merevítőit. Épp a múltkor bontottam le az alját az olajcsere miatt, akkor néztem be oda, olyan mint amikor beszereltem őket.
Pityukoma2014-10-11 22:06:57 // 59818
AlfaCity-n ők voltak:Árendás Kft. Egészen biztos meg tudják csinálni. Az Adok-veszek-ben is hirdetett valaki horpadás javítást, de már nem találom.

Az enyém is írt (1.9 16v 136LE) és nem hullámzik.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-11 21:11:30 // 59817
az eu4 156 1.9jtd-ben is van....
GTPeti2014-10-11 21:03:47 // 59815
Szerintem csak a legújabbakban (1.6 és 2.0, ahogy szosza is írja) van lambda. Az az Euro akárhányhoz (tipp: 5) kell, hogy alpesi levegőt tudjon gyártani...
Dömpi (il dottore)2014-10-11 20:48:54 // 59813
szóval ezzel kapcsolatban hívlak fel!
Dömpi (il dottore)2014-10-11 20:47:21 // 59812
holnap felhívlak!
.......................2014-10-11 20:19:19 // 59810
A 2000 es és 1600 os ban a turbo után rögtön lakik egy lambda sond
Shadin2014-10-11 20:16:31 // 59809
Jó hír, mert akkor nem is lehet rossz :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-11 20:15:57 // 59808
mert a lambda egyben az oxigén szenzor, hőfok vagy ahogy hívják
.......................2014-10-11 20:03:46 // 59807
Csak a 2000 ben van
Shadin2014-10-11 19:57:49 // 59806
Akkor a 70-80 reális lehet. Ha valakinek kell szóljon...
Shadin2014-10-11 19:56:30 // 59805
Dejzelbe csak eztet írja : 51802893 SENSOR ANT. ami egy sima hőfok érzékelő az előkatalizátornál, a párja pedig a DPF-ben szintén sima hőfok: 55199543 SENSOR REAR.
Benzinába meg ezt: 55204005 LAMBDA PROBE UPP. és 55203922 LAMBDA PROBE LOW.

Miért nem találom az oxigén szenzort?
yani🍀2014-10-11 19:50:56 // 59804
Èn a felnik darabját 10 ezerèrt vettem. Ilyen profilmélységű gumikat szintèn ilyen áron lehet venni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak