Fórum >> Típusok >> 159

Ákos (dewvil)2014-12-31 11:05:17 // 62840
Nekem is annyi szokott lenni...
KollerT2014-12-31 10:54:28 // 62839
B.U.É.K mindenkinek, szerencsére tegnap hazajutottam. Az akku volt lemerülve.
Marcox2014-12-31 10:53:40 // 62838
2x használtam a Bravom-ban unalmamban , 159-ben még sosem :) Itt is mindig újra kell "aktiválni" nem jegyzi meg, a kikapcsolás arra szolgál ha meggondoltad magad, és rájössz, hogy részegen is betalálok nem, hogy józanul :D :D :D Én ezt 1:1-ben bemásoltam a pdf-ből. Ez az a funkció ami sosem érdekelt :)

Viszont egy kanyarkövető funkciónak azért jobban örülnék :)
Am. most jut eszembe, találtam egy szabadon lógó csatlakozót a lökősbe hajtogatva, fogatva... az mire jó?! esetleg vkinek vmi tippje?
Alejandro2014-12-31 10:41:44 // 62837
2005-2006-os AR 159-eshez magyar nyelvű karbantartási útmutatója nincs valakinek elektronikus formában?

ami nekem van, és ami letölthető az aftersales.fiat.com-ról nem mindenben jó a régebbi AR 159-eshez.
panza2014-12-31 10:39:27 // 62836
Balesetmentes, nagyon boldog új évet kívánok, minden kedves cartársnak!!!!

Alejandro2014-12-31 10:34:09 // 62835
köszönöm a segítségedet!
Alejandro2014-12-31 10:29:16 // 62834
az én autómnál a follow me home funkciót minden egyes motorleállításnál kell a kar hátrahúzásával beállítani, ha szeretném aktiválni. tehát nem jegyzi meg, így kikapcsolni sem kell nálam.

nálatok másképp működik?
Marcox2014-12-31 01:39:54 // 62833
Igazán nincs mit! :)
gpek2014-12-30 23:38:45 // 62832
áh pedig ezt olvastam is, de nem rajta össze az agyam hogy ez az. ki fogom próbálni. Köszönöm szépen
Marcox2014-12-30 23:33:39 // 62831
“FOLLOW ME HOME” FUNKCIÓ
Ez a funkció lehetővé teszi a gépkocsi előtti tér megvilágítását egy beállítható időtartamra.

Bekapcsolás:
A motor leállítása utáni 2 percen belül húzzuk hátra, a kormánykerék felé a kapcsolókart. A kar minden egyes hátrahúzása 30 másodperccel, maximum 3,5 perces időtartamra meghosszabbítja a tompított fényszórók bekapcsolási idejét, amelynek végén automatikusan kikapcsolnak a fényszórók. A kapcsolókar minden működtetésekor a műszercsoport 3 visszajelző lámpája kigyullad, együtt a kijelzőn megjelenő üzenettel (ld. a “Figyelmeztető lámpák és üzenetek” című fejezetben).
Kikapcsolás:
Legalább 2 másodpercig tartsuk a kormánykerék felé hátrahúzva a kapcsolókart.
gpek2014-12-30 23:10:12 // 62829
Cartársak, haza kísérő fényt lehet aktiválni v. bekapcsolni? Esetleg az irány fényt lehet?
KollerT2014-12-30 21:52:28 // 62827
Lemaradt a link: http://tinyurl.com/alfahibaHibakódok
KollerT2014-12-30 21:48:28 // 62826
Itt láthatjátok miket ír ki:
A klíma pedig mindig elindul, ha kikapcsolom, akkr fura hangokat ad.
Parkoló lámpa be volt kapcsolva egész nap. Lehet hogy lemerült az akksi?
KollerT2014-12-30 21:41:55 // 62825
Kattog az autó és nem indul, mindenre failuret ír. Nem tudjátok mi lehet? Itt vagyok az Aréna Plázában. :(((
VICI2014-12-30 19:23:32 // 62824
köszi, akkor beruházok egy olyanra is :)
Liquid2014-12-30 19:19:39 // 62823
a 159-hez inkább ELM327 kell, a KKL kábel csak a motorvezérlőzöz jó, viszont a motor hibatárolóját eléred vele. Tölts le egy MES-t, majd a beállításoknál állítsd be a kábel típust és COM-portot, hajrá.
Csabi2014-12-30 18:26:35 // 62822
eLearn pl a 401-es hibakódra, amikor kikapcsolja az EGR-t ezt írja:

As a result, the exhaust gas recirculation valve is switched off and the supercharging pressure can longer be controlled and the quantity of fuel injected is reduced.

-nő a turbónyomás, csökken a fogyasztás...

a tapasztalat pedig szintén hozza ezt...a fogyi határeset, de azért enyhén csökken:)
droberto2014-12-30 18:13:36 // 62821
A MES oldalán látod, hogy mit mivel tudsz olvasni.
droberto2014-12-30 18:10:51 // 62820
Hmmm..Érdekes. A szakirodalom szerint dízelnél nem növeli az EGR a fogyasztást.
droberto2014-12-30 18:06:37 // 62819
Le lehet venni, de ott marad a luk. :)
droberto2014-12-30 18:05:24 // 62818
A 7,5 az inkább vegyes fogyi 1.9 159-nél. A város pedig nagyon relatív.
Városban kiskerékkel nem tudom 8 alá bevinni, se Pakson, se Pesten.
Nagykerékkel ez inkább 9,5.
droberto2014-12-30 18:00:36 // 62817
A kerék méret-tömeg nagyban befolyásolja a városi fogyasztást.
VICI2014-12-30 17:56:33 // 62816
sziasztok!
hibakódót hogy tudnék olvasni laptoppal, már a program és a VAGKKL kábel is megvan.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-30 16:35:25 // 62815
megmértem egészen pontosan -5 fokban 8 km kell, hogy bemelegedjen az 1.3-as....
tdemeter2014-12-30 16:31:16 // 62814
Az elobb lementem a gepet beinditani, mert 20.-a ota nem ultem benne.
Kicsit erzodott, hogy az akku gyengebb, de osszesegeben poccre indult.
Elmentem kerulni vele 1 kort es mire visszajottem lattam, hogy a kocsi alatt egy olaj folt van:(
Beleneztem es a jobb elso feltengely gumijanal olyan...
Ez jo vagy rossz? Azzal mi varhato ha mar folyik az olaj belole?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-30 14:19:21 // 62813
gondolom azért teljesen más egy programból kiírt vagy egyszerűen csak lefalazott EGR-s motorvezérlés vagy egy EGR nélküli motorvezérlés...így mondják a 10-12%-os különbséget
Gabesz012014-12-30 14:19:10 // 62812
Sziasztok!
A 159 tetején levő síneket le lehet venni, v gyárilag rá van " öntve"? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-30 14:17:02 // 62811
teljesen más a rendszer, más a porlasztó, az egr, a turbó stb, stb...a láncszett pl ugyan az de más a lefogató szerszámkészlet is pl...
szerintem típus és típus között a melegedési különbség a vízhűtő méretében kerestetik, amelyiknek nagy a felülete lassabban melegszik...az EVO-nak eléggé kicsike a vízhűtője az biztos
mzo2014-12-30 14:11:21 // 62810
De kivancsi lennek telen mennyi lehet ez a kulonbseg?
Csabi2014-12-30 14:04:14 // 62809
Egész pontosan 75s...
Csabi2014-12-30 14:02:40 // 62808
159esetében biztos kamu a 10-12%... Talán merem azt mondani, h csökkent a fogyi pár decit, mondjuk 3-5%-ot...De ennyi lehet a lábamban, és sok mindenben, pedig elég monoton használom a kocsit.
mzo2014-12-30 13:51:52 // 62807
Na nekem meg ez a furi, mert van egy kollegam akinek Fiat Pandaja van szinten 1.3 mjet es o is panaszkodott mar hogy telen nem melegszik be az neki sem a viz soha.
Es hogy hogy teljesen mas a fiat 1,3 mjet mint az opel cdti? Nem csak elektronika teren van elteres? Egyebkent ma megneztem a Vectra motorteret, es ranezesre a motor tok ugyanaz. Egyedul a sallangoknal talatam elterest, csovek tartalyik, kabelek, ilyesmik.
mzo2014-12-30 13:37:22 // 62806
Na most attol fugg mit ertunk varoson. Mert ha valamelyik videki kisvarost erted akkor lehet realis a 7,5 de Bp-en sztem mar ez nem allna meg a helyet.
Egyebkent regen sokat volt tema a fogyi nagy atlagban a Bp-iek 8,5-10,5 kozotti ertekeket irtak. Nekem nagy atlagban 9-10 korul van varosban 6-7 kozott palyan. Nagyjabol ezek a realis ertekek az 59-estol sztem.
David | Centocinquantanove2014-12-30 13:09:09 // 62805
A 9 lityi akkor is sok, ha én megyek a városban huzamosabb ideig, akkorse megy 7.5 fölé.
Vegyesben is 6.5-6.6-al járok az 1.9-cel, igaz nekem 8V ha ez számít.
mzo2014-12-30 12:42:58 // 62804
A grafinkonnál a termosztát nyitásnál jól számoltam hogy 1 perc az időkülönbség?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-30 12:38:06 // 62803
ez is érdekes inkább használom ilyen hidegben az 1.3 mjet-et mivel az 12km-en teljesen eléri az üzemi hőfokot...igaz a Fiat Mjet-je teljesen más, mint az Opelé....
mzo2014-12-30 12:37:20 // 62802
Igen, ugyanaz a személy vezette, egymás mögött mentünk végig mindenhová. Sima családi programok a városban. Bazilika, Budai vár, vásárlás stb.... jellemzően 2-10 km-eres, tehát viszonylag röid távok.
Ennyit biztos nem csalnak a comp-ok, egy két deci, max fél liter talán, de litereket biztos hogy nem. Ráadásul a barátom szerint egy két deci eltéréssel jól mutat a comp, az Alfa szintén ezt tudom. Mondom szerintem inkább az lehet hogy egyrészt kisebb a gumi a Vectrán, másrészt valszeg ennyivel nehezebb az Alfa. Egyébként egy 1.9-es dieselnek inkább az lenne a normális fogyi városban amit a Vectra produkált, nem pedig a 9-10 liter körüli értékek.
Ja és nincs tuning az autómban, hacsak nem az EGR DPF off-ot nem vesszük annak.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-30 12:35:55 // 62801
az is érdekes sok helyen lemondanak az EGR-ről, mert nélküle 10-12%-os fogyasztáscsökkenést érnek el...
Marcox2014-12-30 12:28:06 // 62800
A következő eseménysorozat áll fent nálam :)

Le szeretném falazni az EGR szelepet, vagyis inkább a helyét, 1-1,5 hétre. Viszont nem akarok ész nélkül neki esni. A kérdésem az volna, hogy kell e valamelyik "dugón" , takarólemezen lyukat csinálni vagy mindegyik "teli-talpas"?

Az EGR nem marad bent, így tudom ,hogy hibakód fog feljönni(bár ha valami nagyobb varázslat nélkül kikapcsolható az ECU-ban akkor megteszem, csak mondjátok el, hogy hogy kell :D ), viszont amíg tart ez a jan. 5 után lesz csak élet MO-n szindróma, addig nem jutok új alkatrészhez(normális áron) kb . 7én lesz itt az új alkatrész, viszont addig is használnám az autót. Illetve már már tarthatatlan, és bosszantó amit művel.
mzo2014-12-30 12:26:23 // 62799
Jók a grafikonok ;)
Én ennyire pontosan nem mértem, csak a műszerre és a fűtésre hagyatkozva tudok adatokat mondani. Én Angyalföldön lakom a Duna Plázától nem messze és télen hidegben a házunktól indulva az árpád híd felé haladva, mindig a váci úti felüljáró környékén mozdul meg a vízhőmérő és kezd el fűteni az autó. Ez az EGR falazás kiírás előtt is így volt és most is így van, szóval biztos van külnbség, de nekem érzésre nem abszolút nem vészes.
Egyébként a kis 1.3 d Corsánk télen városban szinte sose éri el az üzemi hőfokot, általában 70-75 fok környékén megáll, a 80-85 höz már nagyon sokat kell vele menni. nagy hidegben pl a háztól a munkahelyemig (12 km-er) jó ha a 65 fokot eléri. Sajnos az a kis motor ilyen. Nincs is benne vad meleg télen, viszont ilyenkor jó hogy van ülés és kormányfűtés :)
Csabi2014-12-30 11:47:31 // 62798
:D pedig semmi extra, csak jobb tényekre alapozni ,mint érzetekre..:)
Csabi2014-12-30 11:41:11 // 62797
Könnyen lehet.
droberto2014-12-30 10:23:46 // 62796
Ezt a két mérésedet a mai napig csodálom és tisztelem! :)
droberto2014-12-30 10:21:58 // 62795
Tuningod van? Vagy neki?
droberto2014-12-30 10:21:06 // 62794
Gondom hosszabb távon mentek vele ahol eltörpül az a néhány dl többlet...
droberto2014-12-30 10:19:51 // 62793
Ha ua. a motor, váltó, tömeg, teljesítmény használati mód. Akkor mint mondtam szerintem csalnak az órák. Egyébként ua. a személy is vezette?
Csabi2014-12-30 08:11:11 // 62792
Ahham, érdekes amit írsz..ennyire nagyobb lenne a víztere (?)...
Amúgy EGR nélkül biztos lassabban melegszik max annyira nem feltűnő -működő EGR-rel a visszaáramló gáz melegíti a hűtővizet, na ez hiányzik ha nem működik-
Anno megmértem, igaz 20fokos kiindulással...de a különbség észrevehető... amostani hidegekben még nagyobb lenne a különbség...

felső EGR nélkül alatta EGRel
-zöld vonal--vízhőfok
-fekete--termosztát nyitása
mzo2014-12-29 22:39:41 // 62791
Igen a Vectraban mukszik az Egr, de ez a masik amit meg akartam irni, hogy a Vectra sokkal lassabban melegszik be mint az Alfam. Amikor az Alfaban mar 70 fok a viz a Vectraban meg fekszik a mutato. Egyebkent erdekes, de amik mukodott az Egr-em akkor is mindig nagyjabol ugyanott mozdult meg a homero es kezdett el futeni, mint most Egr nelkul.
Ugyhogy ez biztos nem jatszhatott szerepet ebben a fogyasztas kulonbsegben. En inkabb az eltero gumi meretben es az esetleges sulykulonbsegben latom az okat.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak