Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-28 17:30:26 // 62754
igen volt...
tdemeter2014-12-28 16:08:36 // 62753
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-28 13:37:49 // 62751
annak ugyan az pedig, házon belül a kaszni más...max a szoftver van butítva ne hogy már ugyan annyi legyen a lóerő :)
droberto2014-12-28 13:27:34 // 62750
Kívülről még a Bravo-nak is másnak tünik a turbója.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-28 12:52:56 // 62749
nem ugyan az pedig, mindenki hozza a saját fejlesztését...kb olyan mint pl az F1-ben a Ferrari motoros csapatok a blokk ua a többi saját...
mzo2014-12-28 12:31:01 // 62748
Nem ugyanaz a turbó váltó stb? Hmm az érdekes, én úgy tudtam megegyezik minden. Max ahogy írtad is elektronikai téren gondoltam eltérést. De mechanikailag nem.
Szabolcs 1592014-12-28 12:21:28 // 62747
Xenon 159 cool nekem nincs gond a látási viszonyokkal inkább a szembejövő villogat hogy vegyem le a reflektort pedig csak tompított ön megyek :)
mzo2014-12-28 12:19:05 // 62746
Persze a gumik miatt is lehet könnyebb a kormányzás, -ezért is írtam a méretet- bár érdekes módon nem néz ki (nagyon) :) hülyén vele az autó. Legalább is ránézésre semmi fura. Vectra. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-28 12:18:14 // 62745
s emlékeim szerint még a turbó sem ugyan az...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-12-28 12:16:06 // 62744
attól hogy ugyan az a blokk a motorvezérlése (lmm, comp), váltója teljesen más...opelre hangolva
mzo2014-12-28 12:10:42 // 62743
Ez nem befecskendező hang, hanem egyszerűen keményebb hangja van a motornak hidegen. És ez az utastérből is hallható. Üa ugyanaz mint nekem, mert itt tankoltak a Mol kúton amikor megérkeztek. :)
A turbó fütyülést pedig hideg motorra, nem használatra értettem, nekem -mint sokan másoknak is itt- hideg motornál jól hallhatóan fütyül a turbója, a legkisebb gázpedál nyomásra ill lassú haladáskor is. Ez hang egy két perc után már nem tapasztalható, melegen meg pláne nem.
A lámpám tökéletesen van belőve, sajnos az 59-é sztem alapból gyenge. Annó mikor megvettem, komolyan megijedtem, hogy úristen ez ennyire ....? Aztán vettem bele növelt fényerejű izzókat, azóta nagyjából oké, de még így is csak elégségesnek mondanám.
Fogyasztásban lehet hogy csal a komp, de mivel komp adatokat hasonlítok össze, így az Alfáé is csal (hat) szóval Comp adatok alapján kevesebbet fogyaszt a Vectra.
A Vectra súlya papíron 1520 kg míg az Alfám papíron 1545 Kg (ami a valóságban inkább 1700 Kg körül van ugye) ami valóban elhanyagolható különbség, de érzésre, mozgásra könnyebnek érződik a Vectra. Szvsz biztos van eltérés a Vectra papíron szereplő és a valósgos súlyadatai között is, kérdés hogy mennyi. Van autógyártó akik több száz kg-om csalnak, pl Ford Alfa stb, és vannak akik meg pár 10 kg-om, pl Peugeot Mazda stb...
A turbó fütyülést pedig hideg motorra, nem használatra értettem, nekem -mint sokan másoknak is itt- hideg motornál jól hallhatóan fütyül a turbója, a legkisebb gázpedál nyomásra ill lassú haladáskor is. Ez hang egy két perc után már nem tapasztalható, melegen meg pláne nem.
A lámpám tökéletesen van belőve, sajnos az 59-é sztem alapból gyenge. Annó mikor megvettem, komolyan megijedtem, hogy úristen ez ennyire ....? Aztán vettem bele növelt fényerejű izzókat, azóta nagyjából oké, de még így is csak elégségesnek mondanám.
Fogyasztásban lehet hogy csal a komp, de mivel komp adatokat hasonlítok össze, így az Alfáé is csal (hat) szóval Comp adatok alapján kevesebbet fogyaszt a Vectra.
A Vectra súlya papíron 1520 kg míg az Alfám papíron 1545 Kg (ami a valóságban inkább 1700 Kg körül van ugye) ami valóban elhanyagolható különbség, de érzésre, mozgásra könnyebnek érződik a Vectra. Szvsz biztos van eltérés a Vectra papíron szereplő és a valósgos súlyadatai között is, kérdés hogy mennyi. Van autógyártó akik több száz kg-om csalnak, pl Ford Alfa stb, és vannak akik meg pár 10 kg-om, pl Peugeot Mazda stb...
imi1562014-12-28 11:27:14 // 62742
Liquid2014-12-28 10:27:00 // 62741
a könnyebb kormány nem jó, ez a túlszervózás eredménye. A Pandáét is egy ujjal lehet tekerni mégse jó. A könnyedebb érzést szerintem a virsligumik adták, mondjuk durva dolog egy ekkora súlyú autón ilyen keskeny kerék...
Piritu - 1.000.0002014-12-28 10:25:00 // 62740
Befecs hang - így van. A saját kocsimon is érezni a hangbeli különbséget.
Turbó - Nekem a 2.0 turbója új kora óta jól hallhatóan fütyül.
Turbó - Nekem a 2.0 turbója új kora óta jól hallhatóan fütyül.
droberto2014-12-28 10:13:11 // 62739
Egyébként a Vectra sem éppen pehelysúlyú. Papíron 1.592 kg. A Valóságban pedig szerintem simán lehet több mint a 159, mert a GM szeret hantázgatni a tömeget illetően.
droberto2014-12-28 09:57:47 // 62738
Befecs hang - Nagyban függ, hogy milyen üa-al járnak, jártak vele. Ilyen különbséget, 159 és 159 közt is tapasztaltam már.
Kormány - Szétszervózott érzéketlen sz@r.
A turbó fütyülés/huhogás - szerintem leginkább használatfüggő.
Futómű - Kb. feleannyi helyen van - rövid pálcikákkal - a kasznihoz kapcsolva. Kisebb rugózatlan tömegű, ballonosabb gumikkal. Naná, hogy komfortosabb egyenesben.
Fogyasztás - Fene tudja mennyit csal abban a komp. :)
Lámpa - Neked jól be van állítva? Én tökéletesen elégedett vagyok, bár egy ici-picit felfelé világít.
Érdekes dolog a 159 halogén lámpájával kapcsolatban, hogy Userek fele elégedett, míg a többiek elégedetlenek. Bár ők biztos a Xenonhoz vannak szokva...
Egyébként köszi az érdekes összevetést.
Kormány - Szétszervózott érzéketlen sz@r.
A turbó fütyülés/huhogás - szerintem leginkább használatfüggő.
Futómű - Kb. feleannyi helyen van - rövid pálcikákkal - a kasznihoz kapcsolva. Kisebb rugózatlan tömegű, ballonosabb gumikkal. Naná, hogy komfortosabb egyenesben.
Fogyasztás - Fene tudja mennyit csal abban a komp. :)
Lámpa - Neked jól be van állítva? Én tökéletesen elégedett vagyok, bár egy ici-picit felfelé világít.
Érdekes dolog a 159 halogén lámpájával kapcsolatban, hogy Userek fele elégedett, míg a többiek elégedetlenek. Bár ők biztos a Xenonhoz vannak szokva...
Egyébként köszi az érdekes összevetést.
mzo2014-12-28 09:39:46 // 62737
Sziasztok!
Tegnap volt szerencsém kipróbálni Német barátom Opel Vectráját, ugyanaz a motor váltó kombinációval, mint nekem van az 59-esben. Ugyanaz az évjárat, (2008) legutolsó szériás -már a cicaszemű- Vectra, abszolút megkímélve 77.000 km-errel (Alfám 125.000). Ami elsőre feltünt, hogy hatalmas átmérőjű a kormánykerék az Alfához képest, valamint hogy hidegen indítva halkabb a motorja, nem annyira kerregős, mint az Alfának. Egymás mellett állt a két autó és rendesen hallható volt hogy az Alfában ugyanaz a motor kicsit keményebben jár hidegen. Viszont pár perc és eltűnik a különbség, utána kívülről kb egyforma a hangjuk. Menet közben elsőre az tünt fel, hogy mennyivel könnyebb a kormánya mint az 59-esnek, aztán az hogy a váltója mintha kicsit direktebb, -vagy gyorsabb?- lenne, valamint D-be és R-be rakáskor, nem ránt egy picit sem az autón, míg az Alfáé egy icipicit igen. A gázpedál kicsit érzéketlenebb a Vectrában, hosszabb úton jár, valamint menet közben a motor kicsit zajosabb, és több a futóműzaj is. Érdekes módon ebben nem fütyül a turbó hidegen. :) A féken is meglepődtem, mert arra számítottam, hogy harapósabb lesz mint az Alfában, de nem, sőt valamiért fura picit nyúlós érzetet keltett. Pl a kis Corsánkaban ehhez képest vasmacska erejű fékek vannak. :) Ja és rohadt magasan volt a fékpedál a gázpedálhoz képest! Vagy háromszor belekapadt a lábam. Sztem konkrétan veszélyes. A futóműve jó volt, picit lágyabb, puhább, de nekem tetszett, bár igaz a Vectrán 195-ös téligumiszett volt épp, valszeg ez is közrejátszhatott az érzésben. Kicsit meg is hajtottam, padlózva érzésre kb egyformán megy a két autó. Tolnak mint a mozony. Ami szembetűnő volt még, hogy valahogy az egész autó könnyedebbnek érződött -talán játékosabbnak?- mint az Alfa. A saját autómba visszaülve egyből előjött, hogy azért érződik, hogy egy dögnehéz autóról van szó. Kicsit ahhoz tudnám hasonlítani, mintha sárban vagy hóban gurulna az Alfa a Vectrához képest. Persze nem kell nagy különbségre gondolni, de érezhető. Viszont az Alfa sokkal prémiumabb belül (külső dizájnt inkább nem is említem, mert a vectrát mindennek lehet nevezeni de szépnek nem), Az Alfába beülök és körbe ölel az autó, szinte egy vagyok vele, érzelmes sportos gyönyörű, teljesen más világ mint a Vectra ami ehhez képest egy Zsiguli. Más világ na. Fogyasztásban is jobb a Vectra (gondolom szintén a súlynak köszönhetően) Berlinből 5,7-es fogyasztással jöttek telepakolva 140- tempomat ahol lehet, míg itt a városban nullázás után 7,9-et mutat a műszer 3-om nap után. Összegezve ami a Vectrában tetszett az a váltó és a futómű.Nem félre érteni, az 59-nek jobb futóműve van, de a Bp harctéren jó volt a Vectra is. Ja és a világítása, na az gyerekek marha jó, igaz hogy xenon, de ehhez képest az Alfa lámpája kb egy gyertyának felel meg. Na azt az egyet irigylem. Mást nem.
Tegnap volt szerencsém kipróbálni Német barátom Opel Vectráját, ugyanaz a motor váltó kombinációval, mint nekem van az 59-esben. Ugyanaz az évjárat, (2008) legutolsó szériás -már a cicaszemű- Vectra, abszolút megkímélve 77.000 km-errel (Alfám 125.000). Ami elsőre feltünt, hogy hatalmas átmérőjű a kormánykerék az Alfához képest, valamint hogy hidegen indítva halkabb a motorja, nem annyira kerregős, mint az Alfának. Egymás mellett állt a két autó és rendesen hallható volt hogy az Alfában ugyanaz a motor kicsit keményebben jár hidegen. Viszont pár perc és eltűnik a különbség, utána kívülről kb egyforma a hangjuk. Menet közben elsőre az tünt fel, hogy mennyivel könnyebb a kormánya mint az 59-esnek, aztán az hogy a váltója mintha kicsit direktebb, -vagy gyorsabb?- lenne, valamint D-be és R-be rakáskor, nem ránt egy picit sem az autón, míg az Alfáé egy icipicit igen. A gázpedál kicsit érzéketlenebb a Vectrában, hosszabb úton jár, valamint menet közben a motor kicsit zajosabb, és több a futóműzaj is. Érdekes módon ebben nem fütyül a turbó hidegen. :) A féken is meglepődtem, mert arra számítottam, hogy harapósabb lesz mint az Alfában, de nem, sőt valamiért fura picit nyúlós érzetet keltett. Pl a kis Corsánkaban ehhez képest vasmacska erejű fékek vannak. :) Ja és rohadt magasan volt a fékpedál a gázpedálhoz képest! Vagy háromszor belekapadt a lábam. Sztem konkrétan veszélyes. A futóműve jó volt, picit lágyabb, puhább, de nekem tetszett, bár igaz a Vectrán 195-ös téligumiszett volt épp, valszeg ez is közrejátszhatott az érzésben. Kicsit meg is hajtottam, padlózva érzésre kb egyformán megy a két autó. Tolnak mint a mozony. Ami szembetűnő volt még, hogy valahogy az egész autó könnyedebbnek érződött -talán játékosabbnak?- mint az Alfa. A saját autómba visszaülve egyből előjött, hogy azért érződik, hogy egy dögnehéz autóról van szó. Kicsit ahhoz tudnám hasonlítani, mintha sárban vagy hóban gurulna az Alfa a Vectrához képest. Persze nem kell nagy különbségre gondolni, de érezhető. Viszont az Alfa sokkal prémiumabb belül (külső dizájnt inkább nem is említem, mert a vectrát mindennek lehet nevezeni de szépnek nem), Az Alfába beülök és körbe ölel az autó, szinte egy vagyok vele, érzelmes sportos gyönyörű, teljesen más világ mint a Vectra ami ehhez képest egy Zsiguli. Más világ na. Fogyasztásban is jobb a Vectra (gondolom szintén a súlynak köszönhetően) Berlinből 5,7-es fogyasztással jöttek telepakolva 140- tempomat ahol lehet, míg itt a városban nullázás után 7,9-et mutat a műszer 3-om nap után. Összegezve ami a Vectrában tetszett az a váltó és a futómű.Nem félre érteni, az 59-nek jobb futóműve van, de a Bp harctéren jó volt a Vectra is. Ja és a világítása, na az gyerekek marha jó, igaz hogy xenon, de ehhez képest az Alfa lámpája kb egy gyertyának felel meg. Na azt az egyet irigylem. Mást nem.
avvocato2014-12-28 09:35:11 // 62736
Az olajhőfokmérőnek magasabban kell állnia 100-nál, legalábbis, ha bemelegedett és mész 140-el, akkor feljebb kell kúsznia a mutatónak.
'''''2014-12-28 07:58:55 // 62735
Én örültem a találkozásnak!
Jupiter1552014-12-27 23:58:00 // 62734
Igen. 10 éve hordom hozzá az Alfáinkat, soha nem csalódtam benne.
Chianti2014-12-27 23:37:41 // 62733
Ha jó szerelőt keresel, én őtajánlom.
Lehet nem a legolcsóbb, viszont ha megbízható szerelő kell, nem biztos hogy az ár az elsődleges szempont...
Szerintem nagyon korrekt és érti a dolgát...
Lehet nem a legolcsóbb, viszont ha megbízható szerelő kell, nem biztos hogy az ár az elsődleges szempont...
Szerintem nagyon korrekt és érti a dolgát...
Liquid2014-12-27 23:29:03 // 62732
irigyellek így is :)
Chianti2014-12-27 23:26:08 // 62731
Gratula! Gondolom nehéz szavakba önteni az élményt, mert át kell élni hogy megértsd, milyen érzés egy ilyen sportos veterán csodát vezetni...
Chianti2014-12-27 23:22:14 // 62730
Bocsi...lehet rosszul írtam... már emlékszem a Gábor is azt mondta, hogy a műszer az eltömődöttség szintjét jelzi, nem pedig a tisztasági fokot... tehát akkor 30% lesz az... :o)
droberto2014-12-27 22:51:31 // 62729
Ma délután egy felejthetetlen élményben volt részem.
Egy 40 éves rétegmodell Spider-t vezettem.
Az öreglány meglepően sportosan viselkedett a Mecsek szerpentinjein. :)
Alfa Romeo Spider 2000
Köszi Tomi! :)
Egy 40 éves rétegmodell Spider-t vezettem.
Az öreglány meglepően sportosan viselkedett a Mecsek szerpentinjein. :)
Alfa Romeo Spider 2000
Köszi Tomi! :)
Piritu - 1.000.0002014-12-27 22:50:54 // 62728
Csabi2014-12-27 22:43:36 // 62727
lehet akár a műszer is..haldoklik, sokszor van véghelyzetben :)
'''''2014-12-27 22:39:30 // 62726
Nemrég még simán kiakadt az emelt nyomásnál.Egy idő után megint megállt alatta.Lehet,hogy a program is bejátszik.Nem zavar mert ritkán nézem csak furcsa.
Csabi2014-12-27 22:33:22 // 62725
persze ezzel azt akartam, h szerintem ezért nem megy ki neked sem a maxra
Csabi2014-12-27 22:32:50 // 62724
Múltkor csináltam egy óratesztet telóval( a mutató kimegy a véghelyzetéig), és akkor lepődtem meg amikor a turbómutató 1,55nél akadt ki...szóval nálam soha nem is fog kimenni 1,6-ig....ahogy sokaknál sem
Piritu - 1.000.0002014-12-27 22:26:47 // 62723
Szinte semmi. Elvileg reggelre lesz.
Nekem nem hiányzik, utálom lapátolni. Előnyét meg nem látom, a gyerekekkel már nem kell szánkózni :-D
Nekem nem hiányzik, utálom lapátolni. Előnyét meg nem látom, a gyerekekkel már nem kell szánkózni :-D
Piritu - 1.000.0002014-12-27 22:25:19 // 62722
Amúgy meg mi a különbség? A tényleges értéket mutatónál látom, hogy még hideg a motor, vagy nem jó a termosztát. Ezt a 159-én is látom.
Ha meg a 2,0 gyerekbetegsége, a műanyag hűtőtakaró miatt elmegy a hűtővizem, és felforr a motor, akkor a valós értéket mérő se segít. Másodpercek vannak és nem bámulja az ember folyamatosan a műszert. Az átlag usernek semmi előnye sincs belőle, ha követni tudja a tényleges értéket.
Ugyan ez van az olaj hőfokkal és az olajnyomással is. Majd 750e alfás km-el a hátam mögött még sose hiányoztak ezek az információk...
Ha meg a 2,0 gyerekbetegsége, a műanyag hűtőtakaró miatt elmegy a hűtővizem, és felforr a motor, akkor a valós értéket mérő se segít. Másodpercek vannak és nem bámulja az ember folyamatosan a műszert. Az átlag usernek semmi előnye sincs belőle, ha követni tudja a tényleges értéket.
Ugyan ez van az olaj hőfokkal és az olajnyomással is. Majd 750e alfás km-el a hátam mögött még sose hiányoztak ezek az információk...
'''''2014-12-27 22:23:11 // 62721
Nálam a turbónyomás óra nem mutatja a valós nyomást.Most 2.2-ön van a nyomásom a gyári 1.5-1.6 helyett de így sem megy fel maxra a mutató.
'''''2014-12-27 22:20:43 // 62720
Meg is lepett kicsit.Muszáj volt kihozni még utoljára az idén.Főleg ha tényleg jön a hó.A quadot meg már felkészítettem a hóra. :-)
Hóhelyzet felétek?
Hóhelyzet felétek?
Piritu - 1.000.0002014-12-27 22:18:29 // 62719
A korábbi OFF-jaikban nem mászkált, tuti nincs valami rendben,mert hát szarolasz :-DD
Piritu - 1.000.0002014-12-27 22:16:52 // 62718
Hátsó kerekessel könnyű :-)
Csabi2014-12-27 22:14:50 // 62717
"minek mászkál a mutató menet közben le és fel"
Ez kemény...ilyen alapon a fordulatszámmérő miért nem zavarja őket, vagy a kmóra ? :)
Ez kemény...ilyen alapon a fordulatszámmérő miért nem zavarja őket, vagy a kmóra ? :)
tdemeter2014-12-27 22:13:08 // 62716
offos sokat emlegetett grand picassoban sincs :) Viszont talaltam 1 progit a neten amivel be tudtam kapcsolni rajta, hogy legyen:) Es ami nem mind1, ez a "bekapcsolt" kijelzo rendesen mutatja a hofokot, vagyis nem all be 90 fokra csak mert ott jo neki.,...
'''''2014-12-27 22:12:03 // 62715
Kérdezd meg Robit,ma hogy fordultunk meg a spiderrel! :-) Nem kell hó hozzá!
Piritu - 1.000.0002014-12-27 22:01:23 // 62714
A grotesz igazából az, hogy ahol meg tényleges hőfokot mutat (Spider, 156, és társaik), ott meg sokan a fórumos hsz-aikban értetlenül állnak az előtt, hogy minek mászkál a mutató menet közben le és fel. Miért nem áll be egy értékre? :-DD
Csabi2014-12-27 21:54:06 // 62713
Elég groteszk, h ez pedig így van...
Piritu - 1.000.0002014-12-27 21:43:37 // 62712
A múltkor ültem egy OFF-ban, ahol már nincs is vízhőfok mérő. Helyette van egy lámpa, amíg hideg motor kéken világít, ha meg forr - gondolom - pirosan. Kb. ennyit tudunk meg mi is a 159 műszeréről.
Csabi2014-12-27 20:59:17 // 62711
nekünk is lehetne...bár már lassan a vízhőfokmérő is extra lesz.
Liquid2014-12-27 20:51:34 // 62710
a JTS-ben a turbonyomás-mérő helyén olajhőmérő van ami szeret elromlani
Liquid2014-12-27 20:50:29 // 62709
esik a hóóóóó :) A gyerekekkel már hógolyóztunk egyet, ha kitart holnapig akkor előveszem a Black Monstert! :)
Csabi2014-12-27 20:47:15 // 62708
Az enyém 2006/01 havi és mutatja az olajszintet, igaz az enyém dízel...
tdave0082014-12-27 20:37:19 // 62707
fiat-nemet pont hu lesz az?
.......................2014-12-27 20:35:15 // 62706
A 70%az minden csak nem jó,regen után
20..30%ra le kellene mennie,még 250ekm nél is
20..30%ra le kellene mennie,még 250ekm nél is
Jupiter1552014-12-27 20:22:12 // 62705
Ha Dunakeszi is jó, akkor Német Mihály.