Fórum >> Típusok >> 159

Liquid2015-04-01 12:30:27 // 66203
projektoros lámpatestben volt? milyen autóval?
mex862015-04-01 11:14:04 // 66202
mondjuk lehet az a baj hogy Csorna az otthoni lakhelyem... .:D
mex862015-04-01 11:09:38 // 66201
engem szedtek ki xenon miatt, és egy megyében lakunk. bär megusztam a büntit.
söt vizsgära is kivetették még a feketére is...
na meg igazoltattak is, legutobb karäcsony mäsnap otthon, pedig egy piros fullgyäri F Asträban ültem ami megint nem egy kirivo jelenség...
G-MANN🍀2015-04-01 10:30:43 // 66200
Akkor nem is fogyaszt sokat az 1,75 TBi motorom :-) :-)
W.2015-04-01 10:15:57 // 66199
Hol tudsz mosót 15-ért? Nekem azonnal kellene!
David | Centocinquantanove2015-04-01 10:04:18 // 66198
Nem tudom, nekem mindig 12+ hónapot bírt a nem túl drága (5000 HUF/2db) H7 izzó, és alapból egy garnitúra mindig be van készítve a csomagtartó oldalában lévő kis rekeszkébe.
Igaz, ma már ez sem kötelező, mint ahogy el tudom azt is képzelni, hogy 1 millió az egyhez hogy a xenon miatt kivegyenek a sorból...
Én nem azt mondom, hogy a xenon rosszabb dolog, mint a H7, hanem azt, hogy egyáltalán nem feltétlenül rosszabb választás.

A H7 izzó cseréje nekem kb 5 percet vesz el az életemből 12+ hónap alatt és ha ara is figyelek, hogy ne legyek koszos, akkor max 8 perc. Ennél jóval többet töltök el az autó simogatásával évente... :) Úgy gondolom ez nem jó érv a xenon mellett.

Alapból az utólagos xenont nem tartom veszélyes dolognak, még akkor sem, ha nincs magasságállító, vagy mosó, HA be van normálisan lőve a fényszóró. Ha viszont nincs, akkor a H7 is vakít.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-04-01 09:56:45 // 66197
nálam 2-3 hónapot élt az Osram és még beszer áron is elég drága játék évente 4 szettet venni a cseréjének a szopásáról nem is beszélve ... én mindig törekszem a gyári xenon-os autóra ezek a "gagyi" állítólag emelt fényű izzók köszönő viszonyban sincsenek a xenonhoz képest... egy UGY xenon kb 15-20e a mosó hozzá 15e.... én inkább ezt választanám
Liquid2015-04-01 09:46:25 // 66196
az a helyzet, hogy én még nem hallottam olyanról hogy egy autót kivettek volna a forgalomból mert xenonos. Mondjuk alapból nem igazoltatnak sose, mióta inkább trafiznak. Persze ha egy fábiában a nagyszárny, meg nagybojler mellett még 13000K-val világít a lámpa az feltűnő. Na de egy 159-ben abszolut nem. A 156-tal se csesztettek soha, sőt még műszakin is átment vele.
Lehet hogy szigorúan számolva nem éri meg, vagy egy árban van, de nem kell cserélgetni, meg fél lámpával menni amíg nem tudod kicserélni, és jobban világít.
Szerintem ami nem éri meg az a csodaizzók használata, a sima vagy a xenon helyett. Mert vagy sima, és akkor nincs gond (az se világít kevésbé), vagy ha már sok pénzt ad érte az ember, akkor el is várná hogy egyrészt világítson, másrészt fél évnél tovább tegye azt, na ez csak a xenonra igaz. Ehhez még tegyük hozzá azt hogy a lámpatestet illik jól beállítani.
Ettől persze még megértem azokat akik biztonságra mennek.
Az utóbbi időben a vakító szembejövők szinte 100%-a, vagy koppig volt pakolva és nem állítottak a lámpán, vagy a 2 fényszóró közül az egyik az égbe világított.
.......................2015-04-01 09:33:06 // 66195
nekem a biztonságom fontosabb mindennél
David | Centocinquantanove2015-04-01 09:29:05 // 66194
Én a múltkor egy kollégával számolgattam, de arra jutottam, hogy sacc per kb a xenon "izzók" önmagukban annyival drágábbak, mint amennyivel tovább bírják (Alfa159 / Chrysler 300C).
Tehát lényegében majdnem ugyanott vagyok anyagilag, csak a normál H7 izzó esetében évente fizetsz kb 4-5 ezret, míg a xenonnál mondjuk 5 évre kifizeted előre a huszonezret.
Lehet, hogy a fenti összegek nem feltétlenül fedik pontosan a valóságot, de amikor számolgattuk hozzávetőlegesen nekünk ez jött ki, így abban maradtam magammal, hogy nem xenonosítok, mert egyrészt hogy "jogtiszta" legyen, ahhoz sokminden másban is be kell fektetni (magasságállító, mosó), másrészt 5 év leforgása alatta legalább 4 féle izzót is kipróbálhatok...
mzo2015-04-01 06:35:59 // 66193
Szia!
A DPF eltávolítását én ITT csináltattam.

Tegnap kicsit felment az agyvizem az autón, pontosabban a fogyasztásán. Megtankoltam, majd mentem 30 kmert Bp-en, közepesen erős forgalomban. Átlagfogy 13,2 l! 1.9 dieseltől ez nagyon sok...
Bpatki2015-03-31 22:17:03 // 66192
Szervusztok ! Segítséget szeretnék kérni tőletek. Egy 2.4 JTDm 159 esből szeretném a részecskeszűrőt ( DPF ) eltávolítani. Van olyan aki ebbe tudna nekem segíteni vagy ajánlani megbízhat szerelőt aki kiiktatja a komputerből és egy középcsövet be tenne a helyére. Köszönöm ! Szép estét.
.......................2015-03-31 22:05:17 // 66191
A mito ba tettem egy un Siemens xenont mikor megvettem
Tökéletes ma is
Pedig kínai ,és azóta eltelt 6 év

Ja és jobban világít mint a gyári xenon
Liquid2015-03-31 21:59:45 // 66190
így van, legalábbis amit a normál izzó vásárlásán felül költ
Liquid2015-03-31 21:59:02 // 66189
az nagyon kevés ahhoz képest amennyibe kerülnek.
Invisible2015-03-31 21:54:57 // 66188
Előző "nemalfámba" osram volt, de nem a night breaker, hanem cool blue. Annak a fénye is elfogadható volt. Azzal adtam el kb 15 000 km-t mentem velük és még nem volt velük gond.
.......................2015-03-31 21:44:11 // 66187
Mert kidobott pénz amit izzóra költesz
Trombozis2015-03-31 21:39:05 // 66186
:-)
Nem nagyon, mert utálok mindenkit, aki az. :-D
Erhard 242 (Pure Energy)2015-03-31 21:34:32 // 66185
attól függ mennyire vagy kocka :D
Trombozis2015-03-31 21:32:42 // 66184
Valaki ellopta a kérdőjelet. :-)
Kérdés. :-P
Haddel2015-03-31 21:30:05 // 66183
Akkor még nem is rossz.Nekem 8 hónapot bírt..
Erhard 242 (Pure Energy)2015-03-31 21:30:02 // 66182
ez kérdés vagy önmegerősítés? :D
Trombozis2015-03-31 21:25:58 // 66181
Srácok!

Ha a kettős tömegű kakál, akkor azt én kocka fejjel észre tudom venni.

Köszi! :-)
Dömpi (il dottore)2015-03-31 21:23:05 // 66180
Pedig nyugodtan lehetne, megfelelő használattal 1 évet simán bírnak.
Dömpi (il dottore)2015-03-31 21:22:05 // 66178
2014.01.30án lett beletéve, 149 534 km-nél. Azóta eltelt 13 hónap és kb. 22 ezer km. (nincs kedvem most kimenni és megnézni a km-óra állást)
.......................2015-03-31 21:04:31 // 66177
Itt az idő hogy beletégy egy xenont ,és 5 évig nyugi van és tisztánlátás
Liquid2015-03-31 20:49:54 // 66176
na ezért nem használtam/használok ilyen csodaégőket :)
Haddel2015-03-31 20:38:26 // 66175
Hány hónapot bírt az osram?
Erhard 242 (Pure Energy)2015-03-31 20:38:17 // 66174
mondtam hogy gyorsan kiég...ahhoz meg épp elég drága
Dömpi (il dottore)2015-03-31 20:26:47 // 66173
Tegnap egyszerre égett ki mindkét tompítottam (Osram Night Breaker plus)
Most visszakerültek az LG Megalight Ultra-k. Remélem péntekre hoz a haverom újakat, mert a használt (az OSRAM-ra cserekor vettem ki őket) nem bitros, hogy hosszú életű lesz.
Innentől CSAK LG Megalight Ultra-t fogok használni. Ugyanannyit tud/bír mint az OSRAM, de fele annyiba kerül.
David | Centocinquantanove2015-03-31 19:27:15 // 66172
Ja nekem is kerregett amíg meg nem lett töltve a rendszer gázzal meg olajjal. Utána elmúlik a kerregés... Remélhetőleg! Havonta legalább egyszer egy fél órára érdemes bekapcsolni télen is, hogy az olaj mozogjon, így nem száradnak ki a tömítések, így nehezebben is szökik el a gáz a rendszerből.
Amúgyis 2 évente érdemes ellenőriztetni / feltölteni.
Haddel2015-03-31 18:45:14 // 66171
Két testőr autó a karabíner mellett, )
Pityukoma2015-03-31 18:26:35 // 66170

Ez tecccik :-) Robitól lízingeltem :-)
Giuntini2015-03-31 18:19:37 // 66169
Én is nagyon vŕrom. Kívŕncsi vagyok mit szóltok a leghalkabb 159 dízelhez.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-03-31 10:36:39 // 66168
simán kipattintod...
TJanesz 1592015-03-31 09:58:16 // 66167
Hátsó ajtó (SW) teleszkópokat könnyű kicserélni? Megfáradtak, gondoltam ma veszek hozzá csak nem is néztem még hogy lehet kiszedni..
dev1662015-03-31 01:07:46 // 66166
Fordulaton is változnak a korrekciós értékek, de értelme nincs figyelni őket, mert ott már nem fut az SRC (Smooth Running Contol), csak a mennyiségi korrekciós (MAR, lsd. bármelyik Bosch szakkönyvben) rutin, aminek egyrészt nem az egyenletes fordulatszám tartása a célja, hanem az emisszió csökkentése, másrészt a kiolvasott adatokat nem tudod kiértékelni, mert a terheléstől, üzemállapottól függően változik a teljes tüzelőanyagmennyiség és a fordulatszám, így az adatok nem lesznek összehasonlíthatók. Ezzel szemben az alapjárati hideg és meleg üzem 1-1 majdnem tökéletesen reprodukálható üzemállapot. Emellett alapjáraton jelentős a korrekciós hatás: A 3,3 mm3/i az alapjárati 8 mm3/i-hez képest magas, 40%-os korrekció, de fordulaton ugyanez legfeljebb 1-2 százalék lehet, mert a teljes tüzelőanyagmennyiség egy nagyságrenddel több és a korrekció is alacsonyabb. Még egy ok, hogy miért az alapjárat érdekes.

A korrekciók összege mindig 0. A párja pedig mindig meglesz a legrosszabb hengernek, mert az ECU kiszámolja, hogy melyik hengerrel optimális kompenzálni és elsősorban az fogja kapni az ellenkező előjelű korrekciót. Úgy sejtem, ez mindig a legtávolabbi henger.

Persze kétségbeesésre semmi ok, ha magasak a korrekciók, kedvezni kell kicsit a tüzelőanyagrendszernek, hogy olajozottabban és tisztábban működjenek a dolgok ;)
.......................2015-03-30 23:50:14 // 66165
Nincs ennek semmi baja,szép tükörkép es görbe
A siető hengernek megvan a lusta párja,ez így ok
Akkor lenne gond ha a 4 ből egyik kiugróan magas lenne a többihez képest
.......................2015-03-30 23:46:18 // 66164
Menet közben is folyamatosan változnak a korrekciós értékek
Simán figyelhető egy androidos telóval
Meg egy mini elm 327 bluetooth ossal
Meg Alfa ODB app al

Csak padlógázon nincs korrekció,ill. Ott is van ,csak a legutolsó érték ,és mem változik
Köbmm per befecskendezésenként számolja
Az sem mindegy hogy egy adott pillanatban hány köbmm a teljes fecsk gázolaj
Viszonyítani kell százalékban

A magasértékek alapból nem hibásak,de meg kell lenni a minusz3 nak egy plusz 3 körüli párjának
Ezek összege nulla körül kell legyen
dev1662015-03-30 23:22:04 // 66163
Sajnos a pontos Bosch SRC algoritmus nem publikus (ahogy egyik gyártónál sem), de gyanítom, hogy hidegindításkor rögtön az első néhány munkaütem után megkezdődik a korrigálás és utána befecskendezésenként újraszámolja a korrekciókat a friss adatokat is figyelembe véve. Ha pontos képet akarsz kapni, akkor több adatot gyűjts össze ugyanolyan körülmények között. Ami beszédes:
- hidegindítás utáni első fél perc végig gázadás nélkül
- ugyanez melegen

ha több ilyen mérésnél hasonló eredmények születnek, abból már lehet következtetést levonni. Lehet, hogy csak egyszeri alkalom volt a magas korrekció (pl. egy kis víz vagy szennyezőanyag az üzemanyagban vagy beszívott egy kis olajat a szívósorból, esetleg levált valamilyen lerakódás valahol, majd elégette, stb.) és semmi ok aggodalomra.
Chianti2015-03-30 23:00:27 // 66162
Támogatom!!! :o)
Chianti2015-03-30 22:59:24 // 66161
Ezzel én is így vagyok sajnos! :o((( Pedig nekem is ez lenne/lett volna az első VTT-m. Remélem azért valaki képviseli majd helyettem a Rosso színvilágot.
Piritu - 1.000.0002015-03-30 22:36:26 // 66160
Kellene szervezni egyet őszre is...
Liquid2015-03-30 22:30:21 // 66159
az bizony nagy kár :(
De majd iszunk az egészségedre és te is a miénkre, gondolom nem lesz pálinkahiány felétek se :)
Piritu - 1.000.0002015-03-30 22:22:49 // 66158
Én is, bár nem tudok eljutni :-((
Piritu - 1.000.0002015-03-30 22:22:07 // 66157
Ezt mind értem, csak azt nem, hogy pár másodpercen belül miért nem ugyan azok a korrekciós értékek? Nekem pont az tűnt fel, hogy az első esetben remegett egy kicsit a kormány. Másodszor már semmit. Nem lehet, hogy "túlkopmenzál"?
Liquid2015-03-30 22:20:03 // 66156
úúúú gyerekek, de várom már a VTT-t :)
Piritu - 1.000.0002015-03-30 22:18:35 // 66155
No, akkor készülj! Főleg az esti szalonnasütésre, az nagyon veszélyes tud lenni. Főleg másnap reggel :-))
Piritu - 1.000.0002015-03-30 22:14:57 // 66154
Nekem is hasonlókat dob :-))
A múlt héten mi is mentünk 2x900 km-t, nagyrészt éjjel. 6-osban 3000 fordulat mellett tempomattal beszélgetve. Nem rossz motor ez a forradalmi 1956 köbcentis :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak