Fórum >> Típusok >> 159

Liquid2015-04-02 16:51:26 // 66240
csatlakozom
vzolee2015-04-02 16:27:38 // 66239
Szia, én Csörihez járok, csak ajánlani tudom.
.......................2015-04-02 15:45:08 // 66238
keresek 159 fényszórókat ,
a belsö része kell csak

így lehet bárhol törött
tdemeter2015-04-02 15:26:12 // 66237
Allitolag van benne gaz de jo ottlet a klimas mert az talan nem akarja felujittanti velem az egesz kocsit.
Az olaj aggaszt, ezekszerint az is lehet keves benne?
En amugy annyit teszek, hogy ossztol-tavaszig csak ugy hetente 1x-2 kapcsolom be azert h kicsit menjen (ezt ajanlottak), de sosem hasznalom allandoan, csak nyaron.
David | Centocinquantanove2015-04-02 15:14:52 // 66236
Lehet, hogy csak sokáig volt kikapcsolva a klímakompresszor?

Én megpróbálnám egy kicsit huzamosabb ideig bekapcsolva hagyni, hátha csak meg van keményedve valahol a zsír és nincs normális kenés. Kicsit járatni, hogy mindenhol legyen újra kenés, aztán talán talán abbahagyja... Vagy ez hülyeség?
Ildiko2015-04-02 14:51:10 // 66235
A klímánál nálam is van ilyen hang nyár vége óta és nem is hűt úgy, mint régen, így inkább nem kapcsolom be. Azt a tanácsot kaptam, hogy biztosan kevés benne a gáz, fel kellene töltetni, de még nem jutottam el klímáshoz, volt most minden velem az utóbbi hónapokban. Te hol csináltattad? Mennyiért?
mzo2015-04-02 14:36:10 // 66234
Bocs a helyesirasi hibakert, telorol elofurdul neha :)
mzo2015-04-02 14:35:19 // 66233
Ez a morgo reszelos hang sajna sok 159-esnel jelentkezik, pl nalam is megvan. Idegesitett is az elejen, elvittem klimashoz, szonte alig volt benne gaz, olaj meg konkretan semmi. Toltes utan jobb lett de nem szunt meg. Szaj. Viszont tokeletesen hut. :) Amit meg eszre vettem, hogy nekem jellemzoen alapjarat kornyeken jelentkezik a morgas, viszont egy gazfroccs es abba hagyja. Majd ahogy vissza esik az alapjarat ismet kezdi. Nekem is kompresszort mondtak, vagy esetleg annak a kuplungja, vagy kitudja... De amig megy es nem zavaro addig nem erdekel. Bekapcsolt radional mar pl nem is hallhato.
mzo2015-04-02 14:30:25 // 66232
Az 59-esben a sotetedo belso tukor kapcsolhato, azaz ha akarod mukodik a funkcio, ha nem, nem. Mindenkinek tetszes szerint. ;)
W.2015-04-02 13:53:21 // 66231
Még mindig várom a válaszod!! :)
tdemeter2015-04-02 13:53:19 // 66230
Voltam szervizbe a kocsival mert a klima a bekapcsolas utan fura reszelős hangokat adott es konkretan ilyeszto volt.
Mivel minden esetben csak a bekapcsolo gomb megnyomasa utan van ilyen hang es kikapcsolas utan megszunik igy szerintuk klimakompresszor lesz.
Az is fura, hogy igazabol nem csinalja folyton. Neha igen neha nem. Ez valtozhat a kulso homerseklet miatt?
Azt is mondtak, hogy ujittassam fel mert venni ujat horror draga.
Allitolag gaz volt benne eleg, tehat nem attol reszel.
Valamiert ismert nem ereztem jol magama abban a szervizben. Kene mar valaki mas mert aggasztanak folyton ott.
Kit ajanlotok?
Piritu - 1.000.0002015-04-02 13:42:24 // 66229
A 159-hez is volt sotetedo tukor, elvileg az enyemben is kene lennie. Szerencsemre valtozott az extralista igy nem kerult bele. Mentem olyan vassal amiben volt, nem tetszett.
.......................2015-04-02 12:40:34 // 66228
besö tükör ha rendes Auto jön mögöttem akkor OK ,persze éjszakai állásban

ha X5 jön és persze a nyakamban akkor semmi nem segít
az összes tükör máshova világít ,így nem a szemembe

persze így nem látok hátra se

van az elektromosan sötétedö tükör a germán márkákban ,de külsö miért nincs?

szerintem ilyeneket kellene HEAD Up Display helyett fejleszteni (mert annak az ég világon semmi értelme)
Piritu - 1.000.0002015-04-02 12:33:28 // 66226
Ezek szerint a belso tukorben neked nem vakit? Az az ablak gondolom neked is foliazva van. Engem a folia ellenere is nagyon, pedig eleg sotet folia van hatul. (20-30%)
Mondjuk en a kulso tukrot sem a mogottem jovo savra allitom, hanem a mellettem jovo savra. A hatulrol vakito igy epp elvilagit a fejem mellett. Igy "csak" a belso tukrot kell ejszakai allasba tennem.
Giuntini2015-04-02 10:44:17 // 66225
Ezért is utálom azt a sok sz@r SUV-ot. Az egész kivagyiságból van, és mellette egy semmire sem jó igazából használhatatlan vackok. Terepre nem jók, autópályán sem igaziak, zabálnak. Megmagyarázzák, hogy milyen jó magasan ülni. Pedig, aki szeret vezetni, és élvezi az autó kvalitásait, az mélyen akar ülni. Aki gyártja ezeket, azok is azt sugallják, hogy sz@rjál le mindent, és mindenkit.
.......................2015-04-02 07:23:25 // 66224
Nekem mások a tapasztalataim,
Amióta nincs elöl fólia el kell a külső tükröket állítani lefelé
Pesze így én sem látok hátra
Fóliával ez nem kellett
Lefóliáztatnám a tükörlapot,de akkor meg esőben éjszaka nem használhatóak
Marad az üvegfólia,az egyetlen járható út az érzékeny szeműeknek
Piritu - 1.000.0002015-04-02 07:18:02 // 66223
Mentem vagy 100 ezret anno a 156SW-vel fóliával, ez alapján mondom hogy az ablakfólia fólia ilyenkor semmit se ér.
A hátsó ablakon is van, mégis kell a belső tükör éjszakai állása.
.......................2015-04-02 07:12:55 // 66222
Persze,h vakít az X5
Ugyanolyan magasan van a lámpái mint a te szemed,
Még a kamionokon is lent van
Többek között ezért is kell fólia az első ajtókra is,mert a hátulról tükrből faszán pont a szemedbe..
..persze a külső tükrön nics éjszakai állás,csak középen
Lenne itt még mit fejleszteni kedves autógyártók
KollerT2015-04-02 02:57:55 // 66221
Szia!

Köszi nem kell, igazából most nekem is LED meg Xenon van. Én arra gondoltam, hogy ez a kombináció szerintem nem áll olyan jól az autónak, mint a sima halogén, meg a sárgás helyzetjelző. :) De már nem cserélem vissza.
Viszont a ledesítés eszméletlen jó, azt mindenkinek ajánlom!
KollerT2015-04-02 02:56:21 // 66220
Jólvan, igazából nem állítom a legmagasabbra és akkor nem lehet gond.
Mondjuk amikor egy X5/Cayenne jön szembe, az szó szerint vakít, legjöbb mikor a visszapillantóba világítanak... :)
Liquid2015-04-01 22:54:44 // 66219
Ezt találtam hirtelen. Mindenesetre úgy emlékszem, hogy az első/középső (egybe van építve) difi nem egy házban van a váltóval, így külön kell cserélni benne az olajat. Hogy ez a 2.8L az összesre vonatkozik-e azt nem tudom.
Pityukoma2015-04-01 22:27:08 // 66218
Erre pontosan meg vannak határozva a műszaki paraméterek, de ezzel nem untatlak :-) (fejből én sem tudom:-)))
A lényeg hogy minden járművön fel kell tüntetni a fénysugár esését %-ban. A 159 esetében ez 1%. A lámpatest belső műanyag fülébe beöntött formában találni. Ha az autó üres és a fényszóró magasság állítója "0"-van akkor 10m távolságnál 10cm lehet a fénysugár esése. Ha vízszintes talajon állsz a faltól 10m-re akkor kb. ellenőrizni tudod. Ha pontos beállításra vágysz akkor menj egy jobban felszerelt műhelybe és ott műszerrel belövik neked. Állítással együtt nincs több 5 percnél. Elvileg a műszaki vizsgánál ezt is szokták nézni. Gyakorlatilag..... inkább hagyjuk :-D
Invisible2015-04-01 21:17:16 // 66217
Keresgéltem kicsit és ezt találtam:

Váltóba: Fiat 9.55550-MZ1 SAE 75W-85 (2,80 liter)

Difibe: Syntrax Longlife 75W-90 (0,75 liter)
Bence30hu2015-04-01 21:08:18 // 66216
Igen tudom csak sehol nem találom,hogy mi is kellene bele és persze,hogy mennyi :)
Liquid2015-04-01 20:44:38 // 66215
sajna nincs képem, de majd lövök :)
Liquid2015-04-01 20:42:25 // 66214
nézőpont kérdése, az tény hogy a xenon mellett azért sárga a helyzetjelző, ezért tettem bele ledeset
Liquid2015-04-01 20:40:00 // 66213
a gyári ajánlást tettem bele, most nem tudom IQ-ból mi az de mindjárt megnézem. Azt tudod ugye, hogy 2 difi van :)
David | Centocinquantanove2015-04-01 20:33:18 // 66212
A legolcsóbb ha benyomod a hazakísérőfényt egy 2-3-4 percre és elsétálsz az autótól egy 30-40 méterre... Ha nagyon csálén van beállítva, az már látszik úgy is.

Egyébként van egy ilyen pálcikarajz ahol ecsetelik, hogy X méterenként Y centit kell lefele világítson, de nem találom sehol.
KollerT2015-04-01 19:58:10 // 66211
Hogyan lehet ezt ellenőrizni, hogy rendesen be vannak-e állítva a lámpák?
(Ránézésre a falra vetített képe tökéletes.)

Egyébként szerintem ehhez a 159-es modern retro formavilághoz jobban illik a sima izzó, legalábbis nekem azzal jobban tetszett. :)
Haddel2015-04-01 19:48:00 // 66209
Csak üzenet,de bosszantó,pláne sötétben ,mert kiégeti az ember szemét.
Bence30hu2015-04-01 17:29:29 // 66208
Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék,hogy 2007-es évjáratú 159-es 2.4 Jtd Q4-esbe milyen váltó olajat illetve a difibe milyen olajat javasoltok ?

Köszönöm előre is a válaszokat!
Liquid2015-04-01 12:53:01 // 66207
nekem csak üzenet volt, nem mertem kivárni milesz :D
Szerintem csak üzenet, de az is zavaró, mert nem látszik semmi a kijelzőn.
boli1112015-04-01 12:48:35 // 66206
Csak az üzenet, vagy valamit csinál is a gép?
Liquid2015-04-01 12:44:30 // 66205
egyre sürübben jön asszem
boli1112015-04-01 12:38:25 // 66204
Mi történik, ha a service-t nem nulláztatom időben?
Nem indul majd a kocsi, vagy csak jön az üzenet továbbra is?
Liquid2015-04-01 12:30:27 // 66203
projektoros lámpatestben volt? milyen autóval?
mex862015-04-01 11:14:04 // 66202
mondjuk lehet az a baj hogy Csorna az otthoni lakhelyem... .:D
mex862015-04-01 11:09:38 // 66201
engem szedtek ki xenon miatt, és egy megyében lakunk. bär megusztam a büntit.
söt vizsgära is kivetették még a feketére is...
na meg igazoltattak is, legutobb karäcsony mäsnap otthon, pedig egy piros fullgyäri F Asträban ültem ami megint nem egy kirivo jelenség...
G-MANN🍀2015-04-01 10:30:43 // 66200
Akkor nem is fogyaszt sokat az 1,75 TBi motorom :-) :-)
W.2015-04-01 10:15:57 // 66199
Hol tudsz mosót 15-ért? Nekem azonnal kellene!
David | Centocinquantanove2015-04-01 10:04:18 // 66198
Nem tudom, nekem mindig 12+ hónapot bírt a nem túl drága (5000 HUF/2db) H7 izzó, és alapból egy garnitúra mindig be van készítve a csomagtartó oldalában lévő kis rekeszkébe.
Igaz, ma már ez sem kötelező, mint ahogy el tudom azt is képzelni, hogy 1 millió az egyhez hogy a xenon miatt kivegyenek a sorból...
Én nem azt mondom, hogy a xenon rosszabb dolog, mint a H7, hanem azt, hogy egyáltalán nem feltétlenül rosszabb választás.

A H7 izzó cseréje nekem kb 5 percet vesz el az életemből 12+ hónap alatt és ha ara is figyelek, hogy ne legyek koszos, akkor max 8 perc. Ennél jóval többet töltök el az autó simogatásával évente... :) Úgy gondolom ez nem jó érv a xenon mellett.

Alapból az utólagos xenont nem tartom veszélyes dolognak, még akkor sem, ha nincs magasságállító, vagy mosó, HA be van normálisan lőve a fényszóró. Ha viszont nincs, akkor a H7 is vakít.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-04-01 09:56:45 // 66197
nálam 2-3 hónapot élt az Osram és még beszer áron is elég drága játék évente 4 szettet venni a cseréjének a szopásáról nem is beszélve ... én mindig törekszem a gyári xenon-os autóra ezek a "gagyi" állítólag emelt fényű izzók köszönő viszonyban sincsenek a xenonhoz képest... egy UGY xenon kb 15-20e a mosó hozzá 15e.... én inkább ezt választanám
Liquid2015-04-01 09:46:25 // 66196
az a helyzet, hogy én még nem hallottam olyanról hogy egy autót kivettek volna a forgalomból mert xenonos. Mondjuk alapból nem igazoltatnak sose, mióta inkább trafiznak. Persze ha egy fábiában a nagyszárny, meg nagybojler mellett még 13000K-val világít a lámpa az feltűnő. Na de egy 159-ben abszolut nem. A 156-tal se csesztettek soha, sőt még műszakin is átment vele.
Lehet hogy szigorúan számolva nem éri meg, vagy egy árban van, de nem kell cserélgetni, meg fél lámpával menni amíg nem tudod kicserélni, és jobban világít.
Szerintem ami nem éri meg az a csodaizzók használata, a sima vagy a xenon helyett. Mert vagy sima, és akkor nincs gond (az se világít kevésbé), vagy ha már sok pénzt ad érte az ember, akkor el is várná hogy egyrészt világítson, másrészt fél évnél tovább tegye azt, na ez csak a xenonra igaz. Ehhez még tegyük hozzá azt hogy a lámpatestet illik jól beállítani.
Ettől persze még megértem azokat akik biztonságra mennek.
Az utóbbi időben a vakító szembejövők szinte 100%-a, vagy koppig volt pakolva és nem állítottak a lámpán, vagy a 2 fényszóró közül az egyik az égbe világított.
.......................2015-04-01 09:33:06 // 66195
nekem a biztonságom fontosabb mindennél
David | Centocinquantanove2015-04-01 09:29:05 // 66194
Én a múltkor egy kollégával számolgattam, de arra jutottam, hogy sacc per kb a xenon "izzók" önmagukban annyival drágábbak, mint amennyivel tovább bírják (Alfa159 / Chrysler 300C).
Tehát lényegében majdnem ugyanott vagyok anyagilag, csak a normál H7 izzó esetében évente fizetsz kb 4-5 ezret, míg a xenonnál mondjuk 5 évre kifizeted előre a huszonezret.
Lehet, hogy a fenti összegek nem feltétlenül fedik pontosan a valóságot, de amikor számolgattuk hozzávetőlegesen nekünk ez jött ki, így abban maradtam magammal, hogy nem xenonosítok, mert egyrészt hogy "jogtiszta" legyen, ahhoz sokminden másban is be kell fektetni (magasságállító, mosó), másrészt 5 év leforgása alatta legalább 4 féle izzót is kipróbálhatok...
mzo2015-04-01 06:35:59 // 66193
Szia!
A DPF eltávolítását én ITT csináltattam.

Tegnap kicsit felment az agyvizem az autón, pontosabban a fogyasztásán. Megtankoltam, majd mentem 30 kmert Bp-en, közepesen erős forgalomban. Átlagfogy 13,2 l! 1.9 dieseltől ez nagyon sok...
Bpatki2015-03-31 22:17:03 // 66192
Szervusztok ! Segítséget szeretnék kérni tőletek. Egy 2.4 JTDm 159 esből szeretném a részecskeszűrőt ( DPF ) eltávolítani. Van olyan aki ebbe tudna nekem segíteni vagy ajánlani megbízhat szerelőt aki kiiktatja a komputerből és egy középcsövet be tenne a helyére. Köszönöm ! Szép estét.
.......................2015-03-31 22:05:17 // 66191
A mito ba tettem egy un Siemens xenont mikor megvettem
Tökéletes ma is
Pedig kínai ,és azóta eltelt 6 év

Ja és jobban világít mint a gyári xenon
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak