Fórum >> Típusok >> 159

SzJanos2015-06-19 18:01:03 // 68554
A hangja már angol, de a képernyő olasz. Közben megnéztem, valószínű a szervizben befrissíthették a Blue&Me-t, mert zenés pendrive-omon fájlok voltak. Fiat szakszerviz, és annyi bosszantó dolgot fedezek fel, többek között ezt a nyelvi elállítást is. Grrrrr
Laosz1562015-06-19 16:54:35 // 68553
oké,koszi szepen a gyors valaszt...
Csabi2015-06-19 16:34:52 // 68552
Hali!
Csak beszereled , és kész, nem kell tanítani.Sajnos elég buta egy szerkezet a vezérlésével együtt...
Laosz1562015-06-19 16:12:57 // 68551
sziasztok. Egy olyan kerdesem lenne,h ha ki van cserelve az egr szelep,akkor az ujat be kell tanitani,vagy csak berakom es kesz?
GTPeti2015-06-19 14:12:56 // 68550
Az nem sima levegő, hanem oxygénben szegény, és égéstermékekben gazdag gáz.
Az is a hatása, hogy mivel nincs benne oxygén így csökkenti a hengerekben az oxygént, ezáltal kevesebb üa-t kell befecskendezni. Cserébe természetesen alacsonyabb a teljesítmény.
Pótolni nem kell, mert ha nem az EGR felől szív valamit a motor, akkor csak egy másik út van: a LMM/légszűrő felöl. Ami természetesen teljesen legális dolog, hiszen ami onnan jön azt az LMM leméri, így az ECU pontosan tudja, hogy mi kerül a motorba.
SzJanos2015-06-19 13:05:07 // 68549
Aki kiiktatja az EGR-t, az honnan pótolja az ott nem visszakevert levegőt? Elviekben hatása még annyi a levegőre hogy NOX-ból több képződik, de a motorra nézve mi a hatása?
norbi04092015-06-19 12:41:56 // 68548
Rosszul is fejeztem ki magam....a naponta helyett a "csak" a megfelelő szó amit használni akartam.
norbi04092015-06-19 12:33:48 // 68547
Valójában ígyse úgyse nyúlnék hozzá én személy szerint.
De ha elakarja kerülni az illető a gyors DPF halált akkor ez egy fajta megoldás részéről és fellélegzés a pénztárcájának.
Abban igazad van természetesen, hogy a levegő húzza így a rövidebbet, ezzel nem is vitatkozom.
.......................2015-06-19 12:27:17 // 68546
"Maximum annak aki naponta dugózik/városozik."

pont aki naponta városozik az ne írja ki a DPF et
mi lesz a levegöminöséggel akkor?
Szabolcs 1592015-06-19 12:14:40 // 68545
Én is ezen gondolkodom de szerintem az őszel meg is ejtem manky val fel veszem a kapcsolatot, most 150 le max 170 ig iratom, minden marad egr dpf a helyén
norbi04092015-06-19 12:02:43 // 68544
Én is gondolkodom...egy kuplungkímélő progin olyan 160-170 ló környékén (jelenleg 136-os szoftver van rajta) :) ugyanígy maradna az EGR és a DPF is.
Az nehezítő körülmény hogy nincs a szomszédban Manky :/
norbi04092015-06-19 11:59:01 // 68543
Más... Tegnap M1-en Budapest-Győr-Budapest viszonylatban sikerült egy 6.3-as fogyit produkálni 140-es előzgetős tempóval klímával. Le a kalappal a Csoda előtt :) Én nem nagyon autópályázom, inkább főút/autóút, tehát azért "új" az élmény :D

Negatívum...
Halálközeli élmény is volt a tegnapi nap folyamán úgyszint az M1-en, amikor Győr felé egy osztrák kamionos azthitte, hogy f*sza gyerek és előzés közben, csak jött és jött belső sáv felé. Nekem meg a két balos kerekem már a szalagkorlát és az út közötti kavicsos részen volt. Az egész 1-2 másodpercig tartott de megtette a hatását a pulzusunkra.
Greentimus2015-06-19 11:56:31 // 68542
Eresztett a klímánk. Így vettük. Szerencsére nem volt komoly, mert egy gumitömítés cserével orvosolták, viszont ehhez a lökhárítót és kicsit a motort is meg kellett bontani. Így végül nem annyiba került, mint kellett volna. Mondjuk én is nézegettem, hogy eléggé szűk ott a tér... De legalább lesz klímánk nyáron.:)
David | Centocinquantanove2015-06-19 11:55:45 // 68541
Ha teljesen szorulna a generátortengely vagy a görgő csapágy akkor végig visítana a szíj, de jelenleg csak egy rövidet nyikkan indítózáskor, utána elhallgat.
denil12015-06-19 11:38:56 // 68540
Nekem is így lesz megoldva. Manky féle program de marad a DPF és az EGR.
norbi04092015-06-19 11:31:25 // 68539
Szóismétlésért sorry...
norbi04092015-06-19 11:29:58 // 68538
Pityukomának írva van az autója, ha jól tudom és bent van az EGR is és a DPF is. Ha jól emlékszem mondta is nekem, hogy a plusz lovak és nm-ek mellet sincs semmi baj velük...teszik a dolgukat rendesen. És így is ugrik a vad rendesen.
Én személy szerint nem tartom kötelezőnek a DPF kiiktatást...sőt. Maximum annak aki naponta dugózik/városozik.
tdemeter2015-06-19 11:26:51 // 68537
Az enyemet 2006-ban gyartottak, de csak 2009-ben helyeztek forgalomba igy a forgalmiban is es az eredeti doksiban is 2009-esnek van irva. Ugyanezen az alapon en mar akar ezt is elhinnem...
'''''2015-06-19 10:44:06 // 68536
Tudnak progit írni bent hagyott dpf-hez is.Kicsit sűrűn fog regenerálni de van itt nálunk is ilyen autó ami gond nélkül megy "chippel" és dpf-el.
.......................2015-06-19 10:13:29 // 68535
megrepedt az alu háza a generátornak
beszorul a forgórész,így csúszik a szíj rajta
Denso generátor ,ilyen szar
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-19 08:39:16 // 68534
vágd le a szíjat ...legalább kihagyhatod a mai bicepsz edzést :)
David | Centocinquantanove2015-06-19 08:32:23 // 68533
Igen, ez tiszta sor.
Most a terv az az, hogy feltöltöm az akksit és úgy elcsorgok vele a szerelőhöz.

a problémát csak az okozza, hogy a hosszbordás szíj megcsúszik indítózáskor a generátor görgőjén.
Valami nagyon összeolvadt, és lehet, hogy szorul a generátor tengely...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-19 08:22:26 // 68532
akku lemerült, generátor nem tölt...
David | Centocinquantanove2015-06-19 08:09:44 // 68531
Hát reggelre fekve maradt a szeretett autóm.
Meg se nyikkan. Most megy a fejvakarás.
Liquid2015-06-18 23:34:59 // 68530
a stabrúd 2 végén van a kutyacsont vagy más néven stabpálca. A stabrúdnak van két szilentje amit ki lehet cserélni ha a rúd még bírja, ugyanúgy mint a 156-nál.
Nivan842015-06-18 23:24:41 // 68529
Most javítsatok ki kerlek, mert úgy néz ki rosszul tudom. Alfa 159 első futóműveben, ami gyakorlatilag megegyezik a 156/GT vonallal a lengőkarok kialakakitasat leszámítva, hogy van alsó es felső lengőkar, es stabilizátor palca(=rúd??). Mert meg a 156omban volt hátul stabilizátor rúd, aminek érdemes volt külön cserélni A szilentjeit. De a 159ben nincs az a híd szeru összekötő, nem? Hol van a 159ben olyan stabilizátor rúd amiben érdemes csak szilentet cserélni?
Liquid2015-06-18 23:12:04 // 68528
Az enyém is dob füstöt padlónál, de csak addig nagyobbat, amíg ki nem jön a lerakódás. Viszont számottevően nem kormos a hátulja, annyira semmiképp sem mint amilyen a tiéd volt mikor mutattad. Persze nem tudom mikor mostad utoljára :)
.......................2015-06-18 23:01:37 // 68527
Ha nincs dpf valszeg füstölni fog,föleg ha erösebbre csippelik
Kormos lesz a hátulja
A fehéren nagyon látszik
Meg összekened magad minden pakolásnál
W.2015-06-18 22:55:25 // 68526
Még annyit tennék hozzá, hogy ne b@sszuk már a filléreket, ha íratjuk az autót....
W.2015-06-18 22:54:16 // 68525
Mit akarsz fogyasztást csökkenteni?? Ne haragudj, de ez az , amire ugrik a jónép.... Legyen gyors, meg rugalmas, de közben ne fogyasszon?? Tévhit, hogy csökken a fogyasztás! Ugyanis ha okosítod=ki fogod használni= többet fog fogyasztani...
Én megírattam és ugyanannyit eszik, viszont sokkal jobban megy! Ez fogyasztás csökkenés, nem?
W.2015-06-18 22:49:53 // 68524
Pedig kell, sajnos... Ugyanis ha bent marad, nem tudod szoftveresen sem kiírni, emiatt nem tudnak olyan progit írni, ami rugalmasabbá teszi az autót. A DPF-t mindenképpen ki kell iktatni ha íratni akarunk.
Liquid2015-06-18 22:37:26 // 68522
Én DPF nélkül okosítva vettem a gépet, átesett egy injektor felújításon, majd szoftveresen is rendbe tettem. Ezt azzal kezdtük, hogy visszaraktuk a gyári szoftvert, amiből csak a DPF volt kiírva és elmentek a lovak aludni :) Elképesztően gyenge volt. Aztán megkapta az okosított szoftvert, amit később még Manky kicsit megmódosított. Nagy a különbség.
Liquid2015-06-18 22:34:36 // 68521
a powerflex más, mert az nem sima cucc, nekik persze hogy van minden szilent külön, ez már másik történet. Vitaindítás nélkül én nem tennék be olyat.
Dömpi (il dottore)2015-06-18 22:22:14 // 68520
itt valami nem stimmel! Ha 2011-es, akkor miért van benne a régi navis fejegység, ami még nem B&M-s?
Angelo Bianco2015-06-18 22:18:49 // 68519
Kérlek erősíts meg, hogy jól értelmezem a blogodat.
Lényegében a DPF bent hagyásával lett chippelve az autó?!
Mennyi km van azóta az autódba?
Alejandro2015-06-18 22:16:25 // 68518
Már írtam Erhardnak, de egyébként nekem nem a stabilizátor pálcával (kutyacsont) van gond, hanem a stabilizátor rúd szilentjeivel.

Egyébként semmi gond, elcsúszott a kommunikáció! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-18 22:14:16 // 68517
Alfacity-n nem soká ismét találkozunk, remélem mindenki eljön :)
Pityukoma2015-06-18 22:07:27 // 68516
Ja pont 2011-es :-D
Pityukoma2015-06-18 22:05:00 // 68515
A témához kapcsolódó Blogom. Nem ma történt, de azóta is rendben teszi a dolgát. Én a DPF-et nem bántanám amíg működik.
Dömpi (il dottore)2015-06-18 22:02:11 // 68514
Bocsi, nem akartalak megbántani, és nem is volt buta kérdés...csak úgy volt megfogalmazva, mintha valami irtó nagy ritkaságot keresnél.

Ha hozzáírtad volna azt, amit most, akkor értettem volna a kérdés hátterét.

Egyébként azért is volt furcsa kérdés, mert mint írtam, nem szokott a 159-nél gond lenni a kutyacsonttal. ( a Fiat Mareámban anno évente cserélni kellett).

Amúgy, ha elakadsz valami beszerzése során, írj Erhardnak üzenetet, válaszolni fog. A honlapjuk tényleg ... khm... (bocsi Erhard!)
Pityukoma2015-06-18 22:00:44 // 68512
HSZ:68482
Ha nem találod a honlapján, kérdezz rá nála, olyan nincs hogy nem tud megoldást :-)
Angelo Bianco2015-06-18 22:00:33 // 68511
Igen... Ez az optimalizálás érdekelne igazából. :) :P Jó lenne egy kissé jobban "ugró" autó... :D :P Meg persze a fogyasztás csökkenés reménye is?!
(egy barátom Vectrája 1.9CDTI 150LE átesett ezen műveleten és annak lényegesen jobb fogyasztása és menet teljesítményei lettek)

Nem tudom mit tegyek.... :/
Alejandro2015-06-18 22:00:18 // 68510
Igen, tapasztalom, ahova visszavittük a nem megfelelő szilenteket is rögtön kínálták a komplett stab rudat... illetve fura, mert hátsó stab rúd szilent meg több helyen is kapható.

De például a powerflexnek vannak ilyen szilentjei, igaz a lila párja 18e Ft, a fekete a 22e-et súrolja.
Piritu - 1.000.0002015-06-18 21:57:14 // 68509
Ide vezet Erhard oldala.
Liquid2015-06-18 21:52:28 // 68508
Nem sokan forgalmaznak külön szilentet, mivel "hivatalosan" csak egyben kapható a rúd.
Alejandro2015-06-18 21:49:22 // 68507
Nem tudtam, hogy itt nem illik olyat kérdezni, ami szerinted magától értetődő.

Tudod, az unixnál, bárdinál, hogy a nagyokat említsem első stabilizátor rúd szilent a webes felületük szerint nincsen 159-hez. Ha jól tudom Erhard az albaalkatrészben érdekelt, honlapját csekkoltam, hiába. Próbálkoztunk egy független, de helyben (Eger) jelentősnek számító autóalkatrész boltban, kaptunk is, de azok nem voltak megfelelőek, vissza kellett vinni.

Mindezek után vettem a bátorságot, hogy megkérdezzelek Benneteket, cartársakat.

Mindenesetre továbbra is fenntartom magamnak a jogot, hogy (hülyeséget) kérdezzek. :)
Liquid2015-06-18 21:42:51 // 68506
Amíg nincs gond vele addig szerintem ne birizgáld. A DPF kiírásakor, általában optimalizálnak is kicsit vagy sokat, a gép ettől lesz másabb, nem közvetlenül a DPF eltűnésétől. Ez azt jelenti, hogy egy szolid csiptuninggal, a DPF megléte mellett is tudsz pár lovat elővarázsolni.
'''''2015-06-18 21:34:04 // 68505
Sajna én ki is próbáltam. :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak