Giuntini2015-06-20 11:59:07 // 68590
Ebben igazad van, de mikor közli a gyártó a valódi fogyasztást. A varosi köszönő viszonyban sincs a gyár által megadott értékkel. Ezekre mind hosszabb idő utan derül fény. A 3,2 aut. Gyári városi fogyasztása 16.5 l. Milyen lehet a valódi? Sajnálom a kettőstömegűt.
'''''2015-06-20 10:56:41 // 68589
ErHard,ma széthullott a kettőstömegűm.Terhelés nélkül zakatol az egész.Érzem a pedálon és a váltón is,mindegy,hogy ki-vagy benyomott kuplungnál.Van valami erősített belőle vagy utángyártott?
Persze az új turbó még be sincs lőve.Valószínű az eddig megtett km-ek alatt kapott. :-(
Persze az új turbó még be sincs lőve.Valószínű az eddig megtett km-ek alatt kapott. :-(
'''''2015-06-20 10:48:28 // 68588
És szerinted ezt mondta valaki 2006-ban?Fogalmuk sem volt róla!Pl ha én tudom,akkor 3.2benyást vettem volna.Utólag sajna elég könnyű ezt elmondani.
Viszont aki most szeretne 2.4-et az már tudhatja,főleg ha kicsit utánaolvas.
Viszont aki most szeretne 2.4-et az már tudhatja,főleg ha kicsit utánaolvas.
Giuntini2015-06-20 10:39:45 // 68587
Én azt mondom ha jól működik a DPF nem szabad hozzányúlni. Ha valaki 2.4-et vesz, azt tudni kell, hogy nem városi autó. Időnként jól meg kell futtatni autópályán, és nincs semmi baja. Az EGR is a sok városi használat miatt van igénybe véve. Ha állandó nagy sebességgel mész, nem dolgozik az EGR.
Giuntini2015-06-20 10:35:17 // 68586
Nekem se ment még ki soha 1.6-ig.
Shadin2015-06-20 10:18:42 // 68585
Az a műszer határa :-( Sose megy ki 1.6-ig, de MES szerint viszont igen...
Shadin2015-06-20 10:17:23 // 68584
Én értem a sztereotípiákat, hogy a DPF ill. regen valójában rossz a motornak, meg ha lefelezzuk az EGR-t akkor nem löki tele a szívósort korommal stb.
DE ezek,mint mér többször elhangzott, valami más következményeként kialakuló esetek. Mindenki szereti kiherélni a az autót, de senkinek nincs kedve nagynyomásút, porlasztócsúcsot vagy turbót stb. ellenőrizni/javítani, pedig azt kellene...
Kiszereltem a szívósort kb. 200k futás után és a lapátkák még csak nem is kotyogtak. Volt az egész cuccba 3-4mm olajos korom. Olajos! Mi a szart keres ott olaj? Ja, kopik a motor, vékony az olaj a turbónak? Megoldás: kibelezzük az autót.
Be tudom mutatni bárkinek a réki szívósort, nem pucoltam még ki. Ha csak normál működésből eredő korom járt volna arra akkor nem is rakódott volna fel sehova. Sem az EGR-be.
Kezdünk TDI szintre sűlyedni :-(
Ki hiszi, ki nem , minden kombinációt kipróbáltam hardveresen és szoftveresen is DPF EGR ügyben.
DE ezek,mint mér többször elhangzott, valami más következményeként kialakuló esetek. Mindenki szereti kiherélni a az autót, de senkinek nincs kedve nagynyomásút, porlasztócsúcsot vagy turbót stb. ellenőrizni/javítani, pedig azt kellene...
Kiszereltem a szívósort kb. 200k futás után és a lapátkák még csak nem is kotyogtak. Volt az egész cuccba 3-4mm olajos korom. Olajos! Mi a szart keres ott olaj? Ja, kopik a motor, vékony az olaj a turbónak? Megoldás: kibelezzük az autót.
Be tudom mutatni bárkinek a réki szívósort, nem pucoltam még ki. Ha csak normál működésből eredő korom járt volna arra akkor nem is rakódott volna fel sehova. Sem az EGR-be.
Kezdünk TDI szintre sűlyedni :-(
Ki hiszi, ki nem , minden kombinációt kipróbáltam hardveresen és szoftveresen is DPF EGR ügyben.
Shadin2015-06-20 10:05:38 // 68583
2000mb (comp. szerint 3000 a légkörivel együtt) esetén letilt. jó párszor előfordult nálam. Padlógáz pályán, műszer kiakadva és a nyomás meg elszáll.
Piritu - 1.000.0002015-06-20 09:05:43 // 68582
Így van.
A plusz üzemanyag utóbefecskendezéssel megy a motorba a kipufogó fázisban, egyszerre nyomja tovább a kat felé. Ha ilyenkor lejut a karterba, akkor nagyon oda kel hogy legyen a motor. A kat elégeti, ezzel felmelegíti a kipufogó gázt és már ég is a korom. Ha meg már begyulladt nagyon kevés üzemanyag kell hozzá.
Füst nem lehet, csak max vízgőz. Ha füstöl,ott valami bajnak kell lennie. Én eddig sose láttam füstölni, pedig túl lehetünk vagy 200 regeneráláson...
A plusz üzemanyag utóbefecskendezéssel megy a motorba a kipufogó fázisban, egyszerre nyomja tovább a kat felé. Ha ilyenkor lejut a karterba, akkor nagyon oda kel hogy legyen a motor. A kat elégeti, ezzel felmelegíti a kipufogó gázt és már ég is a korom. Ha meg már begyulladt nagyon kevés üzemanyag kell hozzá.
Füst nem lehet, csak max vízgőz. Ha füstöl,ott valami bajnak kell lennie. Én eddig sose láttam füstölni, pedig túl lehetünk vagy 200 regeneráláson...
Don Gombóc2015-06-20 09:05:27 // 68581
Tudom. :-)
Sajnos sok mindent elhisznek az emberek.
Olyan ez mint a részecskeszűrős autókhoz alkotott motorolaj.
Amíg jó a motor mi a francnak az?
Még szerencse hogy azok is jó olajok.
Sokan azt hiszik hogy valamit is változott évek alatt az anyagösszetétele a motor alkatrészeinek. Beszélnek ilyen meg olyan modern metallurgiai szarokról, pedig egy alap blokkot is sok esetben kurva sokáig gyártanak, hiszen miért is ne, ha egyszer bevált.
Azt inkább elhiszem hogy szarabbak az újak, mert szinte egyre inkább a beépített amortizáció az elsődleges a gyártók részéről. Sajnos.
Sajnos sok mindent elhisznek az emberek.
Olyan ez mint a részecskeszűrős autókhoz alkotott motorolaj.
Amíg jó a motor mi a francnak az?
Még szerencse hogy azok is jó olajok.
Sokan azt hiszik hogy valamit is változott évek alatt az anyagösszetétele a motor alkatrészeinek. Beszélnek ilyen meg olyan modern metallurgiai szarokról, pedig egy alap blokkot is sok esetben kurva sokáig gyártanak, hiszen miért is ne, ha egyszer bevált.
Azt inkább elhiszem hogy szarabbak az újak, mert szinte egyre inkább a beépített amortizáció az elsődleges a gyártók részéről. Sajnos.
Don Gombóc2015-06-20 08:56:24 // 68580
Az úgy mond többlet üzemanyag befecskendezéstől, ami normálisan porlasztott anyagot jelent, nem folyhat le az üzemanyag a gyűrűk mellett. Mivel valamilyen mértékben elég. Akkor is legfeljebb kormos lehet. A behugyozós porlasztónál fehér a füst, nos ott van a baj. Ráadásul ha jó motorról beszélünk aminek még a komperessziója is jó akkor pláne nem lehet baj. Sok autós fórum nem beszél arról hogy a szar prémium motorjaikba olyan gyűrűket raknak néha, hogy a kompressziót már 30-40 ezernél elvesztik. Erhard tudna erről mesélni.
Nekem a tegnapi regenerálásnál nem volt látható füst, pedig próbáltam vele mindent. Padlógáz motorfék stb.
Az utasom nézte az utat én meg a tükröket. :-)
Nekem a tegnapi regenerálásnál nem volt látható füst, pedig próbáltam vele mindent. Padlógáz motorfék stb.
Az utasom nézte az utat én meg a tükröket. :-)
.......................2015-06-20 08:40:00 // 68579
Koppig kimegy a turbonyomásmérő ?
Nekem 1,55 bart túlnyomást mutat padlón(nem megy ki koppig)
Nekem 1,55 bart túlnyomást mutat padlón(nem megy ki koppig)
.......................2015-06-20 08:38:04 // 68578
Baromság
A 2.0 és 1.6 jtdm ek faszák,nem kell bántani a dpf et
A motor nyakán van a dpf,nem úgy mint régen
Semmi baja nem lesz a dpf nek se ,akár 400ekm ernél sem
A 2.0 és 1.6 jtdm ek faszák,nem kell bántani a dpf et
A motor nyakán van a dpf,nem úgy mint régen
Semmi baja nem lesz a dpf nek se ,akár 400ekm ernél sem
.......................2015-06-20 08:35:35 // 68577
Te el vagy tévedve,a jtdm motorokban nem nö mérhetően a motorolajszint a regenek miatt
A mercinél akár egy litert is emelkedik 15..20ekm er alatt
A mercinél akár egy litert is emelkedik 15..20ekm er alatt
mzo2015-06-20 08:31:48 // 68576
Igen lekonyuló. :) De az Alfáé nem pl. ;)
mzo2015-06-20 08:31:10 // 68575
Mert így van. Nézz utána hogy történik a regen. ;) Hány autó fórum van azzal tele hogy bőven bőven max fölé nő az olajszint a sok regentől. Emiatt Idő előtti olajcserék stb...
Don Gombóc2015-06-20 08:14:47 // 68574
Nekem most volt a második regenerálás, már amit az egérmozi is mutatott, 3000 kilométer alatt. Az első 20 percig a második tegnap 10 percig tartott 2500-as fordulaton.
.......................2015-06-20 08:13:23 // 68573
A corsanak gondolom lekonyulo kipuffja van
Don Gombóc2015-06-20 08:11:04 // 68572
Ömlik az üzemanyag, felesleges hőterhelés, a többlet üzemanyag mossa a henger falát, higítja az olajat stb...
Ezt nem értem. Miért is?
Ezt nem értem. Miért is?
Don Gombóc2015-06-20 08:09:11 // 68571
Ebben van owerboost ?
mzo2015-06-20 07:52:21 // 68570
Ne már, ez biztos, hogy így van? Nekem pl le van falazva az EGR és ki is írattam, de a tb nyomáshoz nem nyúltak hozzá. Mindössze annyi történt, hogy alapjáraton kicsit lassabban esik vissz a tb nyomás 0-ra. Leesik egyből a mutato, de egy hangyányival 0 felett megáll, majd kell pár mp hogy koppanásig lemenjen.
Egyébként valaki lentebb írta, (talán Szosza) hogy ha nincs dpf akkor kormos lesz az autó hátulja stb... Na ezt én cáfolnám, se a Corsánkban (2007-es, de még pont nincs benne) se az Alfában nincs benne és egyiknek se kormos a hátulja de még csak egy hangyafaszányit sem. Pedig a Corsa 90%-ban csak városban megy. És nem kormolnak. Az Alfa egy icipicit sem, a Corsából ki lehet hozni egy füstpamacsot, padlózásra, ha már rég volt megkergetve, de ennyi. Ha jók a porlasztócsúcsok és nem kopott a motor, akkor nem szabad kormolnia az motornak. Én pl pont az esetleges városi használat miatt szedettem ki a DPF-et, mivel pont a város az ami jobban megterheli, gyakoribb regenek, a regenek a dugóban állva nem igazán tesznek jót se a szűrőnek, se a motornak. Milyen jó is dugóban állva, alapjáraton végignézni a regent. Vagy munkába pont amikor megérkeznél, akkor kezdni el és utána meg pont az ovi előtt folytatná. Arról nem beszélve, hogy maga a regen, szvsz, nem igazán tesz jót a motornak. Ömlik az üzemanyag, felesleges hőterhelés, a többlet üzemanyag mossa a henger falát, higítja az olajat stb... Azon kívül milyen jó regeneráló autó mögött ülni a dugóban. Múltkor pl egy Mazda nyomott egy regent épp előttem és öröm volt látni ahogy dőlt belőle a füst na meg a szaga.... Szóval én ezért szedettem ki. Ott van hibátlan állapotban, becsomagolva a műhelyben, bármikor vissza lehet rakni. Az EGR pedig megelőzés céljából, egyrészt ne nyomja tele korommal a motort, másrészt előbb utóbb úgyis beszarik és csak problémákat generál.
Egyébként valaki lentebb írta, (talán Szosza) hogy ha nincs dpf akkor kormos lesz az autó hátulja stb... Na ezt én cáfolnám, se a Corsánkban (2007-es, de még pont nincs benne) se az Alfában nincs benne és egyiknek se kormos a hátulja de még csak egy hangyafaszányit sem. Pedig a Corsa 90%-ban csak városban megy. És nem kormolnak. Az Alfa egy icipicit sem, a Corsából ki lehet hozni egy füstpamacsot, padlózásra, ha már rég volt megkergetve, de ennyi. Ha jók a porlasztócsúcsok és nem kopott a motor, akkor nem szabad kormolnia az motornak. Én pl pont az esetleges városi használat miatt szedettem ki a DPF-et, mivel pont a város az ami jobban megterheli, gyakoribb regenek, a regenek a dugóban állva nem igazán tesznek jót se a szűrőnek, se a motornak. Milyen jó is dugóban állva, alapjáraton végignézni a regent. Vagy munkába pont amikor megérkeznél, akkor kezdni el és utána meg pont az ovi előtt folytatná. Arról nem beszélve, hogy maga a regen, szvsz, nem igazán tesz jót a motornak. Ömlik az üzemanyag, felesleges hőterhelés, a többlet üzemanyag mossa a henger falát, higítja az olajat stb... Azon kívül milyen jó regeneráló autó mögött ülni a dugóban. Múltkor pl egy Mazda nyomott egy regent épp előttem és öröm volt látni ahogy dőlt belőle a füst na meg a szaga.... Szóval én ezért szedettem ki. Ott van hibátlan állapotban, becsomagolva a műhelyben, bármikor vissza lehet rakni. Az EGR pedig megelőzés céljából, egyrészt ne nyomja tele korommal a motort, másrészt előbb utóbb úgyis beszarik és csak problémákat generál.
Pityukoma2015-06-19 23:49:40 // 68569
Shadin blogja a stabilizátorról.
Pityukoma2015-06-19 23:47:03 // 68568
Nem, nem ez tévedés. Nekem a DPF és az EGR is gyári. Mindkettő remekül teszi a dolgát. Városi használat mellett ~5-6száz km-ként regenerál. A program módosítás után pedig hetekig nem akart eltűnni a mosoly az arcomról. Azóta megszoktam.... :-)
Pityukoma2015-06-19 23:42:17 // 68567
Igen jól érted. ~40ezret mentem vele azóta.
Liquid2015-06-19 22:15:06 // 68566
mer kisebb és nem traktor :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-19 22:09:03 // 68565
azt figyeltem meg, hogy ebben is kettőstömegű lakik de itt nem klattyan...
Liquid2015-06-19 22:08:53 // 68564
emlékeim szerint bő 1.8 körül küldi az enyém (MES szerint)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-19 22:00:28 // 68563
a TBi 1.5-ön tolja...
'''''2015-06-19 20:47:40 // 68562
A gyári nyomás 159-nél 1.6 körül van.Fél évig én is mentem 2.3-ra emelt nyomással.Akkor már map szenzort is kell cserélni mert 2 fölött hibát dob. :-)
GTPeti2015-06-19 20:34:30 // 68561
Ezt a +fél bárt egy kicsit sokallom. Akkor már rég elszállt volna az én turbóm (kopp-kopp-kopp). De majd csinálok egy loggolást és akkor kiderül. Ha igazad van, akkor meggőztél és remappoltatom. ;)
Shadin2015-06-19 20:08:08 // 68560
Tehát tök jó lehet másnak is.
Shadin2015-06-19 19:12:27 // 68558
Elvben igazad van, de ki lehet úgy írni EGR-t hogy elszálljon a halálba a TB nyomás 3 bár fölé és belimpeljen az autó. Normál esetben Manky is és Ricsi is csökkent a TB nyomásba ha EGR-t ír ki, ha tévedek majd korrigál...
Tény: ha csak simán lefalazod az EGR-t és nem nyúlsz az SW-hez, alapból kb. fél bárral nagyomm a mindenkori töltö lev.
Tény: ha csak simán lefalazod az EGR-t és nem nyúlsz az SW-hez, alapból kb. fél bárral nagyomm a mindenkori töltö lev.
Shadin2015-06-19 19:03:30 // 68557
Tisztelettel, ez marhaság.Akkorát van húzva az autóm Manky által mint állat és tök jó benne a DPF köszöni szépen, és hosszabbak lettek a regen. periódusok és kevesebbet fogyaszt és sokkal jobban megy....
W.2015-06-19 18:52:44 // 68556
Hangot hogyan tudtad állítani? Én is frissítettem, de automatikusan a francia verziót tette fel, mert az autóban eredetileg az volt.
morni762015-06-19 18:12:34 // 68555
Koszi a valaszokat 159 vetellel kapcsolatban. 1.9 dizel 150 le az ugyanaz a motor, mint ami a GT-ben van? Masik kerdesem hogy tudtok egy linket adni milyen felszereltsegek vannak es mi a kulonbseg kozottuk?
SzJanos2015-06-19 18:01:03 // 68554
A hangja már angol, de a képernyő olasz. Közben megnéztem, valószínű a szervizben befrissíthették a Blue&Me-t, mert zenés pendrive-omon fájlok voltak. Fiat szakszerviz, és annyi bosszantó dolgot fedezek fel, többek között ezt a nyelvi elállítást is. Grrrrr
Laosz1562015-06-19 16:54:35 // 68553
oké,koszi szepen a gyors valaszt...
Csabi2015-06-19 16:34:52 // 68552
Hali!
Csak beszereled , és kész, nem kell tanítani.Sajnos elég buta egy szerkezet a vezérlésével együtt...
Csak beszereled , és kész, nem kell tanítani.Sajnos elég buta egy szerkezet a vezérlésével együtt...
Laosz1562015-06-19 16:12:57 // 68551
sziasztok. Egy olyan kerdesem lenne,h ha ki van cserelve az egr szelep,akkor az ujat be kell tanitani,vagy csak berakom es kesz?
GTPeti2015-06-19 14:12:56 // 68550
Az nem sima levegő, hanem oxygénben szegény, és égéstermékekben gazdag gáz.
Az is a hatása, hogy mivel nincs benne oxygén így csökkenti a hengerekben az oxygént, ezáltal kevesebb üa-t kell befecskendezni. Cserébe természetesen alacsonyabb a teljesítmény.
Pótolni nem kell, mert ha nem az EGR felől szív valamit a motor, akkor csak egy másik út van: a LMM/légszűrő felöl. Ami természetesen teljesen legális dolog, hiszen ami onnan jön azt az LMM leméri, így az ECU pontosan tudja, hogy mi kerül a motorba.
Az is a hatása, hogy mivel nincs benne oxygén így csökkenti a hengerekben az oxygént, ezáltal kevesebb üa-t kell befecskendezni. Cserébe természetesen alacsonyabb a teljesítmény.
Pótolni nem kell, mert ha nem az EGR felől szív valamit a motor, akkor csak egy másik út van: a LMM/légszűrő felöl. Ami természetesen teljesen legális dolog, hiszen ami onnan jön azt az LMM leméri, így az ECU pontosan tudja, hogy mi kerül a motorba.
SzJanos2015-06-19 13:05:07 // 68549
Aki kiiktatja az EGR-t, az honnan pótolja az ott nem visszakevert levegőt? Elviekben hatása még annyi a levegőre hogy NOX-ból több képződik, de a motorra nézve mi a hatása?
norbi04092015-06-19 12:41:56 // 68548
Rosszul is fejeztem ki magam....a naponta helyett a "csak" a megfelelő szó amit használni akartam.
norbi04092015-06-19 12:33:48 // 68547
Valójában ígyse úgyse nyúlnék hozzá én személy szerint.
De ha elakarja kerülni az illető a gyors DPF halált akkor ez egy fajta megoldás részéről és fellélegzés a pénztárcájának.
Abban igazad van természetesen, hogy a levegő húzza így a rövidebbet, ezzel nem is vitatkozom.
De ha elakarja kerülni az illető a gyors DPF halált akkor ez egy fajta megoldás részéről és fellélegzés a pénztárcájának.
Abban igazad van természetesen, hogy a levegő húzza így a rövidebbet, ezzel nem is vitatkozom.
.......................2015-06-19 12:27:17 // 68546
"Maximum annak aki naponta dugózik/városozik."
pont aki naponta városozik az ne írja ki a DPF et
mi lesz a levegöminöséggel akkor?
pont aki naponta városozik az ne írja ki a DPF et
mi lesz a levegöminöséggel akkor?
Szabolcs 1592015-06-19 12:14:40 // 68545
Én is ezen gondolkodom de szerintem az őszel meg is ejtem manky val fel veszem a kapcsolatot, most 150 le max 170 ig iratom, minden marad egr dpf a helyén
norbi04092015-06-19 12:02:43 // 68544
Én is gondolkodom...egy kuplungkímélő progin olyan 160-170 ló környékén (jelenleg 136-os szoftver van rajta) :) ugyanígy maradna az EGR és a DPF is.
Az nehezítő körülmény hogy nincs a szomszédban Manky :/
Az nehezítő körülmény hogy nincs a szomszédban Manky :/
norbi04092015-06-19 11:59:01 // 68543
Más... Tegnap M1-en Budapest-Győr-Budapest viszonylatban sikerült egy 6.3-as fogyit produkálni 140-es előzgetős tempóval klímával. Le a kalappal a Csoda előtt :) Én nem nagyon autópályázom, inkább főút/autóút, tehát azért "új" az élmény :D
Negatívum...
Halálközeli élmény is volt a tegnapi nap folyamán úgyszint az M1-en, amikor Győr felé egy osztrák kamionos azthitte, hogy f*sza gyerek és előzés közben, csak jött és jött belső sáv felé. Nekem meg a két balos kerekem már a szalagkorlát és az út közötti kavicsos részen volt. Az egész 1-2 másodpercig tartott de megtette a hatását a pulzusunkra.
Negatívum...
Halálközeli élmény is volt a tegnapi nap folyamán úgyszint az M1-en, amikor Győr felé egy osztrák kamionos azthitte, hogy f*sza gyerek és előzés közben, csak jött és jött belső sáv felé. Nekem meg a két balos kerekem már a szalagkorlát és az út közötti kavicsos részen volt. Az egész 1-2 másodpercig tartott de megtette a hatását a pulzusunkra.
Greentimus2015-06-19 11:56:31 // 68542
Eresztett a klímánk. Így vettük. Szerencsére nem volt komoly, mert egy gumitömítés cserével orvosolták, viszont ehhez a lökhárítót és kicsit a motort is meg kellett bontani. Így végül nem annyiba került, mint kellett volna. Mondjuk én is nézegettem, hogy eléggé szűk ott a tér... De legalább lesz klímánk nyáron.:)
David | Centocinquantanove2015-06-19 11:55:45 // 68541
Ha teljesen szorulna a generátortengely vagy a görgő csapágy akkor végig visítana a szíj, de jelenleg csak egy rövidet nyikkan indítózáskor, utána elhallgat.