Fórum >> Típusok >> 159

gubaadam862015-12-23 13:44:10 // 75240
Sziasztok!
Köztünk van? :)
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_1.9_jtdm_16v_150le_68000_km-9634171
.......................2015-12-23 13:40:18 // 75239
A 2,0jtdm a159 ben 9,0 sec 0-100
A 2,4 jtdm 8,4
A Tbi 7,7
Gyári adatok
Shadin2015-12-23 13:17:05 // 75238
SW még rosszabb kicsit :-)
Shadin2015-12-23 13:14:09 // 75237
Ott a pont a katalógusadatért, én a mértet írtam
Tehát 0,9mp a lemaradás ami ~
Shadin2015-12-23 13:10:17 // 75236
Én csak OMV prémium nyállal itatom :-)
Az 1.9-nél emlékszem, hogy az lett a leginkább szembetűnő a programozás után, hogy halkabb lett minden körülmény között a motor, és szeretett pörögni. Gyárilag, nyilván okkal, de nem tudom miért, 3500 felett elveszi az üzemagyagot. Ezt nem érzem a 2.0-nál, sőt dob rá egy lapáttal...
Liquid2015-12-23 13:09:25 // 75235
az a 7.9 inkább 8.8 :)
Shadin2015-12-23 13:06:02 // 75234
Akkor "csak" annyi a különbség, hogy feljebb van skálázva a GIRI? A 2.0 nyomatéka sokkal nagyobb, még 1500-nál is. Papíron alul jobban kell menjen. Meg egyébként is. Csak fent hiányzik ~2k GIRI, ezért el kell váltogatni. Papíron a TBi 7,7-et tud, a 2.0 meg 7,9-et, ha jól tudom. Tehát PAPÍRON nem számottevően tud többet a TBi. Nem akarom kisebbíteni érdemeit, mert egy motorcsoda, de nem tudhat többet 4000-ig, mint a 2.0 "benzines módon" vezetve. A gyorsulást azzal a +2000 fordulattal nyeri meg, meg azon hogy benzinesként is vezeti az ember.
Shadin2015-12-23 12:59:06 // 75233
Én állítom és alkalmazom is azt, hogy a 2.0 1800-4200 között autózható és ebben a tartományban bármelyik sebességfokozatban zokszó nélkül működik és húz. Pályán 6-osban 3500-nál padlógáz és még simán tol, Piritu is megmondta. Ez a része fejben dől el. Itt mindenki az 1500-as fordulat nyomatékával akarja ölni a gépet, csak mert dízel. ha városban jársz dinamikusan ~2000 között, akkor még kevesebbet is eszik és sokkal dinamikusabb. A lóerők meg 3000 felett jönnek meg és az sem kevés. Nem kell nyomatékból hajtani egy dízelt feltétlenül amikor eleve az optimális közlekedős fordulat a nyomatékcsúcson van ami a gyakorlatban nem 1700, hanem csak onnan indul. Ez nem szívódízel, lehet pörgetni és szereti is, csak frászt kap mindenki a hangjától :-) Rajtam kívül persze.

Állítom, hogy a fejlődés nem áll meg, a 2.0 a 159-ben már érezhetően jobban hangolt mint az elődjei és ez a tendencia a Giu-ban is érezhető Piritu elmondása alapján, pedig ue. motor.
Piritu - 1.000.0002015-12-23 12:52:35 // 75232
A prémium nyáltól is halkabb lesz a kerregés. Talán arra hasonlít alapból a Giu hangja.
Piritu - 1.000.0002015-12-23 12:51:46 // 75231
Lehet, anno amikor belepróbáltuk a Novitec-től teljesen elmúlt a kerregés, benzines lett a hangja.
Shadin2015-12-23 12:50:07 // 75230
A programozás okozhatja...
A Novitec box is hasonló irányba javított rajta nem?

Nekem az 1.9 a program után kimondottan halk lett gyorsításkor, furi is volt a 2.0 erősebb "kerregése", pedig nem hangos ez a motor. Amikor átültem talán írtam is hogy olyan kerregést hallok belőle amit az 1.9-nél nem hallottam..
Liquid2015-12-23 12:44:50 // 75229
az lehet, na erre a 2.0TS-nél elég volt a 3-as :D
Piritu - 1.000.0002015-12-23 12:40:23 // 75228
Szerintem arra céloz a cartárs, hogy olyan gyorsan nem lehet itthon menni, hogy érdemes lenne a 6-ost kapcsolni :-DD
Liquid2015-12-23 12:22:31 // 75227
nemvágom. nem nagyon kell hivatalosan? what? :)
mert alacsony a fordulat, vagy?
'''''2015-12-23 12:21:24 // 75226
Csak azért mert a 6.sebesség nem nagyon kell (hivatalosan). :-)
Liquid2015-12-23 12:08:27 // 75225
ez egy jó kérdés :) Majd meglesem...
mizooo2015-12-23 11:39:05 // 75224
Írva húz :) Manky chip után sokkal szélesebb intervallumban megy :)
'''''2015-12-23 11:30:10 // 75223
Tegnap kivételesen betartottam a szabályokat és most vettem észre,hogy az enyém 100km-nél 1700 pörög 6-ban.Olyan,mintha a tuning óta változott volna.Persze 5000-ig húz folyamatosan.Tudom,hogy nem változott az áttétel de olyan furcsa..Nálad mennyit pörög 100km-nél?
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-23 11:12:31 // 75222
kijavítanám tök mind1 hogy 1200 vagy 4000 fordulaton....mindenhol húz :D
.......................2015-12-23 11:03:53 // 75221
Ne mond hogy 4500is húz a jtdm?
A TBi előnye abban van hogy tök mindegy hogy 2000 vagy 4000 fordulaton padlózod le
Megy,és ez kényelmesebb mint állandóan az 2000..3500 sávban autózni
A hang tekintetében az 5 hengeres diesel morgás jobban illik a külsőhöz mint a TBi
Bár alapjáraton ez a TBi oldalára fordul,mert halk
Szóval tök igaza van Erhardnak ,aki teheti és most vesz 159et 200lóval,annak ajánlott
tdemeter2015-12-23 10:56:58 // 75220
A fóti OMV kutrol van valakinek tapasztalata? Ma ott tankoltam max motiont, kivancsisagbol mert ismerosom szerint ahol en tankolok ott szar uzemanyagot arulnak.
Hatha kideurul, hogy a 7-8as fogyasztas is amiatt van...
Piritu - 1.000.0002015-12-23 10:39:28 // 75219
A hang is érdekes 159 vs Giu viszonylatban. A 159-é határozottan kerregős, bent is jól hallani. Főleg visszaülve volt feltűnő. A Giuliettában inkább morgós, de egyáltalán nem dieseles hang. Belül nem biztos,hogy olajkályhára gondol először az ember.
Zsolt1552015-12-23 10:27:54 // 75218
Így azért jobban hangzik. :-)
Shadin2015-12-23 09:57:38 // 75217
Összefuthatnánk már tényleg :-)
Shadin2015-12-23 09:52:28 // 75216
Ez kb. stimmel. Köszi.
Shadin2015-12-23 09:50:55 // 75215
Van benne, meleget (langyosat) fúj indítás után 1-2 perccel.
Shadin2015-12-23 09:49:25 // 75214
Nekem is annyi kb. Azt hittem a PTC mellett a motor is hamarabb melegszik, nem csak az utastér...
Shadin2015-12-23 09:47:04 // 75213
2.0 is megpörgi a 4500-at KÉNYELMESEN. A hangjáról inkább ne beszéljünk :-(
Liquid2015-12-23 08:57:11 // 75212
én is így éreztem, a legtöbb azért a kisebb és vagy régebbi autókból van, ott pedig több a benzines.
A családban egyedül nekem van dízel, a kolegáknál is több mint 50% a benzines aránya.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-23 08:42:45 // 75211
nagyon rossz a saccolási arányod ez max az 59-re igaz, meglepődsz ha elolvasod
klikk...
"A 2014-es adatgyűjtés 924 olyan háztartásra (tehát céges autókra nem) terjedt ki, amelyben használtak autót. A minta nem, életkor, iskolai végzettség és lakóhely szempontjából reprezentatív a 18 éven felüli autóval rendelkező lakosságra.

Az idei kutatás rávilágított, hogy még mindig a benzines autók vannak túlsúlyban Magyarországon. A magyarországi kocsik 85 százaléka benzines, 15 százaléka pedig dízel meghajtású, míg a gázüzemű, hibrid vagy egyéb meghajtású autók aránya statisztikailag még nem kimutatható a friss adatok szerint. 2010-hez és 2012-höz képest sem a benzines, sem a dízel autók aránya nem változott jelentősen."

Egyébként nálunk is több a benyás ügyfél egészében nézve.....
Giuntini2015-12-23 08:23:59 // 75210
Nem, en azt veszem észre, hogy 2000-es fordulat felett kezdi a hülyélkedést. Viszont tegnap kint voltam Lakihegyen, az M0-ra felhajtva olyat gyorsult mint annak a rendje. Semmi beràngatàs és egyebek. Ezért nagyon EGR gyanús. Szerintem nem zár be, és ezért van a baj. Elképzelhető hogy le van kormolódva.
droberto2015-12-23 00:35:41 // 75209
Az EGR DPF nem barátok. Egymás ellen dolgoznak.
Ezt a hibát könnyen kizárhatod. Lekötöd az Egért azt használod úgy egy darabig.
droberto2015-12-23 00:33:50 // 75208
No-no. A témának én ágyaztam meg. :)
Ma én is megjártam a Fővárost. Nekem sose kéne ettől jobb autó. :)
De ami a legjobban hiányzik, hogy végre ihassunk együtt pálinkát. :))) Miko' lesz má' ilyen?
droberto2015-12-23 00:20:41 // 75207
Ma Magyarországon 10-ből nyolc eladott autó dízel. A használtpiacon pedig 9. Ezekkel autóznak, így ehhez kell az alkatrész.
droberto2015-12-23 00:13:43 // 75206
Azért ez a benyóra is igaz. Kb. az összes közvetlen befecskendezős benzin motor egy szopóág a lerakódásaival. Gondolj csak a Princre meg a többire. A vékony kis vez. láncokról meg ne is beszéljünk. Egyébként a benyósokban is van Egérke... :)
És most ne értsd félre alapvetően én is benzingőz párti vagyok, de egyenlőre a dízel az ésszerű választás akinek a hatékonyság a fontos.
.......................2015-12-22 23:23:05 // 75205
Mert félgázon végig nyitva van,csak ha lepadlózod akkor zár el
Pityukoma2015-12-22 23:15:42 // 75204
Igazad lehet, nekem is akkor olvasztotta szét a szívósorom mikor hosszú ideig tempomattal mentem egy szinte forgalom mentes autópályán.
SKrisz2015-12-22 23:15:19 // 75203
Hátha valakit itt száll meg az ihlet... Ők 3-an még gazdit keresnek -)

.......................2015-12-22 23:09:17 // 75202
Ha nyitva marad az EGR tènyleg mem megy,olyan mint a szívódiesel
Nem akkor csinàlja mikor sokàig tempomattal mész?
Piritu - 1.000.0002015-12-22 22:37:19 // 75201
Jóccakát, léptem :-))
Giuntini2015-12-22 22:33:44 // 75200
Ma jött a felismerés, hogy lehet a dpf eldugulás ez EGR következménye. Olyan nincs, hogy hol megy, hol nem a dpf-nél. Ha megállok, és utána elindulok, miért kezd el rendesen menni. szerintem az EGR nyitva marad, nem záródik le magasabb fordulaton, és ennek következménye minden. Na majd az új évben, végére járok a dolgoknak.
Piritu - 1.000.0002015-12-22 22:33:07 // 75199
Bár ez a magyar lista, ami országonként változhatott.
Piritu - 1.000.0002015-12-22 22:05:42 // 75197
Kb 5 km eredménye.

Anno a melóba menet írtam.
.......................2015-12-22 21:36:03 // 75195
Volt PTC fűtés 159 2,0jtdm ben ?
Neked nincs benne?
Neked nem kattog a relé ha hideg a bal oldalon?
,a 2,4ben van
yani🍀2015-12-22 21:34:20 // 75194
Ilyen külsō hōmérsėklet mellett jó 5Km.
.......................2015-12-22 21:33:58 // 75193
Annyi külömbséggel ,hogy pörögve húz 5000ig ,közben meg nem undormány a hang
Bár szépnek sem nevezném a hangját
Inkább halknak
Tetszik hogy belül is halk
Liquid2015-12-22 21:17:37 // 75192
jól szóltál! :)
Kolci2015-12-22 21:15:02 // 75191
Nem tud valaki esetleg két alcantara beige első ülés fejtámlákat??
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak