Fórum >> Típusok >> 159

Chianti2015-12-24 00:13:26 // 75264
Ennyire egyszerű lenne? Nem fog nekem még nagyobb galibát okozni?
.......................2015-12-24 00:02:10 // 75263
Vágd el a sziréna kábelét,
Akkor nem visít
Chianti2015-12-23 23:33:23 // 75262
Az olasz barátnőm elkezdte a hisztit. Eddig nem volt elektromos hibám, most viszont a gyári riasztó szarakodik. Miután lezárom az ajtókat, kattan a központi zár, villannak az indexek, aztán pár másodperc múlva még halkan pittyen egyet, jelezve, hogy élesítve van a rendszer. Ilyet 2 év alatt egyszer sem csinált, nem is tudtam róla hogy van benne riasztó, ill. hogy működik. Ez idáig rendben is volna, de ezután bármikor magától megszólal a riasztó szirénája és fél percig visít, aztán elhallgat, majd megint kezdi és így tovább. Na most ez nemcsak hogy idegesítő, de az akksinak sem tesz jót, ha mondjuk otthagyom valahol a kocsit, és szirénázik nekem pár órán keresztül. A kézikönyv szerint úgy lehet kikapcsolni a riasztót, hogy széthúzod a kulcsot és úgy nyitod ki az ajtókat. Kipróbáltam, semmi nem változott. Csak akkor nem kapcsol be a riasztó, ha nem zárom le az autót, így most ez van. Na most itt Tirolban ez nem probléma, mert senki nem nyúl más autójához, de engem azért zavar ha nincs lezárva, mert ilyen a magyar. Viszont ha hazautazom, otthon azért ezt nem merném eljátszani, még akkor sem, ha a "szarolasz" nem vezeti a lopási statisztikákat. Nem tudom mi lehet vele, valszeg valami kontakthiba, majd megmutatom egy villamos embernek, ha hazamegyek.
Shadin2015-12-23 21:56:56 // 75261
Nem éreztem különbséget, de kocka vagyok, ezért frissítettem :-)
@kos2015-12-23 20:36:21 // 75260
És mivel tud többet, érdemes megcsinálni?
Todorriskov2015-12-23 18:45:04 // 75259
Megnézem én is, aztán vagy jobb lesz vagy nem. :)
De így egy kicsit zavaró!
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-23 18:04:52 // 75258
biztos rövidebb, egyébként lehetne akár egy hetedik sebesség is...vagy egy 8 gangos automatával lenne király akkor lenne a fogyasztása 9L...majd a Giulia-ban :D
Kíváncsi vagyok az árakra majd, mi lesz mennyiért, ha jó áron dobják a dupla turbós 2.0-át akkor lehet az lesz a 3.0 delej helyett....
TáDé2015-12-23 17:45:48 // 75257
Giuntini: Nekem dpf nélkül is hol rendesen megy hol gyengélkedik, nagyon agyalok, hogy az EGR vagy megy messzire, vagy le lesz szűkítve ...
Shadin2015-12-23 17:11:28 // 75256
Nem is csak kábelköteg, hanem egy konzolon egy valag stekker amiket ki tudja miért, Luigi kívülről pattintott be, pedig belülről kellett volna :-)
Todorriskov2015-12-23 16:18:41 // 75255
:) Megpròbàlom úgy kiszedni, hogy ne törjön el a patent aztán meglàtom mit lehet tenni. Megy mögötte egy pàr vastagabb kàbelköteg, az is eltartja kicsit.
Lehet azokat kellene megigazgatni.
Shadin2015-12-23 15:32:15 // 75254
Gyakran előfordul, elvégre Digó autó :-)
Szedd ki a patentot és a szőnyeg alatt a "taposó" felé tömd ki valamivel :-(
Piritu - 1.000.0002015-12-23 15:32:07 // 75253
Csak Shell meg MOL kúton tankolok, úgyhogy OMV-s tapasztalatom nincs :-(
Ezek szerint mások az adalékok az OMV-nél.
Shadin2015-12-23 15:29:56 // 75252
Igen. 5.5 utána 5.6 utána nyelv.
norbi04092015-12-23 15:29:07 // 75251
Bizony...ezt alá tudom támasztani. De prémium és prémium között is van különbség. Pl itt nálunk a kondorosi úton lévő OMV maxx motion dízelével kerregősebb hangja van a motornak. A Galvani és a Budafoki út sarkán lévő Shell Nitro+ dízelével viszont sokkal simább/halkabb a motor járása, kevesebbet kér belőle és rugalmasabb is. DPF regen mindkét nyál esetén 600 km-enként, 50% város 50% autóút aránynál.
Piritu - 1.000.0002015-12-23 15:22:41 // 75250
Gyanúm, hogy igen. Egy sportos kocsinál semmi se indokolja a túl hosszú utolsó fokozatot, mint anno az Opelekben,
Todorriskov2015-12-23 15:01:15 // 75249
Üdv mindenkinek!
Valakinek volt esetleg hasonló problémàja az anyósülésnél a vàltó melletti oldalon a kàrpittal? Egy műanyag patentot làtok csak ott, ami tart is.Viszont mellette igencsak lefegős lett.
Mit lehetne vele kezdeni, patent helyet sem igazàn talàltam.
Valami ötlet? :)
@kos2015-12-23 14:58:16 // 75248
Sziasztok! Valaki frissítette már a Blue&Me-t?
'''''2015-12-23 14:30:58 // 75247
Azért írtam,hogy nem kell a 6. mert majdnem lefullad de már sebességhatár felett van. :-)
.......................2015-12-23 13:53:08 // 75246
Csak nem biztos ,
Nem biztos hogy a végsebesség ,a max fordulatra esik
.......................2015-12-23 13:51:00 // 75245
Most vette tavaly,és mindíg ilyet szeretett vona
Miért adja el?
Eladja mert költeni kelle rá
Piritu - 1.000.0002015-12-23 13:50:34 // 75244
A végáttételt lehet számolni a max fordulat és a végsebesség adatokból.
.......................2015-12-23 13:48:55 // 75243
Szerintem a váltó rövidebb Tbi ben
Bár jó lenne tudni váltó adatokat ,de a végáttétel sehol nincs
Csak az egyes fokozatok (az meg magában semmit nem mond)
Shadin2015-12-23 13:48:28 // 75242
Oksa!

Az egyiket az öt henger és a hang (!) miatt szeretjük, a másikat a benzin és a hang (!) miatt, a harmadik meg keveset fogyaszt, kiforrott* és a racionális választás :-D

*kontra 1.9/2.4
Béci Ɨ|ѯ2015-12-23 13:46:29 // 75241
Klikk Pont most írtam Facebookon is. :) :)
gubaadam862015-12-23 13:44:10 // 75240
Sziasztok!
Köztünk van? :)
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_1.9_jtdm_16v_150le_68000_km-9634171
.......................2015-12-23 13:40:18 // 75239
A 2,0jtdm a159 ben 9,0 sec 0-100
A 2,4 jtdm 8,4
A Tbi 7,7
Gyári adatok
Shadin2015-12-23 13:17:05 // 75238
SW még rosszabb kicsit :-)
Shadin2015-12-23 13:14:09 // 75237
Ott a pont a katalógusadatért, én a mértet írtam
Tehát 0,9mp a lemaradás ami ~
Shadin2015-12-23 13:10:17 // 75236
Én csak OMV prémium nyállal itatom :-)
Az 1.9-nél emlékszem, hogy az lett a leginkább szembetűnő a programozás után, hogy halkabb lett minden körülmény között a motor, és szeretett pörögni. Gyárilag, nyilván okkal, de nem tudom miért, 3500 felett elveszi az üzemagyagot. Ezt nem érzem a 2.0-nál, sőt dob rá egy lapáttal...
Liquid2015-12-23 13:09:25 // 75235
az a 7.9 inkább 8.8 :)
Shadin2015-12-23 13:06:02 // 75234
Akkor "csak" annyi a különbség, hogy feljebb van skálázva a GIRI? A 2.0 nyomatéka sokkal nagyobb, még 1500-nál is. Papíron alul jobban kell menjen. Meg egyébként is. Csak fent hiányzik ~2k GIRI, ezért el kell váltogatni. Papíron a TBi 7,7-et tud, a 2.0 meg 7,9-et, ha jól tudom. Tehát PAPÍRON nem számottevően tud többet a TBi. Nem akarom kisebbíteni érdemeit, mert egy motorcsoda, de nem tudhat többet 4000-ig, mint a 2.0 "benzines módon" vezetve. A gyorsulást azzal a +2000 fordulattal nyeri meg, meg azon hogy benzinesként is vezeti az ember.
Shadin2015-12-23 12:59:06 // 75233
Én állítom és alkalmazom is azt, hogy a 2.0 1800-4200 között autózható és ebben a tartományban bármelyik sebességfokozatban zokszó nélkül működik és húz. Pályán 6-osban 3500-nál padlógáz és még simán tol, Piritu is megmondta. Ez a része fejben dől el. Itt mindenki az 1500-as fordulat nyomatékával akarja ölni a gépet, csak mert dízel. ha városban jársz dinamikusan ~2000 között, akkor még kevesebbet is eszik és sokkal dinamikusabb. A lóerők meg 3000 felett jönnek meg és az sem kevés. Nem kell nyomatékból hajtani egy dízelt feltétlenül amikor eleve az optimális közlekedős fordulat a nyomatékcsúcson van ami a gyakorlatban nem 1700, hanem csak onnan indul. Ez nem szívódízel, lehet pörgetni és szereti is, csak frászt kap mindenki a hangjától :-) Rajtam kívül persze.

Állítom, hogy a fejlődés nem áll meg, a 2.0 a 159-ben már érezhetően jobban hangolt mint az elődjei és ez a tendencia a Giu-ban is érezhető Piritu elmondása alapján, pedig ue. motor.
Piritu - 1.000.0002015-12-23 12:52:35 // 75232
A prémium nyáltól is halkabb lesz a kerregés. Talán arra hasonlít alapból a Giu hangja.
Piritu - 1.000.0002015-12-23 12:51:46 // 75231
Lehet, anno amikor belepróbáltuk a Novitec-től teljesen elmúlt a kerregés, benzines lett a hangja.
Shadin2015-12-23 12:50:07 // 75230
A programozás okozhatja...
A Novitec box is hasonló irányba javított rajta nem?

Nekem az 1.9 a program után kimondottan halk lett gyorsításkor, furi is volt a 2.0 erősebb "kerregése", pedig nem hangos ez a motor. Amikor átültem talán írtam is hogy olyan kerregést hallok belőle amit az 1.9-nél nem hallottam..
Liquid2015-12-23 12:44:50 // 75229
az lehet, na erre a 2.0TS-nél elég volt a 3-as :D
Piritu - 1.000.0002015-12-23 12:40:23 // 75228
Szerintem arra céloz a cartárs, hogy olyan gyorsan nem lehet itthon menni, hogy érdemes lenne a 6-ost kapcsolni :-DD
Liquid2015-12-23 12:22:31 // 75227
nemvágom. nem nagyon kell hivatalosan? what? :)
mert alacsony a fordulat, vagy?
'''''2015-12-23 12:21:24 // 75226
Csak azért mert a 6.sebesség nem nagyon kell (hivatalosan). :-)
Liquid2015-12-23 12:08:27 // 75225
ez egy jó kérdés :) Majd meglesem...
mizooo2015-12-23 11:39:05 // 75224
Írva húz :) Manky chip után sokkal szélesebb intervallumban megy :)
'''''2015-12-23 11:30:10 // 75223
Tegnap kivételesen betartottam a szabályokat és most vettem észre,hogy az enyém 100km-nél 1700 pörög 6-ban.Olyan,mintha a tuning óta változott volna.Persze 5000-ig húz folyamatosan.Tudom,hogy nem változott az áttétel de olyan furcsa..Nálad mennyit pörög 100km-nél?
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-23 11:12:31 // 75222
kijavítanám tök mind1 hogy 1200 vagy 4000 fordulaton....mindenhol húz :D
.......................2015-12-23 11:03:53 // 75221
Ne mond hogy 4500is húz a jtdm?
A TBi előnye abban van hogy tök mindegy hogy 2000 vagy 4000 fordulaton padlózod le
Megy,és ez kényelmesebb mint állandóan az 2000..3500 sávban autózni
A hang tekintetében az 5 hengeres diesel morgás jobban illik a külsőhöz mint a TBi
Bár alapjáraton ez a TBi oldalára fordul,mert halk
Szóval tök igaza van Erhardnak ,aki teheti és most vesz 159et 200lóval,annak ajánlott
tdemeter2015-12-23 10:56:58 // 75220
A fóti OMV kutrol van valakinek tapasztalata? Ma ott tankoltam max motiont, kivancsisagbol mert ismerosom szerint ahol en tankolok ott szar uzemanyagot arulnak.
Hatha kideurul, hogy a 7-8as fogyasztas is amiatt van...
Piritu - 1.000.0002015-12-23 10:39:28 // 75219
A hang is érdekes 159 vs Giu viszonylatban. A 159-é határozottan kerregős, bent is jól hallani. Főleg visszaülve volt feltűnő. A Giuliettában inkább morgós, de egyáltalán nem dieseles hang. Belül nem biztos,hogy olajkályhára gondol először az ember.
Zsolt1552015-12-23 10:27:54 // 75218
Így azért jobban hangzik. :-)
Shadin2015-12-23 09:57:38 // 75217
Összefuthatnánk már tényleg :-)
Shadin2015-12-23 09:52:28 // 75216
Ez kb. stimmel. Köszi.
Shadin2015-12-23 09:50:55 // 75215
Van benne, meleget (langyosat) fúj indítás után 1-2 perccel.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak