Fórum >> Típusok >> 159

.......................2015-12-22 14:16:22 // 75164
Most próbáltam egy TBi t
Tényleg megy
Fasza nyomatékos ,mint a dejzelek
tdemeter2015-12-22 13:42:08 // 75163
szerintem ez sem igaz. Ma mar tok tudatosan fikazzak a dizeleket az osszes hibajukkal egyutt igy ketlem, hogy az emberek csak a fogyasztasukkal lennenek tisztaban.
Pont ez a dpf-et alapbol kivenni dolog a jo pelda erre..
Liquid2015-12-22 12:53:12 // 75162
egyáltalán nem szarok a dízelek, csak szerintem az emberek nagy részének csak a kis fogyasztás jut el a tudatáig, a 200-300e km utáni esetleges problémákról, amik ugye sok magyar autónál már 134e-nél is jöhetnek, fogalmuk sincs. Helyén kell kezelni, mérlegelni és akkor nincs gond.
tdemeter2015-12-22 12:38:19 // 75161
Nekem ez a 6. dizel autom. Az egyetlen problemas dizelem egy szivodizel 206-os volt..
Ennyit a szar dizelekrol
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-22 11:48:18 // 75160
nem a vw botrány tette be a kiskaput, ha nem az, hogy az embereket megvették a sok jólfogyasztó dejzelt aztán jöttek elő a hibák, ide 2kiló, oda 3 és tele lett a tökük, hogy hiába a 6L-es fogyasztás a végén csak sokba került....ez leginkább a TDCI-k, a PDTDI, 1.6HDI-k-nek köszönhető...
Roben52015-12-22 11:21:47 // 75158
Sziasztok!
Nem tudja valaki hol lehet kapni,venni tolató radar vezérlőjéhez gyári csatlakozót??
köszi!Üdv..
tdemeter2015-12-22 11:03:20 // 75157
Meg annyit, hogy kivaloan mutatja mekkora is a kaosz a kerdesben, hogy bejon ide 1-1 uj 159 tulaj es az elso kerdesuk, hogy akkor ki kell-e vetetni a dpf-et?
Ez szerintem szanalmas.
A tulajok es szervizek agyaban ez mar kesz tenykent van beleegve - szerintem teljesen alaptalanul...
Kicsi offfosan:

Az egesz dpf mizeria alapvetoen az emberek hibaja miatt lett olyan kerdes amilyen.
Ez pont olyan, amikor a vilag az operacios rendszerek piacan DOS-rol Windowsra allt at.
Ekkor a felhasznalok nagy tobbsege hetente telepitette ujra a windowst es bejegezte szarnak (bar tenyleg az volt de az mas kerdes) csupan azert mert nem voltak kepesek "Windowskent" hasznalni es nem doskent. Pl a telepitett programokat mindenki fileonkent letorolte ahelyett, hogy uninstallalta volna.
Az evek alatt a windows is jobb lett es az emberek is megtanultak azt hasznalni.
Szerintem ezt kell tudni egy modern dizelnel is. Ha valaki meg nem akar odafigyelni az vegyen benyasat es fizessen.
tdemeter2015-12-22 10:55:06 // 75156
En megneztem pityukoma tbijet es hat mit ne mondjak gyonyoru gepallat..
Szerintem aki evi 5000-et autozik vagy 7vegi elmenyauto annak valszeg az egyik legjobb valasztas.
Szervizre enis kivancsi lennek amugy... Abbol is kimondottan arra lennek, hogy valoban igaz-e a dizel vs benya kozti kulonbseg...
Na majd 2 ev mulva!
tdemeter2015-12-22 10:51:07 // 75155
Sokat agyaltam enis ezen es ugy gondolom, hogy minden tovabbi nelkul benevezhetnek egy benzines alfara.
Mielott a 159-be beultem, vadi uj 0 km-es giuliettakat neztem. Bent altak a szalonban es mivel szalon kocsik voltak odaadtak volna 1 milla kedvezmennyel csak vigyem.
Jo volt a felszereltseg es persze rohadt szep a giulietta is.
1 bajom volt vele: benzines volt mind.
Evi 20-25k-t megyek, az utolso benzines automat pedig 2003-ban vettem.
Agyaltam es rajottem hogy barmilyen szep is az en akkor sem veszek benyasat mert semmi ertelme sincs kifizetni erte azt a pluszt.
Jelzem, hogy uj autorol beszelunk, vagyis elvileg a dizelek hires tobblet szervize sem jatszott volna a kerdesben, hiszen garis kocsirol beszelunk...
Szoval en egyetertek veled. 1 dolog megvenni a jaganyt, de minden tovabbi dolog mar csak ado. Ado amit ki kell fizetni.
En utalok adot fizetni, ezentul sem akarok tobbet ha nem muszaj....
En szerintem egyebkent a jelenseg erosen osszefugg a felkapott vw botrannyal.
Az emberek szemeben a dizel ocsmany lett, budos es karos lett, fuuujj.
Elotte viszont mindenki azt mondta h az az isten.
Divat ez mint minden mas es a velemenyunket kulso dolgok formaljak.
En akkor akarok majd benzinest, ha az is megall 7 liternel.
Nekem a 8v nem izombajnok, de barkinek szemrebbenes nelkul merem ajanlani! aki esetleg most gondolkozik dizel vs benyas kerdesben, az szerintem a 2.4-en kivul barmit szemrebbenes nelkul valaszthat, mert keves problemaval fog talalkozni.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-22 10:40:07 // 75154
Nem akarok okoskodni de egy valóban kevés méteres TI 2.0 bizony 15-18e Eur egy TBi meg olcsóbb pont 2-3e Eur-ral... most ne a magyar piacot vegyük alapul érte mire célzok...
Az alkatrészekről majd 2 év távlatában be tudok számolni, de mivel egyszerűbb szerkezet kevesebb baromsággal ezért kevesebb hibalehetőséggel nincs DPF, EGR, porlasztók... ha már csak az olajcserét nézem mondjuk minden második 15e-rel olcsóbb az üzemanyagszűrő miatt is pl...
Nem fogok húzott autókat hasonlítani egy gyárihoz, egyébként meg egy novitec dobozzal a TBI pont 242 lovas lesz ha valakinek az a vágyálma, mondjuk az enyém :)))
Sosem mondtam azt, hogy csak a TBi létezik viszont jelenleg aki szeret "száguldozni" nincs alternatíva adott évjáratban sajnos, nincs mivel a 2,4-et befejezték a 3.0 meg kis sem hozták...
Viszont amit írtam meg egyet értek vele minden napi használatra teljesen jó az 1.9 vagy a 2.0 dejzel, sokkal jobb mint bármelyik JTS...
Shadin2015-12-22 10:07:42 // 75153
Évi 15-15k-t megyek, ez a harmadik mjet-em 2007-óta és nem kellett semmi olyat ráköltenem amit itt a dízel ördögeinek aposztrofál az Alfás fórum. Nem igaz feltétlenül az az ideológia, hogy azért vegyünk benzinest,mert igaz, hogy többet zabál, de kvázi hibamentes, vagy kevésbé alkatrészigényes.

A 2.0 és a TBi között azért azonos felszereltségben nincs ekkora különbség :-(

És ez most CSAK az én véleményem, nem nyújt kevesebbet egy Mjet (a reális mindennapi közlekedést feltételezve) dinamikában vagy élményben, mint a TBi. A többi benzinest nem tenném ide, mert amellett hogy többet is esznek gyengébbek is :-( (Bocsi)

És ez már a mellékvágány, de a 2.0 zokszó nélkül lehet akár 210LE/450Nm míg a TBi-t senki sem fogja/tudja nem gyári formában erősebbé tenni sokkal, azt is annak árán, hogy még többet fog enni.

Szóval így az összeszokás végén még mindig nem értem, hogy miért szajkózza még mindig mindenki azt, hogy a 159 lomha, nehéz mint a sár, szép, de szar motorokkal, amikor ez nem igaz. Pont olyan súlyos, mint a kortársai, pont annyira jók a dízelei, mint bármelyik típusnak a kategóriában, és pont annyi benzines fut belőlük arányaiban.

És ne értsetek félre, csak az irigység beszél belőlem, de erre a futásteljesítményre (is) érdemes dízelt venni, ha karban van tartva nem romlik el feltétlenül. és 7,5 literes fogyasztással én eléggé dinamikusnak érzem az autót, amikor meg nem így éreznék, pl. KUL, biztos nem gyorsulgatnék Liquid-del vagy Tamással, és biztos nem tenném ezt egy TBi-vel sem, mert bár nem vagyok szarrágó, biztos zavarna az a pár lityi plusz :-(

Szóval irigy vagyok kicsit, de jól választottam. Volt 164 V6TB-m hasonló tömeg, hasonló teljesítmény és fájt a többletkiadás azért, hogy havonta egyszer jól érezzem magam, mert könnyedén otthagytam a lámpánál egy BMW-t. Aztán meg azzal szórakoztam, hogy visszahozzam a jó kis városi 13-14 literes átlagot. Élveztem, elmúlt. Pedig annak tényleg volt hangja elöl és hátul is, igazi Alfa motor volt. Az utolsók egyike.

Ma meg beteszem a három gyerkőcöt hátra, páromat előre és pont olyan dinamikával és fogyasztással szelem az utakat mint egy személlyel, és tolom le az üsszes jól motorizált könnyű autós társam az utakról. Azért, mert nem tudnak vezetni, Ők sem használják ki az erős benzines képességeit, mert sírnak tankoláskor.

Én is öregszem és nem tudom megindokolni, hogy miért kellene kidobnom 100Km-enként ~4L üzemanyagot a majdnem semmiért.

Erhard! Ez nem is Neked válasz, hanem mindenkinek szól. Eddig majdnem csak dízel Alfákat hajszoltunk itt a fórumon és nem szeretném hirtelen leírni őket és azt sugallni, hogy mostantól csak a TBi létezik mint AZ Alfa 159 :-(

Jelenleg két dolog mondható el qrva jól megy és ezért fogyaszt is. Erre alapozva az egész irományom értelmét veszti :-(

Mindenkinek Kellemes Karácsonyt kívánok!!!!!
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-22 08:52:05 // 75152
egy hasonló felszereltségű 2.0 TI ugyan annyi km-rel 0,5-1 millával drágább, mint egy TBi és a kettő egymásnak nem a játszótársa, 20e-et megyek egy évben az árkülönbözetet kompenzálja a fogyasztás szóval ugyan ott vagyok ha csak a fogyit nézem... ha meg az alkatrészeket egy EGR rendszer árával már beljebb vagyok...
Egyébként hülyeség ez a 20e alatt nem jó a dejzel, bizonyos árkategóriáig mondjuk a 2, 2,5-milláig nincs más választás ami jó lenne...
droberto2015-12-22 01:02:14 // 75151
Ezt a 20k alatt inkább benzin legendát én ledönteném. Én csak 7-10k km-t megyek és nekem optimális. A JTDm könycseppekkel megy és bazi jó technika, a Novitec-kel kapar is redesen :) és az 59-nél a benzines még drágább is. Úgyhogy nagy átlagban ül a mondás, de a kivétel meg erősíti a szabályt. :)
droberto2015-12-22 00:40:23 // 75150
Sajna még nem volt időm a lábbelijét lecserélni, így most jól lehet a nyári cipellőjében korcsolyázni. :) Amióta megvan soha nem volt ilyen kevés tapadásom, de így most legalább kijön a futómű minden bája. :) Rettenetesen agilis, de mindemellett kezes. Hirtelen kormány mozdulatra megy a feneke, ahogy kell. A VDC is szokatlanul engedékeny, tökéletesen korrigál.
Egyszóval bazi jól kanyarodik :)))
droberto2015-12-22 00:30:39 // 75149
Hosszú idő után után ma volt időm picit a vassal foglalkoznom. Mi tagadás, már ráfért hiszen több mázsa építőanyagot és egyebet hordott haza. Az elmúlt hetekben pedig már azon őrlődtem, hogy a gyönyörű fotelek felső bőrrétegét lecsiszolja a (glett)por.
Hát ezen most változtattam. Bőr puccer + ápolás: :)


A legszebb az amikor beszívja és kimattul)
(Kéne egy jobb 1 alighasznált ülőlap szivacs... :()
.......................2015-12-21 22:19:13 // 75148
Amorés

http://alfaamore.hu/adokveszek/49978?back=2%3Fcat1%3D2%26cat2%3D1%26order%3Ddate%26search%3Dalfa%2B159%2Belad%25F3%2Bjts
Liquid2015-12-21 22:01:08 // 75147
V6 :) arra gyúrok én is :D
.......................2015-12-21 21:46:39 // 75146
Más olasz?
Az 1,4 Turbo benzina (ami a mito ban van) ?
Az pl szívócső befecsk ,és nemigen van gondja,sőt még eddig senkit nem hallottam hogy baja lenne
Tommy_Angelo2015-12-21 21:46:21 // 75145
Most karácsony után elkezdődik a vadászat, aztán remélem találok valami szép 159-est, szeretnék egy nagyobb autót a jelenleginél és nem bánnám, ha az megint Alfa lenne! :-)

(A Tbi-k jelenleg drágák még nagyon...)
.......................2015-12-21 21:41:20 // 75144
Nos az mpi szerintem neked visszalépés lenne
Ezek a kocsik mind dinamikusabbak mint az alapmotoros 159
Szóval a 2,2jts marad
Vagy a Tbi
Az hogy melyik megbízhatóbb nem tudom
90% jtdm el szaladgál ezen a fórumon
Évi 15..20ezerre én nem vennék dieselt magyar honban tankolva
Tommy_Angelo2015-12-21 21:29:48 // 75143
Havit nehéz mondani, de olyan évi 15-20ezer kilométert az elmúlt évek alapján. Érdről járok be dolgozni, tehát fele autópálya, fele város. Ami nem fáj? A régi Pug 406-osom 2.0 benzin volt, automata váltóval, az 8-10 litert evett. Az Alfa 147 1.9JTD-m 6-7 között. A mostani 207 1.6 THP-m pedig 7-9 között. Ha nincs drága szerviz, akkor akár a 10-12+ liter is beleférne... Csak hát a mai modern motorok már több sebből véreznek és igen drága buli a karbantartásuk, javításuk... A 207-esemmel már Novoth Tibi féle dióhéjas kúrát is megjártam már! :D
Kolci2015-12-21 21:06:07 // 75142
Úr Isten, akkor én évi legalább 700000 ft-vel többet fizetnék?? :((((
Bakker akkor sokáig lesz JTD m :))))
yani🍀2015-12-21 20:11:54 // 75141
Ez a mennyit mész havonta egy érdekes kérdés. Ha csak évi 10 ezret megy valaki, éves szinten akkor is 100 ezer Ft a különbség mondjuk az enyém és egy Tbi között. Ennek ellenére mégis cserélném.
.......................2015-12-21 19:01:37 // 75140
Mennyi km ert mész havonta?
Mi az a fogyasztás ami még nem "fáj"
Tommy_Angelo2015-12-21 18:53:59 // 75139
Hát igen, csak hát nagyon tetszik a 159/Brera orr... :D
.......................2015-12-21 18:48:24 // 75138
Nos ezt az érzést 159 ben nem fogod megkapni
Én a helyedben inkább vennék egy 166 3.0 24V automatát
Az a hang feeling és elegancia tekintetében ezt tudja

A 159 a ütközésbiztonság ,fogyasztás ,stílus,futómű tekintetében lépett előre
Giuntini2015-12-21 18:12:16 // 75137
Ma lent voltam a Balatonon. Nem tudta Szatyi kivenni a Dpf-et a múlt héten mert a csavarok be vannak rohadva. Majd januárban. Viszont van az LM-nek egy új terméke amit a gàzolajba kell tölteni, és menet közben tisztítja a rendszert. Beleöntöttem, és teletankoltam a hétvégén. Ma meg autópàlyàztam. Nem nagyon akart menni, igaz nem is nyomtam neki, 2000es fordulaton mentem. Az elején dobott egy regent. Vilàgosnàl megàlltam, le sem àllítottam a motort, utána észrevettem, hogy elkezdett menni. A turbonyomàs gyönyörűen felépült, viszont a tempomatot nem lehetett rögzíteni. Mikor megérkeztem leàllítottam a motort majd a tempomat működött. Visszafele megint nem ment rendesen, Fehérvár után indult meg, viszont a tempomat megint letiltott. Hazaérkeztem, leàllítottam a motort es műkszik. Na erre varrjatok gombot. Nem értem mi történt. Addig amíg a Shellnél nem tankoltam, semmi probléma nem volt.
Kolci2015-12-21 17:17:09 // 75136
A csere képeit elnézve nem értem, hogy miért engedte meg a FIAT a műszaki, technikai visszalépést a vezérlésnél, hisz már a NORD motorokkal meghaladták ezt az 50-es években. Most a lánc feszítésére gondolok. Na meg az is vicces, hogy a gyári előírás az volt, hogy a vezérműláncot ellenőrizzük motorgenerál esetén, ma meg cseréljük. Tudom tudom fogyasztói társadalom .......
Kolci2015-12-21 17:10:37 // 75135
Már ne haragudj, de lehet, hogy nem érthetően írtam le.

A 159 1.9 JTD 16v ajánlott olajának a specifikációja: FIAT 9.55535-S1
Ez a szám a következőt takarja : ACEA C2
Ez olyan mint amikor valaki azt mondja Igen, vagy azt, hogy Yes.
Ugyan azt jelenti, csak más nyelven.
Tehát ha nem látod a fiat számot, de látod az ACEA C2-t, vagy olyat ami ezt túlteljesíti, azaz minden paraméterében ennél többet tud,az jó az adott motorodhoz, de ettől még mindenki azt veszi, amiben hisz.
Nekem pl. a Castrol olajok nem váltak be(nem csak a mol-os magyar, hanem az eredeti sem), mert a 164 2.0 V6 TB Super a 10w-40-esből 1 lityót evett 1000 km-en (a sógoroknál Klagenfurt FIAT szerviz azt mondták, hogy turbó, vagy motor). A helyette (kényszercsere) betöltött Liqui Moly 10w-40 ugyan ezt a mennyiséget 13000 alatt ette meg. Még jó, hogy a tanulmányaimra támaszkodtam, nem a szervizre.
Tommy_Angelo2015-12-21 17:01:21 // 75134
A hang, a feeling és a megbízhatóság miatt. Ha tehetném csak szívó, nem közvetlen befecskendezéses, nagy köbcentis benzinest vennék. De sajnos ma már ritka, mint a fehér holló az ilyen autó... Ennek Novoth Tibi viszont biztos nagyon örül! :D

159-es Alfa pedig még mindig nagyon tetszik és ezért kérdeztem, hogy milyen motorral érdemes venni ilyen gépet, ha a benzines játszik.

(147-esem is 1.9 JTD volt 150 lóval, tehát ismerem a másik oldalt is.)
.......................2015-12-21 17:00:29 // 75133
Én brerában próbáltam ,
Nekem tetszett a karaktere
Erős és ,6500ig pörög,pik pakk megvan a 200
és elég halk motor
.......................2015-12-21 16:58:42 // 75132
Egy két kép a csréről
http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_159_timing%20chain_replacement_replacement.shtml
.......................2015-12-21 16:56:12 // 75131
Öntöttvas perselyes alu blokk a 2,2jts
Láncos vezérlés ,vezérlésmódosítóval
Direkt befecskendezéssel

Elvileg örök életű,
De a gyakorlatban sok az opelokban a nagynyomású szivattyú ,és lánc gond
A hirtelen halál a lánc átugrása,ami a lánckerekek túlzott kopása miatt van

Szóval ha veszel ,azonnal minőségi vezérműlánc csere
.......................2015-12-21 16:41:38 // 75130
Nekem azt jelenti ,
ha nincs rajta a szám Fiat
Az nincs kipróbálva
Ergo én biztos nem kísérletezem vele
De tőlem más nyugodtan
Kolci2015-12-21 16:25:02 // 75129
Igen.
Ugye a szabványok bizonyos "elvárásokat" takarnak.
Na már most a fiat specifikáció szám is ilyen elvárásokat foglal össze.
Sok olyan olajgyártó cég van akik külön nem kérik az ilyen jellegű minősítést.
Mivel azonban adott előírásokat teljesítenek, így sokszor még túl is teljesítik pl. a fiat specifikáció szám által megfogalmazott elvárásokat.
Volt olyan Parnas olaj, ami nem volt európai gyártó által akkreditálva, de az adott szabványok teljesítése miatt nyugodtan be lehetett tölteni.
Liquid2015-12-21 16:07:42 // 75128
hogyan fogyaszott az 1.9 annyit? :)
elfelejtetted leakasztani a lakókocsit? :D
Nivan842015-12-21 15:25:50 // 75127
A jts-re is el fogsz költeni annyit mint egy jtdm-re. Egy turbo se fog tönkre menni ha kicsit jaratva van indulás előtt meg után szerintem. Injektor le fog kokszosodni. Kettős tömegű talan jobban fogja bírni mondjuk mint egy dizelben, a vezerles csere meg horror ár lesz. Nagyon benzin párti voltam én is, de az 1.9 fogyasztása12-14. Kormanymu és a manuális váltó is GM tákolmány.

A jobb állapotot vedd meg szerintem és ennyi...
Kikkó2015-12-21 14:17:15 // 75126
2.2 JTS-be 3000 km után sem kellett még olajat után tölteni. Indításkor kijelzi a szintet, eddig csak egy csík fogyott.
Ez magánvélemény, de azért vettem benzinest, mert szívó, egyszerű mint a szög, ha vigyázol rá, hideg motorral nem tolod neki, nincs mi elromoljon benne, szemben a dízelekkel. A hangja gyönyörű, amit 4 hengerből meg lehet szólaltatni, azt kihozták.
Tény, hogy nem takarékos, de egy prémiumautóra akkor is költeni kell, ha semmi baja nincs, csak kopó-fogyó alkatrészeket cserélsz. Csak egy példa: téli-nyári gumigarnitúra.
.......................2015-12-21 14:13:16 // 75125
Szabad érdeklődni mi az oka amiért benzines a cél?
.......................2015-12-21 14:05:15 // 75124
Van a 1.8 Mpi motor ,az sima szívócsőbefecskendezéses
140lóerős
Az volt a belépőmotor
Az egy az egyben opel,és nincs benne kettőstömegű se
(A jts ekben van)
Pityukoma2015-12-21 11:00:36 // 75123
A comp szerinti fogyi volt. Visszafelé mikor már kifelé jöttem a városból itthon megint megnéztem és 10.5 volt. Ez azért már barátságosabb :-)
Tommy_Angelo2015-12-21 10:50:18 // 75122
JTS-ek már közvetlen befecskendezéses motorok. Nem nagyon kényesek itt is a kokszosodásra? Illetve mivel ezek Opel motorok, nem esznek túl sok olajat?

1750T-k még drágák nekem...
Shadin2015-12-21 10:03:18 // 75121
A Selenia melyik 5w-40-es olaja az ami jtdm-be való?
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-21 08:50:01 // 75120
ebben egyet értek
.......................2015-12-21 08:25:42 // 75119
Honnan tudod hogy jobb a motorba?
Van rajta fiat os specifikáció szám?
Piritu - 1.000.0002015-12-21 06:54:56 // 75118
Gyors? :-OO
...ezt azért cáfolnám. Felhívtam őket, hogy olajcsere lenne esedékes, és 10 azaz tíz nappal később kapok időpontot egy fél órás munkára.
Zsolt1552015-12-21 06:49:22 // 75117
Ezt a computer írta, vagy a tankolás alapján jött ez a fogyasztás?
Kolci2015-12-21 05:32:15 // 75116
Ebben igazad van, de ha nézted,azt írtam, hogy ha el akarunk térni az előírástól, akkor melyik irányba érdemes. Lehet, hogy felesleges az 5w 60, de ez kb olyan mint a gumi kérdés. Ha v indexű van előírva, akkor egy y-os jó választás, hisz ahol már a végét járja a v-s ott még sok a tartalék az y-ban.
Lehet, hogy ha betennénk egy hőmérőt akkor csak 90 körül látnánk a hőt, de ha a jobb minőségű olajból 5 litert kb ugyan úgy 13000 kapok akkor a jobbat választom.
Haddel2015-12-20 23:49:29 // 75115
1750 Tbi :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak