Fórum >> Típusok >> 159

Haddel2016-03-09 21:30:56 // 79765
Tudom anno,én olyat akartam venni ,csak nem jött meg időben ,igy esett a választás a Pirellire.Mondjuk azt se bántam meg😃
Liquid2016-03-09 21:25:22 // 79764
én is így látom, bár ugye nem tudunk mást tenni mint bízni a különböző számunkra fontosnak ítélt dolgokban (tesztek, márka satöbbi). Tehát lehet hogy semmiben sem rosszabb mint egy prémium, de én is ódzkodok az ilyenektől, tekintve, hogy igencsak határozottan szoktam közlekedni :) Viszont egy erős közepes már jó lehet. Pl. Az Uniroyal RainSport3 semmiben sem kevesebb mint a Conti SP5 volt.
Liquid2016-03-09 21:22:06 // 79763
van, csak vicces lenne a 125-ös gumikkal :D (mankókerék)
Haddel2016-03-09 21:08:36 // 79762
Hát lehet bennem van a hiba,de én nem vennék egy ilyen teljesítményü meg kategóriáju kocsira ,mint a 159 ,mindenféle kínai,meg alsó kategóriájú gumit.. Bakker ,4 tenyérnyi felületen kell átvinni ,mindenféle erőhatást. Szeretek gyorsan menni ,de nem vagyok egy Fittipaldi,ezért ha galiba van legalább tudjam ,hogy nem a gumin múlt.. Ha lekopik a Pzero ,akkor sztem ,vagy ugyanolyat ,vagy Conti Sportcontact 5-öt veszek.
mex862016-03-09 20:02:57 // 79761
mi is vettünk nexent újonnan, semmi gond nem volt vele. sok tesztet átnyálaztam, bárhol a középkategóriában vagy magasabban végzett, nagyon alacsony áron.
nekünk meg kretén méret kellett (205/45 R16) így nem sok opció volt ha nem 30ezerért akartuk volna darabját egy 500ezres autóra, így ez lett.
tapadt jól, nem repedt szét, nem volt zajos, nem kagylósodott stb stb


de volt kínaim is többféle, 1-2éves újszerű is úgy hogy jött az autóval, de egyik se győzött meg. volt olyan ami esőben szinte életveszélyes volt.
volt minerva, goodride, meg mégvalami talán roadstone, de még ha ingyen adnák se kéne...
asszem a minerva jött a 159hez téliként, szégyen volt, esett 3 csepp eső aztán minden kanyarban csúszkáltam kifele... hihetetlen volt.
most épp 12éves contikon járok, ez bezzeg tapad mint állat esőben szárazon, pedig már évek óta kukába szánom a kora miatt, de már több autómon átment mert a minta miatt sajnálom kidobni (nálam sok autó csak pár hónapig van)
Giuntini2016-03-09 19:52:12 // 79760
17-es lemezfelni nem létezik! 16-os meg nem megy fel a 2,4-re. A 2,4 csak nagyfékkel létezik. Furcsa lenne a lemezfelni.
emGéza2016-03-09 19:12:53 // 79759
17" lemezfelni ? fincsi lenne :-D
Liquid2016-03-09 18:49:19 // 79758
dísztárcsa 2.4-en? nemhiszem
Haddel2016-03-09 18:49:13 // 79757
Nekem tetszik a második.
FinnMate2016-03-09 18:16:51 // 79756
Bézs belsővel nem szeretne, a másik vezető oldali ülése meg nagyon szét van kopva, minden esetre egy pillantást megér, ha már úgyis megy. Köszi!
FinnMate2016-03-09 18:00:15 // 79754
2.3M a tető, ezen felül persze van félrerakva az első szervizre, olajcserére, átiratásra esetleges extrákra.

Csak a sportwagon érdekli.

Köszi mindenkinek, jövőhéten megy egyet túrázni, majd beszámolok, hogy alakult.
Balázs592016-03-09 17:51:56 // 79753
Szia!

Az sw1 biztos felejtő, én novemberben kezdtem el keresni magamnak 159est és már akkor több hónapja hirdették zalaegerszegen. Ha minden így lenne ahogy ő leírta akkor ez ma már nem lenne eladó. Kérdés hogy mivel bizonyítható a 120ezres vezérléscsere és a turbó felújítás ami lássuk be ennyi km-nél nem megszokott.

Ha jól emlékszem korábban azt írtad hogy unokaöcsinek 1,7-2M Ft a keret 159re.
Nem tudom milyen vastag a pénztárca de ha 2M akkor én lebeszélném 2milliós autókról.
Inkább vegyen egy visszakövethető olcsóbb példányt és legyen még egy kis tartalék, illetve ha teheti akkor várjon egy gondos magánszemélyre.

Ha nem ragaszkodik az SW-hez akkor ezeket ajánlanám:
Itteni Cartárs, talán már más is ajánlotta:
amore

Illetve egy magyarországi, olcsóbb példány
mo-i

Sok sikert!
Haddel2016-03-09 17:34:04 // 79752
Én nem láttam egyiket sem ,de el kell menni ,és jó alaposan megnézni őket.
Shadin2016-03-09 17:33:28 // 79751
Nekem az első tetszik, a második, nem fikázásból, de a bal első ülés bal oldala gatyára van szottyosodva. A harmadik nincs belülről fényképezve.
De nem lehet képről vásárolni...
Dömpi (il dottore)2016-03-09 17:17:23 // 79750
a két utolsón nem alufelni, hanem dísztárcsa van!
FinnMate2016-03-09 15:25:56 // 79749
Cartársak! Remélem még nem untatok bele az unokaöcsi féle autóvásárlásba, DE! :D A kincsem úgy döntött, hogy jobban tetszene neki a 2.4-es motorral felszerelt manuális váltós tipus. Három autó között vacillál, jövő héten indul útnak megnézni őket.

Ez az első versenyző: sw1 A zalaegerszegi eladó annyit mondott, hogy azt hiszem Svájcból lett behozva 2-3 éve, a jobb oldala szalagkorlátot húzott meg, amiért a jobb oldalán fényezve van. Km-re kitérve azt mondta, hogy Ő nem látja annak nyomát, hogy tekerve lett volna. Előtte is alfái voltak, és most is alfát szeretne, de nincs fent az amore-n.

következő:
sw2
Fehérváron árulják, erről nem tudok többet.

Harmadik: sw3 Ez nagyon hasonlit az előző hirdetésben hiredetthez, sajnos ez a felni sem egy szépség..

Esetleg ha valaki látta valamelyiket, ne legyen rest megosztani az infót!

Ezer köszi Cartársak!
Ákos (dewvil)2016-03-09 11:26:57 // 79748
Rendőrség. Mi is hoztunk kettőt belőle, úgyanilyen állapotban voltak.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-09 09:10:12 // 79747
hát ez talán ér 1000-et
Invisible2016-03-09 08:52:47 // 79746
Nem a legszebb látvány. Szegény autó, ha tudna beszélni, lenne mesélni valója :(
Csabi2016-03-08 22:55:31 // 79744
Nem vitatom, biztos sok minden más az automata miatt...vagy lehet más.
Giuntini2016-03-08 22:47:10 // 79743
Shadinnal is azt beszéltük, hogy az automata miatt más lehet. A kézi váltónál nyomod amíg megy. Ez viszont visszakapcsol, fékez, gyorsít, máshogy működik, mint egy kézi váltósban. Ennél sokkal korábban, már több ezer kilométerrel előbb elkezdett kijelezni. Most már állandóan világít.
Csabi2016-03-08 22:38:48 // 79742
Azt én sem vettem észre, 5 hengernél lehet nem annyira feltűnő.
Én most várom a "fékbetét ikont" , felkerültek a nyári gumik és ránéztem a betétekre, hát nekem is kb 2-3mm... de hogy ez kikapcsolná a tempomatot....
Nagy sebességnél 180körül ( a pontos érték nincs meg) és felette már nem müxik biztonsági okokból..
Giuntini2016-03-08 22:27:21 // 79741
Én igazából nem vettem észre, hogy EGR nélkül zajosabb lenne a motor. Bár lehet hogy sokáig volt benne a szar EGR.

Viszont továbbra is csinálja a tempomat hülyeséget. Ezek szerint az független az EGR vagy a DPF működésétől. Már hónapok óta jelez a fékbetét. Még mindig van rajta vagy 3 mm. Az enyém automata, tele szenzorokkal, szerintem a fék kopás miatt kikapcsolja a tempomatot. Újra kell indítani, viszont nagy sebességnél kikapcsol.
Kolci2016-03-08 22:26:56 // 79740
A 98-as ha jó, akkor jobban megy tőle a kocsi, és ugyanolyan paraméterek mellett kevesebbet eszik. Természetesen minimális értékekről beszélünk, de azért érezhető, de nem számottevő.
A szlovákoknál mikor a shell 100-as naftát tankoltam, akkor nagyon is érezhető volt az 1.8 turbo evoluzione-ban. Amikor itthon tankoltam ugyan ezt akkor alig éreztem a különbséget a 95 normálhoz képest. A szlovák 100-hoz képest a magyar 100-as egy nagy kupac k.....volt
A feleségem offosán érezni ha 98-ast tankolok, mert akkor felmegy az érdi dombra 5-ben klímával 4 személlyel, ha 95-öt akkor vissza kell váltani.
Peeeti852016-03-08 22:17:07 // 79739
értem.
azért kérdeztem, mert a gyári könyv valahogy úgy fogalmaz, hogy minimum 95, nem határozza meg pontosan, hogy a motornak mi is lenne az ideális.
Én a Shell-be járok és 95-ösel semmi problémám nem volt eddig. Egyszer kipróbálom az OMV-s drágábbik 95-ös is, mert már több helyen olvastam, hogy dicsérik...
Csabi2016-03-08 22:10:25 // 79738
Így van, viszont a turbónyomás értelemszerűen csak abban a tartományban emelkedik ahol az EGR működne...
Annyi még kimaradt, hogy lassabban fog a motor melegedni EGR nélkül. ( az EGR-hűtőn nincs gázáramlás emiatt hőcsere sem...)
Mindezek nem olyan mértékű változások, amit a motor észrevenne...előnye sokkal több, mint ellenkezője...
emGéza2016-03-08 22:01:15 // 79737
Észre se veszem a különbséget, pedg sok félét próbáltam már. De megszokásból a maxxmotion95-öt kapja. Mert az 1.6 TS is! Na ő a finnyás., sima 95-el csörög.
Kolci2016-03-08 21:28:53 // 79736
Amelyik motorban van kopogásérzékelő, abba igen. Az alfákban van, már a 80-as években is volt, tehát észre fogod venni, hogy mást tankoltál
Peeeti852016-03-08 21:26:15 // 79735
hali
egy gyors kérdés. mi a véleményetek, ha már így lent vannak az üzemanyag árak, érdemes a nagyobb oktánszámú benzint tankolnom, vagy teljesen jó a 95ös? (az autómba 1.9jts duruzsol)
üdv.
Hardy2016-03-08 21:00:11 // 79734
Az az igazsag hogy jo parszor hallottam már, hogy akkor száradt volna le a kezem mikor megvettem ezeket a gumikat...lehet sporoltam 50-60 ezer forintot de most elbuktam X milliot mivel egy épp porcikaja nem maradt az autonak casco meg nincs rajta. Ilyen és ehhez hasonlokat. Szinte mind kinai vagy hasonlo gumi volt ami felrobbant szetnyilt. A baj hogy azonnali hirtelen nagymennyiségű levegővesztéssel járnak ezek az esetek,így az auto szinte iranyithatatlan.
Hardy2016-03-08 20:49:16 // 79733
Hirdettek a facen is egy garniturat. De ott is 350 volt az ára. Olcsobban nem nagyon van..
Ricsi 1472016-03-08 19:13:10 // 79732
Persze. De 10 eve ugyanaz a szerelőm, es most mar o is műszakiztat... :)
Shadin2016-03-08 18:05:29 // 79731
Mindamellett a régi EGR-rel történő szarakodást annak cseréje után az új darabbal nem éreztem. Semmivel sem ugrott később az autó a jó EGR-rel.
Shadin2016-03-08 18:03:38 // 79730
Ezt nem teljesen osztom, mert lefalazott EGR esetében azonos üzemi körülmények mellett vagy 2 tizeddel magasabb nyomáson dolgozik a csiga, valahonnan be kell pótolja a visszavezetés hiányából származó légmennyiséget.

Na meg meg is mértem. Manky is vissza szokta venni a tb nyomást ilyenkor kicsit. Ez nem jelenti azt, hogy gond lesz a tb-nak, de azért beleszól a rendszerbe.
Haddel2016-03-08 18:00:04 // 79729
Lesz még rá alkalom kollega úr😃😃😃
Chianti2016-03-08 17:48:43 // 79728
Köszönet az első Tiroli-Magyar mini VTT mesgzszervezéséért! :o) Kár, hogy nem volt lehetőségünk belekóstolni a jófélébe, de majd legközelebb bepótoljuk. Minél öregebb, annál nemesebb a nedű...
Giuntini2016-03-08 15:49:57 // 79727
Motorkontroll lámpa akkor égett!?
Pityukoma2016-03-08 15:24:11 // 79726
NOx-ot nem mérnek, csak korom tartalmat. Bedugnak a kipufogó csőbe egy csíptethető csövet, amivel bevezetik a kipufogó gázt egy mérő műszerbe ahol a fényáteresztő képességét mérik. +lefotózzák a műszerfalat járó motornál hogy nincs MIL (motor hiba) jelzés.
Ricsi 1472016-03-08 15:21:52 // 79725
Nekem most volt műszakin, semmi gond nem volt. Én már egyébként 2 éve elküldtem aludni az átkozottat, :D de csak most jutottam el odáig, hogy ki is írassam Mankyval...
Liquid2016-03-08 15:20:58 // 79724
este megnézem mi volt a műszakis papíromon...
denil12016-03-08 15:14:49 // 79723
Köszi a választ.
Én sem bánnám ha kevesebb korom lenne a kipufogómon :)
A műszakin mikor mérik a kibocsátott károsanyagokat, akkor nem kötnek bele a magas NOx szintbe?
Invisible2016-03-08 15:10:45 // 79722
Olcsóbban nem nagyon kapsz sehol, mert nagy értéket képvisel és ezt a bontók nagyon jól tudják. Max ha kifogsz egy sürgősen eladó példányt, vagy valami tudatlant, aki nincs tisztában az értékével :D

Emlékszem, tavaly mikor vettem a 18asokat. Meghirdetés napján hívtam fel a srácot és amint otthon volt már mentem is értük. Mikor ott voltunk nála mondta, hogy már többen hívták, akik azonnal mennének érte. De mivel én hívtam elsőnek és a szomszédos városban volt 70 km-re tőlünk nekem adta el. Elmondása szerint nem remélte, hogy ilyen gyorsan el tud adni egy alfás felnit.
Pityukoma2016-03-08 15:08:30 // 79721
Dehogy vágja, hisz szabályozva van. Nem lehet magasabb mint amit az ECU kér tőle, csak hamarabb felépül.
Giuntini2016-03-08 15:04:18 // 79720
A turbonyomás is magasabb? Ha így van, nem vágja gajra a turbót?
Pityukoma2016-03-08 15:00:39 // 79718
Ejj, tudtok élni :-)))
Pityukoma2016-03-08 15:00:02 // 79717
A legnagyobb azonnal érezhető változás a megtorpanás mentes gyorsulás bármilyen fordulaton. Hamarabb felépülő turbónyomás. A többi hatása inkább hosszú távon jön elő.
A teljesség igény nélkül:
Van EGR:
-a kibocsájtott Nitrogén oxid menyisége jóval kevesebb (pont ez a lényege)
-Csökkenő égéshő, tökéletlenebb égés= több korom
-égési zajszint kevesebb
Nincs EGR:
-NOx az egekben
-Magasabb égéshő, tökéletesebb égés=kevesebb korom
-Magasabb égési zaj
-kevesebb fogyasztás (az OTTO motoroknál pont fordítva)
StrigDaddy2016-03-08 14:57:39 // 79716
Köszönöm!
Van valamilyen elérhetőségük?
Bár ha ez az, amit korábban egy cartárs megkérdezett és 350.000 tallért mondtak rá, akkor valószínűleg én is ott hagyom :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak