Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002016-03-12 21:03:12 // 79909
Az tény, hogy nem árt némi rutin (gyakorlat) az ellenőrzéshez.
droberto2016-03-12 21:01:17 // 79908
Nekem is rezgett, aláfeszítettem és nyomtam alá FBS-t. Azóta jó.
droberto2016-03-12 20:57:52 // 79907
A szűrő elsősorban a finom (kisebb-egyenlő kacsacsőr 2,5μm) és az ultrafinom részecskéket hivatott kiszűrni.
droberto2016-03-12 20:56:17 // 79906
A szűrő elsősorban a finom (
Liquid2016-03-12 20:52:17 // 79905
nem ítélkezem, csak egyetértek veled :)
droberto2016-03-12 20:51:00 // 79904
Ahogy a Sanyi mondta, "ez alap", de még így is össze tudott kenődni a pálca.
droberto2016-03-12 20:49:12 // 79903
A háttér pontos ismerete nélkül hiba lenne ítélkezni.
emGéza2016-03-12 20:46:00 // 79902
Én ezt elfogadom.
Nem tudom, hogy a dieselnél milyen kialakítású a pálca, de, az 1.9 JTS-be valami elb@szott forma van.
Inkább legyen benne több olaj, mint, hogy a műszer "nincsolaj" figyelmeztetését nézzem.
Úgyis megeszi 😁😂
droberto2016-03-12 20:43:02 // 79901
A problémád oka így fotelből nehezen megállapítható. :) Elsőként ki kéne zárni a DPF-et, meg kéne nézni, hogy mennyi a nyomáskülönbség alapjáraton és terhelésen. Ha alapjáraton 100 mbar felett van, sanszos a DPF eltömődött. Ha így áll a helyzet, kell csinálni a egy kényszerített regent, az durván kiégeti még a tavalyi kormot is. :) Egyébként csináltatok már ilyet?
Ha jó a DPF akkor lehet, pl. hogy geometria vagy szívosor tömődés. Ezt is csak élőadat diaggal lehetne megtudni. Meg kell nézni, hogy mit kér az ECU és mit ad a turbó.
De ezeket egy jó szakinak tudnia kell.
Egyébként milyen hibakódjaid voltak?
Piritu - 1.000.0002016-03-12 20:39:50 // 79900
A neten egyetlen egy mérési eredményt találtam eddig, egy svájci alagútépítő cég munkavédelmisének a mérését. Aszerint minden méretben legalább 90%-át visszatartotta a szűrő a koromnak. A regent is beleértve. A nagyobb méretnél jobb volt a ahtásfok, a nagyon miniknél 90%.
Liquid2016-03-12 20:38:00 // 79899
azt még hozzátenném, hogy a DPF problémák háttergben igen nagy %-ban befecskendező rendszer probléma van, az enyémben tuti az vágta szét
Liquid2016-03-12 20:36:47 // 79898
ez a része alap :)
Liquid2016-03-12 20:36:26 // 79897
flame on :)

A kis részecskéket úgyse szűri meg, szóval mindegy, max. annyi hogy optikailag véded vele a környezetet...

flame off :)
Piritu - 1.000.0002016-03-12 20:35:59 // 79896
Nem véletlenül írja a könyv se, hogy várjuk öt percet. Kb annyi kell, hogy lecsorogjon az olaj.
"A motorolajszint ellenőrzése
A motorolaj szintjét a gépkocsi vízszintesen álló helyzetében, meleg motornál, a motor leállítása után kb. öt perccel ellenőrizzük. Húzzuk ki az A mérőpálcát, tisztítsuk meg,
majd nyomjuk be teljesen, húzzuk ki és ellenőrizzük, hogy az olajszint a pálcán bejelölt
MIN és MAX jelzések között legyen.
A mérőpálca MIN és MAX jelzései közötti olajmennyiség kb. egy liter."
(232. oldal)
droberto2016-03-12 20:34:15 // 79895
Szerintem meg találnia kéne egy olyan szerelőt, akinek a diagnosztika nem merül ki a hibakód kitörlésben. :)
Liquid2016-03-12 20:33:42 // 79894
én lepattintottam... vagy a ragasztás jött le? már nem emlékszem tisztán
Piritu - 1.000.0002016-03-12 20:32:39 // 79893
A kijelző ugyan annyi olaj esetén képes két-három vonalat változni le-fel.
Mióta motorok vannak a pálca a mérvadó. A többi csak játék. A Giuba, de még a Spiderben sincs.
A 159 könyve se véletlenül írja a 32. oldalon: "FIGYELMEZTETÉS Az olajszint pontos
megállapításához mindenesetre a mérőpálcát használjuk"
Giuntini2016-03-12 20:32:16 // 79892
Le van falazva. Nincs kiírva, ezért dobott hibakódot. Nem akartam kivenni a Dpf-et, mert nekem is fontos a környezet. A gyári Dpf horribilis összegbe kerül. Valami utángyártott ebben az esetben is szar lehet. Ha a turbo geometriával gond van, mik a jelek?
Liquid2016-03-12 20:31:59 // 79891
Az a helyzet, hogy lehet vele küzdeni de csak szopás lesz a vége, ha minden más jó akkor is minimum DPF csere játszana, már ha nem akarja eltávolítani, az eddigi írásaiból, legalábbis ez jön le nekem.
Én DPF nélkül vettem a gépet, 44e km-t tettem, bele. Egyelőre nem hiányzik, hogy szórakoznom kelljen vele. Egyedül a füst zavar kissé, viszont tudom, hogy ha vennék bele egyet és ismét fémtiszta lenne a kipufogó, akkor újra szopogathatnék, arra meg nincs igényem.
Hardy2016-03-12 20:31:02 // 79890
A nivót nézd. Az enyém is függetlenítette magát a palcatol es önálló életet el. +- 3 kijelző éppen milyen a kedve. Lehet így jelzi hogy eljött az olajcsere ideje. 😀
droberto2016-03-12 20:30:40 // 79889
Szuper, most végre már van minden szűrője a Mann-Filternek:

Korábban nem volt levegő szűrője.
droberto2016-03-12 20:25:28 // 79888
Ha nem ült le az olaj és úgy nézed, képes a pálca valós szint feletti része is összeolajozódni.
Másképpen: Ha a pálca legfelső olajos része alatt akár 1 mm2 olyan rész van, ami nem olajos, akkor a olaj szint eltér a pálcán mutatott olajszinttől.
:)
Ezt most a Tipo után a JTD is eljátszotta velem. A C3-as Multipowert nem, a WR PE-t úgy néz ki csipte picit.
Csabi2016-03-12 20:24:45 // 79887
Sajnálom, de ahogy Robi is írta jó lenne egy hibakód kiolvasás, mert arról nem írtál, h megnéztétek volna.
emGéza2016-03-12 20:22:31 // 79886
A pálca? Több mint érdekes. Fél litert simán nem lehet észre venni rajta.
Én hinni műszer.
Piritu - 1.000.0002016-03-12 20:11:04 // 79885
A gyártónak a benzinmotor olajfogyasztásához. Nem csak a GM-nél "természetes" hogy fogy az olaj.
A TBI pont jó példa, nem eszi. A TS ugyan attól a gyártótól meg igen. Tehát nem a gyártótól függ az olajfogyasztás, hanem a motor kialakításától.
Haddel2016-03-12 20:10:08 // 79884
Rezegnek a tükörlapok,igaz már mióta megvettem az autót,csak gondoltam kipróbálom kiszedni ,és olvastam itt már ,hogy a kétoldalu ragasztószalag engedte el, valószínü azért rezeg.Ezt akartam megcsinálni.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-12 20:05:23 // 79883
mi a cél? ha tükörlapot szeretnél cserélni akkor hőfúvóval melegítsd meg a tükörlapot és a ragasztó elengedi a műanyag konzoltól onnan már ki tudod szedni a konzolt is, vagy a tükör borítást melegíted azt 2db pöcök tarja mikor már kellőképp meleg a műanyag össze tudod nyomni és leemelni a borítást
Haddel2016-03-12 20:02:18 // 79882
Valakinél mintha azt olvastam volna, hogy tapadókoronggal kell kifele húzni a tükörlapot és úgy kipattan.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-12 20:02:16 // 79881
minek a 2,2JTS-nek? az full GM ...a TBi nem eszi az olajat vagy is 10e km-nél nincs fogyás igaz 0w40-es Sport olaj van benne...
Kikkó2016-03-12 20:01:08 // 79880
Látom sikerült megosztanom a cartársakat. :-)
A bemart részt nézem, mi mást kéne? Próbáltam forgatni is, más állásban visszatenni, de nem adott más eredményt. Az utántöltés után egy szintet ugrott, ahogy az várható lenne. (A min és a max szint között 1 l van)
Nekem is van egy olyan ézésem, mintha nem ülne le rendesen az olaj abban a részben. De nem csak megfogja a bemart részeken a pálcát, láthatóan vastagon megül, ott a szint.
Piritu - 1.000.0002016-03-12 19:59:59 // 79879
Semmi köze a GM-eredethez. Az Alfa TS motorjai is szeretik az olajat, sokszor még ennél a 2-3 liternél többet is.
Tudomásul kell venni és folyamatosan nézni a szintet. A pálca a mérvadó, a kijelző sokszor független a pálcától.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-12 19:58:30 // 79878
4 vagy 6 köröm fogja a tükörlapot így nem is tudod kivenni, le kell venni a külső borítást úgy férsz hozzá a tükörlaphoz
Haddel2016-03-12 19:56:26 // 79877
Ki akartam ma szedni a tükörlapokat,navigáció tartó tapadókorongjával,de nem jöttek ki. El is tört a navi tartó.. Nagyon nagy erővel kell azt húzni, hogy kipattanjon a tükörlap?
emGéza2016-03-12 19:55:48 // 79876
Szerintem az a gond, hogy nem hiszi el, hogy eszi az olajat.
A nívó? Hát én se bírom értelmezni a műszer és a nívó összefüggését .Próbáltam párszor, de...
Így marad az elv. Cserénél kap 5,5 L és, ha a műszer hisztizik kap 1L.
Már 8L tartók, talán 9000 km. De Opelos ismerősők is szerint a 2-3 L valós.
droberto2016-03-12 19:38:30 // 79875
Én is pont erre gondoltam. Szerintem a cartárs nem elég alaposan nézte meg a nivópálcáját. :)
emGéza2016-03-12 19:27:57 // 79874
GM motor! 10.000 km alatt simán megeszi a 2-3 litert. Inkább hármat.
Ha a műszer szerint "nincs olaj" én 1L öntök bele .
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-12 19:25:41 // 79873
a nívópálca a mérvadó az mechanikus mérés..
droberto2016-03-12 19:22:29 // 79872
Rendesen körbeveszi a nívópálcát az olaj? Nem az van, hogy csak egy-egy oldala olajos?
mzo2016-03-12 19:12:12 // 79871
Én tudom, ezért írtam ;)
droberto2016-03-12 19:04:36 // 79870
Ezek a kétezres évek végi EGR DPF-ek ilyenek. 2-3-400k km környékén tönkremennek. Vagy még inkább tönkreteszi őket valami. El kell fogadni. Kopó alkatrészek.
Kikkó2016-03-12 19:03:46 // 79869
Sziasztok,

2.2 JTS-em van. Az olajszint mérésével van problémám. Tavaly júliusban cseréltettem benne olajat, azóta 5000 km-t mentem vele.
Minden indításkor figyeltem a fedélzeti számítógép olajszintjelzőjét. Max szintről indulva eljutottunk a minimum szintig, +- egy egység pontossággal folyamatos csökkenéssel.
A nívópálcát néztem csere után, akkor maximum szinten állt. Néztem néhány hónapja, akkor látszott némi fogyás. Mostanában többször is néztem, mindig csak egy egység fogyás látszik, többszöri mérés után is.
Saját magam és a fedélzeti számítógép megnyugtatása érdekében ma rátöltöttem 3dl olajat (ennyi volt még az olajcserekor kapott flakonban). A nívópálca szerint max szinten vagy kicsit felette áll most az olajszint a számítógép szerint pedig a minimumon.
Most akkor melyiknek higyjek? Tapasztalt más is ilyen anomáliát? Nem szeretném túltölteni sem.
droberto2016-03-12 19:01:43 // 79868
Nagyon sajnállak. Van hibakódod? Jó lenne, látni a hogy van-e dugulás a részecskeszűrőben (mennyi a nyomáskülönbség értéke).
Kicsit elveszítettem a fonalat. Most új EGR-ed van? Vagy ledugózás mellett jó volt a verda?
mzo2016-03-12 18:42:23 // 79867
Én is szoktam mondani, kétféle dieseles van. Aki még nem kötötte ki az Egr-Dpf-et és aki már kikötötte. :)
Shadin2016-03-12 18:42:15 // 79866
Persze. Meg "NoFear" és Nyistamajré :-( Éljenek a béemvések meg a tdisek.
Azt a kormot meg nézd meg jobban, esetleg kövessen az asszony egy másik kocsival, talán a gyerekekkel együtt, neki más lesz a véleménye.
Giuntini cartársat ez semmiben sem segíti, egy autónyi pént költött rá szegény, hogy ne kelljen gányolnia. Az EGR sem oldotta meg a problémáját, a DPF biztos meg fogja :-(
Vannak még építő ötleteim, ha egyik sem oldja meg a gondját akkor ültessük le az autóját, alakítsuk át a kidörrenőt 80-as nyitottra és feszítsünk rá keskeny gumikat :-)

Pííísz
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-12 18:33:48 // 79865
igen morgósabb lett neki, szépen duruzsol
Nivan842016-03-12 18:13:50 // 79864
Egr dpf off, tisztes motorprogrammal. Turbo geometria takarítás meg a csöveket ellenőriztesd le. Pont annyi kormot láttam dpf nélkül mint vele. Semmit. Csak elvezd hogy 1500tol mellbekur a nyomaték:)
Giuntini2016-03-12 17:29:35 // 79863
Hát nem jó!! Nem megy az autó. Most már tényleg tele a hócipőm. A turbo egyértelműen jó, hiszen 2500-on 0,8 bar értéket mutat a műszer. Igazad van. Nem játszom ezt. Ha valami szar akkor szar. Ki kell venni belőle a Dpf-et, és kipróbálni.
yani🍀2016-03-12 17:11:39 // 79862
És szebb lett a hangja?
Kikkó2016-03-12 16:40:00 // 79861
Még sosem tapasztaltam ilyet. :)
A csomagtér gumitömítése szinte légmentesen zár, és elég nagy helye van lefolyni a víznek. Kézi mosóba hordom, láthatóan sokkal nagyobb nyomású a mosó, mint ami a benzinkutaknál van, de még egyszer sem találtam vizet a pótkeréküregben.
Talán csukott csomagtérfedéllel kellett volna lemosatni ;)
mizooo2016-03-12 16:11:17 // 79860
Srácok valakinek ázott már be a Berlina csomagtere?
A pótkeréktől a vizes porszívóval két tartály! vizet szívtam ki (Ellepte a mankókereket).
Fater azt mondta a mosóban ment bele, mondom neki összesen ennyi vízből mossák le :D

üdv!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak