Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-12 15:29:44 // 79859
mert TB :)))
Chianti2016-03-12 15:13:11 // 79858
Miért kormos a kipuff? Ha sok rövidet mész, akkor talán érthető, de egy jó benzinmotor nem kéne hogy kormoljon. Fater 25 éves Ladája 200.000 fölött se volt kormos, pedig akkoriban a keleti autógyártás még nem ismerte a katalizátort. :o)
'''''2016-03-12 13:12:51 // 79857
Csak ezért adtam el én is a dízelt és hajtom most a benzinest! :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-12 12:54:44 // 79856
akkor próbára írasd ki meg rakj be egy köztes csövet a DPF helyére és próbáld így ki...csodálkozni fogsz
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-12 12:50:52 // 79855
érdekesség... az ismerősöm vett ragazzon kipuffot a TBi-re ugye nálunk a kipuff vége tiszta korom viszont a katalizátor fém tiszta, a dejzelnél meg pont fordítva...
Giuntini2016-03-12 12:41:20 // 79854
Nincs!!!!!!
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-12 12:40:44 // 79853
szerintem tök mind1 hogy benne van vagy nincs így is káros meg úgy is, az élet káros amit élünk...ezért írtam hogy kissé álszentség erről beszélni meg felesleges is szerintem...
a kipufogó inkább a hosszúszőrű pitbullunk fejmagasságában van de ő meg nem szól, csak akkor nyaggat ha éhes :D
a kipufogó inkább a hosszúszőrű pitbullunk fejmagasságában van de ő meg nem szól, csak akkor nyaggat ha éhes :D
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-12 12:35:40 // 79852
semmit nem ér ha már annyira szar, csak idő meg pénzb@szásnak jó...de hát látom mindkettőből van ... :(
W.2016-03-12 12:32:02 // 79851
Eddig kb. 50e km-t mentem 3 betűsök nélkül! Nem kormol csak kicsit, mikor padlózom, megy mint a meszes és eddig semmi hibajelet nem adott!
norbi04092016-03-12 12:24:28 // 79850
Turbó geometria nem lehet? Vagy porlasztók? :)
Zsolt1552016-03-12 12:20:43 // 79849
Erről már egy páran leírták a véleményüket, hogy mennyivel károsabb nélküle, mint vele.
Itt nem a motor üzeméből adódó szennyeződésről beszélek, hanem a részecskeszűrő kiiktatásából fakadóról. Az ellen sehogyan sem tud a szervezet védekezni. Akinek meg gyereke van, az azért jó, mert annak az orra pont abban a magasságban van, ahol kipufogó.
Egyébként meg Te írtad régebben az ilyen jellegű történetekre, hogy az emberek többségének kétszer olyan drága autója van, mint amit pénztárcája megenged.
Itt nem a motor üzeméből adódó szennyeződésről beszélek, hanem a részecskeszűrő kiiktatásából fakadóról. Az ellen sehogyan sem tud a szervezet védekezni. Akinek meg gyereke van, az azért jó, mert annak az orra pont abban a magasságban van, ahol kipufogó.
Egyébként meg Te írtad régebben az ilyen jellegű történetekre, hogy az emberek többségének kétszer olyan drága autója van, mint amit pénztárcája megenged.
Giuntini2016-03-12 12:17:54 // 79848
Ki lett takarítva! Utána az értékek jók voltak!
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-12 12:00:08 // 79847
minden egyes falattal, kw árammal stb mérgezed a családod, ne legyünk már álszentek ...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-12 11:57:08 // 79846
DPF....kb 100x írtam le
Giuntini2016-03-12 11:37:30 // 79845
Lefalazott Egr-el sem megy úgy, ahogy kéne. Nem rángat jobban megy mint előtte, de hiányzik belőle az erő, és kormol. Most már nem tudom, mi lehet vele. A motornak gyönyörű hangja van. Most már kétségbeejtő!
Zsolt1552016-03-12 11:23:14 // 79844
Igen, olyan mint a kartegázt visszavezetni a motorba. Csak azt kell eldönteni, hogy melyik jobb. Spórolni pár forintot, vagy mérgezni a családot, főleg ha gyerek is van.
Don Gombóc2016-03-12 06:46:14 // 79843
Ahogy Tomi írta, attól a turbódnak nem lesz nagyobb a terhelése, így baja sem. A kipufogó hamarabbi halálához sincs semmi köze. Sőt a nem turbós autóknál is hamarabb mennek szét a kipufogók mint az őskorban. A titka a korán szétégő kipufogónak a katalizátor rendszer. De ez jó a beszállítóknak mert sűrűbben kell dobot cserélni. :-) Ide is illik a jól bevált szlogen. " a környezetvédelmi technika megölte az autózást"
'''''2016-03-12 06:25:48 // 79842
Saját szarát megetetni az autóval sosem jó. (Bocs) A turbódnak semmi baja nem lesz attól a minimális nyomásemelkedéstől.
FireAlfa2016-03-11 21:26:16 // 79841
Én hagyom így lefalazva. Ki lesz írva Manky által.
Giuntini2016-03-11 20:36:30 // 79840
Én nagyon dilemmában vagyok, emiatt az EGR miatt. A motornak az biztos, hogy nem tesz jót. Azt nem tudjuk, hogy mikor érezhető hibája nincs, de mennyire működik jól, tehát, hogy pontosan nyit-zár. A diesel motor, ha tetszik, ha nem, kismértékben mindenképpen kormol. A kormot visszavezetni a szívósorba, hát nem tudom... Viszont ott van a turbó ügy, a turbónyomás emelkedésével. Az meg a turbónak nem tesz jót, ha lefalazzuk az EGR-t. Az tény, hogy rövid idő alatt, EGR nélkül kiégtek a kipufugók. Nem tudom, a holnapi teszt út után okosabb leszek.
Giuntini2016-03-11 20:28:14 // 79839
Nem nagyon használtam, csak a városban. holnap megyek le a Balatonra, meglátom.
Shadin2016-03-11 20:13:40 // 79838
Akkor már csak kell vennetek egy jó EGR-t és minden rendben lesz, meg megnézni, hogy mitől kormol az autó :-)
FireAlfa2016-03-11 20:11:01 // 79837
Már nekem is megjött a check engine. Most kezdem élni látni az autóm.
Csabi2016-03-11 19:19:27 // 79836
Azóta minden rendben?
Giuntini2016-03-11 18:42:27 // 79835
Nekem csak a regen után kezdett el menni normálisabban. A check enginet 60 km után dobott. Sokkal könnyebben pörög fel.
Piritu - 1.000.0002016-03-11 18:02:33 // 79834
FireAlfa2016-03-11 17:24:46 // 79833
Betettem a falat most az EGR alá. Első amit észrevettem hogy a turbó nyomás hamarabb felépül és megy az autó. Egyenlőre check engine nincs még és ki is akarom iratni belőle.
Giuntini2016-03-11 16:50:48 // 79832
Rossz helyre nyomtam a választ! Szóval ki is akarod iratni az Egr-t, vagy csak próba?
FinnMate2016-03-11 16:17:13 // 79831
Köszi, ez jónak tünik, bár én wd40 helyett isopropil alhohollal fogom tisztitani, az való a nyáklapra leginkább.
Liquid2016-03-11 15:20:45 // 79830
szerintem ez nem lehet gond
ProdyG2016-03-11 15:16:03 // 79829
köszi a "kisfék"/"nagyfék" válaszokat :)
Közben kiderült, hogy a felni, amit kinéztem, a TÜV engedélye szerint 180 lóerőig mehet rá a 159-esre. Mivel az enyém 200 lóerő, a TÜV szerint nem lehet rá felrakni (amúgy fizikailag simán felmegy). Ugyanez a felni mittudoménmilyen Opelre felrakható 250 lóerőig. Gondolom ez azért van, mert a 159 jóval nehezebb súlyú, mint az Opel.
Szerintetek ez lehet baj? Megvehetem így a felnit?
Közben kiderült, hogy a felni, amit kinéztem, a TÜV engedélye szerint 180 lóerőig mehet rá a 159-esre. Mivel az enyém 200 lóerő, a TÜV szerint nem lehet rá felrakni (amúgy fizikailag simán felmegy). Ugyanez a felni mittudoménmilyen Opelre felrakható 250 lóerőig. Gondolom ez azért van, mert a 159 jóval nehezebb súlyú, mint az Opel.
Szerintetek ez lehet baj? Megvehetem így a felnit?
Giuntini2016-03-11 15:03:35 // 79828
Ki is akarod íratni belőle az Egr-t, vagy csak próbaként?
FinnMate2016-03-11 10:45:00 // 79826
Köszönöm a kielégítő választ, hetvegen ha kicsit jobb idő lesz, megvan a programom.
Amúgy Helsinkiben teljesen jó, de ahogy kimegyek vidékre, kritikán aluli, szóval biztos van valami a kábelemmel.
Amúgy Helsinkiben teljesen jó, de ahogy kimegyek vidékre, kritikán aluli, szóval biztos van valami a kábelemmel.
Don Gombóc2016-03-11 07:45:38 // 79823
Én is és sokan megvannak elégedve a rádióval.
Szerintem maga a rádió a jobbak közül való.
Mivel többen problémáztak ezen, néhány gondolatot írok.
Általában az autórádiók vételi érzékenysége, szelektivitása, viszonylag szarra van hangolva. Ezt tudomásul kell venni, mert ezek nem szuper vevők.
Ugyan is, a frekvencia sávok kiosztása és a lefedettség, úgy van megoldva, hogy egy bizonyos frekin hallgatott műsorba ne szóljon bele ha lehet, illetve ne legyen áthallás egy másik adóról, ami vagy ugyan azon a frekvencián dolgozik, igaz távolabbról, de mégis ha nagyon jó lenne a vevő az csak vételi problémákat okozna. Illetve a felharmonikus azaz felhallásos frekik se zavarjanak be.
pont ezért direkt úgymond szar a vevő.
Ezek úgymond laza illesztésű bemenettel készülnek, sokan azt mondják hogy 75 ohm a bemeneti impedanciája a rádiónak de ez csak névleges.
Inkább azt javasolnám, hogy ha van valakinek ideje és energiája rá, az próbálja átnézni az antenna kábelét, mégpedig hogy megfelelően hibátlan jól árnyékolt-e a vezeték, az antenna csatlakozói megfelelően tiszták-e, az antenna már ha olyan típus azaz rövidre zárt antenna, akkor kap-e a talp pontja a kaszniról testet.
Lehet hogy egy olcsóbb antenna cserével megúszható a dolog. És az sem egészséges ha a bemenet túl van gerjesztve egy akármilyen előerősítővel.
Vagy egy ideiglenes antennával azt bedugva a rádióba, kikísérletezni hogy azzal hogy szól egy állomás, ami a gyárival egyébként gagyibban szól.
Közel nem biztos hogy a rádióval van gond.
Szerintem a 159 vételével semmi gond, de így volt ez a 166 esetében is.
Pl. itt nálunk hallom az Alfából a Budapesti 90,0-ről a Jazzy rádiót, a 3 céges kocsiból, és az asszonykám Puntójából egyáltalán nem hallani.
Szóvak van kevésbé szar autórádiók. :-)
Szerintem maga a rádió a jobbak közül való.
Mivel többen problémáztak ezen, néhány gondolatot írok.
Általában az autórádiók vételi érzékenysége, szelektivitása, viszonylag szarra van hangolva. Ezt tudomásul kell venni, mert ezek nem szuper vevők.
Ugyan is, a frekvencia sávok kiosztása és a lefedettség, úgy van megoldva, hogy egy bizonyos frekin hallgatott műsorba ne szóljon bele ha lehet, illetve ne legyen áthallás egy másik adóról, ami vagy ugyan azon a frekvencián dolgozik, igaz távolabbról, de mégis ha nagyon jó lenne a vevő az csak vételi problémákat okozna. Illetve a felharmonikus azaz felhallásos frekik se zavarjanak be.
pont ezért direkt úgymond szar a vevő.
Ezek úgymond laza illesztésű bemenettel készülnek, sokan azt mondják hogy 75 ohm a bemeneti impedanciája a rádiónak de ez csak névleges.
Inkább azt javasolnám, hogy ha van valakinek ideje és energiája rá, az próbálja átnézni az antenna kábelét, mégpedig hogy megfelelően hibátlan jól árnyékolt-e a vezeték, az antenna csatlakozói megfelelően tiszták-e, az antenna már ha olyan típus azaz rövidre zárt antenna, akkor kap-e a talp pontja a kaszniról testet.
Lehet hogy egy olcsóbb antenna cserével megúszható a dolog. És az sem egészséges ha a bemenet túl van gerjesztve egy akármilyen előerősítővel.
Vagy egy ideiglenes antennával azt bedugva a rádióba, kikísérletezni hogy azzal hogy szól egy állomás, ami a gyárival egyébként gagyibban szól.
Közel nem biztos hogy a rádióval van gond.
Szerintem a 159 vételével semmi gond, de így volt ez a 166 esetében is.
Pl. itt nálunk hallom az Alfából a Budapesti 90,0-ről a Jazzy rádiót, a 3 céges kocsiból, és az asszonykám Puntójából egyáltalán nem hallani.
Szóvak van kevésbé szar autórádiók. :-)
FireAlfa2016-03-11 07:34:27 // 79822
Üdv! Egy kérdésem lenne EGR-t akarom vakolni. Hova tegyem a vakolót? Közvetlen az EGR alá, vagy a turbóhoz? 159 1.9 16V Köszi
Kócosw2016-03-11 06:40:55 // 79821
nocsak merre etted ezuttal?
Itt finoman csinalja az öreg. Ismerös az a környek ahol az ex verda van fenykepezve :)
Itt finoman csinalja az öreg. Ismerös az a környek ahol az ex verda van fenykepezve :)
Kócosw2016-03-11 06:39:13 // 79820
mivel nem nalav veszem ezert ugymond neki aztan tökmindegy kene legyen nem? :)
FinnMate2016-03-10 23:09:42 // 79819
Srácok, használ valaki antenna boostert? Milyet érdemes megvenni?
Először azt hittem, hogy csak az én autómban van a hiba, hogy nem fogja patentul a rádió állomásokat, de olvastam, hogy ez ilyen olasz autó betegség.
Először azt hittem, hogy csak az én autómban van a hiba, hogy nem fogja patentul a rádió állomásokat, de olvastam, hogy ez ilyen olasz autó betegség.
Hardy2016-03-10 23:04:04 // 79818
Lehet az erzekelővel van valami gond.
norbi04092016-03-10 22:57:46 // 79817
Csak Shell Nitro+ és Maxx Motion...kizárólag ezeket. :)
Hardy2016-03-10 22:23:49 // 79816
Nekem az 56 csinálta folyamatosan. Néha be bevillant. 1honapos szűrőben nem szokott víz lenni hacsak nem valami gagyi üzemanyagot tankolsz.
norbi04092016-03-10 21:54:17 // 79815
Valóban...pont dombnak felfelé mentem amikor bevillant....akkor lehet érik lassan a leengedés. :)
norbi04092016-03-10 21:50:33 // 79814
Ahaaa értem. A víz leengedéséhez csak csavarjam ki a szűrő aljából az erzékelőt? :) Amúgy maga a szűrő a porlasztók felújításakor lett cserélve 1 hónapja kb.
droberto2016-03-10 21:35:39 // 79813
OFF
A minap a Bravós barátom panaszkodott, hogy van egy rejtéjes hang, amire nincs ötletünk. Esetleg, ha valakinek van valami tippje vagy tapasztalata azt szívesen fogadom.
Szóval... a rejtéjes hang gyorsításkor jön, fémes (vagy inkább kemény műanyagos) kalapálás ütődés szerű, akkor adja, amikor megjön a nyomaték. A videón nem igazán hallatszik, mert nem sikerült a legerősebb produkciót felvennem. 10,5 s-nél lehet leginkább hallani, ha jól felhangosítjátok.
Ja, a motor: 1.9 JTDm 16V 150CV. A km 150k környéke.
Köszönöm előre is.
ON
A minap a Bravós barátom panaszkodott, hogy van egy rejtéjes hang, amire nincs ötletünk. Esetleg, ha valakinek van valami tippje vagy tapasztalata azt szívesen fogadom.
Szóval... a rejtéjes hang gyorsításkor jön, fémes (vagy inkább kemény műanyagos) kalapálás ütődés szerű, akkor adja, amikor megjön a nyomaték. A videón nem igazán hallatszik, mert nem sikerült a legerősebb produkciót felvennem. 10,5 s-nél lehet leginkább hallani, ha jól felhangosítjátok.
Ja, a motor: 1.9 JTDm 16V 150CV. A km 150k környéke.
Köszönöm előre is.
ON
Liquid2016-03-10 21:25:04 // 79812
ha tényleg jó cimbid akkor lehet hogy tud objektív lenni, de a gumisokkal az a tapasztalatom, hogy iszonyúan tudnak érvelni amellett, amiből a legnagyobb hasznot húzzák :)
Liquid2016-03-10 21:22:34 // 79811
na látom olvasom kellett volna tovább :) Pityukoma már megelőzőtt
Liquid2016-03-10 21:21:51 // 79810
Ha jól csalódom, akkor 3 féle fék van: a sima úszónyerges, a kis és a nagy Brembo. Ezzek közül az utóbbi igényli a 17-es kereket.
Tudtommal az 1.8TBI, 3.2V6 és a 2.4JTDm volt alapból nagyBrembo-s, illetve a TI csomagos autók.
Tudtommal az 1.8TBI, 3.2V6 és a 2.4JTDm volt alapból nagyBrembo-s, illetve a TI csomagos autók.