Giuntini2016-03-11 20:36:30 // 79840
Én nagyon dilemmában vagyok, emiatt az EGR miatt. A motornak az biztos, hogy nem tesz jót. Azt nem tudjuk, hogy mikor érezhető hibája nincs, de mennyire működik jól, tehát, hogy pontosan nyit-zár. A diesel motor, ha tetszik, ha nem, kismértékben mindenképpen kormol. A kormot visszavezetni a szívósorba, hát nem tudom... Viszont ott van a turbó ügy, a turbónyomás emelkedésével. Az meg a turbónak nem tesz jót, ha lefalazzuk az EGR-t. Az tény, hogy rövid idő alatt, EGR nélkül kiégtek a kipufugók. Nem tudom, a holnapi teszt út után okosabb leszek.
Giuntini2016-03-11 20:28:14 // 79839
Nem nagyon használtam, csak a városban. holnap megyek le a Balatonra, meglátom.
Shadin2016-03-11 20:13:40 // 79838
Akkor már csak kell vennetek egy jó EGR-t és minden rendben lesz, meg megnézni, hogy mitől kormol az autó :-)
FireAlfa2016-03-11 20:11:01 // 79837
Már nekem is megjött a check engine. Most kezdem élni látni az autóm.
Csabi2016-03-11 19:19:27 // 79836
Azóta minden rendben?
Giuntini2016-03-11 18:42:27 // 79835
Nekem csak a regen után kezdett el menni normálisabban. A check enginet 60 km után dobott. Sokkal könnyebben pörög fel.
Piritu - 1.000.0002016-03-11 18:02:33 // 79834
FireAlfa2016-03-11 17:24:46 // 79833
Betettem a falat most az EGR alá. Első amit észrevettem hogy a turbó nyomás hamarabb felépül és megy az autó. Egyenlőre check engine nincs még és ki is akarom iratni belőle.
Giuntini2016-03-11 16:50:48 // 79832
Rossz helyre nyomtam a választ! Szóval ki is akarod iratni az Egr-t, vagy csak próba?
FinnMate2016-03-11 16:17:13 // 79831
Köszi, ez jónak tünik, bár én wd40 helyett isopropil alhohollal fogom tisztitani, az való a nyáklapra leginkább.
Liquid2016-03-11 15:20:45 // 79830
szerintem ez nem lehet gond
ProdyG2016-03-11 15:16:03 // 79829
köszi a "kisfék"/"nagyfék" válaszokat :)
Közben kiderült, hogy a felni, amit kinéztem, a TÜV engedélye szerint 180 lóerőig mehet rá a 159-esre. Mivel az enyém 200 lóerő, a TÜV szerint nem lehet rá felrakni (amúgy fizikailag simán felmegy). Ugyanez a felni mittudoménmilyen Opelre felrakható 250 lóerőig. Gondolom ez azért van, mert a 159 jóval nehezebb súlyú, mint az Opel.
Szerintetek ez lehet baj? Megvehetem így a felnit?
Közben kiderült, hogy a felni, amit kinéztem, a TÜV engedélye szerint 180 lóerőig mehet rá a 159-esre. Mivel az enyém 200 lóerő, a TÜV szerint nem lehet rá felrakni (amúgy fizikailag simán felmegy). Ugyanez a felni mittudoménmilyen Opelre felrakható 250 lóerőig. Gondolom ez azért van, mert a 159 jóval nehezebb súlyú, mint az Opel.
Szerintetek ez lehet baj? Megvehetem így a felnit?
Giuntini2016-03-11 15:03:35 // 79828
Ki is akarod íratni belőle az Egr-t, vagy csak próbaként?
FinnMate2016-03-11 10:45:00 // 79826
Köszönöm a kielégítő választ, hetvegen ha kicsit jobb idő lesz, megvan a programom.
Amúgy Helsinkiben teljesen jó, de ahogy kimegyek vidékre, kritikán aluli, szóval biztos van valami a kábelemmel.
Amúgy Helsinkiben teljesen jó, de ahogy kimegyek vidékre, kritikán aluli, szóval biztos van valami a kábelemmel.
Don Gombóc2016-03-11 07:45:38 // 79823
Én is és sokan megvannak elégedve a rádióval.
Szerintem maga a rádió a jobbak közül való.
Mivel többen problémáztak ezen, néhány gondolatot írok.
Általában az autórádiók vételi érzékenysége, szelektivitása, viszonylag szarra van hangolva. Ezt tudomásul kell venni, mert ezek nem szuper vevők.
Ugyan is, a frekvencia sávok kiosztása és a lefedettség, úgy van megoldva, hogy egy bizonyos frekin hallgatott műsorba ne szóljon bele ha lehet, illetve ne legyen áthallás egy másik adóról, ami vagy ugyan azon a frekvencián dolgozik, igaz távolabbról, de mégis ha nagyon jó lenne a vevő az csak vételi problémákat okozna. Illetve a felharmonikus azaz felhallásos frekik se zavarjanak be.
pont ezért direkt úgymond szar a vevő.
Ezek úgymond laza illesztésű bemenettel készülnek, sokan azt mondják hogy 75 ohm a bemeneti impedanciája a rádiónak de ez csak névleges.
Inkább azt javasolnám, hogy ha van valakinek ideje és energiája rá, az próbálja átnézni az antenna kábelét, mégpedig hogy megfelelően hibátlan jól árnyékolt-e a vezeték, az antenna csatlakozói megfelelően tiszták-e, az antenna már ha olyan típus azaz rövidre zárt antenna, akkor kap-e a talp pontja a kaszniról testet.
Lehet hogy egy olcsóbb antenna cserével megúszható a dolog. És az sem egészséges ha a bemenet túl van gerjesztve egy akármilyen előerősítővel.
Vagy egy ideiglenes antennával azt bedugva a rádióba, kikísérletezni hogy azzal hogy szól egy állomás, ami a gyárival egyébként gagyibban szól.
Közel nem biztos hogy a rádióval van gond.
Szerintem a 159 vételével semmi gond, de így volt ez a 166 esetében is.
Pl. itt nálunk hallom az Alfából a Budapesti 90,0-ről a Jazzy rádiót, a 3 céges kocsiból, és az asszonykám Puntójából egyáltalán nem hallani.
Szóvak van kevésbé szar autórádiók. :-)
Szerintem maga a rádió a jobbak közül való.
Mivel többen problémáztak ezen, néhány gondolatot írok.
Általában az autórádiók vételi érzékenysége, szelektivitása, viszonylag szarra van hangolva. Ezt tudomásul kell venni, mert ezek nem szuper vevők.
Ugyan is, a frekvencia sávok kiosztása és a lefedettség, úgy van megoldva, hogy egy bizonyos frekin hallgatott műsorba ne szóljon bele ha lehet, illetve ne legyen áthallás egy másik adóról, ami vagy ugyan azon a frekvencián dolgozik, igaz távolabbról, de mégis ha nagyon jó lenne a vevő az csak vételi problémákat okozna. Illetve a felharmonikus azaz felhallásos frekik se zavarjanak be.
pont ezért direkt úgymond szar a vevő.
Ezek úgymond laza illesztésű bemenettel készülnek, sokan azt mondják hogy 75 ohm a bemeneti impedanciája a rádiónak de ez csak névleges.
Inkább azt javasolnám, hogy ha van valakinek ideje és energiája rá, az próbálja átnézni az antenna kábelét, mégpedig hogy megfelelően hibátlan jól árnyékolt-e a vezeték, az antenna csatlakozói megfelelően tiszták-e, az antenna már ha olyan típus azaz rövidre zárt antenna, akkor kap-e a talp pontja a kaszniról testet.
Lehet hogy egy olcsóbb antenna cserével megúszható a dolog. És az sem egészséges ha a bemenet túl van gerjesztve egy akármilyen előerősítővel.
Vagy egy ideiglenes antennával azt bedugva a rádióba, kikísérletezni hogy azzal hogy szól egy állomás, ami a gyárival egyébként gagyibban szól.
Közel nem biztos hogy a rádióval van gond.
Szerintem a 159 vételével semmi gond, de így volt ez a 166 esetében is.
Pl. itt nálunk hallom az Alfából a Budapesti 90,0-ről a Jazzy rádiót, a 3 céges kocsiból, és az asszonykám Puntójából egyáltalán nem hallani.
Szóvak van kevésbé szar autórádiók. :-)
FireAlfa2016-03-11 07:34:27 // 79822
Üdv! Egy kérdésem lenne EGR-t akarom vakolni. Hova tegyem a vakolót? Közvetlen az EGR alá, vagy a turbóhoz? 159 1.9 16V Köszi
Kócosw2016-03-11 06:40:55 // 79821
nocsak merre etted ezuttal?
Itt finoman csinalja az öreg. Ismerös az a környek ahol az ex verda van fenykepezve :)
Itt finoman csinalja az öreg. Ismerös az a környek ahol az ex verda van fenykepezve :)
Kócosw2016-03-11 06:39:13 // 79820
mivel nem nalav veszem ezert ugymond neki aztan tökmindegy kene legyen nem? :)
FinnMate2016-03-10 23:09:42 // 79819
Srácok, használ valaki antenna boostert? Milyet érdemes megvenni?
Először azt hittem, hogy csak az én autómban van a hiba, hogy nem fogja patentul a rádió állomásokat, de olvastam, hogy ez ilyen olasz autó betegség.
Először azt hittem, hogy csak az én autómban van a hiba, hogy nem fogja patentul a rádió állomásokat, de olvastam, hogy ez ilyen olasz autó betegség.
Hardy2016-03-10 23:04:04 // 79818
Lehet az erzekelővel van valami gond.
norbi04092016-03-10 22:57:46 // 79817
Csak Shell Nitro+ és Maxx Motion...kizárólag ezeket. :)
Hardy2016-03-10 22:23:49 // 79816
Nekem az 56 csinálta folyamatosan. Néha be bevillant. 1honapos szűrőben nem szokott víz lenni hacsak nem valami gagyi üzemanyagot tankolsz.
norbi04092016-03-10 21:54:17 // 79815
Valóban...pont dombnak felfelé mentem amikor bevillant....akkor lehet érik lassan a leengedés. :)
norbi04092016-03-10 21:50:33 // 79814
Ahaaa értem. A víz leengedéséhez csak csavarjam ki a szűrő aljából az erzékelőt? :) Amúgy maga a szűrő a porlasztók felújításakor lett cserélve 1 hónapja kb.
droberto2016-03-10 21:35:39 // 79813
OFF
A minap a Bravós barátom panaszkodott, hogy van egy rejtéjes hang, amire nincs ötletünk. Esetleg, ha valakinek van valami tippje vagy tapasztalata azt szívesen fogadom.
Szóval... a rejtéjes hang gyorsításkor jön, fémes (vagy inkább kemény műanyagos) kalapálás ütődés szerű, akkor adja, amikor megjön a nyomaték. A videón nem igazán hallatszik, mert nem sikerült a legerősebb produkciót felvennem. 10,5 s-nél lehet leginkább hallani, ha jól felhangosítjátok.
Ja, a motor: 1.9 JTDm 16V 150CV. A km 150k környéke.
Köszönöm előre is.
ON
A minap a Bravós barátom panaszkodott, hogy van egy rejtéjes hang, amire nincs ötletünk. Esetleg, ha valakinek van valami tippje vagy tapasztalata azt szívesen fogadom.
Szóval... a rejtéjes hang gyorsításkor jön, fémes (vagy inkább kemény műanyagos) kalapálás ütődés szerű, akkor adja, amikor megjön a nyomaték. A videón nem igazán hallatszik, mert nem sikerült a legerősebb produkciót felvennem. 10,5 s-nél lehet leginkább hallani, ha jól felhangosítjátok.
Ja, a motor: 1.9 JTDm 16V 150CV. A km 150k környéke.
Köszönöm előre is.
ON
Liquid2016-03-10 21:25:04 // 79812
ha tényleg jó cimbid akkor lehet hogy tud objektív lenni, de a gumisokkal az a tapasztalatom, hogy iszonyúan tudnak érvelni amellett, amiből a legnagyobb hasznot húzzák :)
Liquid2016-03-10 21:22:34 // 79811
na látom olvasom kellett volna tovább :) Pityukoma már megelőzőtt
Liquid2016-03-10 21:21:51 // 79810
Ha jól csalódom, akkor 3 féle fék van: a sima úszónyerges, a kis és a nagy Brembo. Ezzek közül az utóbbi igényli a 17-es kereket.
Tudtommal az 1.8TBI, 3.2V6 és a 2.4JTDm volt alapból nagyBrembo-s, illetve a TI csomagos autók.
Tudtommal az 1.8TBI, 3.2V6 és a 2.4JTDm volt alapból nagyBrembo-s, illetve a TI csomagos autók.
Piritu - 1.000.0002016-03-10 20:58:29 // 79809
Soldiert2016-03-10 20:58:14 // 79808
Üdv!
159 1.9 JTD 8V-n a turbó csövek csatlakozásánál milyen tömítés van?
Egy merő olajsár az egész, érdekelne hogyan tudnám megoldani, hogy takarításuk után pár héttel később ne legyen ugyanolyan.
Nincs ott valami O-gyűrűs tömítés vagy ilyesmi amit cserélni lehet?
159 1.9 JTD 8V-n a turbó csövek csatlakozásánál milyen tömítés van?
Egy merő olajsár az egész, érdekelne hogyan tudnám megoldani, hogy takarításuk után pár héttel később ne legyen ugyanolyan.
Nincs ott valami O-gyűrűs tömítés vagy ilyesmi amit cserélni lehet?
Piritu - 1.000.0002016-03-10 20:52:56 // 79807
"Külön köszönet azoknak, akik mernek "kóstolni" :-)"
Várjuk a tapasztalatokat.
Várjuk a tapasztalatokat.
Kócosw2016-03-10 20:46:22 // 79806
Gumis cimbim x éve ismerem,ha valaki sztem akkor ő tudja mit érdemes megvenni és mit nem.meglássuk :)
Piritu - 1.000.0002016-03-10 20:39:14 // 79805
Fém-fém esetén bárhol lehet a forrás. A kaszni jól vezeti a hangot. pl. az emelő rögzítése is lötyöghet a csomagtartóban.
Piritu - 1.000.0002016-03-10 20:37:39 // 79804
Jahh, a TS ugrott be LMM tárgyban. Az meg ugye a 159-ben nincs :-DD
(Lehet, hogy tudat alattimból így tör fel, hogy venni akarok egy tartalékot a Pókhoz?)
(Lehet, hogy tudat alattimból így tör fel, hogy venni akarok egy tartalékot a Pókhoz?)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-10 20:32:31 // 79803
inkább az olajkérdés illik erre...LMM-ből nagyon kevés az alternatíva mondjuk kínai nincs is az 59-hez :P
Laci822016-03-10 20:30:43 // 79802
Érezni,hogy valahol fém a fémhez ér.
Piritu - 1.000.0002016-03-10 20:28:39 // 79801
A kóstolással csak az a baj, hogy először el kell költeni a pénzt. A 159 esetében nem keveset.
Aztán jössz rá (pl. ahogy Hardy is írta), hogy megfelelt-e vagy sem. Ekkor két út van. Megy a levesbe a kóstolásra költött pénz, vagy valahogy kihúzod amíg elkopik. Egyik se jó.
Kicsit az LMM történetre hajaz a dolog. Sokan megpróbálnak alternatív gyártmányt venni, aztán a legtöbb kidobja és megveszi a Bosh-t.
Külön köszönet azoknak, akik mernek "kóstolni" :-)
Aztán jössz rá (pl. ahogy Hardy is írta), hogy megfelelt-e vagy sem. Ekkor két út van. Megy a levesbe a kóstolásra költött pénz, vagy valahogy kihúzod amíg elkopik. Egyik se jó.
Kicsit az LMM történetre hajaz a dolog. Sokan megpróbálnak alternatív gyártmányt venni, aztán a legtöbb kidobja és megveszi a Bosh-t.
Külön köszönet azoknak, akik mernek "kóstolni" :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-03-10 20:26:04 // 79800
emléxem mikor az LG még GoldStar-ként indult mindenki csak röhögött meg a Samsungon is ...most meg azok röhögnek a japán márkákon...sajnos be kell látni, hogy gumi márkában sem csak a Pirelli, Conti, Michl, Dunlop létezik fejlődnek felfelé a többiek is...ráadásul a kintről behozott 3-5 millás német autókon is szinte csak kenyai gumit látok...de érdekes
Piritu - 1.000.0002016-03-10 20:22:30 // 79799
Szerintem ha épp a határon van, akkor csak be-bevillan, ha már tényleg "van" benne akkor folyamatosan ég. Mint a tartály szegénység jelzője. Először csak dombnak felfelé világít, aztán már mindig.
Kócosw2016-03-10 20:15:28 // 79798
Szívemből szóltál pont így látom én is.
Greentimus2016-03-10 20:08:55 // 79797
Egyik ismerősöm keres 159 Sw-t 1.9 JTDm 16V motorral, kézi váltóval 2 millió környékén. Ha van tippetek, szívesen elfogadnánk. Pesti az illető és jó lenne, ha ő nem járna úgy, mint pl én. Köszi!
Pityukoma2016-03-10 20:04:09 // 79796
Nézd végig a motor-váltó felfüggesztést. Szilentek, bakok, csavarok...stb.
Laci822016-03-10 20:02:07 // 79795
Érezni,hogy valahol fém a fémhez ér.
Pityukoma2016-03-10 19:59:54 // 79794
Jelzi hogy a szűrő aljában összegyűlt némi víz. Ha máskor is észreveszed hogy fel-fel villog, esetleg folyamatosan világít, akkor mielőbb engedd le a vizet. A szűrő mikor volt cserélve?
Invisible2016-03-10 19:58:47 // 79793
Kézikönyv szerint: "A figyelmeztető lámpa menet közben folyamatosan világít (a kijelzőn megjelenő üzenettel együtt), amikor víz gyűlt össze a gázolajszűrőben."
Nekem is ezt jelezte akkumulátor halálakor. Azóta nem.
Nekem is ezt jelezte akkumulátor halálakor. Azóta nem.
norbi04092016-03-10 19:52:10 // 79792
Folyamatosan kéne jeleznie vagy csak úgy ahogy esetemben is...csak egy pillanatra? :)
Laci822016-03-10 19:46:41 // 79791
Érezni,hogy valahol fém a fémhez ér.