Fórum >> Típusok >> 159

Dagadtgyerek2017-04-03 18:37:36 // 93440
Mérési loggok hiba elött és alatt:
READING PARAMETERS:
Motor fordulatszám : 810 rpm
Mért levegô mennyiség: 320,0 mg/i
Névl. levegô mennyiség: 255,5 mg/i
EGR szelep nyitás : 95,949 %
EGR ellenôrzés: Bekapcsolt

READING PARAMETERS:
Motor fordulatszám : 812 rpm
Mért levegô mennyiség: 476,5 mg/i
Névl. levegô mennyiség: 254,5 mg/i
EGR szelep nyitás : 3,998 %
EGR ellenôrzés: Kikapcsolt

READING PARAMETERS:
Motor fordulatszám : 811 rpm
Mért levegô mennyiség: 481,5 mg/i
Névl. levegô mennyiség: 254,5 mg/i
EGR szelep nyitás : 3,998 %
EGR ellenôrzés: Kikapcsolt

READING PARAMETERS:
Motor fordulatszám : 817 rpm
Mért levegô mennyiség: 473,0 mg/i
Névl. levegô mennyiség: 254,5 mg/i
EGR szelep nyitás : 3,998 %
EGR ellenôrzés: Kikapcsolt

READING ERROR CODES:
1: P0401 - EGR szelep
ERROR DETAILS:
Vízhômérséklet: 72,0 °C
Motor fordulatszám : 782 rpm
Gázolaj mennyiség: 8,1 mm³/i
Gázpedál állás: 0,00 %
Mért gázolaj nyomás: 273 bar
Mért turbónyomás: 984 mBar

Exhaust gas recirculation insufficient flow detected
A hiba oka hogy a vezerlo tul alacsony jelet kapott a szenzortol. A hiba jelen van!itt a lehetoseg hogy torolje. Erre a hibara aktivalodott a hibajelzo lampa.

TORLI A TAROLT HIBAKODOT...
Shadin2017-04-03 18:21:05 // 93439
Nekem meg úgy csattog valami az üa. pumpa környékén, mintha szét akarna esni. Olyan fasza hajtókarcsapágy, v. csapszeg hiba. A vezérlésnél körbeforgattam többször kulccsal a főtengelyt, 180 fokonként csattant valahol a pumpa környékén, ami a vezérlésen ugye pont 90 fok, ami a pumpa meghajtása a vez. tengelyről, de ~1000km-rel ezelőtt még néma csendben volt, ez mostanában jött ki. Persze a pumpa csillagászati áron van és az sem biztos h az a forrás, de azt lenne a legegyszerűbb kipróbálni.
Csabi2017-04-03 18:19:54 // 93438
oké,de normál esetben nem fél órát regenerál :)
Csabi2017-04-03 18:11:02 // 93437
"úgyhogy elvileg a szívócsőbe nem jutna lényegesen melegebb gáz regen.kor se mint máskor."

Hát dehogynem. Még normál üzemben is amikor 200-500°fok között van a kipuffgáz. Ezért is zár le az EGR bizonyos motorteljesítmény felett. Hiába van EGR hűtő, annak ellenére is jelentős hőmérsékletű gáz tudna visszakerülni a szívósorra... Erről tudnának néhányan mesélni akikeknek leolvadt a műanyag szívósora, mert nyitva maradt az EGR-jük...
Tény hogy a katalizátor emeli 600 fok fölé a hőmérsékletet, de előtte csak 100-130fokkal hidegebb a gáz,megmértem, nézd meg egyszer te is. Ráadásul az EGR a leömlőből veszi el a kipuffgázt ami még melegebb, hisz a turbó előtt van...
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-04-03 18:10:30 // 93436
Köszi ez hasznos infó volt, első alkalommal pánikrohamom volt hogy mi lehet a baj. Az 1.9 nék nem tapasztaltam ilyesmit.
berobbantam2017-04-03 18:06:10 // 93435
Ne nyitogasd az elejét ha nem muszály:)Tiszta paranoiás leszel töle :D
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-03 17:55:26 // 93434
És az olajhígulásra mit mondotok? 5k kilométer alatt észrevehető a nivó pálcán a szint növekedés. Vagy ehhez is szokjak hozzá?
Giuntini2017-04-03 16:46:21 // 93433
Ez így van, hiszen visszaveszi a turbónyomást.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-04-03 16:05:53 // 93432
Én azt figyeltem meg, hogy a regen-kor lényegesen gyengébb lesz az autó. Pl előzéskor egy fokozattal visszább kel dobnom mint előtte. Ha vége a regennek lépeget szépen újra :)
Liquid2017-04-03 15:47:49 // 93431
Persze, hogy nem 7-7.5 mivel az enyém Q4 :) Meg amúgy is többet kajol az átlagnál, mert nehéz a lábam.
Amúgy egy normál, nem nagydugós Győr-Bécs úton simán lemegy 8 alá.
Giuntini2017-04-03 15:47:00 // 93430
Az én fogyasztásom tegnap 8,8 körül alakult az autópályán végig 150-160 között. Az elején volt egy regen 10 km-en keresztül.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-03 15:46:04 // 93429
max egy el nem tömődött DPF-nél, egy szarnál fél óra alatt 60km-en kicsit többet pacsál el és többször...
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-03 15:41:58 // 93428
A kipufogó gáz nem tudom alapból hány fok, de nem kevés.:-) 600 fok körüli stabil hőmérsékletet viszont a katalizátor segítségével ér el, úgyhogy elvileg a szívócsőbe nem jutna lényegesen melegebb gáz regen.kor se mint máskor. Mondjuk a gázolajban dúsított gázoknak viszont biztos nem örülne a motor. Szóval elhiszem, hogy letilt, ezt nem néztem még, csupán felhívta a figyelmemet a srác, hogy erre figyeljek. :-)
Viszont volt fél órám, lerántottam megint az egr-t. A múltkor megállapítottam, hogy nem vészesen koszos és mozog. De látom, hogy sokaknak ettől függetlenül megragad, baj van vele.
Nekem épp paraméter reset óta nincs semmi gond, de megelőző és paracsillapító jelleggel szanaszét szedtem, kitakarítottam, a solenoid részét is levettem. Kapott egy kis wd-40-et, alapos gondos összerakást. Nem gondolom, hogy bármi változna tőle, de végül is olajcserénként ezt is lekapni nem nagy ügy.
Csabi2017-04-03 14:51:36 // 93427
Volt ez már téma sokszor, az a 10perces regeneráció 4-500 kilométerenként nem jelenthet ennyit még akkor sem , ha regen közben 3x annyit is fogyasztana...
Egyébként a te fogyid sem 7-7,5 liter körül alakul ha jól emlékszem :)
Nálam is vannak alacsony fogyasztású periódusok amikor 8 körül alakul DPF-el, de ezzel nem általánosítanék...
Liquid2017-04-03 14:34:36 // 93426
Mondjuk a fogyasztáscsökkenés lehet akár az átírt program miatt is, mivel szinte mindenki összeköti némi optimalizálással.
Liquid2017-04-03 14:33:01 // 93425
Nincs összehasonlítási alapom, de eddig mindenki jelentő fogyasztáscsökkenésről számolt be, 1-1.5 literről. Nem csak a többlet-üzemanyag fogyasztása, hanem a regen alatti megváltoztatott program és a DPF esetleges fojtásának is lehet ehhez köze, nem?
Csabi2017-04-03 14:25:01 // 93424
1-2deci/100km
Csabi2017-04-03 14:24:28 // 93423
Mi az a 1,5 liter különbség? Biztos nem a DPF kiírása utáni fogyasztás. Sokan szeretnek ezzel érvelni, viszont aki tud számolni az nem hiszi el :) A regenek megszűnése 0,1-0,2deci/100km megtakarítás, minden más az a programírás, vagy csak egyszerűen placebo miatt van .
Csabi2017-04-03 14:18:48 // 93422
Nem tudom mire alapozta ezt a kijelentését,de pont ellenkezőleg történnek a dolgok . Regenkor pont "letiltja" az EGR működését, egyrészt minél nagyobb legyen a gázáram a DPF-en keresztül,másrészt nem örülne a szívósor 5-600fokos kipufogógáznak...
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-03 14:04:03 // 93421
Az a 1.5 liter az durva. Engem leginkább egyébként az zavar, hogy a regenerációkor durván elállított befecskendezési időkkel dolgozik, lényegében telenyomja a forró turbót gázolajjal. Biztosan jót tesz az neki? Ilyen szempontból még jobb ha városban regenerálgat, nem pályán...A hideg kiráz ha belegondolok. Egyre jobban hajlok arra, hogy kipusztítsam én is ezeket a műszaki csődöket az autómból.
Az olajamat is hígítja, nekem nem hiányzik, hogy motor és turbófelújítás legyen a vége.
RomeoOne2017-04-03 13:57:49 // 93420
Én még nem hallottam olyat, hogy 2.0-nak baja lenne DPF-el, az már egy más konstrukció. Magával az EGR-el sem szokott baj lenni, ott az EGR hűtőfedél szokott problémát csinálni. Közel van a DPF-hez és nincs megfelelő hőpajzs közöttük. Valószínűleg elöregíti a nagy hő egy idő után a műanyagot. Aztán meg csak úgy szétcsap a gőz mindenfele.
antonov2017-04-03 13:45:30 // 93419
Csak elméletben kérdeztem. : ) Köszi!
Smith2017-04-03 13:41:46 // 93418
Hát nyilván jobb, ha megszüntetjük a lehetséges hibalehetőségeket, és a kevesebb fogyasztás is biztos jót tesz a zúzmóknak. Nekem egyelőre semmi bajom a DPF-fel, se az EGR-rel, nem csinál az autó furcsákat, megy ahogy kell, húz ahogy kell, nem füstöl, hibákat sem dobál. Amennyire én érzékelem az itt olvasottakat, ez az egr dpf mizéria leginkább az 1.9-re van hatással, kisebb arányban a 2.4-re, és még elenyészőbb a 2.0 esetén.
vzsiros2017-04-03 13:40:45 // 93417
nem vagyok szerelő, így nem tudom 100%ra mondani, de azt hiszem igen ;-)
antonov2017-04-03 13:36:48 // 93416
De akkor stimmel amit leírtam?
vzsiros2017-04-03 13:35:23 // 93415
nálam a szoftveres módosítás mellett, a DPF-emen belül sima csővel helyettesítették a teljesen szíjjelszarrá tömődött belső részt
antonov2017-04-03 13:31:50 // 93414
Számomra nem teljesen világos még, hogy akkor mi a helyzet. EGR-t elég a szoftverből kiírni és nincs szükség hardveres módosításra? Míg a DPF-et szintén ki kell írni a szoftverből és ki kell bányászni a részecskeszűrőt vagy egy csővel kell helyettesíteni?
vzsiros2017-04-03 13:29:33 // 93413
Ehhez két dolgot említenék meg, hogy
1.: a múltkori vizsgálaton a vizsgáztató kb 2 méterrel a kipufogó mellé/mögé helyezte az érzékelőt, így persze, hogy szuperzöld értékeim lettek, kellemes átlagosan szennyezett Pesti szmogot mértek - nem én kértem így, a kocsi átment volna simán
2.: a környezet terhelésem nem hiszem, hogy magasabb lenne most, hogy jóval kisebb a fogyasztásom. Teoretikusan nézve, vajon mi a jobb, ha 7.5 litert eszik meg egy dízel motor, és DPF szűri ezt a 15%al magasabb gázmennyiséget, vagy ha csak 6 litert eszik ugyanez, de nincs DPF...?
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-03 13:28:18 // 93412
anno mikor nekem kiírták a DPF-et az EGR-t még nem tudták ...185e km-rel adtam el az autót a gyári EGR-rel
Liquid2017-04-03 13:24:49 // 93411
nekem eddig nem volt gondom vele
Smith2017-04-03 13:20:39 // 93410
Nekem ilyenkor csak mindig az jut eszembe, hogy a környezetvédelmi vizsgálaton nem tud kibukni ez a dolog? Hiszen még sokszor egy szar led-es helyzetjelző miatt is hisztiznek.
vzsiros2017-04-03 13:14:31 // 93409
nincs többé dpf a kocsiban, nincs regen, nincs semmi vesződées - ehhez jön, hogy átlagosan 1.5 literrel kevesebb lett a fogyasztásom
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-03 13:06:48 // 93408
Pont ma beszéltem a szerelővel aki a váltómban is cserélte az olajat. Azt mondja ezzel az egr kírással óvatosan, mert az egr-t általában a dpf-es autók regen-kor erősen használják.
vzsiros2017-04-03 12:56:31 // 93407
látom miről beszéltetek: szeretném árnyalni kicsit a képet :)

Amióta a DPF-et kiírták Zoliék a kocsiból (meg megkaptam a tuningprogramot), azóta nulla gond, csak faljuk a kilómétereket...

Kicsit túl erős lett most a kocsi :DDD Onnan tudom, hogy néha félek, mikor asszony a gázra lép.

Szóval én is az a típus vagyok, aki főleg csak akkor ír, amikor gondja van. Érdekességképpen azt hozzátenném, hogy elolvasni, viszont sokszor elolvasom a fórumot ;-)

hopp, de, van problémám!!! ki van égve az egyik féklámpám :DD na, tessék, megint csak akkor írtam, amikor probléma van a kocsival ;-)
Zolesz2017-04-03 12:56:17 // 93406
A legtöbb fórumban előkerül, az újak és a visszakeresés párosítása. Azért a keresésben is lehetnek nehézségek, például ha egy hozzászólásban az alkatrész "beceneve" szerepel... Keresem, keresem, de ha nem jut eszembe, hogy ezt így is lehet hívni, akkor átsiklok felette, pedig lehet, hogy pont azt kerestem...


Egy kis érdekesség mára. Tegnap belenéztem a Johny English Újratöltve és ezt láttam:
Autós üldözés. :)
Dömpi (il dottore)2017-04-03 12:29:23 // 93405
"Egyszerűen csak arról van szó, hogy nyilván az ember már akkor kezd el fórumra járogatni, amikor baja van."

Hát én nem! (És szerintem sokan itt NEM)

Persze voltak gondjaim eleinte, nem is kicsik, de már egy fél éve fórumoztam, mikor jöttek problémák.
Azóta pedig szerintem a HSZ-eim többsége nem a hibákról szól.

Persze nem kötekedni akarok, csak megjegyeztem.
Morfiusz Cédula2017-04-03 11:52:54 // 93404
"bármilyen más autó topicját megnéznéd, ezt látnád."

Ja, ez így van. Csak kíváncsiságképpen ránéztem a BMWfanatics.hu oldalra, nénány leglátogatottabb topik címe rögtön a főoldalon:
"Nem indul el"
"OBD2 kérdések + hibakód olvasó"
"Ennyit a szervízekről!!!"
"Futómű és hibái"

Úgyhogy az igazság tényleg az, hogy sokan akkor írnak a fórumra, mikor valami hibával találkoznak. Ritka az olyan beírás, hogy ma is 500 KM-t mentem hibamentesen.

Arról nem beszélve, hogy az is igaz amit már többen írtatok, hogy ezek a prémiumautók zsebbe nyúlósak, ha bármi bajuk van, márpedig a nagy számok törvénye alapján lesz nekik. Főleg, hogy nagy részük azért sok százezret futott használt jószág.
RomeoOne2017-04-03 11:18:58 // 93402
Egy ":" kimaradt a http után, de köszi. :)
szv782017-04-03 11:16:22 // 93401
Hello!

Alkatrészért keresd az Elaforg 2000Kft.-t



Remélem sikerült jól beilleszteni az elérhetőségüket.
Haddel2017-04-03 10:36:03 // 93400
W5w T10
antonov2017-04-03 10:35:36 // 93399
Gyári navis fejegység mellé van értelme betenni mégegy antenna erősítőt?
Haddel2017-04-03 10:30:37 // 93398
T10 foglalatba való.
Dömpi (il dottore)2017-04-03 10:27:39 // 93397
Sziasztok!

Híreim vannak "szürke" rendszám témában.
Most beszéltem az okmányirodával. Be kell vinnem a kocsit és a vonóhorogra szerelhető bringaszállítót az NKH-hoz, hogy kiadjanak egy engedélyt a bringaszállítóra rakható ún. szürke rendszámtábla igényléséhez.
Az NKH-nál annyit mondtak, vigyem az autót és a bringaszállítót, meg minden papírt, ami van, mert én leszek az első (kísérleti nyúl) és még bazira nem tudják mit is kell csinálni. Ami biztos, hogy lefotózzák a kocsit a bringaszállítóval együtt.
E hét szerdára kaptam időpontot. Majd beszámolok a fejleményekről.

Tekintve, hogy LED-es helyzetjelzőm van, biztos ami tuti, előtte este kicserélem a hagyományosra.
Valaki megadná a hagyományos helyzetjelző izzó pontos típusát, mert holnap reggel vennem kell 2 db-ot.

Köszi előre is!
pettinke2017-04-03 09:45:19 // 93396
akár lehet is, a TBi elég érzékeny a gyertyákra. ha régiek már, cseréltesd ki, aztán kiderül.
_Ata_2017-04-03 09:16:37 // 93395
Sziasztok!
Azt vettem észre, hogy 1400-1500 as fordulatszám körül finoman rezeg az autó, bármelyik fokozatban.
A hétvégén csinált egy olyat, hogy egy közepes fékezés után gázadásra nem reagált, párszor rá kellett lépnem a gázra mire megindult. Összefüggésben lehet ez a 2 dolog, esetleg lehet ez gyertya probléma?
RomeoOne2017-04-03 09:13:49 // 93394
Közben egész jó leírást találtam a Turbo bemenő hőmérő szenzor cseréhez: link
Úgy látom, hogy ilyen csak a 2.0-ban van. Mondjuk németül egy kukkot sem tudok, de az illusztrációk alapján megvan a dolog, főleg, hogy egyszer már láttam élőben a műveletet.
A kérdésem az lenne, hogy hol tudom beszerezni ezt az alkatrészt? 3 cikkszámot említ a leírás: 09021841495, ESNBTS-200, FPT 55226762
Az első és a második alapján nem nagyon dobott ki semmit a kereső, a 3. alapján találtam
egy angol oldalt: alfaworkshop, itt kb. az oldal közepe felé van (turbo input temperature sensor). Ott van hozzá egy Bosch cikkszám is, de az alapján sem találtam semmit. Aki szokott alkatrészt rendelni esetleg tudna segíteni, hogy honnan lehetne még ezt beszerezni?
Köszi
Haddel2017-04-03 08:10:18 // 93393
Nem kell a légtelenítő csavarhoz nyúlni a kiegyenlítő tartályba megy vissza a folyadék.
fazek2017-04-03 07:43:03 // 93392
Szia! Ne csavard ki a légtelenítőt! Csak nyomd össze a munkahengert.
marci96192017-04-03 07:10:25 // 93391
Köszönöm ! És a légtelenítőt csavarjam ki mikor nyomom befele ?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak