Erhard 242 (Pure Energy)2017-08-16 11:46:47 // 98038
közel 400 lóerőssel van, volt... de az uno TB -ban jobban leröpült a fejem :DDD akkor most miről beszélgetünk? Más a lóerő meg a sportosság élménye a kettő nem mindig jár együtt :P
Csabi2017-08-16 11:31:44 // 98037
Srácok ne már, hogy összevettek egy warbit, vagy egy ladát vagy bármilyen 30-40éves csodát egy mai 510 Lóerős kimondott sportautóval, és legfőképpen elveszitek tőlük azt , hogy valódi élmény nyújtanának...
A súly-LE arány a meghatározó, és az ebből adódó, rád ható erők nagysága...ez nyújt élmény, minél nagyobb G hat rád....Ezért járunk vidámparkba,csúszdaparkba, ezért veszünk sportmotort, vagy ülünk sportautóba, gokartba... Egy lada VFTS a 160Le-vel vagy egy Alfa 33 boxer a ~150Le-vel (összsúlyuk 1000kg(!)körül) pont ugyanazt tudja mint egy mai autó az 1700-1800kg-hoz társult 300-330Lóerővel...hát akkor miről beszélünk? :)) Nem beszélve arról, hogy a modern gumik-futóművek sokkal nagyobb kanyarsebességet= élményt nyújtanak...
Önmagában szerintem arról van szó, hogy mindenkinek van élménye az említett méregzsákokkal, míg egy 510Le-s autóval senkinek...
A súly-LE arány a meghatározó, és az ebből adódó, rád ható erők nagysága...ez nyújt élmény, minél nagyobb G hat rád....Ezért járunk vidámparkba,csúszdaparkba, ezért veszünk sportmotort, vagy ülünk sportautóba, gokartba... Egy lada VFTS a 160Le-vel vagy egy Alfa 33 boxer a ~150Le-vel (összsúlyuk 1000kg(!)körül) pont ugyanazt tudja mint egy mai autó az 1700-1800kg-hoz társult 300-330Lóerővel...hát akkor miről beszélünk? :)) Nem beszélve arról, hogy a modern gumik-futóművek sokkal nagyobb kanyarsebességet= élményt nyújtanak...
Önmagában szerintem arról van szó, hogy mindenkinek van élménye az említett méregzsákokkal, míg egy 510Le-s autóval senkinek...
tdemeter2017-08-16 11:03:19 // 98036
Ez az a kormány, aminek a hátulján ott van az F1 váltó helye?
Mennyire zavaró/akad bele az ujjad vezetés közben?
Mennyire zavaró/akad bele az ujjad vezetés közben?
Shadin2017-08-16 10:52:28 // 98035
A gokart a sportos, meg egy pályaautó zárt pályán. A TBi is csak dinamikus közlekedésre alkalmas, nem versenyzésre. Egyébiránt nekem is volt Warnyúm és hát ott volt élmény is, de nem kanyarban :-) A 159 a pofájával és a futóművével emelkedik ki a tucatautók közül, de soha nem lesz élményautó, mint pl. egy Spider, ami egyik legemlékezetesebb autós élményem a tavalyi KUL-ról ahol a versenyen utolsók lettünk. Ebből kiindulva értem a HF példát...
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-16 10:45:46 // 98034
Amiről Te írsz, az a gyorsulás és a másoknak megmutatni az erőfölényt. Semmi köze ahhoz, amikor csak az élményért vezetsz. Nem kell vezetési tudás hozzá, csak jobb láb és megfelelően erős autó. Ha csak az ülésbe tolás számít, akkor tényleg a Tesla a TE autód. Valahogy a vezetés élményéről beszélgetve az autópálya szó nálam nem jön fel :-) Számomra nem az az autó izgalmas amelyik 300-zal megy. Szerintem teljesen öncélú dolog és felesleges. És a 159-be nekem totál nem hiányzik egy fél lóerővel se több. Ha nyomom neki, rettenetes dolgokat tud művelni, élvezet ahogy kanyarodik. De így ebben a formájában túl sokat tud ahhoz, hogy kihasználható legyen. Pontosan, ahogy Liquid írja. A 159 kb ott kezdi adagolni azt a határon autózós, adrenalin pumpálós, minden idegszállal ráfeszülős élményt, ahol már bőven megszólal a józan ész, hogy ezt nem kéne erőltetni.
Ezt eleinte felróttam az autónak, nekem hiányzott (és hiányzik is) az amit te halálfélelemnek nevezel. Viszont mostmár hiányozna ez is. A küzdelem nélkül, észrevétlenül borzasztó gyorsan haladás. Ez erre való, erre találták ki. Ne vegyem észre a tolást se, a kanyart se, ne tudjam mennyivel megyek. A múltkori, eddigi első lámpás gyorsulásom azt mutatta, hogy azért jó 1 másodperccel biztosan jobbat gyorsul a 159, mint a 146-om tette. Na ebből sem lehet észlelni semmit. A 146 nagyobb tolásnak tűnt. Pedig nagyon nem.
A halálfélelem pedig nem halálfélelem. Pont az ellenkezője. Az ember ráfeszül, egyé válik a géppel teljesen, elönti az adrenalin és onnantól nem autót vezet. Onnantól táncol :-) Nem érzi külön tárgynak az autót. Ilyenkor félelemérzet nem sok van. És olyan dolgokat csinálsz meg magabiztosan, hiba nélkül, amiket ha megkérnek rá, hogy csináld, lehet nem menne. De ott, akkor, tudod, érzed, hogy mi a határa, tudod mikor fog csúszni, érzékeled az ezredmásodperceket, mindenre van idő. Olyankor nem nézel tudatosan a tükörbe, valahogy mindenről tudsz. Nálam ilyen. És nem tudom magam szándékosan belehajszolni. Vagy elkap ez az állapot, vagy nem. Hiába mennék fel egy versenypályára, igen valószínű, hogy elsőre egy ultra bénázás lenne belőle, mert ott tudatosan akarnám. Onnantól megy, ha megérkezik ez a bekattanás :-) A 146 ezt elég rendszeresen hozta. A 159 eddig egyszer, pár percre egy üres szerpentinen, sport módba kapcsolva. Istenem.. dízel persze.. de hogy mekkorát énekelt az 5 henger :-) Akkor faterom állított le, nem vettem észre hogy ő ott rettegve kapaszkodik. Utasként nagyon gáz...
Ezt eleinte felróttam az autónak, nekem hiányzott (és hiányzik is) az amit te halálfélelemnek nevezel. Viszont mostmár hiányozna ez is. A küzdelem nélkül, észrevétlenül borzasztó gyorsan haladás. Ez erre való, erre találták ki. Ne vegyem észre a tolást se, a kanyart se, ne tudjam mennyivel megyek. A múltkori, eddigi első lámpás gyorsulásom azt mutatta, hogy azért jó 1 másodperccel biztosan jobbat gyorsul a 159, mint a 146-om tette. Na ebből sem lehet észlelni semmit. A 146 nagyobb tolásnak tűnt. Pedig nagyon nem.
A halálfélelem pedig nem halálfélelem. Pont az ellenkezője. Az ember ráfeszül, egyé válik a géppel teljesen, elönti az adrenalin és onnantól nem autót vezet. Onnantól táncol :-) Nem érzi külön tárgynak az autót. Ilyenkor félelemérzet nem sok van. És olyan dolgokat csinálsz meg magabiztosan, hiba nélkül, amiket ha megkérnek rá, hogy csináld, lehet nem menne. De ott, akkor, tudod, érzed, hogy mi a határa, tudod mikor fog csúszni, érzékeled az ezredmásodperceket, mindenre van idő. Olyankor nem nézel tudatosan a tükörbe, valahogy mindenről tudsz. Nálam ilyen. És nem tudom magam szándékosan belehajszolni. Vagy elkap ez az állapot, vagy nem. Hiába mennék fel egy versenypályára, igen valószínű, hogy elsőre egy ultra bénázás lenne belőle, mert ott tudatosan akarnám. Onnantól megy, ha megérkezik ez a bekattanás :-) A 146 ezt elég rendszeresen hozta. A 159 eddig egyszer, pár percre egy üres szerpentinen, sport módba kapcsolva. Istenem.. dízel persze.. de hogy mekkorát énekelt az 5 henger :-) Akkor faterom állított le, nem vettem észre hogy ő ott rettegve kapaszkodik. Utasként nagyon gáz...
RomeoOne2017-08-16 10:40:06 // 98033
Igen, szerintem te érted mire gondolok :) Kicsit olyan ez, mint a "kinek mi a jó nő" téma.
Chris1592017-08-16 10:27:14 // 98032
3 helyről érdeklődtem utána és nem ment, lehet a környéken ahol laksz megoldható lesz. Nálunk ez nem ment sajna.
A következő műszakin alaposabb leszek mert tényleg nagy macera levenni és újra felrakatni.
A következő műszakin alaposabb leszek mert tényleg nagy macera levenni és újra felrakatni.
BigBratyó2017-08-16 10:25:17 // 98031
Béci Ɨ|ѯ2017-08-16 10:01:01 // 98030
Szerintem itt abban van a félreértés, hogy kinek mi az élmény. Nekem (és ha jól értem, akkor Warbinak is) az ha egy kellemesen kanyargós úton csapathatsz az autóval, kanyar előtt visszaváltva, a határon autózva, a megfelelő hangok (motor) kíséretében. Nekem legalábbis ez az élmény. Mikor el tudok kicsit szabadulni és elrughatom a V6-nak, a kanyar előtt visszakapcsolva a fordulat karcolja a 6ezret és üvölt, hörög, én meg próbálom minél nagyobb sebességgel bevenni a kanyart, majd utána kigyorsítani a következő kanyarig. Nekem ettől lesz libabőrös a kezem. Autópályán is jó gyorsan menni, de azt mindenki tud. Én már le is szoktam róla. Hiába van közel 200 ló alattam egy 156-os kasznijában, nem az az élmény, hogy 200-zal megyek egyenesen, hanem hogy 100-al veszek egy olyan kanyart, amit más jó ha hatvannal mer bevenni.
De mondom, ez az én véleményem, nekem ez az élmény. Ehhez pedig nem kell 600 lóerő. Persze ezt is lehetne még fokozni, ha mondjuk a 156 hátul hajtana, de hát sajnos nem, ez van. Cserébe a futóműve olyan, hogy veri a BMW-ket, hiába tudnak ők keresztbe menni.
De mondom, ez az én véleményem, nekem ez az élmény. Ehhez pedig nem kell 600 lóerő. Persze ezt is lehetne még fokozni, ha mondjuk a 156 hátul hajtana, de hát sajnos nem, ez van. Cserébe a futóműve olyan, hogy veri a BMW-ket, hiába tudnak ők keresztbe menni.
Liquid2017-08-16 09:39:49 // 98029
Nem a teljesítmény a lényeg, hanem a tömeg aránya illetve a többi tényező mint pl. futómű motorhang satöbbi. Az UNO-val pl. igen királyakat lehetett autózni, pedig csak 75 ló volt 850kg-ra, ületett futómű, széles kerekek, kellő motorhang. Megvolt a feeling, nem volt halálfélelem. A 159-cel hasonló érzethez már igen gyorsan kell menni.
És ez utóbbi a kulcs: akkor jó ha nem kell életveszélyesen gyorsan menni ahhoz, hogy adja az érzést.
Most az hogy a tédéí Audit le tudom-e gyorsulni az emelkedőn e szempontból mellékes.
És ez utóbbi a kulcs: akkor jó ha nem kell életveszélyesen gyorsan menni ahhoz, hogy adja az érzést.
Most az hogy a tédéí Audit le tudom-e gyorsulni az emelkedőn e szempontból mellékes.
Tocke2017-08-16 09:20:41 // 98028
Olvastam:-). pont Ő tette bele a bogarat a fülembe a kormányával:-)
Attis2017-08-16 09:19:45 // 98027
Szerintem sem kell ahhoz több száz lóerő, hogy az autózás élményautózás lehessen.
Szerintem 5-10 éve még én is úgy gondoltam, hogy kell 300 lóerő és akkor aztán megyünk lealázunk mindenkit. Ma már nem.
Én pölö a 159-es csak megyek-megyek, minden méter élmény...a kanyarok meg főleg.. :) Épp tegnap mondtam a feleségemnek, hogy egészen lenyugszom ha beleülünk és megyünk valahova. :) Lehet, hogy valami terápiás hatása lehet nálam. :)
Szerintem 5-10 éve még én is úgy gondoltam, hogy kell 300 lóerő és akkor aztán megyünk lealázunk mindenkit. Ma már nem.
Én pölö a 159-es csak megyek-megyek, minden méter élmény...a kanyarok meg főleg.. :) Épp tegnap mondtam a feleségemnek, hogy egészen lenyugszom ha beleülünk és megyünk valahova. :) Lehet, hogy valami terápiás hatása lehet nálam. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-08-16 09:19:37 // 98026
dehogy nem, a súly ami még nagyon számít :P
Tocke2017-08-16 09:19:27 // 98025
Nem kell sok-sok tízmilliós gép ilyen élményekhez. Persze vannak szintbeli különbségek, DE. Volt szerencsém vezetni gyári LADA VFTS-t. 160 LE, talán egy tonna csak. Amit az a gép tud, azt nem sok autó adja át. Tudom rally autóról beszélek de a szőr most is feláll a kezemen csak a gondolatától is:-)
RomeoOne2017-08-16 09:18:29 // 98024
Én értem. Pl. kb. ugyanolyan erős egy Rolls-Royce Phantom, mint egy Ferrari F40 mégis ég és föld lehet a különbség. De vannak olyan tényezők, amiket leírtam, amihez egyszerűen kell a teljesítmény. Nem lehet 200 lóval elérni.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-08-16 09:14:30 // 98023
Azért egy HF integrale nagyon cukor lehet :)
RomeoOne2017-08-16 09:13:07 // 98022
Baromira megérné sztem. Itt SanyiJTD blogjában pont egy sima kormányról új Ti-re váltás van. Gyönyörű az a kormány. Én is újra akarom bőröztetni a Ti-t szeptemberben, mert már elég fényes.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-08-16 09:09:50 // 98021
ezen látszik, hogy nem vezettél még ilyen autókat amiről Warbi regélt... nem attól lesz egy autó sportos, hogy 200 lóerő vagy 300 ez egy összetett dolog :))
RomeoOne2017-08-16 09:04:14 // 98020
Erről már hallottam ezt is, azt is. Van ahol harapnak rá úgy, mint ahogy te is írod, de van ahol nem problémáznak rajta. Nem próbáltál átmenni máshova? Nekem a legutolsó opció lesz, hogy lekaparjam. Inkább végigjárom a fél országot.
RomeoOne2017-08-16 09:01:10 // 98019
Én továbbolvastam, meg ezt is végig, de továbbra sem tudok egyetérteni :D
Ebből az írásból is az jön le, amit már másoknál is olvastam és ott sem értettem, mint ha attól lenne élmény az autózás, hogy ha érzed a halálfélelmet, tehát egy - mai szemmel - elavult autó kell hozzá, mert nem bír annyit. Az örök "élményautó" a Lada, mert abban már 60-nál halálfélelmed van, meg kicsi a kanyarsebessége, hamar megcsúszik, meg a szar futóműve amúgy sem sokat enged és hamar a határára lehet hajszolni.
Hát én egyáltalán nem így látom. Tudom mit tartok én király élményautónak? Ami akkorát lép 200-ról, mint az enyém most 50-ről. Vagy még nagyobbat. Vagy az, ami hegynek felfele úgy gyorsul, mint ez hegynek lefele sem. Ehhez kell az 510 lóerő. Hogy ha odaérek a pályán egy 3.0 TDI Audi mellé, úgy előzzem meg, mintha állna, akkor is, ha ő teligázt nyom közben. Pályán meg 200 felett is csak akkora oldalgyorsulás van a nagy ívek miatt, mint ha a faluban 30-al vennéd a kanyart, szóval még csak határok feszegetéséről sincs szó.
Neked csak azért hozott ez nyugalmat, mert nincs más választásod, ennyit tud 240 lóerő ebben a nagy dögben. Nem ugrál úgy, mint egy akár jóval gyengébb kis hot hatch. Ebbe a kocsiba kéne vagy 400 lóerő (persze, a hátsó kerékre), hogy igazi élmény legyen. Hogy úgy tolja meg egy gázadásnál, hogy hátracsapja a fejedet a fejtámlának.
Most lett 25 éves a McLaren F1. Készített az R&T a tervezőkkel és a tulajdonosokkal is interjúkat az évforduló kapcsán. Az egyik mérnök anekdotázott, hogy volt egy német üzletember ügyfelük. Kapcsolatba lépett velük, hogy folyton kigyullad egy lámpa a műszerfalon, de nem találja a kézikönyvben. Kiderítették, hogy a motorháztető visszajelző lámpája volt. Megkérdezték tőle, hogy gyakran csinálja? Mondta, hogy ja, minden nap 2x. Az úton munkába, meg a munkából haza. A mérnök elmesélte, hogy ismerték a problémát. A menetszél kissé meg tudta emelni a motorháztetőt amire már bejelzett visszajelző lámpája. De ez csak 300 km/h környékén fordult elő. :))
Szerinted neki elég lett volna egy HF Integrale 200 lóval?
200 ló egy 200 kilós motorban jó, nem egy 1300 kilós kasztniban. Ott is az a feeling benne, hogy 15 mp alatt 300-on van. És ez autópályán simán elérhető nekik, pedig az is közút :)
És az az élmény az erős gépben, hogy tök mindegy, hogy mennyivel mész, ha odalépsz neki, beletol az ülésbe. Ehhez nagyon kevés a 200-240 lóerő.
Ebből az írásból is az jön le, amit már másoknál is olvastam és ott sem értettem, mint ha attól lenne élmény az autózás, hogy ha érzed a halálfélelmet, tehát egy - mai szemmel - elavult autó kell hozzá, mert nem bír annyit. Az örök "élményautó" a Lada, mert abban már 60-nál halálfélelmed van, meg kicsi a kanyarsebessége, hamar megcsúszik, meg a szar futóműve amúgy sem sokat enged és hamar a határára lehet hajszolni.
Hát én egyáltalán nem így látom. Tudom mit tartok én király élményautónak? Ami akkorát lép 200-ról, mint az enyém most 50-ről. Vagy még nagyobbat. Vagy az, ami hegynek felfele úgy gyorsul, mint ez hegynek lefele sem. Ehhez kell az 510 lóerő. Hogy ha odaérek a pályán egy 3.0 TDI Audi mellé, úgy előzzem meg, mintha állna, akkor is, ha ő teligázt nyom közben. Pályán meg 200 felett is csak akkora oldalgyorsulás van a nagy ívek miatt, mint ha a faluban 30-al vennéd a kanyart, szóval még csak határok feszegetéséről sincs szó.
Neked csak azért hozott ez nyugalmat, mert nincs más választásod, ennyit tud 240 lóerő ebben a nagy dögben. Nem ugrál úgy, mint egy akár jóval gyengébb kis hot hatch. Ebbe a kocsiba kéne vagy 400 lóerő (persze, a hátsó kerékre), hogy igazi élmény legyen. Hogy úgy tolja meg egy gázadásnál, hogy hátracsapja a fejedet a fejtámlának.
Most lett 25 éves a McLaren F1. Készített az R&T a tervezőkkel és a tulajdonosokkal is interjúkat az évforduló kapcsán. Az egyik mérnök anekdotázott, hogy volt egy német üzletember ügyfelük. Kapcsolatba lépett velük, hogy folyton kigyullad egy lámpa a műszerfalon, de nem találja a kézikönyvben. Kiderítették, hogy a motorháztető visszajelző lámpája volt. Megkérdezték tőle, hogy gyakran csinálja? Mondta, hogy ja, minden nap 2x. Az úton munkába, meg a munkából haza. A mérnök elmesélte, hogy ismerték a problémát. A menetszél kissé meg tudta emelni a motorháztetőt amire már bejelzett visszajelző lámpája. De ez csak 300 km/h környékén fordult elő. :))
Szerinted neki elég lett volna egy HF Integrale 200 lóval?
200 ló egy 200 kilós motorban jó, nem egy 1300 kilós kasztniban. Ott is az a feeling benne, hogy 15 mp alatt 300-on van. És ez autópályán simán elérhető nekik, pedig az is közút :)
És az az élmény az erős gépben, hogy tök mindegy, hogy mennyivel mész, ha odalépsz neki, beletol az ülésbe. Ehhez nagyon kevés a 200-240 lóerő.
David | Centocinquantanove2017-08-16 08:46:31 // 98018
Nagyon szép...
Nekem miért nincs ilyen szerencsém, hogy ilyen lehetőség jön szembe... 30-ért ajándék volt!
Nekem miért nincs ilyen szerencsém, hogy ilyen lehetőség jön szembe... 30-ért ajándék volt!
Tocke2017-08-16 08:40:35 // 98017
Nagyon szép, egészen feldobja a belteret. Az én kormányomat is a gyűrűk tették tönkre sajnos (női tulaja volt). Ez is egy tétel a kiadások listáján nekem is, azon még gondolkodom, hogy megérné-e a "TI" kormányt választani plussz pénz ellenében.
multizseti2017-08-16 07:57:24 // 98016
Köszönöm mindenkinek a segítséget, rátettem a foglaltság érzekelőre.
Chris1592017-08-16 07:08:46 // 98015
Műszakira szerintem necces lesz neked az első két ablakod fóliázása,VTT-n láttam, tényleg elég mutatós így a kocsi.
Sajna nem hivatkozhatsz a fényáteresztő képességére pedig a tiéd se annyira sötét, műbizonylat ide vagy oda nem hiszem, hogy átengedik persze vannak kivételek.
Minden autóm enyhén sötétítve volt elöl is mert szerintem is bután néz ki ha csak a B oszloptól hátrafelé sötét valami.
Nem tudtam annyi kenőpénzt adni a vizsgabiztosnak (hozzáteszem az elmúlt 15 évben motort autót mindent vittem hozzá bejáratott vizsgabiztosom nagyon sok komolyabb dolgot elnézett az évek alatt nem sorolom) , hogy átengedje hivatkozik arra, hogy félig leengedett állapotban készül fénykép az autóról és bekerül a rendszerbe.
Egyébként az enyém is most volt július végén műszakin, a sikeres műszaki után még aznap este vittem fóliáztatni az első ablakokat. Így 2 évre megint biztos.
A fólia levétele írdatlan szopás otthon sajátkezüleg, főleg az ami már 2 éve rajta pihen.
Foltbenzines tisztító csak keni a ragasztóanyagot meg a többi tisztítószer is, speckó szerrel azonnal lejön.
Műszakira még visszatérve csak 5. mérésre tudta hozni a kocsi a károsanyag kibocsátás értéket. Alap chip van a kocsin EGR off DPF on, kicsit meglepődtem hogy részecskeszűrővel is szenvedni kell, h megfelelő értéket kapjunk. Vizsgabiztosnak mondjuk feltűnt a gázreakció :) ilyen dízelbe még nem ült ami ennyire jól veszi a lapot, ez is mankynak köszönhető.
Sajna nem hivatkozhatsz a fényáteresztő képességére pedig a tiéd se annyira sötét, műbizonylat ide vagy oda nem hiszem, hogy átengedik persze vannak kivételek.
Minden autóm enyhén sötétítve volt elöl is mert szerintem is bután néz ki ha csak a B oszloptól hátrafelé sötét valami.
Nem tudtam annyi kenőpénzt adni a vizsgabiztosnak (hozzáteszem az elmúlt 15 évben motort autót mindent vittem hozzá bejáratott vizsgabiztosom nagyon sok komolyabb dolgot elnézett az évek alatt nem sorolom) , hogy átengedje hivatkozik arra, hogy félig leengedett állapotban készül fénykép az autóról és bekerül a rendszerbe.
Egyébként az enyém is most volt július végén műszakin, a sikeres műszaki után még aznap este vittem fóliáztatni az első ablakokat. Így 2 évre megint biztos.
A fólia levétele írdatlan szopás otthon sajátkezüleg, főleg az ami már 2 éve rajta pihen.
Foltbenzines tisztító csak keni a ragasztóanyagot meg a többi tisztítószer is, speckó szerrel azonnal lejön.
Műszakira még visszatérve csak 5. mérésre tudta hozni a kocsi a károsanyag kibocsátás értéket. Alap chip van a kocsin EGR off DPF on, kicsit meglepődtem hogy részecskeszűrővel is szenvedni kell, h megfelelő értéket kapjunk. Vizsgabiztosnak mondjuk feltűnt a gázreakció :) ilyen dízelbe még nem ült ami ennyire jól veszi a lapot, ez is mankynak köszönhető.
mizooo2017-08-16 05:03:04 // 98014
Basszus nekem enyhén rángatott tőle, kivettem okés, igaz akkor még nem vol taz GR adapter kitakarítva, a mi rendesen el volt dugulva :(
mizooo2017-08-16 05:01:48 // 98013
Hát ez nem sokkal volt drágább, postával az is 27 körül van és nem látszik, hogy milyen pontosan. De hát ilyen a biznisz ;)
yani🍀2017-08-15 21:50:41 // 98012
Az adok-veszek-en 25-ért árulnak teljesen újat ☹
Chris1592017-08-15 21:25:03 // 98011
WarbiRunner (Gyuri) köszi a gyors választ. Megyek is ki a garázsba építem is vissza :)
Igen manky már kiírta szoftveresen vagy 3 hónapja.
Kiváncsi leszek, hogy a fogyasztáshoz lesz-e valami köze, mert eddig elég jól eszegetett. 8.8-9.8 között TI kerékkel, elég sportosan dinamikusan vezetve.
Igen manky már kiírta szoftveresen vagy 3 hónapja.
Kiváncsi leszek, hogy a fogyasztáshoz lesz-e valami köze, mert eddig elég jól eszegetett. 8.8-9.8 között TI kerékkel, elég sportosan dinamikusan vezetve.
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-15 21:15:44 // 98010
Igen gyári, az áramlást gyorsítja a szűkítő lemez. Mehet be a saválló lemez, rendben lesz :-) Programból legyen kiírva.
Chris1592017-08-15 21:09:11 // 98009
mizooo2017-08-15 20:51:38 // 98008
mizooo2017-08-15 20:50:01 // 98007
Faca, akkor érdemes lesz esetleg a szlovákoktól venni, ott olcsóbb.
mizooo2017-08-15 20:47:08 // 98006
Az én blogomat is meglesheted, az ülésfoglaltság úgy működik mint előtte.
Dömpi (il dottore)2017-08-15 17:05:48 // 98005
jah, az 50k már nekem is az érzékenységi küszöb felett van az ár/érték tekintetében....de mint írtam, nekem még 32k-ért volt beszerezhető.
Shadin2017-08-15 15:49:30 // 98003
multizseti2017-08-15 15:19:44 // 98002
Sziasztok! Bőrülésbe szerettem volna fűtést tenni, de találkoztam az ülésfoglaltság érzékelővel és nem mertem rátenni a fűthető lapokat. Kérdésem, hogy rakott e már be valaki utólag fűtést, ha igen mit kezdett az érzékelővel ami jelzi, hogy ül valaki az ülésben.
Shadin2017-08-15 14:44:28 // 98001
Én felkészítem az autót, bejelentem, elviszem és levizsgázik...
Jorjie2017-08-15 14:37:12 // 98000
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-15 14:33:34 // 97999
Nem olvastad tovább... HF Integrale. 200 ló, 300Nm, 1300kg. Egy törékeny, kicsi, nem sok vasból épített szörny, ami csak az élményért van. Közúti sebességtartományban is kiélvezhető. Nem próbáltam még ilyet, de nagyon kéne. Nem mondanám Wartburg kategóriának.
Egyébként meg ha ültél volna a Wartburgomban, lehet jobban megértenéd, hogy miért gondolom feleslegesnek ezeket a modern, túlpumpált, elektronikával és mindenféle technikai trükkel agyontömött valamiket. Számomra ezek autóskártya kategória. És ezt a 159 tudatosította bennem.
A legnagyobbakat állatkodni közúton a Wartburggal lehetett, csak jelzem :-) 1.6 szívó motor, 4-2-1 leömlő, dupla torkú karbi, elektromos AC, ültetett, keményített futómű, üvegszálas sárvédő lemezek, átalakított féltengelyek, a létező legrövidebb kiosztású 5-ös váltó...és gombos indítás :-D 90 ló lehetett? Picivel több? Ki tudja. Nem az számított. Nem a leggyorsabbnak kellett lenni, csak a legjobbat játszani.
Aztán ott volt a 146-om. 150ló, 330Nm, 1300kg. Nem egy Integrale, hangban pláne nem, de ha megnézzük azokat az adatokat, és a felépítését, élvezeti cikknek nem rossz. Napi használatban tolta az élményt rendesen. Néha kicsit sok is volt, eddig ez az autó tudta egyedül azt, hogy egy-egy adrenalin fröccsös önfeledt akció után még percekig remegett a lábam a gázpedálon :-) Iszonyú intenzív volt egy ekkora autóban ennyi nyomaték. És még véletlenül a futóműve is nagyon jó hangolású volt a 146-ok közül csak a jtd kapott meg pár módosított alkatrészt (részben egyezett a Bravo GT futóművel) és persze ott volt még a quick-rack kormánymű (2.2 fordulatos).
Aztán most itt a 159, 240 lóval. Mit mondjak. Nem kell utcára 510 ló, ebben egészen biztos vagyok. :-) A 240 fölényként használható, élményként alig. Nekem ennyi erő pont a nyugalmat hozta el. Lassan csak rájöttem, hogy azért nincs izgalom, mert minden szituáció egy enyhe gázpedál legyintéssel megoldódik. Nem kezd el hevesen verni a szívem, hogy gyorsulunk, vajon beférek e, mert beférek és kész. Azért nincs izgalom, mert a 60-as kanyarban úgy megyek át 80-al, hogy nem különösebben tűnik fel. Általában fogalmam sincs, hogy mennyivel megyek. A 471-esen vettem magam észre a múltkor, hogy én ott nyugisan fűzöm a kanyarokat, közben a sebességmérő meg olyan túl sokat mutat. Én ennyivel akkor mentem régen, amikor siettem. Előzésnél dettó. A 146-tal azért volt izgalom abban, amikor egy előzést 140 fölött fejeztem be, onnan fékeztem vissza a sorba. Most? Fingom nincs mennyivel előzök. Legutóbb 170-en állt a mutató, amikor kicsúszott a számon annyi, hogy "hopp, kicsit megszaladt". Nem lehet észrevenni, sok izgalom sincs benne.
És azóta átértékeltem, ez nekem jó :-D Hogy mit tudna igazán, azt esélyem sincs kipróbálni közúton, de annyira nem is szeretném. Ott ha valamit benézek, nagyot esek. Szóval én megérkeztem oda, hogy szeretem ezt a kicsit élménygyilkos tudást. Ebben az autóban még egyszer sem éreztem azt, amit határhelyzetben az ember átél, hogy vajon befér e, kiadja e? Ésszerű és még afölötti tempókon is kiadja. Ahhoz meg lehet igazad van és öreg vagyok, hogy ésszerűtlen tempókon rángassam bele a kanyarokba, 200 fölött zavarjam másodrendű utakon. Lehetne, nekem nem igényem.
Szóval ennyi. oké, öregszem biztos. Lényeg, hogy megtaláltam ebben is a magam öreges nyugis élményét :-D Végre tudok úgy gyorsan autózni, hogy a lányom nincs rosszul. Én nem fáradok el. Nem káromkodok, nem nyomom a dudát. Az erőhatások direktsége, a harsány hang, a necces szituk. Jók voltak, de ennek a magabiztos szörnynek nagyon ideje volt.. :-)
Egyébként meg ha ültél volna a Wartburgomban, lehet jobban megértenéd, hogy miért gondolom feleslegesnek ezeket a modern, túlpumpált, elektronikával és mindenféle technikai trükkel agyontömött valamiket. Számomra ezek autóskártya kategória. És ezt a 159 tudatosította bennem.
A legnagyobbakat állatkodni közúton a Wartburggal lehetett, csak jelzem :-) 1.6 szívó motor, 4-2-1 leömlő, dupla torkú karbi, elektromos AC, ültetett, keményített futómű, üvegszálas sárvédő lemezek, átalakított féltengelyek, a létező legrövidebb kiosztású 5-ös váltó...és gombos indítás :-D 90 ló lehetett? Picivel több? Ki tudja. Nem az számított. Nem a leggyorsabbnak kellett lenni, csak a legjobbat játszani.
Aztán ott volt a 146-om. 150ló, 330Nm, 1300kg. Nem egy Integrale, hangban pláne nem, de ha megnézzük azokat az adatokat, és a felépítését, élvezeti cikknek nem rossz. Napi használatban tolta az élményt rendesen. Néha kicsit sok is volt, eddig ez az autó tudta egyedül azt, hogy egy-egy adrenalin fröccsös önfeledt akció után még percekig remegett a lábam a gázpedálon :-) Iszonyú intenzív volt egy ekkora autóban ennyi nyomaték. És még véletlenül a futóműve is nagyon jó hangolású volt a 146-ok közül csak a jtd kapott meg pár módosított alkatrészt (részben egyezett a Bravo GT futóművel) és persze ott volt még a quick-rack kormánymű (2.2 fordulatos).
Aztán most itt a 159, 240 lóval. Mit mondjak. Nem kell utcára 510 ló, ebben egészen biztos vagyok. :-) A 240 fölényként használható, élményként alig. Nekem ennyi erő pont a nyugalmat hozta el. Lassan csak rájöttem, hogy azért nincs izgalom, mert minden szituáció egy enyhe gázpedál legyintéssel megoldódik. Nem kezd el hevesen verni a szívem, hogy gyorsulunk, vajon beférek e, mert beférek és kész. Azért nincs izgalom, mert a 60-as kanyarban úgy megyek át 80-al, hogy nem különösebben tűnik fel. Általában fogalmam sincs, hogy mennyivel megyek. A 471-esen vettem magam észre a múltkor, hogy én ott nyugisan fűzöm a kanyarokat, közben a sebességmérő meg olyan túl sokat mutat. Én ennyivel akkor mentem régen, amikor siettem. Előzésnél dettó. A 146-tal azért volt izgalom abban, amikor egy előzést 140 fölött fejeztem be, onnan fékeztem vissza a sorba. Most? Fingom nincs mennyivel előzök. Legutóbb 170-en állt a mutató, amikor kicsúszott a számon annyi, hogy "hopp, kicsit megszaladt". Nem lehet észrevenni, sok izgalom sincs benne.
És azóta átértékeltem, ez nekem jó :-D Hogy mit tudna igazán, azt esélyem sincs kipróbálni közúton, de annyira nem is szeretném. Ott ha valamit benézek, nagyot esek. Szóval én megérkeztem oda, hogy szeretem ezt a kicsit élménygyilkos tudást. Ebben az autóban még egyszer sem éreztem azt, amit határhelyzetben az ember átél, hogy vajon befér e, kiadja e? Ésszerű és még afölötti tempókon is kiadja. Ahhoz meg lehet igazad van és öreg vagyok, hogy ésszerűtlen tempókon rángassam bele a kanyarokba, 200 fölött zavarjam másodrendű utakon. Lehetne, nekem nem igényem.
Szóval ennyi. oké, öregszem biztos. Lényeg, hogy megtaláltam ebben is a magam öreges nyugis élményét :-D Végre tudok úgy gyorsan autózni, hogy a lányom nincs rosszul. Én nem fáradok el. Nem káromkodok, nem nyomom a dudát. Az erőhatások direktsége, a harsány hang, a necces szituk. Jók voltak, de ennek a magabiztos szörnynek nagyon ideje volt.. :-)
Smith2017-08-15 14:14:02 // 97998
Itt ingyenes az előzetes. :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-15 13:46:15 // 97997
Igen, ezt már általában mindenhol így csinálják. A szerelőd felhívja a vizsgabázist, hogy küld egy autót "előzetesre". A szerelőknek általában megvan a kedvenc vizsgabázisuk, ahol jóban vannak a személyzettel. Némileg így biztonságosabb, hogy nem kezdenek el cseszekedni veled, és nem fognak direkt hibákat találni, hogy aztán ott javíttasd meg náluk.
Szóval elviszed előzetesre, ott végigmegy a vizsgasoron. Előre szólni kell, hogy ha minden okés, akkor vizsgázzon is le az autó. Jó esetben egy óra múlva friss műszakival mehetsz is. Ha van valami (mint nálam a "vékony fékbetét"), akkor kapsz egy hiba listát és csak pár ezer Ft-ot kell fizetned az átvizsgálásért.
Szóval elviszed előzetesre, ott végigmegy a vizsgasoron. Előre szólni kell, hogy ha minden okés, akkor vizsgázzon is le az autó. Jó esetben egy óra múlva friss műszakival mehetsz is. Ha van valami (mint nálam a "vékony fékbetét"), akkor kapsz egy hiba listát és csak pár ezer Ft-ot kell fizetned az átvizsgálásért.
Smith2017-08-15 13:37:10 // 97996
Kérsz egy időpontot, odaviszed, leülsz, iszol egy KV-t, fél óra múlva mehetsz haza.
Ahova én szoktam menni, ott van egy úgynevezett ingyenes előzetes, ahol tét nélkül beviszem, megnézik, megmondják mit kell (ha kell) csinálni. Ha ilyenkor belül van az 1 hónapon, akkor a vizsgát is megcsinálják, ha nem, akkor még egy alkalom kell.
Ahova én szoktam menni, ott van egy úgynevezett ingyenes előzetes, ahol tét nélkül beviszem, megnézik, megmondják mit kell (ha kell) csinálni. Ha ilyenkor belül van az 1 hónapon, akkor a vizsgát is megcsinálják, ha nem, akkor még egy alkalom kell.
Macccy2017-08-15 13:35:54 // 97995
Szeva!
Ha van szerelőd ő pár líráért felkészíti, beíratja, elviszi. Adott esetbe ha a vizsgasoron nem ismersz senkit (és az autód nem 100% átmenős, füst, módosításoktól mentes, nincs fólia vagy utólagos LED) akkor jobb ha a szerelőddel egyezteted és ő viszi, mert ő felel azért, hogy olyan állapotban legyen, ami átmegy. Ha utcáról mész vizsgaállomásra, akkor van még úgy tudom "próbavizsga", megnézik valamennyi zsetonért a dolgokat, hogy kell e valamit csinálni. Nekem az off-A4 évekig fizetős vizsgás volt fólia, LED és EGR miatt, nameg a fékek miatt is, az 18 helyett rendre 25-30 papírba fájt.
Ha van szerelőd ő pár líráért felkészíti, beíratja, elviszi. Adott esetbe ha a vizsgasoron nem ismersz senkit (és az autód nem 100% átmenős, füst, módosításoktól mentes, nincs fólia vagy utólagos LED) akkor jobb ha a szerelőddel egyezteted és ő viszi, mert ő felel azért, hogy olyan állapotban legyen, ami átmegy. Ha utcáról mész vizsgaállomásra, akkor van még úgy tudom "próbavizsga", megnézik valamennyi zsetonért a dolgokat, hogy kell e valamit csinálni. Nekem az off-A4 évekig fizetős vizsgás volt fólia, LED és EGR miatt, nameg a fékek miatt is, az 18 helyett rendre 25-30 papírba fájt.
RomeoOne2017-08-15 13:25:38 // 97994
Csak egy ilyen általános kérdés:
Hogy zajlik egy műszaki? Kb. bő két évnyi autótulajdonos tapasztalattal rendelkezek, de műszakizni még nem voltam. Ősszel viszont aktuális lesz. Mit kell csinálnom? Kérek egy időpontot és odaviszem, mint pl. egy eredetvizsgára és pár óra múlva mehetek érte? Vagy előtte fel kell készíteni valahogy a kocsit? Mi mindent néznek meg rajta? Mire kell figyelnem?
Hogy zajlik egy műszaki? Kb. bő két évnyi autótulajdonos tapasztalattal rendelkezek, de műszakizni még nem voltam. Ősszel viszont aktuális lesz. Mit kell csinálnom? Kérek egy időpontot és odaviszem, mint pl. egy eredetvizsgára és pár óra múlva mehetek érte? Vagy előtte fel kell készíteni valahogy a kocsit? Mi mindent néznek meg rajta? Mire kell figyelnem?
Tocke2017-08-15 11:01:15 // 97993
Légszűrő a jobb első kerék előtt a lökös mögött van, haspáncélt leveszed utána alulról tudod cserélni a szűrőt.
Pollenszűrő a kesztyűtartóban van, valakinek van fent egy tök jó szerelési blogja, de már nem tudom kinek.
Pollenszűrő a kesztyűtartóban van, valakinek van fent egy tök jó szerelési blogja, de már nem tudom kinek.
Tocke2017-08-15 10:58:15 // 97992
Nekem is a tiéd tetszett meg, rá is kerestem de 50e pénz nem volt rá. A lökhárító festés meg a felső lengőkar csere elvitte. Én is az eredeti ködlámpát használva csináltam meg a DRL-t, de csak mint hordozó felületet használtam. Vezérléssel, ahogy kell. Sajnos az E nincs bent (a ködlámpában bent van és nehéz megmondani, hogy nem együtt van a kettő) de remélem nem ennyire szőrözőssek a rendőreink. Elvégre nem egy kocka ladán van:-) A műszakin szerencsére meg tudom oldani, hogy ne jelentsen gondot.





Smith2017-08-15 10:13:30 // 97991
A majdnemet hogy érted? :) Azért nem jó mert a gyári helyén van? Rosszul hallanak a másik oldalon?
Én teszteltem asztalon a rádiót, és nagyon jó volt a kihangosítója a saját mikrofonjával, szeretném ha az autóban is olyan lenne :) Csak spórolnék a kábelezéssel, ha lehet.
Már tényleg szinte plug&play lesz, minden adaptert megépítettem, még ez a mikrofon dolog van hátra. A gyári mikrofon biztosan más, azon nem tudok ellenállást mérni, gondolom van ott még valami kondival leválasztás. A gyári pioneer mikrofon meg sima 900 ohm-os. Szóval nem ugyanaz :)
Építek jack adaptereket és használom a gyári kábelezést, csak az meg plusz sok-sok kontakthiba lehetőség... :( Lehet megnézem a gyári, ha szét tudom kapni, rámérek, ha az is 900 ohm körüli, átkötöm a kondiját, aztán szerintem nem lehet baj vele. Vagy nem tudom :)
Én teszteltem asztalon a rádiót, és nagyon jó volt a kihangosítója a saját mikrofonjával, szeretném ha az autóban is olyan lenne :) Csak spórolnék a kábelezéssel, ha lehet.
Már tényleg szinte plug&play lesz, minden adaptert megépítettem, még ez a mikrofon dolog van hátra. A gyári mikrofon biztosan más, azon nem tudok ellenállást mérni, gondolom van ott még valami kondival leválasztás. A gyári pioneer mikrofon meg sima 900 ohm-os. Szóval nem ugyanaz :)
Építek jack adaptereket és használom a gyári kábelezést, csak az meg plusz sok-sok kontakthiba lehetőség... :( Lehet megnézem a gyári, ha szét tudom kapni, rámérek, ha az is 900 ohm körüli, átkötöm a kondiját, aztán szerintem nem lehet baj vele. Vagy nem tudom :)
Ngynrbrt2017-08-15 10:11:50 // 97990
Sziasztok! Levegőszűrőt és pollenszűrőt hol találom, merről közelítsek?
Zolibácsi2017-08-15 10:05:10 // 97989
Dz - Zsolti megnezte és a geometria szépen mozog allitasa szerint. Ennél több bevizsgalas nem történt. Addig nem akartam a turbot leszedetni amíg nincsen másik és nem lett rendesen ki diagolva.
Online tag
1
Vendég1
604