Vajon mitől alkalmasabb egy autópálya 500 ló kieresztésére, mint egy másodrendű út? :D Ezt csak nem kell magyarázni :D
A cikk pedig a követési távolság be nem tartásáról szól leginkább, meg a forgalom figyelembe nem vételéről. Attól, hogy gyorsan mész meg nagyokat taposol a gázba, még nem kell belemászni a másik seggébe. Nyilván, ha nagy a forgalom, akkor nem lehet annyira kihasználni az autót. De itt az M6 mellett, ahol feleakkora forgalom van, mint a többi pályán, nagyon tudnék érezni egy Giulia QV-t :D Egy kezemen meg tudnám számolni, hogy hányszor kéne villantanom Pestig, azoknak, akik a belsőben felejtik magukat.
A nagy fék meg jól jön bármilyen szituációban jó. Ha egy olyan kocsit hajtanak 180-al, aminek 210 a végsebessége, az nem viselkedik már azzal a sebességnél olyan magabiztosan. Kisebb fékek, lassabb lassulás, valószínűleg kisebb stabilitás. Esetleg megcsúszik és fel is borul, ha ott lesatuzzák. Egy Giulia QV, ami 300 fölött ér véget, 180ról, satuzásra, biztos vagyok benne, hogy magabiztosan, egyenesen vonalon gyorsan lassul egy nagyot. Nem mindegy.
De amúgy az a cikk egy ilyen kisnyugdíjas picsogás. Miért mennek 180-al, hisz 100-al is ripityára törik az autó. Akkor miért nem csak 60 km/h a sebességhatár a pályán, hisz csak másfél órával később érsz úgy oda Szegedre, mintha 130-al mennél. Meg akkor hülye az összes német, náluk nincs korlátozás sem.
Ha elé ugrik az őz, akkor 130-al sem jár sokkal jobban, mint 180-al. Megint csak a kocsi az egyik legfontosabb tényező. Batár Porsche Cayanne-on, amit nagy sebességre is terveztek, szétcsapódik majd darabjaira. Ha valaki meg az Opel Corsát hajtja 180-al, az már túl sok jóra nem számíthat. Nem véletlen, hogy a Huracán-ból, amivel 330-al szálltak el az M7-esen, úgy szálltak ki a baleset után, mint ha épp az úticéljukhoz érkeztek volna meg.
RomeoOne2017-08-16 19:24:43 // 98065
Piritu - 1.000.0002017-08-16 19:07:52 // 98064
A Focus nagyon csúnyán néz ki...
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-16 18:13:17 // 98063
Az első mondatod nekem logikailag nem stimmelt, erre reagáltam. Az autópálya is ugyanolyan közút, mint a többi, értem. De, hogy mitől lenne alkalmasabb ott kiereszteni 500 lovat? Semmitől. Ennél mélyebben felesleges belemenni. Sosem mondtam, hogy veszélytelen közúton száguldozni. A cikk pedig de, kerek perec az autópályán gyorsan menésről szól és pont a hatalmas fékek hasztalanságáról egy váratlan szituációban. De mindenki mérlegeljen maga. :-) Nyilván nem fogok senki felett ítélkezni, sőt vitának sem gondolom. Csak nagyon nagyon másképp látjuk ezt a dolgot.
RomeoOne2017-08-16 17:43:28 // 98062
Nem hiszem, hogy bármennyire is releváns lenne itt. Ez nem arról szól, hogy ha valaki gyorsan megy, hanem hogy ha valaki hülye. Főleg semmi köze ahhoz, hogy egy erős autó mire jó. De ha te így gondolod, akkor had kérdezzem meg, hogy ki a veszélyesebb? Aki aránylag gyorsan megy az autópályán, élvezi, hogy mikor 150-nél lepadlózza kevesebb, mint 5 mp kell a 200-hoz és, mivel erre van tervezve, a hatalmas fékei nagyon gyorsan le is tudják lassítani? Vagy az, aki hajtja a 15 éves, 150 lovas kocsit, amit könnyű a határára hajszolni és kanyarban bármikor fennáll a veszélye, hogy sikerül egy picit túltolni és átcsúszik a szembesávba, ahol telibe kap valakit?
Szerintem egyáltalán nem erről indult a vita és nem ez volt a kérdés, nem értem, hogy miért kéne ebbe az irányba eltolni. Ennek úgyis az lenne a vége, hogy aki betartja a kreszt, az a biztonságos.
Szerintem egyáltalán nem erről indult a vita és nem ez volt a kérdés, nem értem, hogy miért kéne ebbe az irányba eltolni. Ennek úgyis az lenne a vége, hogy aki betartja a kreszt, az a biztonságos.
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-16 17:24:34 // 98061
Mai cikk a TC-n.
RomeoOne2017-08-16 16:25:54 // 98060
Ti tudjátok, de sztem az autópálya is közút és ott azért bőven van lehetőség annak a teljesítménynek a kieresztésére.
Most ez nagyon szélsőséges példa, mert nem gyakori az ilyen képességű ember, de Ken Block is feltuningolta 845 lóról a kocsiját, mielőtt egy hegynek felfele driftet bevállalt.
Nyilván, ha a transzfogarasi úton akarod csapatni felfelé és nem csak olyan nyugisan, hanem lendületből, ahogy a síkon is megszoktad, erősen venni a kanyarokat, anélkül, hogy 2-esbe vissza kéne váltani, jól jön az az 500 ló :)
Most ez nagyon szélsőséges példa, mert nem gyakori az ilyen képességű ember, de Ken Block is feltuningolta 845 lóról a kocsiját, mielőtt egy hegynek felfele driftet bevállalt.
Nyilván, ha a transzfogarasi úton akarod csapatni felfelé és nem csak olyan nyugisan, hanem lendületből, ahogy a síkon is megszoktad, erősen venni a kanyarokat, anélkül, hogy 2-esbe vissza kéne váltani, jól jön az az 500 ló :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-16 14:26:15 // 98059
Egyik nagy élményem, amikor kipróbálhattam egy kb. 100 lovas Trabit. 1.3 moci, dupla Weberrel. Ott nem a Trabizás kult érzése volt az uralkodó :-) Ment mint a disznó. És amikor az építője vezette, akkor azért szürreális élményben volt részem mellette. Mondjuk intenzívnek :-) Na ott kicsit féltem :-) Utasnak lenni gáz...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-08-16 14:05:27 // 98058
Brúnó Bánáinak, Docky... púdert nem akar
Erhard 242 (Pure Energy)2017-08-16 14:04:00 // 98057
dehogy nem, nekünk sikerült :DDD
Shadin2017-08-16 14:00:00 // 98056
Jó cucc. Powerflex-et hanyagolja...
Kinek lesz?
Kinek lesz?
Shadin2017-08-16 13:58:49 // 98055
Az nem borul ha nem csapod padkának :-)
psychoati2017-08-16 13:52:11 // 98054
jól mutat :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-08-16 13:37:21 // 98053
rendeltem B8-as gátlókat 59-hez... nem kapkodja el a gyár 2 hónap :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2017-08-16 13:33:27 // 98052
Mert azt hiszik az elektronika mindent elintéz aztán még sem :P Egyébként jobb is hogy olyan drága a QV, mert azon menne itt fórumban az elmélkedés kinek eszik csak 8L-et az 510 lovas autója 130-as tempóban a pályán :DDD
Egyébként én is osztom Warbi nézetét nem közútra való autó, ha nem pályázni pl...
Egyébként én is osztom Warbi nézetét nem közútra való autó, ha nem pályázni pl...
RomeoOne2017-08-16 13:26:23 // 98051
Miért ne tudná senki uralni? Akkor lenne igaz, ha az összeset eldobták volna :) Amikor a Váci úton lezúzták a LaFerrari-t akkor is látszott, hogy sokaknak van pénze megvenni a kocsit, de arra már sajnálja azt a plusz pár ropit, hogy megtanulja kezelni is. Annyira amatőr mozdulatok voltak a videón, hogy már fájt. Megnyomta a pedált sávváltásnál, kicsit kitört a fara. Látszott, hogy mindössze el kéne vennie a gázt és egyenesbe állna, persze kitekerte a kormányt és satufék....
RomeoOne2017-08-16 13:20:01 // 98050
Másról :) Te a gokart élményt akarod, én meg a nyers erőét :) Mindkettő jó, csak te az elsőt helyezed a másik elé én meg a másodikat.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-08-16 13:19:52 // 98049
meg felborulni vele a kanyarban 40-nel :DDD
Shadin2017-08-16 13:08:15 // 98048
Trabantozni még mindig élmény mind a 26 lovacskájával :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-08-16 12:52:11 // 98046
ha neked a félelem a sportosság akkor vegyél trabantot... garantált halálfélelem :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2017-08-16 12:45:26 // 98044
az hogy utcára mi való meg mi nem nézőpont kérdése bár ahogy látom több Giu QV-t dobtak el fél év alatt európa szerte, mint ahányat eladtak kis hazánkba :DDD
Szóval jó az az 510 ló csak senki nem tudja uralni....
Szóval jó az az 510 ló csak senki nem tudja uralni....
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-16 12:31:21 // 98043
Oké, másról beszélünk :-) Nekem nem kell 4s gyorsulás és 510 ló az élményhez. És nem is akarom sem leredukálni, sem megmagyarázni, hogy mi az élmény. Van ami kiváltja belőlem, van ami nem. És amellett, hogy nagyon megtanultam értékelni a 159 tudását és már nehezen szabadulnék a rabságából, valamiért ott lógok a nyavalyás ha.hu-n és keresek. Régi nyers, primitív dögöket. Egyszer, harmadik autónak. Mert hiányzik és kész. Nincs mit magyarázni rajta, egyszer az életben szeretnék még egy olyan autót, ami tudja. Egy nyomorult Thema 8.32 is megtenné :-D Egy 155 QV pláne. Ha valami hátsókerekes, az se baj. :-D
Csabi2017-08-16 12:21:22 // 98042
Ez az utcára nem való szerintem is hülyeség, bocs! :) Az 510Le nem arról kell szóljon, hogy 260al repesztesz, mint ahogy egy sportmotornál sem...Az nem élmény, főleg nem közúton...Hanem az, hogy 4s alatt 100on vagy, és igen is az élmény 80%-át az erők adják... Ne érts félre nagyon fontos a hang, az összhatás, de ezzel ki lehet törölni ha nem társul mellé az erő! :)
(mellesleg sokan a 200Lóerőt is úgy jellemzik, hogy: "minek,úgy sem használod ki" )
(mellesleg sokan a 200Lóerőt is úgy jellemzik, hogy: "minek,úgy sem használod ki" )
Liquid2017-08-16 12:20:38 // 98041
nem jó, nem halálfélelem kell, hanem az érzés hoggy "aztaqurva de megyek, és uralom a gépet" :) és ha ez csak 58 km/h az se baj...
Csabi2017-08-16 12:12:42 // 98040
OKé, a héten volt szerencsém egy FIAT Qubo.hoz 90Le úgy vitte a kis kasztnit, hogy csak na, azt hittem 150LE....ja és 110nél azt hittem 200al megyek, sőt körforgóban 30as kanyarsebességnél olyan félelmem volt mint az Alfánál 80-nál, most akkor ez jó? :D
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-16 12:02:04 // 98039
Pont ez a lényeg. Egy modern csodával eszetlen sebességeknél kezd jönni az élmény. Egy régebbi, könnyű, kicsi, egyszerűbb autót ki tudsz játszani az utcán, viszonylag ésszerű keretek közt. Nem vontuk kétségbe, hogy egy QV sportautó, csak annyit, hogy utcára való e. Szerintem nem. És az élményt sem redukálnám le erőkre, mert ez így egyszerűen nem igaz. Régebben nagyon sokat bicikliztem (CC), ott is bőven megvolt ugyanaz a rákattanás, amikor toltam lefelé sziklákon, gyökereken, mindenen keresztül.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-08-16 11:46:47 // 98038
közel 400 lóerőssel van, volt... de az uno TB -ban jobban leröpült a fejem :DDD akkor most miről beszélgetünk? Más a lóerő meg a sportosság élménye a kettő nem mindig jár együtt :P
Csabi2017-08-16 11:31:44 // 98037
Srácok ne már, hogy összevettek egy warbit, vagy egy ladát vagy bármilyen 30-40éves csodát egy mai 510 Lóerős kimondott sportautóval, és legfőképpen elveszitek tőlük azt , hogy valódi élmény nyújtanának...
A súly-LE arány a meghatározó, és az ebből adódó, rád ható erők nagysága...ez nyújt élmény, minél nagyobb G hat rád....Ezért járunk vidámparkba,csúszdaparkba, ezért veszünk sportmotort, vagy ülünk sportautóba, gokartba... Egy lada VFTS a 160Le-vel vagy egy Alfa 33 boxer a ~150Le-vel (összsúlyuk 1000kg(!)körül) pont ugyanazt tudja mint egy mai autó az 1700-1800kg-hoz társult 300-330Lóerővel...hát akkor miről beszélünk? :)) Nem beszélve arról, hogy a modern gumik-futóművek sokkal nagyobb kanyarsebességet= élményt nyújtanak...
Önmagában szerintem arról van szó, hogy mindenkinek van élménye az említett méregzsákokkal, míg egy 510Le-s autóval senkinek...
A súly-LE arány a meghatározó, és az ebből adódó, rád ható erők nagysága...ez nyújt élmény, minél nagyobb G hat rád....Ezért járunk vidámparkba,csúszdaparkba, ezért veszünk sportmotort, vagy ülünk sportautóba, gokartba... Egy lada VFTS a 160Le-vel vagy egy Alfa 33 boxer a ~150Le-vel (összsúlyuk 1000kg(!)körül) pont ugyanazt tudja mint egy mai autó az 1700-1800kg-hoz társult 300-330Lóerővel...hát akkor miről beszélünk? :)) Nem beszélve arról, hogy a modern gumik-futóművek sokkal nagyobb kanyarsebességet= élményt nyújtanak...
Önmagában szerintem arról van szó, hogy mindenkinek van élménye az említett méregzsákokkal, míg egy 510Le-s autóval senkinek...
tdemeter2017-08-16 11:03:19 // 98036
Ez az a kormány, aminek a hátulján ott van az F1 váltó helye?
Mennyire zavaró/akad bele az ujjad vezetés közben?
Mennyire zavaró/akad bele az ujjad vezetés közben?
Shadin2017-08-16 10:52:28 // 98035
A gokart a sportos, meg egy pályaautó zárt pályán. A TBi is csak dinamikus közlekedésre alkalmas, nem versenyzésre. Egyébiránt nekem is volt Warnyúm és hát ott volt élmény is, de nem kanyarban :-) A 159 a pofájával és a futóművével emelkedik ki a tucatautók közül, de soha nem lesz élményautó, mint pl. egy Spider, ami egyik legemlékezetesebb autós élményem a tavalyi KUL-ról ahol a versenyen utolsók lettünk. Ebből kiindulva értem a HF példát...
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-16 10:45:46 // 98034
Amiről Te írsz, az a gyorsulás és a másoknak megmutatni az erőfölényt. Semmi köze ahhoz, amikor csak az élményért vezetsz. Nem kell vezetési tudás hozzá, csak jobb láb és megfelelően erős autó. Ha csak az ülésbe tolás számít, akkor tényleg a Tesla a TE autód. Valahogy a vezetés élményéről beszélgetve az autópálya szó nálam nem jön fel :-) Számomra nem az az autó izgalmas amelyik 300-zal megy. Szerintem teljesen öncélú dolog és felesleges. És a 159-be nekem totál nem hiányzik egy fél lóerővel se több. Ha nyomom neki, rettenetes dolgokat tud művelni, élvezet ahogy kanyarodik. De így ebben a formájában túl sokat tud ahhoz, hogy kihasználható legyen. Pontosan, ahogy Liquid írja. A 159 kb ott kezdi adagolni azt a határon autózós, adrenalin pumpálós, minden idegszállal ráfeszülős élményt, ahol már bőven megszólal a józan ész, hogy ezt nem kéne erőltetni.
Ezt eleinte felróttam az autónak, nekem hiányzott (és hiányzik is) az amit te halálfélelemnek nevezel. Viszont mostmár hiányozna ez is. A küzdelem nélkül, észrevétlenül borzasztó gyorsan haladás. Ez erre való, erre találták ki. Ne vegyem észre a tolást se, a kanyart se, ne tudjam mennyivel megyek. A múltkori, eddigi első lámpás gyorsulásom azt mutatta, hogy azért jó 1 másodperccel biztosan jobbat gyorsul a 159, mint a 146-om tette. Na ebből sem lehet észlelni semmit. A 146 nagyobb tolásnak tűnt. Pedig nagyon nem.
A halálfélelem pedig nem halálfélelem. Pont az ellenkezője. Az ember ráfeszül, egyé válik a géppel teljesen, elönti az adrenalin és onnantól nem autót vezet. Onnantól táncol :-) Nem érzi külön tárgynak az autót. Ilyenkor félelemérzet nem sok van. És olyan dolgokat csinálsz meg magabiztosan, hiba nélkül, amiket ha megkérnek rá, hogy csináld, lehet nem menne. De ott, akkor, tudod, érzed, hogy mi a határa, tudod mikor fog csúszni, érzékeled az ezredmásodperceket, mindenre van idő. Olyankor nem nézel tudatosan a tükörbe, valahogy mindenről tudsz. Nálam ilyen. És nem tudom magam szándékosan belehajszolni. Vagy elkap ez az állapot, vagy nem. Hiába mennék fel egy versenypályára, igen valószínű, hogy elsőre egy ultra bénázás lenne belőle, mert ott tudatosan akarnám. Onnantól megy, ha megérkezik ez a bekattanás :-) A 146 ezt elég rendszeresen hozta. A 159 eddig egyszer, pár percre egy üres szerpentinen, sport módba kapcsolva. Istenem.. dízel persze.. de hogy mekkorát énekelt az 5 henger :-) Akkor faterom állított le, nem vettem észre hogy ő ott rettegve kapaszkodik. Utasként nagyon gáz...
Ezt eleinte felróttam az autónak, nekem hiányzott (és hiányzik is) az amit te halálfélelemnek nevezel. Viszont mostmár hiányozna ez is. A küzdelem nélkül, észrevétlenül borzasztó gyorsan haladás. Ez erre való, erre találták ki. Ne vegyem észre a tolást se, a kanyart se, ne tudjam mennyivel megyek. A múltkori, eddigi első lámpás gyorsulásom azt mutatta, hogy azért jó 1 másodperccel biztosan jobbat gyorsul a 159, mint a 146-om tette. Na ebből sem lehet észlelni semmit. A 146 nagyobb tolásnak tűnt. Pedig nagyon nem.
A halálfélelem pedig nem halálfélelem. Pont az ellenkezője. Az ember ráfeszül, egyé válik a géppel teljesen, elönti az adrenalin és onnantól nem autót vezet. Onnantól táncol :-) Nem érzi külön tárgynak az autót. Ilyenkor félelemérzet nem sok van. És olyan dolgokat csinálsz meg magabiztosan, hiba nélkül, amiket ha megkérnek rá, hogy csináld, lehet nem menne. De ott, akkor, tudod, érzed, hogy mi a határa, tudod mikor fog csúszni, érzékeled az ezredmásodperceket, mindenre van idő. Olyankor nem nézel tudatosan a tükörbe, valahogy mindenről tudsz. Nálam ilyen. És nem tudom magam szándékosan belehajszolni. Vagy elkap ez az állapot, vagy nem. Hiába mennék fel egy versenypályára, igen valószínű, hogy elsőre egy ultra bénázás lenne belőle, mert ott tudatosan akarnám. Onnantól megy, ha megérkezik ez a bekattanás :-) A 146 ezt elég rendszeresen hozta. A 159 eddig egyszer, pár percre egy üres szerpentinen, sport módba kapcsolva. Istenem.. dízel persze.. de hogy mekkorát énekelt az 5 henger :-) Akkor faterom állított le, nem vettem észre hogy ő ott rettegve kapaszkodik. Utasként nagyon gáz...
RomeoOne2017-08-16 10:40:06 // 98033
Igen, szerintem te érted mire gondolok :) Kicsit olyan ez, mint a "kinek mi a jó nő" téma.
Chris1592017-08-16 10:27:14 // 98032
3 helyről érdeklődtem utána és nem ment, lehet a környéken ahol laksz megoldható lesz. Nálunk ez nem ment sajna.
A következő műszakin alaposabb leszek mert tényleg nagy macera levenni és újra felrakatni.
A következő műszakin alaposabb leszek mert tényleg nagy macera levenni és újra felrakatni.
BigBratyó2017-08-16 10:25:17 // 98031
Béci Ɨ|ѯ2017-08-16 10:01:01 // 98030
Szerintem itt abban van a félreértés, hogy kinek mi az élmény. Nekem (és ha jól értem, akkor Warbinak is) az ha egy kellemesen kanyargós úton csapathatsz az autóval, kanyar előtt visszaváltva, a határon autózva, a megfelelő hangok (motor) kíséretében. Nekem legalábbis ez az élmény. Mikor el tudok kicsit szabadulni és elrughatom a V6-nak, a kanyar előtt visszakapcsolva a fordulat karcolja a 6ezret és üvölt, hörög, én meg próbálom minél nagyobb sebességgel bevenni a kanyart, majd utána kigyorsítani a következő kanyarig. Nekem ettől lesz libabőrös a kezem. Autópályán is jó gyorsan menni, de azt mindenki tud. Én már le is szoktam róla. Hiába van közel 200 ló alattam egy 156-os kasznijában, nem az az élmény, hogy 200-zal megyek egyenesen, hanem hogy 100-al veszek egy olyan kanyart, amit más jó ha hatvannal mer bevenni.
De mondom, ez az én véleményem, nekem ez az élmény. Ehhez pedig nem kell 600 lóerő. Persze ezt is lehetne még fokozni, ha mondjuk a 156 hátul hajtana, de hát sajnos nem, ez van. Cserébe a futóműve olyan, hogy veri a BMW-ket, hiába tudnak ők keresztbe menni.
De mondom, ez az én véleményem, nekem ez az élmény. Ehhez pedig nem kell 600 lóerő. Persze ezt is lehetne még fokozni, ha mondjuk a 156 hátul hajtana, de hát sajnos nem, ez van. Cserébe a futóműve olyan, hogy veri a BMW-ket, hiába tudnak ők keresztbe menni.
Liquid2017-08-16 09:39:49 // 98029
Nem a teljesítmény a lényeg, hanem a tömeg aránya illetve a többi tényező mint pl. futómű motorhang satöbbi. Az UNO-val pl. igen királyakat lehetett autózni, pedig csak 75 ló volt 850kg-ra, ületett futómű, széles kerekek, kellő motorhang. Megvolt a feeling, nem volt halálfélelem. A 159-cel hasonló érzethez már igen gyorsan kell menni.
És ez utóbbi a kulcs: akkor jó ha nem kell életveszélyesen gyorsan menni ahhoz, hogy adja az érzést.
Most az hogy a tédéí Audit le tudom-e gyorsulni az emelkedőn e szempontból mellékes.
És ez utóbbi a kulcs: akkor jó ha nem kell életveszélyesen gyorsan menni ahhoz, hogy adja az érzést.
Most az hogy a tédéí Audit le tudom-e gyorsulni az emelkedőn e szempontból mellékes.
Tocke2017-08-16 09:20:41 // 98028
Olvastam:-). pont Ő tette bele a bogarat a fülembe a kormányával:-)
Attis2017-08-16 09:19:45 // 98027
Szerintem sem kell ahhoz több száz lóerő, hogy az autózás élményautózás lehessen.
Szerintem 5-10 éve még én is úgy gondoltam, hogy kell 300 lóerő és akkor aztán megyünk lealázunk mindenkit. Ma már nem.
Én pölö a 159-es csak megyek-megyek, minden méter élmény...a kanyarok meg főleg.. :) Épp tegnap mondtam a feleségemnek, hogy egészen lenyugszom ha beleülünk és megyünk valahova. :) Lehet, hogy valami terápiás hatása lehet nálam. :)
Szerintem 5-10 éve még én is úgy gondoltam, hogy kell 300 lóerő és akkor aztán megyünk lealázunk mindenkit. Ma már nem.
Én pölö a 159-es csak megyek-megyek, minden méter élmény...a kanyarok meg főleg.. :) Épp tegnap mondtam a feleségemnek, hogy egészen lenyugszom ha beleülünk és megyünk valahova. :) Lehet, hogy valami terápiás hatása lehet nálam. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-08-16 09:19:37 // 98026
dehogy nem, a súly ami még nagyon számít :P
Tocke2017-08-16 09:19:27 // 98025
Nem kell sok-sok tízmilliós gép ilyen élményekhez. Persze vannak szintbeli különbségek, DE. Volt szerencsém vezetni gyári LADA VFTS-t. 160 LE, talán egy tonna csak. Amit az a gép tud, azt nem sok autó adja át. Tudom rally autóról beszélek de a szőr most is feláll a kezemen csak a gondolatától is:-)
RomeoOne2017-08-16 09:18:29 // 98024
Én értem. Pl. kb. ugyanolyan erős egy Rolls-Royce Phantom, mint egy Ferrari F40 mégis ég és föld lehet a különbség. De vannak olyan tényezők, amiket leírtam, amihez egyszerűen kell a teljesítmény. Nem lehet 200 lóval elérni.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-08-16 09:14:30 // 98023
Azért egy HF integrale nagyon cukor lehet :)
RomeoOne2017-08-16 09:13:07 // 98022
Baromira megérné sztem. Itt SanyiJTD blogjában pont egy sima kormányról új Ti-re váltás van. Gyönyörű az a kormány. Én is újra akarom bőröztetni a Ti-t szeptemberben, mert már elég fényes.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-08-16 09:09:50 // 98021
ezen látszik, hogy nem vezettél még ilyen autókat amiről Warbi regélt... nem attól lesz egy autó sportos, hogy 200 lóerő vagy 300 ez egy összetett dolog :))
RomeoOne2017-08-16 09:04:14 // 98020
Erről már hallottam ezt is, azt is. Van ahol harapnak rá úgy, mint ahogy te is írod, de van ahol nem problémáznak rajta. Nem próbáltál átmenni máshova? Nekem a legutolsó opció lesz, hogy lekaparjam. Inkább végigjárom a fél országot.
RomeoOne2017-08-16 09:01:10 // 98019
Én továbbolvastam, meg ezt is végig, de továbbra sem tudok egyetérteni :D
Ebből az írásból is az jön le, amit már másoknál is olvastam és ott sem értettem, mint ha attól lenne élmény az autózás, hogy ha érzed a halálfélelmet, tehát egy - mai szemmel - elavult autó kell hozzá, mert nem bír annyit. Az örök "élményautó" a Lada, mert abban már 60-nál halálfélelmed van, meg kicsi a kanyarsebessége, hamar megcsúszik, meg a szar futóműve amúgy sem sokat enged és hamar a határára lehet hajszolni.
Hát én egyáltalán nem így látom. Tudom mit tartok én király élményautónak? Ami akkorát lép 200-ról, mint az enyém most 50-ről. Vagy még nagyobbat. Vagy az, ami hegynek felfele úgy gyorsul, mint ez hegynek lefele sem. Ehhez kell az 510 lóerő. Hogy ha odaérek a pályán egy 3.0 TDI Audi mellé, úgy előzzem meg, mintha állna, akkor is, ha ő teligázt nyom közben. Pályán meg 200 felett is csak akkora oldalgyorsulás van a nagy ívek miatt, mint ha a faluban 30-al vennéd a kanyart, szóval még csak határok feszegetéséről sincs szó.
Neked csak azért hozott ez nyugalmat, mert nincs más választásod, ennyit tud 240 lóerő ebben a nagy dögben. Nem ugrál úgy, mint egy akár jóval gyengébb kis hot hatch. Ebbe a kocsiba kéne vagy 400 lóerő (persze, a hátsó kerékre), hogy igazi élmény legyen. Hogy úgy tolja meg egy gázadásnál, hogy hátracsapja a fejedet a fejtámlának.
Most lett 25 éves a McLaren F1. Készített az R&T a tervezőkkel és a tulajdonosokkal is interjúkat az évforduló kapcsán. Az egyik mérnök anekdotázott, hogy volt egy német üzletember ügyfelük. Kapcsolatba lépett velük, hogy folyton kigyullad egy lámpa a műszerfalon, de nem találja a kézikönyvben. Kiderítették, hogy a motorháztető visszajelző lámpája volt. Megkérdezték tőle, hogy gyakran csinálja? Mondta, hogy ja, minden nap 2x. Az úton munkába, meg a munkából haza. A mérnök elmesélte, hogy ismerték a problémát. A menetszél kissé meg tudta emelni a motorháztetőt amire már bejelzett visszajelző lámpája. De ez csak 300 km/h környékén fordult elő. :))
Szerinted neki elég lett volna egy HF Integrale 200 lóval?
200 ló egy 200 kilós motorban jó, nem egy 1300 kilós kasztniban. Ott is az a feeling benne, hogy 15 mp alatt 300-on van. És ez autópályán simán elérhető nekik, pedig az is közút :)
És az az élmény az erős gépben, hogy tök mindegy, hogy mennyivel mész, ha odalépsz neki, beletol az ülésbe. Ehhez nagyon kevés a 200-240 lóerő.
Ebből az írásból is az jön le, amit már másoknál is olvastam és ott sem értettem, mint ha attól lenne élmény az autózás, hogy ha érzed a halálfélelmet, tehát egy - mai szemmel - elavult autó kell hozzá, mert nem bír annyit. Az örök "élményautó" a Lada, mert abban már 60-nál halálfélelmed van, meg kicsi a kanyarsebessége, hamar megcsúszik, meg a szar futóműve amúgy sem sokat enged és hamar a határára lehet hajszolni.
Hát én egyáltalán nem így látom. Tudom mit tartok én király élményautónak? Ami akkorát lép 200-ról, mint az enyém most 50-ről. Vagy még nagyobbat. Vagy az, ami hegynek felfele úgy gyorsul, mint ez hegynek lefele sem. Ehhez kell az 510 lóerő. Hogy ha odaérek a pályán egy 3.0 TDI Audi mellé, úgy előzzem meg, mintha állna, akkor is, ha ő teligázt nyom közben. Pályán meg 200 felett is csak akkora oldalgyorsulás van a nagy ívek miatt, mint ha a faluban 30-al vennéd a kanyart, szóval még csak határok feszegetéséről sincs szó.
Neked csak azért hozott ez nyugalmat, mert nincs más választásod, ennyit tud 240 lóerő ebben a nagy dögben. Nem ugrál úgy, mint egy akár jóval gyengébb kis hot hatch. Ebbe a kocsiba kéne vagy 400 lóerő (persze, a hátsó kerékre), hogy igazi élmény legyen. Hogy úgy tolja meg egy gázadásnál, hogy hátracsapja a fejedet a fejtámlának.
Most lett 25 éves a McLaren F1. Készített az R&T a tervezőkkel és a tulajdonosokkal is interjúkat az évforduló kapcsán. Az egyik mérnök anekdotázott, hogy volt egy német üzletember ügyfelük. Kapcsolatba lépett velük, hogy folyton kigyullad egy lámpa a műszerfalon, de nem találja a kézikönyvben. Kiderítették, hogy a motorháztető visszajelző lámpája volt. Megkérdezték tőle, hogy gyakran csinálja? Mondta, hogy ja, minden nap 2x. Az úton munkába, meg a munkából haza. A mérnök elmesélte, hogy ismerték a problémát. A menetszél kissé meg tudta emelni a motorháztetőt amire már bejelzett visszajelző lámpája. De ez csak 300 km/h környékén fordult elő. :))
Szerinted neki elég lett volna egy HF Integrale 200 lóval?
200 ló egy 200 kilós motorban jó, nem egy 1300 kilós kasztniban. Ott is az a feeling benne, hogy 15 mp alatt 300-on van. És ez autópályán simán elérhető nekik, pedig az is közút :)
És az az élmény az erős gépben, hogy tök mindegy, hogy mennyivel mész, ha odalépsz neki, beletol az ülésbe. Ehhez nagyon kevés a 200-240 lóerő.
David | Centocinquantanove2017-08-16 08:46:31 // 98018
Nagyon szép...
Nekem miért nincs ilyen szerencsém, hogy ilyen lehetőség jön szembe... 30-ért ajándék volt!
Nekem miért nincs ilyen szerencsém, hogy ilyen lehetőség jön szembe... 30-ért ajándék volt!
Tocke2017-08-16 08:40:35 // 98017
Nagyon szép, egészen feldobja a belteret. Az én kormányomat is a gyűrűk tették tönkre sajnos (női tulaja volt). Ez is egy tétel a kiadások listáján nekem is, azon még gondolkodom, hogy megérné-e a "TI" kormányt választani plussz pénz ellenében.
multizseti2017-08-16 07:57:24 // 98016
Köszönöm mindenkinek a segítséget, rátettem a foglaltság érzekelőre.