Fórum >> Típusok >> 159

frusciante2018-03-09 21:38:48 // 106609
A 2,4 kinek milyen sűrűn regenerál? Nem Sok MES képet találtam az oldalon(2,4es tulajok blogjait olvasgatva)a legtöbb képen 300 km az utolsó 5 regen átlaga....??? Régóta figyelem az 159 es fórumot, látom, h nagy szenvedés ez a dpf a 2,4nek illetve ezt a hengerfej témát is figyelem és szegény Giuntini mizériáját... Az 1,9eseknek is baj van a Részecskeszűrővel? Nem tudom, h a 147 1,9 jtdmje euro 4mennyiben egyezik a 159es 1,9esével, de nekem nagyon érdekes, h milyen sokan kioffoltátok a dpfet... Azon kívül, h egyébként én semmi értelmét nem látom, az egészségre szerintem károsabb(nem vagyok orvos, és nem is végeztem kísérleteket, csak pár oldalon olvastam a kis és nagy koromszemcsék tüdőbe való lerakódásáról agresszivitásáról..)mint az euro 3 asok koromfüstje, még a motort is gyilkolja csak azért nem öltem még ki, mert nem tudom, h műszakin h menne úgy át, illetve, mennyire lehet gáz, ha mondjuk egyszer megállít egy kpmes autó, de az biztos, h állandóan figyelni kell rá, nekem 800 kmenként regenerál nem használom városban havonta egyszer ha bemegyek Pestre de így is mindig akkor nyomja a regent amikor nem kéne, pedig messel is figyelem, h épp hogy áll... Én olyankor mindig 2.000 és 3.000 közt tartom a fordulatot... Ha lassan megyek visszaváltok, h 2.000 felett legyen...mindenesetre érdekelne, h a 159 1,9e illetve a 2,4ese milyen sűrűn regenerál és, h Ti mit tennétek a helyemben, kioffolni amíg hibátlan a rendszer sajnálnám de, lassan szeretném levinni Mankyhoz is, chippelve viszont gondolom hamarabb elhalálozik a dpf... Van itt vki esetleg akinek chippelve van a vas és még nincs kiherélve se a dpf se az egér? Köszi előre is
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-09 21:36:54 // 106608
Az ötlet jogos, de nem ennyire egyértelmű a dolog. Akár így is lehet. Viszont az egr kiírás csökkenti a gyulladási késedelmet, gyorsabb lesz az égés, jobb lesz a hatásfok. Így a csúcs hőmérséklet nagyobb, de az összes leadott hő kevesebb is lehet.
Nekem egr off óta 12p a regen. előtte én 10p-re emlékszem. Persze lehet rosszul :-D
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-09 21:29:58 // 106607
Na majd ennek is utána kutatok, hátha a felfűtéshez is találok valami táblázatot.
Egyelőre soi, turbo nyomás és rail nyomás táblám van.
Piritu - 1.000.0002018-03-09 21:21:00 // 106606
Olvasva a kiégetéskor fellépő hőmérsékletekről szóló bejegyzéseket az egr szerepe ugrott be.
Az egr a visszavezetett kipufogó gázzal csökkenti a nitrogénoxidok mennyiségét, mégpedig úgy hogy rontja az égést és ezzel csökkenti a csúcshőmérsékletet. Kiírt egr-nél ez a "magasabb" hőmérséklet nem okozhatja a repedést a hengerfejben?
Csabi2018-03-09 21:20:04 // 106605
Így van szerintem is, közepes tempónál a legkisebb a plusz hőterhelés, akkor azt lehet mondani, hogy saját erőből megoldja. Viszont ez csak akkor igaz amikor már elérte a 650fokot a DPF. Ha visszahűl egy gázelvétel miatt, akkor újra gázadásra atom módon tolja ismét a naftát, hogy meglegyen a 600+ minnél előbb, fordulattól szinte függetlenül.
Egyszer néztem a regent -10°Cban 90-100as tempónál. Egy 10s-os gázelvételnél, annyira visszahűlt a DPF, hogy ~1percig tartott mire újra visszavitte a hőfokot 600+-ra, Addig 20-22l/100 volt a fogyi, amint elérte a hőfokot visszaállt 8-9literre. Közben persze tempomattal tartottam a sebességet.
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-09 21:11:26 // 106603
Lehet fordítva értelmezted.
A görbék a befecskendezés végét(!) adják meg FHP után főtengely előfordulás fokban a fordulatszám függvényében.
Az egyes görbék adott üzemanyag mennyiséghez tartoznak. 18 alatt is nyilván van érték, igazából egy felületet lehetne ráhúzni, de szerintem így jobban látszik a lényeg.
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-09 20:52:23 // 106602
Ezt én nem látom bele, 1500-as fordulatig drasztikus az utóbefecskendezés. Közepes üzemanyag mennyiségeknél, közepes fordulaton nincs előre téve az EOI. Ez saccra 80-130 közti tempót fed le. Hőmérséklet függés az időzítésben nincs, és a rail nyomásban sincs. Nem tudom hova van belerakva, nem találtam nyomát egyelőre.
Ezek alapján azt mondom, érdemes kivinni országútra és egyenletes 90-100-zal kiégetni.
A tévedés jogát fenntartom :-)
Liquid2018-03-09 20:06:46 // 106601
hát igen, ezekkel az igazi :)
Csabi2018-03-09 20:01:57 // 106600
Amúgy, hello nyár :)

A TI felnik függőséget okoznak, nem bírom nélkülük.
Csabi2018-03-09 19:57:33 // 106599
Na végre ezek is igazolják, hogy a programban is figyeltek arra, hogy a csekély hűtésű periódusban ne legyen akkora motor hőterhelése :) javíts ha rosszul látom, mert a térképesdi kimaradt nekem eddig :)
Szóval hiányolom a hőmérséklet függést is(DPF), mert az biztos nagyban befolyásolja az időzítéseket, és ott lehet a lényeg. (Amikor a felfűtés megy)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-09 19:37:56 // 106598
a delej dobja lefelé az árát rendesen sajnos ez a rohadt politika :((( a benyás viszont meg túlságosan is jól tartja az árát főleg a Stelvio
Roll19832018-03-09 19:25:40 // 106597
Igen, azt olvastam a blogodban, hogy úgy érezted, hogy megfogja az autót.
Giuntini2018-03-09 19:13:51 // 106596
Én szívesen megtenném, de most ebben a helyzetben nem akarok az autóval menni.
Shadin2018-03-09 19:07:12 // 106595
Sok az a 3 lityi, elég a 2,6.
Shadin2018-03-09 19:06:05 // 106594
És még nincs benne?
Smith2018-03-09 19:05:52 // 106593
Hello!
Nagy segítségre lenne szükségem. Ha mondanék egy címet óbudán, el tudna valaki arrafelé kocsikázni, és "szétnézni". Semmi teendő, csak kocsival kellene tenni arra egy kört.
Ha valaki megtenné, nagyon hálás lennék. Nagyon kéne a segítség!!!!!
Köszi!!!
Roll19832018-03-09 18:49:32 // 106592
Most rákerestem erre az M32 váltóra, hát van róla bőven anyag. :) Több helyen említik a 3 litert, mint feltöltési mennyiséget. Egyik Opeles népítéletben még az is van, hogy miután megjavította az Opel, utána már ők is 3 litert öntöttek bele.
yani🍀2018-03-09 18:36:48 // 106591
A durva az, hogy a 2.2-es dízel Giulia 9 misi alatt megvehető 13 ezer km-el.
Roll19832018-03-09 18:18:06 // 106590
Még csak ma vettem.
Shadin2018-03-09 18:15:25 // 106589
Eltérni a gyári ajánlástól csak mindenki saját felelősségére! Egyesek azt is mondják hogy a GL5 hipoid izé nem is jó az M32-esbe, mert nagyon csúszós :-D

Én jónak érzem :-) Betetted már?
Roll19832018-03-09 18:04:55 // 106588
Köszi! A blogodban ajánlott Fuchs olajat vettem. ;)
Roll19832018-03-09 18:04:20 // 106587
Te a kivétel vagy, aki erősíti a szabályt. ;)
Shadin2018-03-09 17:59:04 // 106586
Én erre most mit mondjak?

:-)
Vittorio1592018-03-09 17:54:13 // 106585
TURBO-TEC KFT WWW.TURBO-TEC.EU VAGY KERESS ENGEM
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-09 17:49:36 // 106584
Ugyan... Eddig is megcsinálták őket, ezután is meg fogják. :-) A 156 hengerfej adaptálás jó ötletnek tűnik, AO fórumon is olvastam azóta róla. A lengyeleknél 10+ autót csináltak már így meg állítólag. Ha én így járok, valószínűleg ezt az utat választom.
Giuntini2018-03-09 17:41:35 // 106583
Ez szerintem nem leverés. A szarok legyenek eladhatatlanok. Mindenki keresse a jót. Csöri megmondta, ezek a dízelek már nem azok, amik 400 ezer km-t elmennek. Tudomásul kell venni, hogy ezek az autók már mások, mint a 15 évvel ezelőttiek.
Mindenesetre nem tudom hogy oldom meg....
Eladni ezt az autót már nem lehet. Még egyszer nekigyűrkőzöm....
Zolibácsi2018-03-09 17:37:15 // 106582
Mintha eddig lett volna ára...
yani🍀2018-03-09 17:19:24 // 106581
Most legalább 10 -15%-al levertük a 2.4 árát. :-(
Shadin2018-03-09 16:53:40 // 106580
Az M32 és a c635 is rendelkezik leeresztő ás feltöltő nyílással.
Haspáncél levétele szükséges, a leeresztő a difi legalsó pontján a kerék felé néz, a feltöltő meg a tetején van az akku mellett/mögött lenézve. Mindkettő imbusz fejű.
Zolibácsi2018-03-09 16:21:17 // 106579
Badum.... Cccsszzzzzz
Régen mondtam, egy 12 éves autónál amikor a bőrödon érzed a dpf egr stb jótékony hatását és fajoan sok pénzbe kerül a rendszer életben tartása, akkor azért bocsánatos bűn a kiikatatasa, annak érdekében hogy gond nélkül hasznalhassad a kocsit továbbra is.
Giuntini2018-03-09 16:03:15 // 106578
Igen, sok mi denben igazad van. Viszont pár hónappal ezelőtt beszéltem Mankyval, és azt mondta, ez a program nem okozhat ilyen gondokat. Gyuri is ezt mondta. Ma Szatyi azt mondta, hogy erre még mindig nem lehet kimondani a hf repedést. Ezt már én mondom ki, meg utána felhívtam Csörit, és alátámasztotta. Mentségemre legyen mondva, hogy talán én voltam az első holló a 2.4-esek közül, aki így járt. Jól mondod az okulást. Sanyi Jtd is szerinzem azért adta el, mert meghegesztette, és tudta hogy nem lesz hosszú életű. Csöri nekem azt mondta, nagyon msgy baj lesz egy pár éven belül a 2.4-ekkel. Nem fogják tudni ezeket megcsinálni.
Én ebbe nagyon beleestem. Ha kész lesz, nagyon el fogok gondolmozni a Dpf kiírtásáról. Hosszú a hf, szar anyagból van, és vetemedésre hajlamos. Én főleg pályáztam vele, és mégis....
gecsa2018-03-09 16:00:12 // 106577
Tehát a végén a 2000 tipp egyike bejön. A távgyógyításról mindig a közismert szlogen jut eszembe:
Tedd a kezed a TV-re...
Roll19832018-03-09 15:39:56 // 106576
Én, Guintini helyében ezt a kocsit már nem tudnám élvezni. Miután kész lenne, már menne is fel a hahu-ra. Állandóan az jutna eszembe mikor kinytinám a garázst, hogy ez a szemét csak nyeli a pénzt és bármikor újra hengerfejes lehet. Jóízűen már meg se merném hajtani nehogy baja legyen. :( Szerencsére hallgattam Erhardra és elfelejtettem a dízeleket, persze majd idővel kiderül, hogy a TBi meddig bírja komolyabb hiba nélkül.
Tomi Stark2018-03-09 15:18:07 // 106575
Még régebben valaki linkelt valamit, amiben lé volt írva, hogy 3- asban kb 60 km/ h- ás tempóval a legjobb haladni regen közben. Évek óta így csinálom, ezt most igazolódni látszik.
yani🍀2018-03-09 14:59:51 // 106574
Azért ez a példa legyen mindenkinek tanulság! Rajtad ez már nem segít, de másnak azért lehet ez tanulság, hogyan kezeljen egy ilyen hibát.
Nem akarlak megbántani, van éppen elég bajod, mind amellett tiszteletre méltó a típus iránti rendületlen csodálatod, de ki kell azt mondani hogy ebben vastagon a saját hozzáállásod is benne volt.
- Nem kétlem, hogy miután először állt meg az autó Szatmári azt a lehető legalaposabban átnézte, összerakta, stb.Többször hallottam járni az autót, valóban benzineseket megszégyenítő hangok jöttek ki a motorból.
- Ez alapján mondjuk akár jó is lehetett volna a történet, de azért volt néhány dolog, ami elgondolkodtathatott volna: Shadin leszedte a progidat, amire Manky rá is nézett. és megjegyezte, hogy erősen meg van írva. ( jelentsen is ez bármit, neki elhiszem)
Ha visszakeressük biztosan találnák olyan megjegyzéseket, hogy célszerű lenne lecserélni vagy gyárira, vagy Manky által írtra cserélni. Azt mondtad, neked tetszik ez, pedig akár ez is okozhatta a korábbi megállást. (Azért, hogy tiszta legyen a kép mindenkiben, itt már tudtad, hogy a hengerfejet már egyszer előtted is levették, tehát valószínűleg 2X már javították.)
- Jó egy éve nekikoccantál valaminek, aminek következtében megsérült a kocsi eleje.
Látszólag nem volt csak karosszéria sérülés, de még akkor sem gondolkodtál el rajta, hogy csak ki kéne venni a hűtőt és megnézni, amikor észrevetted, hogy csöpög belőle a hűtővíz. Ugyan mindenki mondta, hogy ne önts bele semmit, de mivel ez volt a legolcsóbb lehetőség, csak bele került egy doboz trutyi. ( Mint utólag kiderült, azért meg volt sérülve a hűtő. Nem állítom, hogy ez vezetett a HF sérüléshez, de egy olyan kihegyezett helyzetben amikor normál esetben is épp, hogy csak elegendő a hűtőteljesítmény, biztosan hiányozni fog az felület, ahol nem áramlik a folyadék.)
- És végül a mindenáron bizonygatása annak, hogy az autó biztosan nem hengerfejes.
Ahogy jöttek elő a tünetek, volt aki kapásból mondta neked, hogy ez bizony hengerfej, mert neki ugyanígy volt. Te váltig állítottad, hogy ez biztosan nem az, mert Szatyi is megmondta, ez nem lehet az.
Mondtuk, hogy állítsd le, ne járj vele, vidd el valahová és alaposan nézesd át!
Te jártál vele és minden alkalommal felfedeztél valamit, ami rettentően zavart. először csak téged, de néhány héten belül már a fél Alfás társadalmat is. Volt aki kifakadt, sokan csak csendben értetlenkedtek, hogy mi a fészkes fenéért kérdezed meg, hogy mi lehet a baj, mit kellene csinálnod, ha nem fogadod meg azt amit mondunk.
Én azt gondolom, hogy mindig a legrosszabbra kell készülni és utána örülni, ha nem igazolódik be valami, mintsem a legolcsóbban cserélhető (159-nél nem nagyon van ilyen)alkatrészek meghibásodását valószínűsíteni és kizárni pl. az ismételt hengerfej sérülést.
Hangsúlyozom, nem akarok én még jobban beléd rúgni, van épp elég bajod, de talán más számára lehet okulás a történet! Szurkolok neked, hogy végre élvezhesd azt, amire sajnos már vagy fél éve vársz, egy nyugodt, zavartalan autózást az általad mendennek ellenér csodált gépsárkánnyal!
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-09 14:34:13 // 106573
Itt nem tipp párbaj megy, hanem brainstorming :-) A végére hidd el, rájövünk :-) Ebben ez a szép. Szerintem hiányozna, ha nem lenne min agyalni :-D
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-09 14:33:02 // 106572
Ebben az elgondolásban is van ráció, ez biztos, ezt eltettem gondolatban :-)
Viszont nem bírtam ki, csak bedobtam excelbe egy igen meghosszított kávészünettel egybekötve a regen rail nyomást és start of injection-t. És megnéztem, hogy az End of Injection hogy módosul. Részben meglepő az eredmény, tessék, itt a görbe halmaz:



A bekarikázott rész a normál EOI-n ami nekem eleve nem tetszett, nagyon késői a befecskendezé vége. Ezt én "lekerekítettem", 8 fok az sok. 25mm3/inj az autópálya tempón egy nagyon jó fogyasztás, gyárilag inkább 30 környéke.




60mm3/inj már 350Nm fölötti lekérés, ennyire szerintem senki nem bántja a vasat regen közben:



Jó szórakozást az értelmezéshez, kíváncsi vagyok, hogy így mik a tanulságok. :-D
gecsa2018-03-09 14:29:46 // 106571
És a tipp-párbaj is alábbhagy. :D
pettinke2018-03-09 14:13:44 // 106570
Akkor visszarakjátok a hibátlan HF-et, és mindenki megnyugodott, hogy nem az volt a baj.
Giuntini2018-03-09 13:59:09 // 106569
Tudjátok ez egy hihetetlen balszerencse folyamat eredménye.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-09 13:38:16 // 106568
Jól mondja Csöri, én is ezt mondtam neked hétfőn...
159 Indigo Gray 2.4 Monster2018-03-09 13:30:05 // 106567
Làtod mondtuk pàran hogy vidd le hozzá, màr rég túl lennél rajta :(
Giuntini2018-03-09 13:23:48 // 106566
Beszéltem Csörivel. Ő egyértelműen azt mondta, hengerfej. Ezeket nem lehet javítani. Azt mondta, hogy kell szereznem egy jó nem felújított hengerfejet.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2018-03-09 13:12:05 // 106565
1.9 és a mocskos 2.4 nél van mindegyik. Tibinél is tuti van. Shadin majd meg mondja a tutit. :)
Roll19832018-03-09 13:08:42 // 106564
Srácok,

A váltóból hol a legcélszerűbb leegedni az olajat és feltölteni? Gondolom nincs gyári leengedője, hisz örök élet meg egy nap benne az olaj. :D
Giuntini2018-03-09 12:55:03 // 106563
Szatyi légtelenítette mindenhol. Utána el.entem az M0-áson vagy 30 km-t. 120-as tempóval mentem. Mikor megálltam a benzinkútnál, járt a venti. Akkor vettem észre hogy regenerál. Visszafelé is teljesen normálisan működött, megálltam a Szatyinál ellenőriztük jó volt. Hazajöttem vele, ismét a rakparton elment a fűtés állandó sebességnél, és járt a ventilátor. Ugyanazon a ponton ahol tegnapelőtt, ismét felment a víz. Ez már egy métely. Nem tudok tobábblépni. Szatyi azt mondza, jól van, lekapjuk a hf-et, és nem az a baj?
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-09 12:38:36 // 106562
biztos sok összetevős játék nem mindegy a regenek száma, hossza az írás milyensége ha van, plusz a turbó állapota, a HF kimunkálása ... de valami nem kerek, mert persze legyen repedéses 500e km után de ne 200e-nél
Csabi2018-03-09 12:37:37 // 106561
Nem csak a hengerteret kell nézni és a kipuff hőmérsékleteket, hanem azt is, hogy milyen hűtővíz áramlás társul hozzá.
Regenkor pl 900-as fordulatnál is felfűti a DPF-et 650°-ra, és 3500as fordulatnál is.
Nem kell magyarázni mi a különbség a vízszvattyú által szállított mennyiség különbségében 900 és 3500 fordulaton. Ez okozza a problémát, és nem az, hogy pl pillanatnyilag 800fok a kipuffgáz, szerintem.
RomeoOne2018-03-09 11:52:37 // 106560
Én QA-ról beszéltem, de lehet az sem sokkal fajsúlyosabb.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak