RomeoOne2018-06-09 21:50:25 // 109409
Nekem nem is hasonlít erre a kézifékkar burkolata. Az pont olyan anyagból van, mnit a Ti kormány lyuggatot bőre. Én ugyanilyet akarok. Most már csak kérdés, hogy hogy operálom le :D
Piritu - 1.000.0002018-06-09 21:46:03 // 109408
RomeoOne2018-06-09 21:43:21 // 109407
Enyém eleve bőrös. De most nem teljesen világos nekem ez alapján, hogy mit kéne csinálnom :D
Nekem úgy tűnik, hogy te szétvágtad azt a műanyagot is, amin nekem rajta van a bőr. Én úgy gondolom, hogy azt kéne valahogy levenni egyben és a bőrös arról lefejtené a bőrt és azt bőrözné újra.
Vagy nem?
Nekem úgy tűnik, hogy te szétvágtad azt a műanyagot is, amin nekem rajta van a bőr. Én úgy gondolom, hogy azt kéne valahogy levenni egyben és a bőrös arról lefejtené a bőrt és azt bőrözné újra.
Vagy nem?
Lexlutor2018-06-09 21:29:54 // 109406
Lexlutor2018-06-09 21:26:53 // 109405
A kézifék kart előre kell lecsúsztatni. Rá van ragasztva a felső peremén, meg kell vele küzdeni. Mivel én kicseréltem bőrösre, így levágtam róla.
Morfiusz Cédula2018-06-09 20:40:56 // 109404
Igen, valószínűleg egyformán elhasználtak, de vajon ez milyen elhasználtságot jelent? Egyesek szerint ezeknek a DPF-eknek eleve 150-200k az élettartamuk.
Morfiusz Cédula2018-06-09 20:39:48 // 109403
Sajna nekem nem a megszakítás miatt ilyen sűrű. Az AlfaOBD mutatja az aktuális szűrő eltömődöttséget és az alapján kijön az átlag 200-230 km tisztán városra.
RomeoOne2018-06-09 19:59:36 // 109402
Na kedves cartársak. Eljött az idő, hogy az utolsó pontot is kipipáljam a listáról, amit az autó megvételekor kitűztem célul. Ez pedig az újrabőrözés (elsősorban a kormányé). A kormánynak már utánanéztem meg kérdezgettem. Ha Robi nem szülinapozza szét nagyon magát ma, és holnap be tud kicsit segíteni, akkor azzal biztos nem lesz gond. Emellett a váltószoknyát és a váltógombot akarom még újraszabatni. A váltószoknyához yani már adott egy jó útmutatást.
A váltógombbal kicsit bizonytalan vagyok. Ha jól gondolom, akkor a gombon lévő számlapot csak simán ki kell pattintani (mondjuk csavarhúzóval alányúlva), és az alatt lesz egy csavar, ami rögzíti?
A másik kérdés, hogy annyira lendületbe jöttem, hogy úgy gondolom, hogy a kézifékkart és újrabőröztetem.
Ehhez viszont kérnék egy kis okosságot. A szoknyáját simán leszedtem, még magam is meglepődtem. A kar markolata, ami viszont bőrös, nem tudom, hogy hogy jön le. Biztos le lehet csúsztatni a fémről (gondolom), de nem igazán látom, hogy hogyan. Ha jól látom, egy műanyag váz van bebőrözve.
Valakinek tippje, vagy ez irányú tudása/linkje, valami?
Képek:
kép1
kép2
kép3
A váltógombbal kicsit bizonytalan vagyok. Ha jól gondolom, akkor a gombon lévő számlapot csak simán ki kell pattintani (mondjuk csavarhúzóval alányúlva), és az alatt lesz egy csavar, ami rögzíti?
A másik kérdés, hogy annyira lendületbe jöttem, hogy úgy gondolom, hogy a kézifékkart és újrabőröztetem.
Ehhez viszont kérnék egy kis okosságot. A szoknyáját simán leszedtem, még magam is meglepődtem. A kar markolata, ami viszont bőrös, nem tudom, hogy hogy jön le. Biztos le lehet csúsztatni a fémről (gondolom), de nem igazán látom, hogy hogyan. Ha jól látom, egy műanyag váz van bebőrözve.
Valakinek tippje, vagy ez irányú tudása/linkje, valami?
Képek:
kép1
kép2
kép3
Csabi2018-06-09 19:14:40 // 109401
Akkor elsiklottál egy regen mellett. Tuti,h neked is 500körül van mint ahogy minden 2.0s tulajnak, nem városi használat mellett. Nézzetek rá az átlagra egyszer, mobillal vagy Messel.
RomeoOne2018-06-09 19:07:04 // 109400
Az kva sok. Lehet hogy ezt jelenti a super plus eco a tipusmegnevezésben? :D Én ha óvatosan megyek, akkor lesz 1000. Bár ez csak tipp. Sosem mentem még vele óvatosan annyit :D Nem engedi egyszerűen :D
csokagm2018-06-09 19:00:48 // 109399
Franc tudja, azért ahogy a mellekelt fotó mutatja nem 50el csorgok végig. 😁Nem azt mondom, hogy állat módjára megyek, de lendületesen. Pont ma tankoltam 1130km korul mentem. Egyszer szerzek egy mest es megnézem de tényleg nagyon ritkán csinálja.
csokagm2018-06-09 18:56:41 // 109398
Nem ,mert nincs. De látom mikor regeneral.
RomeoOne2018-06-09 18:00:38 // 109397
Azt hogy??
Mármint hogy lesz neked bő 1000 km egy tank, meg hogy regenerál bő 1000 km-enként?
Nekem a MES talán 5-600 km között írt ki átlagra, de másra nem tudok támaszkodni, mert nagyon ritkán veszem észre a regent. 90%-ban pályán megyek hosszútávot, ott meg nem veszed észre a 2.0-nál. Igaz, még országúti tempónál sem, csak ha gurulsz lakott területen.
De nekem egy tank az olyan 850 km szokott lenni. (persze kiír vagy 1200-at range-re, mikor teletankolom).
Vagy te ennyire tojással a gázpedál alatt közlekedsz? :D
Mármint hogy lesz neked bő 1000 km egy tank, meg hogy regenerál bő 1000 km-enként?
Nekem a MES talán 5-600 km között írt ki átlagra, de másra nem tudok támaszkodni, mert nagyon ritkán veszem észre a regent. 90%-ban pályán megyek hosszútávot, ott meg nem veszed észre a 2.0-nál. Igaz, még országúti tempónál sem, csak ha gurulsz lakott területen.
De nekem egy tank az olyan 850 km szokott lenni. (persze kiír vagy 1200-at range-re, mikor teletankolom).
Vagy te ennyire tojással a gázpedál alatt közlekedsz? :D
multizseti2018-06-09 15:20:03 // 109396
Ha mindig meg van szakítva a regen akkor jön ki ilyen szám. Nekem 1.9-es van tudom, hogy más, 2.4-es nagyon kormol, 1200-as átlagom van, ha csak pályázok akkor 1800-2000 km-t megyek regenerálások között. Mindig figyelem számítok rá, alfaobd, mes, pillanatnyi fogyi, sose sűl be az égetés.
Csabi2018-06-09 13:43:13 // 109395
7-800-at MES-ből olvastad ki? Inkább az a gyanús, a város mellett.
Lexlutor2018-06-09 13:38:01 // 109394
Ilyenem nekem is van. :-)
csokagm2018-06-09 13:29:05 // 109393
Későn vettem észre őket.:( Ezen a szakaszon egyébként végig 70 van. Van egy szakasz ahol 50 van, van is egy VÉDA, ott nyilván lefékeztem, de ők mögötte álltak kicsivel egy gyalogosfelüljárón a táblák mögött. Sajnos későn vettem észre, mert visszaálltam 70-re. ( ezek szerint lehet 80ra :D )
Egyébként nagy mázlim van olyan téren, hogy 75km/h-ig 30, utána 45, de számoltak 3km/h hibahatárral így csak 30:)
Egyébként nagy mázlim van olyan téren, hogy 75km/h-ig 30, utána 45, de számoltak 3km/h hibahatárral így csak 30:)
csokagm2018-06-09 13:25:54 // 109392
Én most leginkább városban használom és bőven 7-800 km felett vagyok. Mondjuk dugóban viszonylag ritkán állok be de mégiscsak viszonylag sok az elindulás-megállás. Szóval az a 200km az nagyon karcsú.
Macccy2018-06-09 12:03:29 // 109391
Az aszfaltbetyár ! őrült 78-as tempóval, te mit képzeltél ?? :D :D
Csabi2018-06-09 11:40:01 // 109390
A szoftvert vették túl óvatosra. A 2006-os 2,4 míg nem kapott szoftverfrissitést átlag 1000km-ként regenerált, 40% város mellett. Semmi baja nem volt...Aztán a frissités után ez feleződött, ~500km-ként regenerált...
A 2.0 még óvatosabb , tisztán városi használat mellett képes 200km-ként regenerálni, viszont pályás használatnál most 600km az átlagom. Viszont a 2.0 -nál is alig észrevehető a fogyi növekedés regenkor...hiába közel a DPF.
A 2.0 még óvatosabb , tisztán városi használat mellett képes 200km-ként regenerálni, viszont pályás használatnál most 600km az átlagom. Viszont a 2.0 -nál is alig észrevehető a fogyi növekedés regenkor...hiába közel a DPF.
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-09 10:57:43 // 109389
Szerintem nem, de az enyém is kb annyit futott, mint a Tiéd, szóval kb egyformán elhasznált dpf-ek lehetnek. Ilyen szempontból sajnos a miénk dpf konstrukciója nagyon rossz :-(
Egy mondeo simán elmegy 4-500-at városban és amikor regenerál, azt onnan veszed észre, hogy 7l helyett 7.6-ot fogyaszt. Egy jóbarátom lassan egy éve napi ingázós városi autónak használ egy 2l-es tdci-t, lazán bírja, alig fogyaszt, nem panaszkodik. Nos a 159 nem ilyen, de ezt tudjuk. Az automata váltó még rátesz egy lapáttal, a Ti kerekek mégegyel. Városi autónak tökéletesen alkalmatlan ebből a szempontból.
Pedig milyen kényelmes vele közlekedni...
Egy mondeo simán elmegy 4-500-at városban és amikor regenerál, azt onnan veszed észre, hogy 7l helyett 7.6-ot fogyaszt. Egy jóbarátom lassan egy éve napi ingázós városi autónak használ egy 2l-es tdci-t, lazán bírja, alig fogyaszt, nem panaszkodik. Nos a 159 nem ilyen, de ezt tudjuk. Az automata váltó még rátesz egy lapáttal, a Ti kerekek mégegyel. Városi autónak tökéletesen alkalmatlan ebből a szempontból.
Pedig milyen kényelmes vele közlekedni...
csokagm2018-06-09 10:14:18 // 109388
Macccy2018-06-09 10:04:36 // 109387
ezt remélem a Haleszék elhozatják City-be:
https://www.autonavigator.hu/cikkek/ettol-az-alfa-romeotol-eldobod-az-osszes-agyad/?utm_source=hasznaltauto&utm_medium=site&utm_campaign=magazin_ajanlo
ugrálóvár mellé nehezéknek jó lenne :o
https://www.autonavigator.hu/cikkek/ettol-az-alfa-romeotol-eldobod-az-osszes-agyad/?utm_source=hasznaltauto&utm_medium=site&utm_campaign=magazin_ajanlo
ugrálóvár mellé nehezéknek jó lenne :o
csokagm2018-06-09 00:51:47 // 109386
A 2 literesben birja. Kb tankonkent regeneral egyszer ami bo 1000 km.
Liquid2018-06-08 23:20:33 // 109385
azokat is cseréltük, az egyik szintén gyári volt még, azok helyett is TRW került bele
emGéza2018-06-08 23:01:06 // 109384
És a felsőket ?
Mivel kifele könnyen kijött , de befele nem igazán akart , ezért is , meg szemrevételezés miatt is , kiütöttem a felső lengőkar gömbfejét , a stabrudat és a kormány gombfejet . Mind passzos volt kivéve a kormány göbfeje .
Mivel kifele könnyen kijött , de befele nem igazán akart , ezért is , meg szemrevételezés miatt is , kiütöttem a felső lengőkar gömbfejét , a stabrudat és a kormány gombfejet . Mind passzos volt kivéve a kormány göbfeje .
Morfiusz Cédula2018-06-08 22:55:35 // 109383
Huh, köszi. Ez nem túl jó hír. Azt hittem, azért egy újszerű DPF kibírja városban is vagy 4-500 km-t.
A 146-od meg szerintem nem ellenpélda, csak megerősíti amit mondtunk. Csak azt olyan faszán van összerakva, hogy ott 20 év a rozsdásodás miatt, ami más járgánynál 10. ;)
A 146-od meg szerintem nem ellenpélda, csak megerősíti amit mondtunk. Csak azt olyan faszán van összerakva, hogy ott 20 év a rozsdásodás miatt, ami más járgánynál 10. ;)
Morfiusz Cédula2018-06-08 22:53:12 // 109382
Igen, az hogy hol jártak vele, nagyon nagy hatással van az elhasználtság mértékére.
emGéza2018-06-08 22:50:15 // 109381
Én még azt is olvastam , hogy hamisítják a TRW -ét !!!
Persze én megbízható forrásból :-D , cartástól vettem , mert eladta az autóját .
Persze én megbízható forrásból :-D , cartástól vettem , mert eladta az autóját .
Liquid2018-06-08 22:39:47 // 109380
én is bő 200e-nél cseréltettem az alsókat, gyáriak voltak és TRW került bele.
Roll19832018-06-08 22:37:59 // 109379
Többen panaszkodtak már a TRW-re itt a fórumban és Lemfördert ajánlották.
emGéza2018-06-08 22:19:29 // 109378
Közel 13 év és 199.279 km szolgálat után ma ki is cseréltem a jobb alsó lengőkart és ez bízza még a gyári volt . A szilent teljesen átszakadt , viszont a talpast masszívan tartotta a porvédő gumi . :-D A nagy kopogás megszűnt , de , a kormány gömbfejek is halk kopogással jelzik az elmúlásukat . Mivel nem szeretném megismételni ezért csakis TRW .
Haddel2018-06-08 19:27:48 // 109377
yani🍀2018-06-08 15:39:36 // 109375
Egy konszern :-)
Liquid2018-06-08 15:37:25 // 109374
az is lehet régi :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-08 15:07:46 // 109373
Úgy érted 911-esén?? :-D
Liquid2018-06-08 15:06:42 // 109372
pont az lehet rajta elöregedve ami az autósboltos gyerek 3-as golfján :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-08 14:49:26 // 109371
A rendbentartott, szép Alfák egy része eleve itt fórumon, klubon belül jó eséllyel gazdára talál. Amoren keresztül lett a Td, itt talált új gazdát az ezüst jtd, és a 159 is így talált rám, hiába jegyzeteltem szorgalmasan a ha. hu-t :-)
RomeoOne2018-06-08 14:43:45 // 109370
Én ebben bízok, mikor oda jutok, hogy 270-280k km környékén eladom. Hogy akkor már tisztul valamennyit az óratekeréses piac a követhetőség miat. Erről meg garantáltan tudom majd állítani a km-t és hiába jönnek majd nekem, hogy tudnak 130k km-el venni külföldi kocsit (mármint ha ez alapján akarnak alkudozni), mert kiröhögöm őket, hogy akkor vegye azt. Meg, ha info kell róla, belinkelem a blogom. Abban benne van minden. Követhető teljesen. Én megadtam mindent a kocsinak, csak Csörinél szervizelve. Erre nem lehet panasz.
psychoati2018-06-08 14:42:53 // 109369
Pofás lett :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-08 14:35:27 // 109368
Csak ellenpéldaként ott a 146-unk. 21 éves, valós 157e km van benne. Az autósboltos srác mondja mindig, hogy a városból nem menne ki vele, mert ki tudja mi van elöregedve. Hát semmi :-) Puhák, repedés mentesek a gumicsövek, nem törnek a műanyagok. Úgy egyáltalán semmi nem megy tönkre rajta. Gyári lengőkarok gyári porvédőkkel, finoman csukódó ajtók, ép tömítések. Itt a rozsda a vízválasztó, 20 évet bírt. Bár ennyit tudna minden autó...
Laczkog2018-06-08 14:26:40 // 109367
Igen, ez logikus következtetés, fiatalabb kocsi, kevesebb UV, Só, hideg/meleg időjárás váltás. Talán még az is igaz lehet, hogy egy idősebb, kevés kilométeres valószínűleg városi jövő-menő volt annak minden nyűgjével, míg egy fiatalabb sok kilométeres pályázott, kevésbé terhelve a váltó-tengelykapcsoló egységet.
Használt autónál viszont rengeteg a változó, ki tudja az előző tulaj mit cseréltetett már ki, ki mondja meg, hogy a 150-200 ezret futott gépekben nem cseréltek-e már turbót, vagy kettős tömegűt, ha cseréltek, mennyire figyelt a minőségre a tulaj, vagy csak összerakta, hogy még éppen elmenjen pár ezer kilométert. Amúgy milyen gazdája volt a vasnak, figyelt a részletekre, jó szervízbe hordta, vagy maga kendácsolta, esetleg azon se ijedt meg, hogy már 40k van az olajban, mert úgyis mindjárt eladja. Használt autó mindig lutri, sok kilométerrel, idősebb korral hatványozottan lutri. És még optimista voltam, hogy nem tekerték meg az órát.
Típushibák minden kocsinál vannak, egy több tízezer komponensből álló, és millióféleképpen tönkremenni képes járműről beszélünk, melyet fél évig tesztelnek, és megy az eladósorra, Azt ember/mérnök nem mondja meg, hogy tíz évesen majd elfárad a hátsó ablak.
Használt autónál viszont rengeteg a változó, ki tudja az előző tulaj mit cseréltetett már ki, ki mondja meg, hogy a 150-200 ezret futott gépekben nem cseréltek-e már turbót, vagy kettős tömegűt, ha cseréltek, mennyire figyelt a minőségre a tulaj, vagy csak összerakta, hogy még éppen elmenjen pár ezer kilométert. Amúgy milyen gazdája volt a vasnak, figyelt a részletekre, jó szervízbe hordta, vagy maga kendácsolta, esetleg azon se ijedt meg, hogy már 40k van az olajban, mert úgyis mindjárt eladja. Használt autó mindig lutri, sok kilométerrel, idősebb korral hatványozottan lutri. És még optimista voltam, hogy nem tekerték meg az órát.
Típushibák minden kocsinál vannak, egy több tízezer komponensből álló, és millióféleképpen tönkremenni képes járműről beszélünk, melyet fél évig tesztelnek, és megy az eladósorra, Azt ember/mérnök nem mondja meg, hogy tíz évesen majd elfárad a hátsó ablak.
Roll19832018-06-08 14:12:14 // 109366
Srácok,
Fékolajból mennyi kell az autóba? Típusát látom a kézikönyvben, de a mennyiséget nem.
Köszi!
Fékolajból mennyi kell az autóba? Típusát látom a kézikönyvben, de a mennyiséget nem.
Köszi!
WarbiRunner (Gyuri)2018-06-08 14:11:17 // 109365
Városban nagy javulásra ne számíts. EGR falazással javulna valamennyit. Nekem most egr off+saját programmal pályán 700+ km, a tisztán várost nem tudom, de vegyesben is 600km a periódus. 80%-ról regen. - ig kb 100-120km városban, szóval 200-nál valószínű többet elmenne.
Peta742018-06-08 12:55:57 // 109364
RomeoOne2018-06-08 12:39:57 // 109363
Ez is benne van. Sok ilyen problémás 159 már inkább 10, de inkább 12 éves. Az enyém meg 2011 év végi, szóval év végén lesz 7 éves. Azért az sem mindegy, hiába a sok km. Meg én rövid távokon egyáltalán nem nyúzom. Hét közben le van rakva és hét végén veszem elő, akkor meg egy huzamban legalább 80 km, de inkább több. 200 km legalább bele szokott menni egy hétvégén. Az is pályán. Nem mindegy az sem, hogy 1 km-en 10-szor kuplungolsz meg váltasz vagy egyszer sem. Az enyémben sztem a sebváltások száma / megtett km arány elég alacsony lenne más autókhoz képest.
Meg rossz úton kimondottan tojással a lábam alatt vezetek. Ha pl. a telifosott 52-esen kell végigmennem, akkor beteszem 5-ösbe és 80-al döcögök. Meg közben végig üvöltöm Karády őrmester monológját.
Meg rossz úton kimondottan tojással a lábam alatt vezetek. Ha pl. a telifosott 52-esen kell végigmennem, akkor beteszem 5-ösbe és 80-al döcögök. Meg közben végig üvöltöm Karády őrmester monológját.
Morfiusz Cédula2018-06-08 12:27:59 // 109362
Eddig főleg pályán használtam az autót, ahol átlag 550 KM-enként regenerált. Az elmúlt 2-3 hónapban főleg város, itt 220 KM az átlag, nekem ez elég sűrűnek tűnik. Ha kipucoljátok ez javulna?
Morfiusz Cédula2018-06-08 12:22:56 // 109361
Én is úgy gondolom, hogy nem csak a km számít, az évek száma legalább annyit nyom. Vannak olyan alkatrészek, amiknek majdnem mindegy, hogy megy vagy áll az autó, viszont évről évre öregszenek (különösen a gumik és műanyagok).
Van egy családi Scenic-ünk, amit új kora óta használunk, most 11 éves és még mindig nincs sok méter benne (140k), de kb 10 éves korában elkezdett széthullani. Az első 10 évben az égvilágon semmi baja nem volt, csak az éves kötelező szervízre jártunk vele, de az elmúlt 1 évben 2-3 havonta kell szervízbe hurcolni. Gyanítom, hogy itt a 10 év a vízválsztó, inkább mint a KM.
Van egy családi Scenic-ünk, amit új kora óta használunk, most 11 éves és még mindig nincs sok méter benne (140k), de kb 10 éves korában elkezdett széthullani. Az első 10 évben az égvilágon semmi baja nem volt, csak az éves kötelező szervízre jártunk vele, de az elmúlt 1 évben 2-3 havonta kell szervízbe hurcolni. Gyanítom, hogy itt a 10 év a vízválsztó, inkább mint a KM.
Csabi2018-06-08 09:58:42 // 109360
Ezt nagyon jól leírtad, maximálisan egyet értek vele.