'''''2018-12-29 06:57:24 // 113756
Lassan utolérsz fogyiban! :-)))
Haddel2018-12-28 23:49:56 // 113754
Nem feltétlen jelzi. Enyém sem .
szelod92018-12-28 23:40:49 // 113753
Sziasztok! Ha alacsony az ablakmosó folyadék szintje nem kellene jelezni-e az autónak? Mert egyszer csak nem jött lötyi az ablakra, hiába húztam a kart. (Előző autóm jelezte, pedig az csak egy 2000-es Vectra volt ...)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-28 23:36:48 // 113752
Szeptember óta napi városozok, kb 7km, átlag 20p alatt kétszer oda-vissza naponta. Plusz az egyéb intéznivalók napközben. Hidegben, melegben 12l. Az ilyen rövid táv bármivel sok, a TD sem tud ilyen üzemben csodát. Viszont pont a rövid táv miatt bő 10e Ft a havi többlet költség, ha a TD helyett a 159 megy naponta. Szóval inkább az dönt, hogy melyikkel van kedvünk menni :-)
Liquid2018-12-28 21:51:43 // 113751
Csak hogy megnyugtassalak: ha tényleg hideg van és nincs dugó akkor az iskolai megállóval együtt 2.5km-re lévő munkahelyemre érve már csak 17-20l az átlagfogyasztás :)
beeep1462018-12-28 18:02:22 // 113750
szabozé2018-12-28 10:54:41 // 113747
Mutatja mindkettő a hőmérsékletet, az egyiket már cseréltem.
Liquid2018-12-27 20:37:17 // 113746
Mindkettőhöz tudok csatlakozni, a balosnál megy a teszt, a jobbosnál nem. Kalibrálni csak a balosnál lehet, de az nem megy, Hiba nincs.
Smith2018-12-27 20:23:59 // 113745
Nem vagyok 100-as benne, de mintha azt olvastam volna, hogy az egyik fényszóróhoz csatlakozol, és a másikhoz pedig azon keresztül. Nem direktben. A kettő között esetleg valami szakadás?
Csabi2018-12-27 20:10:54 // 113744
Gyakorlatilag meg is válaszoltad. Indítás után van a ~ legnagyobb terhelése a generátornak. Ezért megcsúszik a szíj , a generátor feszültsége pedig leesik. Ahogy csökken a terhelés, vagy a szíj szinkronba kerül a generátorral helyreáll a feszültség is.
2,4-nél úgy tudtam minimalizálni a nyekergést, hogy a nagyfogyasztókat már csak fordulaton kapcsoltam be, vagy egy rövid időre megemeltem a fordulatot...akkor elhallgatott mindig...(ugye hajlamosak vagyunk rögtön indítás után bekapcsolni mindent, szó szerint, amit a szerencsétlen önfeszítő szíj nem bír)
2,4-nél úgy tudtam minimalizálni a nyekergést, hogy a nagyfogyasztókat már csak fordulaton kapcsoltam be, vagy egy rövid időre megemeltem a fordulatot...akkor elhallgatott mindig...(ugye hajlamosak vagyunk rögtön indítás után bekapcsolni mindent, szó szerint, amit a szerencsétlen önfeszítő szíj nem bír)
sty2018-12-27 19:48:03 // 113743
De ha a szíj akkor miért van az hogy indítás után amíg nyekereg valami fogja a motort ezt igazolja a multiméter mert akkor a töltés leesik 11V-ra ,a nyekergés elmúlásával a töltés fölmegy 14,5-re. Vagy én gondolom rosszul?
Liquid2018-12-27 19:38:58 // 113742
Xenon szintezőt javítottam ma. Még a nyáron eltört műszaki előtt nem sokkal. Akkor kicserélték (vettem bontottat), ősszel az is eltört, most végre oda jutottam, hogy megnézzem. Rosszul volt összerakva. Most már jó, viszont van egy jobbos fényszóró hibám továbbra is. Indításkor jelzi, a xenonhoz csatlakozva, a tárolóban viszont nincs hiba.
A balost tudom tesztelni, a jobbost nem, a kalibráció se megy. Nem volt több időm szórakozni vele. Van valami tippetek merre nézelődjek? A tompított és a távolsági is jó.
A balost tudom tesztelni, a jobbost nem, a kalibráció se megy. Nem volt több időm szórakozni vele. Van valami tippetek merre nézelődjek? A tompított és a távolsági is jó.
Csabi2018-12-27 12:31:13 // 113741
Hali! A generátor strech-szíj csúszik meg. Gondolom már megnyúlott. Az új bírja, ha nincs felrakáskor túl feszegetve...
sty2018-12-27 12:13:31 // 113740
Srácok egy kis segítséget ,tanácsot szeretnék kérni. Kb másfél éve vettem az autót 2,4JTDm. Pár hónap elteltével elkezdett nyekeregni indítás után az ékszíj vagy valami de csak kicsit és kb 1-2 másodpercre igy nem is fordítottam nagy figyelmet rá mert alig volt hallható. Pár hónapja sajnos generátor cserén esett át újat kapott de csak a generátort cseréltük ki viszont azóta erősebb,hangosabb lett ez a nyekergés és kb 10-15 másodpercig csinálja. Elellenőrzésként rámértünk multiméterrel a töltésre és az akkura. Az akku feltöltve 12,5V indítás után és nyekergés közben a töltés leesik 11V környékére de a nyekergés elmúlásával felmegy 14,5V-ra alapjáraton. Nem tudom gondolom az ékszíj vagy a vízpumpa nyekereghet vagy esetleg a generátor miatt is csinálhassa?
esvé2018-12-26 23:08:03 // 113739
Drága Feleim:)
sztoriznék...
az Alfa közösségi szellem ismét megcsillantotta magát:)
Karácsony előtti pénteken egy mélygarázsban kedvenc dög autókám önindítója kilehelte a lelkét. Elég kellemetlen szituban: mosóban leadtam az autót, de ott már nem tudták elindítani, az időpont se volt túl szerencsés, ezen felül egy családi tragédia miatt sem voltam túl hepi.
Több kör kétségbeesett telefon után az Olasz Autók Házából Horváth Laci ugrott be "hozzám", szerencsére pont útba esett neki. Sok mindent kipróbáltunk, kiderüljön mi a baja, hogyan lehetne életre kelteni azt a dögöt. Már csak egy opció maradt - vontatva be kell röffenteni, igen ám, de nem volt vontató kötelünk.
S ebben a szent pillanatban megálltak mellettünk Puskásék Dunaújvárosból (piros 147es, IlonaCecilGizella rdsz) és a "segíthetünk?" kérdésükre még szinte el se rebegtem az összefagyott "igent", már feszült is a vontatókötél a 147es és az én alfám között, pár mp múlva pedig járt a motor....
Nem akarom túlragozni, de nagyon megható volt az önzetlen segítség két embertől is...Nagyon hálás vagyok nekik és ezúton is köszönöm még egyszer!
Alfásnak lenni a legjobb!
Az öninditó meg monnnnyon le:)
sztoriznék...
az Alfa közösségi szellem ismét megcsillantotta magát:)
Karácsony előtti pénteken egy mélygarázsban kedvenc dög autókám önindítója kilehelte a lelkét. Elég kellemetlen szituban: mosóban leadtam az autót, de ott már nem tudták elindítani, az időpont se volt túl szerencsés, ezen felül egy családi tragédia miatt sem voltam túl hepi.
Több kör kétségbeesett telefon után az Olasz Autók Házából Horváth Laci ugrott be "hozzám", szerencsére pont útba esett neki. Sok mindent kipróbáltunk, kiderüljön mi a baja, hogyan lehetne életre kelteni azt a dögöt. Már csak egy opció maradt - vontatva be kell röffenteni, igen ám, de nem volt vontató kötelünk.
S ebben a szent pillanatban megálltak mellettünk Puskásék Dunaújvárosból (piros 147es, IlonaCecilGizella rdsz) és a "segíthetünk?" kérdésükre még szinte el se rebegtem az összefagyott "igent", már feszült is a vontatókötél a 147es és az én alfám között, pár mp múlva pedig járt a motor....
Nem akarom túlragozni, de nagyon megható volt az önzetlen segítség két embertől is...Nagyon hálás vagyok nekik és ezúton is köszönöm még egyszer!
Alfásnak lenni a legjobb!
Az öninditó meg monnnnyon le:)
ProdyG2018-12-26 20:38:45 // 113738
az szép! na majd jövőre :)
Zolibácsi2018-12-26 20:20:34 // 113737
2 dpf szenzorod jó? Egyik a dpf en van a másik előrébb. Mindkettőben egy kerámia érzékelő van ami szeret el törni.
szabozé2018-12-26 19:04:47 // 113736
Üdv.,
Kiolvasáskor azt a hibát hozta, hogy nem regenerál.
Az ECU-t nézték, az eltömödés, 35-36 milBar alapjáraton.
Két kényszer regen volt rajta utoljára elvégezve.
A részecskeszűrő csere után, 600 km után próbált regenerálni, de sajnos nem sikerült.
Az ECU szerint, az utolsó 5 regenerálás hőmérséklete, -40 fok.
Levegőszűrő, olajszűrő, EGR tisztítás, MAP szenzor tisztítás és olaj csere lett elvégezve Válaszodat előre is köszönöm!
Kiolvasáskor azt a hibát hozta, hogy nem regenerál.
Az ECU-t nézték, az eltömödés, 35-36 milBar alapjáraton.
Két kényszer regen volt rajta utoljára elvégezve.
A részecskeszűrő csere után, 600 km után próbált regenerálni, de sajnos nem sikerült.
Az ECU szerint, az utolsó 5 regenerálás hőmérséklete, -40 fok.
Levegőszűrő, olajszűrő, EGR tisztítás, MAP szenzor tisztítás és olaj csere lett elvégezve Válaszodat előre is köszönöm!
droberto2018-12-26 15:19:25 // 113735
Nekem 7-7,5 a nagy átlagom, csak a szélsőségeket akartam megmutatni. :)
Város: 9-10
Városon kívül: 5,2-6,2 (90-105)
Pálya: 6,3-7 (120-150)
Város: 9-10
Városon kívül: 5,2-6,2 (90-105)
Pálya: 6,3-7 (120-150)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-26 14:33:42 // 113734
Nekem ugyanez Krakkó oda-vissza kb 8 liter volt :-) 81km/h teljes sebesség átlaggal (pihenőkkel). A comp 7.8-at mondott, a valóság inkább 8. :-)
alfa155gyuri2018-12-26 13:27:37 // 113733
Nekem is egy tele tank átlag fogyasztása 6,4-7,1 között szokott lenni de java részt 6.8 és alatta.
Szabister2018-12-26 13:05:24 // 113732
Ez szép teljesítmény :) Néztem már én is amikor 100 körüli tempóval megyek h simán beesik 6 liter alá,de nálam az ritka hogy csak 100al menjek :) Nekem Lengyelország oda vissza kb 850km mentem annak a vegyes fogyija jött ki 6.4-re. (autópálya,autóút,főút,hegyi út,városban araszolás)
droberto2018-12-26 11:57:47 // 113731
Mit jelent a nem regenerál?
A szervizek nézték az ECU-t?
Te meg tudod nézni?
Hány százalék a tömődés?
Mennyi a nyomáskülönbség alapjáraton illetve 2000-es fordulaton?
Mikor regenerált utoljára?
Mennyi az 5 átlagtáv és a hőmérséklet?
Eltőmődött már annyira, hogy befulladt a motor?
Mit értesz szűrők cseréje alatt?
A szervizek nézték az ECU-t?
Te meg tudod nézni?
Hány százalék a tömődés?
Mennyi a nyomáskülönbség alapjáraton illetve 2000-es fordulaton?
Mikor regenerált utoljára?
Mennyi az 5 átlagtáv és a hőmérséklet?
Eltőmődött már annyira, hogy befulladt a motor?
Mit értesz szűrők cseréje alatt?
Shadin2018-12-26 11:36:52 // 113730
Ki kell olvasni a regen. paramétereket, mikor volt utoljára, hány % stb. Ha vannak valid adatok, meg lehet tolni egy kényszerítettel, persze akkor, ha nincs kiírva a DPF az ECU-ból :-( A cserélt DPF nem volt átütve?
szabozé2018-12-26 09:41:38 // 113729
Kellemes Karácsonyi ünnepeket kívánok Mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni, van egy 159-es, 1.9 JTDM Alfám, ami nem regenerál.
Ami eddig ki lett cserélve:
- részecske szűrő,
- csővezeték,
- nyomás szenzor,
- hőmérsékleti szenzor,
- szűrők.
EGR kipucolva, de a regenerálás továbbra sem megy.
Több szervízben is jártam vele, de senki nem tudott eddig segíteni.
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv., SzabóZé
Segítséget szeretnék kérni, van egy 159-es, 1.9 JTDM Alfám, ami nem regenerál.
Ami eddig ki lett cserélve:
- részecske szűrő,
- csővezeték,
- nyomás szenzor,
- hőmérsékleti szenzor,
- szűrők.
EGR kipucolva, de a regenerálás továbbra sem megy.
Több szervízben is jártam vele, de senki nem tudott eddig segíteni.
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv., SzabóZé
Krisz562018-12-26 09:12:02 // 113728
Ivánszky egy beképzelt, nagyképű majom. Én a 156-osomat vittem volna hozzá, elmentem a kocsival megmutatni, hogy milyen munka lenne rajta. Meglátta, hogy csak két elemet kéne fényezni, majd azt mondta, hogy ne tartsam fel ilyen apróságokkal, inkább vigyel el a kocsit roncstelepre és húzzak haza. Lehet, hogy amúgy igényes munkát végezne, de sajnos másoktól is rossz véleményt hallok mostanában róla, mind a hozzáállást, mind a határidőt tekintve.
droberto2018-12-25 23:36:20 // 113727
Haddel2018-12-25 21:36:50 // 113726
Szabister2018-12-25 21:16:31 // 113725
Süti1592018-12-25 18:24:20 // 113724
Szia,
nagy meló
első lökhárító, lámpák, zárhíd és hűtök, és szerintem ha már szét van szedve kalkuláld be a szíjcserét és a szíj feszítő cseréjét is, és nem árt ránézni a generátorra sem.
nagy meló
első lökhárító, lámpák, zárhíd és hűtök, és szerintem ha már szét van szedve kalkuláld be a szíjcserét és a szíj feszítő cseréjét is, és nem árt ránézni a generátorra sem.
MateE3e2018-12-25 17:36:18 // 113723
Mekkora meló a klímakompresszort leszedni 2.4ről?Manuál váltós.
Köszi.
Köszi.
αλφα2018-12-25 14:12:16 // 113722
Egerben az általam ismert legjobb karosszériás mester: Zele Imre. Húsz éven át álltam vele munkakapcsolatban (javíttattuk vele az összetört rendőrautókat). Mindig gyors, korrekt volt és a munkájára sosem volt panasz. Ő meg fogja mondani, hogy mennyi lesz a várható anyag- és munkadij, hogy gazdasági totálos-e (magyarul a javítás várható költsége meghaladja-e az Alfa kárkori forgalmi értékét). Aztán Te eldöntöd, Neked megér-e annyit. Nekem az előző Alfámat (egy 156 TS-t), melynek az eleje volt törött (sajnos nagyon, húzatni is kellett, plusz teljes bal első futómű) gyönyörűen megcsinálta. Igaz nyolcszázba fájt... és egy évbe, mert addig tartott összeszednem rá a pénzt. Azóta minden kocsimon volt és van CASCO... Ha kell a száma, dobj egy üzit! Ja, festőnek pedig Ivánszky Árpit javaslom. Nem olcsó, de minőségi munka.
alfa155gyuri2018-12-25 12:55:58 // 113721
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
Csabi2018-12-25 11:32:33 // 113720
ProdyG2018-12-25 10:53:47 // 113719
Láttam a kocsidat itt a szomszédban :)
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
psychoati2018-12-25 09:25:29 // 113718
Boldog Karácsonyt!
ZoliNix2018-12-25 08:23:26 // 113717
Haddel2018-12-25 08:00:31 // 113716
szelod92018-12-24 19:53:50 // 113715
Invisible2018-12-24 19:00:18 // 113714
Kellemes Ünnepeket Mindenkinek!
Szergej2018-12-24 18:11:47 // 113713
Boldog karácsonyt mindenkinek!
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-24 17:32:18 // 113712
M0-ás... benyaltam, mint nyáron az ötgombócost .. 10.9 lett a fogyi a 3 órás túrával (120km) igaz hazafelé 180 alatt nem igazán jöttem :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-24 17:30:49 // 113711
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok Mindenkinek!
Süti1592018-12-24 15:45:28 // 113710
Giuntini2018-12-24 15:03:14 // 113709
Boldog Karácsonyt!!!
Shadin2018-12-24 14:13:30 // 113708
Persze. Rendes dugóban többet is. Tempomat 87 100 km-en pedig akár 6 alatt is lehet :-)
Kispatesz (1.6 TS) is bekajál 10-et SZHB-Erzsébet-Csepel viszonylatban, köszönhetően az M0 felújításnak :-)
Kispatesz (1.6 TS) is bekajál 10-et SZHB-Erzsébet-Csepel viszonylatban, köszönhetően az M0 felújításnak :-)
droberto2018-12-24 14:00:54 // 113707