Megfigyelés:
Az 1.9 JTDm új motor segédberendezésekkel, kisvárosban, kiskerékkel, kisgázzal, 0-70 közti vízzel úgy bekarmolja a 10 litert mint annak rendje módja. Aki mást mond csak magát csapja be.
droberto2018-12-24 13:06:31 // 113706
Piritu - 1.000.0002018-12-24 12:18:15 // 113705
Tudom, csak furcsának tartottam hogy van olaj ami az eu-n kívül jó a dieselbe, belül nem.
Gyengusz2018-12-24 11:32:55 // 113704
Nekem az eleje nem tört az ütközéskor akkor tört a lökhárító mikor ki lett rángatva az arokbol de az nem vészes meg az egyértelmű hogy lökhárító csere. Igazából a tető és "a" oszlop amit nem tudok hogy mi lesz vele vagy mi lehet rá a megoldás csütörtökön ki lesz vonva ideglenesen ez már biztos!
Smith2018-12-24 11:11:41 // 113703
Csak szakadásvizsgálat volt, vagy ellenállást mértetek? Nekem is jelezte a hibát, és a 4 közül az egyik az elfogadott 1-3 ohm helyett 70-80 ohm volt. Ez a 70-80 ohm szakadásvizsgálóval hibátlannak tűnhet, de ellenállást mérjetek inkább.
yani🍀2018-12-24 11:00:38 // 113702
Hiba törlés után próbáld megvezérelni az áramláskorlátozó lapkákat, vagyis a motort. Mondjuk emlékeim szerint annak nem nézi a végállását, de magát a motort még ellenőrizheti. Ha hibát dob, akkor azzal lehet a baj. Vagy ugyanígy ellenőrizheted a folytószelepe is!
RomeoOne2018-12-24 10:52:08 // 113701
Kerdés, hogy az orra mennyire tört össze? Az nem látszott a kèpeken
Süti1592018-12-24 10:30:56 // 113700
Köszönöm, ebből szaki lesz. nem lettem okosabb.
David | Centocinquantanove2018-12-24 10:18:35 // 113698
Üdv Mindenkinek!
Műszaki segítséget szeretnék kérni.
A hibaüzenet "Pre-heating glow plugs not available", ehhez társul, hogy fél percig sárgán villog az izzítást jelző spirál piktogram.
Hibajelenség gyakorlatilag nincs, elsőre indul, nem füstöl, stabil az alapjárat. Több nap állás után is vagy nagyon hidegben volt az, hogy dadogósan röffent be.
Adódott, hogy jó eséllyel izzítógyertya cserés, de szakadásvizsgálattal kétszer is át lett nézve mind és elvileg azok jók.
A kiolvasott hibakód azt mondja, hogy adatkapcsolati hiba van a gyertyavezérlő (izzítórelé?) és a gyertyák között és/vagy a motorvezérlő között.
Az izzítórelét kicseréltük, a hibát ugyanúgy visszajelzi.
Volt valakinek akár csak hasonló? Merre induljunk tovább?
Előre is köszönöm a tippeket.
Műszaki segítséget szeretnék kérni.
A hibaüzenet "Pre-heating glow plugs not available", ehhez társul, hogy fél percig sárgán villog az izzítást jelző spirál piktogram.
Hibajelenség gyakorlatilag nincs, elsőre indul, nem füstöl, stabil az alapjárat. Több nap állás után is vagy nagyon hidegben volt az, hogy dadogósan röffent be.
Adódott, hogy jó eséllyel izzítógyertya cserés, de szakadásvizsgálattal kétszer is át lett nézve mind és elvileg azok jók.
A kiolvasott hibakód azt mondja, hogy adatkapcsolati hiba van a gyertyavezérlő (izzítórelé?) és a gyertyák között és/vagy a motorvezérlő között.
Az izzítórelét kicseréltük, a hibát ugyanúgy visszajelzi.
Volt valakinek akár csak hasonló? Merre induljunk tovább?
Előre is köszönöm a tippeket.
Süti1592018-12-24 10:15:55 // 113697
Sziasztok,
Előjött a sárga tengeralattjáró. Eddig is néha feldobta, de következő indításnál mindig eltűnt, most már nem tűnik el.
OBD II ELM327 Bluetooth olvasóval kiolvastam a hibakódokat.
Három hibakódot ír:
P2006
P2015
P2014
Az autó indul pöcce, nem érzek semmi különbséget.
Mit jelentenek ezek a hibakódok, mi lehet a gubanc?
Üdv és Kellemes Ünnepeket!
Kornél
Előjött a sárga tengeralattjáró. Eddig is néha feldobta, de következő indításnál mindig eltűnt, most már nem tűnik el.
OBD II ELM327 Bluetooth olvasóval kiolvastam a hibakódokat.
Három hibakódot ír:
P2006
P2015
P2014
Az autó indul pöcce, nem érzek semmi különbséget.
Mit jelentenek ezek a hibakódok, mi lehet a gubanc?
Üdv és Kellemes Ünnepeket!
Kornél
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-24 09:33:42 // 113696
nem X-Clean + írt :))) az X-Eco Clean meg az FE, EFE jó bele... csak annyi, mint a WRPE...
Piritu - 1.000.0002018-12-24 09:18:41 // 113695
MOTUL 8100 X-clean+ 5W30
Érdekes: "Az EU területén, továbbá Svájcban, Norvégiában és Liechtensteinben BMW gyártmányoknál csak benzin üzem járművekhez használható (a BMW ajánlásoknak megfelelen). " -
Az EU-n kívül mitől lesz jó a dieselbe? :-O
Érdekes: "Az EU területén, továbbá Svájcban, Norvégiában és Liechtensteinben BMW gyártmányoknál csak benzin üzem járművekhez használható (a BMW ajánlásoknak megfelelen). " -
Az EU-n kívül mitől lesz jó a dieselbe? :-O
Piritu - 1.000.0002018-12-24 09:15:10 // 113694
Az WR 5W40-es Selenia nem való a dpf-hez, még anno a dpf nélküli 156-ok olaja volt. Neked az WR PE kell.
Szabister2018-12-24 04:20:33 // 113693
Én ezt használom,mióta nálam van az autó. (Motul 8100 x-clean 5w30 Fe) Nekem is benne van dpf+egr. Különösebb problémám nincs vele.
szelod92018-12-23 23:36:05 // 113692
Sziasztok!
Eljött az olajcsere ideje, de minél többet olvasok, annál tanácstalanabbá válok :D Szóval adott 1.9 JTD 2009 DPF EGR bent. Most 5w30 Selenia volt benne, nem volt különösebb gondom vele, 10 ezer km alatt nem fogyott számot tevő mennyiség belőle. Motul 8100-ról mi a véleményetek? Valamint olvastam sok helyen, hogy 5w40-et is ajánlanak. Szóval a kérdés az lenne, hogy Motul X-Clean 8100 vagy Selnia WR? 5W30 vagy 5W40?
Eljött az olajcsere ideje, de minél többet olvasok, annál tanácstalanabbá válok :D Szóval adott 1.9 JTD 2009 DPF EGR bent. Most 5w30 Selenia volt benne, nem volt különösebb gondom vele, 10 ezer km alatt nem fogyott számot tevő mennyiség belőle. Motul 8100-ról mi a véleményetek? Valamint olvastam sok helyen, hogy 5w40-et is ajánlanak. Szóval a kérdés az lenne, hogy Motul X-Clean 8100 vagy Selnia WR? 5W30 vagy 5W40?
Gyengusz2018-12-23 18:28:30 // 113691
Persze nem szeretném elkapkodni. Ezek csak ötletek és hirtelen csak itt tudom megosztani 😁
Süti1592018-12-23 17:59:51 // 113690
Szia,
Ne kapkod el, nézesd meg egy szakival mit mond a tetőre és az "A" oszlopra, az lesz a nagyobb tétel. Ajtók viszonylag jó árban vannak. Ha Suzukival történik ugyanez veled, akkor lehet, hogy a tűzoltók vágnak ki és a kórházba karácsonyozol. Suzuki olcsó és igénytelen jármű maga kategóriájában még jónak is mondható. De mint tapasztaltad a baj pillanatok alatt megvan és, akkor nem mindegy miben ülsz.
Mi csak a tapasztalatainkat írjuk le, nem szentírás.
Kellemes karácsonyt!
Ne kapkod el, nézesd meg egy szakival mit mond a tetőre és az "A" oszlopra, az lesz a nagyobb tétel. Ajtók viszonylag jó árban vannak. Ha Suzukival történik ugyanez veled, akkor lehet, hogy a tűzoltók vágnak ki és a kórházba karácsonyozol. Suzuki olcsó és igénytelen jármű maga kategóriájában még jónak is mondható. De mint tapasztaltad a baj pillanatok alatt megvan és, akkor nem mindegy miben ülsz.
Mi csak a tapasztalatainkat írjuk le, nem szentírás.
Kellemes karácsonyt!
Gyengusz2018-12-23 17:34:06 // 113689
Köszönöm az eddigi válaszokat mondanám hogy jobb kedvet csináltatok de nem igazán.... Ezek alapján úgy érzem egy időre ki kerül a forgalomból lehet veszek mellé egy kis Suzukit csak hogy legyen mivel járni aztán ezt meg apránként kijavittatom vagy egybe ha össze gyűlik rá a pénz 😁 Mint tapasztalatlan személy kérdezem milyen lehetőségeim lennének ha nem akarnám megtartani a többi alkatrész a felsoroltakon kívül jó állapotban van megmondom őszintén sajnálnám csak úgy kidobni ha egy lelkes cartars megveszi donornak elgonfolkofom rajta de nem szívesen válnék meg tőle még ezután a kis baleset után is gond nélkül haza jött a saját lábán. Szeretem az 59est
Dömpi (il dottore)2018-12-23 16:55:23 // 113688
Ha már itt vagyok...
...ezúton KÍVÁNOK MINDEN KEDVES BARÁTOMNAK ÉS CARTÁRSAMNAK BOLDOG KARÁCSONYT ÉS EGÉSZSÉGBEN GAZDAG BOLDOG ÚJ ÉVET!
...ezúton KÍVÁNOK MINDEN KEDVES BARÁTOMNAK ÉS CARTÁRSAMNAK BOLDOG KARÁCSONYT ÉS EGÉSZSÉGBEN GAZDAG BOLDOG ÚJ ÉVET!
Dömpi (il dottore)2018-12-23 16:53:25 // 113687
Vettünk új téliszettet a 147-re. A Michelin már kissé öreg volt.
Ha Rékának beválik, én ugyanezt veszem jövőre a 159-re.
blog
A nyárija a 159-en nagyon bejött.
Ha Rékának beválik, én ugyanezt veszem jövőre a 159-re.
blog
A nyárija a 159-en nagyon bejött.
tdemeter2018-12-23 16:50:45 // 113686
Úgy látom ma ennek volt a napja mindenkinél :) Én mikor reggel ránéztem, nem hittem el, hogy ilyen koszos is tud lenni:)
Adtam neki én is a madaras tesconál egy alapos, viaszos fürcsit
Adtam neki én is a madaras tesconál egy alapos, viaszos fürcsit
Szabister2018-12-23 15:14:25 // 113685
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-23 15:00:10 // 113684
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-23 14:58:14 // 113683
Ezt írtam én is, nem olcsó.
Süti1592018-12-23 14:39:56 // 113682
És az olajhűtőt nem számoltam bele 80 000.
Már eleve javított volt, valószínű forrasztották valamikor a múltban. eddig is izzadt. de a konc után szivárgott rendesen, így megérett a cserére.
Már eleve javított volt, valószínű forrasztották valamikor a múltban. eddig is izzadt. de a konc után szivárgott rendesen, így megérett a cserére.
Süti1592018-12-23 14:26:43 // 113681
Szia,
nem akarlak elkeseríteni, de ez ránézésre gazdasági TK. A lényeg, hogy egyben kiszálltál belőle, ez a legfontosabb. Én múlt hónapban csúsztam bele az előttem levőbe fékeztem, de csúszott a vízen KB.: 20km/h volt a sebességem, első lökhárító javítva, motorháztető javítva, zárhíd javítva lámparögzítések javítva, munkadíj 100 000.
pajzs 17 500
embléma tartó 8 000
motortér zár 12 500
lökhárító tartók 7 000
motorháztattő gumibakok 3 000
Eddig 150 000 Huf
A motorháztető cserés lesz, mert szerintem nem az igazi 90 000.
Fényezés elemenként 50 000.
Tervezetten a vége 340 000 és alig sérült az autó.
nem akarlak elkeseríteni, de ez ránézésre gazdasági TK. A lényeg, hogy egyben kiszálltál belőle, ez a legfontosabb. Én múlt hónapban csúsztam bele az előttem levőbe fékeztem, de csúszott a vízen KB.: 20km/h volt a sebességem, első lökhárító javítva, motorháztető javítva, zárhíd javítva lámparögzítések javítva, munkadíj 100 000.
pajzs 17 500
embléma tartó 8 000
motortér zár 12 500
lökhárító tartók 7 000
motorháztattő gumibakok 3 000
Eddig 150 000 Huf
A motorháztető cserés lesz, mert szerintem nem az igazi 90 000.
Fényezés elemenként 50 000.
Tervezetten a vége 340 000 és alig sérült az autó.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-23 13:48:42 // 113680
Mindent meg lehet csinálni csak ha már egy oszlop nyomódott akkor itt komplett tető csere... árban nem kevés
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-23 12:55:27 // 113679
Aki nekem a td-t újította, ennél sokkal neccesebb autókat hoz olyan állapotra, hogy lehidalsz :-) Ez simán javítható, kérdés persze hogy mennyiben áll meg. Nem kevés az biztos.
RomeoOne2018-12-23 12:00:19 // 113678
Nem akarlak lehúzni, főleg így karácsony előtt, de én is arra hajlok, amit yani mond. Egy ilyen ránézésre kis baleset javítása simán elérheti a kocsi értékét. És akkor is egy karambolos kocsi lesz, amiben már durrantak a légzsákok. Érdeklődj körbe a szerelőknél, de azért készülj fel lelkiekben, hogy inkább új autó vásárlásán kell gondolkozni. A lényeg, hogy megvédett téged a kocsi és nem a kórházban vagy a fekete zsákban kell töltened a karácsonyt.
Zolibácsi2018-12-23 11:18:05 // 113677
Lakatos legyen a talpán aki a tetőt helyre rakja. Kitartást!
Gyengusz2018-12-23 10:55:41 // 113676
Nem olyan rossz mint aminek kinez, az ajtók a legrosszabbak azon kívül csak az "a" oszlop vészes a többi nem súlyos
yani🍀2018-12-23 10:16:06 // 113675
Így ránézésre, nem biztos, hogy megéri megcsináltatni.
:-(
:-(
Gyengusz2018-12-23 10:03:11 // 113674
Bocsánat elnézést kérek az autokorrekt miatt 2008 akart lenni és tükör jég 😊
yani🍀2018-12-23 10:00:31 // 113673
Csinálj egy proxi rendezést! A km napi számláló nem villog?
Caki2018-12-23 09:57:01 // 113672
A CAN-t melyik csatlakozóra érti? Azt akartam írni....
Caki2018-12-23 09:55:18 // 113671
Gyengusz2018-12-23 09:48:44 // 113670
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem történt a tegnapi este folyamán egy kis balesetem. (Kicsit hasonló mint a viccen van hogy le tört a tükröm csak az a baj hogy oldalán fekszik az autó.) úgy történt, hogy zukorjeg volt nem mentem túl gyorsan, de mégis kicsusztam egy jobbos kanyarban és össze tört a kedvesem bal oldalán az "a" oszlop, a két ajtó, első szelvedo a tető is meghullamosodott, durrant a bal oldalon az összes légzsák. A küszöböm nem sérült és a "b" oszlopom is ép maradt, de még csak a sarvedom sem sérült sem az első sem a hátsó. Egyedül utaztam benne és egy karcolás nélkül sikerült kiszalnom belőle. Anno 2000-ban jól össze rakták ezt a gépet szeretem az Alfat és ezután is csak alfam lesz! Tehát a keresem /kérdésem hol tudnám beszerezni jó áron illetve olyan szerelőt keresnek Eger közelében aki jól dolgozik és megbízható nem igerget hanem még is csinálja. Előre is köszönöm a segítségeteket Gyengusz
Segítségre lenne szükségem történt a tegnapi este folyamán egy kis balesetem. (Kicsit hasonló mint a viccen van hogy le tört a tükröm csak az a baj hogy oldalán fekszik az autó.) úgy történt, hogy zukorjeg volt nem mentem túl gyorsan, de mégis kicsusztam egy jobbos kanyarban és össze tört a kedvesem bal oldalán az "a" oszlop, a két ajtó, első szelvedo a tető is meghullamosodott, durrant a bal oldalon az összes légzsák. A küszöböm nem sérült és a "b" oszlopom is ép maradt, de még csak a sarvedom sem sérült sem az első sem a hátsó. Egyedül utaztam benne és egy karcolás nélkül sikerült kiszalnom belőle. Anno 2000-ban jól össze rakták ezt a gépet szeretem az Alfat és ezután is csak alfam lesz! Tehát a keresem /kérdésem hol tudnám beszerezni jó áron illetve olyan szerelőt keresnek Eger közelében aki jól dolgozik és megbízható nem igerget hanem még is csinálja. Előre is köszönöm a segítségeteket Gyengusz
ProdyG2018-12-23 08:42:25 // 113669
Totalcar
- kis alfás utalás van benne az utolsó 2 percben :) amit meg is értek.
- kis alfás utalás van benne az utolsó 2 percben :) amit meg is értek.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-22 21:06:33 // 113668
Az OHP féle az jó, ilyenem van, tökéletes.
Macccy2018-12-22 20:31:15 // 113667
Bluetooth-ost vegyél, leginkább itthon. Drágább lesz jóval, de legalább néha jó
Szabister2018-12-22 20:26:54 // 113666
Nekem is a 4-es hengernél a legtöbb a korrekció. Nekem is ilyesmi hőmérsékleten néztük a korrekciókat. Kb ezek az értékek is voltak :) Jó ez az alfa obd program? Még nem próbáltam, de akkor beszerzek hozzá egy wifis obd-t.
Shadin2018-12-22 17:14:54 // 113665
2006-os automata, folyamatosan kell nyomni míg be nem indul, ahogy az előző gazdi mondta.
zoli9782018-12-22 16:45:00 // 113664
Automata váltos, és a féket írja ki hogy nyomjam meg ugye, de akkor ezt lehet rosszúl tudtam az indítást, nekem előző tulaj mondta higy így kell kb 2 hete van még csak meg :D. De akkor megpróbálom csak úgy hogy fék és csak 1x megnyomom a gombot.
Piritu - 1.000.0002018-12-22 15:45:53 // 113663
Az automata indítózás a faceliftnél jött be, de ott se működik csak a kuplungra.
Giuntini2018-12-22 14:33:13 // 113662
Én is. Sajnos így van. 90-ről úgy megindul felfelé hogy mire leállítod már meg is főtt a motor.
Macccy2018-12-22 13:43:11 // 113661
Majdnem éppen üzemmeleg motornál, ami a képen van, kábé 80 fokos víznél :-) Tökjó ez.
Ha még megtalálnám hol fogyogat lassan az olaj (1dL megint kábé 1ezer km alatt, múltkor 1,5L 10ezer alatt) és rájönnék mi zörög néha be és miért tilt le túltöltéssel ha parkettázom :D akkor még hozzá is vágnék egy üveg pezsgőt, olyan új
zoli978
Na de írja, hogy nyomni kell a kuplungot és a fékpedált, akkor se indítózik gombnyomásra önmagától? Vagy ezt később hozták be a 159 facelift-nél? Minden esetre nézzetek rá MES-el, vagy AlfaOBD-vel a hibahódra
Ha még megtalálnám hol fogyogat lassan az olaj (1dL megint kábé 1ezer km alatt, múltkor 1,5L 10ezer alatt) és rájönnék mi zörög néha be és miért tilt le túltöltéssel ha parkettázom :D akkor még hozzá is vágnék egy üveg pezsgőt, olyan új
zoli978
Na de írja, hogy nyomni kell a kuplungot és a fékpedált, akkor se indítózik gombnyomásra önmagától? Vagy ezt később hozták be a 159 facelift-nél? Minden esetre nézzetek rá MES-el, vagy AlfaOBD-vel a hibahódra
RomeoOne2018-12-22 13:35:29 // 113660
Ha berakod a kulcsot, kinyomod a kuplungot, akkor gombnyomásra indítja. Ha a kuplung helyett a féket nyomod, akkor addig indítóz, amíg nyomva tartod a gombot. Most azt mondod ,hogy ha nem nyomsz semmi pedált, csak lenyomva tartod a gombot, akkor indítózik?
zoli9782018-12-22 11:59:57 // 113659
Ha berakom a kulcsot és nem tartva nyomom a gombot leveszi csak a gyújtást
Zolibácsi2018-12-22 11:02:48 // 113658
Elmondom, hogy a 90 után már csak a piros van, felfelé nincs átmenet csak visszafelé. Így lett anno hengerfejes a kocsim.
2,4 jtd biztos vagyok benne hogy ebből a szemszögből konstrukció hibás. Sem vízszint mérő nincs benne, sem a hőfok emelkedést nem mutatja rendben. Csak akkor szól a kocsi ha már nincs benne víz csak 1 liter és kábé forró gőzzel megy a rendszer.
Át éltem 2x is ezt tudom miről beszélek.
2,4 jtd biztos vagyok benne hogy ebből a szemszögből konstrukció hibás. Sem vízszint mérő nincs benne, sem a hőfok emelkedést nem mutatja rendben. Csak akkor szól a kocsi ha már nincs benne víz csak 1 liter és kábé forró gőzzel megy a rendszer.
Át éltem 2x is ezt tudom miről beszélek.
Shadin2018-12-22 09:59:59 // 113657
Emilnél a mutató még simán 90-en állt amikor MES szerint 110 fölé lódult :-(
Le is dobtuk egy pillanatra a láncot...
A korrekciók ha hideg motornál mérted akkor kiválóak. Meg egyébként is :-)
Le is dobtuk egy pillanatra a láncot...
A korrekciók ha hideg motornál mérted akkor kiválóak. Meg egyébként is :-)