Fórum >> Típusok >> 159

Csabi2018-12-19 11:52:57 // 113620
Ilyet használok, gyakorlatilag ugyanaz amit te linkeltél. (Mindig a helyén van)

Elvileg működnie kell, viszont nagyin sok a hibás. Valamilyen nem megfelelő ISO kódra hivatkozva sok ELM327-el nem megy az ALfaOBD, sem más progi...
olahzolee2018-12-19 08:55:26 // 113619
Üdv!
Az lenne a nagy kérdésem, higy ehhez te milyen Bluetooth adaptert használsz?
A másik kerdesem pedig az, hogy van otthon még anno a G astrámhoz vásárolt “kék elm327 “ valahol a fiókban...ezt ha rádugom tudok majd kezdeni vele valamit?(alfaobd-vel pl)
(2010. 2.0jtdm)
Elore is koszi!
gecsa2018-12-18 19:27:56 // 113618
Lendkerék, futómű?
Mateus2018-12-18 18:43:50 // 113617
Sziasztok!
Kérdéssel fordulnék hozzátok.
Adott egy 159 1.9 JTDm 150 ló.
Kb. 2 hónapja elkezdte azt csinálni h gyorsításkor kitartott gáznál kb. 2000-es fordulatnál berángatott, de csak ebben a tartományban.
Ha lábujjhegyen közlekedek vele rángatásnak nyoma sincs, ha lövöm neki akkor megy mint az állat és semmi probléma.
Eleinte ezek a rángatások aprók voltak, amihez hidegen társul egy enyhe alapjárat ingadozás, de kb. 2 hete meg is állt tőle, amikor egy emelkedőn felfele mentem, 3-4 nagyobb rántás és leállt.
Kulcs ki, kulcs be, megy tovább de kidobja a check engine-t.
Ki lett olvasva, kettes henger porlasztó csatlakozó.
Ennek nyomán elvittem Ferkéhez, hogy cseréljen rajta a kötelező szervíz mellett egy porlasztó csatit, ami meg is történt csak az a baj hogy nem változott a helyzet.
Új porlasztó csatival is megállt kidobta a check engine-t. Ki lett olvasva, ugyanazt írja.
Ferke arra tippel, hogy a kábelkorbácsba van megszakadva vmelyik kábel.
Kérdésem lenne, hogy valaki találkozott-e már hasonló jelenséggel.
Amúgy az autó -8 fokba pöccre indul, nem füstöl, nem kormol, húz mint a disznó, de ezzel a rángatózással az idegeimmel játszik.
EGR, DPF lefalazva, kiiktatva, szoftveresen kiírva.

Válaszokat előre is köszi!!
Krisz562018-12-18 12:59:29 // 113616
Köszi, akkor sajnos nem vagyok sokkal előrébb, hogy megkaptam a kulcsot. Max. házat legalább nem kell venni. :D
RomeoOne2018-12-18 12:35:06 // 113615
Most azóta csinálta még egyszer, ma reggel ebben a -10 fokban, úgyhogy cserés lesz majd a következő szerviznél ez is. Az a veszély nem fenyeget, hogy én álljak neki, azzal mindenki rosszabbul járna. Én is, a kocsi is meg a szerelő is :D
Csabi2018-12-18 12:01:33 // 113614
Ha ilyet látsz ne ijedj meg, a 2.0 is tud ilyet :)


115+% a DPF tömődöttség... 80%-nál akart volna regenerálni, de ép megérkeztem a célhoz, és megszakítottam. A következő napokban többször is elérte az üzemi hőfokot, de nem regenerált. Majd 115%nál már sürgősebbre vette a dolgot , mert 58 foknál (kép) már elkezdte a regent. (érdekes mert ePerben 70fokot ír regen feltételnek...igaz 1,9-2,4 vonatkozásában)
Szóval tudja az autó a dolgát... ;)
Csabi2018-12-18 11:50:34 // 113613
Egyik kollegám pont mesélte, hogy múlt héten szívott vele. Bevállalta a cseréjét otthon, megbánta :) . Igaz másik márka, de a motor azonos. ( Segítség a youtube-ról, szerelés az utcán :) )
A videón ugyan nem olyan jól látszik, de azért észrevehető a különbség, hogy az új tömítés mennyire rugalmasabb, míg a régi merevebb.
Shadin2018-12-18 08:00:57 // 113612
Nekem nem fagyott be de nehezebben "jár". Én több zsírt nyomtam a gumi alá ;-)
Szergej2018-12-17 19:54:36 // 113611
Enyém is befagyott. Kiszedtem es a fem felfogatasnal reped meg a bovden gumihaza ott fagy be. A fel le mozgastol reped el idovel. En kicsereltem ujakra azota nincs gond.😀
Roll19832018-12-17 19:42:51 // 113610
Enyém is befagy, én se használom. :)
Macccy2018-12-17 19:28:27 // 113609
Éééés azt elfelejtettem mondani, hogy a kézifék megint megfagyott. Valami része... Ugye te megcsináltad a bowden végén a porvédőt, szóval nem hiszem, hogy a sodrony fagyott le, nem tudom.... Kézifék szerkezetnek valami porvédője? Munkahenger lehet befagy? Meg kell majd ezt bűvölni még, addig igyekszem nem behúzni :D :D
szelod92018-12-17 15:04:56 // 113608
Nekem talán a TI-hez képest olyan 4-5 centivel lehet lejjebb. Ezért is került 225/55/R17 alá. Mondjuk többnyire csak autópályázok vele, de városban nagyon észnél kell lenni. Az biztos, hogy kell ez a méret alá.
Shadin2018-12-17 13:52:08 // 113607
És az Eibach keményebb rugó mint a gyári...
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-17 13:23:39 // 113606
Ma reggel a motorburkolat rendszeresen karistolta az út közepén maradt hópúpokat. Gyári Ti, gyári gumi méret. Ezen ültetni.. jesszus :-)) A Tátrában is arra az egyre kellett figyelni, hogy a más autókról levált jeges sáros rögöket ne közöljem, hanem kerüljem ha lehet. Ha közöltem, akkor azt elporlasztotta, szétlapította. Mondjuk az érzés az emberes, nem koppan ijesztően, inkább mintha egy könyörtelen betonlappal zúznám le ami elém kerül :-) Azért igyekeztem kerülgetni :-)
Liquid2018-12-17 13:14:15 // 113605
A TI -2 centije, párosítva a gyári gumimérettel, már önmagában is necces.
18-as gyári méret, vagy 225/55R17 a megoldás.
Macccy2018-12-17 13:03:43 // 113604
Ho-ho-hoo

Szánon közlekedek hogyb*sszszuskulcs.... Eibach -osított Ti + 225/50 17 téli gyári méreten már többször karistoltam parkoláskor, sőt egyszer járdára tolatva is karcolt az alja, szerintem a lábam alatti hosszgerenda.
Csak gondoltam erről beszámolok, mint Chuck Berry (1..2..3), hogy hátha valaki más is töpreng szándékos ültetéses rongáláson, gondolja át. Nyáron sehol nem ért le, de az se lehetett messze.
Igen ez az első ültetett autóm (-30/-20 kb), nem vagyok hozzászokva, hogy gondolkoznom kell mire és hogyan fordulok rá.
RomeoOne2018-12-17 10:22:24 // 113603
Ja, nem is vertem miatta az asztalt, hogy hogy végzik a munkájukat, Csöri is előre berendelte azokat a bolhákat, mikor olyan munkával mentem, amihez tudta, hogy ki kell szedni az ülőlapot. Csak ott szabadkoztak, hogy hát az eltört, de berendelik. Azóta meg elfelejtettek szólni ,hogy mehetnék cserére és rájuk telefonáltam, hogy még valami hiányzik :D
Piritu - 1.000.0002018-12-17 10:19:55 // 113602
A hátsó ülés rögzítő bolhaja törős...
RomeoOne2018-12-17 09:07:51 // 113601
Na, pénteken megint csinálta. Ugye nálam hét közben állni szokott. Lehet, hogy az alatt az idő alatt kiszárad annyira az a tömítés, hogy beszívja ott a levegőt. Meg persze a hideggel kombinálva, kicsit talán így nehezebben veszi fel elsőre az olajat. De szombaton, vasárnap is többször volt indíva a kocsi, akkor már nem csinálta, csak a 6 napos állás után első indításnál.
Ma akartam még levinni a szerelőhöz, mert a múltkori biztonsági öv javításnál eltörték a hátsó ülés ülőlapját rögzítő bolhát, de tegnap lemostam a kocsit, nyilván reggelre úgy lefagyott, hogy nem tudtam kinyitni az ajtót :D Szóval majd holnap. Kíváncsi leszek, hogy csinálja-e megint, de ha tippelnem kéne, szerintem nem fogja.
Roadster2018-12-16 17:05:06 // 113600
Sziasztok. Budapesten tudtok ajánlani megbízható szerelőt vagy műhelyt? Az alany egy 1.9 jtdm 16v lenne. A jelenség pedig, egy ideig csak a regenerálás kezdetekor dobott p2002 hibát, most viszont már folyamatosan jelen van.
pettinke2018-12-16 11:08:08 // 113599
Talán a TEG olvasó csatlakozója szar, nem tudja se olvasni a kulcsot, se a kidobást vezérelni.
Piritu - 1.000.0002018-12-16 11:04:30 // 113598
Adott egy 159 1,9 150LE
A kulcs bedugására két szöveget ír ki:

A tulaj elmondása szerint amikor leállította nem adta ki a kulcsot, csak a mechanikus oldóval.
Azóta ezeket dobja.
Találkozott már valaki ilyennel? Merre kellene elindulni?
A biztosítékok jónak tűnnek.
szelod92018-12-15 00:28:15 // 113597
Enged egy kis játékot. Nekem kifejezetten tetszik, hogy egy picit lehet játszani vele, de azért ha már nagy a gáz akkor megment :D
alfa155gyuri2018-12-14 20:51:52 // 113596
Igen ismerem mert a céges autó sx4 ezt csinálta csak valószínű akkor itt tovább enged még.Majd próbálgatom.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-14 20:36:11 // 113595
Ha majd lesz hó, próbáld jobbra balra tekerve a kormányt megcsúsztatni a farát. Így ki tudod tapasztalni, hogy mennyit enged. Egyszercsak egy abs ropogást fogsz hallani és az autót mintha visszalöknék egyenesbe egy határozott mozdulattal.
alfa155gyuri2018-12-14 20:03:55 // 113594
Az villog de nem érzem,hogy történne valami.
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-14 18:12:12 // 113593
Későn avatkozik be nagyon, de akkor határozottan visszateszi az autót egyenesbe.

Ilyen úton mentünk, utolsó szezonját rúgó téligumival. Se a kipörgésgátló, se a vdc nem dolgozott egyszer sem. Az abs is párszor csak, szokásom fékpróbát csinálni néha, hogy képbe legyek a tapadással.
A hó alatt jégborda volt végig, cipővel jót csúszkáltam rajta az első meglepődés után. 'ja, hogy ez ennyire csúszik?' Döbbenetes egy gép. Kicsit megtoltam néha az orrát, aztán gázelvétel, szépen fordult rá a kanyarokra és az elektronika csendben figyelt. Apósom hamarabb aggódott, mint a vdc :-D
Automatából viszont kivettem, M-ben toltam hóban. És zseniális, hogy végig fogom a kormányt, nem kell kotorászni a váltóbottal. Pöcc a 2-es, jöhet a havas hajtű, már pöcc a 3-mas.:-) Állat :-) Hú most tényleg olyat autóztam vele, hogy na.. ez jó volt. Erő és technika fölény mindenhol, úgy mentem ahogy akartam.
RomeoOne2018-12-14 15:12:04 // 113592
A fordulatszámmérőben villog sárgán az ikonja, ha beavatkozik.
alfa155gyuri2018-12-14 15:08:43 // 113591
Suzuki sx4-en nagyon éreztem.
alfa155gyuri2018-12-14 15:04:14 // 113590
Még egy kérdés!
Most,hogy kezdenek csúszni az utak főleg egyenlőre a körforgalmak csúsztatgatom az autót de nem nagyon érzem,hogy a menetstabi beavatkozna pedig van benne.
alfa155gyuri2018-12-14 15:02:23 // 113589
Szia!
Pattog,
de nagyon :(
Attis2018-12-14 09:05:08 // 113588
Szia!

Nekem a Marelli az első kb fél évben jó volt, de aztán elpattogott.
Valeo drága ellenben még annyit sem bírt nálam, mint a Marelli.
Bosch (olcsóbbik, több adapterrel) felejtős, életem legrosszabbja volt.
Bosch (drágábbik 8-12ezer között szokott lenni, doboza szerint made in Belgium) ez van most fent és jónak tűnik eddig hidegben sem pattogott el. én ezt választanám.
szelod92018-12-13 23:40:01 // 113587
Én már nagyon várom, hogy végre ilyen viszonyok között mehessek, mint amilyen az első képen is van.
Szabister2018-12-13 20:25:33 // 113586
Poprádig most pályán megyek. Tavaly kipróbáltam hóban. Egésznap esett :D Meg szép időben megnéztem dobsinát :D Az első az tavalyi kép.
droberto2018-12-13 20:14:09 // 113585
Úgy van, ahogy Smith írja. Szó szerint. A Bosch 0,5 - 1 évig jó kar elcsavarodástól függetlenül, után pattog 5-10°C fok alatt, kis esőnél.
Agyrém.
droberto2018-12-13 20:11:56 // 113584
Mit értesz az alatt, hogy hangos? Pattog, vagy szélzajos?
szelod92018-12-13 18:56:52 // 113582
159 emblémának mekkora az átmérője? 74 vagy 85 mm?
Smith2018-12-13 16:33:53 // 113581
159 kulcs ügyben. Van egy Kazincbarcikai kollégám aki mindenféle kulcsot gyárt, 159 kulcs ügyben az alábbi a helyzet:

WarbiRunner (Gyuri)2018-12-13 16:15:10 // 113580
Nem vészes, de azért a Tátrában van hó. El is kerültül a Dobsina felé vezető utat most, pedig az gyönyörű. Jurgóv előtt már teljesen havas az út, de járható, szép letaposott fehér rallypálya van :-) A Lengyel hatáttól sóznak, onnantól sima ügy, csak legyen idegrendszered a 60-nal guruláshoz :-) Novi Targ után nem tudsz haladni.
Krisz562018-12-13 11:25:32 // 113579
Köszönöm szépen! :)
Nem találtam a kulcssal kapcsolatban erre vonatkozó infót az ePer-ben, de simán lehet, hogy csak nem értek hozzá, amiatt. :D
Krisz562018-12-13 11:24:05 // 113578
Köszönöm szépen, igyekszem akkor egy ilyet beszerezni újat vagy bontottat. :)
Szabister2018-12-13 11:13:17 // 113577
Milyen arrafelé a hóhelyzet? :) Én majd hétfőn akarok Krakkóba menni. 3 napot leszünk Zakopaneban és onnan már nincs messze elmenni Krakkóba :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-12-13 11:04:08 // 113576
Végre végre kicsit túráztam a mozdonnyal. Debrecen Krakkó távon is lazán hoztunk 20 percet a guglis menetidőn XD Pedig volt minden... Hóban csakis a váltófül :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-13 10:25:38 // 113575
én már végig próbáltam mindent ... szakmai ártalom :)))
sajnos a sok szar közül a Bosch a legkevésbé az.... a többit hagyjuk ...
Shadin2018-12-13 10:23:27 // 113574
Az a gond, hogy a gyári helyzetben lévő kar/lapát kombóval soha nem is lesz jó, mert nem merőleges a szélvédőre. Ha csavarsz rajta, akkor már nem pattog el új korában egyik sem, max. ha nagyon szar lapát. Millió fajtát végigteszteltem és a Bosch 084s ill. a gyári ami jó. Pl. a Valeo könnyű, "puha" és még hangos is, rángatja a menetszél, bizonytalanul töröl, a többi noname meg megfagy és elöregszik hamar.
Haddel2018-12-13 06:05:42 // 113573
Én innen szoktam.Autodoc.
szelod92018-12-12 23:04:33 // 113572
Boscht honnan rendelitek? Én 10 körül találtam (elvileg) rávalót 575 és 425 hosszal.
Haddel2018-12-12 22:09:50 // 113571
Én egyszer vettem gyárit,de már kezdettől fogva pattogott.
most legutóbb egy nagyobb alkatrész rendelésnél vettem egy pát Aerotwint,plusz egy olcsó Stark nevű izét.Ki akartam próbálni ,az milyen,de még nem raktam fel.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak