Miért ne növeljük a nyomtávot?
"A negatív hatásokat tovább növeli, hogy a kedvelt keréktárcsák ET-száma kisebb mint a gyári méret, ezáltal a jármű súlyából származó erők a kerékcsapágyak síkjától egyre távolabb esnek. Ez magával vonzza azt a nem előnyös hatást is, hogy az elkormányzási tengely és a talaj döféspontja a kerék középsíkjától befelé helyezkedik el ➋. Ez rontja a kanyarodási jellemzőket, a kormány nem tér vissza magától a semleges pozícióba. Ugyanilyen hatást okoznak a kedvelt nyomtávszélesítők is."
droberto2019-06-06 12:46:51 // 117040
droberto2019-06-06 12:37:12 // 117039
Mert nem fér el! Néztél már a kerékjáratba, vetted le a dobbetétet? Szerintem igen. :)
Attól, hogy te 120 kg-nál nem terheled jobban, attól még több minden igényt ki kell elégítsen. Elég lesz majd egyszer hóláncot felrakjál :)
(Egyszer AC-n odatévedtem a tuning placchoz. Futva menekültem fel a szállásig.)
Attól, hogy te 120 kg-nál nem terheled jobban, attól még több minden igényt ki kell elégítsen. Elég lesz majd egyszer hóláncot felrakjál :)
(Egyszer AC-n odatévedtem a tuning placchoz. Futva menekültem fel a szállásig.)
Shadin2019-06-06 12:35:12 // 117038
A Ti-nél az általában min. 1'40" dőlés sokkal jobban kihozza, de jelen van a sima futóműnél is. Kispatkányon nézd meg a gyári kerék és a sárvédő ív viszonyát, hát egy majdnem hányás. Előtte egy oldalanként 15 mm-rel szélesebb kerék volt az autón, ami qrva jól nézett ki, de hogy mennyire szar volt az akkor derült ki amikor feltettem a gyári felnit. El sem lehet mondani a különbséget...
Giuntini lehet hogy emléxik még az első próbakörére...
Giuntini lehet hogy emléxik még az első próbakörére...
droberto2019-06-06 12:32:22 // 117037
Ha már így belemész a rajzolásba, akkor látnod és tudnod kell, amit itt már jó néhányan fejtegettek, hogy mitől (más) design szempontból a 159 mint a Giulia.
Az 59-nél a formaterv volt a legfontosabb, igen brutális, már-már meghökkentő sárvédőszélesítéseket kapott. Az első sárvédő lejtése szinte közelebb áll a vízszinteshez, mint a függőlegeshez. Ettől (is) ilyen vad, és kisebb belül, mint amekkora a külmérete, ettől van beljebb a kerék teteje.
Ezzel szemben a Giulia ezen része egy "németesebb" standard megoldás.
Az 59-nél a formaterv volt a legfontosabb, igen brutális, már-már meghökkentő sárvédőszélesítéseket kapott. Az első sárvédő lejtése szinte közelebb áll a vízszinteshez, mint a függőlegeshez. Ettől (is) ilyen vad, és kisebb belül, mint amekkora a külmérete, ettől van beljebb a kerék teteje.
Ezzel szemben a Giulia ezen része egy "németesebb" standard megoldás.
Shadin2019-06-06 12:29:40 // 117036
Van is tartalék rugóút, nem úgy mint a 159-nél ami alapból alacsonyabb mint a Giulia.
RomeoOne2019-06-06 12:28:32 // 117035
Én sem pogácsáznék, pont ezt mondtam. De sima futóműnél nem jön ki az ET különbség hatása nálam. Lehet, ha a tiedre felraknánk az én felnimet, már érezhető lenne. Lehet, hogy nem...
Shadin2019-06-06 12:27:54 // 117034
Ja és tény, hogy a gyári Ti rugókkal fél centivel még az Eibach-nál is alacsonyabb volt az autó. Ebből következtettem, hogy vagy lengőkar, vagy lengéscsill. szár okozza a patkányságot. a vicces az, hogy pl. Robi autója a Ti kerekekkel amellett, h magasabb egyenesebben is áll a kerék. Amellett, hogy nem állítható a dőlés, pont elég neki hogy lejjebb teszik a Ti-t 2 centivel és máris patkányosabb lesz az illesztés a kerékjáratnál :-(
Én ezt sportosságnak hívnám, nem esztétikai elbaxásnak...
Én ezt sportosságnak hívnám, nem esztétikai elbaxásnak...
RomeoOne2019-06-06 12:24:36 // 117033
A 159 szépségét többek között az adja, hogy jó nagy sárvédőszélesítések vannak rajta, szélesebb, agresszívabb kinézete van tőle. Csak azt nem értem, hogy akkor miért felejtették el a sárvédőívek után húzni a kerekeket is...
Shadin2019-06-06 12:23:43 // 117032
Viszont a kanyarban megjön az előnye. Az enyém még patkányabb mint a sima Ti, feltehetőleg a rövid szárú Bilstein B8-aknak köszönhetően, bár ez nem tudományos tény. Valóban zavaró számomra is, de hamarabb teszem vissza az excenteres PU felső lengőkarokat amivel be lehet állítani a dőlést, mintsem +1x pogit tegyek bele. Köztes megoldásként vettem alsó lengőkarokat, hátha azok vannak kinyúlva és az okozza a terpesztést. Ha nem, akkor van két jó alsó lengőkarom is már a polcon és megy be az excenter...
RomeoOne2019-06-06 12:22:14 // 117031
Hát a Giulia akkor ilyen német dizájn lett :D Pedig mintha a 159-ben lettek volna benne a németek erősebben :D
RomeoOne2019-06-06 12:20:01 // 117030
Nem tudom, lehet ez a TI futóműnél már előjön, nekem semmi ilyen problémát nem okozott.
Shadin2019-06-06 12:19:50 // 117029
Ez még smilével is sántít :-D
A design sok szempontból alá van értékelve a 159-nél, ha az a vezethetőségbe ütközik.
Én a sárvédő szélének leflexelését javasolnám és akkor pont olyan lehet mint egy német márka sárvédőjéhez vasalt kerék :-)
Sok smile....
A design sok szempontból alá van értékelve a 159-nél, ha az a vezethetőségbe ütközik.
Én a sárvédő szélének leflexelését javasolnám és akkor pont olyan lehet mint egy német márka sárvédőjéhez vasalt kerék :-)
Sok smile....
RomeoOne2019-06-06 12:18:22 // 117028
Shadin2019-06-06 12:16:38 // 117027
Nem az alaphelyzetben nagyobb nyomtáv okozza a problémát. Az is persze terheli a csapágyakat és erősen beleszól a futómű geometriába, de a legnagyobb gond a kanyarodásnál van, mert más íven fut a kerék a csuklóponthoz képest, ami már a kanyarodásba erősen beleszól. Minél kijjebb van a kerék, annál túlkormányozottabb lesz a kocsi, a gumi kopásáról már ne is beszéljünk, meg a teljesen kitekert kormánynál fűrészfogazásról sem.
RomeoOne2019-06-06 12:14:39 // 117026
Nyilván ezzel együtt jár, hogy úgy használom az autót, hogy ne érjen bele. Nem szoktam vele térkövet szállítani, de még csak a hátsó ülésen sem szokott nagyon utazni senki. Egyébként is nagyon durván meg kell pakolni az autót ,hogy ebből probléma legyen. 2 évvel ezelőtti VTT-n Dömpi példája megmutatta. Ahhoz, hogy az ő kisebb ET-s felnijével beleérjen a kaszniba a kerék, az kellett ,hogy dugig legyen tömve hátul a kocsi plusz még a vonóhorogra akasztható biciklitartó is fel legyen téve a biciklikkel. Ez utóbbi nélkül még a megpakolt kocsinál sem volt baj. Elég sok ott a tartalék...
droberto2019-06-06 12:10:42 // 117025
Egy Alfáról és nem egy Opelről beszélsz ám! :)
droberto2019-06-06 12:09:12 // 117024
Szerinted. Szerintem meg úgy néz ki jól ahogy van. Meg úgy is jó.
Nem véletlenül olyan amilyen. Utána meg kidobnád a dobbetétet, mert beleér? Mi ez, egy golf? Hagyjuk ezt meg szerintem a germanoidonak.
Nem véletlenül olyan amilyen. Utána meg kidobnád a dobbetétet, mert beleér? Mi ez, egy golf? Hagyjuk ezt meg szerintem a germanoidonak.
RomeoOne2019-06-06 12:03:49 // 117023
Nagyon túlgondolod már ezt a dolgot. A lényeg annyi, hogy a kerék akkor néz ki jól, ha a külső felülete kb. ugyanott van, ahol a bódéé. Gyárilag viszont jóval mélyebben ül a kerék. Főleg az ültetett TI-ken látszik. Most VTT-n a Liquid-én is néztem, de anno a Warbiét is figyeltem, hogy azokon mennyire látszik, hogy milyen mélyen ül a kerék a dobban... és nem néz ki jól.
RomeoOne2019-06-06 11:59:35 // 117022
Mert ahol nem az esztétika vezette a tervezők kezét, ott kell néha egy kicsit segíteni :)
droberto2019-06-06 11:58:41 // 117021
A következő lépés meg a sárvédő görgőzése-szélesítése lesz? Vagy mindjárt egy egy szélesítő kitet szegecseltek fel rá?
Ugyan már...
Ugyan már...
droberto2019-06-06 11:52:43 // 117020
Bocsi fiúk de nem bírom ki:
Sosem értettem, hogy minek kell egy olasz autó design-jához hozzányúlni.
Főleg nem, hogy miért kell egy Alfa futóművét piszkálni?
Szerintem mindegyikkel csak rontani lehet.
Sosem értettem, hogy minek kell egy olasz autó design-jához hozzányúlni.
Főleg nem, hogy miért kell egy Alfa futóművét piszkálni?
Szerintem mindegyikkel csak rontani lehet.
RomeoOne2019-06-06 11:05:53 // 117019
Mert ha felrakod a pogácsát, akkor annyival rövidebb lesz az a része az agynak, ami belemegy a felnibe. Nyilván instabilabb is lesz ettől. Legfeljebb azt lehet csinálni, hogy akkora pogácsát teszel fel, ami befedi tejesen azt a részt, amire ráhúzod a felnit és magán a pogácsán van egy ugyanilyen. De az meg már egy nagyon nagy ET tolás, sztem legalább egy 20-as. Az meg már megeszi hamar a kerékcsapágyat.
Ezért mondom, hogy a pogácsázás a gagyi megoldás. Pedig értem VIttorio problémáját, nekem is bajom van a mélyen ülő kerekekkel. De erre nem tudom milyen más megoldás lenne.
Én ezért vettem olyan felnit, aminek ET-je 32. Ez 9 mm-es nyomtáv szélesítővel egyenlő. De ez semmilyen menetdinamikai problémát nem okoz így. Ugyanúgy veszi a kanyarokat, ha nem jobban a szélesebb nyomtáv miatt....
Ezért mondom, hogy a pogácsázás a gagyi megoldás. Pedig értem VIttorio problémáját, nekem is bajom van a mélyen ülő kerekekkel. De erre nem tudom milyen más megoldás lenne.
Én ezért vettem olyan felnit, aminek ET-je 32. Ez 9 mm-es nyomtáv szélesítővel egyenlő. De ez semmilyen menetdinamikai problémát nem okoz így. Ugyanúgy veszi a kanyarokat, ha nem jobban a szélesebb nyomtáv miatt....
Shadin2019-06-06 11:01:03 // 117018
Elől a Ti-n nagyobb a dőlés ezért tűnik úgy mintha nagyon bent lenne (a teteje) meg az eleje lejjebb is van ami még rátesz optikailag egy kicsit.
Shadin2019-06-06 10:59:40 // 117017
Ha lehetséges, tartsd a gyári ET-t. Én kivettem belőle, mert már oldalanként 5mm is furcsaságokat művelt. Nem lett jobb, egyenesben tökmindegy, kanyarban meg simán rosszabb volt.
zoli9782019-06-06 08:00:17 // 117016
Meg tudnád mondani hányas csavar kell bele illetve milyen hosszút rakrál? Én önzáró anyán gondolkodom nehogy a sima kilazuljon :D
Vittorio1592019-06-05 23:45:34 // 117015
Vittorio1592019-06-05 23:21:25 // 117014
Hááát nem panaszkodom, most kezdem érezni a prémium feelinget.
Iszonyú jó lett a vas most motorikusan szinte 100%-os.
Úgyhogy végre elkezdhetem csinosítani 😁
Mondjuk a szívótorok lapátokat még ki kell dobni, az csaknle van kötve.
De a napi elaő szarul indulást megoldotta végre 😎
Iszonyú jó lett a vas most motorikusan szinte 100%-os.
Úgyhogy végre elkezdhetem csinosítani 😁
Mondjuk a szívótorok lapátokat még ki kell dobni, az csaknle van kötve.
De a napi elaő szarul indulást megoldotta végre 😎
RomeoOne2019-06-05 23:19:28 // 117013
Inkább vettem rá felnit kisebb ET-vel. A pogácsázás az olyan... gagyi
Vittorio1592019-06-05 23:18:27 // 117012
Hehe, pont tegnap küzdöttem ezzel!
A csavar menete teljesen szetment, le kellett flexelnem és kifúrnom.
Aztán új csavar+alátét és új anya lett, az új szerkezet mellé persze.
Most jó lesz egy darabig remélem 😎
A csavar menete teljesen szetment, le kellett flexelnem és kifúrnom.
Aztán új csavar+alátét és új anya lett, az új szerkezet mellé persze.
Most jó lesz egy darabig remélem 😎
Liquid2019-06-05 21:34:07 // 117011
túl jó lett az autód, és nincs jobb dolgod az a baj :D
Elvből nem terhelném a futóművet ezzel, de elöl valóban elférne a design végett.
Elvből nem terhelném a futóművet ezzel, de elöl valóban elférne a design végett.
Vittorio1592019-06-05 18:49:47 // 117010
Nykmtávszélesítéssel ki hogy áll? Megnéztem a vasat és azt láttam h előre olyan 2cm kéne h kasztni szélességében legyen hátra viszon csak olyan 1 cm elég lenne.
Kinek mi a tapasztalata.
Csupán design végett, h jobban terpesszen a vas 😎
Kinek mi a tapasztalata.
Csupán design végett, h jobban terpesszen a vas 😎
zoli9782019-06-05 18:26:30 // 117009
Ablaktörlő szerkezet, ugye a vezető oldalin anyát csavarunk a csavarra, ezt valaki oldotta meg más féle képpen? Pl hogy kifúrta és alulról kontraanyával és egy csavarral fogatta le a szerkezetet?
Haddel2019-06-05 05:42:16 // 117008
Tegnap reggel leadtam Bocit szerelőnél,délben hívott,hogy már meg volt a vizsga,csont nélkül átment😃
Piritu - 1.000.0002019-06-04 21:00:59 // 117007
Külön van a szerviz számláló és külön az olaj számláló. A villáskulcs ez utóbbi...
Zselé2019-06-04 20:40:17 // 117006
Sziasztok,
Néhány hete kiírta az autó, hogy "change engine oil". Mondom jó, 3000km van az olajban, elfelejtettük kiütni, van ilyen: kiütöttük, nem írta többet. Most kb. 7000 km van azóta az olajban - illetve ennyi telt el a szervíz óta - , és most elkezdett gyújtás ráadásnál egy sárga villáskulcsot mutatni nekem néhány másodpercre, illetve hogy 1800km - aztán már csak 1500, ahogy mentem vele. Ez mi? Két helyen kell kiütni a szervíz számlálót? Vagy két külön dologról van szó?
Néhány hete kiírta az autó, hogy "change engine oil". Mondom jó, 3000km van az olajban, elfelejtettük kiütni, van ilyen: kiütöttük, nem írta többet. Most kb. 7000 km van azóta az olajban - illetve ennyi telt el a szervíz óta - , és most elkezdett gyújtás ráadásnál egy sárga villáskulcsot mutatni nekem néhány másodpercre, illetve hogy 1800km - aztán már csak 1500, ahogy mentem vele. Ez mi? Két helyen kell kiütni a szervíz számlálót? Vagy két külön dologról van szó?
Shadin2019-06-04 14:58:07 // 117005
Akkor az olaj nem valószínű, egy kilőve :-)
Amennyiben meg lambda kábel v. stekker hiba az hamar kiderül...
Napközben meg Pesten vagyok a Fradi pályánál, talán az közelebb van. Keress ha úgy gondolod.
Amennyiben meg lambda kábel v. stekker hiba az hamar kiderül...
Napközben meg Pesten vagyok a Fradi pályánál, talán az közelebb van. Keress ha úgy gondolod.
Smith2019-06-04 12:41:38 // 117004
25000 Ft a gyári új. Nem olcsó. Mondjuk most rendeltem Golfba bal hátsó bizt.övet feszítővel, és volt pofájuk rátenni egy 96000 Ft-os árcédulát... KILENCVENHATEZER FORINT. Szóval, semmi nem olcsó, legyen szó akármilyen márkáról.
SzJanos2019-06-04 11:10:53 // 117003
A csonk sajnos a helyén maradt, a kar ami tartja törhetett el, és lecsúszott róla simán.
Smith2019-06-04 10:25:25 // 117002
Az én alvázszámom alapján ez jött ki, nekem fekete a belső, a plafon, a napellenző, minden feket. De lehet, hogy érdemes lenne a saját alvázszámod alapján is megnézni. Ha már leesett, hadd kérdezzem meg, hogyan lehet direkt leszedni, mert nekem meg fölötte mintha időnként (ha le van hajtva) zörög valami, csak nem merem feszegetni, emiatt.
SzJanos2019-06-03 21:33:29 // 117001
Pár napja elkezdett kicsit lógni a napellenzőm, aztán ma amikor hazafelé taartottam a naplementében, és próbáltam lehajtani egy hangos reccsenés keretében eltört, és le is csúszott a csonkjáról. Be lehet valahol szerezni gyári, vagy utángyártott napellenzőt, tudtok cikkszámot, vagy bármit ami segíthet? Fekete kellene, és bontóknál csak barnát/szürkét láttam. Köszönöm a válaszokat!
Haddel2019-06-03 21:15:47 // 117000
Haddel2019-06-03 21:15:01 // 116999
cscs2019-06-03 20:24:35 // 116998
kösz a tippeket, megnézem akkor első körben a gyertyaűrben az olajat (bár ha lett volna, azt mondta volna a szerelő, mikor gyertyát cserélt nemrég, nem sokkal azután, hogy megvettem a kocsit).
Ez a kölcsön lambda elég jól hangzik, nagyon nagy kösz! :)
Simán élnék vele, mert vaktában nem költenéké 30-40 ezret. Lehet hogy egyet gurulok is hamarosan Százhalombattára, onnan hazáig ki is derül, hogy ez megoldotta-e a problémát, aztán visszapostázom, vagy gurulok mégegyet örömömben :D
de majd csak hónap vége fele lesz erre időm szerintem.
Ez a kölcsön lambda elég jól hangzik, nagyon nagy kösz! :)
Simán élnék vele, mert vaktában nem költenéké 30-40 ezret. Lehet hogy egyet gurulok is hamarosan Százhalombattára, onnan hazáig ki is derül, hogy ez megoldotta-e a problémát, aztán visszapostázom, vagy gurulok mégegyet örömömben :D
de majd csak hónap vége fele lesz erre időm szerintem.
csAR2019-06-03 15:45:31 // 116997
Nem kell kárpitot bontani az SW-nél.
Az üléseket elöre döntöd,a takarópanelt 1-1 db 6-os csavar fogja.Kifordítod a panelt és hajrá.
Az üléseket elöre döntöd,a takarópanelt 1-1 db 6-os csavar fogja.Kifordítod a panelt és hajrá.
Shadin2019-06-03 15:26:02 // 116996
Első körben nézd meg h van-e olaj a gyertya űrben, ha van, akkor az nem tesz jót a gyújtásnak, ami nem tesz jót a lambdának az meg a fogyasztásnak. Egyébként mindkettő kód a lambdára utal az első kábelhibára, a második meg az O2 szenzor valamijére :-( Tudok adni egy kölcsön lambdát, ha erre jársz, már ha nincs közelebb.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-06-03 15:23:02 // 116995
az 5 vezetékes szonda sajnos tönkre megy
cscs2019-06-03 14:30:11 // 116994
Sziasztok!
a TBi-nél egy ilyen hibakódba szaladtam nemrég:
P0134 - Lambdaszonda áramkör aktivitás nem érzékelt (1.hengersor 1.szonda)
a tünetek:
monoton 140 körüli tempó mellett 50-80 km után egyszercsak "bedadog", gázadásra nem egyenletesen, és elég erőtlenül gyorsul, a visszapillantóban pedig fekete füstöt látok.
emellett szerintem a fogyasztás is több, mint kéne lennie (könnyű lábbal falujáratban 11 körül, normál használattal 13 l/100km).
van egy másik hibakód is mellette mindig, de ezt nem tudom értelmezni:
P1172
ez mit jelent?
és ezt (is) megoldja vajon egy lambdaszonda csere?
volt ugyanilyen már valakinek?
a TBi-nél egy ilyen hibakódba szaladtam nemrég:
P0134 - Lambdaszonda áramkör aktivitás nem érzékelt (1.hengersor 1.szonda)
a tünetek:
monoton 140 körüli tempó mellett 50-80 km után egyszercsak "bedadog", gázadásra nem egyenletesen, és elég erőtlenül gyorsul, a visszapillantóban pedig fekete füstöt látok.
emellett szerintem a fogyasztás is több, mint kéne lennie (könnyű lábbal falujáratban 11 körül, normál használattal 13 l/100km).
van egy másik hibakód is mellette mindig, de ezt nem tudom értelmezni:
P1172
ez mit jelent?
és ezt (is) megoldja vajon egy lambdaszonda csere?
volt ugyanilyen már valakinek?
droberto2019-06-03 14:25:09 // 116993
Én Eibachot vettem. Nem érzek-, illetve most már nem is mérek különbséget.
Ha a hsz-aimnál rákeresel a rugó szóra mindent megtalàlsz. Kb egy hónapja cseréltem.
Ha a hsz-aimnál rákeresel a rugó szóra mindent megtalàlsz. Kb egy hónapja cseréltem.
Haddel2019-06-03 12:35:27 // 116992
Ez az én blogom,benne utalással Warbirunner blogjára,ami nagy segítségemre volt.
Haddel2019-06-03 12:33:23 // 116991
Én a gyárit ajánlom,az utángyártott Monroe viselkedése nekem nem tetszik.