Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2019-06-23 08:25:49 // 117509
Novitec szól a legszebben a Supersprint, Ragzzon, Tmc sem rossz
Liquid2019-06-22 22:34:05 // 117508
TiBI :)
Spider 19772019-06-22 22:30:32 // 117507
Sziasztok! 159-es TBI-nek szeretnék kicsit férfiasabb hangot varázsolni, véleményetek szerint mik a legpraktikusabb, legjobb módszerek?
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-21 16:36:37 // 117506
Amíg Ti féknyergeztek, én kipróbáltam pár dolgot. Konklúziók:
1.A Mustang GT 450 lóereje forgalomban kiautózhatatlan, nem bírt megszabadulni tőlem. Kereszteződésben kikanyarodva elé is kerültem , az m0-án adódott olyan tiszta szakasz, ahol lovakkal tudott mit kezeni, 130-140-től egyértelmű fölénnyel tavolodott. Kár hogy a Csobánka szerpentint végig szüttyögtük pár túl óvatos autós mögött.
2. A Corsa OPC (2007?) egész fickós, csak fékezni nem mertem előtte, nehogy felkenődjön, nem túl bíztatóan lassulgatott. 180-ig kb egyformán mentünk, felette elfogy, ott már megette a 2.4 simán. Lényeg, hogy a klíma ki legyen kapcsolva, úgy jobban megy :-)
3. A nemzetvédelmisek simán tolhatják villogó nélkül 180-200-zal, de tisztes távolságot tartva nem bánják ha a letakarított folyosót hiéna Alfások kihasználják :-)
Kitoltam a szemét a dögnek.. na jó nem, mert igazából semmit nem forog ez a motor még 200-nál sem. Mondjuk úgy átmelegítettem és a végére teljesen elveszett a sebesség érzékelésem.
szelod92019-06-21 14:47:42 // 117505
Így a képek alapján inkább a 3003 felé hajlok már én is. Inkább bordó legyen, mint narancsos. Köszönet a sok képért, sokat segített 😁
Shadin2019-06-21 12:20:32 // 117503
Bocsi, a 3001-est ki is hagytam, 3000-es volt az első próbálkozás, majd nem tudtam ral minta alapján dönteni és vettem 3002-est és 3003-ast is, mindkettővel próbafújtam a nyerget is, nem csak a vasakat és utána a bordós 3003 nyert. A többi narancssárgás és világítós volt ezért dobtam. A 3003 ugyan nem a gyári szín, de passzol a hátsó nyereggel és nem utolsó sorban a hátsó lámpabúrák színével és az ülés hímzésével is :-)
Shadin2019-06-21 11:59:33 // 117502
keresés

próbafestés

final

Lehet h van több is...
Shadin2019-06-21 11:55:47 // 117501
Bocsi, ízléstelen, kurvára ne menjen senki kártya alapján...
Én próbafújtam 3 színt és elég bazári lett a 3001-es pl. pedig sötétebb mint a 3026
Shadin2019-06-21 11:52:49 // 117500
Nem jó!
Shadin2019-06-21 11:52:30 // 117499
Nem publikus a RAL kódja én 3 verziót teszteltem és inkább a hátsó nyereg bordója felé mozdultam a RAL3003-mal, de nem az az elsők gyárija. Viszont a 3001 és 3002 nem tetszett, túl narancsos volt.

blog
Shadin2019-06-21 11:45:50 // 117498
Ez jó, a nyers kulcsomat azóta sem tudtam használni :-(
Meg kicserélni sem a tollat benne a fenék stift miatt :-(
Roll19832019-06-21 11:02:54 // 117497
Én a 3020-ra szavazok. :)
RomeoOne2019-06-21 10:41:22 // 117496
3026 kérdés nélkül :D
szelod92019-06-21 10:36:53 // 117495

Megtaláltam, köszi. Én most a 3001-gyel szemezgetek :D
PBali2019-06-21 10:17:18 // 117494
Szia. Nézd meg Shadinnál a Tbi blogjában, van pár verzió RAL színkódok alapján, fotókkal, mindennel.:-) Nekem is aktuális lenne már, spec. nekem a RAL3003 bordósabb árnyalata sokkal jobban tetszik és szerintem az jobban is passzol a hátsó nyereg színéhez.
szelod92019-06-21 10:03:39 // 117493
Ti nyereg színkódját tudja valaki? Újra szeretném fújni. Milyen festéket javasoltok hozzá?
Fordjee2019-06-21 09:10:31 // 117492
Kicsit meglepődtem, mikor én voltam ott, nem gondoltam, hogy tudnak ilyet. Félve kérdeztem meg, hogy jó helyen járok-e:)
Más téma. Nagy csalódás, amikor 1 perce próbálok kitolatni egy főútvonalra, nem nagyon látok semmit, senki nem enged be, aztán látom, hogy jön egy Alfa, nah mondom ez az. Kicsit tolatok még, erre se integetés, se beengedés, csak kikerülés és tovább menés:(
Giuntini2019-06-21 08:38:41 // 117491
Ezt nem hiszem hogy az ellenörzés hiánya vagy más miatt. A tied 2010-es, az enyém 2007-es, de láttam 2006-ost is rozsdásodni ugyanott. Valamiért odaverődik a dzsuva, és könnyebben képes megbontani a védelmet.
Piritu - 1.000.0002019-06-21 07:17:26 // 117490
A facelifttől a Mininél a comp-ba gyárilag beleégetnek 10 kulcskódot, amit nem lehet kiolvasni. A gyár alvázszám alapján tudja ezt és eleve olyat küld ami a kocsihoz tartozik, csak aktiválni kell.

A 159-nél gondolom ugyan úgy megy mint az első generációs Mininél, hogy a nyerskulcs kódját kell "beírni" a comp-ba.
Liquid2019-06-20 22:55:54 // 117489
A 159-nél, az OBD-vel machinál, az eredeti kulcs nem kell hozzá
Piritu - 1.000.0002019-06-20 22:46:02 // 117488
Amikor a Spidernek másoltak kulcsot el is gondolkodtam hogy mi értelme van az immonak, ha két perc alatt másolható.
Az asszony Minijébe ellenben beletörött a bicskájuk, az csak a gyártól rendelhető.
Liquid2019-06-20 22:30:45 // 117487
Igen ott :)
Mondta a srác, hogy mindenhonnan jönnek 159 kulcsot készíttetni.
Fordjee2019-06-20 22:25:59 // 117486
A sarkon a körforgalomnál? Én is ott csináltattam, ajánlott. Ráadásul egy sima kulcsot grátiszban lemásoltak 3 példányban.
Liquid2019-06-20 22:20:52 // 117485
Ma Pápán jártam kulcsot másoltatni. Tudom ajánlani ha még nem ismeritek.
Süti1592019-06-20 22:03:43 // 117484
Van olcsóbb, sokkal olcsóbb és olyan lesz amilyet szeretnél. Én 2 éve csináltattam.
A5 be 12 db fért bele, amit én elrontottam, az hogy egyoldalas.





Shadin2019-06-20 21:14:58 // 117483
Ez olcsó...
Szabister2019-06-20 21:13:14 // 117482
Link

Ilyen felirathoz olcsóbban gondolom nem lehet hozzájutni?
Szabister2019-06-20 20:56:11 // 117481
Nekem az alfi volt így tele a műanyag dobbetét mögött mikor megvettem. Következő éven baloldalt már kellet is csinálni. Az éven meg a jobb oldala van teritéken szerencsére itt nem kell küszöböt cserélni.
liusz2019-06-20 20:39:52 // 117480
Ja még annyi, hogy csak az ív mentén a valahol hiányzó tömítőpaszta lehet a dolog mögött. Máshonnan nem tudom elképzelni hogyan megy oda víz. A jobb oldal csont száraz és sima volt belül pedig az 5-8 centi mély tócsákban jártam tegnap este olyan felhőszakadás volt itt is. Emez meg vizes és rozsdás. Simán lehet, hogy évekig szarul nyomta a robot a pasztát. Elhárítás szerintem bizonytalan én egy jól elhelyezett leeresző furaton gondolkodom utána üregvédő még az ívet is a csomagtér felől, aztán ennyit lehet kb csinálni ezzel.
liusz2019-06-20 20:24:24 // 117479
Persze. Ez a probléma könnyen és szépen javítható és a kőfelverődések okozta alapozó látványa is csak rossz emlék lesz. Egyúttal érdemes a küszöb kifolyókat is visszahajlítgatni amiket elbarmoltak a 'gondos' szerelők emelői.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-20 20:03:29 // 117478
Nem biztos, lehet hogy javítottak a folyamaton. Az első képeken a soron a Giulia váz egy Giulietta mögött áll, némi halvány alap így van feltételezni, hogy a Giulia kb annyit fog bírni mint a Giulietta-k.
Haddel2019-06-20 19:59:50 // 117477
Én pont ma szedtem szét az offost,amit téli autónak fogok használni,hogy a kezdődő rozsdafoltokat lekezeljem. És bizony a kerékjárati íveket védő műanyagborítás alatt komoly mennyiségü homok volt felhalmozódva. Ez ha nedves,jó táptalaja a rozsdának.
Majd a Bocin is le fogom szedni a dobvédő műanyagokat ,és ott is lekezelem.
Ehhez az autóhoz vettem Evipass rozsdamarót,Korant rozsdapassziválót,Novol Protect 360 2 K epoxy alapozót ,Sikaflex 221 karosszériatömitő masszát. És ez is Mike Sanders üregvédővel lesz kiüregelve. Még alvázvédő ügyben nyomozok,melyik a legjobb.
Giuntini2019-06-20 19:06:10 // 117476
Ezért mondom, nem temetni kell, a gócpontot kell elhárítani. Valamiért mindegyik a bal oldalon rohad. Tavaly mikor levittem a bontott 166 hf-et eladni, a stác 2,4-ese ugyanott rozsdásodott. Nekem ez érthetetlen. Jobb oldal patika, bal oldalon meg ott vannak a képződmények....
liusz2019-06-20 18:51:36 // 117475
A küszöb elején szerintem elég csak kipucolni a leeresztő furatot éves karbantartásként.Ez a küszöb alsó élének folytatása, de a dobbetét takarja. Nekem mindkét oldalon be volt zárva a nagynyomású mosó sem vitte ki. Gyorskötözővel piszkáltam ki. Kb átmérő 5mm. Ha az bedugul a első 10cm feltelik. Britt barátunknak is ez lehetett a gond a videóban és az a küszöbzáró elem belülről nem szereti ezt. Jó bütykölést mindenkinek!!
liusz2019-06-20 18:38:05 // 117474
Van az 59-ről is egy ilyen video. Pont ilyen módon fürdetik. 8 évet ad ez, most már tudjuk. A156-nál is ezt ígéték és nem az örökkévalóságnak készítik ezeket a 'járműveket'.
liusz2019-06-20 18:30:57 // 117473
Na ez a mondat betette a bogarat a fülembe és szakértettem egy kicsit. A k. anyját tényleg belülről rozsdás. 30cm hosszan végig a függőleges küszöb elválasztó falig a küszöb a9lja odavan. Utána előrefele semmi. Jobboldal mintha nem egy autó lenne, tökéletes az utolsó 3 gumidugót kivettem mindkét oldalon. Majd még szerzek egy kamerát ami belát oda is. Úgy érzem mintha lenne még egy veteránom...A kollégám 2009-esén is csak a bal oldal bubis. Ez durva. A gyártási process control megint. Ott csúsztak el Luigiék.
Roll19832019-06-20 14:39:51 // 117472
Ott én is ránézek évente 1x, és ha kell akkor megcsinálom, nehogy elkanászodjon. Nem is értem, hogy az a védőfólia miért nem megy ott végig, francért hagyták ki az a 2-3 centit.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-20 14:26:24 // 117471
Egyébként gyorsan meg is csináltam a felületi rozsda javítást. Az első kerekek mögött a sárvédő alján találtam pár kezdődő foltot. Ilyenkor még könnyű megfogni, pici gravírgép drótkoronggal kitakarítottam, kimaszkoltam és kapott egy réteg jól bevált fekete rozsdagátló festéket. Ennyi haszna már volt, hogy feljött a téma :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-20 13:45:32 // 117470
Oké, filozofáljunk :-D Mindenkinek egyénre szabott, hogy mire kell az autó. A többségnek főleg használati tárgy. A hobbi fogalma is egyén függő, tisztelem becsülöm a veterános vénájú autósokat, akik felújítják, őrizgetik, ápolgatják a régi, sok esetben értékes autóikat. Erre én képtelen volnék . Nekem nem való a télire eltett autó, a széltől esőtől óvott autó. Az én szememben ezek fantasztikus használati tárgyak, és én egy önző alak vagyok, nekem ebben a hobbi az, hogy használom. Nekem az élményt ez adja. Használat közben alakul ki kötődés egy autóval, és menni szeretek velük. Sok sok ingert közvetítenek, sok interakciót kiváltanak, a napi életem részei az Alfák. Télen, nyáron. Stimmel, Te megteheted hogy télen ne autózz. Én nem. Azt megtehetném, hogy télire veszek valami mindegy mit. Akár újat. A "hobbim" lényege veszne el. Azt mondanám, hogy lélekben veterános vagyok, sokkal jobban megfognak a régi autók. Mégis Isten ments hogy egy értékes régi autó hozzám kerüljön :-) Lehetne az egy 0km-es sok milliót érő Alfetta mondjuk. Én annak minden percét akarnám, szóval minden reggel beülnénk szépen és elmennénk vele az iskoláig és vissza :-D Télen mindezt kilinccsel előre, ahogy kell :-)
Piritu - 1.000.0002019-06-20 13:05:31 // 117469
Elvileg évente kellene 😜
Giuntini2019-06-20 12:06:04 // 117468
Szerintem ezt sem kell túlragozni! Olyanba megyünk bele, aminek úgysincs vége. Minden autónál 10-12 éves korban előjön a rozsda. Ezek az autók jó esetben 6-7 éves korukban kerültek hozzánk, Európa különböző részeiről, és különböző felhasználóitól. Télen -nyáron használva vannak, több céges autóként szolgált, majd mikor bekerült Magyarországra jó nagyot tekertek a méteren. Olaszországban kevesebb a sózás, ellenben délibb területeken több a külső sérülés az autókon. Azt sem tudjuk, hogy a sérüléseket az előző tulajok milyen módon csinálták meg. Volt az E Merciken egy széria, amelyik a hátsó sárvédő ívnél 6-7 éves korára porrá rohadt. Az 59 esetében ilyenről nem beszélhetünk.
Ami a hobby autózást illeti, és ezt Gyurinak mondom, az én esetemben ez egyáltalán nem igaz! Sőt! Arra viszont rájöttem, ha nem akarom még jobban a gatyámat rákölteni erre az autóra, redukálom a budapesti állandó dugózást. Sem időben nem éri meg, sem pedig az autó miatt. Érzem, hogy mikor csak arról van szó elindulok és megállok, kínlódik az autó. Plusz amiről sokat beszéltünk az automata váltó hűtése.
Én megyek vele, csak egy kicsit átállítottam az autózásról való felfogásomat, de ez már elkezdődött az előző autómnál. Nem vagyok rákényszerülve arra (nagyon sok éven keresztül csináltam), hogy télen sóban, jégben, hóban autózgattam. Nincs értelme, megtehetem hogy féltem az autót. Ilyenkor a garázsban marad. Viszont azért én megyek rendesen vele, évi átlag 17-18 ezer km-t, és ez nagyrészt autópályán hosszabb távokon. Itt nem arról van szó, hogy ez használati cikk vagy nem! Arról van szó, hogy időben, anyagilag nem éri meg a városozás, plusz mi a francnak ne őrizzem meg az állagát az autónak... Valószínű hogy idén ősszel megcsináltatom a küszöbnél a rozsdát. Arról viszont nem beszéltünk még, hogy aki rendszeresen használja az autóját saras, sózott utakon, hányszor viszi el gőzborotvás alvázmosásra. Mert ez is baromi fontos.
RomeoOne2019-06-20 11:35:39 // 117467
Az üregvédelemmel kezdődik: How it's made - Alfa Romeo Giulia
RomeoOne2019-06-20 11:34:38 // 117466
Max gyáranként, gondolom.
Roll19832019-06-20 11:30:06 // 117465
Országonként szokott különbözni az autók alváz és üregvédelme? Szoktak a gyártók ezen spórolni? Felmerült bennem ez a kérdés, ha már a rozsda a téma.
Giuntini2019-06-20 11:23:29 // 117464
Az enyémben igen, 30 ezernél és 110 ezernél.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-20 11:07:30 // 117463
Értem, és azt is, hogy csalódott vagy. Én magam részéről ezt az infót is beteszem a többi közé és húzok még egy strigulát...
Piritu - 1.000.0002019-06-20 10:52:18 // 117462
Elvileg a szervizkonyvben a karosszéria átvizsgálást is igazolni kellene. Meg nem nagyon láttam olyat ahol ez ki van töltve.
liusz2019-06-20 09:54:25 // 117461
Nekem az all-season autóm a 159. Azt mondtam, a rendes gondoskodásba bele kell tartozzon (sajna) az üregvédelem is különben 15 évesen akár bontó lehet a vége annak ellenére, ha valaki meg akarná tartani.. Azért vagyok némileg csalódott, mert az volt a benyomásom, hogy a 159 kafán meg volt csinálva végre. De ismerek olcsóbb kategóriát a 156 érából, ami jóval tartósabbnak bizonyult ebből a szempontból, ezért merek ítélkezni. A 159 konkurenciát rozsda ügyileg nem ismerem.
Giuntini2019-06-20 08:25:58 // 117460
Az mitől van, hogy mindegyiknél a bal odali küszöb hátsó traktusa rozsdásodik, jobb meg egyáltalán?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak