Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2019-07-04 13:44:55 // 117709
Stimmel, én is így gondolom. Periódusok és konkrét típusok, amik jól sikerülnek. Ilyen szempontból tényleg nem lehet márkaszinten ítélni. Az egyes márkáknak és kompletten az autóiparnak is vannak jobb-rosszabb periódusai. Volt egy ADAC megbízhatósági tesztről cikk pár hónapja, sok táblázattal. Jól kielemezték, de ami feltűnő volt, hogy 2017 körül minden(!) autómárka meghibásodási darabszáma egyszerre lecsökkent.
Sakkoznak a vásárló közönséggel. Rozsdásodás szempontból épp most jó, de 7 évesen széthullik ez-az. Mindenki arra figyel, hogy lehet ez, hisz régen nem hullottak szét. Oké, legyártják tartósra, nincs meghibásodás, aztán 7 év múlva kiderül, hogy hoppá, rohad. Mindegy, csak el kelljen dobni. Szomorú ez.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-04 13:38:51 // 117708
Azért mondom a családot, mert azt biztosan tudom. Hogy ismerősök mint mondanak, azt persze feltételesen kell kezelni :-) Fordot nem vennék, ennyit tudok. És Citroen Jumpyt sem, bár ez nem is fenyeget. :-)
Kíváncsi leszek, hogy a Kia Ceed és a Mazda mit fognak mutatni hosszabb távon.
Csabi2019-07-04 13:32:15 // 117707
Hát ha már téma, nekünk volt Kiánk öt évig. Igaz Picanto de félelmetes, hogy mennyire gagyi volt :) 4Évesen leszakadt a belső tető,a mennyezeti huzat/kárpit fogta, kézzel lehetett emelgetni, vagy fejjel,mert rálógott a fejedre...Elengedte a ragasztó, így vissza kellett ragasztani egy teljes kárpitbontás után. Szintén négy évesen légzsák vezérlő adta meg magát,a gyári ára 300lett volna. Végül egy villamossági guru szerelte meg 40-50ért. A hátsó ablakok rendszeresen lecsúsztak, kézzel kellett visszahúzni őket. (karos volt, nem elektromos)
Nincs ilyen egyik márkánál sem, hogy "csak használni"kell....Vannak ilyen periódusok inkább így mondanám.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-04 13:21:53 // 117706
mindig ép ezekkel :DDD kár, hogy nem a lottószámokkal rohadna el... Te meg mindig az olyanokkal akiknek sosincs semmi gondjuk vagy van csak nem mondják el, mert hogyan festene már ha kiderülne :DDD
Csabi2019-07-04 13:17:24 // 117705
Nem tudom mi van mögötte, pedig én szinte soha nem működtetem őket, mert a szellőztetést megoldom az elsőkkel.
Az elsők komolyabb szerkezetek, még nem hallottam, hogy elromlott volna valakinél.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-04 13:16:51 // 117704
Mert Te épp ezekkel találkozol. :-) A családban volt/van pár újonnan vásárolt autó. Van amivel volt gond (Seat Altea, Citroen Jumpy), de a többséget csak használni kell. Nem 3, hanem 6-8 évig is akár, mindenféle gond nélkül. Opel, Ford, Kia, Toyota. Egyik sem prémiumkodó, csak sima mezei A-ból B-be jutó autó. És nulla bajuk van hosszabb távon is. A KIA-król pl kifejezetten azt hallani, hogy nagyon bírják még a flottás strapát is.. 7 év garival midegy, hogy érzelmi alapon mit gondolunk, a legjobb opciók között van. Jó ár-érték arány, hosszú gari, jó finanszírozás és egyáltalán nem rossz autók. De majd hosszabb távon is tudok referálni, öcsémék beszereztek egy ceed-et, meglátjuk mit bír.
És egyébként tuti biztosan 7 évig tartanám meg, ha ilyet vennék.
RomeoOne2019-07-04 10:50:37 // 117702
1.9TDI Galaxy turbócső kb 7cm hosszú 50-es átmérő a gyári 45e ...talátam ugy-t 4500ft ...előállítása kb 150ft

És mennyiért adod? 5000-ért vagy 30-ért és ráírod, hogy akció, 15ezerrel olcsóbb, mint a 45ezres? :D
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-04 10:31:57 // 117701
hááát ez a 3 évig csak tankolni kell bele erősen sántít.... meg járni a garis szarságokat :)))
VKG231!!! (156+75)2019-07-04 10:26:02 // 117700
Ez egyáltalán nem dacia effektus.

Igen, bosszantó, mindig a legrosszabbkor történik az ilyen, de ne vicceljünk már, hogy ez csak a szaralfával van így...

Minden autó szar, mert szarra van tervezve, nem kell ez, hogy csak ez meg csak az. Megépíthetnék az autókat 3x ennyiért, de akkor ki venne újat 4 évesen?

Fel kell fogni, hogy ez a fogyasztói társadalom. Nem a minimum 10 éves ablakemelő szerkezetet kell hibáztatni, hogy direkt spórolnak rajta... :)

Nyilván elmehetnének a dejzelek most is 3 millió kmt, mint 40 éve, de az senkinek sem az érdeke... senkinek.

Meg kell venni az új autókat és akkor 3 évig csak tankolni bele, az a legnyugodtabb :)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-04 10:23:01 // 117699
jah az ablakemelők az említett példányoknál is lerohadnak csak példának okádék írtam ... nincs hét hogy ne keresnének valamihez márkától függetlenül...
jah a legnagyobb heti Golf VI hűtőventi 2012-es csak gyári 2 kiló :DDD
és a legpozitívabb 1.6HDi Mitsubishi turbó új 73e :DDD
legszánalmasabb 1.9TDI Galaxy turbócső kb 7cm hosszú 50-es átmérő a gyári 45e ...talátam ugy-t 4500ft ...előállítása kb 150ft :DDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-04 10:16:41 // 117698
S Merga jó hogy szóba hoztad ott meg a 4 dugattyús Brembo féknyergek rohadnak le 2 kiló / db csak gyári, inkább rohadjon le az ablakemelőm 8e-ért :DDD
Attis2019-07-04 10:12:20 // 117697
Azért ez egy kicsit olyan szocialista dacia effektus. Szar a gyári, de van hozzá után gyártott olcsón. Felőlem kerülhet százezerbe egy szerkezet, ha az úgy van megtervezve, hogy 0,5% alatti a hibaarány és nem úgy hogy ígyis-úgyis tönkre megy. Erre azt tudom válaszolni, hogy a 2003-es S Mercinkben sem az ablak nem esik le, se nem ázik be sehol. Valószínű ott is 6 számjegyű az ára....
PBali2019-07-04 09:40:32 // 117696
Basszus, én minden nap úgy indulok el melóból, hogy mind a 4 ablakot lehúzom már a kulccsal, aztán pár percig így közelekedem...:-) Nem mondom, hogy nem jut eszembe, hogy mikor nem megy fel valamelyik...Az előző 147-esemen pont eladás előtt pár nappal maradt lent a bal első ablakom (14 évesen)...csináltatathattam meg, kiékelve mégsem adhattam oda...Az elsők jobban bírják a 159-nél, mint a hátsók? Ugye klíma okosító cikkekben is az van mindig, hogy először szellőztess, aztán kapcsold csak be, pláne ha a kocsiban 40 fok van...Idén a "csúcsom" 42 fok...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-04 09:23:17 // 117695
itt legalább van után gyártott olcsó pénzért, mondjuk egy Honda Acordnál vagy Range Rovernél, a 7 év garis koreai lószaroknál nincs csak gyári majd 6 számjegyért ....
katbal2019-07-04 09:12:57 // 117694
lyen ablakemelö hiba a németeknél is pont gyakori. Ismerettségi körben Merci, BMW, VW, Skoda stb....... Vagy elég, ha csak kinézek a céges parkolóba, minden nap látni ragasztoszalaggal felgányolt ablakot. Minden alkatrészen spórolni kell, sajnos ez az eredménye.
Attis2019-07-04 08:33:18 // 117693
Szintén zenész. nekem is a bal hátsó fittyedt le kb. 2 hete. Részemről nonszensznek tartom, hogy a 159-be is pont olyan puttó alkatrészeket építettek be ebből a szempontból, mint mondjuk a 147-be. Ez kb pont olyan idegesítő hiba, mint a beázás a vezető oldali ajtónál. El lehet bagatellizálni, de mikor szidva vannak itten a német márkák, akkor elég sokan megfeledkeznek az ilyen "apró hibákról", főleg úgy hogy prémiumként akarjuk beállítani a 159-et. Nem az IKEÁban vagyunk, ahova ki van írva, hogy időnként húzd meg a csavarokat... :(
Shadin2019-07-04 08:13:52 // 117692
Vegyél egy pár tágulási tartályt időben és forrasztasd át az összes kötést, meg az oldalán az öntési hibát!
Csabi2019-07-03 22:28:03 // 117691
várjál csak...:)
Liquid2019-07-03 22:19:35 // 117690
értem, de az enyém pl. 11 éves...
Csabi2019-07-03 22:09:06 // 117689
Már 7éves, ezért is írtam...nem örök élet a 2.0sem :)
Liquid2019-07-03 22:04:17 // 117688
Ez érdekes, pedig a 2.0 jóval fiatalabb.
A 2.4 négyéves kora óta van nálam, nem volt gondja a hátsó ablaknak, pedig lélekben készültem rá :) Eddig a Tibi se problémázott...
Csabi2019-07-03 22:01:35 // 117687
Tegnap véletlen lehúztam a hátsó ablakokat az elsők helyett...Tudtam, hogy hiba volt a 40fokban... a bal hátsó két óra múlva lent volt... Szóval ne mozgassátok a nagy melegben ha nem muszáj :)
A 2,4-nél is kb 7-8éves korában cseréltem mindkettőt, úgy néz ki a 2.0-nál sem úszom meg...
Süti1592019-07-03 21:10:42 // 117686
Én sem vagyok szomorú, szeretem az autóm. Minden nap járok vele mindent megkap, csak úgy vagyok vele, hogy mindent el lehet adni bármennyiért,csak idő kérdése és időm van rá. Ha megmarad se gond. Párom úgy is azt mondta, hogy akkor fog sírni látni, ha megveszik:-).
Giuntini2019-07-03 21:04:44 // 117685
Balfékek, akiknek fogalmuk sincs semmiről. Azokat a sztereotípiákat írták le, amik keringenek.
Haddel2019-07-03 21:02:54 // 117684
Enyém is fent volt ,1.6 milláért. Egy érdeklődő sem volt rá. Pedig ezen minden rendben van. Bármi kis baja volt ,már javítottam is ki.
De nem is bánom ,hogy nem vették meg ,imádom nagyon.
Süti1592019-07-03 19:59:37 // 117683
Fel kell nézni a hasznaltato.hu -ra van millióért és alatta is 159. Fenn van az enyém is 1 950 000 huf ért, ez szerintem a reális ár, és ez több 1 000 000 forinttal mint ahol kezdődnek. Így ember nincs aki érdeklődne, csak kereskedők. Ez meg engem nem érdekel, még szerencse, hogy igazán el sem akarom adni, de már lehet, hogy fiatalítani kéne.
Sajna a piac határozza meg az árat. Aki ért hozzá az tudja, hogy ezt a egy milla különbséget két pillantás alatt rá lehet költeni :-).
Szabister2019-07-03 19:33:36 // 117682
Fejegység kiszereléshez nincs valakinek blogja?
VKG231!!! (156+75)2019-07-03 15:37:55 // 117681
Kb. annyira ért hozzá, mint én a harangöntéshez. És az nem sok.
droberto2019-07-03 15:34:28 // 117680
Csak egy példa:
Fiat 500 lengéscsillapító csere.
2 új csavar (teló rögzítése a csonkállványba) anyával, mert a régi összerágott több mint 5k Ft- lesz.
M10x1,25 10.9 kalapos csavar és anya.
Ja és 3-5 munkanap.
Röhej...

Kíváncsi lennék, hogy ezt "parasztba" hogy oldják meg?!?
Zolibácsi2019-07-03 15:02:05 // 117679
És lehet hogy majdnem igaza van, 1-1,5 milliós kocsira simán rá költesz meg egyszer ennyit. 6 év alatt meg simán ki cserélted a kocsi nagy részét hisz egy 10 éves kocsiról beszélünk. Mindig irigykedessel olvasom ha valaki az ellenkezőjét állítja. De majmod van, akkor legyen bananra is
droberto2019-07-03 14:51:19 // 117678
Erre elég másfél millió forint

Akik itt lakunk tudjátok, 1,5 M-ért az ellenségemnek sem javasolnék 159-et, nagyjából semmilyen motorral.
Illetve csak úgy, ha beleszámolja a becsületes! fenntartás következő 6 évébe azt a 4 milliót amit költeni fog rá.

Kíváncsi vagyok, hogy az ilyen ordenáré faszságok leírását mennyi és milyen forrású kutatómunka előzi meg:

"Vannak olyan tulajok, akiknél szinte minden elromlott, ami elromolhat, mások az egyik legjobb olasz autónak tartják. Motorvezérlésével, elektronikájával lehetnek gondok, és egy-két műanyag is lepottyan olykor a helyéről."


Ezekkel a dolgokkal pont nincs probléma. Ellenben kb. az összes többivel.
droberto2019-07-03 14:38:10 // 117677
Főtengely ékszíjtárcsa, ha még nem késő: Dayco DVP1046
Ez a gyári is.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-03 14:24:13 // 117676
mindig tolja neki, nem lehet megállni :DDD
droberto2019-07-03 14:10:01 // 117675
Ennyit (9-12 l/100 km) az 1.9 is megeszik városban (Pakson) ti kerékkel. Nem melegszik be soha, mert mindig leállítom. És még nem is nyomom neki.
Már bemelegedve, Pesten, vagy más vidéki nagyvárosban 7-9 l ugyanez.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-03 12:00:25 // 117674
Akkor városban óvatos, városon kívül tolja neki mint a bolond. :-))
Shadin2019-07-03 11:32:17 // 117673
De nem ám, és ezt klíma stb. nélkül érzem kb. egyforma feltételek mellett.
Ez egyébként logikus a levegő hőmérsékletének megfelelő arányú oxigén tartalom miatt, függetlenül az intercooler-től.
Liquid2019-07-03 11:28:12 // 117672
a kéziváltós 2.4 Q4 is megeszik 10-12-t városban, adott esetben még többet is
Roll19832019-07-03 10:28:54 // 117671
Én több veszteségre tippeltem volna a nagy melegben, mert múltkor épp azt vettem észre, amikor ezek a 30+ fokok vannak, hogy nagyon nem úgy szedi a lábát, ahogy hűvösebb időben szokta.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-03 10:14:17 // 117668
Az automata ügyes dolog, sosem éreztem ezt a megindulási nehézséget, csak itt olvastam többször :-) Én megszerettem az automata váltót, sok előnye van. Viszont valamit valamiért, a nagyon kényelmes varosozásnak 12l az ára :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-03 09:46:59 // 117667
Barátom kék Brera-ja itt a városban simán benyalja a 10L-et, minden gyári rajta városon kívül 8-9L ...
Giuntini2019-07-03 09:34:08 // 117666
Az biztos, automata jobban passzol a 2,4-hez. A másik, hogy a kiiktatott lapátkák a szívósorban is gyengítik az elindulást.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-07-03 08:58:16 // 117665
alakul sokkal lejjebb nem fog már menni max 9.6 nálam az volt a legjobb persze nem papis tempóban :))) Stelvio is 9.5-10l között zabrál de minden reggel felbasznak a tötymörgők többet megyek a bal oldalon a városig, mint a jobbon ....
Liquid2019-07-02 22:27:24 // 117664
Akkor jólvanakkor :) Én sem sokallom...
Shadin2019-07-02 22:08:00 // 117663
Ez a reális, lejjebb lehet tornázni pár decivel tatás módban, de semmi értelme. Feljebb is lehet tornázni, de nem sokkal, nagy dugó vagy sebesség kell hozzá. Csak városban, etapra volt már hogy kiakadt a mérő, de aztán egy hisztis padlógáz hazáig és dobott egy 12,5-ös átlagot...
Liquid2019-07-02 21:59:02 // 117662
Szerintem az automata elkendőzi a 2.4 városbéli, illetve araszolásos "nemakarok menni" feelingjét. Legalábbis ez a tapasztalatom a kevés automatás és sok kéziváltós élményemből. Kéziváltóval vagy tötymörgés vagy veszett izomkodás, nincs átmenet. TBI-nél a lefulladási hajlandóság erős, afelett viszont több kedve van araszolni, vagy épp kultúráltan elindulni. Persze ésszel közlekedni ezzel is nagyon nehéz.
Liquid2019-07-02 21:55:15 // 117661
Bécs - Győr - 9.9

Oda és vissza is Mo-on 150 vagy kicsivel afelett, Au-ban 140 körül, ahol meg dugó vagy korlátozás ott kevesebb.
WarbiRunner (Gyuri)2019-07-02 20:26:20 // 117660
Ja a 8v sem összesen 10map,de kb ennyi elég egy kiszámíthatató, jó remaphoz :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak