A másik topikban meg arra panaszkodnak, hogy állandóan mozog a mutató és alig lehet meggyőzni őket hogy nem csinál más mint az igazi értéket mutatja. A vége meg az hogy egy normális kocsiban nem mozog.
A fene érti az autósokat :-DDD
Piritu - 1.000.0002020-05-14 20:15:27 // 121309
berobbantam2020-05-14 20:02:59 // 121308
Ez mind szép és nó.De egy 10 millás autóba tényleg luxus egy normális hőfokmérő?😊
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-14 18:05:34 // 121307
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-14 18:04:58 // 121306
Simán lehetne mérni direktben a hőgomba ellenállását vagy akár külön felragasztani egy kontroll hőmérőt a termosztátra, sőt létezik OBD-be dugható hőmérséklet kijelző, sőt tovább megyek, mobil app, ami túlmelegedésre figyelmeztet. Lehetőségek tárháza XD
Zolibácsi2020-05-14 17:32:07 // 121305
Igen csaló hőfok mérő, úgy is rég volt téma. A hengerfej melegágya :)
Pont ezt mondtam én is hogy csak akkor mutat mást a hőfok mérő amikor már késő. És az átmenet is pillanatok alatt történik.
Pont ezt mondtam én is hogy csak akkor mutat mást a hőfok mérő amikor már késő. És az átmenet is pillanatok alatt történik.
Liquid2020-05-14 17:15:56 // 121304
wow, ezt jó tudni :)
hpeti912020-05-14 15:37:52 // 121302
Semmi baja a ventilátoraitoknak, csak a MES-el nem lehet tesztelni az újabb modelleknél. 159-nél 2 fajta ventilátor vezérlés létezett. A korai modelleknél volt a 2 fokozatú megoldás 2 relével (T6 és T7 jelű relék a motortéri relédobozban). A T6 relé egy ellenálláson keresztül adta a tápot a ventinek, ez volt az 1. fokozat. A T7 relé ellenállás nélkül, ez a 2-es fokozat. Az e-learn-ben is csak ezek a kapcsolási rajzok vannak. A MES csak ezt a típusú vezérlést tudja tesztelni.
Az újabb modellekben nincsenek benne ezek a relék, helyette kapott egy vezérlőelektronikát a hűtő bal oldalára, ami az ECU-val kommunikál egy vezetéken. A jel frekvenciájával szabályozza a fordulatszámot fokozatmentesen.
Mivel engem is foglalkoztatott a téma, kitaláltam egy módszert hogy lehetne tesztelni. A lényege hogy a vízhőfok jeladó helyére egy potmétert csatlakoztattam, ezzel szimuláltam a víz melegedést az ECU-nak. Kb. 280 ohm felel meg a 90°-os víznek. Innen tekertem lefelé a potmétert (csökkentettem az ellenállást). A venti szépen bekapcsolt 100°C-nál, majd egyre növelte a fordulatot ahogy vettem le az ellenállást, tehát teljesen jól működik.
Akit érdekel megörökítettem videón is: https://www.youtube.com/watch?v=186LVNrA6tc
Másik érdekesség a csaló hőfokmérő működése, 90°C-tól 110°C-ig meg sem moccant a mutató 90°-ról, 110°C felett mozdult meg először :(
Az újabb modellekben nincsenek benne ezek a relék, helyette kapott egy vezérlőelektronikát a hűtő bal oldalára, ami az ECU-val kommunikál egy vezetéken. A jel frekvenciájával szabályozza a fordulatszámot fokozatmentesen.
Mivel engem is foglalkoztatott a téma, kitaláltam egy módszert hogy lehetne tesztelni. A lényege hogy a vízhőfok jeladó helyére egy potmétert csatlakoztattam, ezzel szimuláltam a víz melegedést az ECU-nak. Kb. 280 ohm felel meg a 90°-os víznek. Innen tekertem lefelé a potmétert (csökkentettem az ellenállást). A venti szépen bekapcsolt 100°C-nál, majd egyre növelte a fordulatot ahogy vettem le az ellenállást, tehát teljesen jól működik.
Akit érdekel megörökítettem videón is: https://www.youtube.com/watch?v=186LVNrA6tc
Másik érdekesség a csaló hőfokmérő működése, 90°C-tól 110°C-ig meg sem moccant a mutató 90°-ról, 110°C felett mozdult meg először :(
leopop32020-05-14 07:46:26 // 121301
Nekem ugyan ez volt :/
Zolibácsi2020-05-13 23:34:59 // 121300
Ha BKV busz hangja van, akkor váltó.
Piritu - 1.000.0002020-05-13 21:21:37 // 121299
Akkor tényleg a vezérlő gyanús :-(
norbi04092020-05-13 21:05:22 // 121298
Igen. Az alacsony fokozatnál nem történt semmi, nem indult el. A magas fokozat tesztjénél pedig azt az üzenetet kaptuk, hogy a művelet nem hajtható végre. 🙂
Piritu - 1.000.0002020-05-13 19:40:05 // 121297
Próbáltátok a hűtőventilátort szoftveresen bekapcsolni?
norbi04092020-05-13 19:17:22 // 121296
Sziasztok! Megtörtént a proxy rendezés, és úgy tűnik élet került a klímába is így 🙂 kivéve a hűtőventit. 27.-én viszem szervízbe más okból, akkor ránézünk erre is, hogy a venti maga, vagy a vezérlője a rossz. Ez utóbbi úgytudom elég sokszor előfordul.
Más kérdés...
2.0.JTDm + c635 kombó esetén volt már gondja valakinek a differenciálművel? 🤔 Egy szerelő a multkor vesézett hangra azt mondta, hogy valszeg difi lesz a baj...
Más kérdés...
2.0.JTDm + c635 kombó esetén volt már gondja valakinek a differenciálművel? 🤔 Egy szerelő a multkor vesézett hangra azt mondta, hogy valszeg difi lesz a baj...
Lörke2020-05-12 13:23:02 // 121295
Meglett a hiba. A vákuumszivattyűból kivezető vákumcsövet nem lent EGR fedélbe lett csatlakoztatva (így nem kapott vákuumot a geo állító), hanem hátrafelé abba ami a hűtőközpontba állítja a kipufogó gáz terelő lapot. Ugyanúgy centire stimmeltek a csatlakozások.
Köszönöm mindenkinek a segítséget.
Köszönöm mindenkinek a segítséget.
Lörke2020-05-11 21:29:26 // 121294
Erre gondoltam én is. Csak leállításnál még jó volt. 2 hetet állt az autó.
Lörke2020-05-11 21:28:29 // 121293
Mindent megnéztem. Rendben van minden. Élő adatot mér, változik.
kisityu2020-05-11 21:24:46 // 121292
Hali.
Esetleg egy geometria leragadás?
Esetleg egy geometria leragadás?
hpeti912020-05-11 21:22:09 // 121291
Szia!
Én megnézném a vákuumrendszert is, hogy minden cső visszakerült-e, vagy ha van tartály, nem ereszt, stb. Illetve megnézném élő adatban a turbónyomást, hogy egyáltalán mér-e valamit és változik-e ha bevan indítva, vagy le van állítva. Ha igen, akkor nem valószínű hogy a MAP szenzornál lesz a hiba.
Én megnézném a vákuumrendszert is, hogy minden cső visszakerült-e, vagy ha van tartály, nem ereszt, stb. Illetve megnézném élő adatban a turbónyomást, hogy egyáltalán mér-e valamit és változik-e ha bevan indítva, vagy le van állítva. Ha igen, akkor nem valószínű hogy a MAP szenzornál lesz a hiba.
Lörke2020-05-11 21:09:13 // 121290
Szia! Ez már korábban is téma volt. Így döntöttem. Megvan az eredeti jó dpf, egy üres lett felrakva. Tehát visszaállítható.
Lörke2020-05-11 21:06:42 // 121289
Annyit próbálgattam még MES-ben, hogy gyújtáson a kért geo 1,2 mm, de 10,7 mm a tényleges. Ha megnyomtam kicsit a turbo geo állítót rudat felül, akkor kiírta a ténylegesre a kisebb mm-t.
Smith2020-05-11 20:53:43 // 121288
nekem is ilyen motorom van, csak kiváncsiságból kérdezem, mégis mi indokolta a teljes kiherélést?
tudtommal a 2.0 elég jól viselkedik dpf/egr szempontból, nem kritikus részei az autónak
tudtommal a 2.0 elég jól viselkedik dpf/egr szempontból, nem kritikus részei az autónak
pettinke2020-05-11 20:51:25 // 121287
Ez nem a turbónyomás értékére utal, hanem az autó hibásnak értékeli a azenzorból jövő jelet. Vagy nem dugtál vissza valamit, vagy rossz egy csatlakozó, vagy odacsípted a kábelt, de a lényeg, hogy valami rosszul van összeszerelve.
Lörke2020-05-11 19:58:32 // 121286
Kipróbáltam. Vészüzem.
Esetleg annyi, hogy EGR/DPF korábban ki lett írva Manky által. Természetesen minden jó volt. Annyi történt még,hogy mivel szét lett szedve, ezért az EGR cső, ami a szívósorba megy, most le lett falazva.
Esetleg annyi, hogy EGR/DPF korábban ki lett írva Manky által. Természetesen minden jó volt. Annyi történt még,hogy mivel szét lett szedve, ezért az EGR cső, ami a szívósorba megy, most le lett falazva.
Lörke2020-05-11 19:20:57 // 121285
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. 2.0 D az autó. Szívósort cseréltem.
Elindult, jár rendesen az autó, de beadja a P2563 - változó geo turbó helyzet / magas jelszint. Töröltem, visszajön. Viszont a műszerfali turbonyomás jelző sem jelez semmit. MES-t néztem. Olyat ír a helyzetre, hogy 6 mm a kért, és 10 tényleges. Lehet, hogy semmi köze hozzá amúgy...
A MAP szenzor az új szívósorban más kódszámú volt. Visszaraktam a régit, akkor is beadta a hibát.
Mi lehet a hiba? Előre is köszönöm az ötleteket.
Segítséget szeretnék kérni. 2.0 D az autó. Szívósort cseréltem.
Elindult, jár rendesen az autó, de beadja a P2563 - változó geo turbó helyzet / magas jelszint. Töröltem, visszajön. Viszont a műszerfali turbonyomás jelző sem jelez semmit. MES-t néztem. Olyat ír a helyzetre, hogy 6 mm a kért, és 10 tényleges. Lehet, hogy semmi köze hozzá amúgy...
A MAP szenzor az új szívósorban más kódszámú volt. Visszaraktam a régit, akkor is beadta a hibát.
Mi lehet a hiba? Előre is köszönöm az ötleteket.
norbi04092020-05-10 21:29:58 // 121284
Az lesz mindenképp 😕
Csak behalt a multecuscanem is. Úgy látszik rámjár mörfi mostanság😏
Még mindig keresek olyan Cartársat aki esetleg tudna nekem alkotni egy proxy rendezést. Természetesen nem ingyen. 🙂
Amúgy az olajszint ellenörző 3 indítás után helyrejött. Legalább ennyi örömöm volt a hétvégén.
Félreértés ne essék... imádom az autót csak néha vannak idegesítő hisztik 🙂
Csak behalt a multecuscanem is. Úgy látszik rámjár mörfi mostanság😏
Még mindig keresek olyan Cartársat aki esetleg tudna nekem alkotni egy proxy rendezést. Természetesen nem ingyen. 🙂
Amúgy az olajszint ellenörző 3 indítás után helyrejött. Legalább ennyi örömöm volt a hétvégén.
Félreértés ne essék... imádom az autót csak néha vannak idegesítő hisztik 🙂
Piritu - 1.000.0002020-05-10 17:03:21 // 121283
Tanacsokat lehetne adni kiloszam, de semmi ertelme sincs. Proxy rendezes kell, aztan lehet tovabblepni. Minden massal esetleg arthatsz.
norbi04092020-05-10 16:01:45 // 121282
Egy cartárstól kaptam ötletet, hogy húzzam le a body comp. tápcsatiját pár percre. Nos... A gondomat nem oldotta meg, viszont az elektromos motorolajszint ellenörző nem mutat semmit és figyelmeztet is, hogy nézzem meg az olajszintet...ami természetesen jó.
Jót tesz az idegrendszeremnek ez az autó így a napokban 😕😀
Jót tesz az idegrendszeremnek ez az autó így a napokban 😕😀
norbi04092020-05-10 11:01:46 // 121281
Vagy bárhol... Már kicsit az idegeimre megy ez a klíma dolog 😀
norbi04092020-05-09 23:07:44 // 121280
Értelek🙂
Amúgy próbáltam, de a MES megmakacsolta magát megint.
Esetleg valaki Martonvásár, Budapest környékén nem tudna nekem egyet rendezni? 🙂
Amúgy próbáltam, de a MES megmakacsolta magát megint.
Esetleg valaki Martonvásár, Budapest környékén nem tudna nekem egyet rendezni? 🙂
Piritu - 1.000.0002020-05-09 19:58:11 // 121279
Emlékei szerint kb 8 számítógép van a 159-ben, gondolom egy részét maga csinálja mindegyik, más részét dolgoknak a többivel csináltatja - ha beszélni tud vele.
Csinálj egy proxi rendezést és fény derül mindenre :-)
Csinálj egy proxi rendezést és fény derül mindenre :-)
norbi04092020-05-09 19:37:36 // 121278
Akkor a proxy rendezés mindenképp meglesz.
Viszont lehet egy kicsit értetlennek tűnök, de ha mint mondod, az új eszköz nem kommunikál a többivel, akkor hogyhogy a kompresszor kapcsol amint bekapcsolom a klímát? Valamint a ventisebességet is tudom állítani🙂
Ha nem kommunikál akkor ezekkel sem kellene, nem?
Bocsi, ha hülyeséget kérdezek 🙂
Viszont lehet egy kicsit értetlennek tűnök, de ha mint mondod, az új eszköz nem kommunikál a többivel, akkor hogyhogy a kompresszor kapcsol amint bekapcsolom a klímát? Valamint a ventisebességet is tudom állítani🙂
Ha nem kommunikál akkor ezekkel sem kellene, nem?
Bocsi, ha hülyeséget kérdezek 🙂
Piritu - 1.000.0002020-05-09 18:39:22 // 121277
A proxy rendezés azért kell, mert új eszközt érzékel. Nagy valószínűséggel az új eszköz nem fog kommunikálni a többivel. Ha ez a klímapanel akkor az nem fog működni ...
Nodex2020-05-09 18:14:24 // 121276
Mai nap sikerült eljutni végre Manykhoz :)
Szokásos dolgok miatt, az autó alulról meglepően szép, bölcsőnek semmi baja. Dpf-et ahogy szétszedte, egész "jó" állapotban volt, ránézésre kb 100ezret lehet elment volna még, mindezt úgy, hogy az autóban 240ezer km van már, és legjobb tudomásom szerint nem volt még cserélve.
Elmondásuk szerint, szép állapotban van a motor és az autó :)
Szokásos dolgok miatt, az autó alulról meglepően szép, bölcsőnek semmi baja. Dpf-et ahogy szétszedte, egész "jó" állapotban volt, ránézésre kb 100ezret lehet elment volna még, mindezt úgy, hogy az autóban 240ezer km van már, és legjobb tudomásom szerint nem volt még cserélve.
Elmondásuk szerint, szép állapotban van a motor és az autó :)
norbi04092020-05-09 12:02:21 // 121275
Sziasztok! Felmerült egy probléma a jobb idő bekövetkeztével.
Klíma nem hűt. Kiolvasás után kiderült, hogy nincs gáz, valamint szálszakadás van az utastér hőszenzorban.
Gáz feltöltve, klímapanel cserélve. (km számláló villog, proxy rendezés még szükséges.
De nem kellene már így is működnie? Még mindig nem jön hideg se LO, se auto üzemmódban.
Kompresszor kapcsol.
Merre indulnátok tovább? 🙂 A klímaszervíz előtt 😀
Klíma nem hűt. Kiolvasás után kiderült, hogy nincs gáz, valamint szálszakadás van az utastér hőszenzorban.
Gáz feltöltve, klímapanel cserélve. (km számláló villog, proxy rendezés még szükséges.
De nem kellene már így is működnie? Még mindig nem jön hideg se LO, se auto üzemmódban.
Kompresszor kapcsol.
Merre indulnátok tovább? 🙂 A klímaszervíz előtt 😀
leopop32020-05-08 15:29:09 // 121274
Írtam nekik kiézve a gyári számot úgyhogy már csak a válaszra várok tőlük :)
Smith2020-05-08 13:34:22 // 121273
írj neki hogy jó-e bele, vagy, hogy mi a cikkszáma, és utána akkor is eper-ezni kell :)
leopop32020-05-08 13:06:31 // 121272
*valószínűleg
leopop32020-05-08 13:05:44 // 121271
Igen közben ezt én is kipróbáltam és ugyan ezt írta amúgy valószínűtlen azért mert kompatibilisnál csak a 159 van beírva. És olyankor ezért a Brerára azt dobja hogy nem kompatibilis.
Smith2020-05-08 12:27:03 // 121270
a "szinte ugyanaz" nagyon sokszor nem elegendő
az alján ott a kereső, te autódat megadva:
This item doesn't fit Alfa Romeo Brera 2008 939 [2006-2011] Hatchback 2.2 JTS Hatchback 2198ccm 185HP 136KW (Petrol)
keresd ki eperből a cikkszámot, azt írd be ebayen
az alján ott a kereső, te autódat megadva:
This item doesn't fit Alfa Romeo Brera 2008 939 [2006-2011] Hatchback 2.2 JTS Hatchback 2198ccm 185HP 136KW (Petrol)
keresd ki eperből a cikkszámot, azt írd be ebayen
leopop32020-05-08 10:15:21 // 121269
Megtaláltam ezt a modult vagy dobozkát ami elromlott és egy olyan kérdésem lenne hogy ez 159 be való de az ugye szinte ugyan az mint a Brera, és hogy jó lenne-e bele?159 és Brera venti modul ugyan az?
leopop32020-05-07 23:20:14 // 121268
Köszi szépen a tapasztalatot akkor erre is rá fogunk nézni 😁
Esetleg még abban tudnál segíteni hogy ez ugyan ott van 2.2 JTS nél mint 2.0 JTD nél?
Esetleg még abban tudnál segíteni hogy ez ugyan ott van 2.2 JTS nél mint 2.0 JTD nél?
kisityu2020-05-07 21:56:25 // 121267
Tapasztaltam én is ilyen hibát. Nem ment a ventillátor egyik fokozata sem. Vezérlő doboz csere után sem. A test madzag végén lévő saru adta meg magát az akkutálca alatt. Szóval a test vezetéket vissza kellett vágni addig amíg oxidált volt és kapott egy új kábel sarut. És láss csodát..... működik. A test pontok átvizsgálása vásárlás után majdnem olyan mint a szűrők cseréje. Sok bosszúságtól menti meg az embert😁
leopop32020-05-07 13:34:49 // 121266
Megnéztem ott szelod9 cartárs segítségével és tényleg nem jó a ventillátorom egyik fokozatban sem sajnos
leopop32020-05-05 23:02:05 // 121265
leopop32020-05-05 23:00:59 // 121264
Közben ha már lett MES-em kiolvastam a hibákat is
Vezérlést cseréltettem a kocsiban már viszont az eddig is tudtam hogy ezek a hibakódjaim vannak amiért vettem is szívó és kipufogó oldali solenoidokat Elaforgtól és egy olyan kérdésem lennne ha azokat kicserélem akkor az alsó 3 hibakód megszűnik ugye?
(P0011, P0013, P0014 re gondolok)
Vezérlést cseréltettem a kocsiban már viszont az eddig is tudtam hogy ezek a hibakódjaim vannak amiért vettem is szívó és kipufogó oldali solenoidokat Elaforgtól és egy olyan kérdésem lennne ha azokat kicserélem akkor az alsó 3 hibakód megszűnik ugye?
(P0011, P0013, P0014 re gondolok)
leopop32020-05-05 22:19:55 // 121263
Tuti lehet valahol tesztelni akkor viszont nem itt ahol én próbáltam
Holnap megpróbálom ott ahol mondtad :)
Holnap megpróbálom ott ahol mondtad :)
Piritu - 1.000.0002020-05-05 20:44:46 // 121262
Itt azt látod, hogy jelenleg nincs bekapcsolva.
Tesztelni szerintem az "Actuators" pont alatt tudod - ha lehet
Tesztelni szerintem az "Actuators" pont alatt tudod - ha lehet
leopop32020-05-05 20:19:55 // 121261
leopop32020-05-05 20:14:56 // 121260
Holland ismerőseim pedig Seléniát teszik bele és hiba nélkül megy nekik most kérdeztem :)