WarbiRunner (Gyuri)2022-04-02 11:07:10 // 125140
A villogás Can bus hiba. A hőmérő a tükörben van szerintem a 159-nél is (anyós oldal), tehát a tükrök környékén van valami gond. Saját ecu-ja van, valaki hátha megmondja milyen néven található :-) Ott lesz a gond.
beeep1462022-04-01 16:09:30 // 125138
Sziasztok!
A következő dologban kérnék tippet.
Tegnap kooperációról hazafelé tankoltam, és a tankolás utáni indítás óta az órák közötti kijelző nem írja a hőfokot, a méter számláló villog és a vezető oldalon nem működik az elektromos ablak és tükör állítás.
Egyebet nem tapasztalok.
Sajnos a szerelő nem tud fogadni jövő hét elejéig és a manualban sem talátam semmit, hogy "üzemszerű" lenne.
Van ötlet, hogy mi lehet? Vagy valami "ráolvasás" amivel a rendszert alapállípotba lehet tenni? :-)
Köszönöm.
A következő dologban kérnék tippet.
Tegnap kooperációról hazafelé tankoltam, és a tankolás utáni indítás óta az órák közötti kijelző nem írja a hőfokot, a méter számláló villog és a vezető oldalon nem működik az elektromos ablak és tükör állítás.
Egyebet nem tapasztalok.
Sajnos a szerelő nem tud fogadni jövő hét elejéig és a manualban sem talátam semmit, hogy "üzemszerű" lenne.
Van ötlet, hogy mi lehet? Vagy valami "ráolvasás" amivel a rendszert alapállípotba lehet tenni? :-)
Köszönöm.
Trombozis2022-04-01 14:29:00 // 125137
Smith2022-04-01 12:44:23 // 125136
Hátsó ülés rögzítő patent: 50500769, 2db kell
Macccy2022-04-01 11:32:53 // 125135
Milyen bolha kell, tudnál légyszi adni forrást vagy legalább a fajtáját? Volt valami patent webshop úgy emlékszem, nem tudom azoknak lesz e ...
csokagm2022-03-30 10:04:57 // 125134
Nem kell valakinek egy fekete sw fl csomagterajto? Nincs rajta rohadas.
Árra megbeszéltünk valami kedvezot,nekem már nem kell.
Árra megbeszéltünk valami kedvezot,nekem már nem kell.
Liquid2022-03-29 23:30:08 // 125133
A hátsó ülőlap bolhái egyszer használatosak, azokból szerez be újakat mielőtt nekiállsz.
TnS2022-03-29 21:38:03 // 125131
Macccy2022-03-29 21:20:46 // 125130
Bon Giorno, mi scusi
Srácok, hogyan is megy pontosan a kézifék kötelek cseréje, tudtok segíteni légyszi? 159sw
Volt egy blogja is azt hiszem itt egyikőtöknek, de most nem lelte a keresés.
Mindkettő oldal menthetetlen sajnos
Srácok, hogyan is megy pontosan a kézifék kötelek cseréje, tudtok segíteni légyszi? 159sw
Volt egy blogja is azt hiszem itt egyikőtöknek, de most nem lelte a keresés.
Mindkettő oldal menthetetlen sajnos
Marcika2022-03-29 09:37:42 // 125129
Köszönöm mindenkinek az őszinte véleményeket!
Liquid2022-03-26 22:01:58 // 125128
Így van. Lehet olcsón venni azzal a céllal hogy amit Te megcsinálsz az biztosan jó lesz, de ehhez egyrészt nem tudsz elég olcsón venni, másrészt meg akkor is drága lesz :D
Ha jót veszel se olcsó fenntartani, mivel ez nem egy Suzuki ahogy írtad.
Egy cimbim is vett elsőre egy leharcoltat, ami arra volt jó hogy ráérezzen az Alfázásra, aztán vett egy másikat ami már tényleg jó volt.
Ha jót veszel se olcsó fenntartani, mivel ez nem egy Suzuki ahogy írtad.
Egy cimbim is vett elsőre egy leharcoltat, ami arra volt jó hogy ráérezzen az Alfázásra, aztán vett egy másikat ami már tényleg jó volt.
Roll19832022-03-26 20:30:15 // 125127
Szerintem Alfát csak így érdemes venni, ez nem Suzuki, hogy úgy is jó lesz. :D
Giuntini2022-03-26 13:39:02 // 125125
Én így voltam a MiTo-val. Mindenképpen költségmenteset akartam, és inkább a felső polcokat néztem.
Liquid2022-03-26 10:42:32 // 125124
Na ez nem mindegy.
Liquid2022-03-26 10:42:06 // 125123
Ez akkor igaz ha az alsó polcról vásárolsz, bár akkor motortól és állapottól függően bőven több is lehet. Én 3 év alatt költöttem bő 800-at a Tiborra (ebben az átírás is benne van). Szóval annyire nem sötét a helyzet. Az tény hogy meg kell nézni és nem szabad spórolni rajta.
Roll19832022-03-26 08:41:05 // 125122
Köszi, ez jól hangzik, ránézek mennyibe kerül.
Roll19832022-03-26 08:40:46 // 125121
Mondjuk az is igaz, hogy a kínálat tetejéből lett kiválasztva. Akkor körülbelől 2-3 db TBi volt itthon hirdetve.
Roll19832022-03-26 08:39:32 // 125120
Kíváncsiságból ránéztem most a blogomra, hogy mennyit költöttem a TBi-re, ez az autó Svájcból jött, Erhard hozta, 139e km volt benne és vezetve volt a szervizkönyve. 4,5 év alatt lett ráköltve 850 ezer Ft úgy, hogy minden apró neszre, zörejre figyelek és már kérem is az időpontot a szervizbe.
Giuntini2022-03-26 08:33:50 // 125119
És ez egy Tibi!!! A dízelre hatványozottan lehet költeni...
Itt a futómű a motor súlya miatt nagyobb igénybevételnek van kitéve. A 159-nél nem 700 ezernek kell lenni a fiókban, hanem min 1 milliónak! Ezt nem akarják felfogni a faszbúkos homályban élők. Aki a másfél milliósokat keresi, az ugyanannyit fog rákölteni!
Én nemrég vettem egy MiTót, faék 78 lovasat, nagyon szép és jó állapotút, de 200 ezerbe belekerült az elindítása, olaj, gyertyák, cseréje, váltóolaj, fékolaj csere, hátsó féktárcsák és betétek cseréje.
Itt a futómű a motor súlya miatt nagyobb igénybevételnek van kitéve. A 159-nél nem 700 ezernek kell lenni a fiókban, hanem min 1 milliónak! Ezt nem akarják felfogni a faszbúkos homályban élők. Aki a másfél milliósokat keresi, az ugyanannyit fog rákölteni!
Én nemrég vettem egy MiTót, faék 78 lovasat, nagyon szép és jó állapotút, de 200 ezerbe belekerült az elindítása, olaj, gyertyák, cseréje, váltóolaj, fékolaj csere, hátsó féktárcsák és betétek cseréje.
Snike2022-03-26 00:56:14 // 125118
Szia!
Én most vettem januárban egy 2010-es 1.8Tbi-t.
Tegyél félre min.700 ezret a beüzemelési javításra (ez szerintem minden használt típusnál igaz).
Nálam hajtáscsere, olajcsere, szürőcsere, + klima, toronyszilent, lengőkarok, fékek, futómű beállítás (és most viszem majd rugócserére mert a múltkori smirglihang súlyterhelés esetén még megvan).
Szóval nem olcsó a rendbetétele.
De viszont utána megy rendesen. Sőt ahogy egy Alfás kollégám mondta:
"Ki se akarsz majd szállni belőle!" :)
Viszont!
Vásárlás előtt (mindegyik típusnál), mindenféleképpen vidd el egy Alfa-szervízbe, hogy nézzenek rá (ha a tulaj nem szeretné, akkor hagyd ott)!
Az alja(alapvetően rozsdásodik-e a kaszni) és a motor milyen állapotban van.
Illetve a szerviz ilyenkor már tud egy nagyjából összeget mondani Neked, hogy mennyi lesz majd a szervízdíj a rendbetételéhez.
Remélem sikerül egy jót találni!
(mellesleg a kollégám dizelesre esküszik, én meg benzinesre)
Én most vettem januárban egy 2010-es 1.8Tbi-t.
Tegyél félre min.700 ezret a beüzemelési javításra (ez szerintem minden használt típusnál igaz).
Nálam hajtáscsere, olajcsere, szürőcsere, + klima, toronyszilent, lengőkarok, fékek, futómű beállítás (és most viszem majd rugócserére mert a múltkori smirglihang súlyterhelés esetén még megvan).
Szóval nem olcsó a rendbetétele.
De viszont utána megy rendesen. Sőt ahogy egy Alfás kollégám mondta:
"Ki se akarsz majd szállni belőle!" :)
Viszont!
Vásárlás előtt (mindegyik típusnál), mindenféleképpen vidd el egy Alfa-szervízbe, hogy nézzenek rá (ha a tulaj nem szeretné, akkor hagyd ott)!
Az alja(alapvetően rozsdásodik-e a kaszni) és a motor milyen állapotban van.
Illetve a szerviz ilyenkor már tud egy nagyjából összeget mondani Neked, hogy mennyi lesz majd a szervízdíj a rendbetételéhez.
Remélem sikerül egy jót találni!
(mellesleg a kollégám dizelesre esküszik, én meg benzinesre)
Zolibácsi2022-03-25 20:55:11 // 125117
Én most az új fejlesztésű Goodyear gumik mellett tettem le a voksom. GT re goodyear eagle f1 supersport gumit vettem. nekem a száraz tapadás és pálya napon való amatőr autózás volt a cél.
Liquid2022-03-25 20:44:08 // 125116
Így van, a Conti SportContact és a Nonian V is pont így néz ki, meg még egy csomó hasonló :)
Piritu - 1.000.0002022-03-25 18:37:59 // 125115
Giuntini2022-03-25 17:31:17 // 125114
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-25 14:41:37 // 125113
Vredestein Ultrac. Kevésbé feszül össze rajta mint pl a Conti ugyanebben a méretben.
Igazi jó kompromisszum. Kényelmesebb és halkabb lett az autó a gyári (de már használt) Contihoz képest. A Giuliettára is ilyet vettem, jó gumik, ott is ugyanígy halkult és jobb lett a menetkomfort. Feszesen tart oldalra, jól reagál kormányzásra, a tapadás is oké, nem kell melegítgetni sem, és esőben is működik. Nem egy szélsőséges gumi, inkább aranyközépút.
Igazi jó kompromisszum. Kényelmesebb és halkabb lett az autó a gyári (de már használt) Contihoz képest. A Giuliettára is ilyet vettem, jó gumik, ott is ugyanígy halkult és jobb lett a menetkomfort. Feszesen tart oldalra, jól reagál kormányzásra, a tapadás is oké, nem kell melegítgetni sem, és esőben is működik. Nem egy szélsőséges gumi, inkább aranyközépút.
Giuntini2022-03-25 12:12:55 // 125112
Nekem a 159-el csak Michelin-ekkel van tapasztalatom. A Primacy 3 nagyon jó élettartamú, jó a nedves úton is, de zajos nagy sebességnél.
A Pilot Sport 4 viszont szinte pályagumi, fel kell melegíteni, száraz meleg időben eszméletlenül tapad, nedves úton viszont nagyon kell vepe vigyázni!
A Pilot Sport 4 viszont szinte pályagumi, fel kell melegíteni, száraz meleg időben eszméletlenül tapad, nedves úton viszont nagyon kell vepe vigyázni!
Liquid2022-03-25 11:50:06 // 125111
A Conti halkabb, a RainSport-nak van hangja főleg amikor ráterhel a külső részre, ellenben vizes úton elképesztően jó.
Roll19832022-03-25 11:07:49 // 125110
Sokat nem megyek, szóval a kopás nálam se fontos túlzottan, inkább a halk mellé tenném a voksomat, illetve az elfogadható árra.
Liquid2022-03-25 10:50:12 // 125109
Attól függ persze mi a lényeges számodra, nálam a vizen-viselkedés és a tapadás a legfontosabb, a kopás másodlagos.
Liquid2022-03-25 10:48:32 // 125108
én RainSport 3-at használok (2. garnitúra), de nagyon jó volt a SportContact5 is
Roll19832022-03-25 10:37:57 // 125107
Jó ár/érték arányban milyen gumit ajánlanátok a Ti felnikre?
Liquid2022-03-24 19:35:09 // 125106
Kifelejtettem a két legjobbat: a 2.0JTDm-et és az 1.8 TBI-t ezek tényleg jók, de nem olcsók, főleg a TBI nem ráadásul az sokat fogyaszt. Hozzáteszem hogy a hírhedt 2.4-gyel se nagyon volt olyan gondom ami a motor miatt volt.
Liquid2022-03-24 19:32:23 // 125105
Warbi nagyon jól összefoglalta.
Megbízható mindegyik alapvetően ha volt gazdája és továbbra megkapja a törődést. DE! a 159 már abba a korba ért amikor nem megvenni, hanem méltó módon fenntartani a nagyobb költség. Mert pl. motortól független a futómű, kerékcsapágy satöbbi. Bármilyen alkatrésze többszöröse egy régebbi Alfáénak kortárs átlagautónak.
A 2.2JTS pont nem az a tipikus golyóálló cucc. Ahogy Warbi is írta az az 1.8 MPI. Azzal az autó kinézetéhez képest nagyon alulmotorizált de azért el lehet vele lenni, cserébe egyszerű tucat-opelmotor.
Ha dízel is lehet akkor inkább ajánlanék egy 1.9 8V-t, azzal se rakéta, de kis okosítással már egész jó (Pl. Dömpi) és még mindig elég golyóálló. A 16V is jó.
A 159 nem olcsó, főleg nem olcsón fenntartható, ezt azért tartsd szem előtt. Fenntartás és fenntartás között nagy különbség tud lenni, mi azt a réteget képviseljük, aki rendesen megcsinálja / megcsináltatja azt ami nem tökéletes ésszerű keretek között. Tehát nem az ebay-es, fészbúkos lengőkar szett 25.000-ért...
Megbízható mindegyik alapvetően ha volt gazdája és továbbra megkapja a törődést. DE! a 159 már abba a korba ért amikor nem megvenni, hanem méltó módon fenntartani a nagyobb költség. Mert pl. motortól független a futómű, kerékcsapágy satöbbi. Bármilyen alkatrésze többszöröse egy régebbi Alfáénak kortárs átlagautónak.
A 2.2JTS pont nem az a tipikus golyóálló cucc. Ahogy Warbi is írta az az 1.8 MPI. Azzal az autó kinézetéhez képest nagyon alulmotorizált de azért el lehet vele lenni, cserébe egyszerű tucat-opelmotor.
Ha dízel is lehet akkor inkább ajánlanék egy 1.9 8V-t, azzal se rakéta, de kis okosítással már egész jó (Pl. Dömpi) és még mindig elég golyóálló. A 16V is jó.
A 159 nem olcsó, főleg nem olcsón fenntartható, ezt azért tartsd szem előtt. Fenntartás és fenntartás között nagy különbség tud lenni, mi azt a réteget képviseljük, aki rendesen megcsinálja / megcsináltatja azt ami nem tökéletes ésszerű keretek között. Tehát nem az ebay-es, fészbúkos lengőkar szett 25.000-ért...
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-24 16:55:17 // 125104
Szia! Olcsón az 1.8 mpi a legjobb választás, ha a fogyasztás és az élmény másodlagos, szinte tökéletesen illik a megfogalmazott igényre :-)
Menni nem megy túlzottan, de azért elközlekedik. Fogyasztani azt tud, pláne városban. Viszont ez egy olyan opel motor lakik benne, ami 300e-t szó nélkül elmászkál, nem egy bonyolult lélek, a motor nem fog anyagi romlásba dönteni...valószínűleg, mert persze a használt az használt.
Ezen kívül viszont számíts rá, hogy egy 159 futóműve nem kevés pénzt el tud nyelni. Fél millát gondolkodás nélkül rá lehet költeni, ha le van harcolva a futómű.
A 2.2 jts már veszélyesebb történet, ha olcsón próbálkozol. Menni az sem fog, fogyasztani az is fog, de drága hibákba bele lehet szaladni. Akkor inkább egy 120 lovas 1.9 jtdm, vagy akár egy 150 lovas 16v. Jó motorok, a dpf okozhat drága fejtörést. A 2.0 jtdm még jobb, csak nem hiszem hogy lesz olcsón értelmes darab.
Az olcsón 159 alapvetően egy önellentmondás, ez egy drága fenntartású autó. Leegyszerűsítve minél olcsóbbat veszel, annál több költekezés vár rád. Vegyél inkább jót ;-)
Menni nem megy túlzottan, de azért elközlekedik. Fogyasztani azt tud, pláne városban. Viszont ez egy olyan opel motor lakik benne, ami 300e-t szó nélkül elmászkál, nem egy bonyolult lélek, a motor nem fog anyagi romlásba dönteni...valószínűleg, mert persze a használt az használt.
Ezen kívül viszont számíts rá, hogy egy 159 futóműve nem kevés pénzt el tud nyelni. Fél millát gondolkodás nélkül rá lehet költeni, ha le van harcolva a futómű.
A 2.2 jts már veszélyesebb történet, ha olcsón próbálkozol. Menni az sem fog, fogyasztani az is fog, de drága hibákba bele lehet szaladni. Akkor inkább egy 120 lovas 1.9 jtdm, vagy akár egy 150 lovas 16v. Jó motorok, a dpf okozhat drága fejtörést. A 2.0 jtdm még jobb, csak nem hiszem hogy lesz olcsón értelmes darab.
Az olcsón 159 alapvetően egy önellentmondás, ez egy drága fenntartású autó. Leegyszerűsítve minél olcsóbbat veszel, annál több költekezés vár rád. Vegyél inkább jót ;-)
Marcika2022-03-24 16:36:08 // 125103
Sziasztok!
Lehet érzékeny kérdés lesz, de segítséget szeretnék kérni.
Egyáltalán nem ismerem a 159-es gépeket. Olcsón szeretnék egyet, de nem tudom melyik a legmegbízhatóbb motor, melyiknek van a legkevesebb típushibája. Legszívesebben benzineznék.
Fogyasztás és élmény az másodlagos, harmadlagos.
Van egy konkrétum is: 2.2JTS
Kérem, ha valaki ismeri és átlátja a motorpalettát, írja meg véleményét.
Előre is köszönöm!
Lehet érzékeny kérdés lesz, de segítséget szeretnék kérni.
Egyáltalán nem ismerem a 159-es gépeket. Olcsón szeretnék egyet, de nem tudom melyik a legmegbízhatóbb motor, melyiknek van a legkevesebb típushibája. Legszívesebben benzineznék.
Fogyasztás és élmény az másodlagos, harmadlagos.
Van egy konkrétum is: 2.2JTS
Kérem, ha valaki ismeri és átlátja a motorpalettát, írja meg véleményét.
Előre is köszönöm!
vbalint982022-03-23 00:39:48 // 125102
Olyan problémám van az 1.8mpi-mel, hogy van amikor indítok akkor csak teker az önindító és nem indul az autó viszont ha újra gyújtást adok rá akkor minden gond nélkül beröffen. Szerelőm sem találta a hiba okát, neki is új. Valakinek van valami ötlete, hogy mi okozhatja ezt a furcsa jelenséget? kb 10-ből egyszer csinálja
liusz2022-03-22 18:38:39 // 125101
Hacsak úgy nem, hogy felemeled az autó első kerekeit, hogy könnyen tudd forgatni a kormányt. Kiüríted a tartályt, lekötöd a tartály visszamenő vezetékét (a kisebb átmérőjű, magasabbra bekötött), a 159-nel egyszerűnek tűnik mert hozzá lehet férni, egy edénybe vezeted ezt a csövet, a helyére egy csődarabot rögzítesz, hogy ne folyjon ki a friss olaj a tartályból, betöltöd a friss olajat a tartályba, és kopptól-koppig forgatod a kormányt figyelve, hogy mindig legyen benne anyag. Így feltölti a rendszert. Ezt egyedül is meg tudod csinálni. Visszaszerelsz mindent, beindítod a motort, ha leesett a szint, pótolod.
Trombozis2022-03-21 19:07:57 // 125100
Közben ez megoldódott, baszódjon meg. (:
Tuschke2022-03-21 17:29:10 // 125099
Megoldható, de kétemberes. A tartályról a visszatérő csövet le kell kötni, belevezetni valamilyen flakonba, és járatni kell a motort, a kormányt jobbra-balra tekerni, és a tartályba önteni a friss olajat.
A tapasztalat, hogy nem lehet olyan gyorsan önteni, mint amilyen gyorsan kiszippantja, szóval aki önti, az figyeli a szintet, és sikít, hogy motor állj. Tartály újból tele, és motor indulhat újra. Három-négy indítással megvan.
A tapasztalat, hogy nem lehet olyan gyorsan önteni, mint amilyen gyorsan kiszippantja, szóval aki önti, az figyeli a szintet, és sikít, hogy motor állj. Tartály újból tele, és motor indulhat újra. Három-négy indítással megvan.
Liquid2022-03-21 17:19:30 // 125098
Én még várok.. pont ma reggel 0 fok volt.
Giuntini2022-03-21 16:20:46 // 125097
Felkerültek a jó kis Pilot Sport 4-eseim! Helyreállt a világ! Vagy mégsem? De legalább örüljünk annak ami van!
Giuntini2022-03-21 12:17:44 // 125096
Nehéz én úgy tudom.
István0022022-03-21 10:20:36 // 125095
Hazi körülmények között megoldható a teljes csere?
Giuntini2022-03-20 23:15:56 // 125094
Tutela GI/R! Zöld színű, cseréld le az egészet! 2l megy bele....
István0022022-03-20 22:56:57 // 125093
Sziasztok!
Ma kicsi karistoló hangit vettem észre amikor tekertem a kormányt. Szervo olajra ránézve éppen minimumnál áll a szint. Milyet érdemes vennem? Úgy láttam ez még sárga színű, ráönthetek mást, vagy csak szerviz csinálhatja meg?
Ma kicsi karistoló hangit vettem észre amikor tekertem a kormányt. Szervo olajra ránézve éppen minimumnál áll a szint. Milyet érdemes vennem? Úgy láttam ez még sárga színű, ráönthetek mást, vagy csak szerviz csinálhatja meg?
Liquid2022-03-19 12:41:51 // 125092
én tudom :) az enyém is onnan van