Fórum >> Típusok >> 159

Zolesz2022-05-09 13:57:32 // 125190
Az egyik képen az Androidos, a másik a mostani gyári egység. Ezeknek a "hátsó" része elég hasonlónak tűnik. Így is kellene a 2 din-es beépítőkeret?


Liquid2022-05-06 22:45:44 // 125189
A nagy navihoz kell beszerezned egy 2DIN-es beépítő keretet. Utána minden szabványos 2DIN cucc jó lesz. Persze kell még egy kormányhoz való adapter is.
Zolesz2022-05-06 22:08:22 // 125188
Sziasztok!
Kicsit belezavarodtam a fejegység témába.
Van nekem egy nagy navis egységem. Aminek ugye az elektronikai része 1 din-es. a kijelző része meg nagyobb, mint a szabvány 2din. így nagyobb a kivágás a műszerfal panelban, mint a régebbi fejegységeknél. Vannak a 159-be való androidos egységek, pl. a Wondefoo-nak is van 159-hez. Aminek szintén 1 din-es a hátulja. Akkor ez bemenne az enyém helyére csak lenne a kijelző mellett körben egy rés?
ProdyG2022-04-27 11:09:28 // 125187
Igen, ezt az infót kaptam én is, hogy a Tutela GI/VI kell bele.
Vicces, hogy literje 6300-9300 között mozog, elég nagy a szórás :)
Köszi!
Liquid2022-04-27 10:31:23 // 125186
Elvileg a Tutela GI/VI kell bele (tudtommal), de pl. a user manualban nincs benne.
Gondolom lifetime töltet :) Ellenben a Q4 difi olaja benne van. Fene se érti az olaszokat :)
ProdyG2022-04-27 09:45:32 // 125185
Köszi a hozzászólásokat!

Az én szerelőm is azt mondta tegnap, hogy egy sima olajcserénél kb 2 liter fog benne maradni. Ő így csinálná meg, és azt tanácsolta, hogy ha zavar a bent maradt 2 liter, akkor cseréltessem sűrűbben.
De többen az átmosásosra esküsznek... én az anyagi oldal miatt valószínűleg az egyszerűbb módszert választom most, aztán max lesz belőle 2 kör, ahogy nálad is.

Meg tudjátok írni, hogy pontosan melyik Tutela olaj kell ebbe az automata váltóba?
Köszi!
Giuntini2022-04-26 16:57:08 // 125184
Az Aisin váltónál sajnos macerás a csere. Elaforgtól rendeld meg a Tutelát!
Ez az átmosásos olajcsre horror. Nekem Csöri csinálta meg, lecserélte az olajat, de benne marad kb. 2 liter. A következő olajcserénél ismét le lett cserélve a váltóolaj, így most 60 ezer km-t elmegyek vele.
Az átmosásos, gépi opajcsere azért hord magában rizikót egy olyan váltóban, amiben 150 ezer km-ig nem cseréltek olajat. A másik, hogy szűrő akkor sem lesz cserélve, és benn lesz ez a művelet egy valag pénzben. Ja meg valami rosszul sül el...? Szakik majd azt mondják, ki kell venni a váltót....
berobbantam2022-04-26 14:11:24 // 125183
Csak you tube alapjân tudok nyilatkozni.Ott néztem egy yzervizes videót.Géppel cserélik a váltóolajat,így 100 százalékos a csere.Olajat motult használnak.Azt mondta a szervizes szinte az egész palettát le tudják fedni vele annyi fajta van.Átlagba 100-150 ezer egy csere.
ProdyG2022-04-26 13:28:13 // 125182
Sziasztok,
2.4 JTDM kocsimban esedékes lenne az AUTOMATA váltóban levő olaj cseréje.
Régről úgy emlékszem, hogy ez mintha egy macerás és drága dolog lenne.
Talán egy féle gyári Tutela olaj létezik hozzá, aminek 6-9 ezer körül mozog literje (ezt az infót kaptam).
De mekkora mennyiséggel kell számolni? Úgy emlékszem, hogy nem lehet leengedni a régi olajat teljesen, szóval csak részben lehet az olajat lecserélni. Aztán talán említettétek régen, hogy valami átfolyatós módszerrel lehet jobban megoldani a dolgot, de ahhoz meg elég nagy mennyiségű olaj kell és elég magas költségekre emlékszem. Szóval hogy is van ez? :D
Esetleg valakinek egy jó kis bloga van a témában?
Köszi!
Liquid2022-04-23 14:10:47 // 125181
Abból már én is kiléptem (meg másból is) régen :)
Giuntini2022-04-23 07:01:48 // 125180
Kiléptem az "Alfa Romeo 159 a magyar csapat" face csoportból. Nagyon idegesített. Azt a rengeteg tahót, ami abban a csoportban van, az hihetetlen. Borzalom és tragédia. Jobb nem belenézni. Igaz a momdás, nincs rosszabb azoknál a suttyóknál, akik a putriból jönnek, de osztják az észt. Mennyire lent van már a 159, az új felhasználók oldaláról közelítve, az szégyen.
Demecsab2022-04-20 19:51:11 // 125179
Sziasztok!

Alfa 159 TBI ablakmosó spricni, Szívás.
Vettem tavaly 2 db gyárit nem volt olcsó. A baj az vele (mindkét oldal), hogy ablakmosás közben beleér a motorháztetőbe (alatta van) a vízsugár alig éri a szélvédőt.
Vettem a fiatalkatresz.hu-nál elvileg hozzá valót, de egyáltalán nem stimmel. Sem méretben, sem felfogatásban. Kidobott pénz,
Az lenne a kérdésem, hogy kinek van/volt ilyen gondja? Állítani semmit nem lehet rajtuk (el is basztam az egyik oldalt). Elég ostoba hiba, de nem tudok rá megoldást egyenlőre.

Segítség plííz :)


Ilyen van most benne:

spricni
WarbiRunner (Gyuri)2022-04-20 11:01:54 // 125178
Pont hogy valami teli tárcsa kéne, nem kell sajtreszelő :-) Araszolás is van, de inkább kis utcákon kerülgetés, ami tipikusan felgyorsít, fék, lekanyarodik, felgyorsít, fék, kanyar. Ez megy állandóan. Ez aztán látszik a fogyasztásban és a fék használódásban is.Mondanám, hogy mennyire jó volna erre egy elektromos autó.. ha nem kerülne 15 millába XDDD Szóval mégsem. Ezen kívül viszont megy ez az autó mindenhol is. Kirándulni is szoktunk vele, de pesti útja is lesz mostanság is. Szerintem a Bihar hegységbe is Chilit visszük szerpentinezni, nem kockáztatom meg, hogy esetleg eső esik és a RWD nem megy fel a füves domboldalon a sátorhelyekhez XDD Amúgy is kell rá a jó fék, mert bolond autó, nagyon meg tud szaladni :-) Meglátom még, az EBC-vel régóta szemezgetek.
Liquid2022-04-20 09:04:00 // 125177
Ilyen araszolós használatra szerintem kb. mindegy milyen féket veszel. Milyen tárcsával gondoltad a Greenstuff-ot? Én vennék valami fancy fúrt-mart tárcsát, egyszerű betétekkel.
Pl. a Brembo-Max szintén nagyon bejött, a 156-on volt.
WarbiRunner (Gyuri)2022-04-19 21:58:05 // 125176
Okés, köszi! A bemelegedést jó hogy említetted, emiatt meggondolandó. Nagy tempó itt nincs napi szinten, csak sok elindulás, megállás.
Liquid2022-04-19 21:53:06 // 125175
A Q4-en használtam, szóval kopnak az emlékek :)
Az exelt visszanézve 180e körül vettem és 222e-rel adtam el az autót akkor még nem volt csereérett. Szerintem határozottan jobb lett a fék, kellett neki egy kis bemelegedés, de hidegen se volt rossz. Az USR tárcsáknak volt erős hangja.
Összességében szerintem jó cucc, megéri. Ha oda jutok hogy féket kell cseréljek, valószínűleg ismét ilyesmi lesz.
WarbiRunner (Gyuri)2022-04-19 21:05:47 // 125174
Pontosan a GreenStuff-ot tervezem kipróbálni a Giuliettán, de nem mart tárcsával. Érzel fékerőben, adagolhatóságban előnyét? Kopásban mit igérnek, jobb, mint egy hagyományos bármi egyéb? Sajna a város gyorsan eszi a fékeket.
Giuntini2022-04-19 20:37:51 // 125173
Rotinger sport tárcsák, gyári fékbetétek. Melegen tudom ajánlani a Rotingert!
_Ata_2022-04-19 20:17:49 // 125172
ATE tarcsa + betet szinten csikorog enyhe fekezesnel
Liquid2022-04-19 19:37:50 // 125171
EBC USR + GreenStuff
Anders2022-04-19 19:14:24 // 125170
Sziasztok,

Első féktárcsa / betét csere előtt állok. Nektek melyik páros vált be? A mostani melegebb időben elég erősen csikorog :(

Előre is köszönöm a segítségeteket.
Giuntini2022-04-17 08:02:45 // 125169
Boldog Húsvétot mindenkinek!
LaciR2022-04-16 20:18:33 // 125168
Giuntini2022-04-16 09:32:07 // 125167
Facén volt aki keresett nemrég...
Kazes☻2022-04-15 23:24:50 // 125166
Hátha érdekel valakit:
Hengerfej 1.8 Tbi (FIAT eredeti)
Liquid2022-04-15 22:16:14 // 125165
Beszereltem egy CD-tár emulátort, és közben valamit elment mert nem kapcsol be a fejegység. Minden kerek volt, csak nehezen bírtam a helyére rakni, kb. 155-re nagyjából sikerült, viszont nem működik. A csatik a helyükön, a bizti jó. Van valakinek bármi tippje mi mehet probléma?
Ilyen:
kékalfa 1562022-04-15 13:11:53 // 125164
Hallo,
érdekel valakit egy Lengyelországban felujitott, de be nem épitett kormánymü
kicsi pénzért 59-be?
Annakidején szereztem kettöt sztem már nem lesz szükségem a másikra.

Ha valakit érdekel irjon privátba.
Liquid2022-04-10 20:39:07 // 125163
igen véda, jó nagy looser vagyok :) A védát láttam, a wazze is jelezte, csak a 60-as táblát nem vettem észre :(
Piritu - 1.000.0002022-04-10 17:03:06 // 125162
Megkerestem a koordinátákat, ez egy véda kép :-)
Piritu - 1.000.0002022-04-10 17:00:18 // 125161
Én 10:39-kor hívtalak, ezek szerint akkor már megvolt a kép :-(
Nasty2022-04-09 19:03:58 // 125160
Szia, Az enyémet raggazon rendszerrel vettem, ez tuti tartós, és a gyári dupla csöves lokhárítóhoz passzol. Van kicsi morgós hangja is nagyobb gáznál, de lehet gyárilag is ugyan ilyen. Nem tudom viszont mennyire költséges...

PL.:
http://csstuning.hu/?q=termek/7251
Nasty2022-04-09 18:53:25 // 125159
Sziasztok, a véleményetekre lennék kiváncsi. A 2.0 JTDm vezérlés periódusa 140e km vagy 5év. Az autómnál 110e-nél cseréltek osztrák szervízkönyv szerint vezérműszíj+ vízmpuma+ hosszbordásszíj (gondolom a görgőkkel együtt), könyvbe beírva, hogy 250e-nél lesz esedékes. Most még csak 180e-nél járok, de letelt az 5 év. Elég lenne csak a szijjakat cserélni? Mert kb 4-5 év múlva érem el a 250-et és akkor meg mindent cserélnék. Vagy cseréljek most mindent? Számíthat az év is a csapágyak, görgők élettartamában?
Liquid2022-04-08 16:08:12 // 125158
Így van, bárki vezethette de ahogy az CarTárs is említette ez nem véd meg :)
Bár tegyük hozzá, hogy egészen felismerhető vagyok a képen.
VKG231!!! (156+75)2022-04-08 15:24:34 // 125157
Objektív felelősség van 10 éve.
Smith2022-04-08 15:17:57 // 125156
A kép alapján bárki vezethette.
Liquid2022-04-08 11:57:09 // 125155
Ajándékot hozott ma a postás. Benéztem egy 60-as táblát :(
Trombozis2022-04-07 22:40:13 // 125154
Ennyi időt nem lehet neki hagyni. Hát akkor perceket ülök az autóban. Ízzithatok tovább is, sajnos akkor sem azt csinálja amit kellene. Totál béna. Elmentem ma a szerelőhöz, azt mondja neki nem csinálta a két nap alatt. Hát mondom add ide a kulcsot. Hülyeség. Nekem csinálta. Lehet velem van a gond, de tele van a feje hibaüzenettel. Tengeralattjáróval utazom hetek óta, mert ez full zsák utca. Felidegesít és kicserélek benne mindent. Mert csak találgatni lehet. Beír egy hibát oszt totál nem arra kell koncentrálni, mert minden mindennel is összefügg, de senki nem tudja, hogy minek mi az eleje, meg a vége. Ilyen lófasz hibát kifogni.
Liquid2022-04-07 22:29:16 // 125153
Az enyém se szeretett hidegen hosszú állás után indulni, kellett neki időt hagyni, esetleg 2x izzítani hidegben. Sose derült ki mi a baja (mondjuk hibakódokat nem dobált)
Trombozis2022-04-07 22:20:23 // 125152
Én még mindig a béna indítással küzdök. Hosszabb állás után alig akar beindulni. Ha beindul akkor leáll. Még mindig ezt a szaros AC relé hibát dobja. Néha odateszi mellé az izzítógyertyát is. De az AC relé viszi a prímet. Fejvakarás az megy szépen. Aksi új, nyomás szenzor új, izzítógyertya és üzemanyag szűrő új, vagyis fél éves kb. AC üzemanyag nyomás jó. Hát mi a pöcörő? AC relé csere is megvolt. Verjem bele. Néha menet közben érezni, hogy ránt egy minimálisat. Levegőt kapna valahol a rendszer? Hülyeség? Nem tudom. Izzítógyertya csinál ilyet? AC haldokolhat, annak ellenére, hogy z nyomás megvan? Pfff, holtponti jeladó? Aaaaah. Totál nem lehet látni a végét. Nagynyomású szarakszik? Agyam eldobom. Mibe lehet még beleszarni? 🤔😐😶🤨😠😕
Smith2022-04-07 18:49:13 // 125151
Ha a ctek nem is, de egy hagyományos ezeréves töltővel szerintem életre lehet kelteni, utána meg mehet rá a ctek.
Daveee10 Ɨ|ѯ2022-04-07 16:58:26 // 125150
Januárban még nem éreztem affinitást rá, februárban meg egy nem várt családi esemény miatt az elmúlt 2 hónapban minden az utolsó utáni helyre esett vissza a rangsorba. A kocsi nem volt használva ezidő alatt, egyszer nyitottam fel a hátulját, hogy a krovát kivegyem, visszacsuktam. Egy héttel később már nem csinált semmit a távirányítóra. Cseréltem elemet, de semmi. Akkor tűnt fel, hogy az ajtón sem villog a kis piros led. Már 2 hete csak nézegetem, és halogatom, hogy mikor kéne kinyitni, és hogyan. De erre a hétvégére is van fontosabb dolog, meg megyünk debrecenbe anyósékhoz. Jövő hét vagy utána megoldom. A legnagyobb szívfájdalom viszont az, hogy az akku így már tuti kukás, pedig csak 1 éves. Bár majd ha feltöltöm kiderül, de ez a hosszan tartó mélymerülés biztos megteszi jótékony hatását. Azért bízom benne, hogy a ctek csodát tesz :)
petbalog2022-04-07 13:00:23 // 125149
Sziasztok!

Ránézésre eléggé rohadásnak indult a hátsó dobom a 2.0 JTDm-en, legalábbis a cső hátrafelé mindenképpen, úgyhogy ezzel szeretnék valamit kezdeni a közeljövőben mindenképp. Eljátszottam a gondolattal, hogy akkor már érdemes lenne duplára megcsinálni. :) A többi motorváltozatnak is ugyanolyan a kipufogó rendszere és annak felfogatási pontjai, ha esetleg bontottat vadásznék? Vagy legalább a 2.4-esé plug&play lenne, ha mondjuk egy 2.2 JTS nem? Illetve remélem a lökhárítóból azt a műanyag darabot elég csak kipattintani. :)

Köszi előre is!
Roll19832022-04-07 09:47:57 // 125148
Még Decemberben beszéltünk róla, hogy meg fogod csináltatni a zárat, nem kapkodtad el. :)
Marcika2022-04-07 08:42:24 // 125147
Sziasztok!

A klímaegység kijelzője van hogy elsötétül. A gombok továbbra is működtetnek.
Sima kontakthiba, vagy van ismert típushiba?

Előre is köszi!
Liquid2022-04-06 21:32:53 // 125146
Ha az aksi lemerült akkor ne aggódj a riasztó miatt :)
Én is az ajtót nyitnám ki ahogy Warbi írta.
Mindenesetre ha sikerül megoldanod, akkor sürgősen hozzad közös nevezőre a zártat és a kulcsot, illetve szerezz be egy tartalék kulcsot is.
Daveee10 Ɨ|ѯ2022-04-06 21:11:25 // 125145
Köszi. Fog menni könnyen sztem, mert annó a corsámba, astrámba jópárszor bezártam a kulcsot. Igazából a riasztó az aggályom. Ezért gondoltam a géptető felől megközelíteni a dolgokat, de akkor a marad az ajtó. Mégegyszer köszi az infót.
WarbiRunner (Gyuri)2022-04-06 21:03:40 // 125144
Szia! Egy erős, hosszabb dróttal ki tudod nyitni. Egy kis hurkot hajts rá, és az első ajtó kinincsét célozd. Ha van segítőd, úgy könnyebb, az ajtó ablak kerete mögé valami műanyag cuccot be kell dugni és feszíteni el az ajtó tetejét, hogy szabadon matathass a dróttal.
Ezt mekem Siófokon sikerült kipróbálnom egy KFC előtt, este, sok bámészkodó szemeláttára. Cartársi segítséget is kaptam, anélkül nem ment volna :-) 15 perc volt elsőre.
Daveee10 Ɨ|ѯ2022-04-06 19:27:08 // 125143
Sziasztok!
Ismét gebasz akadt, de most a saját hülyeségem miatt. Van valami ötletetek?
1 kulcs van az autóhoz, az is utólagosan újraprogramozott. Ez fontos. Sajnos.

A kulcs nálam, a kocsiban az akku lemerült. Távirányító így nem nyit. Hengerzárba nem jó a kulcsszár. Hogy a francba tudnék bejutni az autóba?

3 megoldásra gondoltam.
1. Gépháztetőt valahogy ha fel tudnám nyitni, akkor bikakábel és a távirányítóval akkor már nyithatok.
2. Ajtó kicsit kifeszít, és a belső kilincs már nyitja az autót.
3. Kocsi alá bemászva bikakábel mondjuk a generátorra.

Az autó 2006 SW, riasztós.
Kérdés, ha a gépháztetőt nyitom, akkor is beriaszt? Ha turkálok a fülkében egy 3-4 mm-es hosszú dróttal, akkor is? Ha a riasztó szól, de az akku le van merülve, azért legalább a riasztót kikapcsolja, ha már egyszer az érzékelők és a sziréna külön akkuról megy?

A gépháztető nyitható hasonlóan, mint a 156, hogy egy meghajtott dróttal a zár mögé nyúlva húzható a bowden? Vagy van rá más opció?

Valakinek egyéb ötlet, azon kívül, hogy nézzem meg, az első vagy a hátsó ajtó ablaka olcsóbb, aztán ott támadjak, mert azt nem akarom.
beeep1462022-04-03 18:52:14 // 125142
Üdv!

Köszi, holnap ránézünk.
pettinke2022-04-02 12:49:26 // 125141
Nézd meg a biztosítékokat, lehet kiment valamelyik és emiatt a body modul betérdelt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak