TnS2022-08-13 16:24:16 // 125459
Megpróbáltam beindítani. Egyből elsötétült a középső kijelző, majd miután visszajött, most légzsák hibát írt, nem vehicle protection system not available-t, meg bekapcsolódott a rádió és a klíma is (egyik se volt előző leállítaskor bekapcsolva).
Trombozis2022-08-13 16:23:51 // 125458
De király gyerek vagy te basszus. Köszi szépen! Amúgy már elhoztam a kocsit. Kész lett. Remélem sokáig fent marad a szíj.
Srácok már azt mondták, hogy lassan megszeretik szerelni. Hát jó....
Srácok már azt mondták, hogy lassan megszeretik szerelni. Hát jó....
Giuntini2022-08-13 13:35:37 // 125457
Nekem 2,4 automata van, azzal tökéletes! Ott másképpen van hangolva a váltó, az 1,9-nél a szabadonfutó 50-nél kiteszi üresbe, a 2,4-nél visszavált 35-ig. A másik, hogy az 1,9 nél nincs Sport és Winter fokozat.
Nálam nagyon jól teszi a dolgát, de egy tévhitet azért eloszlatnék. Az automata váltó nem a városi közlekedésre van kitalálva, hanem a hosszútávú stresszmentes autózásra. Városban az automata akkor vált mikor ő akar, és nem amikor te.
Nálam nagyon jól teszi a dolgát, de egy tévhitet azért eloszlatnék. Az automata váltó nem a városi közlekedésre van kitalálva, hanem a hosszútávú stresszmentes autózásra. Városban az automata akkor vált mikor ő akar, és nem amikor te.
Lörke2022-08-13 12:22:04 // 125456
DKori2022-08-13 10:24:57 // 125455
Szia!
Bocs, hogy "bele vau", de szerintem nem az....ezek 10en éves középkategóriás dízelek, amikben egészen biztosan lazán benne van 1-2 kivételtől eltekintve 2-300e km, alsó hangon. Az Aisin automata a saját mezőnyeben tartósnak számít, az M32 meg ugye a kézik közt nem feltétlen a legremekebb darab maradjunk annyiban, plusz ugye ott van kettőstömegű is...ezek alapján ebben a korban/km-ben nálam spec nagyjából egyenlő eséllyel indulnak. Ha besz*psz egy automata váltó feljútítást az lazán "párszázas ajánlat", ahogy a Mekiben mondják :) (sztem simán 300e), na de egy M32-es csapágyhibás felújítás + kuplungozás kettőstömegűvel simán beleszalad ennyibe > előre nehéz megmondani melyikkel lépsz sz*rba. Ha szerencséd van esetleg már épp túl van ezeken az alany, ha nincs akkor cumi, de forintálisan szvsz kb egy kutya ha baj van (engem max az aggasztana, hogy a kézi ha beteg talán kisebb eséllyel hagy az út szélén mint az AT...).
Innentől a többi része szubjektív...nálam spec egyenlő eséllyel indulna az objektív szempontok alapján, amelyik ígéretesebb (maradi vagyok: a mi felhasználásunkhoz megfeleő a kézi > jobban favorizálom, de "meg mertem volna venni" automatával ha épp úgy alakul...). Féloff, de innen jön a tapasztalat: ugyanígy indultam neki tavaly a Croma vásárlásnak, végül kézi M32-es lett (nem bánom de annak ellenére, hogy nem automatát kerestünk, ha épp abból jött volna szembe patika meg mertem volna venni).
Bocs, hogy "bele vau", de szerintem nem az....ezek 10en éves középkategóriás dízelek, amikben egészen biztosan lazán benne van 1-2 kivételtől eltekintve 2-300e km, alsó hangon. Az Aisin automata a saját mezőnyeben tartósnak számít, az M32 meg ugye a kézik közt nem feltétlen a legremekebb darab maradjunk annyiban, plusz ugye ott van kettőstömegű is...ezek alapján ebben a korban/km-ben nálam spec nagyjából egyenlő eséllyel indulnak. Ha besz*psz egy automata váltó feljútítást az lazán "párszázas ajánlat", ahogy a Mekiben mondják :) (sztem simán 300e), na de egy M32-es csapágyhibás felújítás + kuplungozás kettőstömegűvel simán beleszalad ennyibe > előre nehéz megmondani melyikkel lépsz sz*rba. Ha szerencséd van esetleg már épp túl van ezeken az alany, ha nincs akkor cumi, de forintálisan szvsz kb egy kutya ha baj van (engem max az aggasztana, hogy a kézi ha beteg talán kisebb eséllyel hagy az út szélén mint az AT...).
Innentől a többi része szubjektív...nálam spec egyenlő eséllyel indulna az objektív szempontok alapján, amelyik ígéretesebb (maradi vagyok: a mi felhasználásunkhoz megfeleő a kézi > jobban favorizálom, de "meg mertem volna venni" automatával ha épp úgy alakul...). Féloff, de innen jön a tapasztalat: ugyanígy indultam neki tavaly a Croma vásárlásnak, végül kézi M32-es lett (nem bánom de annak ellenére, hogy nem automatát kerestünk, ha épp abból jött volna szembe patika meg mertem volna venni).
TnS2022-08-13 10:14:07 // 125454
Szombat reggeli ajándék indítás után: vehicle protection system not available.
Kuplung lenyomás és startra nem csinált semmit, fékre se. Kigyulladt az ABS és az ASR ikonja. Utána elkezdett villogni az elakadásjelző, na, az ijesztő volt! Még a gyújtást se engedte levenni, se a kulcsot kihúzni.
Utána vártam egy kicsit, és engedte levenni a gyújtást.
Kulcs kivétel és berakás után minden normálisnak tűnt, de nem mertem beindítani...
A topikban rákeresve ezeket a lehetséges okokat találtam:
- elromlott a kuplung pedál kapcsolója
- haldoklik az akkumulátor
- a gyújtáskapcsoló biztosítéka rossz
- hibás kulcs ("végigkocogtattam a NYÁK lapot,meg az immo csippet és egyből jó lett" -- Tom85)
Kuplung lenyomás és startra nem csinált semmit, fékre se. Kigyulladt az ABS és az ASR ikonja. Utána elkezdett villogni az elakadásjelző, na, az ijesztő volt! Még a gyújtást se engedte levenni, se a kulcsot kihúzni.
Utána vártam egy kicsit, és engedte levenni a gyújtást.
Kulcs kivétel és berakás után minden normálisnak tűnt, de nem mertem beindítani...
A topikban rákeresve ezeket a lehetséges okokat találtam:
- elromlott a kuplung pedál kapcsolója
- haldoklik az akkumulátor
- a gyújtáskapcsoló biztosítéka rossz
- hibás kulcs ("végigkocogtattam a NYÁK lapot,meg az immo csippet és egyből jó lett" -- Tom85)
☻SKULL☻2022-08-12 22:29:04 // 125453
berobbantam2022-08-12 18:35:13 // 125450
Sziasztok.
Tudom nagyon használat függő,de érdeklődnék,hogy mennyire ördögtől való 150 lovas 1.9 jtd-t venni autómata váltóval 230000 kilóméterrel.Az m32-őt tudom,hogy 200 körül már lehet számítani felújításra.De az autómatával vakon vagyok.Illetve érdekelne ennek nagyságrendileg a költsége.
Tudom nagyon használat függő,de érdeklődnék,hogy mennyire ördögtől való 150 lovas 1.9 jtd-t venni autómata váltóval 230000 kilóméterrel.Az m32-őt tudom,hogy 200 körül már lehet számítani felújításra.De az autómatával vakon vagyok.Illetve érdekelne ennek nagyságrendileg a költsége.
Giuntini2022-08-10 23:11:56 // 125449
De! Közvetlen befecskendezéses!
Akos 1592022-08-10 20:19:53 // 125448
De közvetlen befecskendezéses. :)))
Tuschke2022-08-10 05:38:29 // 125447
Pedig az. Tulajdonképpen jts az is.
VKG231!!! (156+75)2022-08-09 18:43:16 // 125446
Mivel nem közvetlen befecskendezéses, nem igazán :))))
Akos 1592022-08-09 18:41:59 // 125445
Sziasztok!
Tbi motornál mennyire jellemző a kokszosodás?
Tbi motornál mennyire jellemző a kokszosodás?
Bpali2022-08-07 10:39:18 // 125444
Sziasztok!
Mostanában vettem a 159et és majd szeretnék rá vonóhorgot. Esetleg tudja valaki, hogy van neki gyárilag canbus csatlakozó valahol, vagy más megoldást kell keresni?
Mostanában vettem a 159et és majd szeretnék rá vonóhorgot. Esetleg tudja valaki, hogy van neki gyárilag canbus csatlakozó valahol, vagy más megoldást kell keresni?
Trombozis2022-08-05 10:04:55 // 125443
"Annyi". Csak úgy tűnik le kell szedni hozzá a fél elejét, mert belátni sem lehet, nem hogy benyúlni. Szóval akkor nincs semmi egyszerűbb megoldás, gondolom én (is) :)
Liquid2022-08-05 08:39:50 // 125442
a 2.4-en sajnos bonyolítva van
droberto2022-08-05 08:17:59 // 125441
Értem.
Ha fellazítod a generátor esetlega k.kompresszorcsavarokat?
Ha fellazítod a generátor esetlega k.kompresszorcsavarokat?
Trombozis2022-08-05 00:27:01 // 125440
droberto2022-08-04 23:22:23 // 125438
Hosszbordás.... ami hajtja a klíma kompresszort és a generátort.
Én erre gondoltam.
Én erre gondoltam.
Liquid2022-08-04 22:26:14 // 125437
szerintem te nem arra a szíjra gondolsz Robi :)
droberto2022-08-04 22:19:11 // 125436
A trükk maga egy 13-as villás amit a feszítőre raksz.
90°-al elfordítod, aztán felpattintod a szíjat.
90°-al elfordítod, aztán felpattintod a szíjat.
Trombozis2022-08-04 17:13:10 // 125435
Jaja ezt mondtam én is. Jött a sírás, hogy egy szíj miatt ennyit dolgozni. Hát basszus. Ez van, meg kell oldani 😊🤡
Liquid2022-08-04 16:50:52 // 125434
Tudtommal csak annyi a trükkje, hogy az egész világot szét kell szedni a felrakáshoz, ha nem teszik meg hanem ráerőltetik, akkor sérül.
Trombozis2022-08-04 16:39:31 // 125433
Tudja valaki, hogy a 2.4 generátorán és klímáján futó szijnak van-e valami trükkje a felrakásnál? Egy helyen áll a gép, lert vakarják a fejüket. De legalább bevallották, hogy ők rakták fel rosszul, mármint valszeg akkor sérült meg.
Roll19832022-08-02 21:01:08 // 125431
Alfa Szamtárinál megoldja neked Szatyi. (https://alfaamore.hu/tagok/2564)
Dömpi (il dottore)2022-08-02 14:36:09 // 125430
Nodex2022-08-01 12:18:13 // 125429
Sziasztok,
Lassan időszerű lenne az automata váltó olajcseréje. Budapest környékén esetleg tudnátok ajánlani megbízható helyet, ahova el tudnám vinni?
Lassan időszerű lenne az automata váltó olajcseréje. Budapest környékén esetleg tudnátok ajánlani megbízható helyet, ahova el tudnám vinni?
droberto2022-07-31 13:55:15 // 125428
Sziasztok!
Kellene egy kis segítség, hátha találkoztatok már a következővel:
Kis tempónál (0-50 km/h) fékezéskor valami kattog (fémes pattanás) a jobb hátsó kerék felől. A kattogás csak egy gyorsítást követően lehet produkálni egy újbóli fékezéssel. Ugye ez leginkább dugóban araszoláskor jellemző. Ezt egyre gyakrabban és hangosabban csinálja.
A két stabilizátor pálca cserén kívül már csak a hátsó hidat (futóművet) nem rekonstruáltam, úgyhogy nincs sok szerkezeti ismeretem (legalábbis egyenlőre).
Ha van ötletetek szívesen veszem.
Köszönöm.
Kellene egy kis segítség, hátha találkoztatok már a következővel:
Kis tempónál (0-50 km/h) fékezéskor valami kattog (fémes pattanás) a jobb hátsó kerék felől. A kattogás csak egy gyorsítást követően lehet produkálni egy újbóli fékezéssel. Ugye ez leginkább dugóban araszoláskor jellemző. Ezt egyre gyakrabban és hangosabban csinálja.
A két stabilizátor pálca cserén kívül már csak a hátsó hidat (futóművet) nem rekonstruáltam, úgyhogy nincs sok szerkezeti ismeretem (legalábbis egyenlőre).
Ha van ötletetek szívesen veszem.
Köszönöm.
VKG231!!! (156+75)2022-07-31 12:06:05 // 125427
Mondjuk az 59-ben a műszer nem mutat semmit... MES-ben nézted a valós hőmérsékletet?
rocketking2022-07-31 10:39:39 // 125426
Nem rémlik semmiféle villogás, de majd figyelgetek még.
Viszont ami van még: első indításnál magas hűtőfolyadék hőmérséklet hibát ír ("excessive radiátor fluid temp.), felugrik maxra a vízhőmérséklet jelző, aztán szépen visszacsorog alaphelyzetbe. A vízhőmérséklet egyébként olyan 90-110 között van asszem autópályán.
Viszont ami van még: első indításnál magas hűtőfolyadék hőmérséklet hibát ír ("excessive radiátor fluid temp.), felugrik maxra a vízhőmérséklet jelző, aztán szépen visszacsorog alaphelyzetbe. A vízhőmérséklet egyébként olyan 90-110 között van asszem autópályán.
Tuschke2022-07-30 22:29:28 // 125425
Az olajhűtőnél állítólag van egy termosztát. Lehet, azzal van gond. Vagy az olajhűtővel.
Piritu - 1.000.0002022-07-30 20:55:33 // 125424
..amiben akkor tényleg van.
Akkor nem szóltam...
Akkor nem szóltam...
Piritu - 1.000.0002022-07-30 20:54:11 // 125423
A Cartárs "Van egy 1.8 mpi"-t írt.
VKG231!!! (156+75)2022-07-30 20:53:48 // 125422
Hát, én tuti nem kínoznám így. Ez tuti rendellenes...
Olajnyomás visszajelző nem kezd el villogni még ha kinyomod a kuplungot?
Olajnyomás visszajelző nem kezd el villogni még ha kinyomod a kuplungot?
VKG231!!! (156+75)2022-07-30 20:51:44 // 125421
Mindegyik benzinesben van csak a TBI-ben nincsen.
Tuschke2022-07-30 20:41:13 // 125420
A nem turbós benzinesekben van olajhőfokmérő.
Piritu - 1.000.0002022-07-30 17:49:56 // 125419
Az 1,8-ban van olajhőmérséklet mérő? :-O
Tudtommal a 159-ben vízhőfok mérő van és elektronikusan oda van szegezve 90 fokra. Magyarul kb.80-110 között meg se mozdul.
Ha feljebb megy akkor valami baj van. Tippek:
- eltömődött hűtő
- nem megy a hűtőventilátor
- elforog a vízszivattyú lapátja a tengelyen
- termosztát nem nyit ki rendesen
- kevés vagy levegős a hűtőkör
Tudtommal a 159-ben vízhőfok mérő van és elektronikusan oda van szegezve 90 fokra. Magyarul kb.80-110 között meg se mozdul.
Ha feljebb megy akkor valami baj van. Tippek:
- eltömődött hűtő
- nem megy a hűtőventilátor
- elforog a vízszivattyú lapátja a tengelyen
- termosztát nem nyit ki rendesen
- kevés vagy levegős a hűtőkör
rocketking2022-07-30 14:36:37 // 125418
Az már megvolt, sajnos nem segített semmit.:(
Giuntini2022-07-30 10:17:04 // 125417
Lehet hogy olajat kellene cserélni!
Giuntini2022-07-30 10:14:29 // 125416
Tegnap Csöri megoldotta a kézifékkar problémát. Alfa Depósok hoztak egy bontott kézifékkart City-be (ezúttal is köszönet érte), és ki lett cserélve. Csöri ilyeenel még nem találkozott, hogy a kötél feszítő csavar eltörik. Automata váltós, ebben kellene a legkésőbb ilyennek lenni. Ebben is az én autóm volt az első, mint sok mindenben....
De a legnagyobb élményt is ez az autó adta (a casciai utat).
Ki lettek cserélve az első fékbetétek is, visszafelé Bologna után már elkezdte kiírni, hogy cseréljek fékbetétet, de a helyzet annyira nem volt sürgős, még messze volt a vasra futástól. Gyári fékbetétek kerültek ismét fel, nekem ez a kombó nagyon bejött! Rotinger sporttárcsák gyári fékbetétekkel! Nem nyikorog, és nagyon jól fog, mellette hosszú az élettartam, bár ez erősen vezetési stílus függó... Meg természetesen attól is függ hol használod.
Csöri a próbakörnél is mondta: "nagyon jó kis autó ez."
De a legnagyobb élményt is ez az autó adta (a casciai utat).
Ki lettek cserélve az első fékbetétek is, visszafelé Bologna után már elkezdte kiírni, hogy cseréljek fékbetétet, de a helyzet annyira nem volt sürgős, még messze volt a vasra futástól. Gyári fékbetétek kerültek ismét fel, nekem ez a kombó nagyon bejött! Rotinger sporttárcsák gyári fékbetétekkel! Nem nyikorog, és nagyon jól fog, mellette hosszú az élettartam, bár ez erősen vezetési stílus függó... Meg természetesen attól is függ hol használod.
Csöri a próbakörnél is mondta: "nagyon jó kis autó ez."
rocketking2022-07-29 19:05:33 // 125415
Sziasztok!
Van egy 1.8 mpi-nk és nagyon felmegy az olajhőmérséklet nagyobb tempónál - autópályán, 130-nál már majdnem pirosban van, 130-140 C között.
Mi lehet az ok, hogy lehetne orvosolni?
És mennyire bajos így használni?
Előre is köszi!
Van egy 1.8 mpi-nk és nagyon felmegy az olajhőmérséklet nagyobb tempónál - autópályán, 130-nál már majdnem pirosban van, 130-140 C között.
Mi lehet az ok, hogy lehetne orvosolni?
És mennyire bajos így használni?
Előre is köszi!
rocketking2022-07-29 19:05:33 // 125414
Sziasztok!
Van egy 1.8 mpi-nk és nagyon felmegy az olajhőmérséklet nagyobb tempónál - autópályán, 130-nál már majdnem pirosban van, 130-140 C között.
Mi lehet az ok, hogy lehetne orvosolni?
És mennyire bajos így használni?
Előre is köszi!
Van egy 1.8 mpi-nk és nagyon felmegy az olajhőmérséklet nagyobb tempónál - autópályán, 130-nál már majdnem pirosban van, 130-140 C között.
Mi lehet az ok, hogy lehetne orvosolni?
És mennyire bajos így használni?
Előre is köszi!
Dömpi (il dottore)2022-07-26 19:22:58 // 125413
Nivan842022-07-25 23:22:57 // 125412
Szia, Csongrád megye belefér?
Liquid2022-07-24 20:51:28 // 125411
Sajnos ilyet csak Győrben tudok...
heisenberg.2022-07-24 17:50:23 // 125410
Sziasztok, tudnátok ajánlani Bács-Kiskun esetleg Pest megye környékén viszonylag normalis árban dolgozó porlasztó felújító szakembert, akihez ha elgurulok ki is szedi őket? A legtöbb cég kiszerelve kéri, de sajna annyira limitált az időm, hogy erre már nem jutna.. továbbá nem is értek hozzá, nem szeretném szétbarmolni. Köszi!