A gyári trw-be ott vannak az öntési jelek.
Amiket láttam azok meg sima pucér lengőkarok voltak egy gravírozott cikkszámmal.
Nem egyszerű kérdés. Nekem is csak sejtéseim vannak.
A tömeges panaszok viszont jól látszódnak.
(Az AM Lemförder stab pálcánál meg be van vésve minden azonosító, csak az Alfa pajzs le van műgyantázva.)
5 cm eltérés szerintem nem lehet másolási / gyártási hiba.
De majd Zolinix biztosan referál
droberto2024-03-25 11:38:25 // 126703
droberto2024-03-25 11:32:14 // 126702
Állítólagos kisebb élettartam....
Néhány ezer km után már nyöszörög a szilent vagy kopog a gömbfej...
Elég sokat kutattam most a témát, lévén, hogy elfogyott a gyári lengőkar.
Én most megvettem a lengyel Reinhochot, mert aki épített be ilyet, az eddig nem panaszkodott....
Egyébként ők is csomagolócég. Valahol keleten gyártatnak ők is névetelen gyártókkal.... A weboldaluk és az ügyfélszolgálatuk egy vicc. Ennyit már ki tudok jelenteni.
Azt meg, hogy egy hátsó lk. 5 cm-el rövidebb-, vagy egy csatlakozási pont szögben álló legyen egy kb bármilyen AM hátsó lengőkar esetében, sérülés vagy szerelési hiba nélkül én elképzelhetetlennek tartom....
Néhány ezer km után már nyöszörög a szilent vagy kopog a gömbfej...
Elég sokat kutattam most a témát, lévén, hogy elfogyott a gyári lengőkar.
Én most megvettem a lengyel Reinhochot, mert aki épített be ilyet, az eddig nem panaszkodott....
Egyébként ők is csomagolócég. Valahol keleten gyártatnak ők is névetelen gyártókkal.... A weboldaluk és az ügyfélszolgálatuk egy vicc. Ennyit már ki tudok jelenteni.
Azt meg, hogy egy hátsó lk. 5 cm-el rövidebb-, vagy egy csatlakozási pont szögben álló legyen egy kb bármilyen AM hátsó lengőkar esetében, sérülés vagy szerelési hiba nélkül én elképzelhetetlennek tartom....
Liquid2024-03-25 11:26:06 // 126701
A kérdés ilyenkor mindig az számomra (ugyanúgy mint a hamisított olajokán), hogy honnan szerezték be? Pl. nem hiszem hogy a nagy alkatrész forgalmazók, vagy épp az Elaforg átzacskózottat adna... Persze az is lehet hogy már "hivatalosan" csinálják az átzacskózást, és valami noname-hez adta a nevet a TRW. Mindenesetre a mérethibásnál minden jobb :)
droberto2024-03-25 11:20:42 // 126700
Ha rákeresel a csoportokban, akkor 159-nél a két nagy márkánál (TRW, Lemförder), rengeteg panaszt fogsz találni. Hihetelen dolgokról számolnak be, már szereléskor vagy nagyonnkevés futás után.
Én láttam olcsó trw-t többet. Szerintem azoknál csak a zacskó volt trw....
Én láttam olcsó trw-t többet. Szerintem azoknál csak a zacskó volt trw....
berobbantam2024-03-25 04:53:30 // 126699
Igazábol ha futómű alkatrész kell én mindíg Erhardra hagyatkozom.Megmondom mi kell ő mag ad valamit ami jó és épp nem arany áron mérik.
Liquid2024-03-24 23:04:51 // 126698
Lörke2024-03-24 22:41:16 // 126697
Nem tört el. Vagyis nálam nem. De úgy vettem az autót, hogy hátul nem Ti rugó van. Kíváncsi lettem volna mennyivel van ténylegesen lejjebb. Tudom, 2 centi hivatalosan.
Liquid2024-03-24 22:17:29 // 126696
inkább egy állítólagos kisebb élettartam (ami vagy hihető vagy nem, mindenki döntse el), mint a CarTárs esete, hogy még a méretek se passzolnak...
sty2024-03-24 19:26:57 // 126695
Valaki megtudná mondani hogy honnan tudnék a klíma csövekhez tömítés készletet szerezni?
berobbantam2024-03-24 04:24:04 // 126694
A TRW-t nagyon szidják egy ideje.Az 56-ba vettem nemrég alsókat.Erhard nem ajánlotta.Vêgül Lemförder lett.Azt mondja Erhard ő látta az autodocos lemfördert ami lényegesen olcsóbb,de szemmel láthatóan gyengébb minőség. Lassan oda jutunk hogy sem a név sem az ár nem garancia semmire.
ZoliNix2024-03-24 01:07:31 // 126693
Alakul a megoldás, így biztos nem marad. Nem lehet rosszul összerakni, elől stift adja a helyét, hátul a csonkállvány szilentjei jól állnak. Ezért kérdeztem látott-e más ilyet.
Piritu - 1.000.0002024-03-23 21:26:32 // 126692
"Azt beszélik ár érték arányban jó." Gyorsan rákeresve TRW-t találni az áráért 159-re...
Piritu - 1.000.0002024-03-23 20:59:22 // 126691
Hát én nem hagynám így! Itt komoly méretproblémák vannak vagy valami nem került a helyére.
ZoliNix2024-03-23 20:49:53 // 126690
Majd írok róluk ha mentem velük 10 ezret. Pik-pakk megvan egy év alatt 😁.
Elöl cseréltünk alsó, felső lengőkarokat.
Elöl cseréltünk alsó, felső lengőkarokat.
liusz2024-03-23 19:27:10 // 126689
Van még olyan 159, aminek nem tört el a rugója?!...
berobbantam2024-03-23 17:52:49 // 126688
Lengyel márka.Azt beszélik ár érték arányban jó.Az első szett 100 ropi.Két alsó két felső és vagy stabpálca vagy kormánygömbfej.Erre nem emlékszek.Van aki már 40000-et ment evvel a szettel és hibátlan.
pettinke2024-03-23 09:28:54 // 126687
Mi a fene az a Reinhoch? Életemben nem hallottam róla... Érdekes módon a honlap semmiféle értelmes információval nem szolgál az eredetükről.
ZoliNix2024-03-22 12:20:19 // 126686
Lörke2024-03-22 11:33:29 // 126685
Sziasztok!
Le tudná mérni valaki a Ti gyári 19-es paraméterekkel (felni, gumi, rugó) hogy milyen magasan vannak a földtől a sárvédőívek felső pontjai?
Előre is köszönöm.
Le tudná mérni valaki a Ti gyári 19-es paraméterekkel (felni, gumi, rugó) hogy milyen magasan vannak a földtől a sárvédőívek felső pontjai?
Előre is köszönöm.
droberto2024-03-17 13:26:07 // 126684
Legyen így.
Szerintem én rápróbálok a Reinhochra...
Szerintem én rápróbálok a Reinhochra...
Tocke2024-03-11 19:19:53 // 126683
Tavaly nyár elején kerültek bele a 159-be Meyle HD felsők, ahogy te is említetted sima Meyle alsó lengőkarok és Meyle váltó-motortartó bakok. Csöri szerelte, igazából még neki sincs tapasztalatra ezekkel. Remélem minél később számolhatok be a tönkremenetelükről😀
droberto2024-03-09 20:44:01 // 126682
Tőlem messze állnak az összeesküvés elméletek, de szerintem a piacon levő "pucér" gravírozott TRW-k simán lehetnek hamisított lengőkarok....
Tuschke2024-03-09 19:56:42 // 126681
Ma kaptam két szerelmes levelet: P0010 és P0011, kipufogó oldali vezérlésmódosító és vezérműtengely-pozíció.
Kicsit utánanéztem, elvileg a mágnesszelepre utalnak.
Kicsit utánanéztem, elvileg a mágnesszelepre utalnak.
csAR2024-03-09 19:04:58 // 126680
Nekem TRW került bele kb 8 éve.Tavaly lett cserélve a két hátsó nagy szilent,de még szerintem fasza.Én ezeket sem cseréltem volna,de beadtam szerelőhőz más miatt,és mondtam ha valami sántát lát,cseréljen mindent.És azt mondta hogy ő ezeket cserélné.Nem vitattam.
Azt pontosan nem tudom hogy mennyit futottak már.11 éve vettem az autót 160ezerrel.Most 239ezer van benne.Nagyjából azonos futásteljesítmény minden évben.
A beszerzéshez annyit,hogy akkori szomszédom alkatrészkereskedő volt.Mivel itt a fórumon az volt a fáma,hogy a TRW a gyári beszállító,így azt mondtam,hogy azt hozzon.De nem ilyen pucér verzió volt,hanem szépen matricázott nylon zsákban érkeztek ha ez számít valamit.
Azt pontosan nem tudom hogy mennyit futottak már.11 éve vettem az autót 160ezerrel.Most 239ezer van benne.Nagyjából azonos futásteljesítmény minden évben.
A beszerzéshez annyit,hogy akkori szomszédom alkatrészkereskedő volt.Mivel itt a fórumon az volt a fáma,hogy a TRW a gyári beszállító,így azt mondtam,hogy azt hozzon.De nem ilyen pucér verzió volt,hanem szépen matricázott nylon zsákban érkeztek ha ez számít valamit.
droberto2024-03-09 18:54:47 // 126679
Emlékszem. Beszéltünk róla.
Vigyázz is a gyáriakra, amíg lehet. :)
Viszont a Giulietta futómű szempontjából nem egy ördög lakat. Pont most cseréltem egy Deltán futóművet ami nagyon hasonló konstrukció (Punto, MiTo, Delta, Bravo...)
Vigyázz is a gyáriakra, amíg lehet. :)
Viszont a Giulietta futómű szempontjából nem egy ördög lakat. Pont most cseréltem egy Deltán futóművet ami nagyon hasonló konstrukció (Punto, MiTo, Delta, Bravo...)
droberto2024-03-09 18:47:34 // 126678
Ha 40k-et tuti elmegy hiba nélkül, akkor az magasan kimelkedik az AM felhozatalból.
WarbiRunner (Gyuri)2024-03-09 17:54:34 // 126677
Ezt annyiban megerősítem, hogy a felső lengőkarokat a nyekergés miatt cseréltem TRW-re a Ti-n. Fél éven belül ugyanúgy nyekergett, szóval semmivel nem lettem előrébb. Annyival csak, hogy a Giuliettán néha hasonló pet palack hangot ad valamelyik szilent, de amíg nem kopog, nem érdekel, marad bent a gyári futómű.
Liquid2024-03-09 17:46:42 // 126676
az nagyon jó ár, sőt inkább túl jó stairline kategória (árban), ettől még persze lehet jó.
droberto2024-03-09 17:29:50 // 126675
Igen.
Katasztrófa ami ott megy.
130k a 4 db Reinhoch.
Katasztrófa ami ott megy.
130k a 4 db Reinhoch.
Liquid2024-03-09 17:10:20 // 126674
Amit a kéken írnak abból én személy szerint csak azt hiszem el amit olyan írt akit személyesen ismerek :)
Ha HD-ból nincs alsó akkor az kiesett.
120k egy komlett első szett (2 alsó két felső) ?
Vagy csak egy oldal?
Ha HD-ból nincs alsó akkor az kiesett.
120k egy komlett első szett (2 alsó két felső) ?
Vagy csak egy oldal?
droberto2024-03-09 16:53:43 // 126673
Köszi Sanyi az infókat.
Sajnos a TRW-re már fél éven belül is millió panaszt olvasni odaát a kéken.
A Meyle HD-ról pedig még nincs sok év tapasztalat, illetve ott más (prosztóbb) a szilent megoldás. Ezen kívül, alsóból nincs (még) HD, csak mezei Meyle.
Sajnos a TRW-re már fél éven belül is millió panaszt olvasni odaát a kéken.
A Meyle HD-ról pedig még nincs sok év tapasztalat, illetve ott más (prosztóbb) a szilent megoldás. Ezen kívül, alsóból nincs (még) HD, csak mezei Meyle.
droberto2024-03-09 16:50:43 // 126672
Húhhh de jó amiket írsz.
Akkor a Delphit skippelem.
Erharddal beszélgettem én is amiket írsz.....
Reinhochra pedig akkor plusz egy pont.
120-130 körül adná a szettet Erhard.
Nagyon köszönöm.
Akkor a Delphit skippelem.
Erharddal beszélgettem én is amiket írsz.....
Reinhochra pedig akkor plusz egy pont.
120-130 körül adná a szettet Erhard.
Nagyon köszönöm.
Liquid2024-03-09 16:38:20 // 126671
Én nem bonyolítottam túl anno :) Csörit megbíztam intézze az alkatrészt is mint mindig, TRW került bele. 18k-val később adtam el. 204e km-nél (9év) kellett cserélni. Ez a TI volt.
A TBI-n csak a nagy-szilenthez kellett hozzányúlni 95e km-nél (12 év).
Egyiknél se volt hallható, számomra észlelhető probléma.
Ha a TRW csak a felét tudja az is 100k. Ha ez "kevés" akkor a helyedben bepróbálnám a Meyle HD-t. Tudom Te felfelé sokkal jobban kilógsz a tömegből mint mondjuk én :)
A TBI-n csak a nagy-szilenthez kellett hozzányúlni 95e km-nél (12 év).
Egyiknél se volt hallható, számomra észlelhető probléma.
Ha a TRW csak a felét tudja az is 100k. Ha ez "kevés" akkor a helyedben bepróbálnám a Meyle HD-t. Tudom Te felfelé sokkal jobban kilógsz a tömegből mint mondjuk én :)
Dante2024-03-09 16:33:27 // 126670
Bár az én 59em FL előtti, de a Reinhochal eddig nekem jó tapasztalataim vannak. Legalábbis ami a felső lengőkarokat illeti. Erhardtnál vettem őket, eddig pont 40.000 km-t mentek, de még nem volt velük gond. Szerintem jó alternatíva lehet.
Azért kellett cserélnem mert jobb oldalon borzalmasan ropogott a Delphi. Az mióta lehetett benne, sajnos nemtudom.
Azóta alsókat is kellett cserélnem, tavaly szeptemberben, ott is gyáriak voltak eddig, oda is Reinhoch lett. Ott azért már számított az ár nekem, ezért is lett Reinhoch.
Azért kellett cserélnem mert jobb oldalon borzalmasan ropogott a Delphi. Az mióta lehetett benne, sajnos nemtudom.
Azóta alsókat is kellett cserélnem, tavaly szeptemberben, ott is gyáriak voltak eddig, oda is Reinhoch lett. Ott azért már számított az ár nekem, ezért is lett Reinhoch.
droberto2024-03-09 15:22:24 // 126669
Sziasztok!
Bocsi a floodért, de indítok egy utolsó offenzívát az alábbi témában.
A facelift 159-emhez keresek 4 db első lengőkarokat. Lehetőleg gyárit. Bár már egy éve körbe érdeklődtem sok helyet, és mindenhol azt mondták, hogy nincs, elfogyott. Ezért sok reményt nem fűzök hozzá. Esetleg – most bedobom az itt gyakran elhangzó egyik számomra legkedvesebb dumát – hogy hátha lapul valakinél, akkor megkereshetne. J Vagy tud helyet, ahol hozzá lehet férni. Pár éve még az előző Nero-hoz sikerült venni, akkor még volt. Igaz az FL előtti volt.
A gyári cikkszámok:
Bal alsó: 51842925
Jobb alsó: 51842924
Bal felső: 51835397
Jobb felső: 51835398
(Vagy ezekkel bármennyire ekvivalens)
A tervem, elvárásom a következő lenne: Minimum 6 év és ez alatt ~60-80k km futás, gyári karakterisztika, hiba és kopogás,- és hangmentes (nepperszöveg) használat. Az ár sokadlagos szempont.
Lett volna lehetőségem keveset futott gyári bontottat vásárolni, de a kora miatt lemondtam róla. Az enyémben sincs extra sok méter (150k), de a szilentek 14 év alatt teljesen elöregedtek, szétrepedtek. A feketében pl. 10 évesen 70k-el több km-el sokkal jobb állapotúak voltak a szilentek.
Ha az OEM vonal nem megy (valószínűleg nem fog menni), akkor azt szeretném kérdezni, hogy van-e olyan köztünk, aki épített be utángyártott lengőkart legalább 4 éve (de inkább 6), és vagy futott vele minimum 40k km-et és még is elégedett a lengőkarokkal. Ha van, akkor nagyon érdekelne a lengőkar márkája…..
Amit nem szeretnék, mert elég sok rosszat hallottam róla, az elvileg két prémium márka a Lemförder és a TRW. Bár őszintén megmondom, hogy ezeknek a gravírozott daraboknak szerintem nagyon kis eséllyel van közük az említett cégekhez. (A gyári TRW) Ezen kívül nem szeretnék Meyle HD-t, mert egyrészt még senki nem osztott meg ezekről hosszabb távú tapasztalatot (legalábbis én nem láttam), másrészt itt a szilent fixen vulkanizált a hüvelybe, és nem a forgó, mint a gyári (tudom-tudom pont ezért nyikorog az összes, de ez akkor sem a gyári megoldás).
Bocsi, de ezekben az utólagos zsírozásokban én nem hiszek. Nem azt mondom, hogy segít, mert bizonyára segíthet, de nem ezen múlik, hogy fél évet bír egy gömbfej vagy tizet.
Ami Afterben felmerült bennem az a lengyel Reinhoch (jó kereskedői tapasztalat miatt), és még inkább a Fordokban a gyáriként beépített Delphi (viszonylagos jó hír + saját jó tapasztalat miatt).
Szóval teljesen tanácstalan vagyok, írtózom az AM futóműalkatrészektől, de most már valamerre muszáj elindulnom, mert megőrjít, hogy kopog.
Úgyhogy várom a tapasztalattal rendelkezőket.
Nagyon köszönöm a segítséget.
Bocsi a floodért, de indítok egy utolsó offenzívát az alábbi témában.
A facelift 159-emhez keresek 4 db első lengőkarokat. Lehetőleg gyárit. Bár már egy éve körbe érdeklődtem sok helyet, és mindenhol azt mondták, hogy nincs, elfogyott. Ezért sok reményt nem fűzök hozzá. Esetleg – most bedobom az itt gyakran elhangzó egyik számomra legkedvesebb dumát – hogy hátha lapul valakinél, akkor megkereshetne. J Vagy tud helyet, ahol hozzá lehet férni. Pár éve még az előző Nero-hoz sikerült venni, akkor még volt. Igaz az FL előtti volt.
A gyári cikkszámok:
Bal alsó: 51842925
Jobb alsó: 51842924
Bal felső: 51835397
Jobb felső: 51835398
(Vagy ezekkel bármennyire ekvivalens)
A tervem, elvárásom a következő lenne: Minimum 6 év és ez alatt ~60-80k km futás, gyári karakterisztika, hiba és kopogás,- és hangmentes (nepperszöveg) használat. Az ár sokadlagos szempont.
Lett volna lehetőségem keveset futott gyári bontottat vásárolni, de a kora miatt lemondtam róla. Az enyémben sincs extra sok méter (150k), de a szilentek 14 év alatt teljesen elöregedtek, szétrepedtek. A feketében pl. 10 évesen 70k-el több km-el sokkal jobb állapotúak voltak a szilentek.
Ha az OEM vonal nem megy (valószínűleg nem fog menni), akkor azt szeretném kérdezni, hogy van-e olyan köztünk, aki épített be utángyártott lengőkart legalább 4 éve (de inkább 6), és vagy futott vele minimum 40k km-et és még is elégedett a lengőkarokkal. Ha van, akkor nagyon érdekelne a lengőkar márkája…..
Amit nem szeretnék, mert elég sok rosszat hallottam róla, az elvileg két prémium márka a Lemförder és a TRW. Bár őszintén megmondom, hogy ezeknek a gravírozott daraboknak szerintem nagyon kis eséllyel van közük az említett cégekhez. (A gyári TRW) Ezen kívül nem szeretnék Meyle HD-t, mert egyrészt még senki nem osztott meg ezekről hosszabb távú tapasztalatot (legalábbis én nem láttam), másrészt itt a szilent fixen vulkanizált a hüvelybe, és nem a forgó, mint a gyári (tudom-tudom pont ezért nyikorog az összes, de ez akkor sem a gyári megoldás).
Bocsi, de ezekben az utólagos zsírozásokban én nem hiszek. Nem azt mondom, hogy segít, mert bizonyára segíthet, de nem ezen múlik, hogy fél évet bír egy gömbfej vagy tizet.
Ami Afterben felmerült bennem az a lengyel Reinhoch (jó kereskedői tapasztalat miatt), és még inkább a Fordokban a gyáriként beépített Delphi (viszonylagos jó hír + saját jó tapasztalat miatt).
Szóval teljesen tanácstalan vagyok, írtózom az AM futóműalkatrészektől, de most már valamerre muszáj elindulnom, mert megőrjít, hogy kopog.
Úgyhogy várom a tapasztalattal rendelkezőket.
Nagyon köszönöm a segítséget.
Liquid2024-03-02 23:33:33 // 126668
Nálam volt olajfolt, illetve minden is olajos volt. Igaz ez már a sokadik húzása volt a 2.4-nék :) Évekig szivatott, mindig más eresztett. Először az olajszűrő fedele, majd a blokk hátulján a termosztát ház, aztán az olajhűtőhöz menő cső, előtte még a valamelyik első féltengelynél, és végül a szervo.
csAR2024-03-02 21:20:26 // 126667
Tuschke és Liquid köszi a segítséget!
Megnyugodtam,mihamarabb utánanézek.
Megnyugodtam,mihamarabb utánanézek.
droberto2024-03-02 20:42:25 // 126666
RomeoOne2024-03-02 18:09:06 // 126665
Nekem a 29 az, mert az nem szokott, csak 4 évente lenni. 24-e van minden évben :D
Liquid2024-03-02 14:18:17 // 126664
igen, valószínűleg az lesz
Kazes☻2024-03-02 13:25:56 // 126663
Az 24.-e. 😋 Emlékeim szerint. 😁
Tuschke2024-03-02 11:51:56 // 126662
A nyomó oldali hidraulikacső. Szinte izzadja az olajat.
liusz2024-03-01 20:46:51 // 126661
Hahh, azt örök homály fedi már..amennyit a derék olasz tulajok 17 év alatt belehajtottak, meg az én közel 40-em. Igazából csak a diffi nincs (még) felújítva a hajtásban.
csAR2024-03-01 11:09:25 // 126660
Urak!
Szervóolaj csere után kétszer utána kellett tölteni az elmúlt fél évben.Alánézve nem látni folyást,aknára most nem tudok állni.Szivattyún sem látok,csak mellette a turbó környéke.
Jellemzően mi adja be a kulcsot ilyenkor?Szivattyú vagy kormánymű?
Szervóolaj csere után kétszer utána kellett tölteni az elmúlt fél évben.Alánézve nem látni folyást,aknára most nem tudok állni.Szivattyún sem látok,csak mellette a turbó környéke.
Jellemzően mi adja be a kulcsot ilyenkor?Szivattyú vagy kormánymű?
RomeoOne2024-03-01 08:30:15 // 126659
Szökőnapra 300k, grat! :D
És hogy áll a kis zöld? :D
És hogy áll a kis zöld? :D
liusz2024-02-29 18:34:57 // 126658
Dimmu2024-02-29 08:16:23 // 126657
Liquid2024-02-14 21:16:10 // 126656
a Stelvion a gyári szerelésű Michelin-ek vannak, bő 60e-nél járok. Igaz ennek csak fele-2/3-a a nyári, de akkor se rossz. Még a végén megtérek :)
Piritu - 1.000.0002024-02-14 20:22:36 // 126655
Így van, gumi.
A lényeg:
"Az előző Michelinek 30.888 km-t mentek.
A gyárban felszerelt Michelinek 45.340 km-t."
A lényeg:
"Az előző Michelinek 30.888 km-t mentek.
A gyárban felszerelt Michelinek 45.340 km-t."
droberto2024-02-14 19:17:37 // 126654
Igen.
Tudom. 😀
A guminál lehet. A gyári Bridgestone 9 szezont bírt. Nagyon kíváncsi leszek a Michelinekre....
Tudom. 😀
A guminál lehet. A gyári Bridgestone 9 szezont bírt. Nagyon kíváncsi leszek a Michelinekre....