Fórum >> Típusok >> 159

BadBoy2007-03-13 23:36:53 // 3358
Ha a racionalitás talaján mozgunk az ültetés és a TI 19'-es felnik nagyon rázósak a MOi és SKi utakon. Mi is azért "csak" 17'-es felniket rendeltünk, mert a 18'-at már sokaltuk. Elveszti az autó a komfortját! A belső TI nagyon kellett volana nekünk is, de nem akartunk sokat várni az autóra. Július utolsó hetében rendeltük, és akkor még nem lehetett. De Bckk-val MSN-en beszélgettünk, és csak az egész paketet lehet megrendelni. :((( Kár, mert az nagyon jó. Ha ténylegesen nem akarsz külső paketet, mindenképp bőr ülést rendelj, mert sokkal masszivabbak az ülések, mint a sima szövetkárpittal bevontak. A TI csak egyben rendelhető, tartozékai nem, de ezt Bckk holnap pontosan leirja. A Convergence 2-őt ne hagyd ki az autóból, ha sokat telefonálsz, nagyon jó dolog!
BadBoy2007-03-13 23:26:23 // 3357
Igen! De tudod, hogy a piros autó mit jelent nekem! Semmit. Meg sem nézem, mert nem tetszik egyáltalán! :) Csak a piros bőrbelső szép! :))) De az 8C-ben piros kellene. A fekete nagyon csúnya!
BadBoy2007-03-13 23:24:50 // 3356
Hát kezd el! :DDD De mivel racionális ember vagyok, ezért életben is maradok! :) De a sport ülések hiányozni fognak! :((
nick2007-03-13 23:24:41 // 3355
Emelik is nem? Nyár végére jön a 3.0 V6 JTD Rosszul tudom?
BadBoy2007-03-13 23:23:18 // 3354
De az nem 5%-ék. Mondjuk már ideje lesz, ha ismét emelik a teljesitményeket, mert a merci és audi 170LE, a bmw 163LE, de már erősitettek az 1-esben, igy ez is erősebb lesz hamarosan.
nick2007-03-13 23:23:17 // 3353
Legszívesebben rendelnék én is (mint vevő), csak még nincsenek árak mo-on. A TI csomagból az ültetést meg a 19" felniket hanyagolnám, a belső megjelenés viszont nagyon ütős, az kellene nagyon, ugyis többnyire azt látom. De mi is pontosan a TI csomag? Mármint tételesen, miket tartalmaz? Egy rendelhető egységet képez, vagy külön kérhetőek a tartozékai? Kértem ajánlatot egy szedánra, többek között: natúr bőr, bixenon, PDC, bose; de még várok, hogy megtudjam: mi is az a TI; ami itt Mo-n kapható! És mennyiért.. Valakinek info?
Bckk2007-03-13 20:00:39 // 3352
láttad a képeket az italiaspeed-en a piros TI berlina és sportwagon-ra???
Bckk2007-03-13 20:00:09 // 3351
akkor nekilátok gyurni :))) hogy ne fájjon
Kompressz úr2007-03-13 19:58:24 // 3350
1910 vs 199x
BadBoy2007-03-13 17:56:27 // 3349
Na erre kiváncsi leszek!!!! De ha végetted fog megszakadni a szivem, hogy nekünk nincs TI paketünk megverlek!!!! :DDDD
BadBoy2007-03-13 17:55:47 // 3348
Melyikre gondolsz? Én csak egy tipust látok, és az a merci, aminek 22xx köbcenti a térfogata, a maradék kettő 19xx köbcenti. Ami szerintem elenyésző.
Bckk2007-03-13 17:06:34 // 3347
én ma rendeltem meg :))) de persze az első próbapéldányt 1,9JTD 150Le sedan: fekete metál + convergence, riasztó, gyári szőnyegek és háló, tempomat, sötétitt első ablak /felül egy sötétitett/, Bose hangrendszer, teljes értékü pótkerék gyári tartozék a bixenon, bőr, fütött ülés, 19es felni, ...
nick2007-03-13 16:04:46 // 3346
Hamarosan rendelhető az AR 159 TI változata, többek között 20mm ültetéssel, 19" alufelnikkel. Szerintetek a magyar utakra nem felelőtlenség? A 159 hasmagassága úgy hallottam magasabb, mint a 156-é, van valakinek erre vonatkozóan valamilyen adata? Én sajnos voltam egyszer olyan felelőtlen és elkaszáltam egy csatornafedélen az első alfám olajteknőjét, szerencsére azonnal motor kikapcs és ezzel meg is úsztam a dolgot, de nem szeretnék újra hasonló tapasztalatokat.
Kompressz úr2007-03-13 15:59:51 // 3345
A dolognak azért az szépséghibája, hogy az 1.9jtd közül 5 %kal kisebb lökettérfogatú mint a többi autó motorja.
BadBoy2007-03-13 14:01:36 // 3344
Akinek a súly a gond: Alfa Romeo 159 1.9JTDm súly 1535KG Mercedes-Benz C220CDI 1585KG BMW 320D 1505KG Audi A4 2.0TDI 1470KG 50KG-vel nehezebb a merci, és mégis jó. Ha az autógyártók ténylegesen egy massziv autót szeretnének összehozni, akkor ez súlyban is megfog jelentkezni! Csak az audi a4 könnyebb 1,5 tonnánál, de az az idén lesz leváltva! És szerintem az is nehezebb lesz, nem pedig könnybb!!!!
Bckk2007-03-12 19:05:09 // 3343
meglehet gyenge, de ennek köszönheted amit nyujt, és az ár ezért nem az egekbe mászó amit az alfa kinál futoműben, más márkák max. a prémium modelljeibe rakják, igy büszkén lehet mondani, hogy a kissebb modell is többet ér nálunk, mert elismert a tapasztalat meg a 159el a futómü terén csak annyi, hogy 60ezer km után az egyik kliensnek semmit sem kellett állitani a geometria-padon, tökéletes volt a verda, mintha akkor hozta volna ki a szalonból
BadBoy2007-03-12 18:29:02 // 3342
Még egy észrevételt irnék a hozzászóláshoz: Szerintem soha ne csináljon rosszabb futóművet az Alfa. A 147 nagyon gyenge, és az autó egyik leggyengébb pontja volt. Ezt azért választottuk, mert nagyon erős (nagy a súlya, de minket ez nem zavar) és szerintem tartós is lesz. A 147-es futóművén max. 50 ezer KM, és az alsó karokat cserélni kellett.
BadBoy2007-03-12 18:25:41 // 3341
Mi nagyon megvagyunk elégedve az olasz dizelekkel. Volt már TD, JTD, JTDm, de mind nagyon jó. A műszaki dolgokhoz nagyon hülye vagyok! :)))
csocsi2007-03-12 18:21:01 // 3340
Ezen pár sor olvasása után nekem is ilyen érzésem van .))
GEORGE2007-03-12 18:19:35 // 3339
Amúgy az egyik legjobb moci most a piacon a JTD és az Mjet! És ezt nem azért mondom mert Alfás vagyok! A porlasztócsúcsok megdöglése terén is a legszarabbak a PDTDi motorok!!! Utána a HDi motorok következnek. A JTD és Mjet motorok itt is jól teljesítenek!!!!!
BadBoy2007-03-12 18:13:05 // 3338
nem csak mű, de egyenesen műremek, az autógyártás csúcsa. :)
BadBoy2007-03-12 18:12:01 // 3337
Annyi, hogy ő is 2.0 pdtdi autót rendelt.
BadBoy2007-03-12 18:11:21 // 3336
Én sem értem, azokat, akik ezért a motorért odavannak! De sajnos az ilyenek mondják le az olasz motorokat :((( Egy ismerős hölgy eost rendelt. Mondtam neki, hogy mi a helyzet, mindjárt elkezdett agyalni, hogy nem is biztos, hogy jó döntés volt, és az autót meg akarja venni!
BadBoy2007-03-12 18:09:14 // 3335
Hát pont ezt a lényeg. Ne mondják nekem azt, hogy ez annyira jó. Nálunk itt SKban az olaj ára 990SK ami durbán 7200 FT. Ez hatalmas többletköltség, ha az autóval évi 50-60 ezer kilaméter tesz meg az ember!
GEORGE2007-03-12 18:02:18 // 3334
Az hát!
GEORGE2007-03-12 18:02:04 // 3333
Éljen a Jürgen technika :-)))))))))))))))))
csocsi2007-03-12 18:01:27 // 3332
De ez egy germán mű :)))))
GEORGE2007-03-12 17:59:58 // 3331
Szerintem sem fogja elhagyni az olajfogyasztást! és ilyen ismérvek után nem is tudom miért vannak oda ezért a fos motorukért.
Willy2007-03-12 17:59:39 // 3330
Én egy VW Caddy 2.0 PDSDI-vel járok, és a gyári könyvében is benne van, hogy tankolásonként meg kell nézni az olajszintet, mert akár 1000km-enként megehet 1 litert. :-)) Érdekes ez a német csúcstechnika...
Bckk2007-03-12 17:56:39 // 3329
köszönöm
BadBoy2007-03-12 17:54:23 // 3328
Akkor még egy kis off :)) De nem teljesen. Ismerősöknek vw kereskedésük van. Benéztünk, meglesni a passatot, hogy milyen de már akkor meg volt rendelve a 159. Annyit mondtak arra a kérdésre, hogy tényleg eszi e az oljat, hogy: Igen, de csak az első 50.000 (ötvenezer) kilaméteren, kb. 40L (negyven liter!!!!) olajat. De utána elhagyja! Ne hülyéskedjenek! Ha valami eszi az olajat, az első kilamétertől, az soha nem fogja abbahagyni!
BadBoy2007-03-12 17:43:36 // 3327
Nagyon komolyak az autók, ezekkel a csomagokkal!!! Mind a két változat nagyon szép!!!
BadBoy2007-03-12 17:41:49 // 3326
Akkor azért erre én is azt mondanám, hogy hátrébb az agarakkal!!! Hol van a vectrában hely???????????? Én nem találtam benne!!!!!!!
BadBoy2007-03-12 17:38:13 // 3325
Nekem pedig az a véleményem, az üléspozicóhoz, hogy a bőrben sokkal jobban érzem magamat, mint az Alfatextben. De szerintem ez nagyon szubjektiv dolog!
BadBoy2007-03-12 17:35:02 // 3324
A rezonancia forrásásra, és a többi problémára nem reagálnék, mert ez autótól függ, és az összarakástól. A menetdinamika? Hát én erre azt mondanám, hogy akkor ott van az M5, M6 páros, vagy netán a Lovas, Bikás, Szigonyos autók, azok versenygépek. Az Alfa dizel motorral pedig egy utazóautó. És szerintem ez két különböző fogalom!!!
Bckk2007-03-12 09:51:28 // 3323
az olajfogyasztásra Badboy-nak is van egy tapasztalata a Passzáttal, de ezt már talán hallottátok
Bckk2007-03-12 09:50:36 // 3322
a végéhez csak annyit tudok hozzátenni, hogy 230 felett autoztunk mi is, de nem én vezettem a dögöt, fáradtan szemléltem csak ahogy egy füstöt okádó Ajudi igyekezett volna felvenni a versenyt, de alul maradt természetesen, persze ez köszönhető a versenyszellemmel megáldott kollegának is (ja, és 3an ültünk mi is a verdában ill. a csomagtér meg volt pakolva sulyos magazinokkal)
GEORGE2007-03-11 23:57:30 // 3321
Ezt megtudja erősíteni Ronnie is. neki egy octavia 2,0 PDTDi a szolgálati kocsija. Az is eszi, mondták neki a szervízben, hogy természetes jelenség nem kell agódni! Na kérem ez a nagy német technika, gratula Jurgenék! :-(
Kompressz úr2007-03-11 23:55:20 // 3320
A német elvtársak munkájáról annyit, hogy a 2.0 pdtdi tényleg eszi az olajat, csak ezt a barátom nem akarta elhinni, aztán hétfőn kicsit savanyú arccal bevallotta, hogy igazam volt (amikor a pdtdi-ről meséltem neki), 5000 km után utána kellett tölteni, mert kivillant a kontollámpa...
GEORGE2007-03-11 23:53:01 // 3319
Nálam 232 volt a vége 4 személlyel :-))))) Szerintem is egy brutális gép a 159 2,4 JTDM 20v!
Kompressz úr2007-03-11 23:49:07 // 3318
A Selespeed 12 evett városban, pedig az 200 kilóval könyebb volt.
Bckk2007-03-11 23:39:54 // 3317
Cartársak, igyekeztem önfeledten dicsérni a 2,4JTDm menettulajdonságait, mivelhogy jomagam benzinpárti vagyok. Meg kell hogy jegyezzem, nem tartom jobbnak ezt a dizel motrot mint a 3,2 V6os benzinest /még a régi/. De a hangja felemelő, sajnos tény, hogy a rövid fordulatok miatt többet kell váltani és igy nem igazán alkalmas gyakori városi forgalomba, hacsak az ember nem ezt imádja. Én szeretem a benzines alfa "ordito" Alfa hangját, ahogy az felmordul, mert annak nincsen párja. Ez a dizel motor vmi hasonlo, Alfás mert van benne élet, és engem nem tudtak letiporni, ugy mint ahogy azt itt TJ mondja, meglehet nem elég a gyakorlata a versengésben :) olvass utána TOM12 eseteinek, ő egy 2,0TS 156al szarrávert nem egy akár erősebb motorral rendelkező off-os verdát. Sőt, néha vissza is lehet kapcsolni a dizelben, ugy "az erő legyen veled" hamarabb jelentkezik. De tény, hogy a 2,4JTDm nem gyorsulási versenyekre lett épitve, hanem turaauto szerü autopályás üldözésekre sokkal alkalmasabb, ahol simán le lehet verni az ellenfeleket, s meglehet nem tett jot éppenséggel a beavatkozás a motorba nálad. A rezonáciokra meg annyi, hogy létezik garancio, ami két éves a hasonlo problémák kiküszöbölésére, és ha már egyszer pontosan hallod a rezonácio helyét, a szervizesek hamarébb el tudják neked azt távolitani. PL: a kesztyütartó mögötti kábelok fellazulhattak a szuper utak miatt, igy bizonyos fordulatszámon rezonáciot okozhatnak. Valamint 18as felnikkel nagy a valoszinüsége, hogy a verda éppenséggel jobban érzékeli a környékünkön jellegzetesen szar utviszonyokat. A sofőr ülés nyikorgására meg annyit, hogy az én sulyom alatt is észrevettem némi hasonlót - általad emlitettet, de csak 1es és 2es fokozatnál, mikor a motor nagyobbat "ránt", viszont szálkabelü kollegáimnál ez nem fordult elő. Erre ismételten csakis a garanciot tudom felhozni, használd ki. Az ajtóropogás felettébb meglep, hasonloval még nem találkoztam Alfánál, max. Puntoknál, de ott is a zárszerkezettel volt a gond, utána kellet huzni, és kész. Olasz barátaink keze munkája meglehet nem mindig a legjobb, de ne feledjük, a német elvtársak sem tökéletesek. Az utóbbi időben egyre többet hallok panaszt a munkájukra, már ha egyáltalán ők végzik, és nem csak a székjükből *aszogatják a vendégmunkásaikat. Coure Sportivo: a maga módján megvan a 159ben, főleg a 2,4JTDmben, mert a hang megadatott, az érzés hasonlo mint a 150Le-s 2,4JTDnél, csupán a benzinesekből megmaradt feeling a fordulatokra hiányzik, de ez dizelnél nehezen várható, és mindehhez hozzá kell tegyem, a suly a biztonság, masszivitás és ... előnyére irhato. Vannak dolgok, amelyek figyelembe vétele mellett készült a 159, s ezeknek a kocsi teljesen megfelel, mig az olaszos jellemzők mind ötvöződtek ezekkel. Véleményem szerint ez a modell bátran szállhat konkurencia-harcba akár egy osztállyal feljebb elhelyezkedő off-os-al. Mára ennyi, köszönöm hogy meghallgattatok, holnap folyt.köv.
Alfacus Maniacus2007-03-11 23:39:31 // 3316
>télen csak városi használatban 9.5 volt a fogyasztása, ami azért sok, nagyon sok< Hát igen, igen, nehéz a dízelesek sorsa:)) Én Bp-en bármikor hozom a 15-15.5 litert a 98-asból, mindama teméntelen nyomatékért cserébe, amit a JTS produkál:))
Kompressz úr2007-03-11 22:58:53 // 3315
No, az eddigi Alfa-im nem zörögtek, nem csörögtek, és ezt nem a márkaimádat vagy a szerelem mondatja velem. Szétesni sem akartak, akarnak. De: a Selespeed 2x otthagyott az autópályán, egyszer a vezérműszíj ugrott le az egyik görgő hibájának "hála", másodszor pedig megszorult a motor. Az elsőt a FAM vitte el, a másodikat a szervíz. Az első valószínű Giovanni hibája a második inkább a "Józsié" vagy a saját hülyeségem. Ezt követően viszont a 3 multijet összesen már kb. 85000 kmen szoglálja a családot meghibásodás nélkül. Laikusként az általad feltárt hibák közül vagy azokhoz hasonlókat az én 159esemen nem vettem észre. Az viszont rosszul érint, hogy télen csak városi használatban 9.5 volt a fogyasztása, ami azért sok, nagyon sok.
Zool2007-03-11 21:24:10 // 3314
Volt egy érdekes gondolat a FIth Gear (szerintem amúgy erősen részrehajló) 159 tesztjében. Az ízig vérig olasz éttermes azt magyarázza, hogy neki a 159 a világ vége (fine del Mondo), azaz ha van jobb autó annál, nem akar tudni róla. Ez sokunkra jellemző itt, ami nem gond, de mivel a legtöbb elvakult Alfa fan nem tud új autót venni (és végül is a márka csak abból tudja fenntartani magát) nem árt ha odafigyel a részletekre is. Kevesen engedhetik meg maguknak, hogy 10 millát adjanak ki egy autóra, és ebben a ligában már el is vár valamit az ember. Na igen a 159 sokat is nyújt, de pont ezért bosszantó ha apróságokkal szúrják el az összképet. A 147es egy olyan apró hülyeséggel kezdte aminek nem szabad megtörténnie. Az ablakmosótartály sapkája hiányzott. Akinek van 147 az tudja, hogy anélkül nem is lehet utánatülteni, mert a leggyakrabban feltöltendő tartályt alulra, az oldalsó sárvédő takarásába tették. A gyér kinézetű ajtóhegesztések sem zavarnának, ha nem tört volna pozdorja módjára az NCAPnél. Persze egy hiányzó sapka semmi a Volvóm fékhiba üzenetsorához képest, de pont az ezért gáz hogy egy múgy megbízható autónál ilyen apróságokkal lesz baj...
Tom122007-03-11 16:07:50 // 3313
Köszi! Majd meglesem.:-)
Alfacus Maniacus2007-03-11 15:26:46 // 3311
A mi zörög és mi nem, meg a teszteken a németek a befutók stb. kérdéshez szólnék hozzá. Már csak azért is, mert azt hiszem, a 159-es használatban dobogós vagyok km-teljesítményben és az merőben más, mint pár napos/hetes gyorsteszt tapasztalatai. A motor teljesítmény, nyomaték stb. kérdést most nem említem, más, a 159 körüli dolgokról szólok. Bocs ha hosszabb lesz, de időszerűnek látszik - érzelmeken, márkaszerelmen - túlmutató stílusban is beszélni egyszer. Tehát: sorozatgyártású kocsijaink vannak és ott tkp. mindenki az illető cég gyártás/szereléstechnológiai átlagának szintjét kapja (ezért nem fogadom el azt a rendszeresen hallott megjegyzést, hogy valakinek bizonyára 'rosszabbul összerakott ' autója van, kicsit sok lenne az ilyen különlegesen eltérő egyed). Hogy kinél mi eltérés jelentkezik, az általában generális technológiai lazaság eredménye (és most zárjuk ki a súlyos, rendszeres, mindenkinél előforduló hiba lehetőségét). Technológiai lazaságot értve a beszállítóra ill. a holmit átvevőre, a szerelősoron dolgozóra és főként a minőségellenőrzést végzőkre. Nos, prémiummárkánál vagy más, e kategóriába áhitozó márkánál édes mindegy kell legyen, hogy éjszakai műszak van, esetleg péntek délutáni (ha nem így van, minimum a minőségellenörzést végzőket az olivafeldolgozó iparba át kell irányítani). A bosszantó az egészben az, hogy a gyártónak általában több pénzébe sem kerülne, ha a 'laza' stílusban produkált termékeit minimálisan több figyelemmel/fegyelemmel állítaná elő. Mellékelek pár képet a kocsimról. Ezekből kettő nem a normál felhasználónak készült, mert észre sem veszi, de szakmai teszteken már kiszúrják és ne csodálkozzunk, ha nem emeli a márka presztizsét. 1) Csomagtartó fedél bal oldal: lemez, vonalhegesztés OK. 2) Csomagtartó fedél jobb: lemez kb. kézi hidegvágóval (kertészollóval?)megmunkálva, cakkos élek betrutyizva 3) JE ajtó gumiprofil (így vettem át 0 km-esen). Ez végképp olyan apróság, hogy így nem lett volna szabad kiengedni a gyárból. Jön a kedves vacilláló (nem Alfafan!!) vevő, kinyitja az ajtót és első gondolata az: ha egy gumicsíkot nem tudnak rendesen berakni, mi lehet a láthatatlan részeken - és odébbáll. Lényeges dolgok ilyen lényegtelen apróságokon szoktak megbukni. Vannak még képek, de nem dagasztom az anyagot. Több apróbb sztori is említhető (az első héten betöltött kb. 7 deci fagyálló - szivárgás nélkül!! - légtelenítési lazaságra utal; motortérben vezetékköteg tartógyűrű mellé rakva a holmi, én tettem helyére; kormányoszlop borítás alsó részén a fedél pontosan berakva az ellendarab hornyába, felső részen már nem és a két rész egymásnak feszülő peremmel összecsavarozva, stb.). Így aztán kinek itt, kinek ott zörög a kocsija, esetleg 'hullik a vakolat' - mint egy 159-es népítéletes írta, valamelyik pár napja olvasott tesztben egy rosszul ragasztott krómelem szállt el a kocsi orráról (a ragasztókon egyébként is valami átok ülhet, nem csak a küszöbgumim miatt, de a bal tükörlapomat végleges elvesztése előtt szintén ragasztási probléma miatt cserélték garanciában). Bosszantó tesztet csináltam pár hete: a szokásos pesti útvonalamat - egyrésze tökéletes, másrésze már jóval kevésbé - egy nyolcvanakárhány ezret futott Skoda Superb taxival végigjártam. Más a futómű, meg a 159-es nem légrúgós, tudom, de nem voltam boldog, hogy a rázósabb részeken süketszoba volt a Superb a kocsimhoz képest. Összefoglalva: végleg nem érdekel, hogy a BMW meg más márka milyen, én maradok ennél és ezt szeretném a lehető legtökéletesebbnek tudni. Ahhoz meg az lenne a legjobb hozzájárulásunk, ha a kritikus hangokat is meghallgatjuk és akár e fórum szürke eminenciásai az importőrrel/márkaszervízzel közölnék, ill. remélem a gyár is gyűjti a tapasztalatokat, mert valóban minimális figyelemmel valódi álomautó lehetne a 159-es. P.S. Mégegyszer szorri a hosszú szövegért, de kibukott belőlem a tizenakárhány évig gyártás/szereléstechnológiát (is) okító-laborgyakvezető szakmai hordószónok:))
Zool2007-03-11 13:48:18 // 3310
Kellemesebb vizekre ezezve: Genfben 159 TI: http://www.italiaspeed.com/2007/motor_shows/geneva/alfa_romeo/ti/1003.html illetve ami nekem is új: individual csomagok: http://www.italiaspeed.com/2007/motor_shows/geneva/alfa_romeo/customisation/gallery_geneva/gallery.html
Robert-jtd2007-03-11 09:01:50 // 3309
A rajongásom a vizes tesztnek szólt,nem a komplett tesztnek:) Azt meg lefütyülöm,hogy a (hátsó lábtér)stb,alulmarad a 159-es mert az európai németautófan szakújságíróknak úgyis mindig valamibe belekötnek a 159alfán:(Ez olyan mint a viccben a nyuszin a sapka:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak