Fórum >> Típusok >> 159

Zool2007-05-20 22:45:25 // 3702
Elöl nem volt vele semmi baj, amúgy kb distinctivenek mefelelő 2.2 CDI volt autómatával. Pár órát mentünk vele egy kolégával. Nem rossz autó, de korábban a C Klasse mindig egy picit többet tudott de legalább nagyobb volt a konkurenseknél. Most nem éreztem azt, hogy jobb lenne, mint egy igényesebb felszerltségű 3as, de mondjuk a 159 sem szégyenkezhetne mellette. Én biztos nem fizetném ki érte a Mercedes tipikus többletárát, és nem csak a márkaprefeenciám miatt....
Kompressz úr2007-05-20 21:25:57 // 3701
Te ültél már az új C-klasse-ban? Nekem kivülről elég szűknek tűnt a beltere.
Zool2007-05-20 20:53:18 // 3700
A vicc az, hogy az S40 tényleg picit öszerakottabb érzést sugároz (cserébe viszont valahogy "fapadosabb"), a látszat mégis lehet hogy csal, legalábis a nyikorgó kupplung nem erősített meg benne. Egyébbként nemrég elvittem egy SW-t egy pár órás próbakörre, és azért volt olyan alkatrész ami a kezemben maradt (motorháztető-tartó bak gumija), Tesztautónál ilyennek nem lenne szabad történnie, ilyet pl az új C Klassénál nem tudtam vola elképzelni, bár a vezetési eléményt nem róla mintázták...
Zool2007-05-20 20:37:46 // 3699
Hát nem tudom, még mindig jobban vártál, mint az (amúgy vaészeg kamu) "ABS Failure" és "break falure, stop safely" és arra az aesetre, ha esetleg mégsem sikerülne "airbag failure" feliratommal, sok -sok szerettel volvóm a fedélzeti számítógépétől...
Kompressz úr2007-05-20 20:07:52 // 3698
Hidd el, Csiki-Begénél jobb, ha ebből kimarad az ember...
Alfacus Maniacus2007-05-20 15:15:40 // 3697
off:

A főképed nem a Csiki-Bege szalonban készült?

Már többeknél láttam emblémás takaróval fedett kocsit átvételkor, én ebből a piros bugyit lehúzós ceremóniából kimaradtam:))
tj2007-05-20 15:08:10 // 3696
Jelenleg a kesztyűtartóm rezonál be, de nagyoooon....majd telefújom szilikonsprével hátha elmúlik...;)
tgabika2007-05-19 21:31:43 // 3694
Hello
Bocsi, valaki meg tudná írni, hány literes a 159 csomagtartója?
Kösz
Alfacus Maniacus2007-05-19 15:12:58 // 3693
Ámen:))

P.S. Már ne azokhoz hasonlítsunk, mert akkor elképesztő dolgok történtek.

Időpont 1986, pár hete vettem át a második Dacia-mat. Vezetőülés fejtámla csuklik, nyaklik, Bicskei úti szervízbe be. Szervizes: van fejtámla, de mg régebbi rögzítéssel, tehát a) otthagyom a kocsit és ők átszerelik, b) hazaviszem a fejtámlát és én cserélem ki a fejtámla alján a rögzítő keretet a meglevőre.
Hazavittem. Kibontom a gyárilag lefóliázott fejtámlát, leszerelem az alső rögzítőkeretet. A keret és a fejtámla belseje közötti laticell bélésű üreg tele volt szotyolahéjjal. Pitesti módra.
Kalex2007-05-19 14:46:24 // 3692
Öregapámnak volt még 80-ban egy originále Zaporozecse, abban semmi ilyen zaj nem tünt fel soha!!! Igaz egymás szavát sem értettük...

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy minél tökéletesebb csendet produkálunk annál idegesitőbb lesz a legkisebb zsjforrás is.
Magyarul, ha ilyen bagatel kütyük hangját meghallani autózás közben akkor igazából az autó hangszigetelését dicsérjük>>>minden szú-feeling az autó dicsérete:)))
Alfacus Maniacus2007-05-19 11:55:43 // 3691
Van még idegesítő hangforrás, a JH biztonsági öv.
Ha nincs használva, vagy valai normál méretű utas be van kötve, akkor OK. Viszont kb. feles-kétharmados kihúzottsági állapotban (hosszú utakon ott van becsatolva a hűtődoboz) menet közben zörög a spulni. (A csomagtartó felöl kocogtatva borítását, szintén kiváltható)
Bckk2007-05-19 11:46:09 // 3690
eddig két dolog volt nálunk:

az egyik verdánál kesztyütarto mögött volt fellazulva az légzsák lefogato
ill.
a másiknál a jobb hátso C oszlopban volt fellazulva szintén vmi szar, ami rezgett, de elmult szilikonkitöméssel :)))) a mai napig járjuk a verdát és OK a dolog
Alfacus Maniacus2007-05-17 08:33:16 // 3689
Én szúm csak álló, de járó motorú kocsi esetén dolgozik, a menetringatózástól álomba szenderedik.
BadBoy2007-05-17 08:26:04 // 3688
Tegnap kikapcsolt rádióval autóztunk, és füleltünk, hátha van valahol szu, de nem hallottam! Nem tudom mi lehet, de a mi autónk jól van összerakva!
Kompressz úr2007-05-16 20:40:59 // 3687
Akkor lehet, hogy az enyémben Giovanni lefelejtette ezeket a címkéket. A dolce far niente-nek is vannak előnyei :)))
Kalex2007-05-16 20:11:01 // 3686
Nekem is voltak ilyen szú rágás zajok az első 10000 km-ben , mivel 80 km/h felett jött elő szerintem valamelyik kábelköteg feliratozó "zászló" jebeget a menetszélben. Gondolom miután kilobogták magukat, most már ernyedten figyelik a száguldást, ezért elmúlt a hang - vagy jóllakott a szú:))

Gondolom ezt azért, mert ha pl. a motortérben körülnézel tele van bazinagy kábelköteg azonositó "lobogóval". Na ha egy ilyen van pl az ajtóban vagy a szellőztető rendszerben, akkor jön a "szú-feeling"....
Kompressz úr2007-05-16 15:36:05 // 3685
Ahhaaa! Tehát ezért nem lehet a tempomatot hátramenetben bekapcsolni! :-D
BadBoy2007-05-16 15:23:43 // 3684
De az udvarunkból csak rák módjára tudok kimenni. :))) Ha előre mennék, akkor kivinném a garázs hátulját :DD.
Alfacus Maniacus2007-05-16 15:21:47 // 3683
>hétramenetben ad ki hangot a motor vagy kerék, magam sem tudom<

Mert hogy nem rák ő, oszt' előre kell vele menni:))
BadBoy2007-05-16 12:44:47 // 3682
OK! EZt jó hallani, hogy kezet foghatunk! :DD
Alfacus Maniacus2007-05-16 12:19:53 // 3681
Protestálok! Dehogy vagyok én tanár!!!

Kezdettől fogva számítástechnikával dolgozó (még fafűtéses lyukkártyás/szalagos ketyerék) jóravaló mérnökember vagyok, aki ilyen minőségében tanít.
Különség elmondhatatlan!!

(Kézfogás persze belefér, sőt megtisztelő)
BadBoy2007-05-16 11:42:05 // 3680
Hűűűű!!! Te tanár vagy?!?!? Ezt nem is tudtam! :))

Akkor Mézesmadzagné őméltóságával kezetfoghattok!!!! :DDDD
BadBoy2007-05-16 11:40:29 // 3679
Hát ennek utánajárok én is!!! Jobban fogok figyelni, és majd leirom az észrevételeimet. De lehet azért van, mert a 147 után, ami azért elég szepen remegett, és rezgett most ez olyan "süketszoba" szerű. :)

De mondjuk ami nálunk nem tudom miért van, hétramenetben ad ki hangot a motor vagy kerék, magam sem tudom. :(
BadBoy2007-05-16 11:37:45 // 3678
Ezt nem értem, de mi jelenleg (kopogjam le) nem panaszkodhatunk semmi ilyen ropogásra, és egyéb ismeretlen hangra. Pedig azutóban már több mint 31 ezer KM van. Eddig nagyon meg vagyunk elégedve!
Kompressz úr2007-05-16 10:28:40 // 3677
Ennél már csak a zh javítás a rosszabb.
Alfacus Maniacus2007-05-16 10:17:55 // 3675
OK, nem megyek és maradjon a vitád dolce:)).

De most innen el, elment az időm a Felsőoktatás topiccal és ma éppen két zh megiratása áll előttem.
Bckk2007-05-16 10:06:27 // 3674
nya végre pörög a topictok
Kompressz úr2007-05-16 09:52:59 // 3673
Ez egyéni érzékenységtől függ, te hiperszenzitív vagy, én meg csak átlagosan igényes.
Egyébként tegnap elvittem egy körre a feleségem keresztapját. Szegénynek eddigi életében csak Mercedese volt, abból is mindig a legújabb C-klasse (kb. 34 összesen), de el volt halva a 159től, hogy micsoda kárpit, milyen szép, milyen csendes (nem hitte, hogy dizel), milyen elegáns, meg hűha általában. :)
Kompressz úr2007-05-16 09:50:12 // 3672
Apósomtól kölcsönkérem a készülékét. Tudod, egyszerű jogászként (bár apám mérnök, oltott is rendesen) a 20 hertz alatti hangokra nem figyelek :-)
Ha egyszer találkozunk, akkor nem foglak beültetni az autómba, mert a végén találnál valami szúpercegésszerű bosszantó zajt, és vége lenne a dolce vita-nak :-)
Alfacus Maniacus2007-05-16 09:25:32 // 3671
Nem piszkálódásként, de azért egyszer belehallgatnék abba a csendbe:))
Mert nem egyformán hallunk egyszerűen, az általános kocsizaj szelektív akusztikai szétszedésében vannak nagy különbségek közöttünk - aztán hogy ki a szerencsésebb, az teljesen más kérdés.

Pl. nálam alapjárat környékén gyakran diszkrét, halk szúpercegés jő a JE légzsák vidékéről. No, ezt még a motorhang mellett senki nem hallotta, csak amikor külön felhívtam rá a figyelmet, hogy itt és ezt füleld.
Másik: télen induláskor 1-ben vagy 2-ben egyszerű terhelésváltáskor (gáz, motorfék) kis halk koppanás elől, de max párszáz méteren át - melegben soha. Napi autós (Rönyó) utasnak mondom, ő meg nem hallott semmit. Na akkor most figyeld a kis koppanás hangot. Mire: ja, tényleg.

P.S Bocs, a szöveggel nem hallásjavító eszköz beszerzésére utaltam implicite nagy fondorlatosan (most tördelem keze-lábam), remélem lejött mondanivalóm. Meg persze az is lehet, hogy Te vagy az a szerencsés, akinek kocsija süketszoba minőségű én meg a 'kényeskedő' (copyright: GEORGE:)).
becsisz2007-05-16 08:35:30 // 3670
:-))) ...akkor abban nem vagyunk...(sajna) tesók! :-(
Kompressz úr2007-05-16 08:14:42 // 3669
Nekem csönd van belül.
becsisz2007-05-16 08:07:42 // 3668
...mondtam...bocsika! :-))
becsisz2007-05-16 08:07:22 // 3667
Montam én, hogy 'Tesó' vagy! :-)))
becsisz2007-05-16 08:06:52 // 3666
Bízom benne, hogy így lesz! Pedig ugyan már a 'bejáratás' közepén-végén járok és eddig nem lehet panasz, nem nyomtam neki, kíméltem! :-))
Viszont, ez a központi záras probléma (vezetőülés mögötti ajtó nem zár) nagyon bosszantó! Találkoztam tegnap a Riegler előtt Imivel is...ő is a fogyasztást emlegette, meg Téged, hogy őt is nyugtattad, hogy majd visszaáll...ezenkívül, belül ropogó-kopogó hangra panaszkodott, hasonlóképpen én is egyébként, ez a másik problémám.
Vezetés közben is hallani valami olyasmi hangot, mint, amikor a fát 'eszi' a szú.
(Még ha fabetétes lenne... :-)) )
Ha valaki hallott már olyan sercegő, roppanó hangot, biztosan tudja. Nagyon idegesítő...és sajna, zene mellett is hallani.
Kompressz úr2007-05-16 07:55:47 // 3665
Egyforma a jobb lábunk :)
becsisz2007-05-16 07:53:08 // 3664
Szia! 60% város, 40% 'vidék'...jelenleg így áll a 'mérce'. Csak városban stabilan 8 és 9 között, nekem is!
Kompressz úr2007-05-16 00:03:05 // 3663
Pedig milyen jó lenne tempomattal rükvercelni :-D
Alfati2007-05-15 23:31:46 // 3662
Most van az autómban 28.000 km, s az utolsó 3000 km átlaga 7,5 lityi úgy, hogy kb. 500 km-t mentem autópályán, a többi Budapesti út! Igaz mindenféle napszakban - értsd hajnalban is! Elmondható, hogy az átlag 7,4-7,9 l/ 100 km! Nekem legalábbis!
Kompressz úr2007-05-15 23:12:26 // 3661
Nem mondtam még, hogy a 37. nevem Robotzsaru :-DDD
Kalex2007-05-15 21:46:46 // 3660
Nyugi kb 6-8000 nél fog vissza az étvágy...
Kalex2007-05-15 21:46:00 // 3659
Nekem 225 töbször megvolt...és nem éreztem nehézkesnek. Az M5 ideális terep...
Győr Shell - Szeged Mc.Donalds 1:56 - alatt... cool. Fogyasztás ekkor 8,8, egyébként 7,8-8,0, de ha 90-100 fölé nem mennék akkor 5,6 (ezt még hosszú távon nem bírtam...)
Kalex2007-05-15 21:42:00 // 3658
Az ok egyszerű: 200 felett már robotpilóta kell:)))
BadBoy2007-05-15 17:32:10 // 3657
Nálunk 3. sebességi fokozatban sem működik :(((. De 3. ban 40-es táblánál azért jól szokott jönni.
Alfacus Maniacus2007-05-15 17:27:03 // 3656
Nekem könyvemben az vagyon, hogy nem kapcsolható be 1.-ben és hátramenetben, és ajánlatos (??) 4. vagy magasabb fokozatban használni.
BadBoy2007-05-15 16:13:30 // 3655
Én értem! :DD

Ha elolvastad volna a használati utasit, akkor tudnád, hogy csak 190-ig működik :((. És ugyan ez, ami nem tetszik, hogy csak 4. sebességi fokozattól használható :((. A 147 mindenhol aktiválahtó volt :).
Kompressz úr2007-05-15 16:07:16 // 3654
Rendszeresen, de csak 190ig :)
Vasárnap 200 felett nem volt hajlandó a tempomat működni. Érti valaki az okát?
BadBoy2007-05-15 16:05:07 // 3653
Városban érezhetően megugrik a fogyasztás, de nem tudok adatot mondani, mert minimálisat használjuk ott, és itt városnak mondható helyiságek sincsenek, legközelebb Pozsony vagy Győr, de ott csak áthaladunk.

Tempomatot mennyire használod? Rendszeresen vagy csak ritkán?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak