Fórum >> Típusok >> Alfasud-33

pb_2016-08-25 16:29:16 // 80221
Lehet oldalt is kellene állítani. AZért Ltörni xtem nem könnyű, bár van akinek semmi sem lehetetlen.)
pb_2016-08-25 16:26:37 // 80220
Én Pesten még nem kaptam ilyet.)
Vagy átmenő TSavar.
Ezé nem kell bele klíma.))
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-08-25 15:41:59 // 80219
Hát pont ez az, hogy állítgattam én már mindenhova - de én is úgy gondolom , hogy elsősorban azért nem lehet lezárni, mert a zár nyelvét hiába nyomom le, nem kattan be zárt állásba, hanem vissaugrik nyitott helyzetbe.

Nem egy bonyolult és elég átlátható szerkezet, ha végre lesz 5 percem megnézem - elsősorban a kattanója érdekel, nem törték-e le pl ...
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-08-25 15:33:39 // 80218
Nincs, az gyáriban külön móka ilyen 10-12 db-os kiszerelésben. Elvileg Pesten kapható ugyanilyen vagy naon hasonló - mifelénk ez esélytelen...
Annyi, hogy elvileg a régiből kivehetőek, illetve a múltkor valakitől vettem rendes gyárit jópár darabot.

Egyébként tényleg a klíma tehet mindenről, mert ahhoz is jópár ilyen mutter kell majd pluszban (kondenzátorok, csövek, szűrő rögzítése, ésatöbbi... :-)
pb_2016-08-25 01:46:24 // 80217
De ahogy látom a lemezanyák ninTSenek benne.
pb_2016-08-25 01:35:28 // 80216
A klíma tehet mindenről.)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-08-25 00:28:50 // 80215
ja, ahogy a hátulját tök szépen sikerült beállítani (pedig lakatolva volt, komplett "combprotézis" ment bele bal oldalon :-p) úgy az elejével nem boldogulok, tavaly nyáron még össze is törtem hogy jó legyen :-)))

1x talán, mondjuk ha már nem kell a klíma miatt újra szétbombázni , végre megfaragom az orrát is - ahhoz kell a pálca, a másik ódali már 1-2 éve megvevődött.
pb_2016-08-25 00:19:43 // 80214
Roxx beállítás lehet az oka, túl mélyen van.Vagy Lbaxták a TSavarokon a menetet.
pb_2016-08-25 00:17:08 // 80213
XivaTSom ninTS, anno haveromnak adtam, vagymi volt.) A többi az van. A sárvédő pélcán TSodálkoztam.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-08-24 23:24:07 // 80212
Köszi!

Most kell vizsgáztatnom, már előre félek, hogy az "autószerelők" mit fognak LQrni rajta! 2 éve ezt sikerült nekik - azóta nem lehet a motorháztetőt lezárni!

Mivel az ismert irányban nyílik, alapból nem akkora gáz (garázsban tartva nem matatják) de azért nem teljesen normális...

Eleve tavaly tavasszal le kellett menjek Kecskemétre egy tervtanácsra, visszafelé az M3 előtti kisebb úton szeles időben a szembe jövő kamionok - ha nem húzódtam le egészen a szélre - örvénye fel-felemelte kicsit...

Most meg Horvátországban úgy kb. a tengerpartjuk felével egy vonalban két hegy közt van egy olyan brutál széllevezető völgy, hogy 40 (!) km-es korlátozás volt odafelé kitéve és tényleg: lefelé csorogva még rá kellett fékezni , mert alákapott a szél és már emelkedett fel! :-s (Utána megálltunk egy parkolóban és a hátsó üléstámlához pakolt alufóliás-polifoamtekercset a csomagtartóajtó kinyitásakor kirepítette a kocsi mellé, aztán üldöztem majdnem a rendes autópálya úttestig, olyan szél volt! .-p)

Szóval extrém körülmény, de akkor sem normális, hogy nem lehet lezárni. Már kint meg akartam csinálni a visszaútra, de azt láttam, hogy maga a zár sem kattan be...

Köszi még 1X , akkor alaposan megnézem, miért nem rögzül be
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-08-24 18:02:29 // 80210
Van rajtam kívül még valaki aki használja is az autóját? :-) Ha igen, egy nagyon egyszerű dolgot kellene megnézni!

Tkp. az érdekelne, hogy a motorháztető zárja a motorháztetőn lévő ellendarab nélkül is, mondjuk kézzel vagy valami szerszámmal is átkattintható zárt állásba?

Köszönöm!
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-08-22 10:22:36 // 80209
Forrás a szokásos, 127_sud cartárs :-)

Nagyjából pont volt minden, mondjuk a szivacskockán ő is elcsodálkozott amikor a rendszer visszajelezte és ami a lényeg: jött is - úgy tudta nem kapható, pedig kűfődiek is már keresték nála korábban. Annyi, hogy minden nincs beépítve, a központi felfüggesztőszilent meg a motorkitámasztóhoz valók csak polcra kerültek egyelőre.

A nyúlvány végén a gumi nem volt már, helyette ahogy írtam a régebbi szilentes verziót valósítottam meg. A váltó kapcsolótengelye végén lévő szembe az a gumipucu is sudos - érdekes módon pont jó volt, nem kellett farigcsálni.
(lehet, hogy azért, mert a váltóm is régebbi? ez -mármint az eredete - örök rejtély , igaz találtam egy számot rajta a szereléskor - azzal megyek valamire? 133 724 )
pb_2016-08-22 01:11:18 // 80208
Dehogy nem, az élet 1 kibaxott nagy autóverseny.)))
A ricambi cuccokat honnan lőtted? Mondyuk a váltóhoz nekem is mayd minden + van.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-08-21 20:48:27 // 80207
Nem mindent autóversenyként kell felfogni! :-)))))

Teszek fel hozzá még pár képet (mondjuk nem mind saját) és lesznek még beszámolók - mivel épphogy lejöttünk a bakról, a család kitaNálta, hogy menjünk kicsit sokkal többet, mind eddig bármikor.. Úgyhogy felkészítés+maga a túra - utóbbi remek tesztelés volt, hiszen nem ugyanaz sokszor, kis darabokban lenyomni egy ezrest mint lényegében egyhuzamban...

pb_2016-08-21 15:29:14 // 80206
Azt hittem sose érek L a kockás záxlóig.)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-08-19 10:44:36 // 80205
Üdv Urak!

"Olvassatok mindennap" :-)

Megposztoltam a váltórudazat és a padlórétegek rendbetételét - ha érdekel valakit...
GT Ɨ|ѯ2016-08-09 17:17:55 // 80204
Szia!
Robi 06702433330
Hakuna2016-08-09 13:16:38 // 80203
Szevasztok Urak!
Van valakinek ötlete arra, hol tudok szerezni ilyen a képen is látható műanyag bizbazt a duda nyomógombjának felfogatásához? Vagy alternatív megoldás létezik ezen a téren?
Sajnos kettőnek is letört a pereme, és így már nem tartja fenn a duda "nyomógombját"
pb_2016-08-01 00:56:03 // 80202
Bármi lehet. Gyalogos módxerekkel át kell nézni az egéxet. A tied még nem relézett.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-07-31 21:08:13 // 80201
Sziasztok!

Hátha valaki taNálkozott már ilyennel:
tavaly nyár körül (! :-) esős időben elment szellőzőventllátor , kivágta a biztit. Csere után volt hogy gyújtás-ráadásra, volt hogy a kapcsolóra vágta ki.

azóta nem érdekelt, elvileg megy bele klíma. Viszont mint kiderült ahhoz még kell ez+az, így a jövő heti nyaralásra nem lesz kész - mondom legalább szellőzés legyen...

Nyilván bizticserével kezdtem: indítás nélkül semmi gond, akárhány gyújtásráadást és levételt elvégezhettem. Folyamatos (vent.) járatás sem volt gond. Motor beindítás után viszont 1-2 perc múlva "ellövi" - ha nem, akkor meg a következő gyújtásráadáskor.

Elég idegesítő, korábban működött és most meg eléggé kéne...

Jövő héten kiugrik a műszerfal 1-2 napra , nagyon remélem hogy spontán ráakadok a problémára - de minden tipp érdekelne, mert sajnos a megbízóimnak "hála" sok időt nem fogok tudni keresgélésre szánni - illetve lehet akár műszerfalon túl is a "bibi" ?!
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-07-17 14:08:36 // 80200
Bizti? Majd később készülök a garageba, tegnap csak esti félhomályban bedogtam a subblert és 28/29 mm körül mutatott...
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-07-17 14:07:17 // 80199
Itt? Autósboltban még azt is kétségbe vonták, hogy autóról valósi?! :-p
pb_2016-07-17 13:08:14 // 80197
Ilyet lehet kapni xtem úyba is. Vagy levexed 1 másik korbáTSról, igaz nagyobb a xopás.)
pb_2016-07-17 13:06:47 // 80196
Érdekes a gyári TSöveken soha ilyen problémát nem fedeztem fel. Probléma TSak a legrövidebb TSőnél volt a sarlatánság miatt, ill a hűtő alsó TSövénél kopás miatt.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-07-17 10:42:17 // 80195
jaaa, hogy azok! Érdekes, nekem ez "eredeti" (azaz minimum 15 éves) , anno termosztátcserénél volt is kiszedve/kezemben és szerintem kifogástalan...

KARDINÁLIS KÉRDÉS:

főtengelyesi éXíjtárcsa anyája mekkora kulcsot kíván, 28? 29?
TDI752016-07-17 08:07:49 // 80194
ilyen csövek neked is vannak
A két hengerfejet kötik össze a termosztáttal, illetve a generátor alatt lévő kis hűtőkör visszafolyó csöve.
Egyébként ezek kifejezetten hűtőfolyadékra vannak. Mármint a papírjuk szerint.
Na mindegy. A nyaralás után kipróbálom a Pirelli benzicsövet.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-07-16 11:55:53 // 80193
Hali!

RaceWait! :-( amúgy ezek kormányszervósi csövek? Nem kap több hőt a kelleténél.

Más műszaki egység, de hasonló szitu - ha vigasztal...

Múlt vasárnap elmentünk Telkibányára szerdáig, kirándulások a környéken +ha már a határnál vagyunk akkor Kassa* kedden...

Utazás előtt csütörtökön valami isteni sugallatra a garázsban szöszölve beültem a kocsiba és mivel kulcs nem volt nálam, az egyetlen nélküle működő dolgot, a lámpát ellenőriztem rutinból, eredmény: helyzetjelző "felett" semmi ! :-o
Ellenőrzés: bal oldali lámpából (kerámiás) a testkábel kijött, jobb oldali gyári csati megégve-elérve...Ja, biztosítékok közül 1 hiányzik (!) meg 1 kidurranva. 10 A-esből volt egy félmarék - nyilván egy sem maradt ekkorra

Péntek de. boltban vettem 10 db biztit, két új lámpacsatit (a kerámia csalódás nekem, lehet hogy éghetetlen de a pontossági osztálya kb. a tetőcserépnek felel meg, az izzó kinyomja a sarut belőle :-(. Kora du. nekiestem, tökéletesen műxik!
Kicsit melóztam , mondom próbáljuk ki menet közben is! Mentem egy kört, lámpa felkapcsolva, épp érek vissza a garázsho' mikor gyanús lett, hogy ugyan tűz a nap meg napszemcsi - de az indexvisszajelző ha látható, akkor a lámpáé miért nem?
Megállok - nem megy, már a helyzetjelző se...Óhogyaza, el ne kezdje a műszerfali kábelkötegbe visszazorított devla a randalírt....
Hát nem: a műszerfal véglegesítéséig nem teszem fel a kormányburkolatot, a lámpakapcsolós vezeték pont lefelé jön ki a kormányból és térdemmel addig buziztam ki-beszálláskor, hogy elszakadt. Megnéz,: speckó saru, gyári vezetékbeszorítás - cserélni lenne jó, de max. szervízben akad ilyen - persze mindez 16.05-perckor :-p
Szombaton fél város bejár bicajjal, saru sehol (sikerült bepofátlankodni 1-2 hivatalosan zárva lévő, de éppen melózó szerelőhöz is) , vettem 3 különféle sarut ami egy sem jó :-(

Megoldás: végül úgy bepipultam, hogy egy éles kis csavarhúzót a gyári saru lemezei közé beütve és elfordítással azokat kinyitva sikerült a leszakadt vezetéket kiszabadítani és a sarut újrafelhasználhatóvá tenni :-s

*a tótoknál ráadásul lakott területen is kötelező a tompított!
TDI752016-07-16 08:53:14 // 80192
Holnap indulok nyaralni. Mit láttam a napokban:

Na gondoltam pi@sába! Hogy nem baxná teherbe a jóóóó...
Na mindegy csere. Ha már szét van szedve mind a kettőt!!
Kellett is. Az is szét van repedezve.
Az egészben az a szép hogy ezek a csövek max egy éves Ipergom cuccok.



Ja és még a benzin csöveim is így néznek ki.
GT Ɨ|ѯ2016-07-15 06:58:31 // 80191


Csaba2016-07-09 11:13:01 // 80190
Sziasztok.
Nekem a 75w-90 javított sokat a helyzeten. Már csak a nagyon kiforgatott 1-es után reccsen. (SHELL Spirax S5 ATE 75W90)
Hakuna2016-07-05 22:34:45 // 80189
Köszönöm szépen mindkettőtöknek! :) Akkor toljuk bele holnap.
Remélem az nem számít, hogy az egyik liter 12-ben lejárt. :)
pb_2016-07-05 21:53:06 // 80188
A Maróti xerint mind2, amúgy mindenhol máshol az 5ös van.
pb_2016-07-05 21:48:01 // 80187
Yó az bele, főleg, ha vixxa 2nél, vagy 3nál xól.)
Bendzsi332016-07-05 21:47:44 // 80186
Hali! Mindkettő megfelel a könyv szerint.
Hakuna2016-07-05 18:11:32 // 80185
Üdv Cartársak!
Egy gyors szakmai kérdésem lenne.
Szükséges -e 33 boxer váltójába API-GL5 olaj, vagy beletehető a GL4 is?
Minimum 40 ezer km óta GL4 van benne, (így elszomorítana, ha 5-ös kellene) de még nem volt vele gondom, leszámítva a szokásos recsegést, ami szerintem független jelenség. Egy autószerelő most GL5 előírásról győzködne, de persze azt tesz bele, amit viszek és GL4 van épp a garázsban.
Gyors véleményeteket/válaszotokat előre is köszönöm!
Atttis2016-06-24 10:24:40 // 80184
Azt hiszem eléggé. Aztán majd menetközben kiderül :)
Bendzsi332016-06-23 21:20:06 // 80183
Mennyire merülsz bele a felújításba?
Atttis2016-06-23 15:01:57 // 80182
Már régóta máshol dolgozok. De a Sprint mindennap ment arra eddig. Aztán lejárt a műszaki és kezdődik a felújítása.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-06-23 11:36:30 // 80181
ja, a disszertáció még ugyan készül :-) de elmondom, hogy épp most vagyok túl ezen, konkrétan a váltó hátlapja alatti tömítéstől hátrafelé minden cserélve vagy felújítva lett.

Érdemes meglépni, nagyságrendi a javulás - mondjuk nekem olyan elqródások voltak arrafelé, hogy nem nagyon volt választásom... De jó eséllyel újabb 26 évig nem kell vele foglalkozni :-)))))
pb_2016-06-23 01:55:55 // 80180
A persely önmagában még kevés lex.
Bendzsi332016-06-22 21:27:26 // 80179
Köszi! Akkor inkább át lesz téve ami gyárilag az enyémben volt, csak esztergáltatok perselyeket, mert úgy rémlik elég kopott volt.
Sprint megy? Régen láttalak vele. :)
Atttis2016-06-22 12:07:50 // 80178
Hello! Felmegy egy az egyben ahogy van. Csak ez a fajta szerintem kicsit lötyögősebb mint az újabbik megoldás. 145/6 bowdenes, meg más a hátsó kitámasztója, szóval ez így 33, Sud és Sprint kompatibilis :)
pb_2016-06-22 01:21:55 // 80177
Nem tudom, mert nem látom.)
Bendzsi332016-06-21 09:52:32 // 80176
Mi az ami miatt nem biztos?
pb_2016-06-21 01:19:05 // 80175
Talán a váltó, de az sem biztos, a többi pedig nem, az vixont biztos.)
Bendzsi332016-06-20 21:49:14 // 80174
Hozzátenném, hogy 145/6 váltó volt valamikor. :)
Bendzsi332016-06-20 21:48:18 // 80173
Sziasztok!
Mellékelek két képet az újdonsült váltómról (köszönet Hakuna cartársnak érte), kérdés, hogy ez a fajta váltókar megoldás felmegy 33-ra vagy át kell tennem a sajátját?

ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-06-12 11:08:34 // 80172
Tegnap voltunk rövidtávú vezetési gyakorlaton (60 km oda-vissza, országút) .

Ez alapján is teljesen OK a szisztem, nem kell rá más/több dob. Esetleg 2 számmal nagyobb motor a legelejére.... :-p

(a filces hangszigetelőkből még csak a padlósiak lettek újragyártva, ha a fejemben műszerfalprojektként meghirdetett újabb "gyorsasági szakasz" alkalmával bekerülnek a "függélyes" darabok is - ami ugye pont a motor felé eső felületen lesz - ippeg jó lesz a csillapítás pályára/hosszútávra és/vagy beszélgetés/zenehallgatás esetére! ;-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak