Fórum >> Típusok >> Alfasud-33

ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-02-06 08:54:36 // 80320
nekem nem áll meg sosem magától, csak ha megállítom akkor viszont ott ahol éppen jár...
de ez folyamatosban csak most tűnt fel - valószínűleg már én magam is a rendszer része lettem és fel sem tűnt, hogy amikor eláll az eső, eleve úgy ütemezem a leállítását amikor alaphelyzetben jár a kar :-)

így parasztésszel azt mondanám elsőre, hogy a szakaszos üzemmód reléje nem játszik be a többi üzemmódba - de megnézem azért a kaKcsolási rajzot - sose lehet tudni ennél a hülye autóvillamosságnál , anno mikor csak zizegett az indexrelé, nem indexelt és valaki a vészvillogó-kapcsolót említette tök értelmetlennek tűnt - pedig de, hivatalosan is van köze hozzá és a megoldás is az volt... :-p
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-02-06 08:46:14 // 80319
Kösz, de nem hinném hogy relé* lenne, ugyanis

-egyrészt az már úszik a WD 40-ben :-) - viccet félretéve tényleg meg lett karbantartva
-másrészt ahogy írtam, pont a szakaszosban egyedül tökéletes a végállás

Ahogy Kazes is írta, eljön majd az igazság órája - de én sem akarom itt lóhalálában felületesen piszkálgatni, nem olyan vészes dolog ez, ha lesz egy kis időm kificcen a komplett "zenekari árok" ott a szélvédő előtt és mindenen végigmegyünk szépen...
Aki keres, talál... :-)

*a szakaszossal egyedül annyi, talán valóban relére utaló hibajelenség van, hogy néha egyáltalán nem tart szünetet, néha meg kettőt töröl és úgy áll meg egy kis időre :-) De ha pár ilyen furcsa törlés után bemelegszik onnan jó...Most hogy belegondolok, így télen -ősszel hogy megy viszonylag sokat nem is fordul elő, működik normálisan, inkább nyáron jön elő, amikor meleg, száraz időre hirtelen érkezik 1 kis eső... (úgyhogy pld. tavaly nyáron a Balatontól a horvát tengerpartig szinte végig zuhogó esőben fel sem tűnt a végére, hogy az első törlések nem voltak tökéletesek :-p )
Zsolt1552017-02-06 08:29:20 // 80318
törlt = törölt
Zsolt1552017-02-06 08:28:35 // 80317
Szia!

Nekem anno a 155-nél volt olyan, hogy a folyamatos fokozatnál néha megállt valahol félúton, a szakaszosnál a 3-4-5 törlt rendesen, majd utána el sem indult, csak ha karral újra bekapcsoltam. Már a motor cserére készültem, de végül kiderült az ablaktörlő reléje volt a hibás. A fedelét le kellett venni, levegővel kifújni, kis kontaktspray és vissza. Azóta - kb.10-12 éve - köszöni, jól van, működik rendesen.
Nézd meg, lehet nálad is ez a gond.
Kazes☻2017-02-04 16:25:07 // 80316
Gondolkodjál csak hangosan... ;)

Nekem is ilyesmi gondom van, igaz 146-ban. De csak majd ha jobb idő lesz, akkor próbálkozom... :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-02-04 15:35:44 // 80315
Úgy látom ebből hangosan gondolkodás lesz! :-)

Ma mentem egy kört vele és kiderült, hogy a folyamatos üzemek (ugye 2 fokozat van) mindegyikében megáll ott ahol épp' jár.

Azaz mégiscsak végállás-pORbléma lesz ez.

Arra, meg hogy szakaszosban egyedül miért jó mégis - gondolom az lehet a magyarázat, hogy abban az egy módban a már leírt kettős rendszer helyett az intervallum-relé önmagában oldja meg az áramellátást , ill. annak meXakítását - azt meg gondolom hozzáhangolták a motorhoz, azaz pont annyira ad áramot neki két szünet közt, amennyi alatt a kar csinál egy törlést.

Vagy ez kérem hülyeség? :-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-02-02 20:25:58 // 80314
Szerintetek az hogy lehet, hogy mosó-törléskor az első ablaktörlők megállnak a szélvédő közepén - eddig ez elvileg végállás-kapcsoló probléma, azaz a tápellátás második vonalában vagy a sínpálya nem kap áramot , vagy az áramszedő nem szed vagy a vezetéke szakadt -

DE:
szakaszos vagy folyamatos törlésnél meg jó , olyankor szépen befejezi... ?!
Zolika1552017-01-06 07:06:24 // 80312
Köszönjük szépen nyomikám! :P
pb_2017-01-05 23:30:36 // 80311
Kb az 1. nagyobb problemig.D
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-01-05 21:07:46 // 80309
Na,.kezdünk mán divatba gyönni! :-p
Ngynrbrt2017-01-05 18:48:37 // 80308
Sziasztok! Valakinek nincs eladó olcsó 33-as alfája? A régebbi kellene, Apát is megfertőztem😂
Hakuna2016-12-19 21:16:03 // 80307
Le is csekklom az enyémet, köszi!
Hakuna2016-12-19 21:13:01 // 80306
Ha netán csak injektorost találsz, az enyémet bármikor elcserélem a karbimat. :)
Amúgy a régebbi már kopott, beállíthatlan vagy egyre többet kell vele játszani, ezért nem sírnám vissza, de miatta még most is sírok.
Gyújtást viszont tudtam állítani egy házilagos stroboszkóppal, special thanks to Ádigaga az értékekért. Arra viszont még nem jöttem rá, hogyan lehet pont a jelzésnél megállítani vagy odatekerni a tácsát ahhoz a bizonyos karcletételhez. Biztos van rá technika, ne kíméljetek! :)
TDI752016-12-19 19:50:42 // 80305
Ja és a hűtőventilátort érdemes relézni. (idősödő csatik már nem annyira üzembiztosak nagy áramfelvételek esetén.)
TDI752016-12-19 16:50:10 // 80304
Sziasztok!
A tompított fényszóró kábelezése!!
A fűtésbox mellett jobb oldalon van a G99b jelű csati 5;6 pontja.
Pici oxid a csatiban és máris melegszik. Annyira hogy idővel összeolvas a csati. A lámpa elalszik és lehet anyázni. Én ezt játszottam hétvégén. Fontos hogy legyen jó közelítéssel fém-tiszta. Ezenkívül ott megy a hűtőventi kábele is. Az is szeret akkora áramot átengedni magán hogy ha picit már oxidos akkor melegszik mint a fene. (Ha nem vigyáz az ember akár tűz is lehet belőle.)
Nagyon szar helyen van. és szinte nem is gondol rá az ember hogy ott a baj.

Én már másodjára szívom meg ezt a rohadékot...
rodolfo752016-12-14 21:20:53 // 80303
"Az 1ik legkönnyebben orvosol6ó probléma."
Ennek örülök ;)
pb_2016-12-14 00:58:45 // 80302
"Remélem akkor nem annyira nehézkes az alkatrészeket beszerezni,vagy kell kutakodni neten, börzéken?"
Attól függ mit akarx bexerezni.
"Mivel a csíklámpások már inkább injektorosak voltak, a karbis változatok mennyire puritánok, illetve üzembiztosak? "
Pont annyira, mint a kocka.
"Elég nehéz ugyanis ezekből az újabb típusokból karbist találni."
Az 1ik legkönnyebben orvosol6ó probléma.)
rodolfo752016-12-13 00:52:58 // 80301
Remélem akkor nem annyira nehézkes az alkatrészeket beszerezni,vagy kell kutakodni neten, börzéken?
1.5 karbis régi kasztnison kívül azt néztem, hogy még csíklámpásból is akad 1.5 dupla karbis. Mivel a csíklámpások már inkább injektorosak voltak, a karbis változatok mennyire puritánok, illetve üzembiztosak? Elég nehéz ugyanis ezekből az újabb típusokból karbist találni.
R75
swan2016-12-12 13:03:23 // 80300
Nekem is ez volt az első kör hogy körbe néztem. De még szánok rá időt hogy alaposabban körbenézek
pb_2016-12-11 21:03:27 // 80299
Hogy ne xenvedyenek TSorbát az Lveid, talán látxik.)
Dashboard and Carpet Restoration
Dial/Dashboard Bulb Replacement

Amúgy 1 faxság.DD
rodolfo752016-12-11 00:27:49 // 80298
Hát igen, én is nézegetek 33 után. Hely, pénz,türelem, szerelő oké, de idő és energia már nem biztos... csak karbis és 1.5 vagy 1.7 érdekel, dízel, injektoros és 1.3 kizárva. Türelem kell míg ráakadok egyre. Ha ne is tökéletes, de ne legyen fellelt állapotú sem.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-12-10 16:11:18 // 80297
Hamán így összegyűltünk! :-)

Nincs valakinek (emlék-)képe a műszefal mögötti hangszigetelő lapokról?

(az évek során gyakorlatilag elfogyott azzal,hogy a lelógó rögzít(het)etlen darabjai leszakadtak, a maradékot meg egyben kib..sztam belőle valamikor nem most. A ricambi szerinti jellegrajzok meg nem stimmelnek - pl. a jobb és bal fél a műszarfal közepén szépen összeillik ilyen "S" alakban - közben meg pont ott van a szélvédőhöz vezető szellőzőcsatorna kitorkollása :-p )

pb_: tudom, hagyjam a picsába, vágjam ki szemre oszt' jó lesz - de ez már nálam elvi kérdés! .-)))
TDI752016-12-10 08:34:24 // 80296
Hátén nem tapasztaltam ennyire katasztrófejális :-) helyzetet. A legdrágább féktárcsa amit kapni hozzá a Bárdinál az is 9000 alatt van.
Hakuna2016-12-09 22:36:23 // 80295
Az Elaforgtól szoktam venni a drágább cuccokat. De a Bárdi/Unix is mindig tudott mindent, csak drágábban.
swan2016-12-09 12:48:00 // 80294
Időm energiam meg csak csak lenne rá de nem szándékoznék örületes összegeket rakölteni. Kicsit most utána turtam es úgy látom azon túl hogy sok utánajåras azon túl nagyon sok alkatrészt csak külföldről és ennek megfelelően néha nem olcsón lehet beszerezni.

Lehet hogy akkor kénytelen leszek hagyni mert anyagilag nem szándékoztam nagy terhet a nyakamba venni:(
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-12-08 23:17:07 // 80293
ja, én pld két éve hittem abban , hogy felújítható a kmóra - és tényleg! .-p Most már nem kell püfölni, megy magától gyönyörűen... annyi, hogy sajnos hajlamos volt valamiért már aktív korában is olyan 100-120 környékén megakadni a mutató...Sajnos nem a beépítési körülmények okozhattaák - mivel asztalon, csak a kiszerelt műszer is megakadt abban az állásban...Legutóbb az alján lévő csavarokkal sikerült megszüntetnem ezt az effektet - egy pályázás kellene ahol ha tökéletesen mérne az említett tartományban, akkor mondhatnám azt hogy KÉSZ
pb_2016-12-08 23:12:01 // 80292
Ha ninTS rá idő/energia/türelem/zseton/hely/alkatréx(bontott cuccok(, akkor hagyd a faxba.
pb_2016-12-08 23:09:44 // 80291
Amit lehet fel kell űyíttatni, féktárTSát/betétet pedig kapni a bárdinál. Oltári hülyék lehettek akik ezt állították a fék cuccokról.)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-12-08 21:51:02 // 80290
őőő "nyilván" csak összeesküvés-elmélet - de simán el tudom kéBzelni hogy a mai műanyag szarokhoz való szerelhetetlen méregdrága "egységekhez" képest lényegesen kisebb haszonnal kecsegtető hagyományos alkatrészekre lassan veterán-felárat vezetnek be a "nagy" autóalkatrészkereskedések. (kb.mint az a biztosító aki 2017-re milliós kötelezőket megajánlva jelezte, hogy nem kíván ezekkel az ügyfelekkel foglalkozni - csak ha azok komplett idióták...:-p)
swan2016-12-08 16:56:44 // 80289
Köszi a választ hasznos. Közben nézegettem neten és még talán külföldről lehet rendelgetni de nem másztam még bele mélyen. Igazából azért vacilálok, hogy beleugorjak e egy 33-ba vagy sem. Jó lenne életben tartani egyet de természetesen nem minden áron. Gondolok itt az alkatrész árakra.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-12-08 14:46:46 // 80288
Bárdit meg ezeket felejtsd el... Mikor 2-3 éve felújítottam a szervótlan sima kormányművet bementem, hogy 3-as konzisztenciájú kenőzsírt keresek...Válasz: nekik csak 2-es van, az miért nem jó?...

Én sud_127 cartárstól szoktam venni, hátsó lengéscsillák 15e/db volt Monroe 2014-ben. Féktárcsát régen vettem, (kb. 10 éve azóta nem kellett, mivel 5 évet állt az autó :-p) Lacitól egyáltalán nem - de 13e volt szerintem anno és szinte biztosan nála is van.
swan2016-12-08 10:56:13 // 80287
Sziasztok!
Kis segítséget kérnék. Lehet van rá mód, hogy ismét álljon egy 33-as a ház előtt: ) Ellenben kicsit meglepődtem, mikor alkatrészek után kérdeztem pl Bárdiba. Szinte semmijük nincs!!! Amit láttak hogy az elmúlt egy évben valaki rendelt az is horror áron!!! Lengéscsillapító 80eFt/db első tárcsa 40eFt/db. Tényleg csak ilyen drágán lehet venni hozzá alkatrészt. Valahogy úgy gondoltam, hogy fillérek lesznek és hogy azért lehet kapni! Megnéztem UNIX-z ott is hasonló az állapot. Kicsit elkeseredtem.

Ti honnan szerzitek be az alkatrészt?? Ilynekre gondoltam, hogy : tárcsa, betét. lengéscsillapító, kuplung, stb. Normáliskopó alkatrészekre gondoltam. És tényleg csak ilyen drágán lehet ha egyáltalán lehet???
Bálint332016-11-24 10:56:27 // 80286
Sziasztok!

Ejj de rég jártam erre... mi történt a pörgős boxer topiccal? Látom, hogy a társaság nagyjából a régi, de már új név alatt. Azt mindenesetre örömmel tapasztaltam, hogy Pb_ félszemű szmájlijai még megvannak :)

Üdv: B.
Hakuna2016-11-17 19:00:25 // 80285
Természetesen valóban az elosztóház elforgatásával történt, köszi! :)
A trafót ugyan forgathattam vón egy darabig...
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-11-14 09:43:42 // 80284
Csak annyit ehhez, hogy az én autóm dettó uez SW-ben és Weber a karbi.

Gyújtás STROBOSZKÓPPAL beállítva (ólommentes korrekcióval), karbik felújítva (minden tömítés cserélve) , karbik viszont SZEMRE-FÜLRE-ÉRZÉSRE beállítva - és...
- van viszonylag rendes alapjárat
-gyorsul, megy

Kompressziómérésről csak annyit, hogy nem vitatom, hogy lehetséges dízelműszerrel megmérni a benzinest de minimum korrigálni kell vagy a mérési körülményeket vagy az eredményt...Én már több levelet váltottam Hakuna cartárssal és amiket leírt az alapján minimum vitatható, hogy más egyebekben is precíz és szakszerű volt a mérés....Márpedig az a 2-3 bar ami minket megnyugtatna a dízeles műszer mérési tartománya miatt simán összejöhet (pl.nyitott fojtószelep megvolt?) apróságokból.

KÉPZELJÉTEK: már van kilóméterórám - HA indulás után kap egy "pofot" az óra....Amíg mozgásnan a verda , addig mutatja, ha megállok "leragad" a mutató és megint kell egy ütés neki....Remélem "csak" mechanikai hiba, első körben kicsit elfordítom a mutatót a tengelyen, hátha...
pb_2016-11-13 15:10:19 // 80283
"A gyújtótrafó elforgatásával "
Loxtó.)
Hakuna2016-11-12 23:34:15 // 80282
A benzinpumpa (vagy a bütyköstengely vagy mi hajtja) biztosan kopott, azért is cserélte le a nagyobbra, (véletlenül volt nálam egy másik 33-asból, bizonyára nagyobb motorból bontották). A pumpánál a nagyobb keresztmetszet ugyanazzal a forgási sebességgel (rövidebb úttal) többet tud pumpálni. Ez látszik a szűrőn is, ami jóval hamarabb és jobban telítődik mint korábban.
A gyújtótrafó elforgatásával (ő is ezt állította a legvégén) el tudtam érni, hogy ne torpanjon (rezonáljon, szenvedjen) a motor, valódi erőre kapott gázadásnál, épp csak onnantól 1500+ lett az alapjárat üzemmeleg motornál, (hidegen meg eltűnt). Ezért elkezdtem visszaforgatni az általa elkövetett beállítás irányába, amerre egyre javulnak az utóbbiak, viszont erőtlen a motor. Most találtam valami lokális optimumot, így akarom megnézni stroboszkóppal amint lehet, hogy köszönőviszonyban van -e a jó gyújtással.
A kompresszió hiányában akár lehetne is igazság, mivel meredek emelkedőn mindig fokozódik a ránagtás, meg akar degelni a motor. De ha csak ez lenne az oka, akkor eltekerve a gyújtást sem találna magára, legalább is úgy gondolom.
Hakuna2016-11-12 23:11:29 // 80281
Mivel a kompresszió értékét nem tudom ellenőrizni, egyelőre nem hiszek a mérésnek, remélem nem jól mérték meg. Az akksi nem mai darab, de aktív használat mellett mindig elindul vele.
Egyébként 24k km-el ezelőtt kapott teljesen új gyűrűket, ezzel az intenzitással nem fogom felújítgatni. Én sem tudom mit mértek, csak az értéket tudom, hogy 10 mm kevés volt, és 12-3-nál alakult ki, hogy a szívató már nem hat menet közben, azaz van benzinszint gyorsításkor is. A 122-es szám rémlik, tehát ezek szerint a 40-esnek hitt karbimban 36-os fúvóka lehet. A rudazatot a szemem előtt szinkronizálta, de csak feltételezem, hogy megfelelően.
Csaba2016-11-10 20:29:42 // 80280
Olvasni tudok, és értelmezni is. Attól hogy egy óra 50 barig van kalibrálva, nem azt jelenti, hogy a mérési tartomány alsó felében pontatlan lenne, maximum a skála méretéből adódóan nehezebb leolvasni, de azt meg lehet állapítani, 10 alatt vagy felett vagyunk. Tehát: nem lényegtelen mit mértek. Meg had idézzek egy nagy klasszikust: "Jól mérték?".
Ilyen értéknél, és ilyen mérésnél a minimum, hogy elönt a kétkedés, és valahol máshol újraméretem. De dugjuk a fejünket a homokba, ez egy jó motor, nincs itt semmi gond.
Szerintem nem kötelező senkinek sem hozzászólni, neadjisten építő jelleggel. Nekem sem, úgyhogy én innentől kiléptem.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-11-10 19:22:17 // 80279
Bocs, de ahogy a márka-, típus-, szín-, motorváltozat- és évjárat-társam írta:

dízelhez való műszerrel mérték. Innentől lényegtelen mit mértek...
Csaba2016-11-10 18:17:54 // 80278
Sajnos, ha a henger hordósra kopott akkor gyűrűzheted, sose lesz jó. Ha igaz az a 7bar, akkor fölösleges mással, foglalkozni, ezzel kellene kezdeni valamit. Jól mérték? Jó volt az akksi? A gyári benzinpumpa ha nincs semmi baja tökéletesen elég. A dellorto úszószintje 5-6mm a fedéltől mérve, függőlegesen tartva. Nem tudom, ők mit mértek, az általam ismert szakirodalom mind erre az adatra hivatkozik. Illik egyformára állítani a 2 karbit. A gyújtást a lendkeréken található jelhez kell állítani. Úgy lesz jó, fülre nem. Csak 36-os dellortohoz van adatom, 1990-ig annak 122. A rudazatot lekötötték mikor "szinkronizálták"? Csak együtt kéne a 4 hengert beállítani. De megismétlem 7 barnál én nem a karbikra összpontosítanék.
Hakuna2016-11-03 19:47:40 // 80277
Egy ideig kevés benzint kapott, most lecseréltük az AC-t, egy nagyobb átmérőjűre, ami bár lassabb, ellátja azért elég benzinnel. Az úszószint magas volt (20 mm) mint a katalógusban) ezt visszavették alapra (ami asszem 10), ezzel kezdődött a probléma. Végül visszatették kb. 13-ra, hogy ne haljon éhen. A kompresszió szerintük alacsony, 6 felett, 8 alatt és hengerenként fél bar eltérés van majdnem. (de dieselre való műszerrel mérték). (Pedig a motor 20-22 ezerrel ezelőtt lett újragyűrűzve, ami persze nem zárja ki, hogy elkopott azóta, de azért gyanús.) Mindenesetre a jobb hátsó (menetirány szerint) hengerben a legrosszabb, ha igaz. Vákuummérőjük is volt a beállításhoz, igaz órás, nekem is csak az van. Állítottak a gyújtáson is, amitől szebben jár alapjáraton a motor, de azóta erőtlen, mióta alacsonyabb a benzinszint. Gondolom a gyújtás csak a pontos helyén lenne jó, így a következő valszeg az lesz, hogy szerzek egy stroboszkópot. Ettől még a fúvókában igazuk lehet, ezért gondoltam, hogy megkérdezem. Megnézem az e-bay-t is, csak én sajnos nem tudom a méreteket. Ha esetleg valaki leírja, azt megköszönöm. 1.3, 1990
Hakuna2016-11-03 19:34:08 // 80276
Azonos, azzal nincs gond, csak kisebb a fúvóka. A szerelő szerint emiatt nehezebb (ha lehet) hangolni.
Csaba2016-11-01 08:52:18 // 80275
Milyen karbik vannak rajta? Mik a tünetek? Hogy próbálták, próbáltad beállítani? Párban vannak? Fúvókák egyformák? Úszószint? Szinkron? Kompresszió? Egyébként az ebay-ről lehet rendelni méret szerint 850 Ft körüli áron+posta.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-10-29 23:20:26 // 80274
Szia!

Sajnos csak Weberben tudok segíteni, abból van tartalékban 3 db.

Ha nem a gyári van rajta, az önmagában nem feltétlenül gond, a lényeg, hogy kétoldalt azonos , helyesebben összetartozó pár-karbid legyen. Így akár még erősebb is lehet a konfiguráció a gyárinál! :-)
Hakuna2016-10-29 10:07:00 // 80273
Sziasztok!
(Végre újraéledt a fórum... :))
Nem porosodik véletlenül valakinél gyári méretű vagy nagyobb fúvóka Dellorto karburátorhoz?
Állítólag az enyémen más karbi van, mint a katalógus szerinti, talán cserélték már korábban.
Illetve eljött a pont, hogy esetleg komplett LE Jetronic injektor is érdekelne, de persze csak kompletten, mert kezdem unni a sok állítgatást.

Nem akar valaki szép piros 33 ajtókat ?:) Útban van már a garázsban.
pb_2016-10-20 01:57:17 // 80272
Azt írtad, hogy nem kommentálx többet.)
Ahogy írod az ovódáskor már régen volt pontosan ezért kéne lexokni azokról a dolgokról.(1 másik topikból is idéznék: " Mire a Tiéd 1x elkészül akkor az meg a duplája lesz árban pl ") A bizonyítvány magyarázgatás, a sértődgetés, + a duzzogás, ami igen fáraxtó tud már lenni. Nekem pedig ez a +látásom.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak