Fórum >> Típusok >> 75-90

Tocsa2007-04-06 21:34:26 // 17729
Vigyázz vazze vele mert a kézifékje már nem fog!!!!:DDDDD Vajon miért? :-DD
Wickey2007-04-06 21:34:00 // 17728
Najó. Akkor ezt most egyszer elmesélem. Kezdem a sztöchiometrikus aránnyal. Varázsszám. 14,7:1. Benzin minőségétől függően 1kg benzin tökéletes elégetéséhez 14,6...14,7kg levegő szükségeltetik. A tüzelőanyagellátó rendszer feladata hogy a motorba kerülő x. tömegű levegőhöz x/14.7 tömegű benzint juttasson. Namost. Ha ezt az arányt 1:13...1:12 környékére lerontjuk (pl. chiptuning, karbi átfúvókázása, üzemanyagnyomás megemelése satöbbi), akkor a kocsi jobban fog menni, enyhén többet fog fogyasztani, és padlógázra szürkén fog füstölni. Ezenfelül sanszos hogy durrogni fog némi elégetlen benzin a kipufogóban néhanapján. Ja, és szar lesz a károsanyagkibocsátás. Ellenben ha szegényítjük a keveréket 1:15...1:16 környékére, akkor légfelesleg alakul ki, szintén elromlik a károsanyagkibocsátás, csökken a teljesítmény, nő a fogyasztás (meglepő, de így van). Ezt tartja kordában rendes autó esetén a lambda szonda, ha megnő a zokszigénszint a kipufogóban, lobbizni kezd a motorelektronikánál extra üzemanyagért. Ezek az elvi lehetőségei vannak a benzin/levegő arány modifikálásának. Persze ettől még sok értelme nincs szabályozhatóvá tenni, be kell állítani fixre egy 1:14 körüli arányt, az teljesen jó, aszt' jóva'. Namost. Tegyünk több levegőt a motorba. Opciók: 1. polírozott szívócsonk 2. megnövelt szelepek 3. sportlégszűrő 4. sportvezérműtengely 5. sportturbófeltöltő 6. sportkompresszor 7. sportszelet. Emberünknek van egy sportlégszűrője, meg megnövelt szívószelepe. Gondolom a kívánatos benzin/levegő arány beállításához épült a tekerentyűs beavatkozóegység (vesd össze: chiptuning szívó rész átépítése után), aztán úgymaradt.
Tocsa2007-04-06 21:32:47 // 17727
:DDDD
Gábor(figi75)2007-04-06 21:30:46 // 17726
De legfőképp téged!:-) Ámbár épp jó,hogy jössz,elég gyengusznak találtam a vasadat,csak nem behúzva hagytad a kéziféket? :-)))) Nembaj legalább =lő esélyek lesznek 1 gyorsulásin,talán nem leszel mindíg a visszapilantómban!:-))
Tocsa2007-04-06 21:29:42 // 17725
Jelezném nektek hogy én krva nagyképű vagyok!!!! :DDD Ja és most van kb 3500 Km a motoromban tehát már bejárattam !:-P Még kis finomítgatás meg kis info innen -onnan :-))) Reszkessetek!!!! :DDD
Robi2007-04-06 21:25:30 // 17724
Aztán el ne rontsd a gyomrod! :P
Gábor(figi75)2007-04-06 21:21:43 // 17723
Aha,tudtam én,hogy rám célzol! :-) 1ébként nem vagyok nagyképű,szerény vagyok!:-)))) De qurvajól megy a TD-és megeszek minden TS-t,téged is! :DD.. :-)))
prooF_752007-04-06 20:35:34 // 17722
Akinek nem inge, tudod:D De látom magadra vetted, mondjuk rád is céloztam:P A nagyképű TS-es, meg lehetne Mr.Mr. barátunk, mondjuk nem tudom mit van úgy oda a kis 1.6TS-ével:D Na meg ha az enyémnek egyben lesz a motorja, akkor én is nagyképű leszek!:)) Egyébként ha jól tudom 13:1 levegő:benzin arány a legideálisabb. De ha megnöveli a benzin mennyiségét, akkor lehet hogy a direkt szűrőn több levegőt is kap a moci, és akkor talán kicsit jobban lép.
NaTo2007-04-06 17:16:02 // 17721
hmm. igaz. Aszem nem sokban különbözik. :P A megnövelt üzemanyagnyomáshoz több levegő is kell majd... mert mint tudjuk, a benzin motor nem benzinnel megy, hanem levegővel! :) És akkor szépen lassan megérkezünk a turbóhoz. Na kellemes húsvéti nyulakat és sok locsolót belétek! Megyek csapok egy kört a városban a 75-el... :)
Wickey2007-04-06 17:07:05 // 17720
Az átfúvókázás miben különbözik attól, hogy az elektronikán állíthatóvá teszed a befecskendezett üzemanyag/levegő arányt? (Mondjuk olyatén módon, hogy a befecskendezési időt modulálod +-5..10%-kal). Ennél mellesleg sokkal egyszerűbb, és jobb megoldás egy pöttyöt megnövelni az injektorsorban az üzemanyagnyomást.
NaTo2007-04-06 16:09:23 // 17719
Erre a keverék állítgatásra én is kíváncsi vagyok. Ugyanis én úgy tudom, hogy attól nem fog jobban menni az autója, ha több benzint ad a levegőhöz. Egy bizonyos benzin levegő arányra van szüksége a motornak a "tökéletes" égéshez. Ha ez az arány felborul, az már a teljesítményt hátrányosan befolyásolja. Szóval ez nekem vakításnak tűnik. Mellesleg az az 1.8-as motor szerintem nagyon jó, mert még viszonylag pörgős, ugyanakkor nyomatékos is. Volt szerencsém ilyen motorhoz a Giuliettámban. Röpült vele az autó. Ez a motor injektoros, ha karburátoros lenne, akkor át lehetne fúvókázni és akkor valóban lóerőkben mérhető teljesítményt jelentene, de ez a potizás nekem gyanús. Nitró nincs benne? :)))
Gábor(figi75)2007-04-06 15:42:50 // 17718
Ja,hogy én nagyképű TD-s vagyok!.DD.. .-))) És ki a nagyképű TS? :-O
Wickey2007-04-06 09:36:02 // 17717
hát, én azért megnézem azt a szívó 1.8-at ami Marek TS-ét lelépi :-PPPP
prooF_752007-04-05 22:52:42 // 17716
Na igen, látszólag ez egy sima 1.8IE moci. Szerintem az üzemanyag-rendszer is gyári lehet, csak azok a csúnya rossz bosch feliratok szépen el vannak tüntetve róla:) De a direkt szürötöl meg a krómozott szívócsőtől nem szaggatja fel az aszfaltot az tuti. De erre az állítható keverékre azért kiváncsi lennék, mit hoz ki a motorból. El kéne csábítani a srácot egy gyorsulásira, aztán a nagyképű TS meg TD tulajokhoz hozzá lehetne mérni hogy mennyit nyom a latban a gépezet:D
Kopasssz2007-04-05 21:17:38 // 17715
Full igazad van !
Kopasssz2007-04-05 21:15:03 // 17714
Aszem, de a lényeg a középső könyöklő első oldalán van, ezen a képen pont nem látszik. A motor 1.8-as. A gyujtás is megvan buherálva, állitólag akkora a szikra mint egy lórugás.
pityke2007-04-05 20:19:37 // 17713
Csak ugy csinálgatta magának,nem akarta eddig mutogatni.
pityke2007-04-05 20:06:07 // 17712
Talán majd most....
pityke2007-04-05 20:05:28 // 17711
Én sem értem miért nem reg eddig......
Gábor(figi75)2007-04-05 19:50:41 // 17710
Arra ménem bíztatod,hogy regeljen ide? :-O
Gyozi1552007-04-05 19:49:51 // 17709
ezen nagyon komoly volt a fény, meg a felnik, a csaj egyfolytába vigyorgott mellette ki jött vele :DDDD
Gábor(figi75)2007-04-05 19:49:22 // 17708
Nah ja,igényes meló az tuti,nekem a külseje jobban tetszett mint a beltér!:-O Az óracsoportot kár volt "elrontani",átalakítani, meg szegecselt kapaszkodó az ajtókon brrrrrrr,és mik voltak azok a potméterek? :-O Ja,és a moci az pöpec!:-)
pityke2007-04-05 19:47:08 // 17707
Nekem haverom a srác,én biztattam,hogy jöjjön el a talira.
Iniezione2007-04-05 19:46:16 // 17706
nem passzoltam el,még nem találtam patent GTV-t:))
ALFA75td2007-04-05 19:35:10 // 17705
Nekem inkább a Kopasssz féle stilus tetszik .Az a vad ezüstözés nekem sok oda de hát ebben ez a szép,hogy a sok 75 ös igy mégis külömbözik egy picit.
Robi2007-04-05 18:48:09 // 17704
Általában én is konzervatív vagyok, és nem szeretem, ha túl merész, de ez szerintem nagyon ízlésesen van megcsinálva, nekem tetszik.
ALFA75td2007-04-05 18:40:57 // 17703
Sziasztok :-) A beltér viszont nekem nagyon nem jött be
Tocsa2007-04-05 18:38:42 // 17702
Igen talán egy kicsit olyan túl flitteresnek tűnt nem az a finomszemcsés metál volt de nem volt vészes ! Bár nem vagyunk egyformák kinek mi jön be nemigaz?:)) De a tanksapi az hibátlan volt ! lehet hogy csináltatok egyet valami esztergálossal!:-))
Tocsa2007-04-05 18:34:39 // 17701
Pár képet találtam a mototrjáról is!:)
Tocsa2007-04-05 18:22:49 // 17700
Ezek a potik voltak?:))
Tocsa2007-04-05 18:18:18 // 17699
Hamar hamar regisztráljátok be ide rögtön lenne egy pár technikai kérdésem!!:DD
Tocsa2007-04-05 18:16:48 // 17698
Én megnéztem a vasadat elég jól rendben van sajnos nem voltál ott! A mesterékkel váltottam pár szót ennyi. Az asszonyék állandóan húztak és már ki voltak akadva tőllem hogy mindenkinél megállok egy fél órát dumálni!:-DDD Szóval ténleg nagyon rohant az idő! Ja a rappért meg gratula teccett!!!!!:))
NaTo2007-04-05 13:47:48 // 17697
:( igen, sajnos nekem is mennem kellett hamar! Egyébként a Bazilika baloldalán/mögötte álltam meg, mert viszonylah korán érkeztem.
Whiteskull2007-04-05 10:54:20 // 17696
Eddig nem akart a srác semmi alfás közösségbe belépni. Azt hiszem most kezdi megérzni az érzést. :)))
Gábor(figi75)2007-04-05 10:50:01 // 17695
Én meg a tiédet nem láttam,jól megbújtál valahol!:-O Még kérdezgettem is,hogy nem láttak téged,senki nem!:-/ Szóval majd legközelebb külön pódiumra állítjuk a vasat,ami forog is mint a szalonban!:-))) Az biztos,hogy nagyon hamar eltelt a nap,és nekem is jönnöm kellett haza DU!:-/
NaTo2007-04-05 10:40:18 // 17694
LÁttam ezt a szép sorozatot!!! :) Csak mindig mentem valahová vmit intézni. Így visszagondolva olyan "eszméletlenül" telt el ez a találkozó nekem. :) Állanódan vagy kolbászt zabáltam, vagy mást zabáltam, meg a szédelegtem, meg jöttem mentem. ehh.
Gábor(figi75)2007-04-05 10:35:16 // 17693
Szóval láttad azt,aki hallott rolla,hogy van valakinek ilyenje,de ő is csak hírből tudja! :DD.. :-)) Mondjad a szomszédodnak,hogy hama-hama regisztráljon be a srác,eddig sem értetem,hogy ménem tag az akinek ilyen szép vasa van!:-)
Whiteskull2007-04-05 10:26:42 // 17692
Azt hiszem azért mert nagyobbak a szelepek. Nem láttam, csak egyszer kívülről. A szomszédom mesél róla álandóan, de már én is megnézném egyszer. :))))
Gábor(figi75)2007-04-05 10:25:59 // 17691
Szóval nem láttad belől,sztm szép volt az összhang,csak a műszerfel nekem nem jött be!

1ébként ott áltunk tölle nem messz,el kelett menj melettünk,szóvál kár,hogy te nem ott áltál,vagyis itt!!!
11db 75,1db GTV,1 db 90!

Gábor(figi75)2007-04-05 10:17:18 // 17690
És annak mi értelme?:-O Ha te láttád,mit takar a mocitető?
Whiteskull2007-04-05 08:38:41 // 17689
BMW szelepek vannak beleapplikálva a hengerfejbe.
NaTo2007-04-05 08:36:45 // 17688
Na erre én is kíváncsi lennék, nem volt időm rendesen megnézegetni. :( Én úgy láttam, hogy egy NORD motor volt benne, ami gyönyörűen fel volt polírozva.
Gábor(figi75)2007-04-05 08:00:02 // 17687
Aha,ott valami nagyon nem jól van szabva,ha elcsúszott a bovden!:-O Eddig is azért óckódtam a 90-től,mert röktön váltót szerezni alá,nekem most nem menne!:-/ De ha az jó lenne!:-)
Pec2007-04-05 07:49:58 // 17686
n is úgy selytem, met most be lehet rakni egyesbe amit eddig nem lehetett. Majd ha lesz időm foglalkozok vele. Amúgy a 90 alá keresek váltót.
Gábor(figi75)2007-04-05 00:03:09 // 17685
Mekkora moci volt benne? Jah,és hol ált meg a vas,mármint összegszerűen!:-O
Zsót2007-04-04 22:21:33 // 17684
Ugye!!Tiszta pazarlás volt!:D Pesten már gondolkodtam,hogy visszafordulok érte,és kihalászom a kukából!:DD
Kopasssz2007-04-04 22:21:16 // 17683
Beszélgettem vele, valóban Szombathelyi az ember. A technika ami benne van igencsak tuti. Az utastérből egy potival lehet állitani a benzin-levegő keveréket. A tulaj autóvillamossági mérnők ennek megfelelő volt a kábelezéseis. Gyönyörű munka ! Viszont nekem a szinével meggyűlt a bajom ! Szerintem katasztrófa ! Ez az autó egy igazi mestermunka lett volna ha nem ilyen ....... fényezést választ . Innen már csak 1 lépés a flipp-flopp ! Szóval minden elismerésem a munkáért, de a fényezést elcseszte.
Zsót2007-04-04 22:19:51 // 17682
Miért,mi a második fele??:))
Gábor(figi75)2007-04-04 21:36:22 // 17681
Hát öregem,ne szívjál tovább a Milánóval,hanem cseréld el velem,1 jó dizelt kapsz érte ami most 99%-os!:-) Nah? 1ébként remélem hamar megoldódik,szerintem megint bovden bajos!!!
Whiteskull2007-04-04 20:54:04 // 17680
Ez egy szombathelyi srác alfája. Nem Amore tag. Már láttam itt Szombathelyen, tényleg gyönyörű. De a külsejénél sokkal több csoda van a motorjában. :)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak