Wickey2007-04-13 09:19:43 // 17929
Ebay-en lőjj egy unverblaster-tet. Én vettem egy gyári 2.5 légtömegmérőt egy 110ezret futott autóból, kicseréltem, azóta van alapjáratom, és 1000-6000ig húz a motor egyenletesen. El is csodálkoztam :)
Tocsa2007-04-13 09:15:36 // 17928
LÉgtömegmérőn mi a tipikus beállítás ? Mert az enyém már elvan tekergetve vagyis elvolt amikor megvettem ! És most torpant az autó gázadásra szóval valami nincs rendben vele !
Bárki aki tud valami tanáccsal szolgálni azt megköszönném!!!!:-)
Tocsa2007-04-13 09:12:47 // 17927
NA gyerekek ezt ajánlom megnézésre mindenkinek kis galéria!:))
http://www.alfapower.nu/gallery/album416?page=2
Tocsa2007-04-13 09:11:27 // 17926
Tocsa2007-04-13 09:03:35 // 17925
Cseréld ki a érzékelőt ! De előtte érdemes kivenni (ez egyben van az úszóval)
betolod az úszót teljesen mintha tele lenne a tartáj és úgy mérned kell multiméterrel egy pár ohm ellenállást ! Érdemes dióda tesztre kapcsolni a multimétert ha van rajta ! Ha ezzel a módszerrel nem mérsz semmit akkor kukás! Ha igen akkor vagy akad az úszó nem jár simán, vagy rosszabb a műszerfal alatt a biztitábla mögött jönnek be a motortérből a kábel kötegek és ott van összecsatlakozózva a többi kábellel na azok a csatik kontakthibásak!
Sajnos körsaruk vannak bennük amik idővel a rászkódástól szétnyílnak beoxidálódnak stb ... ezért beteg mindenkinek a chekk kontrolja!!!!!
Egyszer szétszeded meg csiszolgatod az anya sarukat kicsit hegyes fogóval összenyomogatod, óvatosan kicsi olajzós kontaktspré és tök jól fog működni az egész ha jól dolgoztál!!!
Szerintem jó dolog a a chekkkontrol ajánlom mindenkinek hogy javítsa meg!!!
Sokszor főleg a dízzeleknél hálás ha látod hogy pl:elfogyott a víz a hűtőből!!
Vagy kiégett a műszerfalon a benzintank vészlámpálya vagy a féklámpa kiéget/ elromlott a féklámpa kapcsoló stb... :-)))
ell2007-04-13 07:16:51 // 17924
csak akkor fizesd ki ha már felraktad és minden ok,vagyha már láttad ezt a horgot felszerelve 75-n.egyébként 5ért van bontot.
Robi2007-04-13 07:03:28 // 17923
Ha jól láttam a képet az oldaladon, akkor 205/55R15 gumi van az autódon (eléggé rosszul kivehető), annak pedig 607 mm az átmérője. A gyári 195/60R14-nek 590 mm az átmérője. Javaslom a 195/55R15-öt, az 596 mm, azzal kevesebbet fog csalni az órád.
prooF_752007-04-13 00:02:42 // 17922
Köszönöm hogy utánanéztél. Sejtettem hogy nem sumákolnak a műszerek, szerencsére némi kontakthiba-elhárításon felül semmit nem kellett babrálni a sebességmérővel, nagyjából jól mutat (persze kicsit felfelé csal a sebességmérős tábla tanúsága szerint), meg a fordulatszámmérő is megbízható.
[k i z z o]2007-04-12 23:43:49 // 17921
Megnéztem a 75_basis manualomat, és igazad van. Svájci kivitelben volt
1.8iE -t szerelve 10/41 difivel, de alapban 10/43. Azaz rövidebb, mint a TS.
A 2.0TS gyári difi 10/41, azaz 1000rpm /5th / 34.052km/h
1200rpm -re a 40 valós.
kizzo
Saughassy2007-04-12 23:32:52 // 17920
Esetleg meg lehet csinalni. :) Nekem az Americaban es a Milanoban is jol mukodott, egyedul hidegben csinalta par percig a bolondokhazat. At kellett volna forrasztani a nyakot, de annal lustabb voltam. :)
Saughassy2007-04-12 23:29:37 // 17919
Valszeg a fordszammerod csal alacsony tartomanyban, vagy az ora vagy mindketto, vagy nem gyari az atteteled, a gumimereted sokminden lehet. :)
Marek2007-04-12 23:23:57 // 17918
Azt ne felejtsd el, hogy abrakkal megy, nem ostorral!
Magyarul: teljesítmény növekedést,csak vele arányosan növő üzemanyag fogyasztással tudsz megvalósítani sajnos! A turbó tekergetése pedig igencsak étvágygerjsztő tud lenni... :( :))
Azért érdemes kipróbálni, némi éldozat belefér, pláne egy dieselnél! Ami elmegy akár lángosszafttal is! Igaz Figi???
prooF_752007-04-12 23:12:08 // 17917
Kezd engem irritálni hogy az 1.8IE meg a 2.0TS itt ugyan azokat az értékeket írja... az alfa75.info-n is 34km/h-t adnak meg a ts-re 5-ösben, és az enyémen 1200-1300-nál már 40 fölött mutat az óra, ami nem hiszem hogy csalna... Ja egyébként most már nem olyan hangos, sikerült megcsinálni hogy a hegesztett leömlőnél se fújjon ki, köszi Robi a tömítést!
Gábor(figi75)2007-04-12 21:42:48 // 17916
Itt egy referencia kb. sebességet számolni: Ezeket 1000 rpm -re kell érteni
1.8 IE 1.8 TURBO 2.0 TS 2.0 TD 2.5 V6
1 -- 8.81 km/h 9.61 km/h 8.81 km/h 8.78 km/h 10.14 km/h
2 -- 14.72 km/h 16.20 km/h 14.72 km/h 15.71 km/h 16.96 km/h
3 -- 20.66 km/h 22.73 km/h 20.66 km/h 24.42 km/h 23.79 km/h
4 -- 26.77 km/h 29.45 km/h 26.77 km/h 32.48 km/h 30.83 km/h
5 -- 32.47 km/h 35.72 km/h 32.47 km/h 39.39 km/h 37.39 km/h
Gábor(figi75)2007-04-12 21:42:47 // 17915
Itt egy referencia kb. sebességet számolni: Ezeket 1000 rpm -re kell érteni
1.8 IE 1.8 TURBO 2.0 TS 2.0 TD 2.5 V6
1 -- 8.81 km/h 9.61 km/h 8.81 km/h 8.78 km/h 10.14 km/h
2 -- 14.72 km/h 16.20 km/h 14.72 km/h 15.71 km/h 16.96 km/h
3 -- 20.66 km/h 22.73 km/h 20.66 km/h 24.42 km/h 23.79 km/h
4 -- 26.77 km/h 29.45 km/h 26.77 km/h 32.48 km/h 30.83 km/h
5 -- 32.47 km/h 35.72 km/h 32.47 km/h 39.39 km/h 37.39 km/h
jakuska2007-04-12 19:54:35 // 17914
Hali! MEgjöttem. Ok, akkor nem figyelek már az alfakontrolla.. De amugy a többi csak akkor világit, ha tényleg valami baj van. Egyedül az az egy ilyen gáz, hogy villog:) Ezen a tekergetésen még elgondolkozok, mert elég sokat járok a kocsival, nem mindegy mennyit eszik. Inkább csak legyen rendesen beállitva. És a kilóméter óra?? Az milyen elven möködik benne? Nem tudod véletlenül? Néztem amugy egy pár értéket... 2500 nál 5 ösben 67-69 et mutat... De az sokkal több még ránézésre is. Félek hogy egyszer bemérnek valahol. Nem néznéd meg a fordulatokat? legalább onnan tudjam hogy mennyevel tolom neki:) a 60 és a 90 érdekelne, meg az 50 is, mert sokat járok Magyarországra is.. Köci a segitséget előre is!
Gábor(figi75)2007-04-12 17:50:16 // 17913
Most jólmeg írtam ugyanazt máshogy!:-))))
Gábor(figi75)2007-04-12 17:48:10 // 17912
Aha,akkor jóvan ha jóvan!:-)
Az Alfakontroll ilyen,hamis jelzéseked adnak a szenzorok,elkell felejetni!:-(
A tekergetést 1-2 lityi többlet fogyival jár,de látványos javulás tapasztalható!:-)
Gábor(figi75)2007-04-12 17:46:04 // 17911
Aha,akkor jóvan,ha jóvan!:-)
Az Alfa kontroll ilyen,hamis jelzéseket adnak a szenzorok,elkell felejteni!:-)
A tekergetést csak 1-2 liter töbletfogyival lehet megúszni,de akkor lkátványos javulás várható!:-)
jakuska2007-04-12 17:43:23 // 17910
Figi.. el kell most mennem este jövök ugy fél 8 tájékán.. És akkor még kérdezek, de tényleg annak a mutatóna mi lehet a baja? Az rugós elven möködik?? Vagy milyen elven? Még nem szedtem szét soha.. de azt lehet én is megtudom itthon bütykölni...
jakuska2007-04-12 17:42:13 // 17909
A tekergetés az meg... ugy kellene, hogy ne nőjön meg az étvágya, és lehetőleg ne legyen tulhatva se a tekergetéstől..
jakuska2007-04-12 17:39:54 // 17908
nem szoktam 4000 fölé hajtani
max 4500 volt az is azé, mert későn vettem le a lábam a gázról
pirosban mé sose volt... nem is akarom! Mondtam mesternek, hogy májusban lesz pénzem, és akkor ellátogatok hozzá, de még majd hivom.. Olyan sok baja nincs, csak beállitás, meg a szilent csere, de azt is tud rendelni Mester. A többi az meg apróság, mint pl, hogy csal a km- óra, meg néha nem megy a sofőr oldali ablak, meg hasonló dolgok... Ja meg állandó jelleggel jelez az abalktörlős piros kis fény.. de nemtok rájönni mi a baja, mert az érzékelő möködik, a kábel jó, viz van benne, mégis villog...
Gábor(figi75)2007-04-12 17:35:45 // 17907
Minek neked 4500 fölé pörgetni? :-O
Az enyém is menne még,de nem szabad a pirosban elváltani,az gebaszos!:-/
Kímélő üzemmódban 3500 nál váltok,gyursulásnál 4000,untig elég!
Ha szertél plussz lóerőket akkor vagy Robit,vagy engem keress meg,de lehet Mester is tudja mit merre kell tekergetni a verdán!:-)))
Gábor(figi75)2007-04-12 13:02:13 // 17906
Mégha 1 csajról beszéltél volna! :DD.. .-)))
Robi2007-04-12 10:09:41 // 17905
Próbáld fel, és akkor nincs semmiféle lutri.
Gábor(figi75)2007-04-12 07:53:11 // 17904
Aha,szóval minden 75-re jó,persze legfőképp a dilere jó-e,"ell" aztmondja mind1-ik más!:-O
Igazából 20k-még akadna rá,de annyiért nem áll a bót,tehát valaki más? :-)
Gábor(figi75)2007-04-12 07:50:04 // 17903
Oh,akkor ez lutri? :-O
Hari2007-04-12 07:18:25 // 17902
Ha jóltudom akkor ez a horog a Gulietta mind, a 75-ös mind, 90-es mind, és azthiszem az Alfetta minden tipusára - tehát a hátsókerekesekre - felszerelhető.
Azert vannak extra felerősítési pontok mert ez BOSAL és ez erősített horog, - egyébként ennek van még egy erősebb változata, annak a két szélső csavarozási ponttól még van két merevítő a lengéscsillapító felső részéhez - az az ugynevezett "lakókocsi" horog. (kb 250e az ára)
( - 20k ....kicsit kevés - )
ell2007-04-12 06:54:36 // 17901
minden alfa tipusnak más a vonohorga!!lehet szemre egyezik,de amikor felrakod akkor itt nem jo ot beleér a lökháritóba,stb
Gábor(figi75)2007-04-11 17:03:26 // 17900
20k? :-)
Milyen extra rögzítési pontok vannak rajta,ez nem világos számomra?:-O
Jah és meg1 ezik az összes tipusra jó? :-O
Hari2007-04-11 15:37:49 // 17899
Tocsa2007-04-11 15:30:14 // 17898
Ja guilettámra egy tizesért vettem a bontottat!
De ha a tied új és gyári akkor megér annyit csak nekem sok! :)
Amúgy le lehet vizsgáztatni nem kell hozzá származási bizonylat? Vagy megvan hozzá a papírja? Nemtudom most ezt hogy kell intézni te tudsz valamit?
Tocsa2007-04-11 15:26:47 // 17897
hmm az lehet! Nekem megvan a rajza aszthiszem 35ezret mondott a gyártására
a vonóhorgos kivehető fejjel!
Szóval a harminc nekem sok!
Hari2007-04-11 15:19:55 // 17896
Hmmm?! Nem tom igazán, ( az új ára 72ezer volt, ezelött 10 éve!!!) talán 30ezer.
(Már nem gyártják, csak külön rendelésre és egyedi horog ként közel 100ezerélt.)
Hari2007-04-11 14:55:53 // 17894
Vudi2007-04-11 12:21:42 // 17893
Én erre a 155-ösre gondoltam, nem az 1.9-esre.
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1149885&command=ugras&screenwidth=1280
Amúgy köszi, tényleg sokat segítettél, már tök sokat keresgéletem neten, de semmi használhatót nem találtam.
Wickey2007-04-11 12:13:56 // 17892
Nem. A harmadik is 164. Abban kétfajta adagolóval volt szerelve a dízel, asszem ezt már Robi is kifejtette. Van a 115 lovas 2.5TD meg a 125 lovas 2.5TD. A 155 az Fiat Tipo, az nem érdekel senkit :D
Vudi2007-04-11 12:12:08 // 17891
áááááááá, pontosan ilyet szerettem volna!!!! :) kösziiii! :)
viszont nem értem, gondolom a 3. a 155-ös akart lenni, csak talán elírtad. :)
Ha esetleg van vmi leírásod, vagy linked, vagy bármi használható, akkor lécci ne kímélj. ;)
A majd' 300 Nm-es nyomaték 2000-es fordulaton elég jól hangzik, ha a blokk egyforma, akkor lehet, hogy tényleg meg lehet úszni egy főtengely vagy hajtókar cserével. :) Viszont félek, hogy a megoldás ua. lesz, mint a Fiat 1.7D/1.9D motornál. Látszólag minden egyforma, de a blokk az 1.9-nél 1,5 centivel magasabb. De ettől még reménykedem, hogy jó lesz a kompresszió az eredeti motorban, egyelőre nincs kedvem kísérletezni...
Wickey2007-04-11 10:58:23 // 17890
Ennél még bonyolultabb
Alfa 90 2.4 Turbo Diesel
Motorkód: VM 81A
Típus: Vízhűtéses Sor-4, OHV 8 szelepes, 2 szelep hengerenként
Főtengelycsapágyazás: 5 helyen
Konstrukció: Öntöttvas motorblokk, alumínium ötvözet hengerfejekkel
Furat × löket: 92.00mm × 90.00mm, 3.62" × 3.54"
Furat/löket arány: 1.02
Hengerűrtartalom: 2393 ccm (146.03 cu in), 598.25 ccm/henger
Kompresszióviszony: 22.00:1
Üzemanyagellátás: Bo diesel inj. pump
Feltöltés: 1db. KKK turbófeltöltő, Intercooler
Katalizátor: Nincs
Teljesítmény(DIN): 109.5 PS (108.0 bhp) (80.5 kW) @4200 rpm
Nyomaték(DIN): 235.0 Nm (173 lbft) (24 kgm) @2300 rpm
Alfa 164 2.5 Turbo Diesel
Típus: Vízhűtéses Sor-4, OHV 8 szelepes, 2 szelep hengerenként
Főtengelycsapágyazás: 5 helyen
Konstrukció: Öntöttvas motorblokk, alumínium ötvözet hengerfejekkel
Furat × löket: 92.00mm × 94.00mm, 3.62" × 3.7"
Furat/löket arány: 0.98
Hengerűrtartalom: 2500 ccm
Kompresszióviszony: 22.00:1
Üzemanyagellátás: Bo diesel inj. pump
Feltöltés: 1db. KKK turbófeltöltő, Intercooler
Katalizátor: Nincs
Teljesítmény(DIN): 116.6 PS (115.0 bhp) (85.8 kW) @4200 rpm
Nyomaték(DIN): 258.0 Nm (190 lbft) (26.3 kgm) @2500 rpm
ez csak löketében tér el, tehát az alsó szekcióban (például de nem kizárólag: főtengely, hajtókarok, dugattyúk, és motorblokk) lehet eltérés.
Alfa 164 2.5 Turbo Diesel
Típus: Vízhűtéses Sor-4, OHV 8 szelepes, 2 szelep hengerenként
Főtengelycsapágyazás: 5 helyen
Konstrukció: Öntöttvas motorblokk, alumínium ötvözet hengerfejekkel
Furat × löket: 92.00mm × 94.00mm, 3.62" × 3.7"
Furat/löket arány: 0.98
Hengerűrtartalom: 2500 ccm
Kompresszióviszony: 22.00:1
Üzemanyagellátás: Diesel indirect injection
Feltöltés: 1db. KKK turbófeltöltő, Intercooler
Katalizátor: Nincs
Teljesítmény(DIN): 124.7 PS (123.0 bhp) (91.7 kW) @4200 rpm
Nyomaték(DIN): 294.0 Nm (217 lbft) (30 kgm) @2000 rpm
Ennek más az adagolója, ez az elektronikusan vezérelt Bosch adagolós
kando.2007-04-11 10:09:40 // 17889
De ha ez bontásra kerül, kereshetsz belőle alkatrészt :))))
Vudi2007-04-11 09:56:44 // 17888
Sajnos nem ilyen egyszerű... 164/155-ben már 2499 cm3-es motor van, míg a 90/75-ösben 2393 cm3-es, tehát vagy a löket vagy a furat nem egyezik. Vagy egyik sem. :)
Egyébként ez lesz, agadoló csere, az izzítók és porlasztók tuti jók, Willyvel annal idején minden porlasztót bemértünk és izzítóból is a drágát vette. Talán még egy éves sincs, szóval azokkal nem lehet gond.
Gábor(figi75)2007-04-11 09:47:21 // 17887
Igen,de ennek megfelelően fejleszették a dizel motort is benne,az alap az ugyanaz mint a 75-90-ben volt, 2.4 lökettel!:-)
Ami létezett mechanikus és elektronikus adagolóval,ahogy a technika fejlődött,stb-stb.........
Szóval akkor állítsátok be az adagolót,amúgy is szétkell szedni,és porlasztócsúcsokat izzítókat cserélj benne ,ha jó a kopresszíód akkor nem lesssz baj!:-)
Vudi2007-04-11 09:10:02 // 17886
De. Hát 164-est még '97-ben is gyártottak. :) A terv egyelőre sötétben tapogatzás. :D Nade komolyan: nagyon bízom benne, hogy nem kell fúrni, de ha mégis kicsi lenne a kompresszió, akkor valszeg motorcsere. Amikor Willyvel megvettük a kocsit (2 évvel ezelőtt), akkor nagyon jól indult, ezért remélem, hogy nagy gáz nincs vele.
Tényleg szeretném, ha tökéletes, gyári állapotba sikerülne hozni, mert tiszta menedzser és el lehet vele menni kávézni. :D:D:D:D:D:D
Gábor(figi75)2007-04-11 09:03:15 // 17885
Na ugye,hogy emléxel!:-)
Akkor félreértettem!:-/
Gábor(figi75)2007-04-11 09:01:45 // 17884
A 164 az nem fiatalabb,1ébként passzolnak,VM dizel!:-))))
Mik a tervek? :-O
Vudi2007-04-11 08:54:06 // 17883
Jajaja ez igaz. :) Bár én motorkód alatt a 162.B5-re gondoltam, de végülis ez lényegtelen. Lenne mégegy kérdésem: a fiatalabb típusoké (164, 155) dízelmotorjai mennyire passzolnak?
kando.2007-04-11 08:53:24 // 17882
Lehet, hogy találkoztunk, oké, de azt nem hiszem, hogy mondtam, hogy eladtam, akkor valamit félreértettél.
Nem volt jó, nem azzal jöttem a talira, de még most sincs eladva, szóval ezt nem értem...
Én meg nem akartalak nagyon titeket zavarni, inkább körbenéztem.
ghosty92007-04-11 08:45:27 // 17881
"Ha később kivonod, asszem az időarányos rész mintha visszajárna, de az nem biztos."
De, visszajar, esetleg kicsit verni kell erte az asztalt.
Gábor(figi75)2007-04-11 08:35:10 // 17880
Akkor szedjél "Cavintont" barátom,még kezeltünk is!:-O
Ott volt: Wickey,Marek,Robi persze ő csak a hátát mutogatta neked!:-)
Következő kérdés hangzott el: mivan veled édesapa,jó a vas?
Válasz: háááát épp most adtam el,és lányos zavarodban még valamit motyogtál és továbbáltál!:-O
A lenti sátornál álltunk,ott ahol GEORGE árulta a matrinyáit,jah és Willy is épp ott sertepertélt el!:-)
Tehát szerintem a turbódnál eszi a motorolajat és azt égeti el,ezért felpörög üzemmelegen!:-/