Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Átok79146TD2008-09-21 07:06:28 // 9202
gyerekek, tegnap nem kikormolás hanem fogyasztási rekord történt..

15-16 literrel 310 km-t mentem el.

az volt a titka hogy nem pörgettem 1800as fordult fölé soha..
igaz megőszültem mire hazaértem Bkeszire meg ebben a tempóban át Budaörsre....

de legalább már tudom h lehet spórolni is.
WarbiRunner (Gyuri)2008-09-20 14:02:13 // 9201
Spurit. Blogomban pont most írtam róla egy vele/nélküle összehasonlítást, és gázolajszűrő cserekor is pozitív visszajelzést kaptam. Asszem erről is írtam a blogban. Ettől függetlenül lehet, hogy placebo mind :-)))
pe-Ti2008-09-20 08:06:16 // 9200
Én is lököm az adalékot (Wynn's) te mit használsz?
WarbiRunner (Gyuri)2008-09-19 23:16:05 // 9199
Igazán a gázolaj minőségével van baj, engem erről okosított ki Józsibá. Az utcánkban lakik és dolgozik, ő a fosch dízel befecskendezések márkaszervíze itt a környéken, ő is látott egy két dolgot már. Mikor mondtam neki, hogy adalékolom a gázolajat, helyeslően bólogatott. Aszonta ártani annak a koszlének nem tudok amit itthon gázolajnak neveznek, de ha javít valamit, nagy pénzek maradhatnak a zsebemben...egyelőre....
WarbiRunner (Gyuri)2008-09-19 22:59:37 // 9198
Aha. Eddig úgy tudtam, hogy "hivatalosan" a 3000rpm körüli egyenletes, terheletlen használat a kikormolás, hiszen ekkor keletkezik kevés korom, a lerakódások meg leégnek. Lehet az EGR miatt hülyeség, mert ami korom képződik, az viszont be is megy az EGR-be, szívócsőbe egyenletes tempónál.
A 150 körüli tempó tűnik jónak nekem is, úgy 20-30km-enként legalább egy erős gyorsítással.Így használva nem lustult be egy ideje.
Átok79146TD2008-09-19 22:24:37 // 9197
okkés...DDD
holnap meglesz...:D
Erhard 242 (Pure Energy)2008-09-19 22:14:15 // 9196
azt is nyugodtan lehet 140-nel kikormolni :)
pe-Ti2008-09-19 22:06:24 // 9195
A dízeles spanom nem kimondottan alfás de becsukott szemmel nyúl bmelyik commonhoz meg régebbi olajkályhához is azért reménykedem mert elmondtam telefonon a tüneteket és már vágta is rá a rail szenzort! Nála volt a szivattyúm+porlasztóim javításon tömítés garnitúra+bemérés), mesélt+mutatott pár érdekes dolgot!
Átok79146TD2008-09-19 22:04:02 // 9194
és no paranem ártneki??
most a90 pacisról beszélünk..:ok?:)))))))))))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-09-19 22:01:49 // 9193
én 150-160-nal egy Bp-Szfvár szakaszt szoktam kikormolni :) minél hosszabb a táv annál jobban tisztul a rendszer..
Átok79146TD2008-09-19 21:58:37 // 9192
ez nálam kb 150estempót jelent..(3500 kb)nyugodtan??
és kb ? kilométert?????
Erhard 242 (Pure Energy)2008-09-19 21:57:24 // 9191
a változó geós turbó pl nagyon megsínyli azt ha csak 2500 alatt használják!
Erhard 242 (Pure Energy)2008-09-19 21:56:20 // 9190
nyugodtan 3-4000 között!!!
Átok79146TD2008-09-19 21:53:04 // 9189
véleményed szerint mekkora fordulat kell a kikormoláshoz????
Erhard 242 (Pure Energy)2008-09-19 21:51:12 // 9188
ki kell kormolni rendesen néha az biztos jót tesz az egr-nek, a katalizátornak, az égéstérnek, a turbónak stb..
WarbiRunner (Gyuri)2008-09-19 21:41:00 // 9187
Érdekel a tapasztalatod majd, bár én most máshol tapogatózok. Eddig ugyanis minden hosszabb városozás után, először csendesen kikormoltam a verdát, vagyis egyenletes 2800-3000 fordulat, gyorsítás, lassítás nélkül. Ezt az M3 Debreceni végétől szépen meg lehet csinálni szinte bármikor. És ezután az autó sose megy rendesen egy darabig, és mindíg a sok városozásra fogtam. Na legutóbb nem sz-roztam, nyomtam a feljárótól, sietni kellett. Érdekes módon elmaradt a gyengélkedés, sőt visszafelére egész bezizzent :-)) Az EGR lehet talán? 60km részterhelés nem is kikormolás lenne, hanem leragasztom az EGR-t (hisz részterhelésen végig nyitva van!)? Nem tudom, de néhány pesti út óta kínosan figyelek arra, hogy NE menjek egyenletes részterhelésen sokat, néha meg meg lépegetem. Azóta nem volt ilyen gyengélkedés érzésem, egészen jól és egyenletesen hozza a formáját. És nem fogyaszt többet, sőt, mintha nem számítana, ha néha eleresztem 170 környékén néhány km-ig ugyanannyi átlagot hoz, vagy 1-2dl-el kevesebbet.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-09-19 21:11:40 // 9186
hm nem jellemző alfáknál a nagynyomású tönkremenése...szerencsére bontottan nem drága...
pe-Ti2008-09-19 21:00:51 // 9185
Üdv Cartárs!
A dízeles spanom javaslatára holnap kitakarítom a rail szenzort pontosabban a végén található fémszita-szűrőt! Okoz furcsa dolgokat ha kezd eltömődni (változik a rail-nyomás) nekem pl. ötletszerűen változik a motor járásának keménysége hol tompa hol kopogósan dízeles no meg gyenge a motorfék-hatásom!
Holnap kiderül ugyan még azt sem tudom pontosan hol van no meg milyen szerszám kell de vettem nagyítót mert a srác szerint olyan sűrű a fémszita-szűrő, hogy csak így lehet kipucolni!
Lumpi2008-09-18 23:52:24 // 9184
Menyi lové a 2.4JTD-s légtomegméro? van utángyárott is?
Lumpi2008-09-18 23:42:30 // 9183
Azt hogy nemtudja a levego keveréket feldolgozni hirtelen és ezért torpan meg. De modnjuk nekem szelel a turbocsovem is.. hangos mint a halálos íramba-i autok.. ..
biglaci2008-09-18 12:54:36 // 9182
Mit mondott a tag a pillanatnyi megtorpanasra 2500-3000 fordulatnal?
Lumpi2008-09-17 20:22:52 // 9181
Ma megvártam egy arcot aki az alfa szervizben dolgozik és mutattam neki mit csinál.rogton rávágta hogy szelel a trubocsovem mert nemmegy a verda meg hangossan sípol (én meg már orultem hogy mengy mint a puskagyolyo erre fel állítolag nem megy:D...jo mi?) és a szaggatás pedig tutira a légt.méro..
Megint okosabb lettem. kocce
GTPeti2008-09-17 13:06:26 // 9180
Hmm. Ez érdekes. Én 2000 alatt szoktam hegynek fölfelé menni.

Jól mondja a kolléga. Bármi van, először ltm check. :)
Wickey2008-09-17 07:45:56 // 9179
légtömegmérő talán. Az enyém is torpan 2700rpm körül (2.5k és 3k közt nagyonnemmegy, alatta fölötte igen. Jó, fölötte már nemsokáig, de akkoris nagyfateros a verda). Cseredarabbal ki kéne próbálni, bruttó egy óra alatt megvan, ha találsz vállalkozó szellemű embert.
Lumpi2008-09-16 23:45:52 // 9178
Sziasztok,még csak ma lettem ta (végre) de máris kérdésem lenne a hozzá értokhoz. 166,2.4jtd-m van,ha lassan docogok vagy csak tartom pl a 40et hármasban (városban) a motor 2000fordulat kornyékén van akkor rángat a motor. Lehet hogy osszefugésben van azzal hogy néha ha indulok és ki akarom huzatni a gépet akkor olyan 2500-3000 fordulatnál megtorpan egy pillanatra és huz tovább. Mi lehet a bibi? Tud valaki segíteni?
WarbiRunner (Gyuri)2008-09-10 22:53:44 // 9177
Most gondolkozunk olcsó, használt céges cuccolósautó bevásárlásán. Szerintetek nagy baromság volna egy Fiat Marengot venni ugyanolyan mocival mint az Alfám? Az ugrott be, hogy mekkora "szevdonor" lehetne majd, ha néhány év múlva "leírjuk". :-)
Két traktor egy udvaron....:-))
Liquid2008-09-05 15:52:52 // 9176
sok lesz az elefánt :) ha egy nyuszi is rommá törte az orrát, elég lesz egy őzike is :)
Wickey2008-09-05 15:38:48 // 9175
ilyenkor mindig eszembejut, mekkorát pislognának a niggerek egy végletekig kikönnyített 75 kasztniba rakott szénné csippelt 2.4 20V mjet láttán. :-)
1100kg, 220-230 lóerő, haddszokja. :-P

megfűzöm a George-ot meg az Erhardot hogy szponzorálja, és megépítem.
George-nak kölcsönkérek egy elefántot az állatkertből, majd jól elüti, és TK-ra vágja a kocsiját (=donor motor), Erhardnak meg amúgyis olyan jószándékúalakúfejevan :-P
WarbiRunner (Gyuri)2008-09-04 21:37:40 // 9174
Touran? Nehéz dög, semmi esélye. Főleg, ha hatosból se pattintja ki a parasztja. Ma összeakadtam egyel én is, le akart villogni, holott előttem is előztek. Már 130-nál elveszett, utána mikor visszaálltam 150-re, majdnem megölt olyan ideges volt :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-09-04 21:03:58 // 9173
aki speedezi az autójat az ne csodálkozzon a gyorsulástól :)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-09-04 21:00:00 // 9172
francokat....engem kedden egy touran próbált be egy 2.0Pédé...190-ig jött aztán elveszett :)))
WarbiRunner (Gyuri)2008-09-04 20:54:42 // 9171
Lehet a sok spuri kiette :-)
Szerintem csak jó napja volt...:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-09-04 20:39:31 // 9170
lehet meg van kopva a porlasztód és több ganét kap így jobban megy :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2008-09-04 20:36:22 // 9169
Lehet :-) Szerény 105 pacinak nem illik így letoszítani 115 pacit meg 50-nel több nyútonmétert :-)))
zender2008-09-04 20:18:46 // 9168
Most kapcsolt be először a turbó? :DDDD
Mármint a 2. :)))
WarbiRunner (Gyuri)2008-09-04 19:59:21 // 9167
Mostmár tuti, hogy az Alfám élőlény :-) Voltunk ma Bp-n, odafelé ment, ahogy szokott, az első 50-60km-en szokásosan nehezebben kapkodta a lábát, mint mindíg ha rég volt meghajtva. Visszafelé apámékkal jöttünk együtt, ő jött elöl a Fóka dízellel. Az Alfában meg elszabadult Romeo a "versenyszellem" :-) klímával 170-nél kezdtem letolni a Fókuszt, 190-nél elvettem, nehogy fatert elüssem. Ez így még tuti nem ment sose, 180 fölött már csak kapálózott. Most meg 3500-as fordulat körül nem hogy lanyhul ("kókadtf.sz a'la Wickey), hanem úgy beleránt, hogy ihaj. Hozzá még valami olyan hangot is adott ki, amitől végig paráztam. Olyan, mint az Ikarus difi, csak halkabb, olyan búgós hang. De mint az idegbeteg úgy reagált. pöcc gázra már rugaszkodott. Besz.rás...
WarbiRunner (Gyuri)2008-09-04 19:47:38 // 9166
Tél előtt kap egy gyári ajánlás szerintit, hiszen nem tudom az előéletét. Túl tiszta az olaj benne, tuti cserélve volt és érzésem szerint kicsit sűrűbbet kapott, mint az előírás, azért fogja a váltót hidegben.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-09-04 19:46:54 // 9165
francnak kapcsoltad be az állófűtést :DDD
Wickey2008-09-04 19:39:11 // 9164
na vaze ma produkáltam 12 literes átlagfogyit. 40 km, több, mint 2 óra alatt.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-09-04 11:25:09 // 9163
sajnos kb ugyan annyi alfában megy tönkre a váltó mint a pinalogóson...egyikben sem erős sajna...
Selmak2008-09-04 11:07:38 // 9162
Pinalogósnál semmin nem csodálkozom. Ezekkel az élettartam töltésű váltóknál még meg van az szépsége is a váltóolaj cserének hogy nem akar maradék nélkül kifolyni, feltöltéskor meg nem akar helyére folyni csak trükközve. Bár az 146 még nem próbáltunk meg váltóolajt cserélni.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-09-04 11:04:44 // 9161
ezt mondták a Tipomnál is meg a rönyómnál is mind a kettőnél váltócsere lett azóta nem hallgatok senkire...
Selmak2008-09-04 10:55:49 // 9160
Elméletileg élettartam töltésű. Ha cserélsz akkor API GL-5 szintű olaj kell bele.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-09-04 10:29:51 // 9159
semelyik ...s a 60e vezérléscserét melyik írja??? :DD
zender2008-09-04 10:07:37 // 9158
Jónak tűnik, de úgyis viszem pénteken az autót, és megnézzük azt is.
ALFI1562008-09-04 09:58:13 // 9157
Ezt melyik szervízkönyv írja?
Erhard 242 (Pure Energy)2008-09-04 09:55:22 // 9156
nem csak az reped el sűrűn inkább a szívótrokra rámenő gumicső reped ki sok embernek...
Erhard 242 (Pure Energy)2008-09-04 09:53:56 // 9155
cső nincs kirepedve?
zender2008-09-04 09:50:07 // 9154
Akkor nekem jó az LMM. :) Csak jobban füstöl, mint régebben. :(
Vagy fél éve kaptam két hibaüzit: 1. 3 izzítógyertya rossz. 2. overboost szelep rossz.
Gyertyacsere, hibakódürítés, meg betettünk egy Marea overboost szelepet próbára. Azzal ment, mint a disznó, mert valamivel többet engedett.. :) Kérdem a szerelőt: nem maradhatna? Nem, mert szétkúrja a turbódat! Ok, ok. Tisztítás, vissza a régit. Azóta jó, csak jobban füstöl. EGR szintén cserélve volt. Azt hittem az LMM, de ezek szerint nem. Akkor csak szar "feketét" tankolok? :))
Attie2008-09-04 09:45:00 // 9153
Hmmm én lekopogom, de nálam egyelőre semmi jele az LMM meg EGR hibájának. Pedig nem pucolgatom, mert azt se tudom hogy hol van és jobb is ha nem nyúlok hozzá :)
Viszont sok embertől hallottam, hogy az intercoolerhez menő nagy vastag gumicső kireped. Ez nálam is volt.
A turbónyomásérzékelő hiba nekem a kuplungcsere után jött elő. Valszeg ahogy mozgattak ott sokmindent a környékén elrepedt a kis gumicsöve. 2-300 ft-os csere :))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak