Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
GEORGE2008-10-28 13:40:00 // 9302
mindkettő :-) amúgy hosszúval akartam :-)
GEORGE2008-10-28 13:37:06 // 9300
Te egy kortörténeti eset vagy :-)))))
Wickey2008-10-28 13:34:24 // 9299
úgyis tudod, hogy nincs az a dízel, amire én irigykedni tudnék.
Jó. Ha beleférne, egy VW V12 dezsőt el tudnék képzelni valami rozsdabarna kettesgolfban, de ammeg túlnagy.
De semmi gond, már épül a nyomatékszegény ellenben nyócezretforgó sportmotorom... és az gázolajat csak akkor lát, amikor elfogy otthon a brigéciol, és abban pucolom el az alkatrészeit :D
Jó. Ha beleférne, egy VW V12 dezsőt el tudnék képzelni valami rozsdabarna kettesgolfban, de ammeg túlnagy.
De semmi gond, már épül a nyomatékszegény ellenben nyócezretforgó sportmotorom... és az gázolajat csak akkor lát, amikor elfogy otthon a brigéciol, és abban pucolom el az alkatrészeit :D
GEORGE2008-10-28 13:30:13 // 9298
Neked úgy is hiába mondom :-)
Wickey2008-10-28 13:26:12 // 9296
és milyen igaz... :-)
GEORGE2008-10-28 13:22:06 // 9295
Had mondják...általában azok mondják akik irigykednek a jó kis diesel motorokra .-)))
Marek2008-10-28 13:19:34 // 9294
Ja már egyes MOL kutakon 230-ért lehet tankolni! :)))
Képzeljétek mit olvastam az egyik topicban:
"áááááááá bakker, mekkora súlyos mondást leltem a neten:
"Dieselt vezetni olyan,mint melegnek lenni: ma már sokkal elfogadottabb,de még mindig nagyon szar dolog...."
:DDD"
Keményen prűd, nem is hagytam szó nélkül! :))
Képzeljétek mit olvastam az egyik topicban:
"áááááááá bakker, mekkora súlyos mondást leltem a neten:
"Dieselt vezetni olyan,mint melegnek lenni: ma már sokkal elfogadottabb,de még mindig nagyon szar dolog...."
:DDD"
Keményen prűd, nem is hagytam szó nélkül! :))
GEORGE2008-10-28 09:09:28 // 9292
Bakker rohamosan csökken a gázolaj ára...remélem nem lesz nagyon olcsó :-) :-)
Nem akarnék benzinesre váltani :-)
Nem akarnék benzinesre váltani :-)
Ferke2008-10-28 08:54:07 // 9291
Köszi!:) Közben megszámoltam, 30-at villog!:)))))
Wickey2008-10-27 17:04:43 // 9289
valszeg. Nálam is ezvan. Én megvettem a négy gyertyát, egyet már ki is cseréltem, de nem (csak) az volt a ludas, a többi meg szarul hozzáférhető :D
Ferke2008-10-27 16:33:59 // 9288
Pici help! 56 jtd (2002-es). indítás után jó 5-10 mp-ig villog az izzítás visszajelzőm. Gondolom hazament egy izzítógyertya, de azért erősítsetek meg.:)
Átok79146TD2008-10-25 05:50:54 // 9287
ha pl 2-3 szar izzítgathat akárhányszor is..
legegyszerűbb ha fog egy lakatfogót és megméri az összáramot... azután meg a részáramokat....
legegyszerűbb ha fog egy lakatfogót és megméri az összáramot... azután meg a részáramokat....
Erhard 242 (Pure Energy)2008-10-24 21:12:57 // 9286
izzíts rá többször....ha akkor is csinálja akkor más a gond de nem porlasztó..
Átok79146TD2008-10-24 17:40:18 // 9285
izzítógyertyák...
Laurent2008-10-23 22:34:16 // 9284
Olyat nem csinál. Az a gondom, hogy amióta kicsit hűvösebb van és áll egy estét az autó, másnap amikor beindítom pöfög össze vissza, meg füstöl mint egy gőzmozdony. Gázpedállal kell egy kicsit rányomnom és jó is.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-10-23 20:54:05 // 9283
berángat az autó motorféknél pl...
Laurent2008-10-23 20:46:27 // 9282
Lenne egy hülye kérdésem, nem ér nevetni. Honnan tudom, hogy nem jó a porlasztóm?
Selmak2008-10-23 12:44:37 // 9281
Sikeresen abszolváltam az izzítógyertya cserét. 146 JTDnél az 1-2. hengernél nem árt némi sebész kéz, hosszú szárú csuklós szár, kampó, csipesz.
Attie2008-10-22 17:33:59 // 9280
Amúgy most jövök rá, hogy "lefojtott" :)
Attie2008-10-22 17:32:52 // 9279
Gyanítom, hogy igen. Szerintem semmi másban nem különbözik.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-10-22 16:49:26 // 9278
kalap kakit sem ér ez a lista...a vm kód kell a turbóról és akkor tudod meg mit mivel csináltak...pár hüleségbe belefutottam már...
Attie2008-10-22 16:41:26 // 9276
Ez elég fura lista.
Pl az enyém nincs benne.
A belga/francia piacokra lefolytott M-Jetek kerültek. Az 1.9-esek ugyanúgy 305 Nm-esek viszont csak 126 LE-sek a 140 helyett.
Pl az enyém nincs benne.
A belga/francia piacokra lefolytott M-Jetek kerültek. Az 1.9-esek ugyanúgy 305 Nm-esek viszont csak 126 LE-sek a 140 helyett.
WarbiRunner (Gyuri)2008-10-22 00:06:04 // 9275
Jtd turbo típusok
E szerint az enyémben nem ugyanaz van, mint egy 99-es JTD-ben? Vagy marhaság az egész? És mik azok a motorkódok? Sőt, ezekszerint volt VGT-s 146 is, viszont nem létezett 115 lovas 156-os, csak 108. Rejtélyes...
E szerint az enyémben nem ugyanaz van, mint egy 99-es JTD-ben? Vagy marhaság az egész? És mik azok a motorkódok? Sőt, ezekszerint volt VGT-s 146 is, viszont nem létezett 115 lovas 156-os, csak 108. Rejtélyes...
Selmak2008-10-20 10:15:43 // 9274
EGR ha nyitva marad akkor kipufogógázzal eteti a motort akkor is mikor nem kellene, Meg kell próbálni az EGR kiiktani.
tolyaasch2008-10-18 19:50:21 // 9273
van meg egy baja a dolognak, mindezek melle meg egr hibat is visszajelez az ecu. lehetseges vmi osszefugges?
tolyaasch2008-10-17 14:16:54 // 9272
kb ugyanazt
Selmak2008-10-17 13:28:11 // 9271
Lehúzott létömegmérővel mit produkál?
tolyaasch2008-10-17 13:07:24 // 9270
hat igazsag szerint azokat mar nezegettuk egy ideje de semmire nem gyuttunk rea :-(
WarbiRunner (Gyuri)2008-10-17 12:47:33 // 9269
Kontakthiba? :-)
Megnézném a drótokat...
Megnézném a drótokat...
tolyaasch2008-10-17 11:54:47 // 9268
Na, ide is beirom (kontrollcekontrollve), marcsak, hogy ne unatkozzatok, es legyen min a buksit vakarni holnap reggelig, mert akkor ujbol nekifogunk: Aszongya megint bajom van: a legtomegmero a haversrac 2,4 jtd-jen tokre zavaros adatokat ad vissza. Megmertunk masik kettot alfadiaggal es aszonta hogy gazadasra felmegy 1000-re (kb 520-on kezdi alapjaraton, de aztan normalizalodik 250 kornyekere) de ezen az istenverte gepen ugyanugy 500 kornyeken kezdi de aztan gazadasra leugrik 200-ra es elkezd teljesen idiota adatokat szolgaltatni (haversrac szerint biztonsagi uzemmodba kapcsol az ecu es csak talalgat). Kicsereltunk rajta 3 legtomegmerot (ebbol 2 garantaltan jo, mert mukodo kocsibol vettuk (elotte megmertuk alfadiaggal) es ezek is ugyanezeket a debil adatokat adja vissza. Ja. A hibajelentes meg airflow meter range - vagy valami hasonlokat ir ki. Otlet? Tanacs? Esetleg vki aki mar talalkozott ilyennel? Elore is koszonom :-)
WarbiRunner (Gyuri)2008-10-12 21:40:51 // 9267
:-)))) Én még másfél év után is parázok a mindenféle hangoktól. :-)
De ma is jót autóztunk Telkibányáról Tokajig. Fekszik ennek a kerregőnek a hegyi út. Onnan már kevésbé volt érdekes az Alföld tengersík vidéke.
De ma is jót autóztunk Telkibányáról Tokajig. Fekszik ennek a kerregőnek a hegyi út. Onnan már kevésbé volt érdekes az Alföld tengersík vidéke.
Nóci2008-10-12 19:31:34 // 9266
Igen. :D Mondjuk ez inkább a "nem gyári" benzines-turbós autókhoz való, ott azért nagyobb az igénybevétel. Tulajdonképpen én is tévhitben voltam, hogy percekig kell járatni a motort. Utánanéztem, mostmár nyugodt vagyok. Szívóból ültem át, és még azért fülelek a furcsa hangokra. Másfél hónap után már annyira nem vagyok paranoiás :))))
Ferke2008-10-11 22:44:57 // 9265
Ez király! Bemegyek valahová, és izgulhatok, hogy vajon műxik-e? Leállt-e? :)))))
Selmak2008-10-11 16:37:08 // 9264
Ahogy elnézem ez is úgy járt mint az én 146-m seggbetolt vkit és nem volt kedve zárhidat cseréltetni.
Selmak2008-10-11 16:33:43 // 9263
Újabban Szergelyt (M62) hajtasz?
Wickey2008-10-10 22:49:00 // 9262
Nem rossz dolog az, de szerintem aki nem képes a cél előtt 1 percig kultúrált tempóban autózni az vegyen szívó benzinest. A munkagép nem arról szól, hogy padlógázzal kerregsz el a célig. :-)
Nóci2008-10-10 22:46:48 // 9261
Így van, és akár - ha a turbó forró - az olaj rákokszosodhat a finom szerkezetére. De ha valaki lusta várni, vagy sűrűn siet (nekem is tervben van :) ) szereltethet be turbo timert. Újan drága, meg kell hagyni (még mindíg olcsóbb, mint a turbo), de használtan már 5e-ért is láttam. Ez egy olyan kütyü, ami beállított idő múlva leállítja a mocit. Te addig kiveheted a kulcsot, bezárhatod az ajtót, a motor nem áll le.
Attie2008-10-10 22:44:55 // 9260
Bazzz... máglyára vele :((
Miért csúfolják meg az emberek az Alfa Romeot?
Miért csúfolják meg az emberek az Alfa Romeot?
Adrián2008-10-10 21:44:40 // 9259
+ még1 nem elhanyoglható okból is érdems járatni mert az ominózus kergetés után a turbód nem kevés fordulattal forog és mikor az autót hirtelen leállítod akkor akkor ő még nem bír megállni viszont olajhűtésed már nincs a mocid hőmérséklete sem elnyésző ha ezeket számba vesszük akkor ...... valószínű nem okos dolog!
Wickey2008-10-10 12:05:10 // 9258
Nem hátrány, de csak akkor kötelező, ha megkergetted.
Dízelnél kis terhelésen is sok levegőt tol a turbó, ami az intercooler után hűti a motort rendesen. Ha viszont padlógázon szaladtál, mondjuk autópályaamiacsövönkifér, és kigurulsz tankolni, na az veszélyes tud lenni. VW-ken rendszeresen fosták el igy magukat az autópályás Passat hengerfejek. Pedig csak annyit kellett volna tennie, hogy az utolsó 5-10 kilométeren visszafogja magát és a tempót 130-ra. Azt az 1-2 percet igazán ki lehet birni.
Dízelnél kis terhelésen is sok levegőt tol a turbó, ami az intercooler után hűti a motort rendesen. Ha viszont padlógázon szaladtál, mondjuk autópályaamiacsövönkifér, és kigurulsz tankolni, na az veszélyes tud lenni. VW-ken rendszeresen fosták el igy magukat az autópályás Passat hengerfejek. Pedig csak annyit kellett volna tennie, hogy az utolsó 5-10 kilométeren visszafogja magát és a tempót 130-ra. Azt az 1-2 percet igazán ki lehet birni.
Kuzma2008-10-10 11:55:26 // 9257
Sziasztok!
Lehet, hogy buta kérdés lesz, amit felteszek, de azért megpróbálom :)
Igaz az, hogy turbódízeleknél is járatni kell a motort egy kicsit leállítás előtt, mert a turbónak rosszat tesz, ha rögtön leállítom?
Egy Imprezás ismerősöm mondta ezt, bár az ő autója természetesen turbós benzines.
Előre is köszi a segítséget!
Kuzma
Lehet, hogy buta kérdés lesz, amit felteszek, de azért megpróbálom :)
Igaz az, hogy turbódízeleknél is járatni kell a motort egy kicsit leállítás előtt, mert a turbónak rosszat tesz, ha rögtön leállítom?
Egy Imprezás ismerősöm mondta ezt, bár az ő autója természetesen turbós benzines.
Előre is köszi a segítséget!
Kuzma
Wickey2008-10-10 11:06:49 // 9256
A jó moci az 1981-től 2006-ig gyártott aresei V6-os és allotróp módosulatai, meg az ámérikai nyomórudas V8-asok, amikből (és ez a kész csoda) az összesen egy vezérműtengely meg rudazatos szelepvezérlés ellenére is képesek motor farigcsálni még manapság is, pedig ez kábé a kőbalta kifinomultságával összemérhető.
Ha meg már dízel, akkor csak a turbók levegőcsövei legyenek akkora átmérőjűek, mint egy lavór. Ja, és ez menjen rá egy Roots kompresszorra.
X. :-P
Ha meg már dízel, akkor csak a turbók levegőcsövei legyenek akkora átmérőjűek, mint egy lavór. Ja, és ez menjen rá egy Roots kompresszorra.
X. :-P
GEORGE2008-10-09 19:44:51 // 9255
pedig egy nagyon jó moci, ha nem is ismered el akkor is :-)
WarbiRunner (Gyuri)2008-10-09 19:43:01 // 9254
Ez milyen hülyeség...ilyen van? Vagy ez épített? Nooormális?