Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Átok79146TD2008-08-15 18:13:10 // 9052
na jó de nekem hagyományos adagolós90 lovas dieselem van sima wastegate szeleppel...és lda-val
GTPeti2008-08-15 18:09:59 // 9051
Nekem pedig nagyon úgy tűnik, hogy van!! Legalábbis az 115 lovas 1.9-nél. (Vagy inkább valószínüleg onnantól...)
Átok79146TD2008-08-15 18:07:42 // 9050
hm hm..ebben nem vagyok biztos, de sztem nincs neki ilyen funkciója...
nekem ha megjön a t. nyomás akkor akárr padlót nyomok akár csak háromnegyedet, mindig 1 bar marad.
nekem ha megjön a t. nyomás akkor akárr padlót nyomok akár csak háromnegyedet, mindig 1 bar marad.
GTPeti2008-08-15 18:03:35 // 9049
(Azt tudnám, hogy miért van rossz helyen az aláhúzás...)
GTPeti2008-08-15 18:02:56 // 9048
"a Td-nél is megvan ez a pedállal játszás..."
Overboost funkciónak hívják tudtommal. A pedálhirtelen lenyomására reagál elvileg. (Régen a pedál alatti kickdown kapcsolónak volt hasonló feladata.)
Overboost funkciónak hívják tudtommal. A pedál
Átok79146TD2008-08-15 17:55:58 // 9047
a Td-nél is megvan ez a pedállal játszás...
nekem ez a tapasztalatom.
nekem ez a tapasztalatom.
Átok79146TD2008-08-15 17:54:02 // 9046
gondolom egyforma az autónk:DDD
WarbiRunner (Gyuri)2008-08-15 17:26:12 // 9045
Mi Ferkoval mentünk együtt viszonylag hosszabb távon. 146 1.6TS 120LE vs. 146 JTD 105LE.
A tapasztalat az volt, hogy országúton előzésnél nagyokat nyomultam a nyakára. Pályán aztán pihenőből indulva csináltunk végsebesség tesztet. Itt a két autó tökéletesen egyformán ment, a váltások ütemében közeledtek/távolodtak 1-1 métert, aztán 180 után a TS szép lassan elment. Nálam 195 körül állt meg, Ferkonak 205-nél.
Nekem az a tapasztalatom, hogy a JTD pedállal játszva egy-egy előzésnél nagyobbat tud lépni, mint mikor állóhelyből minden fokozatot végigjátszok. A TD-nél nemtudom hogy van, de országúton szerintem tudja tartani a lépést az 1.6TS-el. Pályán már nem biztos.
A tapasztalat az volt, hogy országúton előzésnél nagyokat nyomultam a nyakára. Pályán aztán pihenőből indulva csináltunk végsebesség tesztet. Itt a két autó tökéletesen egyformán ment, a váltások ütemében közeledtek/távolodtak 1-1 métert, aztán 180 után a TS szép lassan elment. Nálam 195 körül állt meg, Ferkonak 205-nél.
Nekem az a tapasztalatom, hogy a JTD pedállal játszva egy-egy előzésnél nagyobbat tud lépni, mint mikor állóhelyből minden fokozatot végigjátszok. A TD-nél nemtudom hogy van, de országúton szerintem tudja tartani a lépést az 1.6TS-el. Pályán már nem biztos.
András bácsi2008-08-15 08:05:26 // 9044
Igen.
Jorjie2008-08-15 07:59:46 // 9043
Most reggel kergetőztem egy kicsit egy piros 146 1.6TS-el. Hát, tartani kellett a fordulatszámot rendesen, hogy ne essen le a turbónyomás, mert akkor lemaradok :-) De nem tudott meglépni. Lehetséges, hogy csak ennyi lenne a 30LE különbség, vagy nem nyomta padlóra? Látásból ismerem az illetőt, nem tag, pedig már volt egy pár Alfája.
Jorjie2008-08-15 07:48:38 // 9042
Nekem is kétezret forog kilencvennél, 130-nál forog hármat.
WarbiRunner (Gyuri)2008-08-15 00:07:25 // 9041
WarbiRunner (Gyuri)2008-08-14 14:57:35 // 9040
Lehúzom a memránról, bedugom a végét és csáo?
Mondjuk eredetileg tisztítani szerettem volna, de lehet igy végződik majd.
Kösz a tippet:-)
Mondjuk eredetileg tisztítani szerettem volna, de lehet igy végződik majd.
Kösz a tippet:-)
WarbiRunner (Gyuri)2008-08-14 14:57:26 // 9039
Lehúzom a memránról, bedugom a végét és csáo?
Mondjuk eredetileg tisztítani szerettem volna, de lehet igy végződik majd.
Kösz a tippet:-)
Mondjuk eredetileg tisztítani szerettem volna, de lehet igy végződik majd.
Kösz a tippet:-)
András bácsi2008-08-14 14:19:37 // 9038
A tiedben elég a vákumcső-lekötés.
WarbiRunner (Gyuri)2008-08-14 14:07:06 // 9037
Felidegel, aztán tényleg vágok egy lemezt fent a szívócső becsatlakozás alá 'oszt kalap. Másik csillagkulcsocska is csak rugózással reagált a történtekre. Ez jó kis cro-va kulcs, kicsit még húzok rajta eltörik és pofán b.sz. Majd jól leflexelem tőből az egész kócerájt.
Wickey2008-08-14 08:59:57 // 9036
Ütni télleg nem szabad, rendes szerszámmal le lehet azt venni.
Szívni vákuumcsövet meg nagy sok értelme nincs, kábé akkorka vákuum kell neki, hogy behorpadna a homlokod mire megindul a cucc :-))
Szívni vákuumcsövet meg nagy sok értelme nincs, kábé akkorka vákuum kell neki, hogy behorpadna a homlokod mire megindul a cucc :-))
WarbiRunner (Gyuri)2008-08-13 22:29:45 // 9035
Na ma szívtam ez EGR-leszedéssel, nem is sikerült. Olyan szinten össze van állva a csavarjaival, hogy 1m erőkarral még csak a csillagvillás kulcs szólt, hogy akkor ő most elhajolna. Se a 12-es csavarokat, se a 17-eseket meg se tudtam nyekkenteni, pedig fújtam mindennel. Ütni nem mertem. Felül a szívócső bekötés az sima ügy volt, de ott nincs lényeges dzsuva.
Viszont a vákuumcsövet szívtam tüdővel, nem hallottam szelepnyitást, meg se rezzent semmi. Mekkora vákuumra kell annak mozdulni? A membránt legalább leteszteltem, a vákuumot tartja, tehát nem lyukas. No ennyire jutottam az EGR-el.
Viszont a vákuumcsövet szívtam tüdővel, nem hallottam szelepnyitást, meg se rezzent semmi. Mekkora vákuumra kell annak mozdulni? A membránt legalább leteszteltem, a vákuumot tartja, tehát nem lyukas. No ennyire jutottam az EGR-el.
Átok79146TD2008-08-12 22:38:32 // 9034
szvsz a szelepet alaphelyzetben egy rugó nyomja le( zárt állapot)
a vákuum meg nyitja a rugó ellenében.
a vákuum meg nyitja a rugó ellenében.
WarbiRunner (Gyuri)2008-08-12 22:33:41 // 9033
Amit eddig tudok, hogy van egy membrán, ami vákuum hatására elmozdul és nyit/zár egy szelepet. A vákuumot a vákuum pumpáról veszi és ezt elektromágneses kapcsolón keresztül az ECU vezérli.
Amit nem tudok: a tekercs "zizegésekor" nyit, vagy zár a vákuum szabályzó, illetve a vákuumszabályzó nyitott állapota mellet nyitva, vagy zárva van az EGR szelep?
Amit nem tudok: a tekercs "zizegésekor" nyit, vagy zár a vákuum szabályzó, illetve a vákuumszabályzó nyitott állapota mellet nyitva, vagy zárva van az EGR szelep?
Átok79146TD2008-08-12 22:21:20 // 9032
Az EGR- (Exhaust Gas Recirculation - kipufogógáz-visszavezetés) szelep a kipufogógáz egy részét vezeti vissza a szívóoldalra, így csökkentve a beszívott oxigén mennyiségét, ezzel csökkentve az égés hőfokát, amitől pedig a nitrogén-oxid-kibocsátás csökken. Ez a visszavezetés csak bizonyos üzemállapotokban (részterhelésen) van, általában zárva van a szelep. A szelep vezérlése elektromos úton történik, közvetlenül a motorvezérklőtől kap jelet és modelltől függően a működést, a véghelyzeteket monitorozza a rendszer vagy közvetlenül vagy közvetve. Általában a hengerfejhez közl a szívóoldalon van a becsatlakozása a kipufogócsonkról jövő csőnek, itt a szelep maga, néha vízhűtéssel a meleg miatt.
Benzines modelleknél az EGR-hiba ritkábban fordul elő, mert a kipufogógáz nem tartalmaz annyi kormot, dízeleknél az elsődleges hibát ez szokta okozni a szelep működésében.
A hiba általában úgy jelentkezik, hogy a meleg vagy a korom hatására a működtető mechanika (egyszerű membrán, általában) megszorul, nem tud zárni, és azon túl, hogy hibajelet generál (check engine lámpa) hullámzó alapjáratot, kis teljesítményvesztést is okoz. Egy tisztítás, ritkább esetben csak a csere segít a problémát megoldani. Benzines modelleknél, és jól működő, nem módosítot vezérlésű (chiptuning) elektronikus dízel modelleknél a hiba ritkán fordul elő.
Benzines modelleknél az EGR-hiba ritkábban fordul elő, mert a kipufogógáz nem tartalmaz annyi kormot, dízeleknél az elsődleges hibát ez szokta okozni a szelep működésében.
A hiba általában úgy jelentkezik, hogy a meleg vagy a korom hatására a működtető mechanika (egyszerű membrán, általában) megszorul, nem tud zárni, és azon túl, hogy hibajelet generál (check engine lámpa) hullámzó alapjáratot, kis teljesítményvesztést is okoz. Egy tisztítás, ritkább esetben csak a csere segít a problémát megoldani. Benzines modelleknél, és jól működő, nem módosítot vezérlésű (chiptuning) elektronikus dízel modelleknél a hiba ritkán fordul elő.
VMate2008-08-12 22:19:26 // 9031
nem lesz gáz nekem is le van törve :D
Átok79146TD2008-08-12 22:18:04 // 9030
az enyémen én simán levettem a vákuumcsövet..
de persze lehet hogy a lefalazás a jobb megoldás...
de persze lehet hogy a lefalazás a jobb megoldás...
Átok79146TD2008-08-12 22:15:52 // 9029
ezt sajnos nem tudom.
WarbiRunner (Gyuri)2008-08-12 22:15:47 // 9028
Üzemanyag előmelegítő tudtommal. Sok gondot per pillanat nem okoz, ha nem működik. 6 foknál kapcsol be, és 15 nél ki.
WarbiRunner (Gyuri)2008-08-12 22:13:51 // 9027
Lehet ilyesmi, mert amikor nem megy, én tipikusan "eröltetem", jól oda-oda lépek, hogy biztos nem én érzem e rosszul :-) Aztán így 400km alatt lehet magmozgattam már annyira a szelepet, hogy már jobban zár. De ez csak egy elképzelés. Tény, hogy most jobb. Szerintem egy tisztítással kezdem. Erre valami útmutatást találok valahol?
WarbiRunner (Gyuri)2008-08-12 22:11:07 // 9026
És van értelme lekötni, vagy inkább javasolnád a tisztítást. Ha lekötöm lefalazás, vagy ledugózom a vezérlő vákkumcsövet?
BambiSW2008-08-12 22:10:37 // 9025
Kellene egy kis segítség :) Kicseréltem a gázolajszűrőt, aminek a végén van valami elektronikus izé (már itt is!!) Tudja valaki mit csinál, s megy-e nélküle a gépezet? Sajnos eltörött, s nélküle nem merem beindítani a gépet.
Esetleg nincs valakinek ötlete, honnét lehetne SOS beszerezni?
Esetleg nincs valakinek ötlete, honnét lehetne SOS beszerezni?
Átok79146TD2008-08-12 22:08:29 // 9024
szerintem okozhat.
gondold el hogy pl teljes nyitott helyzetben ragad meg a szelep...
mindig visszakeringeti a kipuff gázt...
a szolenoid meg azért is zizeghet mindig mert le akarná zárni....
de ebben az esetben simán legalazható(szerintem)
gondold el hogy pl teljes nyitott helyzetben ragad meg a szelep...
mindig visszakeringeti a kipuff gázt...
a szolenoid meg azért is zizeghet mindig mert le akarná zárni....
de ebben az esetben simán legalazható(szerintem)
Átok79146TD2008-08-12 22:02:56 // 9023
ha jól tudom azt nézik hogy van e kipuff gáz a szívócsőben , nem a nyomást.se nem a vákuumot
András bácsi2008-08-12 21:55:29 // 9022
Az euro 2-nél nem gond a lekötés, a hármasnál szokott hibajelet tárolni. A mjet-ek meg azonnal érzékelik, hogy beletúrtál, és átáll vészprogramra. Szerintem.
WarbiRunner (Gyuri)2008-08-12 21:52:33 // 9021
Elektronikus vezérlése van az enyémnek is már. Egy szolenoid szelep kapcsolgatja a vákuumot, értelmezésem szerint egy négyszögjel kitöltési tényezőjével vezérli a vákuum nagyságát, így a nyitás mértékét. Arra viszont nem találtam utalást, hogy a vákuumot visszaellenőrizné valami. A comp C csatlakozó 50-es láb az "EGR drive", illetve a 37-es az EGR drive supply. Azt, hogy a nyomásszenzor a szívócsőben észreveszi e az EGR nyitását, azt nem tudom, azt meg végképp nem, hogy számít e rá, vagyis ha lefalazom a szívócső felől a visszavezető csövet akkor mi történik. Nem hinném, hogy észrevenné, de asszem nem kísérletezek, inkább megvárom míg leírja valaki, aki tudja mi a dörgés:-))
Egyáltalán okozhat egy koszos EGR szelep ilyen dinamika vesztést? Vagy mik a tipikus tünetek? Alapjárat ingadozásom nincs, de ha gyorsításból hirtelen fékezek, a fékpedál lenyomva tartásáig leesik az alapjárat 800-ra.
Egyáltalán okozhat egy koszos EGR szelep ilyen dinamika vesztést? Vagy mik a tipikus tünetek? Alapjárat ingadozásom nincs, de ha gyorsításból hirtelen fékezek, a fékpedál lenyomva tartásáig leesik az alapjárat 800-ra.
Átok79146TD2008-08-12 20:03:49 // 9020
Szerintem a tiedét már figyeli...
már csak a mjtd miatt...
ha jól olvastam,akkor azt figyeli hogy amikor nyit az egér, akkor valóban van e kipuff gáz a szívócsőben...
de ezt kiiktatni csak az ecu-ban lehet vagy még ott sem..
azt szokták csinálni, hogy lefalazzák az egeret és kis lukakat fúrnak a fenekelésre, épp annyit hogy az ecu még ne álljon be hibára.
ezzel válaszoltam is az első kérdésedre is..:)))
már csak a mjtd miatt...
ha jól olvastam,akkor azt figyeli hogy amikor nyit az egér, akkor valóban van e kipuff gáz a szívócsőben...
de ezt kiiktatni csak az ecu-ban lehet vagy még ott sem..
azt szokták csinálni, hogy lefalazzák az egeret és kis lukakat fúrnak a fenekelésre, épp annyit hogy az ecu még ne álljon be hibára.
ezzel válaszoltam is az első kérdésedre is..:)))
pe-Ti2008-08-12 19:52:31 // 9019
Halihó!
Azt honnan tudom meg, hogy figyeli-e az egr működését az "agy"...mellesleg az enyém is vákuumos jó lenne kiiktatni!!!!
Azt honnan tudom meg, hogy figyeli-e az egr működését az "agy"...mellesleg az enyém is vákuumos jó lenne kiiktatni!!!!
WarbiRunner (Gyuri)2008-08-12 17:18:03 // 9018
Fenébe, ezt a K vadászatot még szoknom kell :-)
Jorjie2008-08-12 17:02:03 // 9017
Gratula a K-hoz :-))
Átok79146TD2008-08-12 16:28:58 // 9016
a tied is vákkumos???
mert ha igen és nincs figyelve a visszakeringetés(tényleges)akkor húzd le a vákuumcsövet és kész..
mert ha igen és nincs figyelve a visszakeringetés(tényleges)akkor húzd le a vákuumcsövet és kész..
WarbiRunner (Gyuri)2008-08-12 16:24:10 // 9015
Ja és a fogyasztás normális, a tempóhoz képest nem sok.
WarbiRunner (Gyuri)2008-08-12 16:21:37 // 9014
Ma voltam Bp-n, igen sietnünk kellett, de nem éreztem a szokásos dinamikát, valahogy rugalmatlannak éreztem a gépet. A hangja szép, csendes volt, csak épp teli gázra nem rugaszkodott úgy el, mint szokott.Visszafelé mintha javult volna a helyzet, de kizártnak tartom, hogy 600km békés padlógáz nélküli autózást 400km megtorlás kell, hogy kövessen, mégha Alfa is :-)
Szóval állóhelyben meghallgattam, és arra figyeltem fel, hogy az EGR vezérlő szolenoid nevű biszembasz folyamatosan megy, zizeg szüntelenül. Annak úgy kell? Mert eddig ha adtam egy gázfröccsöt, utána hallottam ütemesen zizegni, majd elhalkult. Mellesleg tisztességes gázfröccsöt jókora korom követ. Ha hirtelen jól belelépek (álló helyzet, üresben) kormol. Ha szép lassan felpörgetem, akkor semmilyen fordulaton sem, és menetközben sem láttam a visszapillantóból, figyeltem. Nem sok ló hiányzik, de néhány szerintem pihenget. 180-190-et vitte, de emelkedőn is mintha nem akarná igazán...Szóval lehet, hogy valami az EGR-nél nem oké?
Szóval állóhelyben meghallgattam, és arra figyeltem fel, hogy az EGR vezérlő szolenoid nevű biszembasz folyamatosan megy, zizeg szüntelenül. Annak úgy kell? Mert eddig ha adtam egy gázfröccsöt, utána hallottam ütemesen zizegni, majd elhalkult. Mellesleg tisztességes gázfröccsöt jókora korom követ. Ha hirtelen jól belelépek (álló helyzet, üresben) kormol. Ha szép lassan felpörgetem, akkor semmilyen fordulaton sem, és menetközben sem láttam a visszapillantóból, figyeltem. Nem sok ló hiányzik, de néhány szerintem pihenget. 180-190-et vitte, de emelkedőn is mintha nem akarná igazán...Szóval lehet, hogy valami az EGR-nél nem oké?
Átok79146TD2008-08-12 10:14:25 // 9013
Np kedves GTPeti:))
GTPeti2008-08-12 10:11:52 // 9012
Elkerülte a figyelmemet, hogy ilyenekről volt szó.
Átok79146TD2008-08-11 21:58:09 // 9011
sajnos már csak ilyen izgalmatlan dolgokra futja tőlem..
de szerintem jó a tipped.
de szerintem jó a tipped.
WarbiRunner (Gyuri)2008-08-11 21:56:04 // 9010
teát valami lade druck actuator(?) jürgenül....kár, izgalmasabb dolgokra gondoltam :-)
Átok79146TD2008-08-11 21:53:15 // 9009
Átok79146TD2008-08-11 21:39:42 // 9007
hagyományos köradagolós dieseleken nincs ecu...
Átok79146TD2008-08-11 21:38:29 // 9006
nos..
az lda a köradagolós turbo dieseleken az a szerkezet ami a turbónyomás hatására egy rugós membrános mechanizmuson keresztül megemeli a gázolaj mennyiséget.
az lda a köradagolós turbo dieseleken az a szerkezet ami a turbónyomás hatására egy rugós membrános mechanizmuson keresztül megemeli a gázolaj mennyiséget.
WarbiRunner (Gyuri)2008-08-11 21:35:50 // 9005
Jaaa...mert 90 60 90-nél már nagy a töltőnyomás :-)
GTPeti2008-08-11 19:52:11 // 9004
Amúgypedig egy jobb autóemelővel az egész autót meg lehet emelni, nem csak a turbónyomást. :)))
GTPeti2008-08-11 19:51:19 // 9003
Szerintem az ECU-ra gondol. :)