Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Selmak2008-04-22 12:42:17 // 8202
Mazda Ford motorokat használ, a TCDI meg hagyományosan gagyi porlasztócsúccsal bír. Nem csak nálunk, mindenhol hullik mint kemotoxos őszi légy.
Selmak2008-04-22 12:41:03 // 8201
Elhanyagolt, alul méretezett, nem megfelelő résbőségű gázolajszűrő simán okozhat olyan problémát mint ha koszos lenne a gázolaj. Nem mondom hogy nem szar a MOL nyála (mert az), de nyakig benne vannak az szervizek és a gyártók is. Legkönnyebb az üzemanyagra fogni és megtagadni a garanciát. Ilyen szempontból az olasz dieselek szerencsések hogy elég sokat kibírnak.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 12:39:21 // 8200
van egy jó cimborám aki éppen adagoló felújítással foglalkozik ő pl a ként okolja...
Grando2008-04-22 12:25:04 // 8199
Ezek szerint nem olvastad a 8186. hsz-t. Vagy arról mi a véleményed? ;))
Selmak2008-04-22 12:20:56 // 8198
A fogyasztói társadalom qrja meg. Minden tuskó gazdaságos kivitelben készül az a baj, főleg igaz ez a "csúcstechnológiára"
Grando2008-04-22 12:16:34 // 8197
Na ja. Vmi csak megqrja az übertechnikát... (Nem mintha nem lenne elég baja már önmagában is.)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 11:20:12 // 8196
akkor meg lehet olyan nagy atom, hogy a surlódás miatt szedi szét a porlasztócsúcsot ...
Selmak2008-04-22 11:02:10 // 8195
Kén önmagában apoláris, vízben nem oldódik, nem regál vele, viszont jó gombaölőszer. Oxidált formája a SO2, SO3 vízzel, savakat alkot. Kénessavat (élelmiszeripari felhasználás), kénsavat (akksi, stb. ).
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 10:18:42 // 8194
és a mostani pdtdi a kénes világban? :)) ugyan olyan szar...
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 10:17:56 // 8193
nem voltam kémiából valami jó de ha vízzel érintkezik a kén akkor onnan a hidrogénnel nem lép nászra? a magyar gázolaj meg elég vizes...
Selmak2008-04-22 10:16:29 // 8192
Kezdetben a PDTDI gyors tönkre mentelét éppen a kéntelenített gázolaj okozta.
Selmak2008-04-22 10:12:57 // 8191
Az elemi kén nem savas, csak H2SO4 formában maró, az meg nem nagyon fordul elő a gázolajban, kivéve ha HTO-ból szőkítették.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 09:50:43 // 8190
A gázolaj azért olyan "zsíros", hogy kenje a cr pumpát is...a kén savas rohadtul mar...
Selmak2008-04-22 09:47:04 // 8189
Kén éppen a kenés miatt pozitív hatású a CR pumpa és porlasztócsúcsok viszonylatába. Környezetvédelmi okokból a ruszki olajat kéntelenítik 10 ppm alá. A kén biztosította kenést meg egy szilikonbázisú adalékkal kellene pótolni. Kellene. De nem biztos hogy beleteszik, ezért kell a spuri.
Grando2008-04-22 08:46:31 // 8188
Na ezt átadom a havernak, ugyanis mostanában készülnek megújítani a járműparkot... Hátha beruháznak néhány 159 1.9 JTD-re. ;)))
(Aztán lehet, hogy sűrűn csuklanék... :DDD )
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 08:38:08 // 8187
Nem azzal van a probléma, hogy koszos a gázolaj ha nem magyarországon túl kénes a nyál ezér kopnak el a porlasztók...egy a szerencse, hogy az alfa a pdtdi meg a HDI, DCI és a tdci-vel szemben nem anyira érzékeny erre...
Grando2008-04-22 07:35:06 // 8186
Hmmm... Egy barátom céges mazda6 dízellel jár. Nem keveset, inkább qrva sokat. Évi 65.000 km. A gépet vadiújan vette a cég, most 4 éves. 130K-nál cserélték neki a magasnyomású szivattyút, nem segített, aztán a porlasztócsúcsokat, nem segített. A vége az lett, hogy a komplett porlasztót cserélni kellett. A szervizesek szerint egy likkal nyugatabbra az ilyen jellegű hiba jóformán nem létezik. Egyértelműen az üzemanyagot mondják a probléma forrásának. Csak itthon vásárolt, legális üzemanyaggal jár - kivéve ha külföldre vezet az útja, de ott sem sötét sikátorokban eldugott hordókból tankol. Most hogy ez kosz, vagy vmi üzemanyag-összetevő... De vmi nem kerek itt nálunk a naftával (sem). :((
Selmak2008-04-22 06:22:17 // 8185
Kosz ellen találták ki a gázoljaszűrőt, ami azon átmegy az még mindig nyomástartó szelep szitájában akad fent. Az injectorok kinyiffanása inkább az okosban vett és/vagy pancsolt gázolajaknak köszönhetőek. Erhard szerint meg van az injectorhoz feljújító készlet.
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-21 22:01:34 // 8184
Áá ő még régivágású szaki, nyakig a mechanikus adagolókban. Azt mondta, hogy koszos a hazai gázolaj, ezzel nincs mit tenni, kinyírja az injektorokat. Lehet próbálkozni ultrahangos mosással, aztán vagy bejön, vagy nem.
Wickey2008-04-21 18:51:28 // 8183
józsi bának üzenem, hogy nem minden ami dízel pdtdi :-P
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-21 14:24:47 // 8182
Mellesleg kiolvastuk megint a Kormos agyát. Hát lehet belefutottam egy olyan szituba, hogy a hibatároló ezeréve nem volt törölve. Most nem jött vissza semmi más hiba, minthogy:

1. vez.tengely-főtengely szinkronizáció hiba, jelkimaradás
2. értelmezhetetlen fordulatszám jel

Mellémég tiszta vizet öntöttem a pohárba a jeladókat illetően, ugyanis mindenki mondott mindenfélét, hogy melyik jeladó mit csinál. Végigolvastam inkább a JTD szerviz manuál vonatkozó részeit. Tehát okulás képpen:

-A vezérműtengely jeladó egy hall érzékelő, amely a felső holtpontot hivatott jelezni. Ergo EZ a holtponti jeladó, és nem a főtengelyen lévő! Cseréje csak vezérlés bontással, a vezérműtengely kerék levételével lehetséges. Kipróbáltuk, feleslegesen.

-A főtengelynél lévő jeladó egy induktív elven működő szenzor. A főtengely végén lévő bordás kerék bemélyedéseit érzékeli, ezáltal az ECU két dolgot állapít meg:
- a forgás sebességét
- a főtengely szögállását
hivatalos neve, fordulatszám jeladó! Cseréje alulról elvileg 5 perc, hamarosan kipróbálom a gyakorlatban is.

A fenti kiolvasott hibák így egyértelműsítik, hogy hol a gebasz. A bosch szervízes Józsi bá' bíztatott még azzal, hogy a jó magyar gázolajtól még 200e előtt az injektorok is kifekszenek majd. Hát remélem, hogy a 80e km-es Hollandus előélet, valamint a Spuri kitolják ezt 250 fölé...:-))
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-21 13:56:48 // 8181
Valószínű, az alapkapcsolás talán egy Wheatstone híd lehet, aminek az egyik ágában a szenzor az ellenállás. Elég komoly kis lapka, a leírás szerint nem simán hőmérséklet különbséget néz a fedett és a szabad oldala közt, hanem több ponton figyeli az eloszlást. Azért valahol megértem, hogy nem 1-2 ezer forintért adnak egy ilyen alkatrészt...
Mellesleg van egy tippem arra, hogy mitől koszolódik el. Az csak egy ok lehet, ha visszajön valami a motorból, és lerakódik. Én inkább a szilikon trutyira tippelnék, amivel az elektronika ki van öntve. A lapkát hegyes tárggyal óvatosan "karcolva" úgy tűnik, mintha a szilikon ott is rajta lenne nagyon vékonyan. Létezik, hogy kikúszik szép lassan? Elég híg cucc. Mert ha igen, akkor fejjel lefelé kell beépíteni az LMM-et és kész :-)))
Selmak2008-04-21 13:21:13 // 8180
A kép baloldalán lévő téglalap alakú kis kinyúló valami maga a szenzor, a többi a jelfeldolgozó.
GTPeti2008-04-21 12:59:22 // 8179
A kapcsolás működése valószínüleg az egyszerű séma szerint történik, a processzor a pontos gyártáskori kalibrálást teszi lehetővé (pontonként megadható korrekciós görbe). SZVSZ, persze.
Átok79146TD2008-04-21 03:43:51 // 8178
Sziasztok:))

a wg szelepet merre találom a td mocin??:DDD

és mennyit ill. hogyan lehet állítani??:D
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-20 23:23:53 // 8177
A főgonosz bele:



Érdekes, hogy ajánlgatják a tisztítását. Ez egy tuti elgyengült darab csillogó villogó szenzorlappal. A szenzor lapocskába 10 ér megy!
Széjjelebb egyelőre nem bontom, valamelyik nap rákötöm a12V-ot, meg a referencia feszültséget, visszatákolom a szenzor burkolatot, és megmérem mekkora jelet ad mondjuk így, meg egy izopropilos szenzormosás után.

Mindenesetre okos szerkezet, a visszirányú légmozgást is érzi. Az adatlapján egy egyszerű kapcsolást közölnek, holott valójában egy egész kis processzor van benne.
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-20 23:02:52 // 8176
Hát nemtom...itt van szétszedve egy előttem. Furmánys, és baromi bonyolult.
Selmak2008-04-20 19:31:03 // 8175
Leginkább többet zabál.
GTPeti2008-04-20 15:58:43 // 8174
...hanem utángyártott. :))
Robert-jtd2008-04-20 15:56:53 // 8173
Kitudja!:)-lehet az enyémbe nem (fosch)gyártmány volt?:))
GTPeti2008-04-20 15:48:00 // 8172
Akkor ott valamit nagyon elszúrtak a gyárban. :))
Robert-jtd2008-04-20 15:46:31 // 8171
Akkor nékem szerencsém volt mert elég sokáig bírta!:) (az LMM)
Tavaly novemberben adtama el a kocsit 238-e/km volt benne és végig szervizkönyves volt és nem volt benne sohasem cserélve!
Sőt nemrég beszéltem az új tulajjal és már őis tett belé +8e/km-t és csak oil+szűrők csere volt és nagyon megvan elégedve a vassal!!
GTPeti2008-04-20 15:36:59 // 8170
"Bele volt kalkulálva", mert a LMM sajnos kopóalkatrész. Nem szükségszerűen, csak hála az autó- és alkatrészgyártónak. Jól kitalálták. Nyílvánvaló (ebből is) létezhetne olyan, ami sokkal tovább bírja... Szerencse a szerencsétlenségben, hogy legalább egy egyszerűen cserélhető alkatrész.
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-20 15:19:31 // 8169
Ha most nem érezném a pénztárcámon, azt is mondhatnám, hogy bele volt kalkulálva. Ennyi pénzért egy jó állapotú annó 5 millás prémium dízelt venni vicces. Nyilván nem annyi lesz a fenntartása, mint egy újnak, de még így is bőven olcsóbban jövök ki a végére.
Ez van, meg kell javítani minőségi alkatrészekkel és menni tovább. Öreg autókra vigyázni kell, meghálálják :-)
Jata2008-04-20 09:42:44 // 8168
Hát nem irigyellek koma! Ugylátszik ez a hónap nem a JTD-ké! Nekem vszinü az LMM-em szart be.Furcsa volt mintha nem menne a gép mint szokott.

Lehuztam a csatijátt és jobban ment mint valaha.3500ig "kihuzott" a turbo és ment mint ökör!

Namost! Tegnap uton voltam és elaludt az injector lámpám.Pedig a csati ugyanugy nincs rajta!!! És lám ismét megy mint ökör!

Na akkor most mi a heba? Ha LMM-em nélkül megyek nekárosodhat a motor ugye? Én ugytudom.
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-20 00:29:22 // 8167
A fordulatszám jeladóra tud valaki adni egy gyári ellenállás értéket?
Gyanúba keveredett...
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-19 19:15:27 // 8166
Akkor marad a Wartburg. Ahhoz kell egy vödör füle meg egy 10-es kulcs oszt' kimegy a világból.
ALFI1562008-04-19 19:13:24 // 8165
Majd a boxer dieselére leszek kiváncsi.Hány éves volt ami sokat állt a szervízbe?
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-19 19:03:00 // 8164
Subaru..khm...kedves barátomnak volt többet volt a szervízbe, mint otthon....
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-19 18:54:22 // 8163
Volna néhány kérdésem a JTD-vel kapcsolatban:

A comp letiltás után mennyi idővel éled újra?
Ha széthúzom a vez.tengely jeladó csatit és fordítva feldugom, miért nem ír hibát?

Úgytűnik a vez.tengely jeladó cseréjével nem oldódott meg a probléma, ugyanúgy megáll az autó. Annyit kitapasztaltam, hogy csak üzemmeleg állapotban tilt le, de egyre sűrűbben. A kezdeti 30km helyett már csak 1-et bír ki. Hidegen tökéletesen működik.
Az újraindításhoz mostmár nem elég az a néhány perc, legutóbb 20 percet ültem a gépben, mire beröffent, de lényegében azonnal le is állt. Otthagytam, hazagyalogoltam, majd 45 perc múlva érte menetem. Hideg volt a motor, be is indult, haza is jött. Itthon az udvaron üzemmelegig járattam és közben mozgattam a vezetékeket, csatikat. Nem állt le, gondolom nem melegedett be álltában annyira, hogy a hibát produkálja.
Ha egy hét múlva hétfőn nem tudunk vele menni, felgyújtom esküszöm...és veszek egy Subarut, ami nem romlik el...40 év részletre.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-17 21:03:36 // 8162
postán és amore tagnak az utángyártott 14800ft emlékeim szerint..
pe-Ti2008-04-17 20:59:35 // 8161
Köszi! De hamár így "összefutottunk" mennyi is nálad a hátsó hosszanti kitámasztó kar? Kezd nagyon idegesíteni hogy kopog! Jobbos kellene, hogy szoktad küldeni postán v. futárral?
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-17 20:50:59 // 8160
csak példát mondtam nem azt, hogy az a baja! egr szelep ha ketté van törve akkor nehezen indul az autó azt tapasztalatból tudom...
pe-Ti2008-04-17 20:44:09 // 8159
Ne ijesztgess, menet közben hidegen sem rángat húz mint állat csak az alapjárat nem okés! Az olajsapkánál hallható hangra nincs tipped (?), oda van visszavezetve a kartergáz egy szelepen át úgy hallom az adja azt a furcsa hangot de lehet, hogy az normális jelenség! Nem hiszem, hogy 100ezer km megkottyan egy ilyen szupi technikának!!! Egyébként a porlasztókat hogy lehet "bemérni" csak B(f)osch szervízben na oda nem!!!!
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-17 20:35:26 // 8158
turbónyomás hiba hm...az nem fasza...rángatni akkor szokott hidegen, ha a porlasztócsúcs kezd odalenni pl...
pe-Ti2008-04-17 20:31:19 // 8157
104 ezer, állítólag 80-nál cseréltek vezérlést de már meg van a cucc hétvégén minden szíj, görgö, vízpumpa szűrők ki lesznek cserélve! Nem lehet gond az izzítással? A hibatárolóban egy régről eltárolt turbónyomás hibakód volt de azt töröltük! Tipp?!
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-17 20:21:55 // 8156
hány km van benne? mikor volt vezérlés cserélve? coputer ír ki hibát?
pe-Ti2008-04-17 20:13:10 // 8155
Sziasztok!
2 hete hajtom a verdát (156 1.9 JTD 16V Mjet) és aggaszt egy dolog: hidegen alapjáraton, beindítás után közvetlenül kihagy alapjáraton (mintha egy befecskendezési dózis "kimaradna") dadog egy picit aztán kisimul a járása! Néha megcsinálja félig melegen is de üzem melegen már egyáltalán nem jön elő!! Másik dolog egy periódikus csattogó-kerregő hang az olajbeöntő sapka tájékáról! Kérem aki már találkozott hasonló dologgal az jelezze ide vagy az üzenőfalamra! Előre is köszi mindenkinek!
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-16 22:09:24 // 8154
Oké köszi, visszatesszük forgásirányra figyelve.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-16 21:57:46 // 8153
gyári szíjad van nyugodtan visszarakhatod!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak