Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

WarbiRunner (Gyuri)2008-04-16 21:55:26 // 8152
Oké, akkor viszonylag megnyugodtam, bár valahogy a vezérlés bontástól mindíg fázok.
A vezérműkerék leszedéstől meg Cgo esete óta különösen...
Selmak2008-04-16 19:44:36 // 8151
Akkor lenne igaz megnyúlt volna, de 6500km alatt nagyon gagyinak kellene lennie hogy ezt megtegye. Akkor nem szabad visszarakni csak sokat futott, kinyúlt és kiszerelted a szíjfeszítőt, mert akkor feszesre állítod be akkor tényleg elszakadhat a terheléstől. De neked automata szíjfeszítőd van és keveset futott a szíj.
Grando2008-04-15 22:24:59 // 8150
Az eredeti futásirányra ügyelj, azt annyi. Visszateheted, emiatt ne aggódj. A javítási utasításokban is visszatetetik a szakikkal (persze nyilván akkor, ha nem gatya még - de a tied nem az). ;)))
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-15 22:20:33 // 8149
Valahol azt olvastam, hogy ami egyszer már meg volt feszítve, azt újra nem szabad feltenni. Nem tudom mennyire igaz, nem szívesen szaladnék bele egy szíjszakadásba.
Selmak2008-04-15 22:17:23 // 8148
Ha nem téped el a szíjat akkor miért ne lehetne visszarakni?
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-15 22:02:40 // 8147
Mostmár egyre sűrűbben áll meg a gép, úgyhogy letettem, egyelőre Wartburgozok, a szerelőig jó volna, ha elgurulna még.
Kérdésem a következő:
Le kell e vanni a vezérmű szíjat és a vezérműtengely kerekét a vez.tengely jeladó cseréhez?
Ha leveszem a szíjat, vissza lehet e tenni, vagy kuka? Gyári szíj, 6500km-rel ezelőtt lett felrakva komplett vezérműszíj szettel együtt.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-14 22:17:58 // 8146
én pl LMM-vel jártam úgy, hogy kb 4 napig hol működött, hol nem aztán egyszer csak megdöglött...
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-14 22:15:07 // 8145
Ez fontos infó volt, tehát nem feltétlenül kontakt hiba, ha időszakosan hagy ki. Nekem ez nem volt tiszta, hogy tud e ilyet a jeladó, hogy amikor döglődik, akkor néha pillanatnyi jelkimaradást okoz.
Még kicsit töröm a fejem, hogy hogy lehet kibányászni a jeladót a vezérlés szétbontása nélkül. Az egyik imbusz pont a vezérműkerék mögött van...
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-14 22:12:01 // 8144
akkor cseréld ki a vezérműtengely jeladót ezek szerint kezd elhalódni...
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-14 22:00:36 // 8143
Vez.tengely jeladó hibát írt a comp, gondoltam megnézem miről van szó. A fura az, hogy nem konstans hiba, tehát megáll az autó, majd percekkel később újraindítható.
A holtponti jeladó már szerintem folyomány, ott szinkronizáció hibát tárolt be, nyilván amikor elszállt egy pillanatra a vez.tengely jel.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-14 21:54:31 // 8142
holtponti jeladó szarakodik? néha előferdül...veled mindig történik valami :(
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-14 21:51:58 // 8141
Van, de egyrészt nem férek be vele oda, másrészt nem hiszem, hogy kijönne vele. Baromira beragadt, fogalmam nincs hogy sikerült neki. Holnap még megpróbálok alulról befűzni egy l alakú alucsíkot, és azzal kitolni. Nem szeretném levenni ilyen hülyeség miatt a hosszbordás szíjat, meg a nagy kereket.
A poén az, hogy itt szívok egy ilyen marhasággal, miközben az alap hibát gyanús, hogy nem is sikerült orvosolni.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-14 21:43:51 // 8140
mágnes nincs nálad véletlen?
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-14 21:40:16 // 8139
Na most van kész a totális szívás...megtisztítottam a jeladó környékét legalább a látható kosztól, és már épp raktam össze, amikor...egy kib..szott kis csavar bepottyant a szíjak közé. Pedig rohadtul óvatosan tettem volna épp vissza, zsebkendődarabbal imbuszra szorítva, csipesszel biztosítva. Hát csak beesett. És hova? Hát mire megtaláltam majdnem megszültem kínomban, de mostmár sötétben is tudom, hogy melyik fogaskeréken merre megy a szíj. Nade ez a kis genya, beesett a főtengelyen lévő kerék bordásszíjat forgató nagy kereke, a fogasszíj és az öntvényház (?) alja közé. Persze ujjal érzem, de megmoccantani esélytelen. Holnap hozok egy bakot, felemelem, aztán alulról hátha kijön valahogy. Vagy felgyújtom az egészet...
Már gondolkoztam azon, hogy megpöccintem az önindítóval, aztán kilövi...vagy ha rosszfelé fordul, akkor rohadjon meg, megérdemli....
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-14 19:22:14 // 8138
Ha jól értelmezem, akkor ez egy hall szenzor, ami a kerékben lévő bevágás pozícióját érzi.

Ja és még volt egy hibás fordulatszám jel is a comp.-ban! Most jutott eszembe.A fordulatszám mérő működik, gondolom ez is valami folyománya a jelkiesésnek.
Wickey2008-04-14 18:53:38 // 8137
fene tudja. Nem értek a nyulakhoz. :-P de az átmeneti hibákat kábel és csatlakozási problémákra, melegedésre, ilyesmire vezetném vissza.
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-14 18:43:50 // 8136
Na csak lejött, vitte az imbusz is azt a torxnak látszó nem torx valamit.
Ő lesz a hibás alkatrész? Ezt innen ki nem veszem, az tuti...A helyén ki lehet takarítani valahogy (lakkbenzinem van itthon)? Eléggé poros (homok szemcsés) a kerék is, gondolom a jeladó se tiszta.



WarbiRunner (Gyuri)2008-04-14 18:05:51 // 8135
Tákolva nem hiszem,hogy volt, a csatlakozó kívül rendben, a burkolat alá meg mittudomén hogy fogok tudni benézni, ugyanitt üdvözlöm aki a torx csavart kitalálta :-) Gondolod megoldaná egy kis tisztogatás? Vagy csak elhalasztaná a cserét?
A próbával csak az a bajom, hogy kb 30km-enként áll meg, nem lesz egyszerű megfogni a hibát. Igazából fogalmam sincs mit csináljak, mert az autó stabilan kéne, nem indulhatok el Bp-re úgy, hogy ki tudja odaérek e. Most a héten valahogy végére kell járni.
Wickey2008-04-14 17:32:25 // 8134
van.
Kiszerel, elpucolgat, csatlakozások átnéz, visszaszerel, próbál.
Kontakthibának hívják, bár nem jellemző, csak ha a mádzsár száki beletákol.
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-14 17:25:41 // 8133
Hali!
Benyűgösödött a JTD, az M3-mason egyszercsak megállt a motor. Néhány perc és több indítózási kísérlet után megint beindult, majd mintha mi sem történt volna, ment tovább. Visszafordultunk, így még 3 leállással haza tudtunk jönni. A Bosch dízel szervizben belenéztünk az agyába, olyan hibát hoz a comp, hogy vezérműtengely jeladó jelkimaradás, illetve felső holtpont jeladó szinkronizáció hiba.
Arra tippelünk, hogy a vez.tengely jeladóval van a gond, és a fhp jeladó csak ennek a hibája miatt esik ki a szinkronból.
Van ilyen, hogy egy szenzor csak néha rossz?
GTPeti2008-04-03 22:36:48 // 8132
Szerintem meg jobb az eredeti. A Mi.To-hoz illik a bajusz, ezen furcsa (lenne).
Kazes☻2008-04-03 22:28:55 // 8131
Ez nekem nagyon tetszik.:)
GTPeti2008-04-03 22:27:57 // 8130
Meg ilyet is találtam. Ez valószínüleg igaz lesz.
GTPeti2008-04-03 22:24:40 // 8129
Valaki azt kérdezte, hogy ez fake-e:

BuBu.2008-04-03 18:08:19 // 8128
sziasztok
segítségetekre lenne sükségem de nagyon
én nem nagyon értek a dizel autokhoz sosem volt és sohasem lessz :)
de van egy ismerösöm akinek van egy disel (citroen berlingoja)ezt csak halkan mondtam:)))
következö a probléma ha az autonak éppen olyan a kedve akkor huz rendessen szépen
de van ugy hogy gondol egyett legyen éppen hideg vagy meleg az a motor s padlogázzal sem hajlando huzni elunja az ember az életét mire felgyorsul 40 re
történethez hozzá tartozik hogy ugy két honapja volt egy hiba az auton mégpedig minden reggel fell kellet AC zni az üzemanyagot mert eleresztette el vitték egy szerelöhöz aki kivett egy szelepet belölle hogy amiatt ereszti el a gázolajat
ez a szelep az üzemanyagszürö tetejéböl elindul egy csö azon volt rajta s ment utána tovább majd bele kötödött egy egyszerü t vel az elsö vagy az utolso porlaszto csucs visszafojo csövecskéjébe
namár most a kérdésem a következö lenne létezik e hogy emiatt a szelep miatt csinálja hogy holl huz holl nem?
másik pedig hogy mi a picsa lehet ez a "szelep" mert a szerelö ezt el tette s nem tudjuk még azt sem hogy hogyan nézett ki pontossan.
serintetek mi lehet egy visszacsapo szelep? vagy valami nyomásra kinyito dolog??
ha valaki tud ezzel kapcsoladban segiteni azt nagyon meg kösszöném
elörre is köszi
GEORGE2008-03-31 21:12:27 // 8127
egy ezrest bedobtam a perselybe :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-31 14:38:27 // 8126
Az olasz pór nép idán láthatja, a magyar max év végén :((
Adrián2008-03-31 14:06:32 // 8125
Miért akkor mától elkezdessz gyűjteni? :)))
GEORGE2008-03-31 12:59:55 // 8124
értem....és mi prosztonép mikor láthatjuk?
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-31 12:57:41 // 8123
Valaki látta már :)
GEORGE2008-03-31 12:49:53 // 8122
Okés, csak jó lett volna látni is :--)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-31 12:47:47 // 8121
biztos forrás :)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-31 10:43:07 // 8119
a 159 faceliftjét is bemutatták....
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-31 10:42:46 // 8118
Torinoban megmutatták az arra illetékes embereknek sok mással egyetemben...pl a Mito-t, fiatból egy csomó újat....:))
Grando2008-03-31 10:32:00 // 8117
Na! Az vaddisznó! :))) (Na nem mintha a 2.4 xarral gurítana...) Forrás? ;)))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-03-31 10:25:16 // 8116
Idén jön a 3.0V6 Diesel a 159-ben...
Wickey2008-03-31 09:44:54 // 8114
hmm... Tehát az olaszok... Nekik jutott először elmenni a Bosch boltba, hogy "tessékmondani, hogyé' a commonrail?" :-)
Don Gombóc2008-03-31 06:43:13 // 8113
A válasz nem ilyen egyszerű mert a melyik nemzetre inkább Amerika illik elsőre. Ugyanis az ötvenes években a Caterpillar már használta a közös nyomócsöves dízeleket mechanikusan a vezérműtengelyről nyitott porlasztócsúcsokal. MAjd 1993 ban a Volvo jelent meg a piacon az FH12 Típusú kamionokkal, aminek az ektromos befecskendező fúvókáit, tehát porlasztóit a Bosch fejlesztette illetve készítette. Ezután már nem volt nehéz ezt a rendszert kisebb méretben alkalmazni a személygékkocsikban pontosabban az Alfákban, és utánna rögtön a Mergákban. Olyan ez mint a zenei piac, ha nem tudnak újat kitalálni visszanéznek e régi slágerek közé, és csinálnak egy feldolgozást. Lásd összkerékhajtás, kompresszor, turbó, stb stb. Ezek mind nagyon régi dolgok.
GEORGE2008-03-31 06:01:00 // 8112
"állitólag" ott próbálják ki a mocit....szóval tesztelik mielött végleg Alfába kerül...
GEORGE2008-03-31 06:00:07 // 8111
Ülj le, egyes .-)
Poló2008-03-30 20:29:46 // 8110
És Alfában miért nincs még? A svédeknek fejlesztünk vagy mi? Ha már sikerült kitalálnunk valamit, akkor az a mi autónkban legyen először! Mi autónk alatt nem a Suzukit értem :)))
Wickey2008-03-30 20:29:09 // 8109
Mi a picsát kezdek egy Viperrel egy ketrecben?
Azonkívül, hogy leszívom belőle a benzint, jóleszazmégazamericába alapon? :-)
Wickey2008-03-30 20:28:16 // 8108
Nem is igaz, mert ÉN találtam ki, az OLASZOK lenyúlták az ötletemet, és megcsináltatták a NÉMETEKKEL. A KÍNAIAKKAL gyártatják, és az egész szarkupac végül egy MAGYAR nyúl halálát okozza :-PPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
Wickey2008-03-30 20:27:09 // 8107
2.7ért viheted, ha KP-ben fizetsz, kapsz 10% engedményt. Nu? :-P
GEORGE2008-03-30 20:07:15 // 8106
Az egészet az OLASZOK találták ki és alkották meg müködő képesre a bosch csak a tökélesetisét végezte.
Fészi2008-03-30 19:45:55 // 8105
Bontásra megveszem a tiéd :D
Grando2008-03-30 19:41:55 // 8104
Akkor már legyen inkább svájci... ;)))
Jata2008-03-30 19:27:00 // 8103
Összekéne zárni téged meg GEORGE-t egy ketrecbe és adni mindkettötöknek egy viperát. Azt ott beszélhetnétek a dolgokrol. :))))))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak