Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Robi2006-05-13 13:07:00 // 752
Szerintem ne nyúlj hozzá, a tied annyit kap, amennyi kell neki. Arról nem is beszélve, hogy még így is elcsúszik a kuplungod, ha gázt adsz.
Gábor(figi75)2006-05-13 11:45:23 // 751
Hát nemtom milyen adagolód van,de ha olyan mint az enyém akkor a tűzfal felőli oldalon,ott ahol lecsatlakoznak a nagynyomású csövek rolla,ott kell lennie egy 13 anyának,és abban egy 8 menetes csavarnak! Azt kell befelé finom álítani és rákontrázni az anyával,de csak csőkulcsal tudod meglazítani! :-)
kando.2006-05-12 20:58:11 // 750
A finomsággal nem lesz gond, bár én nem orvos vagyok, de finoman én is tudok tekergetni :) Aztat mondjad inkább, hol, mit kell... :)
kru2006-05-12 20:56:11 // 749
Ferke, adtál egy jó ötletet!! Ma délután autópálya meg országút, dolgozott rendesen a mozdony. Eredmény: akármekkora lépés, akármely fokozatban és nulla füst tükörben. De autópályán is Tata körül emelkedőkön pörköltem rendesen, semmi. Kérem, ez van :-) Ki kell égetni :-)) Következő lépésben ki fogok próbálni valami additívot.
Kpeki2006-05-12 19:38:25 // 748
Ahoyg szembe állsz az autoval és a motor tuloldalán találhato jobb oldalt ahova megy vissza az utánégető csöve. Holnap lefényképezem ha gondolod. De le kell huzni rola a csatit és kész. Semmi baja nem lesz az autodnak tőle!
Gábor(figi75)2006-05-12 19:27:47 // 747
Csa,hogy a lentebb említett utánégető dolgozik nálla,meg azért más szűrök is befigyelnek ott! És még "új"szerű!:-)
Gábor(figi75)2006-05-12 19:25:26 // 746
Nem sok ész kell hozzá,de legyél óvatos,csak piciket álíts,és mindíg tesztelj!:-)
Ferke2006-05-12 11:36:41 // 745
Hát nem tudom, ódi 1.9 pdtdi nem tudott megfogni, pedig nekem csak a 115-ös jtd-m van. Szerintem nem nagy durranás még a 150 lovas pdtdi sem.
kando.2006-05-12 11:24:33 // 744
Az adagolón otthon állítottál ?
DCS2006-05-12 10:52:35 // 743
Viszont ,sajnos pont kétszer úgy is mennek... :-(((
kru2006-05-12 10:28:34 // 742
na, ez az amit én is hallok más mjet tulajoktól és ez tett kiváncsivá!
zolee1452006-05-12 10:24:01 // 741
láttam párszor gyorsulni Joe_156 chip-es jtd-jét és az baromira nem füstölt, pedig a gyorsulásnál oda kell lépni. A vw csoprt dízeljei viszont úgy kormolnak, mint a dízelmozdonyok...
Ferke2006-05-12 10:05:05 // 740
én is kezdő vagyok dizeltéren, de amit a városban látni, megnyugató. Kollegáim bmw-mániások (egy vadiúj 530-as, és egy 4 éves 525-ösük van), és az övéké is embertelenül füstöl, ha odalépnek. Ezt az egr-t elvileg ki kell tisztiteni?Mert legalább ezt azért én is megtenném. A JTD-n ez hol található, tudja valaki?
DCS2006-05-12 10:04:27 // 739
Szia CGO Írok Neked néhány árat: Pirelli P5000 Drago 13900/db Selénia WR 2290/l Olajszűrő 990 Levegőszűrő 1600 Gázolajszűrő 2900 Pollenszűrő 1800 Első fékbetét /Textar/ 9900 Van sokkal olcsóbb is Első féktárcsa Bosch 9900/db Van sokkal olcsóbb is Fékolaj 2000 Első ablaktörlő szett 2800 Valeo munkadíj kpl 20000 Csao Csaba
gyurma2006-05-12 10:03:09 // 738
Ez igy az igazi!!!Ilyennek kell lennie.Érdekes hogy a théma dizelem teljessen mezei volt'86 évjárat,a kappa dizel már elektronikus adagoló,az alfám meg jtd és mind egyik a tizet beverte a városban.Pedig technikában 20 év van köztük.
Gábor(figi75)2006-05-12 09:34:44 // 737
Hát nekem a hidegindító patronom sz@r,azért kell 2x izzítani,de utánna!:-) 3 napja hengerfejeztem meg a vasat,megnéztem a dugókat és a perselyt is,nincs kopás,tehát f@sza a motor,most belőttem az adagolót,a csúcsokat,és asszem negyon ott van a gííííp!:-) A füst reggel hidegen 1 nagy kolyt,utánna semmi,meg ha odalépek kilő 1 kúrvanagyot és utánna perecel,ettől sokkal jobban érzem magam!:-)
kru2006-05-12 09:34:26 // 736
kérem, láccik kezdő olajos vagyok :-) akkor hozzá fogok szokni (azért az egr szelepet megnézetem) mondjuk általában autópályán járunk, majd jól kiégetem mindig, frakón ;-)
gyurma2006-05-12 09:31:20 // 735
Az egy kipuffgáz visszavezető szelep,utánégeti a gázt és ettől környezetbarát:-(
gyurma2006-05-12 09:29:12 // 734
A Thema tds-m amikor eladtam 400000 km volt benne csak hengerfej csere volt rajta.Szegény hidegben nagyon rángatózott reggelente,biztos fázott.Aztán amikor beindultak a hengerek ment mint a barom és füstölt de az is csak amikor toltam.
Ferke2006-05-12 09:27:29 // 733
Ez viszont vki mondja már el nekem, hogy mi ez az EG(É)R szelep?:)))
Ferke2006-05-12 09:26:58 // 732
Kru, tegnap írtam, és utána kellett mennem kb 200 km-t, ebből felét bp belváros, másik felét szfvár-és vissza. Direkt figyeltem a saját füstömet, és a köv. az eredmény: városban, dugó után-közben odalépsz, tééleg nagyot kormol, fehérvárra lefelé toltam neki emberesen, sztem kiéghetett a korom, mert visszafele már 3/4 padlógázos indulásnál lényegesen kevesebb volt a füst. A másik, amit figyeltem: belváros, zsirúj Ódi a3 2.0tdi, (KEH-s rendszám, tehát tééleg tök új autó), épphogy elindult, semmi nagygáz, és olyat füstölt, hogy ha az enyém csinálta volna, biztos hogy már tovább se mertem volna menni, mert azt hiszem, hogy tönkrement a motor. 10 percre rá egy pásszát, szintén nivocsento új, 2.0tdi szintén a belvárosban, alig gázzal akkorát füstölt, hogy mire bekapcsoltam mögötte a belső keringtetésemet, már öklendeztem a füstöt az utastárben (ki kellett nyitnom mindent :-D) Tehát szerintem ha a némettekknológiás-istenkirálynak magasztalt "ez a jó, mert ez német" szuper PDTRTDIPPTTI ódi-fószvágen motorok ilyet csinálnak, addig annyira nem aggódom!:)))
gyurma2006-05-12 09:26:52 // 731
Az EGR szelepet amikor vettem egyből lezártam.Volt egy Kappa tds-m annál is jött a füst meg a menés és ott is le volt zárva.
Gábor(figi75)2006-05-12 09:17:27 // 730
Most nézzétek meg a tizenakárhány tonnás teherautókat,kigyorsításnál okádják a füstöt igaz,oda van adva nekik a kaja. Ha nem füstölne,és nem kapná meg ami jár neki,szerinted megtudná mozdítani a tizenakárhány tonnájukat,szerintem nem! A nyomatékhoz kell a kaja és a füst,ezek együtt járnak!:-) Nállatok bejut az utastérbe a füst? Nekem nem,ezért nemis érdekel,hogy hátul kinek kell szagulnia! DD..:-)
Gábor(figi75)2006-05-12 09:11:11 // 729
Nem kell ezzel foglakozni gyerekek,menjen az a lényeg,szépen induljon keveset egyen,a füst az meg vele jár!:-) Az enyém nem indul szépen már,és most többet eszik kicsivel,de nekem menjen ha kell,mert én aszt szeretem!:-)
Kpeki2006-05-12 09:07:04 // 728
Ahol a korom ott a menés... Enyém is ilyen volt. De utána már csak korom volt és menés nem és nagy fogyasztás. Ment a töprengés hogy mi lehet mitöl nem megy. Azt hittük vmi computer baja lesz mert semmi rendellenes hang vagy zörej. Felhivtuk computer zseni ismerösünket és mondta egyböl, hogy szivósor le EG szelep (vagy hogy hivjak) szétszed és mind2 kitakarit... És igaza volt. Annyi korom meg redva ami a szivosorban volt... Nem is értem. Aztan neztük hogy ez az EG szelepnek elkopott a tnegelye meg eldugult és nem tudott normálisan zárni így visszavezette folyamatosan a kipufogógázt. Ki lett takaritva és teljesen jól működik, fogyasztás is opimalizálodott. EG szelep fel lett ujitva hogy jol zárjon, ne engedje at a kipuf. gázt és le is huztuk rola a csatit hogy ne nyisson soha. Nem kell nekem környezetvédelem, mert csak arra van ez az egész hogy megfeleljen a környezetvédelmi előírásoknak.
gyurma2006-05-12 08:59:58 // 727
Mondom csak ha tolom neki de akkor viszont megy.Normál menetben nem füstöl.reggel inditásnál soha még egy kicsi sem jön elő.
kru2006-05-12 08:59:34 // 726
az nálam is úgy van, ha odalépek kormol egyet. akkor hozzá fogok szokni.
gyurma2006-05-12 08:57:13 // 725
A gyári beállítással lehet,sőt nem is szabadna kormolni csak a leirt estben.De ha chip van benne megváltozik minden és akkor nyugodtan kormolhat.De csak ha tolod neki.
kru2006-05-12 08:55:18 // 724
gyurma, a végét nem értettem. a 2.4 jtd-d nem füstöl, pedig megy. akkor miért írod, hogy ahol a füst ott menés? emlékszem rá, hogy bati is és mások is azt állították, hogy soha, de soha nem füstöl. na mindegy, nem feszegetem tovább a témát.
gyurma2006-05-12 08:54:21 // 723
Ja és a feleségemnek is dizel van Citroen C3 1.4hdi16v.Most 110 lovas nagyon megy és bizony mikortolom neki füstöl,de ne probálkozzanak és akkor nem kell szívni:-)))A Shell Power-t tankoltam nekem nem jött be mert remegett a motorom töle.Semmi változást nem éreztem,viszont ha kint tankolok és a pályán nyomom akkor kisimul az alapjárat.Én nem javaslom.
kru2006-05-12 08:52:09 // 722
akkor valaki nem mond igazat. m-jet tulajok közül sokan esküdnek rá, hogy nem kormol, csak egy esetben, ha bazi sokat tötyörögsz dugóban és utána lépsz egyet, akkor elsőre fekete felhő. mindegy. engem igazán azért érdekelt a téma, mert használt autó lévén az emberben felmerül, hogy ezt-azt megnézessen, megtiszítson, kicseréljen, ha kell...
gyurma2006-05-12 08:50:00 // 721
Sziasztok,bocsi hogy csak igy beléptem de mivel én is dizeles vok gondoltam leirom a tapasztalatot.Volt régen 1 thema tds-m nagyon jó volt nagyon ment ha az adagolót kormosra állítottam.Sosem néztem hátra amikor toltam neki:-))A mostani is füstöl de ez nagyon kevesett ez semmi.Pedig ebben chip van és nagyon fel van húzva.Sztem dizelbe ahol a füst ott a menés(jobbak között).
Cselentano2006-05-12 08:40:26 // 720
van egy tuti jó adalék: Selénia xy, ki kell mennem a garázsba megnézni, tényleg van érezhető hatása, mind fogyiban, mind tisztántartásban. De sajna már/most nem kapható, a mol rátette az adalékpiacra a kezét :-( köcsögök, pedig akartam venni a Karcsiéknál
Gábor(figi75)2006-05-12 08:38:44 // 719
Mikor esik már le,hogy az Olasz dizel vasak,szeretnek eregetni szép mutatós kolytokat ha odalépsz neki,ettől van feelingje!:-) Teljesen terméstetes dolog hidd el,ha nem füstölne akkor van baj igazán, Kölönbenis,nézzd meg minden komolyabb dizel mennyire füstöl,és leadja a taljesítményt,ha nem eregetne,nemis menne sehová, Én beállítottam az adagolomat,és elvesztette a szürkés füstjét,helyette lett kormos fekete,viszont lép akkorát,hogy rendesen kapaszkodnom kell a kormányba,szebben is jár a moci benne!:-) Jah,és levan cserélve mindenféle szűrő,még az olaj is,és a füst marad,ez van!:-)
Cselentano2006-05-12 08:35:48 // 718
de nagyon szívesen Lakatos Gyuri húszaskilencnyolcvankettőhetveknettőtizenegy Pest megye - Halásztelek M0-ás Csepeil-halásutelki lehajtó, onnan 5 perc ha napközben nem veszi fel akkor havazás van, küldj egy sms-t hívatkozz rám és remélhetőleg visszahív :-) Erősen robot van most náluk be kell jelentkezni időben, viszont korrekten megoldanak mindent ha gondolod írhatsz mailt, de azt nem sűrűn nézi, időhiány miatt lakatos.gyorgy kukac invitel.hu
giovanni2006-05-12 08:30:11 // 717
Eccerű benzin-turbo :)) Nem füstöl (ideális esetben) megy és fogyaszt... Minnyá válaszolok...
kru2006-05-12 08:24:24 // 716
Hogy mit várunk? Nem ezt :-))) Komolyra fordítva, tudom h dízel, tudom h kormol néha, de kérdés mennyit. Az volt az eredeti kérdés, ha a kormolást minimalizálni szeretném, mit érdemes megnézni (MAF, EGR, stb.) Illetve a mindenféle adalékok (Pro-tec és társai) - van-e valakinek jó vagy épp rossz tapasztalata ezekkel.
Wickey2006-05-12 08:20:11 // 715
Mit vártok?? Dízel bakker. Enyém is füstöl. Ha nem füstölne akkor azt hinném hogy nem kap elég gázolajat, és nekilátnék reflexből tekerni az adagolón. Azaz nézném nagy bután a motorteret, merugye a jtd-n sokmindent nem lehet odahaza megcsavarhúzózni. Az enyém 200 környékén folyamatosan okádja a füstöt. De az a padlógáz, három percenként több, mint egy liter gázolajat éget el, annak meg azért van füstje...
GEORGE2006-05-12 00:41:08 // 714
Azt mondják, hogy az újjabb dieselekbe HDi,MJET ezt kéne tankolni a kisebb kén tartalma miatt...........
GEORGE2006-05-12 00:39:57 // 713
Ja és a 20FT/L különbözet,szerintem is sok érte!
GEORGE2006-05-12 00:39:57 // 712
Ja és a 20FT/L különbözet,szerintem is sok érte!
GEORGE2006-05-12 00:39:25 // 711
nem is kétlem, hogy nálatok érezni lehetett. A Scudoba is tettem, de ott se érezni, hogy jobban menne......
Poló2006-05-12 00:38:40 // 710
Nekünk sokkal másabb volt. És ezt nem csak én vettem észre, hanem apám is. Sokat nem rakott bele, mert ő nem megy úgy, mint egy autóversenyző és inkább nem ad ki érte 20 Ft-tal többet.
GEORGE2006-05-12 00:35:40 // 709
Az én TD SW Temprámon nem lehetett érezni semmit mikor azt tankoltam:-(
Poló2006-05-12 00:34:28 // 708
A Temprába volt, hogy tankoltunk Shell V-Power Dieselt. Érezhetően jobban gyorsult tőle és kevesebbet kormolt.
Vinnie2006-05-11 15:24:54 // 707
Igen, ezt a szót kerestem! Szóval magasabb a cetánszáma. Csak összehoztuk ezt! :)))
kando.2006-05-11 15:22:55 // 706
Aha, magasabb a cetánszáma ?
Vinnie2006-05-11 15:17:26 // 705
:)) Persze! Ha jól tudom, akkor magasabb a most nem jut eszembe milyen szám, de a benzineseknél oktanszámnak hívják.Ezt direkt a modern befecskendezôs diesel motorokhoz fejlesztették. Na jól elmagyaráztam, mi? :DDD
kando.2006-05-11 15:05:18 // 704
Jó, én nem is azért kérdeztem, mert akarok tankolni, de attól még csak tudhatom, mitől más ?? :)
Vinnie2006-05-11 15:01:50 // 703
Így van, inkább modern dieselekbe való.PL: MJET
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak