Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
GTVili2008-04-26 23:09:20 // 8252
GTVili2008-04-26 22:54:21 // 8250
Az jó! ;-D Lehet belevágok...egy szép kis piroska...fekete bőrrel...elég szép.
GEORGE2008-04-26 22:46:55 // 8249
Jó kis moci sokat kibír!
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-26 22:30:47 // 8248
Ledugózni szándékosan nem akarom, szeretném, ha csak kapcsolóval kiiktathatóvá válna.
kru2008-04-26 22:14:58 // 8247
Na pont erre utaltam én is :)
Király1562008-04-26 22:11:42 // 8246
Én a szívocsö csatlakozásánál a tömitésre nem vágtam lyukat!Nem változot semmi már két éve!Szrintem kicsit jobban megy!ennyi!
Adrián2008-04-26 22:10:13 // 8245
Kiskunhalason lerendelik ua. árért!
kru2008-04-26 22:09:56 // 8244
Szerintem a tiéden a comp-ot nem izgatja. Le szokták egyszerűen dugózni a "környezettudatos" szerelők.
Az újabbak átmennek fail safe üzemmódba, ha valamit buherálsz az EGéRrel.
Az újabbak átmennek fail safe üzemmódba, ha valamit buherálsz az EGéRrel.
Adrián2008-04-26 22:09:45 // 8243
Kiskunhalason lerendelik ua. árért!
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-26 22:04:05 // 8242
Volna egy technikai kérdésem:
Az EGR mikor van nyitva? Amikor rajta van a vákuum, vagy amikor nincs?
Ugyanis azt spekuláltam, hogy az EGR-hez vezető vákuumcsőbe beiktatok egy kapcsolható lezárószelepet. Ha ez le van zárva, akkor az egérvezérlő szolenoid hiába zizeg nekem össze-vissza :-)
Az ilyen jellegű leválasztást hogyan emésztené meg a comp?
Az EGR mikor van nyitva? Amikor rajta van a vákuum, vagy amikor nincs?
Ugyanis azt spekuláltam, hogy az EGR-hez vezető vákuumcsőbe beiktatok egy kapcsolható lezárószelepet. Ha ez le van zárva, akkor az egérvezérlő szolenoid hiába zizeg nekem össze-vissza :-)
Az ilyen jellegű leválasztást hogyan emésztené meg a comp?
kru2008-04-26 22:01:09 // 8241
P4 itthon vagy shop.alfisti.net vagy netán másutt?
Adrián2008-04-26 21:45:35 // 8240
Lehet tolni ha akarsz jönni te is nekem nem sürgős igazából engem csak a kiváncsiság hajt hogy mennyi az annnyi! Leméretem most aztán meg ha sikerül belevágni a powerrail 4 et utánna is ;)
kru2008-04-26 21:41:44 // 8239
Az jó, nekem ide volt időpontom, de közbejött valami a gyerkőccel (beteg lett) és azóta nem vettem a fáradtságot.
Az ár nem volt vészes, asszem 10 rugó az elölkaparósokra. Én azért néztem ki őket, mert Bosch szervíz is, hátha a füstölésre is tudnak valamit mondani.
Mennyire kőbevésett az a 2-3 hét? Nem lehet kicsit tolni?
Az ár nem volt vészes, asszem 10 rugó az elölkaparósokra. Én azért néztem ki őket, mert Bosch szervíz is, hátha a füstölésre is tudnak valamit mondani.
Mennyire kőbevésett az a 2-3 hét? Nem lehet kicsit tolni?
Adrián2008-04-26 21:36:39 // 8238
Ide szeretnék majd menni (Kb 2-3 hét múlva)árat még nem tudok de tervezem hogy telefonon bekérdezek merre az arra!;) Aztán lehet lesz meglepődés de jók!
kru2008-04-26 21:34:02 // 8237
ehhhehehe :)
elsősorban Adrián beszéljen, tolja az infót idefelé :)
elsősorban Adrián beszéljen, tolja az infót idefelé :)
GTVili2008-04-26 21:29:15 // 8236
Sziasztok cartársak! Mi a véleményetek a II. generációs(105LE) JTD-ről? Mire kell odafigyelni? Mennyit megy el? Lenne egy szép 145-ös,ilyen motorral,kb 150e km-rel...
2000/10. havi...
2000/10. havi...
kru2008-04-26 21:15:26 // 8234
Ja, egyébként hová mész méretni, mikor, mennyiért?
Padra?
Elmehetnénk hármasban (te, george és én) és egyrészt csoportos kedvezményt adhatnának :)), másrészt érdekes lenne látni az eredményeket.
Meg talán meg lehetne fűzni őket, hogy mérjenek rá a szenzorokra is mellékesen.
Padra?
Elmehetnénk hármasban (te, george és én) és egyrészt csoportos kedvezményt adhatnának :)), másrészt érdekes lenne látni az eredményeket.
Meg talán meg lehetne fűzni őket, hogy mérjenek rá a szenzorokra is mellékesen.
kru2008-04-26 21:13:11 // 8233
Nem, a kibaszott füstölést szeretném redukálni. De még körbeírni sem tudom, mikor füstöl, leginkább hosszú, folyamatos egyenletes autózás után (pl. lenyomok sok 10km-t autópályán 140 tempomat), majd mondjuk félpályás lezárás, lassítás 60-ra, és utána újra vissza 140, na pl. ilyenkor akár 10-20 másodpercig is olyan irdatlan füstfelhő, hogy alig látok a tükörben. És szégyenkezem magam és a márka nevében is :(
Mivel az injektorokat kimérettem, azok tökéletesek, csak arra tudok gondolni, hogy nem kap elég levegőt és ezért kutatok a MAF környékén.
A teljesítménymérés padon lesz? Elvileg gondolom EOBD csatin akkor rámásznak, ott esetleg megkérheted, hogy MAF és MAP szenzor adatok olvassanak már neked 1-2 helyzetben (pl. alapjárat meg fél terhelés, ilyesmi). Ha megteszik grátisz.
Hátha okosabb leszek.
Mivel az injektorokat kimérettem, azok tökéletesek, csak arra tudok gondolni, hogy nem kap elég levegőt és ezért kutatok a MAF környékén.
A teljesítménymérés padon lesz? Elvileg gondolom EOBD csatin akkor rámásznak, ott esetleg megkérheted, hogy MAF és MAP szenzor adatok olvassanak már neked 1-2 helyzetben (pl. alapjárat meg fél terhelés, ilyesmi). Ha megteszik grátisz.
Hátha okosabb leszek.
Adrián2008-04-26 16:02:54 // 8232
Hali!
Egyébiránt menetteljesítményben változott valami ezért gyanakszol valamire?
Megmondom őszintén szívesen segítenék de a nem túl távoli jövőben max 1 teljesítménymérést iktatok be! Azt majd közzé teszem!;)
Egyébiránt menetteljesítményben változott valami ezért gyanakszol valamire?
Megmondom őszintén szívesen segítenék de a nem túl távoli jövőben max 1 teljesítménymérést iktatok be! Azt majd közzé teszem!;)
kru2008-04-26 14:53:57 // 8231
Ja meg azt mondják az okosok, hogy mivel nincs pillangószelep, ezért alapjáraton légköri nyomást mutat a rendszer és nem olyan, mint a szívó benzin.
Nem tudom igaz-e, de elvileg ez magyarázná a dolgot... mármint MAP szenzor kapcsán.
Nem tudom igaz-e, de elvileg ez magyarázná a dolgot... mármint MAP szenzor kapcsán.
kru2008-04-26 14:51:42 // 8230
Köszi!
Az van, hogy én nem tudok mérni, csak a Misi, de ő meg Dunakeszin... Mindegy, ha egyszer olyan szerelőnél jársz bármi okból és megcsinálja neked, akkor nézzetek rá, légy szíves, főleg a légtömegmérő alapjárati g/s értéke érdekelne.
Légtömegmérőt nem tudja valaki mennyi lehet egy új? 2.4 20V-hez.
Az van, hogy én nem tudok mérni, csak a Misi, de ő meg Dunakeszin... Mindegy, ha egyszer olyan szerelőnél jársz bármi okból és megcsinálja neked, akkor nézzetek rá, légy szíves, főleg a légtömegmérő alapjárati g/s értéke érdekelne.
Légtömegmérőt nem tudja valaki mennyi lehet egy új? 2.4 20V-hez.
GEORGE2008-04-26 12:26:53 // 8229
Soha nem mértem még, de ha gondolod akkor megmérheted a gépemen ezen paramétereket.
Azt vettem észere ha 60-al gurulgatok és onnan "elindul" a sor majd ujból lassitani kell akkor köpköd korompamacsokat mikor kisebbett mikor nagyobbat....
ha meg "kergetnek" :-) akkor a mögöttem jövő lámpafényében látszódik kismértékű füstölés a megindulás elején amit szépen elhagy......
Azt vettem észere ha 60-al gurulgatok és onnan "elindul" a sor majd ujból lassitani kell akkor köpköd korompamacsokat mikor kisebbett mikor nagyobbat....
ha meg "kergetnek" :-) akkor a mögöttem jövő lámpafényében látszódik kismértékű füstölés a megindulás elején amit szépen elhagy......
Jata2008-04-24 15:48:18 // 8228
Nah akkor jolvan! Egyel több dolog amit figyelnem kell a vason! :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-24 10:30:05 // 8227
végre :)
kru2008-04-24 10:10:25 // 8226
Uraim, rég jártam erre :(
Kis vitaindító topic: JTD-ben a MAP (szívósor nyomás) szenszor alapjáraton mennyit kellene mutasson?
Nekem a következő a helyzet:
1. motor nem jár, gyújtás van: 100kPa - ezt az gondolnám normális, ilyenkor légköri nyomás van mindenütt
2. motor jár, alapjárat, áll az autó egy helyben: nekem 101-102kPa-t mutat - na itt kezdődnek az érdekes dolgok, én azt hittem eddig, hogy a turbós autók a turbó nyomás felépülése előtt sima szívóként működnek, én alapjáraton 40-50kPa-t vártam volna...
Vagy az EGR bezavar??
3. motor jár, autó gurul, sebességben, de motorfék van: szintén ez a 101kPa körüli érték, számomra ez is furcsa
4. motor jár, autó gyorsul, kvázi padlógáz, 210-220-230kPa körül, könnyedebb gyorsulások esetén 130-150-170kPa
Viszont 100 alá soha-de-soha nem megy, semmilyen körülmény között.
Na várnám tanácsaitokat, szerintetek ez normális így?
Plusz kérés 2.4 20V tulajoktól, van esetleg valaki, aki úgy gondolja a saját autójáról (Adrián, george), hogy tökéletes (nem füstöl, stb.), és van rá lehetősége, akkor megmérné arra alkalmas műszerrel a fenti 4 helyzetben a MAP és MAF értékeket?
Vagy van valakinek egy gyári előírt karakterisztika görbéje MAF-ra, MAP-ra?
Összehasonlítás végett. Gyanakszom, hogy a MAF-om sincs túl jó állapotban, a MAP sem biztos, ezért füstölgethet időnként.
Viszont nem vennék ezekből blindre, mert nem olcsók.
MAF kapcsán csak alapjárati mérésem van egyelőre, azaz
2. pont: alapjáraton 19 g/s illetve számomra furcsa módon, egyszercsak leesik 8-9 g/s-re. Sajnos itt nincs guruló adatom.
Ja fentiek üzemmeleg motorral, vízhőfok 86-87fok.
Kösziiii!!!
Kis vitaindító topic: JTD-ben a MAP (szívósor nyomás) szenszor alapjáraton mennyit kellene mutasson?
Nekem a következő a helyzet:
1. motor nem jár, gyújtás van: 100kPa - ezt az gondolnám normális, ilyenkor légköri nyomás van mindenütt
2. motor jár, alapjárat, áll az autó egy helyben: nekem 101-102kPa-t mutat - na itt kezdődnek az érdekes dolgok, én azt hittem eddig, hogy a turbós autók a turbó nyomás felépülése előtt sima szívóként működnek, én alapjáraton 40-50kPa-t vártam volna...
Vagy az EGR bezavar??
3. motor jár, autó gurul, sebességben, de motorfék van: szintén ez a 101kPa körüli érték, számomra ez is furcsa
4. motor jár, autó gyorsul, kvázi padlógáz, 210-220-230kPa körül, könnyedebb gyorsulások esetén 130-150-170kPa
Viszont 100 alá soha-de-soha nem megy, semmilyen körülmény között.
Na várnám tanácsaitokat, szerintetek ez normális így?
Plusz kérés 2.4 20V tulajoktól, van esetleg valaki, aki úgy gondolja a saját autójáról (Adrián, george), hogy tökéletes (nem füstöl, stb.), és van rá lehetősége, akkor megmérné arra alkalmas műszerrel a fenti 4 helyzetben a MAP és MAF értékeket?
Vagy van valakinek egy gyári előírt karakterisztika görbéje MAF-ra, MAP-ra?
Összehasonlítás végett. Gyanakszom, hogy a MAF-om sincs túl jó állapotban, a MAP sem biztos, ezért füstölgethet időnként.
Viszont nem vennék ezekből blindre, mert nem olcsók.
MAF kapcsán csak alapjárati mérésem van egyelőre, azaz
2. pont: alapjáraton 19 g/s illetve számomra furcsa módon, egyszercsak leesik 8-9 g/s-re. Sajnos itt nincs guruló adatom.
Ja fentiek üzemmeleg motorral, vízhőfok 86-87fok.
Kösziiii!!!
WarbiRunner (Gyuri)2008-04-23 22:22:15 // 8225
Megy a trak, fordulatszám jeladó volt. A gyakorlatban nem 5 perc a csere, legalábbis járdán, emelővel, felbakolva nem. Aknáról nem kicsit lett volna egyszerűbb, mert így vagy láttam, vagy csavartam :-) És csak a bal kezem fért oda a féltengely meg a blokk között úgy, hogy közben szemeztem az olajteknővel. És egykézzel kellett imbuszra csövet rakva lelazítani. Jó volt :-) De már biztosan működik végre.
Haszna is volt több is a történetnek:
-elolvastam a JTD leírását, sejtem a működését
-mostmár bele merek nyúlni...bár ez nem feltétlenül előny :-))
Haszna is volt több is a történetnek:
-elolvastam a JTD leírását, sejtem a működését
-mostmár bele merek nyúlni...bár ez nem feltétlenül előny :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-23 15:40:09 // 8224
ma megyek gyúrni vazzeg :)
Jata2008-04-23 14:43:30 // 8223
Megyek.Egész héten vagyok edzésen. A csájéval!!! :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-23 12:05:36 // 8222
a jürgen engem sem érdekel de ha már 310ft a nyál litere akkor adjanak már valami minőséget is!
Selmak2008-04-23 12:00:25 // 8221
Szerinted érdekel hogy jürgenben mi mennyi idő alatt megy szét? Nem ez az első zsákutca vadhajtásuk, de a lúzer magyar akkor is meg fogja venni. Amíg az olaszoknak szembe kell menni az előítélettel addig legalább jobb minőséget fognak produkálni a fricceknél, nincs illúzióm a felól ha elérik a fricc presztizs szintet akkor nem lesz rohamos minőség romlás.
Wickey2008-04-23 08:08:20 // 8220
:-)))
nekem meg van egy rendszergazda ismerősöm, az meg mindenért az internet explorert meg a hülye usert okolja. :-)
nekem meg van egy rendszergazda ismerősöm, az meg mindenért az internet explorert meg a hülye usert okolja. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 21:41:00 // 8219
akkor gyúrjál füstös :)
Jata2008-04-22 21:36:57 // 8218
Csabi jön! Majd jól leitatlak titeket azt belelöklek a tóba! :D
Jata2008-04-22 21:36:07 // 8217
Sátor vagy Hotel. A hotelnak nemtudom az árait. Sátor ingyenes! :)
Jata2008-04-22 21:35:15 // 8216
Tudom.Gondolom. Elöbb utobb ugyis kilesz cserélve.
De most lépek. Reggeles vagyok.
Te meg menj gyakorolj pelenkázni! :))))))))) :DDDDDDD
Vagy menj le a terembe gyurni! :))))) PFT!!!!!
De most lépek. Reggeles vagyok.
Te meg menj gyakorolj pelenkázni! :))))))))) :DDDDDDD
Vagy menj le a terembe gyurni! :))))) PFT!!!!!
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 21:34:18 // 8215
megyünk is :) az alvást kell megoldani valahogy...
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 21:33:37 // 8214
nem olcsó a LMM :(
Jata2008-04-22 21:32:01 // 8213
Jah.Hogy rohadjon meg.Lehuztam a csatit azt jobb?!?!?!? Ez van.Marad igy! :)
Pecabuli Június 7.Szombat.Reggel 8óra :))) Neked is kötelezö a részvétel!!!!!!!!!!!!!!
Pecabuli Június 7.Szombat.Reggel 8óra :))) Neked is kötelezö a részvétel!!!!!!!!!!!!!!
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 21:27:07 // 8212
Mikor lesz a horgászbuli?
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 21:26:15 // 8211
akkor úgy kell járni :) gallyra ment?
Jata2008-04-22 21:23:28 // 8210
Á semmi! Felnéztem Halesz koma kirakta-e a horgászbulit! De hát még mindig rágnom kell a száját Pft! Megvan a kis erőmű is. LMM-em nélkül meg megy mint az állat... :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 21:20:21 // 8209
nah mi van veled Te svéd subarus ördög? :)) bírja a kicsi kocsi?
Jata2008-04-22 21:18:07 // 8208
Ezek nemérdekellnek! Csak az enyém bírja! :))) Lassan 189e lesz a vasba.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 20:41:17 // 8207
jah de a fosvágennél azért adnak a fámára még is szarrá megy a porlasztó...
Selmak2008-04-22 17:04:55 // 8206
Pinalogósba szerinted a márkaszervizben Mann szűrőt raknak? A legolcsóbb, legagyibbat berakják, a legdrágábbat számlázzák. Ez az üzlet nem a szakszerű munka.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 13:13:16 // 8205
lehet a 20 forintos szűrő átereszt de ne mond nekem, hogy egy Ufi, Mann, Fiaam szűrő átereszt..
Selmak2008-04-22 13:04:32 // 8204
Pinalogós 1.5 DCi-nek pl. átereszt a szűrője CR pumpa porlasztócsúcs megy a ganajra. Tudják nem foglalkoznak vele, user meg szív és penget mint a katonatiszt. Töltőpisztoly vége szennyeződhet, meg tankoláskor vihet be a szél koszt de ezt a szűrőnek ki kellene szűrnie. Na meg tartálykocsik és a kútoszlopok se mindig állanak a helyzet magaslatán, főleg ha ügyeskednek a kutasok.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-04-22 12:49:55 // 8203
na de várjunk már mi az, hogy nem jó a résbőség? a fő kérdés miért szennyezett a nafta? ne má a felhasználónak kelljen berakni 3om szűrőt, hogy bírja a porlasztócsúcs...