Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

ALFI1562008-05-25 21:29:26 // 8502
De veszel azért nem?
GEORGE2008-05-25 21:28:37 // 8501
Szombaton hol vettem volna?? No meg nem hiszem hogy amit én tudok magamnak attól versenyképesebb árat tudnának adni :-)
ALFI1562008-05-25 21:28:23 // 8500
Szerencséd volt.Nekem is kellett az elözőbe.
GEORGE2008-05-25 21:27:46 // 8499
151 van benne.....hogy mennyibe kerül nem tudom nem jártam még utána.
Lehúzták a fiúk a csatit és most tökéletes annyi a bibi hogy világit a motorcontrol lámpa meg csipog elinditás után és küldözget a delerhez :-)
Wickey2008-05-25 21:26:30 // 8498
mostakkor ez hogy is van?
Én mióta vettem az autót (70ezer km-el ezelőtt), nem cseréltem LMM-et, és biztos vagyok benne, hogy nem vadonatújjal adták oda... A sokszelepeseké gyökérebb? Éljen a fogyasztói társadalom.
Robert-jtd2008-05-25 21:25:33 // 8497
Most ezt megcáfolnám,mert az enyémben 240e/km volt mikor eladtam ebből 130e-ret én tettem bele és tudtommal sosem volt cserélve rajta!:)
Na ezt add össze:))
ALFI1562008-05-25 21:23:46 // 8496
Sürün kell levegőszűrőt cserélni.Azt mondják az is számít valamit.40-50ezret megy el.
ALFI1562008-05-25 21:21:59 // 8495
Vettél helyette már másikat?
Adrián2008-05-25 21:21:50 // 8494
ez az LMM kérdés gyenge pont !Mi Km -nél jársz kb?Mi veri ezeket tönkre?
Gondolom a potlása nem 5 ft!:(
GEORGE2008-05-25 21:12:38 // 8493
Seléniára igyekezvén Szekszárd után egy elözés közben rántott egyet a verda majd szépen elkezdett veszteni a sebességéből......
Tiszta "boldog" lettem....
megálva semmi hibát nem találtam.
Látszólag minden rendben volt, csakeltünt az ereje az autónak...sik uton kitartó pedáltaposással 80km/h lejtön belendült emelkedőn 60.....

Kihasználva alendületből való autózást és Mike koma segitségét aki kifékezgette a belsőből az autósokat hogy nekem ne kelljen soha fékeznem lejutottunk pécsre.
Ott egyből az ábelautóház szervízébe...
Megadta magát a LMM....csati lehúzva és újból jó a gép...
Robert-jtd2008-05-25 20:40:37 // 8492
Ezért is javasoltam itt az ismeretlen cartársamnak,hogy inkább ne faracsgálja mert rámehetnek a he.fejek!:(
Van olyan ismerősöm akinek off (opel frontera) ebben szintén ez a VM-van 93é-járat az újabbakban már nem VM-moci van.
Na néki a 4-ből 3-is elvolt repedve most a télen csináltatta meg.
Wickey2008-05-25 20:12:23 // 8491
jah. Ez a tapasztalat. Ha gond van vele, akkor az szinte biztos, hogy hengerfej.
Robert-jtd2008-05-25 20:07:35 // 8490
Ebben eggyetértek veled,hogy igen sokat kibírnak ezek a VM-blokkok az igen de a he.fej az igencsak gyengusz pontja ennek a konstrukciónak sajnos!:(
A motor alja elmegy akár 400-500e/km-t is de a he.fejekkel vigyázni kell mert hajlamosak elpattanni nemcsak hideg motornál de még üzemi hőfokon is ha nagyon megvan hajtva!:(
Robert-jtd2008-05-25 20:04:01 // 8489
Ha adhatok eggy jótanácsot akkor csak óvatosan azzal a faragással!:)
Nékem is volt ilyen VM-mocival felszerelt kocsim(AR 164) annakm idején és szerencsém volt mert csak he.-fej pakolást kellet anno cserélni.
Mostani kocsimban is ilyen moci van de ez 98-as és elektromos adagolós de én nem akarom feljebb huzogatni,mert lehet több lenne a károm mint a hasznom!:)
GEORGE2008-05-25 16:53:17 // 8487
A fosch csak őszerintük jó, amugy egy kalap szar :-)))
GEORGE2008-05-25 16:52:27 // 8486
Miért az előtőltés az nem számit szerinted? :-)
Igaz azt macerás állitani mert ott az adagolót kell forditani......
Átok79146TD2008-05-25 16:51:31 // 8485
nem előtöltést akarok..
hanem mennyiséget..:DDDszóval füstcsavaron tekerni befelé....:DDD
Átok79146TD2008-05-25 16:50:07 // 8484
köcce..
képzeld...
sz@pat a bosch....
nem tudok mennyiséget állítani..mert nincs olyan 13as kulacsom ami rámenne a kontraanyára..:SSSS

a tnyomás állítás ennél a wg szelep állításával valósul meg??
GEORGE2008-05-25 16:49:34 // 8483
Ja és még valami ha nagyon nagy előtőltést adsz neki melegedni fog a vízed! Szóval el lehet tökölni a csavargatással :-)
GEORGE2008-05-25 16:48:04 // 8482
Szerintem mindkettőt persze összehangolva .-)
Átok79146TD2008-05-25 13:40:10 // 8481
Ez lemaradt:DDD
Átok79146TD2008-05-25 13:35:45 // 8480
Üdv. mindenkinek:DD

A múlt és a jelen:))))


Ma kicsit kikormoltam a gépet...

2-3-ban simán leforogja 4500at, de 4.ben elég lassan..:DD

sztetek..(aki ért hozzá)mennyiséget kellene adni neki vagy turbonyomást?:DD
Wickey2008-05-24 17:52:33 // 8479
EDC adagolós VM dízel. Ezt már elméletileg lehet chipelni. Turbónyomást is lehet növelni, na persze csak ízlésesen. Sokat bírnak ezek az osztotthengerfejes mocik, de azért messze nem mindent.
dudiszabi2008-05-23 19:45:45 // 8478
Sziasztok!
Véleményeket és tapasztalatokat szeretnék kérni dízel tuninggal kapcsolatban! Szeretett 155 kettőfél tádémat tuningolnám csöppet! Nem akarom hogy a motor élettartamára menjen rá a szögelés, de jó lenne egy kicsit faragni rajta!
Wickey2008-05-23 14:32:44 // 8477
vagy értelmesebb dolgokkal foglalkozik a t. publikum mint holmi olajkályha. :-P
Adrián2008-05-23 14:21:25 // 8476
Tudjátok miért ilyen csendes a dízel topik mert mindekinek megbízhatóan működik a dejzel technics!;)Ennyi!!!
kru2008-05-23 13:36:36 // 8475
de, csak általában autópályán, meg országúton használom és nem nulláról gyorsulok, lámpától lámpáig. de meg lehet győzni, hogy tökmindegy.

na ja, azért a zsír kell bele :)
GEORGE2008-05-23 10:52:11 // 8474
Mert te sose nyomod neki? :-D

Nekem a múltkor lejött a féltengelygumiharang a jobb belső.
Elkezdett a leírtak alapján szitálni....
Pirinél jól megtömtük zsírral vissza agumiharang és megszünt a jelenség...
kru2008-05-22 21:28:46 // 8473
Ahogy george mondja, érzed, hogy beszitál az autó eleje, ha egy kedves kövéret nyomsz neki. És adott ford.szám tartományban csinálja ezt, az egyes fokozatokban más-más intenzitással.

De tényleg 156 2.4 20v-knél lehet ezt hallani meg tapasztalni. Lehet, hogy kicsit alulméretezték, nem tudom. Mert külföldi alfás fórumokon nem egy ilyen esetről olvastam.

A nagy nyomaték, de inkább úgy mondanám a tulaj kedvelt lámpától-lámpáig gyorsulgatása (és itt nem magamra gondoltam, hanem az előzőre).
GEORGE2008-05-22 19:13:38 // 8472
Gyorsitáskor vibrációt érezni a kormányon..mind1 hogy 80-ról vagy 140-ről nyomsz padlógázt.
Elkezd finoman vibrálni a kormány majd ha elengeded a gázpedált akkor megszünik a jelenség.....
Ez az egy típus betegsége vana 156 2,4 mjetnek...
GTPeti2008-05-22 15:33:34 // 8471
Honnan lehet észrevenni, hogy ezek az alkatrészek cserére szorulnak? (A nagy nyomaték nyírja/nyírta ki őket?)
kru2008-05-22 15:08:29 // 8470
Urak!

Eléggé szűk a kör, akit érdekelhet... de hátha.

2.4 20V belső csuklók
GTPeti2008-05-15 17:50:10 // 8469
Említettem neki. Ismeri a VP44-et. Háát, a véleménye róla elég lehangoló (ami az élettartamot, konstrukciót és megbízhatóságot illeti).
(Szerinte az újgenerációs VP37sokkal jobb.)
Selmak2008-05-13 15:41:32 // 8468
180 BARnál nyit és amíg nem esik ez alá benne a gázolaj nyomása addig nyitva is marad. Tuning diesel adagolók is képesek CRt meghazudtoló nyomásra. Pl a BOSCH VP44 ami végülis egy lebutított mechanikus adagoló megspékelve némileg elektronikával is képes 1500-1800 BAR nyomásra.
GTPeti2008-05-13 15:19:06 // 8467
Neki 180 bar-ra vannak beállítva. De hogy ez az előbbiből mit jelent, az kizárt mert nem tudom. :)
Selmak2008-05-13 15:15:00 // 8466
Ja mert a hagyományos adagolóban nem sokszázbárok szaladgálnak. A mechanikus polasztócsúcs nyitási nyomása ugyanis nem egyenlő a maximális befecsekendezési nyomással.
GTPeti2008-05-13 15:12:36 // 8465
Nem, két szívódízele van. (Kangoo és L300) Nagy növényolaj-fan a srác. (Ebben nincs is semmi rossz.)
GEORGE2008-05-13 15:05:41 // 8464
akár olyanja is lehet :-D
Selmak2008-05-13 14:55:39 // 8463
Skóta 120 L? :D
GEORGE2008-05-13 14:48:19 // 8462
A kollégád igazi szakértő lehet :-))
fogadjunk egy valamilyen 1,2 benzines géppel szenved :-D
GTPeti2008-05-13 00:07:04 // 8461
Engem a kollégám állandóan azzal "traktál", hogy vigyázzak, mert ha elkopnak a nagynyomású csúcsok, akkor lyukat fúr(nak) a henger(ek)be...
WarbiRunner (Gyuri)2008-05-13 00:04:05 // 8460
Na ilyet még nem tapasztaltam. Olyan volt, hogy csak megpöccintettem az önindítót, és végtelen ciklusba került :-) Indítózott, mint az ökör, de semmi mást nem csinált, nem adagolt üzemanyagot. De nem állt le az önindító, mikor visszaengedtem, csak mikor elvettem a gyújtást. Bug. Egyszer csinálta, azóta nem "pöccintek" :-))
Mondjuk az is véletlen volt. Épp indultam volna, mikor rámcsörögtek, gondoltam mégse indítom be addig. Ebből lett a pöcc.
cseri2008-05-12 20:32:32 // 8458
Na valami ilyesmi érzés van. nem indul nehezen csak mintha 1-2 henger indulna el. A következő inditásnál meg pipec minden Ha odakerülök megnézetem , hogy mit tárolt el . Kösz az infokat.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-05-12 13:07:14 // 8457
a társam jtd-je kevesebbet evett meg nem füstölt csak mikor cipőzte dadogott ...meg nem indult el a végén..
Selmak2008-05-12 09:30:10 // 8456
Kopott porlasztócsúcsnál viszont sokat zabál, nem megy és dől belőle a korom.

A 146-n megfigyeltem hogy ha nincs elég ideig megtekertetve az öntindítóval akkor nem épül fel rendesen a CR nyomás és vagy nem indítja porlasztócsúcsokat az ECU vagy 2 henngerrel indul be.
Trisz2008-05-12 08:38:19 // 8455
http://www.youtube.com/watch?v=lJqgZMIm06I&feature=related
Erhard 242 (Pure Energy)2008-05-12 08:27:16 // 8454
porlasztócsúcs ha nagyon kopott akkor indul nehezen pl...
GEORGE2008-05-12 07:56:35 // 8453
Így leírásból nehéz bármit is mondani.
El kell vinni és megnézni hogy a kompjuter tárol-e hibát....
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak