Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia
Erhard 242 (Pure Energy)2008-06-20 22:34:02 // 8802
olyat kell venni ami nem a map szenzort piszkálja..
Átok79146TD2008-06-20 22:25:32 // 8801
és most ne térjünk ki a map szenzort átb@szó power box-okra..:DD
ezt nem is tudom miért írtam.valamit akatam ezzel kapcsolatban írni de elfelejtettem...DD
bocsi:)
ezt nem is tudom miért írtam.valamit akatam ezzel kapcsolatban írni de elfelejtettem...DD
bocsi:)
Átok79146TD2008-06-20 19:33:39 // 8800
már láttam hajtókart köszi..:))))az alfáéra nem vok kíváncsi...:DDDD
sztem a 4500-at egyszer egyszer simán bírnia kell...
vagy nem de akkor majd meglepődök..:DDD
sztem a 4500-at egyszer egyszer simán bírnia kell...
vagy nem de akkor majd meglepődök..:DDD
Átok79146TD2008-06-20 19:30:53 // 8799
no...Én sem bántásként mondtam.nem hinném h csak 1-2 paramétertől függne csak.
beállításon a ti (jtd)motorjaitoknák pont az ecu átírást értettem..
egy jó chippes azt csinál az autóval amit szeretnél...
persze ha az lmm rossz az más kérdés.és most ne térjünk ki a map szenzort átb@szó power box-okra..:DD
beállításon a ti (jtd)motorjaitoknák pont az ecu átírást értettem..
egy jó chippes azt csinál az autóval amit szeretnél...
persze ha az lmm rossz az más kérdés.és most ne térjünk ki a map szenzort átb@szó power box-okra..:DD
MIFI2008-06-20 19:28:58 // 8798
Kíváncsi vagy a hajtókarra?:D
Átok79146TD2008-06-20 19:26:19 // 8797
:DDD
mondom ritkán...DDDés nem hal el 3600-nál...:)))
mondom ritkán...DDDés nem hal el 3600-nál...:)))
András bácsi2008-06-20 19:24:03 // 8796
Jól látod, eladtam. Pénzügyi megfontolás is játszott, de annyira nem is jött be. Az egy Opel, enyhén átszabott köntösben. :DDD
A 156 jobban megy, jobban fogyaszt, és nekem szebbek is a vonalai. Kár hogy nem benyás V6...
Nem sokáig = meg lesz oldva bizonyára.
Hasonlóak a tünetek, de inkább arra gyanakodom, hogy valahol valami repedt-lyukas. Bár teszt nem volt még, de a cooler utáni cső már ment a kukába, az végighasadt. Akkor kezdett füstöt okádni.
A 156 jobban megy, jobban fogyaszt, és nekem szebbek is a vonalai. Kár hogy nem benyás V6...
Nem sokáig = meg lesz oldva bizonyára.
Hasonlóak a tünetek, de inkább arra gyanakodom, hogy valahol valami repedt-lyukas. Bár teszt nem volt még, de a cooler utáni cső már ment a kukába, az végighasadt. Akkor kezdett füstöt okádni.
GEORGE2008-06-20 16:37:10 // 8795
Kérdezz rá a pontos árra.
Az enyémben ez van: 0 281 002 598 ez van a csőre írva.
magára a szondára nem tudom, mg nem vettem ki...
Az enyémben ez van: 0 281 002 598 ez van a csőre írva.
magára a szondára nem tudom, mg nem vettem ki...
kru2008-06-20 16:15:22 // 8794
beállítás kérdése...az enyém pl jóformán teljesen fütmentes...
őőő, hát ennél sokat nem tudsz állítgatni, max az ECU-ben a táblákat átirogatod, de mivel az a gyári most, így nem kéne... LMM a jelenlegi tipp, hogy az lesz a ludas, de majd kiderül.
őőő, hát ennél sokat nem tudsz állítgatni, max az ECU-ben a táblákat átirogatod, de mivel az a gyári most, így nem kéne... LMM a jelenlegi tipp, hogy az lesz a ludas, de majd kiderül.
kru2008-06-20 16:14:17 // 8793
nem emlékszem pontosan, nekem 35 vagy 39 az ár, amit tudok, de meg kell kérdezni majd megint. szólj, ha kell.
kru2008-06-20 16:13:13 // 8792
jól látom, te eladtad a 159-et? jól tetted :DDDDD (bocs, SZVSZ)
mit jelent, hogy reméled nem sokáig? mi lesz a gyógyír nálad?
nálam füst:
röviden:
----------
nekem 2000 alatt is, főleg akkor, ha egyenletes sebességel mész sokat és utána odapörkölsz, mintha felgyűlne folyamatosan, plusz ha teljesen nagypapa módban mész és váltogatsz, akkor is pöfékel. sokat kap valami miatt.
hosszabban:
-----------------
kimérettük padon a cuccot, van mindenféle görbém, stb.
ami tisztán látszik, hogy adrián gépéhez képest az LMM sokkal-sokkal több levegőt mér, s mivel gyak. egy időben, teljesen azonos körülmények között történt a mérés, az nem frankó.
az is látszott a görbén, hogy 2000-ig, amíg nem épül fel a nyomás, kibaszott magas az emissziós érték, aztán 2000 felett, mikor van már levegő, akkor leesik, de 3000 felett megint emelkedik és ott már annyi naftát kaphat, hogy a motort is visszafogja.
a turbónyomás egyébként megvan, ugyanannyi bar, mint adriánnál. az kilőve.
vélhetően LMM lesz, mert amúgy nézettem az injektorokat, hogy mennyit kompenzálnak (kiszerelés nélkül) és a szaki azt mondta, hogy nagyon nagy gáz nem lehet így blindre.
szóval ennyi. megyek egy examiner-es emberhez, aki megmondja, hogy mennyi az ECU-ben tárolt középérték és megnézzük, miket mér és majd kiderül.
mit jelent, hogy reméled nem sokáig? mi lesz a gyógyír nálad?
nálam füst:
röviden:
----------
nekem 2000 alatt is, főleg akkor, ha egyenletes sebességel mész sokat és utána odapörkölsz, mintha felgyűlne folyamatosan, plusz ha teljesen nagypapa módban mész és váltogatsz, akkor is pöfékel. sokat kap valami miatt.
hosszabban:
-----------------
kimérettük padon a cuccot, van mindenféle görbém, stb.
ami tisztán látszik, hogy adrián gépéhez képest az LMM sokkal-sokkal több levegőt mér, s mivel gyak. egy időben, teljesen azonos körülmények között történt a mérés, az nem frankó.
az is látszott a görbén, hogy 2000-ig, amíg nem épül fel a nyomás, kibaszott magas az emissziós érték, aztán 2000 felett, mikor van már levegő, akkor leesik, de 3000 felett megint emelkedik és ott már annyi naftát kaphat, hogy a motort is visszafogja.
a turbónyomás egyébként megvan, ugyanannyi bar, mint adriánnál. az kilőve.
vélhetően LMM lesz, mert amúgy nézettem az injektorokat, hogy mennyit kompenzálnak (kiszerelés nélkül) és a szaki azt mondta, hogy nagyon nagy gáz nem lehet így blindre.
szóval ennyi. megyek egy examiner-es emberhez, aki megmondja, hogy mennyi az ECU-ben tárolt középérték és megnézzük, miket mér és majd kiderül.
WarbiRunner (Gyuri)2008-06-20 15:28:55 // 8791
Én még egy szituációban láttam kormolni az enyémet, mégpedig állóhelyben. Menetközben szoktam figyelni, visszapillantóból észrevehető kormot nem hagy, és a kipufogóvég sem igazán kormolódik. Mondjuk padlógázt se nyomok 2000 alatt, mint néhány helybéli versenypasszátos :-) Állóhelyben viszont, ha alapjáratról adok neki egy jobbacska gázfröccsöt, hogy 3000 fölé felpörögjön, akkor dob egy pamacsot. Gondolom ez valahol normális, hirtelen nem kap levegőt olyankor.
WarbiRunner (Gyuri)2008-06-20 15:22:53 // 8790
Ok, kösz! A haverom az egy ellenállás ugye? Mi a névleges értéke? Csak rámérnék, mielőtt macskákat hajigálok vele az udvarban :-)
Adrián2008-06-20 14:44:15 // 8789
én sem szaladok ám másnap a kasszához nyugi:))
GEORGE2008-06-20 14:36:35 // 8788
Hát ost mit tagadjam, sajna ez van :-(
:-))
:-))
Adrián2008-06-20 14:29:46 // 8787
Szegény ember vízzel főz nem? :-D
GEORGE2008-06-20 14:23:36 // 8786
Még mindig le van húzva a csati. .-(
A legolcsóbb forrásom 47-et mondott a komplett LMM-re.....
De lesz ez még olcsóbb érzem az 5-ös csigolyámban :-D
Na szóval nagyon frankón megy! szerdán szoritottam vele rendesen a A6 3,0 TDi-t .-)
Szerintem is átlag középértéket ad ilyenkor, izé használ ilyenkor a számitógép....
Tegnap ki akartam pucolni, hátha de aztán még sem lett rá idő....
Én semmit sem veszek észre azon kivül, hogy minden inditás után csipog és irkálja a kijelzőre, hogy vigyem szervizbe :-)
A legolcsóbb forrásom 47-et mondott a komplett LMM-re.....
De lesz ez még olcsóbb érzem az 5-ös csigolyámban :-D
Na szóval nagyon frankón megy! szerdán szoritottam vele rendesen a A6 3,0 TDi-t .-)
Szerintem is átlag középértéket ad ilyenkor, izé használ ilyenkor a számitógép....
Tegnap ki akartam pucolni, hátha de aztán még sem lett rá idő....
Én semmit sem veszek észre azon kivül, hogy minden inditás után csipog és irkálja a kijelzőre, hogy vigyem szervizbe :-)
Adrián2008-06-20 14:18:48 // 8785
beállítás kérdése... ez vicces van 1 két paraméter amin ez múlhat ;)nem bántásként mondtam de még a szaki is azt mondta hogy passz!
LMM az 1 dolog de a szenzor problámák az üzemanyag ellátó rendszer estleges hibája (főként a befecsk.sz.) és hogy ezekből mit szarik ki az ECU ez elég komplex dolog azért nehéz egyértelműen megmondani hogy mitől füstöl! Kru cartársunk esetében a turót az kizárhatjuk mit hibaforrást mert faszán felépül a benne nyomás és nem szarja az olajat!;) Szóval van hol keresgélni !:))
LMM az 1 dolog de a szenzor problámák az üzemanyag ellátó rendszer estleges hibája (főként a befecsk.sz.) és hogy ezekből mit szarik ki az ECU ez elég komplex dolog azért nehéz egyértelműen megmondani hogy mitől füstöl! Kru cartársunk esetében a turót az kizárhatjuk mit hibaforrást mert faszán felépül a benne nyomás és nem szarja az olajat!;) Szóval van hol keresgélni !:))
GEORGE2008-06-20 14:00:29 // 8784
ott már elhal teeeeeee 3,6 fölé a te verziódat nincs értelme forgatni :-)
Az enyém lazán türi a 4ezret ha kell :-)
Az enyém lazán türi a 4ezret ha kell :-)
Átok79146TD2008-06-20 13:49:54 // 8783
én max 4500ig azt iscsak nagyon ritkán:):)
GEORGE2008-06-20 13:43:58 // 8782
Ezt egy TD-s kérdi tölem? :-)
Átok79146TD2008-06-20 13:10:24 // 8781
és meddig forgatod??:D6000ig?:DD
GEORGE2008-06-20 13:05:29 // 8780
De füstől 4000-er felett de ép hogy látszódik...aztán ha városban sokat araszolok és utána megindulok köp egy pamacsot aztán elhagyja :-)))
Átok79146TD2008-06-20 12:54:47 // 8779
máris viszem Papa:DDDD
no mesélj..a te mjtd-d nem füstöl??:DD
no mesélj..a te mjtd-d nem füstöl??:DD
GEORGE2008-06-20 12:54:01 // 8778
Max az üres Astipezsgő üvegét .-DDHozzál is 2-öt gyorsan :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2008-06-20 12:38:41 // 8777
nekem izs..
Átok79146TD2008-06-20 12:37:41 // 8776
jujj..:DDDD
hozzámvágod a botodat??:DDDD
hozzámvágod a botodat??:DDDD
GEORGE2008-06-20 12:37:03 // 8775
Adok én neked asszem :-)
GEORGE2008-06-20 12:36:48 // 8774
Most is tudom, de valamiért a TD moci maradt meg bennem a kollégával kapcsolatbn, ezért mondtam neki a hőfokgombát .-)
GEORGE2008-06-20 12:35:38 // 8773
Nos akkor nagy valószínűséggel ezért nem találja :-)
Wickey2008-06-20 12:35:31 // 8772
gooombaaaa... :-)))
Átok79146TD2008-06-20 12:31:40 // 8771
Ne bántsd szegény Gyuri bácsit..:DDDöregszik na...:DDDD
Wickey2008-06-20 12:30:56 // 8770
Wickey2008-06-20 12:29:06 // 8769
hőgomba? JTD-n???
Azon csak egy jeladó van, a termosztáton. Tudtommal. A hűtőbe más nincs betekerve, max. csak TD-ken.
Azon csak egy jeladó van, a termosztáton. Tudtommal. A hűtőbe más nincs betekerve, max. csak TD-ken.
Wickey2008-06-20 12:28:25 // 8768
a hűtőventillátor keretében levő szar a te barátod. Az lesz az.
Én tavaly cseréltem, jó lett. George: ezt illett volna neked is tudnod, anno tavaly még te adtad a tippet :-))
Én tavaly cseréltem, jó lett. George: ezt illett volna neked is tudnod, anno tavaly még te adtad a tippet :-))
Átok79146TD2008-06-20 11:04:54 // 8767
beállítás kérdése...az enyém pl jóformán teljesen fütmentes...
András bácsi2008-06-20 10:42:58 // 8766
Neked hogyan füstöl? Nálam padlógáznál durva fekete füstfelhő távozik. :( Jelenleg, remélem nem sokáig.
kru2008-06-20 10:28:39 // 8765
GEROGE, ma megyek diagnosztikára - te még mindig lecsatolt LMM-mel jársz?
azon gondolkodtam, hogy ilyenkor az van, hogy van egy gyári tábla, ami mondjuk normál körülmények közötti légmennyiséget feltételez, tiszta szűrővel, stb. és ahhoz adagolja neked a nafta-t IQ-ból az ECU?
mert ha így, akkor én is lecsatolom a retekbe, amíg nincs replace-ment (feltéve, hogy tényleg ez a baja, de elvileg az is kiderülne, mert lecsatolás után nem nagyon kellene, hogy füstöljön).
azon gondolkodtam, hogy ilyenkor az van, hogy van egy gyári tábla, ami mondjuk normál körülmények közötti légmennyiséget feltételez, tiszta szűrővel, stb. és ahhoz adagolja neked a nafta-t IQ-ból az ECU?
mert ha így, akkor én is lecsatolom a retekbe, amíg nincs replace-ment (feltéve, hogy tényleg ez a baja, de elvileg az is kiderülne, mert lecsatolás után nem nagyon kellene, hogy füstöljön).
kru2008-06-20 10:28:06 // 8764
Félig off-topic, de milyen már az, hogy Volvo S40, LGB-xxx-es rendszám és kinézetre is kvázi 0km-es autónak gondolnám,
fehér színű, namost a lökös a kipuf körül olyan ótvar fekete, hogy az én rossz légtömegmérős batmobile-om is patyolattiszta ahhoz képest (mondjuk az enyém nem fehér)... no comment.
átok kormolók...
fehér színű, namost a lökös a kipuf körül olyan ótvar fekete, hogy az én rossz légtömegmérős batmobile-om is patyolattiszta ahhoz képest (mondjuk az enyém nem fehér)... no comment.
átok kormolók...
GEORGE2008-06-19 21:40:21 // 8763
Hopsz ebben iagazad van! Én vagyok a hüle! kevertem "Átok" 146-val, bocsi!
WarbiRunner (Gyuri)2008-06-19 21:39:14 // 8762
A Tempra adagolós TD volt, nem? Az enyém JTD.
WarbiRunner (Gyuri)2008-06-19 21:38:06 // 8761
Na ezt méér küldte mégegyszer....szóval akkor a relé felé keresgéljek mégiscsak?
Ha hidegen beindítom az autót, rákapcsolom a klímát, már akkor mennie kell a lassú fokozatnak?
Ha hidegen beindítom az autót, rákapcsolom a klímát, már akkor mennie kell a lassú fokozatnak?
WarbiRunner (Gyuri)2008-06-19 21:36:50 // 8760
Nem van. És a repair manualban végre megtaláltam, az is csak a termosztástban lévő gombát említi. Szabad fordításban: a termosztátházban lévő NTC hőgomba adja a víz hőmérséklet jelet a vezérlőegységnek, valamint vezérli a műszercsoport hőfokmérőjét és túlmelegedés jelző lámpáját.
Követketetésem: a hőgomba jó,mert a hőmérséklet kijelzésem stimmel, stabil 89 fokon áll üzemmelegen. Gondolom a ventillátort is ez vezérli, tehát valahol ez után van a hiba.
Követketetésem: a hőgomba jó,mert a hőmérséklet kijelzésem stimmel, stabil 89 fokon áll üzemmelegen. Gondolom a ventillátort is ez vezérli, tehát valahol ez után van a hiba.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-06-19 21:10:29 // 8759
az én hűtőmben sincs gomba...csak a termosztátban van ...
GEORGE2008-06-19 21:09:25 // 8758
Passzolok koma.
nekem a TD TEmprámba ami tök ugyan az volt mint a tied volt a hűtőben ilyen gomba és nekem az volt behalva..
nekem a TD TEmprámba ami tök ugyan az volt mint a tied volt a hűtőben ilyen gomba és nekem az volt behalva..
WarbiRunner (Gyuri)2008-06-19 21:07:57 // 8757
Nem van. És a repair manualban végre megtaláltam, az is csak a termosztástban lévő gombát említi. Szabad fordításban: a termosztátházban lévő NTC hőgomba adja a víz hőmérséklet jelet a vezérlőegységnek, valamint vezérli a műszercsoport hőfokmérőjét és túlmelegedés jelző lámpáját.
Követketetésem: a hőgomba jó,mert a hőmérséklet kijelzésem stimmel, stabil 89 fokon áll üzemmelegen. Gondolom a ventillátort is ez vezérli, tehát valahol ez után van a hiba.
Követketetésem: a hőgomba jó,mert a hőmérséklet kijelzésem stimmel, stabil 89 fokon áll üzemmelegen. Gondolom a ventillátort is ez vezérli, tehát valahol ez után van a hiba.
GEORGE2008-06-19 20:58:01 // 8756
A hűtő oldalában keresd! kell lennie!!
WarbiRunner (Gyuri)2008-06-19 20:53:01 // 8755
A termosztátban van hőgomba, ami viszont kvázi új.
WarbiRunner (Gyuri)2008-06-19 20:49:39 // 8754
A hűtőben nem talátam klasszikus hőgomba kinézetű cuccot. Sőt semmiféle vezeték nem fut be a motortápon és a barna ezekszerint ellenálláson kívül a környékre se. Vagy baromira eldugták pl a ventillátor alá. De akkor a jó édes nénikéjüket...
WarbiRunner (Gyuri)2008-06-19 20:41:03 // 8753
Most hogy nézem...nem is narancssárga, hanem barna..:-) Szóval ő az?