Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

pe-Ti2009-01-06 20:43:59 // 10002
Köszi egy picit megnyugodtam.....a kézifékkötéllel kapcsolatban tényleg kellene mennyiért, mikorra, szállítás?
Wickey2009-01-06 20:42:16 // 10001
nem ilyen az télen se. Nekem abszolút minimális terheléssel van, hogy 15-20 km alatt, de eléri a 80-as osztást, és onnan nem is mozdul, ha fene fenét eszik akkor se.
Budapestről visszafele meg az van, hogy a városban hamarabb felmelegszik, majd M3-M2 kifelé, ott meg tartja a 80-at. Még mínusz 5-7ben is. Pedig az az óránként 4 liter gázolaj ami olyankor lecsúszik a torkán plusz a nyolcvanas jéghideg menetszél az erősen ellentmondana ennek.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-06 20:40:55 // 10000
nyáron nekem is autópályán ...de télen 80 fok...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-06 20:39:28 // 9999
figyi nekem is vissza esik ha nincs terhelés nagy a vízhűtő nekem nyáron is csak a dugóban kapcsolódik be a ventillátor....
a gyári dobozban biztos gyári termosztát volt nem cserélgetik ki :) plusz benne van az AFL jel...
igen az 80 fok!
szerintem ne cserélj termosztátot mert ez télen ilyen!
Attie2009-01-06 20:39:04 // 9998
Ez jó, ha menet közben ezt tartja.
Attie2009-01-06 20:38:13 // 9997
Bp-en 15 km alatt nem éri el a 80 fokot.
Ma amikor mentem fel Szamosiékhoz a hegyre, akkor az emelkedőn elkezdett felmenni a mutató, de ahogy síkra értem visszaesett 50-re.
Aztán hazafelé kb 22-23. km-nél már beállt a szokásos 80-90 közé.
pe-Ti2009-01-06 20:36:13 // 9996
Így állt a vizem nyáron a csere után:
pe-Ti2009-01-06 20:32:42 // 9995
Üdv!
A 80 fok az 50 és a 90 közti vonal ugye....asszem ezt már valaki kifejtette itt??? Nekem az a gáz,hogy visszaesik ha nincs terhelés akár 60 fokra is!
kezdem elveszteni a bizalmam a gyári cuccokban főleg azért mert lehet az ugy. dobozában is ez lapul ld. gyári gázolajszűrő=UFI! Néztem a honlapod, jók az árak lehet rendelnék Tőled egy utángyártott termosztátot meg kézifékkötelet (jobb+bal) mennyi lenne ill. postázni szoktál vagy futárral?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-06 20:16:13 // 9994
mivel Behr bármi elképzelhető...:( nekem 80 fokig megy fel azt azért tartja...
pe-Ti2009-01-06 20:11:22 // 9993
Üdv!
Normális dolog, hogy a tavaly nyáron cserélt GYÁRI termosztát besz@rik?????? Ugyanis már egy pár hete furcsa a vízhőfokom először "csak" nehezen (8-10 km) érte el a 90-et most már ott tartunk, hogy városi forgalomban az 50 meg a vonal közé áll be csak akkor megy feljebb ha nyomom neki ha araszolok vagy megállok alapjáratra képes visszahűlni majdnem 50-ig....ja és fűtés van!
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-06 19:54:05 // 9992
Persze lehet, ezt nem tudhatjuk. De nem bízom az elektronikákban. Túl sokat foglalkozok velük ahhoz..:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-06 19:51:25 // 9991
ez igaz de sajnos az autó rossz törési tényezőjétől is sokan meghalnak...a 156nak egy kalap fos ha jól tudom...ettől nem fogom eladni az autóm:)
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-06 19:50:15 // 9990
Igen, elkanyarodtatok, erre próbáltam felhívni a figyelmet a kis szösszenettel. LÉnyeg, hogy ha baromi nagy eső van, óvatosan vezetsz, figyeled a nyomvályukat, a felcsapódó vizet az előtted lévő autónál, ezeket mind nem tudja a stabilizátor. Idáig ha van, ha nincs elektonyika, a vezető dolga felmérni a helyzetet.
A stabi csak próbál segíteni, ha mégis rosszul mérted fel. Viszont a jelenléte hajlamosít is rá. És szerintem nem írta senki, hogy semmire nem jó, de nem egy egetverő nagy extra. Szerintem se.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-06 19:49:58 // 9989
a francnak mész 180-nal mikor szakad az eső :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-06 19:49:29 // 9988
szerintem az ónos eső sokkal szarabb :(
de Gyurikám megint elkanyarodtál a realitástól...:D
az egész azzal kezdődött hogy mondtam az én autómban nincs ASR és ESP s azt mertem mondani nem is hiányzik! azt hogy szar dolog ilyet nem mondtam...s tudom milyen mivel az előzőben volt ...
ezek után jött a vízenfutásos dolog :DDD
GEORGE2009-01-06 19:44:28 // 9987
örülj neki, de az hogy a következőkben mi lesz gondolom azt nem tudod előre, igaz?

Ne legyél már te is olyan "fafejű" hogy ha eddig megusztad akkor ezek után nem is lehet belöle baj.......
GEORGE2009-01-06 19:43:18 // 9986
Sajnos engem rakott oldalra majd egy sávnyit...de nem jött senki....és a többi vízre futást én is megúsztam szerencsésen, mint te meg a többiek.

Ettől függetlenül a legszemetebb jelenség és evvel eggyütt az egyik legveszélyesebb.
Mert mi lenne veszélyesebb mint mikor egy autó irányithatattlan??
GEORGE2009-01-06 19:36:32 // 9985
Nagyon elkanyarodtunk már.....

A lényeg az, hogy Erhard azt írta vannak előjelek, hogy vízenfutás lesz....
Meg azt hogy az ESP nem való semmire.
Ezen ment el már elég messzire a "eszmecsere".......

Én úgy gondolom nagyon hasznos kiegészitő és terjedjen is el minnél szélesebb körben!
Annyit nem avatkozik be, hogy ne lehessen tőle élvezni az autóvezetést!
GEORGE2009-01-06 19:32:48 // 9984
És ez kizárja automatikusan, hogy te sosem úszhatsz fel, ergo ESP kalap szar???
Nem tudom miért makacskodsz, miért hajtogatod egyfolytában, hogy te veled ez eddig nem történt meg ergo nem is veszélyes a jelenség....

Sajnos már sokan meghaltak a vízenfutásból eredő ütközéstől.....
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-06 18:32:36 // 9982
Őszintén Te eddig hányszor úsztál fel úgy hogy ebből baleset veszélyes helyzet keletkezett? Én még 1x sem...
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-06 17:41:21 // 9981
Na jóóó.....A kérdés csak az, hogy a feltételek szükséges és elégséges feltételek e. Ha igen, akkor kvázi előjelek...:-)) Ha csak szükséges feltételek, akkor csak az elégségességhez hiányzó feltételek teljesülésére kell figyelni, amik egyúttal szintén kvázi előjelnek nyilvánulnak. Tehát szvsz két tényezős a dolog ebben a tekintetben. 1. A sofőr észleli és értelmezi az előjeleket (stabival is és nélküle is) és ennek megfelelően vezet. 2. Mikor az autó már kezd ficánkolni, az nem előjel, az már maga az esemény kezdeti szakasza. A sofőr is, és az elektronika is csak ezt képes észlelni, ekkor beavatkoznak.

A többi ízlés, rutin és szerencse kérdése. Apám autója az elektronika hibája (tempomat és abs) miatt ment árokba, nem tudott vele semmit kezdeni. Elektronika nélkül nem is lett volna fennforgás...szóval lehetnek okosak az algoritmusok, de én nem bízom bennük. Inkább én irányítsam azt az autót, mint egy asztal felett görnyedő programozó esetleg bugos szoftvere.
Ferke2009-01-06 16:52:02 // 9980
De kemények vagytok így január elején!:))))))) hehee:))
Keri2009-01-06 09:23:28 // 9979
Hali! Komoly amit rendeztek de, esőben ésszel kell kölekedni ez fix. Egy 4*4- el is simmám fel lehet kedődni a szallagkorlátra a víz az nagy úr! Az előjele csak annyi amit éjszaka is látni, hogy tobb víz van a KANYARBAN és most ezzel kiscit álltalánosítok is de főként nekem ez az észrevételem. Atópályán meg látni (hangvilla tábla) és hallani (zúg) a pálya mert ezeken a pontokon mindíg kicsúsztak az atók. Erre a gruving vágás (fonetikusan írva) megoldás. Az ilyen helyeken lehet számítani csúszásra Nagy esőben, még így is. Szerintem...:))))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-06 09:07:26 // 9978
de kijavítva ám legyen igazad :DDD

vízenfutás:
az eső a feltétele, de annak az előjele hogy sötét felhők jönnek
a víz a feltétele, csepereg előjel
nyomvályú feltétel, kezd benne összeállni a víz előjel
:DDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-06 08:38:07 // 9977
előjel hogy izeg zizeg az autó de még irányítható :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-06 08:36:31 // 9976
ezt elkúrtuk hiába reggel van még :DDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-06 08:34:07 // 9975
na Te ne szivass Gyurikám :DDD

"Pl.: éghető anyag, oxigén, megfeleő hőmérséklet, ezek a feltételei annak hogy tűz keletkezhessen, de ez még nem egyenlő avval, hogy tűz be is következik"

PL a eső az előjele annak hogy lehessen vízenfutás :DDDD

Az oxigén feltétele az égésnek mert ha nincs, nincs is égés....

ez a szép a magyar nyelvben :DDDD
GEORGE2009-01-05 23:22:44 // 9974
Az előjel az előjel, nem?
mit lehet ezen másként érteni??????
GEORGE2009-01-05 23:22:06 // 9973
Szóval elkezdett finoman úszás határon mozogni az autód, a VDc meg rá se szart???
Bakker mi a f.szt vársz tőle, mikor így fikázod, hogy ezek után segitsen neked???
:-DDD

Amúgy meg sem lepödöm, hogy pont téged hagyott cserben :-))))))))
GEORGE2009-01-05 23:19:14 // 9972
Ne szívass már, te tényleg nem tudod mi ez előjel, és mi a feltétel közti különbség???

Előjel mondjuk elkezd forrósodni egy csapágy, abból következtethetsz arra, hogy ha tovább használod -üzemelteted-stb stb tönkre fog menni

Pl.: éghető anyag, oxigén, megfeleő hőmérséklet, ezek a feltételei annak hogy tűz keletkezhessen, de ez még nem egyenlő avval, hogy tűz be is következik

Aztán a példánál maradva

feltételek:
eső, vagy egyébb víz,
nyomvájú,
útegyenletség amiben megmarad a víz,
bizonyos sebesség,
bizonyos vastagságú vízfolt

ezek feltételek, és ezek kellenek ahhoz, hogy az autó a vízre felfusson...

Előjel az lenne ha mondjuk a felfútás elött mondjuk beremegne a kormány.....

Amúgy van előjele a vízefútásnak illetve annak kezdetének de olyan rövid az, hogy amikor már megérzed már régen úszik az autó.....mert olyan gyorsan haladsz, hogy a lereagálni sem tudod.....

nos ezért jó ha van segitséged beépitve a kocsiba, és most nem a J1-ben ülő roppant csinos leányzóra gondolok aki elkezd sikitani :-) :-D
Wickey2009-01-05 23:11:18 // 9971
Bemondja a fedélzeti compjuter, hogy vigyázz a következő másodprercben felúszom a vízre!

aha, a technokretének erről álmodnak elalvás előtt.. Én szimplán ésszel közlekedem, GEORGE baba. Többnyire :-PPPPPPPPPP
Wickey2009-01-05 23:10:02 // 9970
NINCS ELŐJELE A FELÚSZÁSNAK!

te most kurvára szeretni fogsz:
VAN ELŐJELE.

Legalábbis annak a fajtának, amikor egyenletesen nedves az úttest, kopott a gumi, és ahogy növeled a tempót úgy lesz egyre instabilabb az autó.
Én így jártam az M7-esen. Kölcsönkerék volt a kocsin, és elfelejtettem megnézni, hogy ugyan az elsőkön még volt 2-3mm minta, de a hátsókon alig 1-1.5mm. Semi-slick volt. Ahogy gyorsítottam az M7-esen a felhajtó után 130-140 körül elkezdett instabil lenni az autó, majd szépen csúszkáltam vele picitkét szerencsére csak úgy saját sávon belül (kis jóindulattal, hihi), utána visszaálltam 110-re és úgy döcögtünk haza. A VDC meg durmolt, mintha nem is lenne. Fos. Felőle meg is dögölhettem volna. Ennyi. :-)

lehet, hogy ez speciális eset, de én ekkor hamarabb felfogtam, hogy valami nem stimmel, mint az elektronika...
GTPeti2009-01-05 23:04:58 // 9969
Elbeszéltek egymás mellett.

Mindketten mást értetek előjelen.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-05 23:02:38 // 9968
akkor ennyi erővel semminek sincs előjele mert ha nem következik be az adott dolog akkor slussz, ha igen akkor előjel volt :DDD
hogy is van ez? :DDD
GEORGE2009-01-05 22:58:51 // 9967
Bakker ne azokat a feltételeket sorold fel amiktől bekövetkezhet, mert ez itt mindenki tudja!!!!!!
Hiába adottak azok az álltalad felsorolt feltételek, ha nem mész annyival hogy bekövetkezzen a felúszás.

Ha nem azt mond meg mikor kell a 80-nal haladó autó sebességét csökkenteni, hogy a következő pillanatban ne usszon fel!
Érted?
Szóval mik az előjelek?
Beszitál az elötte az addig stabil autó?????
Elkezdi valami böködni a feneked????
Bemondja a fedélzeti compjuter, hogy vigyázz a következő másodprercben felúszom a vízre!
De jobban belegondolva ezt te úgy sem hallanád, mert ha lenne is ilyened, te azt inditás után egyből kikapcsolnád az ASR-el együtt., igaz?? Mondván neked nehogy már megmondja a "gép" hogy valami lesz, majd te azt megérzed :-DDDD

Vagy mi az amit ha megérzel, utána felúszik......

De majd én megmondom:
NINCS ELŐJELE A FELÚSZÁSNAK!
Ha 50-el mész ha 80-nal, ha 100-al, ha150-nel, az elötte stabil útfogású autó, fel fog úszni, ha olyan vízfelületre ér amit a gumi már nem tud kiszoritani maga alól....és hogy ez mikor következik be azt senki sem tudja előre megmondani.


Ámen :-)
GTPeti2009-01-05 22:58:09 // 9966
Erre mondtam én anno, hogy ez csak úgy lehetséges (ha egyáltalán), hogy a feketében tökéletesebb volt az égés, vagyis inkább a porlasztás. Értsd: Nagyobb nyomással fecskendezett be, vagy spéci porlasztócsúcsok voltak benne.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-05 22:56:52 // 9965
vagy csak a 6os váltó miatt érződik úgy...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-05 22:54:53 // 9964
és tényleg keveset evett :D a kis vörös többet zabrál és nem gyorsul úgy..még :D
GTPeti2009-01-05 22:53:37 // 9963
A fogyasztásról sajnos nem tudok nyilatkozni, csak a sajátomat ismerem. :(
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-05 22:43:46 // 9960
csak a Te kedvedért George szerintem mindenki tudja...
Előjelek
1.pl ez a tábla ha zuhog az eső akkor számíthatsz rá

2. "A víz mennyiségével egyenes arányban nő a felúszás esélye."
Ergo kurva sok eső, nagy esély...
3. "Minél nagyobb a sebesség, annál könnyebben felfuthat az autó a vízre."
Ergo kurva nagy eső, kopott gumik, nagy sebesség rossz Előjel
ennyi elég? vagy a vízátfolyás stb stb is soroljam még?
:DDDD
GEORGE2009-01-05 22:41:00 // 9959
Akkor jó, mert én sem haragszom :-))))

De ne tereld a szót, halljuk mik a vízenfutás előjelei :-))))))
GEORGE2009-01-05 22:40:07 // 9958
Nem kételkedem benen, hogy ment!
De ha valami megy akkor az fogyaszt is, nem???
A kettő egyszerre, hogy megy is meg nem is eszik nem létezik.
Nekem is volt már pár autóm........
GTPeti2009-01-05 22:35:29 // 9957
Meg kell hagyni: Ment a fekete vas, mint a meszes. (Van összehasonlítási alapom. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-05 22:29:48 // 9956
nem haragszom Gyurikám de Tresort megkérdezheted mennyit eszi a kis fekete vas biztos nem fog hazudni a kedvemért aztán duma, duma, duma biztos megosztja veled is :DD
de örülök neki hogy így vélekedsz a régi autómról :)
GEORGE2009-01-05 22:28:01 // 9955
rajtad eleve meg sem lepődöm, hogy többet tudsz egy menetstabitól, meg egy kipörgésgátlótól :-)))))
Te egy külön történet vagy :-))))))
De birlak ettől függetlenül :-)))
És téged is csipázlak Erhard, nélkületek uncsi lenne itt :-))))
GEORGE2009-01-05 22:24:51 // 9954
Asszem vak vagyok, mert te előjelet, az az azt, hogy miből érezni, hogy a következő pillanatban fel fog futni a vízre, azt nem írod.

Ezt írtad: Erhard (Red Alert)2009-01-04 22:33:21 // 9927
de azt sem tudhatod mikor fut eléd egy fél tonnás vadkan még sem parázol miatta...a vizenfutásnak legalább van előjele...


Ez nem előjel, hanem egy tény-állapot, az az látod, hogy víz átfolyás van,
De ez még mindig nem egyenlő avval, hogyha belemész akkor fel is fog uszni az autód.

Nekem azt írd meg, hogy mi az előjele?
Mit kell érezned az elött, mielött felúszik az autó a vízre?

Ha már írtad, hogy te érzed az előjeleket, légyszi osszad már meg velünk, hogy fel tudjunk mi készülni az előjelek tapasztalásakor, hogy a következő pillanatban írányithatattlan lesz a verdánk....

Ha nem bírod megírni kezdesz olyan képet kialakitani magadról, hogy neked az egyik leggyorsabb a verdád, ellenben midig 6 liter alatt fogyaszt, neked feleslegesek a modernkor vivmányai, mert te azoktól sokkat többet tudsz, jobb a reakció ídőd, a te álltalad levezetett km-ek ezreri álltal kialakult reakcióídődet egy elektronika se tudja überelni...szóval duma duma duma...már meg ne haragudj......
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-05 19:47:50 // 9953
hagydmááá nem lehet nélküle élni sem....:DDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak