Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

GEORGE2009-01-08 20:44:04 // 10052
korrekt, kevesebbet sose fog enni....
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-08 20:41:54 // 10051
igen csökkenti mielőbb eléred a kívánt sebességet annál kevesebbet zabál..
Átok79146TD2009-01-08 20:40:46 // 10050
nekem is kellcsipp..:)
a hátsó ülésre...:)
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-08 20:34:14 // 10049
Igen, mondjuk nincs vgt.
A csipp csökkenti? Jól hangzik
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-08 20:20:12 // 10047
jó de nekem chip volt...az szed le
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-08 20:16:49 // 10046
Akkor szar az autóm, 6.5 alatt ilyen tempó az elképzelhetetlen. Pedig ugyanúgy 3500 körül pörög.
Átok79146TD2009-01-08 20:11:22 // 10045
értem...)))))

én ilyet nem tudok mondani..
nagyon ritkán megyek 150-160akat...:)))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-08 20:11:20 // 10044
2900-at az Mjet a JTD többet az 3500 talán
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-08 20:09:49 // 10043
És mennyit forgott 160-nál (nálam valós 155) ?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-08 20:08:57 // 10042
a JTD-m az ilyen tempónál max 6-ot evett ...az átlagom ott 5,2L volt...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-08 20:08:05 // 10041
jó azt elfelejtettem mondani hogy nálam csal a téli gumi a160 az a valóságban olyan 152 :)
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-08 20:06:41 // 10040
Akkor kivéve az enyémet. Tuti nem jön ki 7-ből egy ilyen összeállítás. A tisztán város 7.5 vagy inkább fölötte, a 150-160 pálya 7-7.2.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-08 20:03:26 // 10039
benyáshoz képest nem :) Mjet-hez képest sem...JTD kevesebbet zabrál..
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-08 20:03:22 // 10038
Ez sok,vagy kevés :-)) ?
Én az enyémtől is ilyesmit várnék, vagy inkább kicsit többet , ha ennyi a hidegen menős város benne.
Átok79146TD2009-01-08 20:00:08 // 10037
sok vagy kevés??:))))))))
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-08 19:58:07 // 10036
Ma saját és George kedvéért fogyasztást mértem :DDD
Mennyit eszik az Mjet télen mínuszokban...persze tele tankolásos mérés volt hogy pontos legyen...még karácsony előtt tankoltam tele volt benne 50% autópálya tempomat 150-160km/h, kis városon kívül és a többi 40% város ami rövid táv 2-5km-es be sem melegedős vezetés... 7,04L lett a fogyi....hát nem JTD az biztos :)
Átok79146TD2009-01-08 19:54:07 // 10035
lehet nyáron hátszél volt most meg szembe szél....
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-08 19:50:10 // 10034
Voltunk ma Bp-n. Elég szorosra centizte kis családom a rendelkezésre álló időt, így tankolással együtt cakk-pakk háztól(Debrecen keleti vége) Bp városliget (Ida u.) 2ó5p.
Egész jól szedte a lábát a verda, viszont a végsebessége csak óra szerint 180 (174). Lejtőn kijött az óra szerint 185, de ennyi. Nyáron meg még sík úton 190-195 körül állt meg a mutató. Sok km alatt biztos vánszorgott volna még feljebb, de ennyire sose szorítom a torkát. Nem tudom mi van. Dinamikusan ugrik, 170-ig úgy megy, mint eddig. A Gödöllői emelkedőn is szépen gyorsult, de ott meg 150-ig a szokásos 160 helyett. Az a fura, hogy amíg megy, addig ugyanúgy, aztán bepihen. Mi lehet? Felmerült bennem, hogy szembeszél volt, csak nem vettem észre...visszafelé nem tudtam kipróbálni, sötét, forgalom, köd, jégfoltok...A fogyasztás is brutális a mutató alapján (saccra 7.5 körül lesz), bár az némileg indokolt, volt egy-két szakasz, ahol nagyon toltam neki, 140 alatt meg nem jöttem.
GTPeti2009-01-07 18:26:49 // 10033
Amúgy igazad van. Ha nagyon ráérek teszek vhova egy LED-et, ami mutatja, hogy mikor megy a vízmelegítés.
GTPeti2009-01-07 18:15:59 // 10032
Az eLearn szerint 800 Watt a max. teljesítményük együttesen. De a fene tudja, lehet, hogy csak elírták. (A túl sok Martini ugye... :) A 156 JTD-nél amúgy kb. a generátor mögött vannak a "vízforraló gyertyák". Eléggé lent tehát. Én is csak jó hosszú idő után vettem őket észre. :)
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-07 17:55:37 // 10031
Aktiválja az magát. A leírás (manual/Volume3/Climate Control) szerint 3 dolgot figyel, a hűtővíz hőmérsékletet, a fordulatszámot és az akksit. 3db 200W-os fűtőellenállásnak kell lenni valamelyik vízcsőben (ábra szerint a tűzfal és blokk közt valahol).
"the system consists of an additional heating device, located on the engine coolant delivery pipe that leads to the engine heating unit..."
Még sose kerestem, hogy hol van, és hogy tényleg van e, de tény, hogy a mutató még kőhideget jelez és langyosat már tud befújni a ventillátor.
Selmak2009-01-07 16:18:50 // 10030
Warbi az elektromos fűtést hogyan aktiválod?
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-07 15:39:36 // 10029
Csak irigyelni tudlak...:-)
Wickey2009-01-07 13:21:02 // 10028
nekem ilyen fos teljesítményű benzinesem soha nem lesz.
Igaz, hogy olyan teljesítményű dízelem se valszeg, mint amekkora benzinesekkel szívesen mászkálok :-)
Wickey2009-01-07 13:18:36 // 10027
és itt látszik két dolog gyönyörűen:
egyik, hogy teljesen jó a termosztátod.
másik meg, hogy teljesen felesleges alapjáraton "melegítgetni" a modern dízelt, ami több, mint egy óra alatt nem melegedett be alapjáraton, az soha nem is fog szinte. Nem mellesleg ez nemkicsit rongálja is a motort ha hidegen járkál...

én szinte hallom az enyémen milyen jólesik neki a 15 fokos garázsból kigurulnia a mínusz ötbe :-)))
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-07 10:19:32 // 10026
-utazótempón csendesebb, mint egy hasonló teljesítményű benzines
-kevésbé terhelés érzékeny, mint egy hasonló teljesítményű benzines
-JTD vs. Ts viszonylatban a JTD kevésbé érzékenylelkű konstrukció, munkaeszköznek inkább alkalmas
Attie2009-01-06 23:32:08 // 10025
:-)))
Most mé... azon kívül hogy keveset fogyaszt más előnyt nem tud senki felmutatni

Kíváncsi vagyok, hogy ha ingyen lenne az üzemanyag mindenkinek, akkor hány dízel autó járna :-))
Szilárd2009-01-06 23:27:42 // 10024
De igaza van!!:)))
Seriff2009-01-06 23:23:42 // 10023
Csak valami rendeset akartam, nem olyan pejoratív kicsengésűt, mint Attie :DD
Szilárd2009-01-06 23:20:28 // 10022
Kicsit elkéstél vele:)))
Seriff2009-01-06 23:18:01 // 10021
Happy 10K! :D

.
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-06 23:14:11 // 10020
Mínusz ezer? Mér nem toltad vissza 4-be, hadd fűtsön? :-))
GEORGE2009-01-06 22:39:59 // 10019
nekem detto, bizony tök más mint a benyás......
Selmak2009-01-06 22:36:55 // 10018
Nekem maximálisra állított fűtéssel sikerült ma visszakergetni 80-85 körüli értékre. Olyan hideg volt kint hogy belülről ráfagyott a pára az oldalablakokra kivéve ahol az ablakfűtés fúvókái leolvasztották. Ha tudtam volna menni 110zel akkor mindez nem következik be de a 90 körüli tempó már nem adott elég hulladékhőt.
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-06 21:53:13 // 10017
Wáhá...nekem meg nem működik :-) Izzó jó, bizti jó, és nem világít, csak mert. Ja, a műszerfalon persze visszajelez. Majd felteszek egy jó kis DDR kiegészítő ködfényt alul a lökösre, direktbe kötve az akksiról...:-))
Adrián2009-01-06 21:49:48 // 10016
"A mutató ki sem mozdult a nyugalmi állapotáról" igy én is voltam modjuk fél óra volt amig alapjáraton pöfögött de meg sem moccant az alsó vonalon cövekelet aztán elindulva elég hamar eléri az ideálist és ha utánna ott pöfögteted alapjáraton akkor nem esik vissza! Elsőre ez kicsit meglepett mert a benzinesnél azért más a leosztás!
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-06 21:16:38 // 10015
senki ez is vudu :)
a turbónak kell is szusszania akkor jó :D
Attie2009-01-06 21:15:48 // 10014
Hehe ez téma a 156 topicban is :)
Nem kergült meg. Valszeg egy feature ez, mert csak hidegben csinálja. Én azt gyanítom, hogy a páratartalommal van összefüggésben és ködöt gyanít, ezért felkapcsolja.
Attie2009-01-06 21:14:12 // 10013
Mi az hogy érdekesen szusszan?
Én szinte alig megyek ki Bp-ről, de nem hallom hogy a szusszanása nem normális lenne.
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-06 21:07:57 // 10012
az én termomban 66e km van....akkor szar ha 60 fokot alig lépi túl..
pe-Ti2009-01-06 21:06:22 // 10011
Mivel tavasszal vettem ez az első telünk nekem furcsa ez a vízhőfok eddig benzinesek után....7000 km van a gyári termóban!
Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-06 21:02:48 // 10010
azért mondom ...ez a diesel mumusa :D
pe-Ti2009-01-06 21:01:51 // 10009
Még egy érdekes idegesítő dolog amióta hideg van egyre sűrűbben előfordul ha felkapcsolom a tompítottat felkapcsolódik a hátsó ködfény.....van, hogy napokig nem jön elő aztán egymásután többször is... ötletszerűen megkergül néha ki érti ezt?
WarbiRunner (Gyuri)2009-01-06 20:51:26 // 10008
Nekem jó lett a gyárival, 5-10km alatt beáll 89-re és ott marad akár mit csinálok vele.
pe-Ti2009-01-06 20:49:59 // 10007
Az a legfőbb gond, hogy 3 hete mióta igazán hideg van nem voltam a várostáblán kívül....el kellene menni hosszabb útra kikormolni a rendszert mivel a turbó is kezd érdekesen szusszanni......
GEORGE2009-01-06 20:48:21 // 10006
műszer álltal mért el.= műszer álltal mért értékkel.
GEORGE2009-01-06 20:47:06 // 10005
Mi mértük a compjuterrel a hőfokot és hasonlitottuk a műszer álltal mért el.
Igen a 50'C és a 90'C fok közti vonal az 80'C
Ma reggel 05:20-kor elindítottam a gépet mondván felmegyek a cuccomért és utána indulok haza.
De aztán lett egy jó kis üzemzavar az egyik mocinál így 06:30-kor indultam el.
Ugye leállitani nem tudtam mert nem tudtam elhagyni a vezénylőt.
A mutató ki sem mozdult a nyugalmi állapotáról.
Kb 4-5km múlva kezdett el megmozdulni, majd újabb 5km után kb 70 fokos volt és utána már hamar elérte a 80'C-ot.
Nekem ott megáll nem megy feljebb.
Nehezen melegszik fel a diesel, mert kevés a remanenshő képződés.....
Ha nekm eléri a 80'C-ot utána ha csak a városban megyek se megy le a hőfok.
Attie2009-01-06 20:45:57 // 10004
Ázzek!
Happy 10k :)

Erhard 242 (Pure Energy)2009-01-06 20:44:49 // 10003
örök rejtély marad ez a termosztát és vízhőfok kérdés az JTD, MJET-nél :DDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak