kenyér update, és utána abbahagyom az offtopicolást mielőtt bannoltok:
Marmorstein: a nagy fehér paraszt kenyér az igazi (csak a Maros utcai Budai pékségben van) jobb a fél kilósnál
Artizán: nekem az alakoros a kedvencem
és ráadásként a legjobb diós és kakaós csiga Budapesten: Pékműhely (Csalogány u vagy Lövőház u. a kenyerük viszont szerintem nem annyira kiugró)
off vége
carver2020-10-17 11:31:33 // 17309
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-17 11:07:45 // 17308
Erlangenben nem jár valaki mostanában? :-)
carver2020-10-16 22:18:32 // 17307
Legjobb kenyerek (szerintem) Magyarországon (mind kovászos):
nem rangsorolható: nem tudom hogy egyáltalán létezik-e még a hely, de a legjobb kenyeret Magyarországon Kánban (zsákutca falu a Mecsekben) ettem a falu végén.
#1.
Marmorstein: Budai Pékség mindhárom kávézójában kapni, de több kisebb bolt is árulja. A nagy fehér parasztkenyér mindent visz, de a szokásosnál szárazabb, sok/nagy lyukú kenyérre számítsatok. "a kenyér" íz, ropogós héj (és nem mellesleg 10 nap után is olyan mint első nap - már ha kitart addig). A pékkel egyszer találkoztam, egy speciális saját építésű kemencében süti a kenyeret.
Krumplis kenyér, sokmagos kenyér és a diós-mazsolás kenyér (én desszert helyett eszem magéban) kötelező!
#2
Artizán pékség: savanykásabb kovásszal készül, több rozst (és mindenféle fancy dolgot) tartalmaznak, túrista célpont de ez senkit ne riasszon el a kenyér miatt megéri a sorban állás
#3
Villa Bagatel vagy MOM Bagatellini: Nagy Ardenner és a kihagyhatatlan sajtos kifli bár az utóbbi időben mintha picit kevesebb lenne rajta a sajt.
És 8-as pályán az első helyre holtversenyben befutó titkos favorit:
Szó Gellért Salgótarján, francia falusi és bármelyik másik (és most már Gyöngyős és Balatonkenesen, de nem tudom hogy ott is árulnak-e kenyeret)
Dobogóról lemaradt:
Á' table: Normandia kenyér: élesztős és mégis jó!
Pipacs pékég: finom de nem annyira mint amennyire drága
nem rangsorolható: nem tudom hogy egyáltalán létezik-e még a hely, de a legjobb kenyeret Magyarországon Kánban (zsákutca falu a Mecsekben) ettem a falu végén.
#1.
Marmorstein: Budai Pékség mindhárom kávézójában kapni, de több kisebb bolt is árulja. A nagy fehér parasztkenyér mindent visz, de a szokásosnál szárazabb, sok/nagy lyukú kenyérre számítsatok. "a kenyér" íz, ropogós héj (és nem mellesleg 10 nap után is olyan mint első nap - már ha kitart addig). A pékkel egyszer találkoztam, egy speciális saját építésű kemencében süti a kenyeret.
Krumplis kenyér, sokmagos kenyér és a diós-mazsolás kenyér (én desszert helyett eszem magéban) kötelező!
#2
Artizán pékség: savanykásabb kovásszal készül, több rozst (és mindenféle fancy dolgot) tartalmaznak, túrista célpont de ez senkit ne riasszon el a kenyér miatt megéri a sorban állás
#3
Villa Bagatel vagy MOM Bagatellini: Nagy Ardenner és a kihagyhatatlan sajtos kifli bár az utóbbi időben mintha picit kevesebb lenne rajta a sajt.
És 8-as pályán az első helyre holtversenyben befutó titkos favorit:
Szó Gellért Salgótarján, francia falusi és bármelyik másik (és most már Gyöngyős és Balatonkenesen, de nem tudom hogy ott is árulnak-e kenyeret)
Dobogóról lemaradt:
Á' table: Normandia kenyér: élesztős és mégis jó!
Pipacs pékég: finom de nem annyira mint amennyire drága
esvé2020-10-15 19:54:46 // 17306
top3 bpi pékség engem is érdekel!!! :) írd a címeket pls...
vtminimax2020-10-15 15:17:42 // 17305
Sziasztok! Ha valakit érdekel eladnám a Novitec Powerjet boxomat. 280 lovas Giuliába vagy Stelvioba való. Érzésre ca. 300 lóerős lett az autó, de mérve nem volt. Alul hamarabb jelentkező és nagyobb nyomaték jellemzi és ugrik mint a bakkecske. 2019 februárban vettem 400€-ért. Budaörs környékén kipróbálható. A DNA kapcsoló ugyan úgy működik vele, csak ezzel a takarékos mód felel meg a normálnak, normal a racenek, míg a race pedig az übernek:) Az átlag fogyasztás 10 körüli. Esetleg számlát is tudok róla adni, ha valaki eltudná számolni.
Piritu - 1.000.0002020-10-15 09:21:22 // 17304
Valójában hozzád jártam, a madarasteszkó csak alibi volt :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-15 08:40:18 // 17303
nincs normális kenyér... nem is eszem már vagy 5 éve... lehet kéne nyitni egy pékséget is igazi kovászos cuccokkal ...
carver2020-10-14 22:00:14 // 17302
egy jó kenyérért bárhova, jöhet a cím :D Főleg ha kanyargós...
Budapesten már megvan a top 3, a +1 Salgótarján (az Őrség zöld aranya ország tortája cukrászától, Nyugat Mo még szűz terep kenyérfronton :)
Budapesten már megvan a top 3, a +1 Salgótarján (az Őrség zöld aranya ország tortája cukrászától, Nyugat Mo még szűz terep kenyérfronton :)
Piritu - 1.000.0002020-10-14 21:56:40 // 17301
"hómoffisz" - a tavaszi zárlat alatt 120 km-re jártunk kenyérért :-))
carver2020-10-14 21:50:57 // 17300
nekem már 3 hete megvolt, bár így utólag kivárhattam volna az 1 évet, alig megyek megint tombol a hómoffisz :(
carver2020-10-14 21:48:34 // 17299
+1 a Vredesteinra, én eddig csak Michelin Alpint meg Wintrercontactot használtam, Giura Vredesteint vettem és szerintem is a legjobb ár érték arány. Tavaly (ja nem az ebben az évben volt) is megjártam mindenféle útviszonyok között a Dolomitokat is, legalább olyan jó (vagy jobb, de persze a Michelint, Contit régebben vezettem) pedig nem szoktam visszafogni magam vizes, havon úton sem (ha nem ül bent a család...). Sehol nem éreztem hogy elfogyott volna.
Ugyanez a méret van nekem is, én jobban szeretem mint az Eagle F1-et amit adtak vele, Nekem nem elég stabil a Goodyear oldaltartása.
Ugyanez a méret van nekem is, én jobban szeretem mint az Eagle F1-et amit adtak vele, Nekem nem elég stabil a Goodyear oldaltartása.
Piritu - 1.000.0002020-10-14 21:44:13 // 17298
A blogokat olvasva a hideggel megjött a Giulia szervizláz is :-)
Liquid2020-10-14 21:25:06 // 17297
ehhez a betűkombinációhoz, kell valami agyament elhelyezés, különben hiába adták ki :)
Lev2020-10-14 20:49:06 // 17296
:D Így a legjobb! Én mostanra jutottam el arra a szintre, hogy már nem bírom tovább nézni, amint lesz egy kis időm, felragasztom őket, hogy ne csúfítsák a továbbiakban az összképet :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-14 19:39:01 // 17295
Teljesen mind1
G-MANN🍀2020-10-14 19:19:13 // 17292
Ott a pont👍😁 minek is az 🙈
Vidéken B-t is engedélyezik, Bp-en csak A
Vidéken B-t is engedélyezik, Bp-en csak A
Csabi2020-10-14 17:29:30 // 17291
TPMS-el kapcsolatban, teljesen mindegy melyik kerék hova kerül fel, automatikusan felismeri a rendszer, hogy hol van a szenzor, elől vagy hátul?
Mert ahogy néztem az autóhoz kapott téli kerekeimen nincs jelölés, vagy lekopott, hogy hol voltak...
Mert ahogy néztem az autóhoz kapott téli kerekeimen nincs jelölés, vagy lekopott, hogy hol voltak...
Liquid2020-10-14 16:16:43 // 17290
Az enyém csavarozva van elöl hátul. A Q4-en is így volt, a 156-on meg kis matrica :)
Én csak Dömpi esetéről tudok, hogy vegzálták emiatt, de szerintem csak nem volt rajta sapka...
Én csak Dömpi esetéről tudok, hogy vegzálták emiatt, de szerintem csak nem volt rajta sapka...
zümi1662020-10-14 16:15:21 // 17289
Egy Alfát nem kell vontatni, minek a vonószem :-))
Piritu - 1.000.0002020-10-14 15:55:07 // 17288
Volt a szalonban egy kék Giulia. Nagyon jól nézett ki.
RomeoOne2020-10-14 15:50:27 // 17287
D típusú rendszám :)
Piritu - 1.000.0002020-10-14 15:33:17 // 17286
Mondjuk ez is igaz. Nekem is csak ma tűnt fel amikor a szalonban lekapták a kiállított kocsiról a tartót.
Piritu - 1.000.0002020-10-14 15:32:17 // 17285
Csendben megjegyezném hogy volt itt cartárs akit a pékek megbüntettek a felragasztott rendszámért, mert nem volt egyenes és nem volt merőleges a síkja a kocsi hossztengelyére. Tartóval a gyári helyen van.
A szerviz dolga meg az hogy egy hibát megoldjon :-)
A szerviz dolga meg az hogy egy hibát megoldjon :-)
zgi5212020-10-14 15:31:06 // 17284
vonoszem mind2 oldalon van😀
Piritu - 1.000.0002020-10-14 15:29:11 // 17283
Az megvan hogy mögötte van a vonószem helye? :-)
tdemeter2020-10-14 15:08:04 // 17282
Szerintem tök felesleges a tartó,simán 2 oldalú ragacs+csavar és szépen élére hajlítva.
Mások szerint a rendszám is tök felesleges...:)
Mások szerint a rendszám is tök felesleges...:)
zümi1662020-10-14 14:01:04 // 17281
Nem kell semmilyen tartó, csak úgy simán fel kell ragasztani, s nem fog zavarni semmit. Nálam pont jól eltalálták.
zümi1662020-10-14 13:58:36 // 17280
Most hogy mondod, lassan három hónapja megvan a Juliska, de még nem ment esőben, még meg se mozdultak a lapátok, de biztos jók...:-)
Piritu - 1.000.0002020-10-14 11:33:42 // 17279
Van megoldás a “rendszám belelóg az első tolatóradar” problémára. A 2020-as évtől módosított a tartó, az alsó távtartója rövidebb, így már nem lóg bele a hatósugárba. Az egyik szalonban lévőről vették le és szerelték fel nekem. Hazafelé 80 km-en egy téves jelzés sem volt.
Végül is 431 napja van nálam a kocsi, így mondhatom hogy hamar megoldották :-)
Végül is 431 napja van nálam a kocsi, így mondhatom hogy hamar megoldották :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-13 06:57:28 // 17278
Nekem mindig zsebben a kulcs sosem tartom máshol, az ablaktörlésbe meg bele kell nyúlni párszor..
Csabi2020-10-12 23:36:05 // 17277
Én inkább elfelejtem bezárni. Nem egyszer hagytam bent a kulcsot. A kulcs nélküli indítás hátránya... Ezen szerintem lesz változtatás, elég nagy biztonsági kockázatot rejt.
Az esőérzékelőben az tetszik, hogy bár első fokozaton is ma hibátlanul teljesített (~200km alatt), különböző intenzitású esőben, szembe forgalomban. Van még egy, gyorsabb fokozat, és ott a lehetőség a két fokozatú manuális állításra, így lefed minden lehetőséget.
Az esőérzékelőben az tetszik, hogy bár első fokozaton is ma hibátlanul teljesített (~200km alatt), különböző intenzitású esőben, szembe forgalomban. Van még egy, gyorsabb fokozat, és ott a lehetőség a két fokozatú manuális állításra, így lefed minden lehetőséget.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-10-12 23:08:25 // 17276
Valamikor elfelejti behúzni :))) Szar érzés mivel messziről is látom, ha be van hajtva nem felejtettem el bezárni :))) Hát a tökéletestől messze van az érzékelő de jobb, mint az 59, a Q4 sokkal szabadabb seggdobást enged N Ben is :)
leopop32020-10-12 22:58:47 // 17275
Ugyanígy szoktam én is :DD
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-12 22:39:55 // 17274
Modern XD A Giulietta végre tudja azt amit a 146 tudott :-) Beállítom a hőfokot egyszer és örökre úgy hagyom. Csak az AC gombot nyomom be/ki (ezt én is így szoktam) . Számomra fantasztikus, ha valami jól működik, és nem akar semmit kitalálni helyettem. És ugyanezt tudja az esőszenzorral. Simán csak jó.
Csabi2020-10-12 22:39:37 // 17273
Látszik honnan jöttünk :D A klíma a másik, itt tényleg lehet aut.-ban üzemeltetni.
Csabi2020-10-12 22:37:06 // 17272
Havas , jeges időben, jobb lenne nem csukogatni.. Akkor a remény még megvan.
RomeoOne2020-10-12 22:31:55 // 17271
Mert kell nektek mindig ez a modern technika :D
Én a digit klímát is manuálban szoktam használni. Lecsavarom jó hidegre, mikor fázok kikapcsolom, mikor melegem van bekapcsolom. Ennyi :DDD
Én a digit klímát is manuálban szoktam használni. Lecsavarom jó hidegre, mikor fázok kikapcsolom, mikor melegem van bekapcsolom. Ennyi :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-12 22:09:26 // 17270
Látom ez az esőérzékelő dolog nem csak engem érint meg ennyire. A klímával együtt. XDD
Hihetetlen mi? :-)
Hihetetlen mi? :-)
Piritu - 1.000.0002020-10-12 22:07:52 // 17269
A tükörbehajtás sajna nem kapcsolható ki. Már a szakszervizt is kérdeztem, anno azt ígérték hogy utána néznek. Szerdán megyek, talán tudnak mondani valamit.
Csabi2020-10-12 21:13:02 // 17268
Sziasztok!
Automata tükörbehajtás kikapcsolására létezik opció? Gondoltam menüből, vagy MES-ben simán kikapcsolható....sajnos nem.
Mai tapasztalás: Normál módban vizes úton alig lehet megcsúszásra kényszeríteni az autót , olyan szinten elveszi a teljesítményt pl egy körforgóban (ami persze jó) . Viszont a dynamic mód , ami már mosolyt csalt az arcomra, egész jól enged játszani az autóval, pont annyit szintén körforgóban, hogy ne álljon keresztbe az autó, de szépen engedi "tenni" a hátulját. Remekül megírták.. :)
Jó tapasztalni, a tökéletes esőérzékelőt, nem minden modellnél volt ez így... :)
Automata tükörbehajtás kikapcsolására létezik opció? Gondoltam menüből, vagy MES-ben simán kikapcsolható....sajnos nem.
Mai tapasztalás: Normál módban vizes úton alig lehet megcsúszásra kényszeríteni az autót , olyan szinten elveszi a teljesítményt pl egy körforgóban (ami persze jó) . Viszont a dynamic mód , ami már mosolyt csalt az arcomra, egész jól enged játszani az autóval, pont annyit szintén körforgóban, hogy ne álljon keresztbe az autó, de szépen engedi "tenni" a hátulját. Remekül megírták.. :)
Jó tapasztalni, a tökéletes esőérzékelőt, nem minden modellnél volt ez így... :)
G-MANN🍀2020-10-09 21:38:25 // 17267
Volt főnököm 😁 megtérítettem😁 vett egy 75V6 America-t is ♥️
Nasuto2020-10-09 21:27:51 // 17266
Oh! 👍 Ez munkahelyeden a mélygarázsban? Ismered? Nagyon rendben van. Álom. 😉
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-09 20:51:41 // 17265
Az nincs, de co2-t azt ugyanúgy faragni kell. Majd meglátjuk, én is csak csendben figyelek, hogy mi lesz :-) Gyűlnek az öreg Maserek az autoscout parkolómban XDDD
RomeoOne2020-10-09 20:28:50 // 17264
Majd kiderül. Itt azért nincs EU motor besorolás váltás.
WarbiRunner (Gyuri)2020-10-09 19:13:42 // 17263
Szerintem olyasmi lesz mint a Giulietta EU5/ EU6 különbség. Érdemes a Squadra oldalán összehasonlítani a 120 lovas verziók gyári adatát. Az EU5 mind 130+ lovas volt, az EU6 már tényleg 120.Az összes gyorsulós videó is szépen kiadja. Az EU5 120 lovasok 9-en belül léptek 100-ra (8.5 tipikusan), az EU6-ok 9.5. Na valami ilyesmi lesz :-(
RomeoOne2020-10-09 18:23:12 // 17262
Krupp Tünde azt mondta a Drive-In -en (főcímlapon a videó), hogy nagyon semmiben, csak valami kisebb hangolást csinálnak rajta a CO2 kibocsátás csökkentése miatt (ami végülis csak fogyasztás csökkentés lehet). Szóval agresszívabb start-stop vagy nem tudom. Lehet hangolnak a motor teljesítménygörbéjén valamit.
Csabi2020-10-09 16:53:21 // 17260
Nem. Ugyanúgy kell mint az 59nél. Ahogy írod, két helyen kell a Giu-nál is.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.