Kellog2020-07-23 22:43:36 // 16479
Itt mindenkinek mekkora pofája van geci :D Sima általános kérdés volt, baszátok meg semmi rossz indulat nem volt benne, erre rám förmed mindenki... kit érdekel ha egy dizelben 100e-200e km van... nem kmre veszünk autót amúgy se...
Liquid2020-07-23 22:28:12 // 16478
hát ha 20e alatt tudsz benzinest, akkor vevő vagyok rá :)
Giuntini2020-07-23 22:24:04 // 16477
A 159 áresése akkor következett be, mikor elkezdték behordani a bontószökevényeket. 2013-ban mikor vettem átlag 35 hirdetés volt a Hahun. Lesz áresés, a flottadízelekkel, majd 7-8 éves korukban, mikor a harmadik tulaj szabadul tőlük 350 ezerrel az órájukban, és szépen visszatekerik 120 ezerre. Elkezdődik a szarolaszozás, és akkor kezd esni az ára.
Egyébként 2007-es BMW 320d-k is 1 millió alatt indulnak, gondolom olyan is lehet.
Egyébként 2007-es BMW 320d-k is 1 millió alatt indulnak, gondolom olyan is lehet.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-07-23 22:08:51 // 16476
Melyik? A legalja max ... benyást hozhatsz 10et is kpra megveszem :)))))
RomeoOne2020-07-23 22:02:08 // 16475
Hát ilyet nem tudom hol látsz, az első szériás, sokat futott full fapad 150 lovas dízelek vannak 18 ezerért és ez csak a legalja. A benzines Veloce-ből az első szériások is 30ezerről indulnak.
Kellog2020-07-23 21:38:34 // 16474
3 évesen 13 -15ezer euro :) Csak ezért kérdezem igen...
Szabolcs 1592020-07-23 21:24:13 // 16473
Szabolcs 1592020-07-23 21:22:14 // 16472
Giulia kapja de a lejtmenet gombot ki szedem
tdemeter2020-07-23 21:19:43 // 16471
Jah,egy pillanatra azt hittem hogy a giulia kapja 😁
Milyen vicces lenne benne egy lejtmenet vezérlő 😁😁
Milyen vicces lenne benne egy lejtmenet vezérlő 😁😁
Szabolcs 1592020-07-23 21:17:10 // 16470
sas-1592020-07-23 20:44:54 // 16469
Én 5,5 - 6 m Ft-ért vettem újonnan a 159-et. Igaz kb 2 éves volt 0 km-rel.
10 év múlva 200 e km-rel eladtam kb 1m Ft-ért.
Ez nem durva áresés így sztem.
Ettől függetlenül persze úgy érzem hogy többet ért volna olyan jó autó volt.
10 év múlva 200 e km-rel eladtam kb 1m Ft-ért.
Ez nem durva áresés így sztem.
Ettől függetlenül persze úgy érzem hogy többet ért volna olyan jó autó volt.
tirex2020-07-23 20:41:38 // 16468
A giulia 20collal az igazi na! Penge nagyon!
Erhard 242 (Pure Energy)2020-07-23 20:30:58 // 16467
lassan 4 évesek is vannak, úgy látod, hogy a 159 sorsára jutott?
farki2020-07-23 20:02:36 // 16466
Ezt nem tudom, de már többször működött...
Kellog2020-07-23 19:56:40 // 16465
Mi a véleményetek a Giulia áresésről? 4-5 év és a 159 sorsára jut?
WarbiRunner (Gyuri)2020-07-23 15:16:30 // 16464
No igen. Én bebiztosítottam magam, remélem vagy 8 évre. Kézi váltó, egész jól reagáló eu5 benzin motor. Csak úgy kéri a gázfröccsöket visszaváltáskor XD És ettől függetlenül az adagolós TD még sokkal direktebb, csak még 8 évre már merész vállalás lenne. Az én utolsó mohikánom az 1.4 turbó.
tdemeter2020-07-23 14:44:07 // 16463
Milyen hülyén nézne ki az én kisfékesemen:)
tdemeter2020-07-23 14:43:25 // 16462
Asszem pont ezt csinálják most a németek a teslával, rájöttek, hogy ott is megtévesztő az önvezetés kifejezés... Egyetértek, ezek még nagyon nem önvezető cuccok, csak annak valamilyen korai alapjai.
RomeoOne2020-07-23 14:42:27 // 16461
tdemeter2020-07-23 14:38:44 // 16460
Nyilván sehogy, a cél nem is ez, csupán, hogy kevesebbet üssenek el belőlük.
Liquid2020-07-23 14:08:32 // 16459
Balesetek voltak és lesznek is, csak másfélék. Esetleg ha már minden önvezető akkor kevesebb. Járdáról féktávon lelépő gyalogos, meg idióta biciklis/motoros akkor is lesz, meg lesz nagyon sok olyan amikor visszaadja a vezérlést, hogy danger van.
Persze mindent lehet minimalizálni, de kérdés, hogy akarunk-e egy 10-zel csorgó városi, és egy 45-tel robogó városon kívüli közlekedést. Nyilván sarkítok, csak próbálom kicsit átláthatóbbá tenni a rózsaszín ködöt az önvezetés körül.
És a legfontosabb a felelősség: akkor lesz bármi előrelépés, ha a gyártóé a felelősség. Addig viszont még iszonyat nagyot kell fejlődni, hogy ezt meg lehessen lépni.
Egyébként nem értem mit buziznak a törvényhozók ezzel, én speciel betiltanék minden önvezetésre való utalást akkor ha azért nem vállalnak felelősséget, mert ez így ugyanolyan néphülyítés, mint az hogy a villanyautó zöld és megmenti a földet.
Persze mindent lehet minimalizálni, de kérdés, hogy akarunk-e egy 10-zel csorgó városi, és egy 45-tel robogó városon kívüli közlekedést. Nyilván sarkítok, csak próbálom kicsit átláthatóbbá tenni a rózsaszín ködöt az önvezetés körül.
És a legfontosabb a felelősség: akkor lesz bármi előrelépés, ha a gyártóé a felelősség. Addig viszont még iszonyat nagyot kell fejlődni, hogy ezt meg lehessen lépni.
Egyébként nem értem mit buziznak a törvényhozók ezzel, én speciel betiltanék minden önvezetésre való utalást akkor ha azért nem vállalnak felelősséget, mert ez így ugyanolyan néphülyítés, mint az hogy a villanyautó zöld és megmenti a földet.
Giuntini2020-07-23 14:03:33 // 16458
Az amerikai példák mindig sántítanak! Például a csodalatos egészségügyi ellátás. A koronavírussal sem tudnak semmit sem kezdeni, mert az ő rendszerük, szemléletük nem képes ezzel megbirkózni.
Náluk mindennek faék egyszerűnek kell lennie, ugyanakkor minden kényelmi funkcióval ellátva.
Önvezető funkció 110 lm-es engedélyezett sebességnél még nem fegyver! Német autópályán 300-nál ne önvezetősködjön egy autó! A 159-nél os a Cruise Controll csak 185 km/h-ig használható. Ez egy ésszerű korlátozás, jó, hogy a gép még beszélyhelyzetben nem tudott közbeavatkozni. Én például mikor tempomattal megyek, mindig úgy tartom a lábam, hogy rögtön közbe tudjak avatkozni. Egy önvezető funkcióval, de még az adaptív tempomatnál is lankad a figyelem, annak ellenére, hogy az utóbbit nagyon hasznosnak tartom.
Olaszorszagban szerintem halott dolog az önvezetés. Egy Brenner autópályán, az Appenineken, de bárhol egyszerűen használhazatlan.
Ismét mondom, ez az elkényelmesedett és világukról nem tudó amerikaiaknak jó.
Náluk mindennek faék egyszerűnek kell lennie, ugyanakkor minden kényelmi funkcióval ellátva.
Önvezető funkció 110 lm-es engedélyezett sebességnél még nem fegyver! Német autópályán 300-nál ne önvezetősködjön egy autó! A 159-nél os a Cruise Controll csak 185 km/h-ig használható. Ez egy ésszerű korlátozás, jó, hogy a gép még beszélyhelyzetben nem tudott közbeavatkozni. Én például mikor tempomattal megyek, mindig úgy tartom a lábam, hogy rögtön közbe tudjak avatkozni. Egy önvezető funkcióval, de még az adaptív tempomatnál is lankad a figyelem, annak ellenére, hogy az utóbbit nagyon hasznosnak tartom.
Olaszorszagban szerintem halott dolog az önvezetés. Egy Brenner autópályán, az Appenineken, de bárhol egyszerűen használhazatlan.
Ismét mondom, ez az elkényelmesedett és világukról nem tudó amerikaiaknak jó.
Liquid2020-07-23 13:58:29 // 16457
Az a baj a jelenlegi autós oktatással (meg régen is így volt), hogy csak előkészít arra, hogy egyedül is tudjál majd tanulni. Ez 1996-ban még elegendő volt a többségnek, de a mai forgalomban már nem annyira.
Nagyon sok olyan közlekedik, akinek nem kellene, mert összekeveri a pedálokat, képtelen nem ara menni amerre néz, vagy csak egyszerűen a reflexei nem megfelelőek már, és még sorolhatnám.
Nagyon sok olyan közlekedik, akinek nem kellene, mert összekeveri a pedálokat, képtelen nem ara menni amerre néz, vagy csak egyszerűen a reflexei nem megfelelőek már, és még sorolhatnám.
Piritu - 1.000.0002020-07-23 13:54:16 // 16456
Az Égéstérben volt téma. Nagy valószínűséggel aki nem vall maga ellen simán megússza, mert csak arról van videó hogy az aknában számolják a pénzt...
Szerintem meg nem is ezért buktak meg hanem mert valakinek nem jattoltak le...
Errefelé is van vizsgabázis ahová nem fontos elvinni az autót se.
Szerintem meg nem is ezért buktak meg hanem mert valakinek nem jattoltak le...
Errefelé is van vizsgabázis ahová nem fontos elvinni az autót se.
Piritu - 1.000.0002020-07-23 13:50:27 // 16455
Jó cuccot szívsz :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-07-23 13:50:22 // 16454
"A korrupció ellen emg fel kell lépni. Mondjuk nem volt baj, hoyg a rendőrök leraidelték a Mozaik utcát."
De baj,mert mindegyik olyan szóval vagy mindegyiket, vagy egyiket sem...
De baj,mert mindegyik olyan szóval vagy mindegyiket, vagy egyiket sem...
Giuntini2020-07-23 13:49:30 // 16453
Múltkor az Autogrammban Borsi Gergőék tesztelték az S osztályos Mercedest, es első próbalkozásra a kanyarban majdnem lement az útról. 40 milliós autó! Nagyon nem jó ez még! Nagyon kevés autóban van még ilyen funkció, főleg nálunk!
Ezt az amerikai utakra találtak ki, kanyar alig, csak hosszú egyenesek....
Ezt az amerikai utakra találtak ki, kanyar alig, csak hosszú egyenesek....
RomeoOne2020-07-23 13:40:03 // 16452
Most van egy szabályrendszere annak, hogy ki szerezhet jogsit. Ezt lehet akárhogy módosítgatni, ha van mellette ilyen korrupciós lehetőség, akkor így is úgyis lesznek olyanok, akik nem teljesítik a szabályrendszer szerinti követelményeket. Minél szigorúbbra veszed ezt, annál többen fogják ilyen úton szerezni (mint ahogy minél magasabb az ÁFA, annál több az áfacsaló).
De egyébként korrupció sem kell. Ha valaki nagy nehezen szerez jogsit, de utána sem vezet, akkor kijön abból a kis gyakorlatból is, ami volt neki. Ezzel nem nagyon lehet mit kezdeni.
A korrupció ellen emg fel kell lépni. Mondjuk nem volt baj, hoyg a rendőrök leraidelték a Mozaik utcát.
De egyébként korrupció sem kell. Ha valaki nagy nehezen szerez jogsit, de utána sem vezet, akkor kijön abból a kis gyakorlatból is, ami volt neki. Ezzel nem nagyon lehet mit kezdeni.
A korrupció ellen emg fel kell lépni. Mondjuk nem volt baj, hoyg a rendőrök leraidelték a Mozaik utcát.
Piritu - 1.000.0002020-07-23 13:37:54 // 16451
A gyalogosoknál, biciklistáknál hogy oldják meg az önvezetést?
tdemeter2020-07-23 13:34:19 // 16450
Röviden összefoglalva: nem kell 100%-ot teljesíteni ahhoz, hogy a dolog működjön.
tdemeter2020-07-23 13:31:37 // 16449
Az elméleted ott hibázik, hogy ma, amikor még nincsenek igazán önvezető autók is vannak balesetek. Jó sok ráadásul.
Statisztikailag biztosan van egy százalék, vagy egy arány, ami kifejezi, hogy x db forgalomba résztvevő autóból/gyalogosból/biciklisből/forgalomban résztvevőből hány szenved valamilyen balesetet. Aztán ez bontható még tovább, kissebb, nagyobb, vagy halálos balesetekre is, de kifejezhető.
Na mármost, ha ez az arány a technika révén nem nő, hanem folyamatosan csökken, akkor az önvezetés onnantól biztonságosnak tekinthető. Én pedig ezt látom trendnek.
Szerintem csak ez a lényeg, a többi maszlag.
Statisztikailag biztosan van egy százalék, vagy egy arány, ami kifejezi, hogy x db forgalomba résztvevő autóból/gyalogosból/biciklisből/forgalomban résztvevőből hány szenved valamilyen balesetet. Aztán ez bontható még tovább, kissebb, nagyobb, vagy halálos balesetekre is, de kifejezhető.
Na mármost, ha ez az arány a technika révén nem nő, hanem folyamatosan csökken, akkor az önvezetés onnantól biztonságosnak tekinthető. Én pedig ezt látom trendnek.
Szerintem csak ez a lényeg, a többi maszlag.
Piritu - 1.000.0002020-07-23 13:31:23 // 16448
Nem beszélve azokról akiktől már elvették a jogsit és mégis az utakon vannak, mert nekik szabad.
Piritu - 1.000.0002020-07-23 13:20:16 // 16447
Nincs ilyen, amit te mondasz az a korrupciós lánc.
(Nekem is felajánlották anno hogy bizonyos összegért kapok motorjogsit.)
Írni-olvasni nem tudó emberek vezetnek, olyanok akinek két ember se tudja elmagyarázni hogy miért nem hajtunk fel szembe a forgalommal, akik nem mernek csak 40-el menni mert félnek a tempótól.
Vagy ez https://www.origo.hu/auto/20160907-rendor-vs-neni-szombathely-video.html
(Nekem is felajánlották anno hogy bizonyos összegért kapok motorjogsit.)
Írni-olvasni nem tudó emberek vezetnek, olyanok akinek két ember se tudja elmagyarázni hogy miért nem hajtunk fel szembe a forgalommal, akik nem mernek csak 40-el menni mert félnek a tempótól.
Vagy ez https://www.origo.hu/auto/20160907-rendor-vs-neni-szombathely-video.html
RomeoOne2020-07-23 13:06:43 // 16446
Van ilyen. Ez a jogosítvány megszerzésének folyamata. Kresz vizsga, forgalmi vizsga. Meg akinek kell, annak PÁV. Vagy mi kellen még? Forma1 versenyzői licensz?
Oda jutnának, hogy bárkit kiszűrhetnének, jó kis önkényes rendszer lenne. :)
Kb. úgy szokták ezt elképzelni az emberek, hogy "én alkalmas vagyok, de a sok hülyétől el kéne venni a jogsit"
Nagyapámnak volt ezzel analóg mondása, Isten nyugosztalja. Nagy szeszkazán volt az öreg, de amikor a szemére vetették mindig azt mondta, hogy "Alkoholista az, aki nálam többet iszik". Tökéletes definíció volt. Legalábbis számára :DDD
Oda jutnának, hogy bárkit kiszűrhetnének, jó kis önkényes rendszer lenne. :)
Kb. úgy szokták ezt elképzelni az emberek, hogy "én alkalmas vagyok, de a sok hülyétől el kéne venni a jogsit"
Nagyapámnak volt ezzel analóg mondása, Isten nyugosztalja. Nagy szeszkazán volt az öreg, de amikor a szemére vetették mindig azt mondta, hogy "Alkoholista az, aki nálam többet iszik". Tökéletes definíció volt. Legalábbis számára :DDD
RomeoOne2020-07-23 12:58:23 // 16445
Ez is egy faktor, bár azért Kalifornia rendelkezik olyan állománnyal, amiből már lehet statisztikát csinálni. És ha több önvezető autó lesz, az biztos, hogy több balesetet eredményezne? Mármint ha a közlekedés szereplőinek nagyobb aránya lenne ilyen? Hisz pont az önvezetés számára lenne előnyös, hogy kiszámíthatóbbá válik a forgalom, ahogy Te is írtad. Nem triviális kérdés. Ha egyedül a közlekedésbiztonsági aspektusát nézzük a dolognak, akkor viszont szerintem mindenki számára egyértelműnek kéne lennie, hogy sokkal biztonságosabb. Ezt még az sem befolyásolja, hogy kiszámíthatatlan hülyék vannak az utakon. Sőt. Azt is jobban fogja tudni kezelni. Minden pillanatban megy az óriás adat halmaz a központi szerverekbe, és az AI kielemzi és folyamatosan tanulja, hoyg hogyan reagáljon. Szerintem a hülyéket már most jobban le tudja kezelni, mint 10-ből 9 ember. És csak egyre jobb lesz minden eltelt másodperccel. Ez az igazi Skynet, majd Schwarzi megment minket :)
forrasr2020-07-23 12:55:07 // 16444
lájkolom én is
Liquid2020-07-23 12:53:20 // 16443
like!
Piritu - 1.000.0002020-07-23 12:51:38 // 16442
Mellékszálon megjegyezném hogy az is egy egyszerű (analóg) megoldás lenne a veszélyhelyzetekre ha az arra alkalmatlanos nem kapnának jogosítványt, hanem tömegközlekedést használnának.
Gyorsabban és drasztikusabban csökkenne a balesetek száma, mint az önvezetéssel. A hülyeség alapjog, de fegyverhasználat (autóvezetés) nem.
Gyorsabban és drasztikusabban csökkenne a balesetek száma, mint az önvezetéssel. A hülyeség alapjog, de fegyverhasználat (autóvezetés) nem.
Liquid2020-07-23 12:46:52 // 16441
perpill azért nincs több baleset önvezetésből, mert nincs önvezető autó :)
Liquid2020-07-23 12:45:08 // 16440
A különböző aktív biztonsági dolgok alapvetően jók, bár az adatptív tempomat + automata fék tud rettentő veszélyes lenni, viszont ez inkább csak rossz beállítás.
Viszont én igencsak nem hiszem, hogy teljes önvezetés meg tudna valósulni az ennyire közeli jövőben, mert ugye ahhoz az is kell többek között, hogy ne legyen manuális vezető az úton, de az lenne az igazi, ha gyalogos, se kerékpáros, semmi ami nem automata.
Viszont én igencsak nem hiszem, hogy teljes önvezetés meg tudna valósulni az ennyire közeli jövőben, mert ugye ahhoz az is kell többek között, hogy ne legyen manuális vezető az úton, de az lenne az igazi, ha gyalogos, se kerékpáros, semmi ami nem automata.
Liquid2020-07-23 12:38:52 // 16439
A tempomat-ot ne keverjük ide, az már az MTZ-ben is volt úgy hívták kézi gáz :)
Bár az is tény hogy Mo-on autópályán csak esetlegesen lehet használni.
Bár az is tény hogy Mo-on autópályán csak esetlegesen lehet használni.
tdemeter2020-07-23 12:34:13 // 16438
Van ebben is bőven igazság. Én is úgy gondolom, hogy jól majd akkor működik, ha az autók nagyon nagy része így működik majd. És amit írtál tök jogos, a gyártó vállalja a felelősséget be. Egyenlőre hallani sem akarnak róla, pont ez az ami miatt a 4-5 szint szerintem nem 1-2 év múlva, hanem 10-20 év múlva jön el.
Az 5 minimum 10-15 év. Senki sem fogja bevállalni a felelősséget, inkább tolják majd meg csiszolnak rajta... Aztán ha már minden autóban ott lesz a technika, akkor lehet ezt jobban csinálni..
Az 5 minimum 10-15 év. Senki sem fogja bevállalni a felelősséget, inkább tolják majd meg csiszolnak rajta... Aztán ha már minden autóban ott lesz a technika, akkor lehet ezt jobban csinálni..
tdemeter2020-07-23 12:30:07 // 16437
Egyébként nemrég épp volt szerencsém megtudni, mennyire biztonságos is az adaptív tempomat. Az autopályán volt egy necces szituációm, utolértem egy sort, ahol a belső sávban éppen előzött valaki egy kamiont, de nagyon lassan. Mielőtt utolértem volna, akkor vágott be valaki elém a kamion mögül. Számítottam rá, ezért a fék fölé tettem a lábam és hagytam, hogy magától lépjen közben.
Hááát, igen komoly satut képes nyomni ha kell! és közben persze tartja a távolságot is....
Ettől persze én sem merem teljesen rábízni magam...
Hááát, igen komoly satut képes nyomni ha kell! és közben persze tartja a távolságot is....
Ettől persze én sem merem teljesen rábízni magam...
RomeoOne2020-07-23 12:29:38 // 16436
Emil :)
Össze tudod számolni, hogy hány baleset származik önvezetésből, mert mindből világhír lett, hogy hujjujjujj, embert ölt az önvezetés. Olyan ez, mint a repülőgép baleset. Nagyon ritka, de ha megtörténik, szenzáció. Vagyis nem olyan, mert ott rengetegen meghalnak általában, itt meg még az sincs.
Ezt vesd össze azzal, hogy az emberi hibákból mennyi baleset meg haláleset származik? Egy nap, de lehet, hogy egy óra alatt több, mnit amennyi eddig önvezetés (vagy akárhogy hívjuk ezt a jelenlegi formájában) miatt történt.
Nagyobb, biztonsággal aludhatsz el egy önvezető autó kormánya mögött, mint ha az anyósülésen ülsz valaki mellett, mert az esélye, hogy megöl, ki tudja hány nagyságrenddel kisebb. Még a jelenlegi formájában is. Jogilag már nem nevezhetik önvezetésnek, de ettől függetlenül mindenki úgy kezeli és most is alszanak, olvasnak, filmeznek stb. az ilyen autók kormányai mögött jelenleg is. És működik, még a jelenlegi formájában is, nem jut minden napra 3 hír, hogy megint balesetezett egy önvezető autó. És exponenciálisan fejlődik. A kérdés inkább az, hogy hosszú távon megmarad-e a vezetés lehetőség-e. Most valószínűtlennek tűnik, hogy elvehetnék, de hosszútávon nem biztos, hogy irreális opció. Szerencsére azért ilyen még jó sokáig nem fog felmerülni.
Össze tudod számolni, hogy hány baleset származik önvezetésből, mert mindből világhír lett, hogy hujjujjujj, embert ölt az önvezetés. Olyan ez, mint a repülőgép baleset. Nagyon ritka, de ha megtörténik, szenzáció. Vagyis nem olyan, mert ott rengetegen meghalnak általában, itt meg még az sincs.
Ezt vesd össze azzal, hogy az emberi hibákból mennyi baleset meg haláleset származik? Egy nap, de lehet, hogy egy óra alatt több, mnit amennyi eddig önvezetés (vagy akárhogy hívjuk ezt a jelenlegi formájában) miatt történt.
Nagyobb, biztonsággal aludhatsz el egy önvezető autó kormánya mögött, mint ha az anyósülésen ülsz valaki mellett, mert az esélye, hogy megöl, ki tudja hány nagyságrenddel kisebb. Még a jelenlegi formájában is. Jogilag már nem nevezhetik önvezetésnek, de ettől függetlenül mindenki úgy kezeli és most is alszanak, olvasnak, filmeznek stb. az ilyen autók kormányai mögött jelenleg is. És működik, még a jelenlegi formájában is, nem jut minden napra 3 hír, hogy megint balesetezett egy önvezető autó. És exponenciálisan fejlődik. A kérdés inkább az, hogy hosszú távon megmarad-e a vezetés lehetőség-e. Most valószínűtlennek tűnik, hogy elvehetnék, de hosszútávon nem biztos, hogy irreális opció. Szerencsére azért ilyen még jó sokáig nem fog felmerülni.
tdemeter2020-07-23 12:27:26 // 16435
Igen,amit írsz az MOST még igaz. De 5-10-20 év múlva már nem lesz az. Meg fogják oldani, hogy működjön és biztonságos legyen, mert ez az irány, ezt akarja minden gyártó, de minimum ezt majmolja mindenki.
És ez így van jól, mert ezekre szükség van.
Egyébként nemrég olvastam, hogy a biztosító társaságok valahol közzétettek egy statisztikát, mely szerint jelentősen kevesebb frontális koccanás van amióta az autókba van pl ütközés védelem/adaptív tempomat. Szerintem épp emiatt nehéz lenne azt mondani, hogy pont ezek miatt van több baleset. Ezek inkább csökkentik a balesetek számát és inkább a nem megfelelő használatukból eredhet több baleset.
Megbízni egyenlőre nem szabad teljesen bennük, de a használatuk preventíven igenis hasznos lehet, ha kis figyelemmel vagy felette.
És ez így van jól, mert ezekre szükség van.
Egyébként nemrég olvastam, hogy a biztosító társaságok valahol közzétettek egy statisztikát, mely szerint jelentősen kevesebb frontális koccanás van amióta az autókba van pl ütközés védelem/adaptív tempomat. Szerintem épp emiatt nehéz lenne azt mondani, hogy pont ezek miatt van több baleset. Ezek inkább csökkentik a balesetek számát és inkább a nem megfelelő használatukból eredhet több baleset.
Megbízni egyenlőre nem szabad teljesen bennük, de a használatuk preventíven igenis hasznos lehet, ha kis figyelemmel vagy felette.
forrasr2020-07-23 12:23:22 // 16434
Nagyon hasonlóan gondolkodom én is a témáról. Egyrészt még Magyarországon a közlekedést támogató infrastruktúra jelentős részben ott sem tart, hogy olyan utak legyenek ami ha nem kerülgeted a lyukakat tönkremegy tőle az autó, megfelelő szélesség, oldalsó csík stb. nem is beszélve. Meg ott van az humán oldal, aki hetek(hónapok) óta csak az automata módban használta az autót napi munkába járásra, majd elindul mondjuk nyaralni külföldre viszi az automata funkció majd valamiért átadná az irányítást a vezetőnek, aki eleve más pszichés állapotban van mint aki teljes odafigyeléssel vezet, és még a rutinja is elkopóban van, nah akkor kell egy váratlan helyzetet megoldania. Ez ebben a formában jelentős részt marketing és a felelősség átruházása a vezetőre. Ez az önvezetés akkor fog működni ha tényleg 100%-ban az autó old meg mindent, és a felelősség is a gyártóé ha az autó hibázik. Ehhez persze jogszabályi háttér is kell. Egyelőre ott nem tartunk, hogy a kormány "steering by wire" működhessen, kell a mechanikus kapcsolat a jelenlegi szabályok alapján. További érdekesség, hogy a jelenlegi kísérletek szerint az 4-5 szintű önvezető funkciók jelentős energiát igényelnek a puszta működésükhöz, amikor a másik oldalon a kibocsájtás csökkentését hangsúlyozzák minden területen. Persze a véleményemből lejön, hogy én is oldszkúl' arc vagyok a korom ellenére :) de ezt persze vállalom.
Giuntini2020-07-23 12:14:33 // 16433
Adaptív tempomat például egy nagyszerű találmány hosszú úton. De emellett még te vezetsz! Az önvezető funkciókkal az a naj, hogy pont a vezetésről az úttal való kapcsolatról vonja el a figyelmet, vészhelyzetben meg nem tud reagálni. Az emberi természet, ha kap egy ilyen opciót, lamkad a figyelme.
Az egyetlen dolog, ami nem lankaszt el hosszú úton, 300-350 km-enként megállni, kávét inni, egy kis frissítés, és folytatni az utat. Ilyen opciókat mint önvezetés, öngyilkossag adni a kütyüimádoknak, mert elhiszik a technika mindenhatóságát.
Én mindig élveztem a hosszú utakat!
Az egyetlen dolog, ami nem lankaszt el hosszú úton, 300-350 km-enként megállni, kávét inni, egy kis frissítés, és folytatni az utat. Ilyen opciókat mint önvezetés, öngyilkossag adni a kütyüimádoknak, mert elhiszik a technika mindenhatóságát.
Én mindig élveztem a hosszú utakat!
Giuntini2020-07-23 12:02:09 // 16432
Tökéletesen igaz!
RomeoOne2020-07-23 12:00:17 // 16431
Akkor nevezzük csak vezetéstámogatónak egyelőre, a lényeg nem változik. Leveszi a vezetés egy részének a terhét rólad. Ebbe tartozik pl. a tempomat is. Ilyen erővel akkor dobd ki a tempomatot is a kocsiból, milyen utópia már az, hogy nem te adagolod minden pillanatban a gázt? Meg mondom, nem kell az az öndindító sem, csak jó nagy plusz súly, amitől nehezebben fordul el a kanyarban :D
Liquid2020-07-23 11:47:14 // 16430
"Mi van, ha vezetnem kell, de épp nem akarok? Akkor odaadom a gépnek. Aztán akkor veszem vissza, amikor akarom."
Ez szép utópia :)
Ezzel az a legnagyobb baj, hogy nem működik. Mert az nem önvezetés, hogy minden pillanatban készen kell állnod, hogy visszaadja, ha olyan helyzetbe kerül amit nem tud megoldani. Onnantól sokkal de sokkal rosszabb mintha eleve te vezettél volna, mert akkor nagy eséllyel már előbb érzékeled a problémát, nem az van hogy felriadsz a telefonod mögül arra, hogy ott áll keresztbe a kamion, és két tized másodperced van reagálni.
Márpedig kevés untatóbb és tompítóbb dolog van mint koncentrálva nem csinálni semmit.
Ha nem akarsz vezetni, akkor sofőrt kell vinned :)
Ez szép utópia :)
Ezzel az a legnagyobb baj, hogy nem működik. Mert az nem önvezetés, hogy minden pillanatban készen kell állnod, hogy visszaadja, ha olyan helyzetbe kerül amit nem tud megoldani. Onnantól sokkal de sokkal rosszabb mintha eleve te vezettél volna, mert akkor nagy eséllyel már előbb érzékeled a problémát, nem az van hogy felriadsz a telefonod mögül arra, hogy ott áll keresztbe a kamion, és két tized másodperced van reagálni.
Márpedig kevés untatóbb és tompítóbb dolog van mint koncentrálva nem csinálni semmit.
Ha nem akarsz vezetni, akkor sofőrt kell vinned :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.