Fórum >> Típusok >> Giulia

Liquid2021-01-20 21:17:10 // 18826
Szerintem nem mostam össze semmit, csak saját tapasztalaton alapuló véleményt nyilvánítottam, mint ahogy te is csak kevesebb karakterből :D
Nem csak fánkot rajzolni jó, de nagyot kanyarodni, riszáló fenékkel gyorsulni is :)
Az igazi fun az lett volna ha felrakok 4db mankókereket, ez tudta volna helyettesíteni a hiányzó lóerőket :) Na akkor nem lett volna szükség hóra/jégre, de ez megmaradt gondolat-kísérletnek.
carver2021-01-20 20:44:21 // 18825
+1...

apám Ladája és a Giulia között csak elsőkeresekkel mentem (leszámítva pár bérelt Mustangot meg hasonlót stb-t).

A kézifék használatával bármilyen keringőt / pogót / stb el lehet járni a havon. De azt aláírom hogy a hátsókerekessel kézifék sem kell hozzá :)
leopop32021-01-20 16:35:01 // 18824
Ennek nagyon örülök végre valami jó hír 😁🙏🍀
G-MANN🍀2021-01-20 16:14:44 // 18823
VKG699!!! (4x156+75)2021-01-20 15:31:38 // 18822
Hát, az fl 56 elveszi a gázt ballábfékre azonnal. Szóval szomifej :((((
:D
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-20 14:29:08 // 18821
Inkább pont összemostad a melyik gyorsabbat a fun faktorral. Az összkerekesnek lesz legjobb a tapadása, ezen nincs mit vitatni. Akkor is így van, ha netán akad ellenpélda :-) A rally sportban is tudomásom szerint az Audi quattro hajtása hozta az áttörést, előtte bőven találhattál példát fwd és rwd autókra is, és a pilóták közt is ki az egyiket, ki a másikat preferálta. Szóval az, hogy egy Q4 159 gyorsabb a Bakonyban egy dízel fwd 156-nál, vagy gyorsulásnál, az nem különösebb csoda, de nem is sok köze van ahhoz, hogy jó e hóban csapatni vele, vagy nem.
Egy q4, ami hátra is hajt ha kell, nyilván alkalmas kell hogy legyen, legalább fánkot rajzolni. Viszont elsőkerék hajtásról volt szó. :-)
Ha a lényegét akarnám összefoglalni, az annyi, hogy hogyan vesszük el a tapadást kontrollált módon. Ha ezt egy autó jól csinálja, akkor jó móka. Ha bénán, akkor hajthat az bárhol :-) A tapadás elvesztése hátul egyértelműbb egy rwd-nél, de ez nem jelenti automatikusan azt, hogy az autót egyensúlyban is tudod tartani, és kiszámíthatóan tudsz "átterhelni". Könnyű Katit táncba vinni, de ez nem jelenti azt, hogy Kati biztosan jó táncos XD
A FWD szégyellősebb Kati, tudni kell hogy fűzd meg egy táncra, de ha jó Katit fogtál ki, akkor nagyon megtáncoltat XD
A kézifék egy dolog, ezt is szokás leszólni, mert milyen már.. Pedig ugyanaz történik, a hátsó tapadást szándékosan megszünteted. Na de innen hogy mi történik, az baromira nem mindegy. Hogy innentől folyamatos sodródásban csak gázpedállal játszol amíg kiadja, vagy egy béna szerencsétlenkedés után úgy döntesz, hogy hagyjuk a francba. Az autón múlik.
Ha Kati ügyes, te pedig jól vezetsz akkor, kézifék sem kell, mert az autót kizárólag a súlypont áthelyezéssel tudod mozgatni. Nem hiszem, hogy sosem csináltad :-) String theorynak is szokták hívni, egy némileg egyszerűbb "húrelmélet" mint a fizikában. Gondolatban a kormány alját összekötöd a gázpedállal, és így "egyensúlyozol". Csinálni könnyebb mint magyarázni XDD
A 159-cem már a kéziféknél elbukik, a Giulietta pedig gyönyörű sodrósat fordul havon, csak gázzal való finom inzultálásra. Elképesztően drasztikus különbség van a kettő között, hiába fwd mindkettő.
És még egy módszer, ezt nem mertem még kipróbálni a pirossal, mert tuti halál ha nincs elég hely begyakorolni. Balláb fék! Ha az elektronika nem hülyül bele, és hagyja, akkor nagyon ügyeset lehet így fordulni. De ezt tényleg nagyon gyakorolni kell, mert a bal láb nincs hozzászokva a pedálerőhöz.
És ezek tetejébe jön az elektronika és a sperr. Ha van sperr, akkor király, az megint tud segíteni, viszont, más, mint az elektronikus megoldás.
A sperr ugye összezár, vagyis mindkét kerék kihajt. Bizonyos esetekben (pl pont havon) elpöröghet mindkét első kerék, és már megy is orral a semmibe a gépjármű.
A fékezős viszont az elforgó kereket fékezi, tehát az elektronika végig segít elöl megtartani a tapadást és az irányt. Azon kívül, hogy egy pályanapon szénné égne az első fék, napi huligánkodáshoz egy nagyon ügyes megoldás.
A hotheccsesebb Fordokban hátul is ügyeskedik az elektronika, mintegy balláb féket szimulálva, azért fordítja a farát annyira.

+1 Ha láttál már Classic futamokat, azon belül is Minit, akkor láttál már jó példát arra, hogy egy elsőkerekest hogyan hangolnak játékosra. Amikor emelgeti az egyik hátsó kerekét, az pont ezért van :-)
Így röviden :-)
Aztán hogy mi a jobb? Nekem minden ami kezes és hagy játszani. Majd he lesz egyszer Giuliám, akkor leszek igazán zavarban, mert azt sem tudom majd, hogy melyik Kati legyen ELŐSZÖR XDDD
RomeoOne2021-01-20 11:49:22 // 18820
Én is a hátul kaparóst preferálom, de ez a "fun faktor" szerintem elég relatív fogalom, ízlés kérdése.
Ugye, ha van sperr az elsőkerekesben, akkor az behúzza az orrát arra, amerre tekered a kormányt. És azzal lendülettel el is dobja a farát a másik irányba, mint mikor húzol egy szánkót és kiforgatod.
Szóval, kicsit máshogy, mint a hátsókereks, de tudja az is. El tudom képzelni, hogy valakinek ez még nagyobb móka is lehet, mint a hátsó kerék
Liquid2021-01-20 11:14:30 // 18819
Nem mondtam hogy elsőkerékkel nem lehet jó és gyors autót csinálni, hiszen szinte minden az, és nagyon szeretjük. Csak azt, hogy összkerékkel vagy hátsókerékkel nagyobb a fun faktor, márpedig a csapatás erről szól nem köridőkről.
Túl sarkosan fogalmaztam azzal, hogy "nem jó", inkább úgy kellett volna, hogy: "van annál jobb".
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-20 10:00:45 // 18818
Ne aggódj Emil :-) Az Alfa Romeo jó kezekben lesz. A Peugeot márka vezér, aki azt a márkát a semmiből hozta fel, átjön a semmiből felhozni az Alfát is. Reméljük sikerrel jár! Szerintem pont ebből is látszik, hogy az Alfa ügyét nagyon komolyan veszik. A Fiat élén pedig már régóta a francia ürge van :-))
Giuntini2021-01-20 09:45:17 // 18817
Nekem azért ez nagyon nem tetszik! A halott Lanciát, és a luxusmárkát, a Maseratit bízzák olaszra, a francia delegáltak túlsúlya feltűnő! Már megint olyan döntéseket hoznak, ami nem az Alfa Romeónak kedvez! Olyan emberekre lenne szükség, akik képesek a múltat beépíteni a jelenbe, jó vezetés mellett. Kihoztunk egy 4C-t, egy Giuliát, egy Stelviót, mindegyik a maga kategóriájában abszolút etelon, mégis rosszul voltak menedzselve! Annyi márka van, annyi érdek, hogy szerintem ezt képtelenség felosztani. Ha a franciáknak az a céljuk, hogy a Peugeot-ot az Alfa sodrásában felprémiusítani, nem lesz nehéz megjósolni, hogy ki fogja húzni a rövidebbet. Volt már ilyen! Mikor nem tudták az opelesek, hogy a dízelmotor Fiat, vagy a Saab-okban dolgozó motor szintén olasz! Nekem személyes élményem volt erről, a Saab tulajdonos szidta az olasz autóipart mint a bokrot, közben az autójában az 1,9-es motor dolgozott. Rákérdeztem hogy tudja milyen motor van az autójában? Természetesen GM motor. Mikor megpróbáltam felvilágosítani, természetesen én tudtam rosszul...
RomeoOne2021-01-20 09:15:51 // 18816
Off-topik, de a múltkor volt szó a márkák bekategorizálásáról. Úgy tűnik, hogy a Stellantis is hasonlóan látja, mint mi. Peugeot: felső középkategória, Alfa: prémium
RomeoOne2021-01-20 09:02:51 // 18815
Azért, mielőtt nagyon elhinnéd, nézz rá a Honda Civic Type R (FK8) köridejére az NRingen:
7:43.8

Ez egy 310 lóerő körüli, elsőkerekes kocsi. Persze, sperrel. Majdnem 10 másodpercre közelítette meg a Giulia Q-t...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-20 07:09:52 // 18814
A kézifék csodákra képes első keréknél is szóval jójaz havban, azaz sokkal jobb, mint nézni a barátokközt :)))
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-19 23:55:25 // 18813
Ez megérne egy reláció analízist :-P
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-19 23:41:36 // 18812
Ja, miután elmondod a véleményed ne nyissunk vitát. Oké XD Ne nyissunk. Én azért jót csapatok kb 25 éve elsőkerekesekkel is. Kb az első perctől a havas csapatás a mindenem, vezettem rwd-t is, divatnak tartom leszólni a fwd-t. Ha jó összhangú az autó, akkor jót és gyorsat autózok vele. Ha bután viselkedik, mindegy hol hajt, csak szenvedés.
Liquid2021-01-19 23:12:54 // 18811
Ne nyissunk elvi vitákat erről :)
Liquid2021-01-19 23:11:47 // 18810
Rácsingoltunk Kócossal a Bakonyban, a 156 hasonló erőben volt mint az enyém, mégis elmaradt a második kanyar után, de ugyanez volt KUL-on, Erhard Novitech TBI-je vagy Shadin erősen felhúzott 2.0-ja is elmaradt, pedig mindkettő hasonló erőben volt, ha nem többet tudott. Persze kézifékezni lehet és adja is a vigyorgásfaktort. Szóval ennyit az eldobott kőről... A Giulia ugyanezt tudja, csak sokkal jobban.
Vágyom is rá :)
RomeoOne2021-01-19 23:09:22 // 18809
Ha van benne sperr, akkor nem triviális kérdés.
Liquid2021-01-19 23:06:55 // 18808
Mindenre is jó az elölkaparós, csak gyorsulásra havon csapatásra és kanyarban gyorsan menni, ne ezekre nem jó. Egyszer próbálj ki egy Q4-et, és rájössz hogy nem eldobott kő :)
Olyan ez mint minden műszaki / barkácsolós dolog: mindent azzal jó csinálni ami megfelelő hozzá. A Tiborral bármennyire is szeretem és könnyeden mozog, vagy a 156, vagy éppen az I10 nem havon csapatásra való, ennyi :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-19 22:14:26 // 18807
Uguan már, régen rallyztak FWD-vel. Ha a fánk rajzoláson túl akarsz csapatni, simán lehet jót FWD-vel. Nem mindegy milyen a technika alattad, és akkor már csak rutin kérdése :-) . Szó mi szó, a 159-re téli gumit se vettem.. az egy eldobott kő télen.
Liquid2021-01-19 21:51:13 // 18806
lehet persze, de elölkaparóssal nem az igazi :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-19 21:31:06 // 18805
Nálunk pár napja a mellékutak havasak, jegesek. Kerülöm is a sózott főbb útvonalakat, már amikor sikerül megszereznem a járművet 😄 Nyilván első dolgom volt a téli módot kipróbálni. Mármint a valódit.. a D-t, hogy tényleg dolgozik e havon a fékezgetős Q2. 😆
carver2021-01-19 21:26:23 // 18804
bármilyen autóval lehet csapatni :) Felvonulási tér megvolt kiadós havazás után? Mekkora tömeg gyűlt össze, volt ott aztán minden is :)
carver2021-01-19 21:14:32 // 18803
élvezet a köbön Alfistiknek :D
Liquid2021-01-19 21:05:29 // 18802
szerencse fia :) amíg volt olyan autóm amivel lehet csapatni, minden télen mindet megtettem azért hogy megfelelő helyet találjak, nem sokszor sikerült :)
Lev2021-01-19 20:35:33 // 18801
Tényleg szerencsém volt, pont akkor végeztem a munkával,amikor szakadt,de reggelre már itt sem volt semmi.
Piritu - 1.000.0002021-01-19 20:22:45 // 18800
Szerencsés vagy, én ma is próbálkoztam, de csak egy havas mellékutcát találtam :-(
Lev2021-01-19 19:49:41 // 18799
:D:D ilyen dugót kívánok mindenkinek :)
Láttam a képet, durva :)
Piritu - 1.000.0002021-01-19 18:58:46 // 18798
Így jár az ember, ha a dugóban araszol! :-DD
Nézd meg a 18756-os hsz-ban feltett képemet, olyen a fogyasztás ha az ember rendesen halad, ott 107-es az átlag :-))
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-19 17:59:43 // 18797
A benzin minden cseppje jól hasznosult :-))
G-MANN🍀2021-01-19 10:04:57 // 18796
nem csodálom :-)
Lev2021-01-19 00:02:01 // 18795
Ma úgy szálltam ki itthon az autóból, mint egy nagyon boldog gyerek :)
Piritu - 1.000.0002021-01-17 23:05:19 // 18794
km-ekben gazdag hetet minden Giuliásnak! :-)
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-16 20:19:28 // 18793
Hát nem ezt mondtam? 😁
Nekem meg a Giuliettát sikerült végre kicsit keresztbe raknom jeges havas úton. Jóban leszünk úgy érzem 😄
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-16 16:22:21 // 18792
A bátrak mindig a gázt nyomják a fék helyett :)))
RomeoOne2021-01-16 15:49:19 // 18791
Én legalább leteszteltem a Vredestein Quatrac-ot. Sok mazsola 50-el cammogott az országúton, de nekem nyomni kellett a gázt, mert közeledett az este 8 és még elég messze voltam otthonról. Úgyhogy haladtam tempósan, előzgettem a kocsisorokat, de a lesajnált 4 évszakost nem tudtam kihozni a sodrából a havas úton. Nem forszíroztm a határáig, de azért helyt kellett állnia. Jó ez az abroncs, nem bántam meg, hogy megvettem.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-01-16 15:16:26 // 18790
Csütörtöktől amúgy is csuszkálás +11 fok....🤔
Kazes☻2021-01-16 13:25:56 // 18789
Tiszta börleszk...! :)
Piritu - 1.000.0002021-01-16 12:59:01 // 18788
Bevásárolni mentünk délelőtt, én külön örültem hogy az éjjel esett a hó és lehet csúszkálni. Erre nem felsózták az utakat és csúszkálás helyett csak mosás lesz? :-(
RomeoOne2021-01-15 15:01:47 // 18787
Közép-Európa legsármosabb macsója. A múltkori utáni is alig tudta levakarni a nőket, tele volt ajánlatokkal a postafiókja és most felteszed megint a képeket? Lassan új személyazonosságot kell felvennie :D
Kazes☻2021-01-15 14:41:32 // 18786
De tudod, hogy rám számíthatsz! XDDD
G-MANN🍀2021-01-15 14:39:54 // 18785
Alap Veloce, kb a szín volt extra anno. Kis xenon...
Nem olcsó, 2021 van. Sztm 😉
G-MANN🍀2021-01-15 14:33:09 // 18784
Ne a hirdetési árát nézzétek, lehet alkudni, segítek😉
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-15 14:25:26 // 18783
Na ponnnt ezt nem akartam újra látni XDDDDD
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-15 14:22:54 // 18782
Azért a 20e és a 80e km között is van különbség, illetve a maradék garancia időtartam is nyom a latban. Nyilván a Veloce az csábítóbb darab, a másik viszont lényegesen közelebb van az új állapothoz. Én úgy gondolkozok ebben, hogy egy autó élettartama 200e km. Az egyik 10%-nál jár, a másik 40%-nál. Az egyik 1-2 telet látott, a másik 3-4 telet.
Ha döntenem kéne, nem lenne egyértelmű. Ami azt jelzi, hogy lehet hogy kb. jól vannak árazva :-)
tdemeter2021-01-15 13:45:50 // 18781
Mondjuk ezzel a wide optikával terribilis ilyen autókat fotózni. Borzasztóan elnyújtja a képen az autó arányait...
samu1262021-01-15 12:50:32 // 18780
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/giulia/alfa_romeo_giulia_2_0_veloce_q4_automata-16614808?fbclid=IwAR1a-582Ysz24wBHKbTVCaXLnRM8pPND6STqWqOpNyRMvTVSIGoykx7dc2k

Mi lehet a tradeoff mondjuk ebben a darabban vs az eggyel lejjebb posztolt darabban? 80 ezernél még sok minden nem kophatott, 3 év alatt
WarbiRunner (Gyuri)2021-01-15 11:13:43 // 18778
Így van, Kazes le is fotózott. Én annyira nem mutatok jól benne XD de az autó az tényleg szép :-) Jó ez a szín (is).
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.